Obalamy mity o LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    Generalnie jest tak, że ludzie z LPG jeżdzą i dynamiczniej, i więcej (przynajmniej ja tak miałem jeźdzac Golfiną z LPG)... I biorąc pod uwagę oba te aspekty, na paliwo i tak wydaje się te same pieniądze... :szeroki_usmiech
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      Zamieszczone przez Agamek12
      i tak wydaje się te same pieniądze... :szeroki_usmiech
      nie do końca bo nie jeździsz jak p@#da
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9935
        • Ford

        Zamieszczone przez szkoda
        Zamieszczone przez Agamek12
        i tak wydaje się te same pieniądze... :szeroki_usmiech
        nie do końca bo nie jeździsz jak p@#da
        Keee?
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          wydajesz te same ale gnieciesz
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9935
            • Ford

            No może i tak... Choć nie sądzę, abym ja po założniu LPG do swojego geriatrowozu zacząłbym jeździć dynamiczniej...? No chyba ze za dynamikę uznałbym zmianę biegu przy 6k obr.?

            No ale i oszczędności szlag wtedy trafia... :szeroki_usmiech
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • neoXs
              Rider
              • 2010
              • 555

              Tak czytam i czytam i wychodzi na to, że w ogóle gazu nie opłaca się mieć tylko benzyniak albo diesel. No cóż, ja mam tylko nadzieję, że gaz nie będzie bardzo popularny bo przynajmniej nasz mądry rząd tak szybko nie wprowadzi jakiś bonusowych akcyz, podatków itd ;]

              Ja z LPG jestem zadowolony i u mnie różnica w kosztach jest taka, że o połowę mniej płacę za paliwo. Ot tyle

              Komentarz

              • firmek
                Rider
                • 2008
                • 477

                Zamieszczone przez szkoda
                [ Dodano: Czw 18 Lis, 10 20:15 ]
                firmek napisał/a:
                Przy uwzglednieniu wszystkich kosztow, koszt przejechania 100 km na LPB jest praktycznie taki sam jak na dieslu.

                można gdzieś zobaczyć takie wyliczenie?
                (oczywiście samochodów o podobnej mocy\osiągach, dla mnie może być BSE i BXE)
                Nawet nie trzeba liczyc bo kazde wyliczenie mozna starac sie podwazyc, kwestionujac np zalozenia. Wiec, zeby nie rozmawiac teoretycznie tylko na podstawie prawdziwych danych nizej zestawienie po 3 Skody z silnikami 1.6 + LPG oraz 1.9 TDI na podstawie danych z motostat:

                1.6 + LPG:
                LBP/100km PB/100km Koszt/100km
                1. 19,52 4,18 23,7 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/10139
                2. 17,75 3,7 21,45 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/13266
                3. 18,86 6,8 25,66 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/6925

                1.9 TDI
                Koszt/100km
                1. 23,71 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/1796
                2. 26,33 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/1726
                3. 22,27 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/1616

                Srednio z 3 aut:
                1.6 + LPG = 23,6 zl / 100 km
                1.9 TDI = 24,1 zl / 100 km

                Sa to wartosci ktore sa prawie identyczne z tymi wyliczonymi przez Agamek12.
                Szkoda jedynie bo nie dopatrzylem sie jakiejs funkcjonalnosci ktora by pozwalala np na wyswietlenie sredniego spalania z wszystkich takich samych aut o tym samym silniku (mocy silnika) zarejestrowanych w serwisie. Te 3 przypadki nie byly specjalnie wybierane, sa to pierwsze auta z najwieksza lista tankowan wybrane z motostat.
                Jak widac roznica pomiedzy LPG a ON to 50 groszy / 100 km - gdzie uwzglednione sa wylacznie koszty paliwa. Na tej podstawie twierdze, ze mitem jest iz jazda na LPG jest tansza od jazdy na ON

                Komentarz

                • t271828
                  Elegance
                  • 2008
                  • 928

                  Zamieszczone przez neoXs
                  Tak czytam i czytam i wychodzi na to, że w ogóle gazu nie opłaca się mieć tylko benzyniak albo diesel. No cóż, ja mam tylko nadzieję, że gaz nie będzie bardzo popularny bo przynajmniej nasz mądry rząd tak szybko nie wprowadzi jakiś bonusowych akcyz, podatków itd ;]
                  Oplaca sie, oplaca - koszt kilometra podobny jak w dieslu, cena zakupu nizsza (jak ja kupowalem) o 10 tys. - no i kiedy te 10 tys. sie "zwroci"? Ponadto potencjalne awarie w dieslu sa o wiele bardziej kosztowne.

