Jesteś z Poznania, wieć domyślam się, że masz wtyki w Skoda Auto Polska
Nie sądziłem, że na takie coś się porwią. Powiedz mi czy na gazie przyjeżdzają fabrycznie czy montaż jest u dilera? Mam zamówioną 1.6, ale wtedy o gazie nie było mowy...
Gaz jest montowany w Polsce przez ASO. Było kiedyś ok 200 sztuk O2 FL 1.6 MPI w wersji mint/ambiente z fabryczną (montowaną przez fabrykę) instalacją. Nie znam się dobrze na instalacjach, ale z tego co wiem to instalacja montowana w Polsce jest nowocześniejsza. Zaletą instalacji fabrycznej jest stosowane info o spalaniu na maxi-dot jak ktoś ma + wlew do tankowania jest standardowo przy wlewie do benzyny, a nie tak jak w Polsce na tylnym zderzaku.
to komus przyfarcilo bo dostal pare dodatków za freeko. ciekaw jestem ile sztuk nowego tura i p2 fl zostało z rocznika 2010 że zrobili taka promocje. wydawalo mi się że niewiele skoro na auta trzeba było czekać tyle czasu
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
ciekaw jestem ile sztuk nowego tura i p2 fl zostało z rocznika 2010 że zrobili taka promocje. wydawalo mi się że niewiele skoro na auta trzeba było czekać tyle czasu
Nie jestem pewien, ale gdzieś w necie widziałem info, że można zamówić autko z 2011 roku z LPG gratis, tylko nie ma zniżki 2200 zł. To jest ta wielka promocja ?
Zamieszczone przez blackrs
własnie zauwazyłem w ofercie jednego z forumowych dilerów ze dośc sporo aut zostało z poprzedniego rocznika szczególnie ropniaków
Ale OI czy OII ?
Zamierzam kupić jakiegoś kompakta max do 50000 zł. Prawie się zdecydowałem na Astrę III 1,6, ale właśnie się dowiedziałem o Tourze II. No i mam teraz zagwozdkę bo darmowe LPG kusi. Tyle że ja nigdy nie miałem gazu i dlatego chciałem Was zapytać, czy w moim przypadku warto się w gaz pakować ?
Autko ma służyć codziennemu dojazdowi do pracy: 26 km w jedną stronę + okazjonalne wyjazdy i wakacje. Myślę, że rocznie zrobi max 15 tys. km. Ile droższe są przeglądy aut z gazem ? Czy przy takim przebiegu nie będą zbyt wysokie ?
I jak wygląda sprawa awaryjności OII z tym silnikiem, ew. czy znacie może porównanie kosztów serwisu Opla I Skody?
Liczę na Waszą pomoc.
Kolego, z doświadczenia wiem, ze jeźdząc do pracy 26km w jedną stronę, to nie ma bata, ale rocznie wykręcisz około 20.000km (ja tak mam).
Co do serwisów - nie znam cen Opla, ale silnik Skody 1.6i uchodzi za bezawaryjny i totalnie "idiotoodporny" - więc tak naprawdę poza wymianą oleju, filtrów, świec i innych rzeczy eksploatacyjnych raczej nic poważnego nie powinno się dziać. Pozostałe podzespoły (skrzynia biegów, zawieszenie, itp.) również nie są szczególnie awaryjne. Więc kosztami serwisu i napraw nie zaprzątałbym sobie głowy.
Myślę też, że oszczędnosć z tytułu jazdy na gazie to około 10-15zł/100km, czyli na paliwie (jeżdząc 20.000km/rok) można oszczędzić 2-3kzł...
Opla, ale silnik 1.6i uchodzi za bezawaryjny i totalnie "idiotoodporny"
ale jeden z nich totalnie nie toleruje gazu :idea: :idea: :idea:
nie pamiętam w tej chwili symbolu silnika, ale kumpel nie tak dawno wywalił taki na śmietnik - jeździł na "fabrycznym" LPG :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Opla, ale silnik 1.6i uchodzi za bezawaryjny i totalnie "idiotoodporny"
ale jeden z nich totalnie nie toleruje gazu :idea: :idea: :idea:
nie pamiętam w tej chwili symbolu silnika, ale kumpel nie tak dawno wywalił taki na śmietnik - jeździł na "fabrycznym" LPG :lol:
Przepraszam, nie dopisałem, że pisząc o silniku 1.6i miałem na myśli Skodowski BFQ/BSE i jego pochodne...Nie wiem nic o silniku 1.6i Opla poza tym, że w dawnej firmie Astry II z tym motorem wciągały po 0,5-1l oliwy na 1000km po przebiegu około 50.000km mimo, że były to naprawdę szanowane wozy...
marcovan, daj sobie spokój z tym Oplem. Szajsowate plastiki, wysoka awaryjność i kiepściutki serwis. Same koszty serwisu też będą większe niż w Skodzie. Jakbym miał do wyboru Astrę III i Toura to bym się ani chwilę nie zastanawiał.
akurat astra jest dobrą konkurencją dla octavii II. Na I przeglądzie jest chyba z 100 zł drożej niż w skodzie, wszystkie części eksploatacyjne w podobnych cenach i ogromny plus :!: z tyłu belka skrętna i przy tym bardzo dobre prowadzenie, komfort i praca zawieszenia. :P
Minusy to mniej miejsca, toporny kokpit oraz twinporty, które ciężko zagazować
p.s.