                  Zamieszczone przez neoXs
                  Ja z LPG jestem zadowolony i u mnie różnica w kosztach jest taka, że o połowę mniej płacę za paliwo. Ot tyle
                  Za paliwo ktorego spalasz o 20% wiecej niz benzyny wiec to paliwo wychodzi tak naprawde
                  w cenie 60% benzyny. Jesli do tego dodamy 10% przejazdow na benzynie to oszczedzamy tak naprawde:

                  40% z 90 % czyli okolo 36% kosztow paliwa

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    Zamieszczone przez neoXs
                    Tak czytam i czytam i wychodzi na to, że w ogóle gazu nie opłaca się mieć tylko benzyniak albo diesel.
                    eeee, to chyba cos nie doczytałeś

                    [ Dodano: Pią 19 Lis, 10 12:29 ]
                    Zamieszczone przez firmek
                    Sa to wartosci ktore sa prawie identyczne z tymi wyliczonymi przez Agamek12.
                    powtarzam Ci, że te wartości dla mnie nic nie warte.
                    w ciągu pięciu lat, w poprzednim samochodzie:
                    - sprężarka x2 = 3200PLN (same części)
                    - dwumasa 5000PLN (części z wymianą)

                    w obecnym w ciągu pięciu lat, na razie:

                    -sprężarka 2600PLN
                    i na 100% jeszcze poleci w ciągu pięciu lat sprężarka\skrzynia\sprzęgło z dwumasą może z osobna a może wszystko trafi szlag, o pompowtryskach nie wspomnę żeby nie zapeszać.

                    tak więc, plizzzz... liczcie sobie dalej

                    BTW. ile kosztuje wymiana rozrządu w 1,6 (nie w ASO)?
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • firmek
                      Rider
                      • 2008
                      • 477

                      szkoda, podawalem wylacznie koszty paliwa przejazdu 100 km. No i nie sa to wyliczenia tylko realne dane.
                      To co sie moze posypac w danym aucie to juz inna kwestia. Z drugiej strony jesli juz porownywac co sie moze wysypac to uczciwsze bylo by porownanie np 1.9 SDI i 1.6 lub 1.9 TDI, ewantualnie nowy 1.6 z 1.4 TSI.

                      Co do kosztow wymiany rozrzadu to w ASO dla AKL 1200 zl - czesci plus robocizna (tyle placilem w 2009).

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        Zamieszczone przez firmek
                        Z drugiej strony jesli juz porownywac co sie moze wysypac to uczciwsze bylo by porownanie np 1.9 SDI i 1.6 lub 1.9 TDI, ewantualnie nowy 1.6 z 1.4 TSI.
                        nie, dla mnie muszą być porównywalne osiągi, więc dla 1,6 - 1,9TDI jest idealnym odnośnikiem.

                        Zamieszczone przez firmek
                        Co do kosztow wymiany rozrzadu to w ASO dla AKL 1200 zl - czesci plus robocizna (tyle placilem w 2009).
                        nie znam cen w ASO, ile tam kosztuje rozrząd w 1,9?
                        wie ktoś?

                        [ Dodano: Pią 19 Lis, 10 12:46 ]
                        Zamieszczone przez firmek
                        podawalem wylacznie koszty paliwa przejazdu 100 km
                        no tak, ale to naprawdę niewiele mówi o kosztach.
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • firmek
                          Rider
                          • 2008
                          • 477

                          Zamieszczone przez szkoda
                          nie, dla mnie muszą być porównywalne osiągi, więc dla 1,6 - 1,9TDI jest idealnym odnośnikiem.
                          W sumie racja. Przykladajac to do mojego leciwego juz AKL to naprawy ktore podales beda male. U mnie amortyzatory, wymiana tylnich tulei w wahaczach. Z tego co wiem to siadaja tez przepustnice, moja byla raz czyszczona i adaptowana ale nawet jesli jej sie kiedys zejdzie to koszt nowej w wysokosci 1600 zl jest niski w porownaniu do kosztu nowego turbo.
                          Jak na razie nic sie nie wysypalo no ale tam ciezko cos znalesc bo silnik jest prosty jak budowa cepa.
                          Z drugiej strony Twoje auto musialo troche nalatac, zeby doczekac sie takiego serwisu

                          [ Dodano: Pią 19 Lis, 10 13:08 ]
                          Zamieszczone przez szkoda
                          firmek napisał/a:
                          podawalem wylacznie koszty paliwa przejazdu 100 km

                          no tak, ale to naprawdę niewiele mówi o kosztach.
                          Jak by nie patrzyc to wlasnie kosz paliwa jest zawsze glownym argumentem za instalacja LPG.
                          Kwestia czesci to inna sprawa, no i mimo wszystko 1.9 TDI ma opinie bardzo trwalej jednostki. Kwestia napraw to do tego bardzo czesto kwestia konkretnego egzemplarza. Nawet idac droga kosztow przy 1.9TDI i 1.6i to chociaz samo 1.6i jest o wiele prostrza konstrukcja przez co jest mniej rzeczy ktore moga sie wysypac to dokladajac instalacje sprawa sie komplikuje. Na koniec zawsze pozostaje jeszcze kwestia jakosci wykonania montazu a z tym juz bywa roznie.
                          Mam znajomego ktorego zarazilem skoda i w krotkim czasie po zakupie mojej on i jego ojciec kupili sobie OII 1.9 TDI. Jak na razie oba auta poza standardowym serwisem nie mialy robione nic poza to co bylo by robione u mnie. Nawet amortyzatory wymienialismy mniej wiecej w tym samym czasie. TDI'ki maja nalatane po 130 tys, moj 80 i jak na razie oprocz innej kwoty za przeglady w zadym z aut nic sie nie wysypalo wiec mozna przyjac ze tutaj nie ma roznicy.

                          Zamieszczone przez szkoda
                          firmek napisał/a:
                          Co do kosztow wymiany rozrzadu to w ASO dla AKL 1200 zl - czesci plus robocizna (tyle placilem w 2009).

                          nie znam cen w ASO, ile tam kosztuje rozrząd w 1,9?
                          Jak wymienialem rozrzad jesli dobrze pamietam w wmiare polecanym zakladzie (nie ASO) na czesciach nie wygrzebywanych z ryzu bylo by to okolo 900 zl dla 1.6i (bez klimy).

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            Zamieszczone przez szkoda
                            powtarzam Ci, że te wartości dla mnie nic nie warte.
                            w ciągu pięciu lat, w poprzednim samochodzie:
                            - sprężarka x2 = 3200PLN (same części)
                            - dwumasa 5000PLN (części z wymianą)

                            w obecnym w ciągu pięciu lat, na razie:

                            -sprężarka 2600PLN
                            i na 100% jeszcze poleci w ciągu pięciu lat sprężarka\skrzynia\sprzęgło z dwumasą może z osobna a może wszystko trafi szlag, o pompowtryskach nie wspomnę żeby nie zapeszać.
                            Ty sie nie liczysz, bo Ty wymieniasz zanim cos zacznie wskazywac oznaki ze za chwile padnie. Kto tak robi z uzytkownikow prostych 1.6 - moze 5%.

                            U mnie za 5 lat padlo lozysko i teraz w 6 roku do wymiany jest turbo i jeden przegub.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • kuncfot
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 191

                              Zadziwia mnie fakty, że przy takich dyskusjach, użytkownicy ( nie ważne już czy LPG czy TDI ) robią z jednej trzeciej czy połowy użytkowników dróg debili :lol: Wydaje mi się, że każdy kto kupuje w naszym przypadku octavie, ma na tyle oleju w głowie, żeby policzyć czy LPG czy TDI mu się opłaca.
                              Tymczasem czytając ten wątek każdy kierowca może czuć się przymułem bo kupił dizla a nie LPG, albo LPG zamiast benzyny :roll:
                              A już na najbardziej rozbrajają mnie wypowiedzi tych co na siłę przekonuję do ostatniej kropli krwi o wyższości "bożego narodzenia nad wielkanocą" ... czy naprawdę tak chcecie, żeby każdy jeździł na "waszym paliwie"? czy nie można na to lachy położyć?
                              Do dyskusji dodam jeszcze, że nawet jeśli dizel jest ciut tańszy od LPG to jak do cholery mam nim jeździć 6 km do pracy i 4 km po mieście? :lol:

                              Komentarz

                              • neoXs
                                Rider
                                • 2010
                                • 555

                                Za paliwo ktorego spalasz o 20% wiecej niz benzyny wiec to paliwo wychodzi tak naprawde
                                w cenie 60% benzyny. Jesli do tego dodamy 10% przejazdow na benzynie to oszczedzamy tak naprawde:

                                40% z 90 % czyli okolo 36% kosztow paliwa
                                Jestem dzisiaj zbyt wymęczony aby to sobie przeanalizować dokładnie :P Ja może po prostu napiszę jak u mnie wygląda to wyliczenie, że o połowę mniej

                                Trasa Opole - Katowice w obie strony:

                                W poprzednim samochodzie (Seat Cordoba 1.6i - 75km) - 80zł
                                Obecnie (Skoda Octavia Tour I, 1.6 LPG) - 40zł

                                To takie obliczenia nieco na oko ale w moim portfelu sprawdzają się w 100%

                                eeee, to chyba cos nie doczytałeś
                                To była moja mała ironia :P

                                Zaś jeśli chodzi o samo spalanie LPG vs Diesel to faktycznie są to wartości porównywalne, a czasem prawie identyczne Teraz kwestia kto co do czego potrzebuje. Dla mnie diesel się nie opłaca, poza tym szkoda by mi było dopłacać kilkadziesiąt tys.

                                Komentarz

                                • t271828
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 928

                                  Zamieszczone przez neoXs
                                  W poprzednim samochodzie (Seat Cordoba 1.6i - 75km) - 80zł
                                  Obecnie (Skoda Octavia Tour I, 1.6 LPG) - 40zł

                                  To takie obliczenia nieco na oko ale w moim portfelu sprawdzają się w 100%
                                  Chyba te kwoty troche pozaokraglales w odwrotnych kierunkach. Opole-Katowice i z powrotem to bedzie jakies 240 km, przy cenie LPG 2.30 daje to spalanie na poziomie 7,4 litra. Troche malo jak na predkosc autostradowa.

                                  Komentarz

                                  • soszek81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1245

                                    t271828 - ale nie każdy po autostradzie jedzie z maksymalną dozwoloną.
                                    Mój znajomy z okolic Katowic do Wrocławia jadąc A4 Daewoo Lanosem na LPG (trasa nawiasem pokonywana przez kilka lat kilka razy w miesiącu) testował co i jak. Brał pod uwagę i spalanie i czas.
                                    Efekty były ciekawe. Jadąc powyżej 110km/h tym Lanosem, brakowało mu gazu na przejazd do Wrocka. Musiał dotankowywać. A że stacji przy A4 jest od liku i aby zatankować to trzeba z niej w ogóle zjechać (czasem i kilka km w bok), plus czas na tankowanie, do tego więcej za paliwo (wyższe spalanie) nie była to wbrew domysłom najszybsza i najtańsza opcja.
                                    Jadąc zaś równe 100km/h, Lanosik zatankowany przy wyjeździe dojeżdżał do celu bez dotankowywania. Więc owszem mniejsza prędkość, ale niższe spalanie, nie tracił czasu na zjazdy i tankowanie.
                                    Porównując jedno do drugiego wychodziło mu czarno na białym że jadąc wolniej był wcześniej :diabelski_usmiech
                                    Paranoja ale taka prawda. Tylko trzeba było utrzymywać te 100km/h i nie dać się ponieść przez całą drogę.
                                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Zamieszczone przez t271828
                                      Chyba te kwoty troche pozaokraglales w odwrotnych kierunkach. Opole-Katowice i z powrotem to bedzie jakies 240 km, przy cenie LPG 2.30 daje to spalanie na poziomie 7,4 litra. Troche malo jak na predkosc autostradowa.
                                      Ale jadac za TIRem 90km/h bardzo realna, a tak tu wiekszosc kropelkowcow jezdzi, bo eco driving nie polega na jezdzie 130 autostrada, tylko wykorzystywaniu wszelkich mozliwych sposobow, zeby auto mniej palilo
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • neoXs
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 555

                                        Nie, nie są to przesadzone zaokrąglenia, trasa do Opola z Katowic w jedną stronę to dokładnie 102 km (zjeżdżasz z A4 na Strzelce Opolskie - ogólnie czasowo ta sama droga ale mniej km ).

                                        Mam stałą prędkość jazdy - 110 km/h, a spalanie na takiej trasie to 8.8-9l LPG.

                                        Ale jadac za TIRem 90km/h bardzo realna, a tak tu wiekszosc kropelkowcow jezdzi, bo eco driving nie polega na jezdzie 130 autostrada, tylko wykorzystywaniu wszelkich mozliwych sposobow, zeby auto mniej palilo
                                        Jeśli mam być szczery to jadąc te 110km/h mijam głównie TIRy i kilkanaście osobówek. Zatem nie wiem, gdzie Wy widzicie tych co stosują się do eco-drivingu Raz sobie jechałem 120-125km/h i w większości także byłem b. szybko wyprzedzany.... Jak kiedyś wracałem w śnieżycy ludzie na lewym pasie wcale nie jechali wolniej O_o

                                        Trasę Katowice - Opole robię od 2 do 4 razy w miesiącu, więc wierzcie mi, że dobrze liczyłem

                                        P.S.
                                        Nie wiem jak można zejść do spalania 8l/100km LPG :O to raczej niewykonalne w moim przypadku by było... Chociaż może kiedyś spróbuję jechać 90km/h i zobaczymy.

                                        Komentarz

                                        • Agamek12
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 9935
                                          • Ford

                                          Zamieszczone przez neoXs
                                          Mam stałą prędkość jazdy - 110 km/h, a spalanie na takiej trasie to 8.8-9l LPG.
                                          No cóż, moje poprzednie Skodziny w takich warunkach spaliłyby pewnie między 6,5-7l Pb - czyli oszczędność na paliwie wyniosłaby nie 50%, ale raptem 30%...
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz

                                          • Darekgda
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 611

                                            Szanowni koledzy przejeździłem na gazie w sumie 250kkm z czego 100kkm sekwencja - zużycie gazu do Pb jest 1/1 wiadomo cena Pb na dziś 4.5 gaz 2.5 =2zł in + i teraz każdy użytkownik gazu wie że
                                            -trzeba wymieniać
                                            filterek mały
                                            filterek duży
                                            kable do świec muszą być dobre (wymieniane częściej niż przy Pb) generalnie gaz jest wymagający jeśli chodzi o elektrykę (cewka wysokiego napięcia leci momentalnie jeśli jest słaba )
                                            zużycie paliwa przy codziennej jeździe (kilka krotne ruszanie) to około 200zł na 2.5-3 miesiące
                                            droższy przegląd techniczny
                                            wymiana zaworów zamykających rzadko ale jednak
                                            koszt założenia instalacji
                                            więc to nie do końca jest aż taka przebitka ile trzeba przejechać aby się zwróciła inwestycja :?:

                                            Komentarz

                                            • Agamek12
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 9935
                                              • Ford

                                              Wstaw kilka znaków interpunkcyjnych to może uda się zrozumieć to, co napisałeś...
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz

                                              • zwolin
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 656

                                                DAREKGDA, zapomniałeś jeszcze napisać o wymianie /regeneracji reduktora, bo jakoś nie wierzę, żeby 250 kkm wytrzymał, legalizacji butli i świecach (z moich obserwacji na LPG wytrzymują połowę tego co na Pb).
                                                Do tego nie wolno zapominać, że mamy do obsługi / serwisowania dodatkową instalację, co wiąże się z koniecznością poświęcenia na to dodatkowego czasu, który też kosztuje. Może to niektórych zdziwi, ale są takie sytuacje w życiu, że i te kilka zmarnowanych godzin jest istotne, a w sytuacji, gdy jest to czas z urlopu łatwo policzyć ile to kosztuje.
                                                Kolejna sprawa, to fakt, że dobrze zaprogramowana sekwencja przełącza się na gaz po rozgrzaniu silnika ( a nie po chwili od zapalenia jak w przypadku druciarstwa). W moim przypadku (4,5 km do pracy) samochód trzymany zimą pod chmurką przełączałby się pewnie na LPG w połowie drogi. Ponieważ przez pierwszą połowę jechałby na ssaniu, to podejrzewam,że "na gazie" paliłby więcej Pb niż LPG.
                                                Tak więc zaryzykowałbym stwierdzenie, że jeśli chodzi o sumaryczne koszty utrzymania to zarówno TDI jak i Pb+LPG mają sens jeśli ktoś jeździ bardzo dużo i to z naciskiem na trasę, bo wtedy oszczędności są imponujące. Natomiast jeśli chodzi o nieduże przebiegi z naciskiem na miasto, to tańsza w eksploatacji może się okazać prosta idiotoodporna benzyna.
                                                A tak na marginesie, to jeździłem u Danielcia 1.6 MPI + LPG i niech mi nikt nie mówi, że nie czuć różnicy. Na LPG to na moje oko ten silnik ma ze 2s więcej do setki.
                                                Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                                O II Tour Combi 1.6
                                                Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                                Komentarz

                                                • neoXs
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 555

                                                  No cóż, moje poprzednie Skodziny w takich warunkach spaliłyby pewnie między 6,5-7l Pb - czyli oszczędność na paliwie wyniosłaby nie 50%, ale raptem 30%...
                                                  No mój ukochany Timon lubi się troszkę napić Pb więc najmniejsze spalanie jakiekolwiek miał to z 8l i trzymam się swojego przypadku. I nie neguję tego co napisałeś, aczkolwiek tutaj tylko i wyłącznie mówię o swoim przykładzie Zatem dla mnie jest do 50% mniej na tankowaniu.

                                                  Inna sprawa, że niektórzy chwalą się wynikami 5l LPG na 100km. I faktycznie tak jest, tyle, że taki samochód ma tak przykręcony dopływa gazu, że zbiera się jak muł zaś z silnika robi się huta.... Póki co jeden rok koleś bez awarii tak przejeździł, zobaczymy co będzie dalej.

                                                  więc to nie do końca jest aż taka przebitka ile trzeba przejechać aby się zwróciła inwestycja :?:
                                                  Jeśli ktoś ma benzyniaka i dopiero go przerabia na gaz to zgodzę się, że trzeba trochę pojeździć aby się instalacja zwróciła. Ale jak ktoś już kupuje samochód z LPG to już ta kwestia odpada. Tak samo z Dieslem, przy mojej jeździe dopłata do Diesla zwróciła mi by się może po 15 latach xDDDD lol

                                                  A tak na marginesie, to jeździłem u Danielcia 1.6 MPI + LPG i niech mi nikt nie mówi, że nie czuć różnicy. Na LPG to na moje oko ten silnik ma ze 2s więcej do setki.
                                                  To ja właściciel takiego samochodu, mówię Ci, że nie czuję różnicy A wierz mi, że nie kręci mnie podniecanie się tym, że mam instalację LPG i będę jej bronił z zasady. Może Ty lepiej odczuwasz przyspieszenie i ja mam z tym problem. Może nie. Aczkolwiek zdanie na temat rzekomego spadku mocy przy LPG mam takie, a nie inne.

                                                  Komentarz

                                                  • zwolin
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 656

                                                    Zamieszczone przez neoXs
                                                    To ja właściciel takiego samochodu, mówię Ci, że nie czuję różnicy A wierz mi, że nie kręci mnie podniecanie się tym, że mam instalację LPG i będę jej bronił z zasady. Może Ty lepiej odczuwasz przyspieszenie i ja mam z tym problem. Może nie. Aczkolwiek zdanie na temat rzekomego spadku mocy przy LPG mam takie, a nie inne.
                                                    Wiesz, nie można wykluczyć, że gaz był do d...y. Sam wielokrotnie się przekonałem jakie są róznice w jego jakości.
                                                    Niemniej silnik o wiele wolniej wkręcał się na obroty, i robił to jakoś tak bez entuzjazmu. Gdybym to kupił, to reklamowałbym to do upadłego :evil:
                                                    Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                                    O II Tour Combi 1.6
                                                    Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...