awaryjność? mamy w rodzinie 2 astry, jedna 4-5 letnia przeszła 2 przeglądy okresowe i z awarii to coś tam sobie stuka w przednim zawieszeniu i tylko to :idea: a drugi dwu letni jeździ bezawaryjnie :P
tak więc gdyby można było wsadzić gaz to bardzo dobra alternatywa! :roll:
No ja też inaczej tego nie widzę :lol:
Jeździłem Astrami służbowymi i są to samochody niestety o dość słabym komforcie - sztywne toto jak cholera było.
własnie zauwazyłem w ofercie jednego z forumowych dilerów ze dośc sporo aut zostało z poprzedniego rocznika szczególnie ropniaków
Ale OI czy OII ?
wejdz w temasz zalozyny przez jaczak1 tam wystawil 23 sztuki wszystko to 02 fl i nowy tour najlepiej zagadaj osobiście moze ma na stanie cos jeszcze. jak dają gaz za darmo to ja bym brał z gazem. ce przeglądów z gazem chyba nie duzo wieksze niż bez. oszczędność jest na pewno przy tych cenach paliw a nie wiadomo czy benzyna dalej nie będzie drożała
[ Dodano: Pon 10 Sty, 11 09:45 ]
ps nie wiem jak to w oplach z gazem ale znajomy ma chevroleta lacetti z gazem który był wstawiony w oplu i zawsze wszystko robi w oplu i co jakis czas ma z nim problemy.
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
:lol: Rozumiem, że dużo jeździłeś oplami, jak i znasz opinie fachowców na ten temat ... czy może kierujesz się tym, że octavia ma mega wypasione wielowahaczowe zawieszenie?
... twarde owszem.
a odnośnie kokpitu to zalecam tylko czytanie ze zrozumieniem :roll:
Tak się składa, że od 2 lat śmigam oplem astrą i w IMHO zawieszenie ma zestrojone dość twardo - raczej bardziej sportowo niż komfortowo jak np. w autach amerykańskich - ale to co komu bardziej pasuje to już kwestia gustu, nie warta dyskusji ;-)
Z mojego doświadczenia Opel niestety nie grzeszy jakością - w 2 letnim aucie robiłem rzeczy, o których nie pomyślałem nigdy w 10 letniej Toyocie, która stoi obok. Z Octavią porównania jeszcze nie mam - ale słyszałem głównie pozytywne opinie. Ważny jest chyba standard wyposażenia - topowy Opel porównywany z Tourem może faktycznie wypada lepiej, ale to chyba inna bajka.
:lol: Rozumiem, że dużo jeździłeś oplami, jak i znasz opinie fachowców na ten temat ... czy może kierujesz się tym, że octavia ma mega wypasione wielowahaczowe zawieszenie?
... twarde owszem.
a odnośnie kokpitu to zalecam tylko czytanie ze zrozumieniem :roll:
Dobrze rozumiesz. Jeździłem Oplami z belką i tymi z wielowahaczem a nawet tymi z napędem na tył. I nie mówię tutaj o demo-carach Opiniami fachowców nie muszę się więc podpierać.
Dzięki za odzew i wyjaśnienia. Rozumiem, że uważacie Octę II Tour za autko bezawaryjne, a silnik 1,6 choć stary, to dający radę i idealny do gazu ?
BTW. czy tu jest łańcuch czy pasek rozrządu i co ile się go wymienia?
Co do Opla, to źle się wyraziłem, bo akurat to auto znam najlepiej. W bliskiej rodzinie mam takie 2 w silniku 1,6 i to różnie eksploatowane. Jeden ma 6 lat i 60 tys. przebiegu i jedynie wymieniane było coś w zawieszeniu, chyba końcówki drążka lub łącznik. Drugi ma 3 lata i 150 tys. na liczniku i jeździ ostro. Też nie ma problemów poza wymianą czegoś w zawieszeniu. Przy naszych drogach to chyba normalne. Jedyna wada, to to, że od 100 000 zaczął brać olej ok. 1 l na 10 000 km. Tak więc mam dobrą opinię o Astrze, ale Octavia jest trochę tańsza, ma LPG i ogromny bagażnik. Dlatego się zastanawiam. Skoro polecacie, to chyba zacznę negocjacje z dealerem.
A co do zawieszenia w Astrze, to wg mnie, mimo że ma belkę skrętną, to prowadzi się pewnie, choć rzeczywiście jest twarde. Ale niektórzy lubią takie twarde autka. Jak dla mnie mogło by być trochę bardziej komfortowe. Czy takie właśnie jest w Octavii ?
Dzięki za odzew i wyjaśnienia. Rozumiem, że uważacie Octę II Tour za autko bezawaryjne, a silnik 1,6 choć stary, to dający radę i idealny do gazu ?
dokladnie tak jak piszesz. jesteś z katowic to najtaniej i najbliżej będziesz miał w krakowie u danielcia odezwij sie do niego popros o oferte i zobaczysz jak ci wyjdzie w porównaniu do astry
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz