Generalnie jest tak, że ludzie z LPG jeżdzą i dynamiczniej, i więcej (przynajmniej ja tak miałem jeźdzac Golfiną z LPG)... I biorąc pod uwagę oba te aspekty, na paliwo i tak wydaje się te same pieniądze... :szeroki_usmiech
Obalamy mity o LPG
Zwiń
X
-
Tak czytam i czytam i wychodzi na to, że w ogóle gazu nie opłaca się mieć tylko benzyniak albo diesel. No cóż, ja mam tylko nadzieję, że gaz nie będzie bardzo popularny bo przynajmniej nasz mądry rząd tak szybko nie wprowadzi jakiś bonusowych akcyz, podatków itd ;]
Ja z LPG jestem zadowolony i u mnie różnica w kosztach jest taka, że o połowę mniej płacę za paliwo. Ot tyle
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkoda[ Dodano: Czw 18 Lis, 10 20:15 ]
firmek napisał/a:
Przy uwzglednieniu wszystkich kosztow, koszt przejechania 100 km na LPB jest praktycznie taki sam jak na dieslu.
można gdzieś zobaczyć takie wyliczenie?
(oczywiście samochodów o podobnej mocy\osiągach, dla mnie może być BSE i BXE)
1.6 + LPG:
LBP/100km PB/100km Koszt/100km
1. 19,52 4,18 23,7 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/10139
2. 17,75 3,7 21,45 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/13266
3. 18,86 6,8 25,66 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/6925
1.9 TDI
Koszt/100km
1. 23,71 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/1796
2. 26,33 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/1726
3. 22,27 http://www.motostat.pl/vehicle-stats/1616
Srednio z 3 aut:
1.6 + LPG = 23,6 zl / 100 km
1.9 TDI = 24,1 zl / 100 km
Sa to wartosci ktore sa prawie identyczne z tymi wyliczonymi przez Agamek12.
Szkoda jedynie bo nie dopatrzylem sie jakiejs funkcjonalnosci ktora by pozwalala np na wyswietlenie sredniego spalania z wszystkich takich samych aut o tym samym silniku (mocy silnika) zarejestrowanych w serwisie. Te 3 przypadki nie byly specjalnie wybierane, sa to pierwsze auta z najwieksza lista tankowan wybrane z motostat.
Jak widac roznica pomiedzy LPG a ON to 50 groszy / 100 km - gdzie uwzglednione sa wylacznie koszty paliwa. Na tej podstawie twierdze, ze mitem jest iz jazda na LPG jest tansza od jazdy na ON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neoXsTak czytam i czytam i wychodzi na to, że w ogóle gazu nie opłaca się mieć tylko benzyniak albo diesel. No cóż, ja mam tylko nadzieję, że gaz nie będzie bardzo popularny bo przynajmniej nasz mądry rząd tak szybko nie wprowadzi jakiś bonusowych akcyz, podatków itd ;]
Zamieszczone przez neoXsJa z LPG jestem zadowolony i u mnie różnica w kosztach jest taka, że o połowę mniej płacę za paliwo. Ot tyle
w cenie 60% benzyny. Jesli do tego dodamy 10% przejazdow na benzynie to oszczedzamy tak naprawde:
40% z 90 % czyli okolo 36% kosztow paliwa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neoXsTak czytam i czytam i wychodzi na to, że w ogóle gazu nie opłaca się mieć tylko benzyniak albo diesel.
[ Dodano: Pią 19 Lis, 10 12:29 ]
Zamieszczone przez firmekSa to wartosci ktore sa prawie identyczne z tymi wyliczonymi przez Agamek12.
w ciągu pięciu lat, w poprzednim samochodzie:
- sprężarka x2 = 3200PLN (same części)
- dwumasa 5000PLN (części z wymianą)
w obecnym w ciągu pięciu lat, na razie:
-sprężarka 2600PLN
i na 100% jeszcze poleci w ciągu pięciu lat sprężarka\skrzynia\sprzęgło z dwumasą może z osobna a może wszystko trafi szlag, o pompowtryskach nie wspomnę żeby nie zapeszać.
tak więc, plizzzz... liczcie sobie dalej
BTW. ile kosztuje wymiana rozrządu w 1,6 (nie w ASO)?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
szkoda, podawalem wylacznie koszty paliwa przejazdu 100 km. No i nie sa to wyliczenia tylko realne dane.
To co sie moze posypac w danym aucie to juz inna kwestia. Z drugiej strony jesli juz porownywac co sie moze wysypac to uczciwsze bylo by porownanie np 1.9 SDI i 1.6 lub 1.9 TDI, ewantualnie nowy 1.6 z 1.4 TSI.
Co do kosztow wymiany rozrzadu to w ASO dla AKL 1200 zl - czesci plus robocizna (tyle placilem w 2009).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez firmekZ drugiej strony jesli juz porownywac co sie moze wysypac to uczciwsze bylo by porownanie np 1.9 SDI i 1.6 lub 1.9 TDI, ewantualnie nowy 1.6 z 1.4 TSI.
Zamieszczone przez firmekCo do kosztow wymiany rozrzadu to w ASO dla AKL 1200 zl - czesci plus robocizna (tyle placilem w 2009).
wie ktoś?
[ Dodano: Pią 19 Lis, 10 12:46 ]
Zamieszczone przez firmekpodawalem wylacznie koszty paliwa przejazdu 100 kmsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodanie, dla mnie muszą być porównywalne osiągi, więc dla 1,6 - 1,9TDI jest idealnym odnośnikiem.
Jak na razie nic sie nie wysypalo no ale tam ciezko cos znalesc bo silnik jest prosty jak budowa cepa.
Z drugiej strony Twoje auto musialo troche nalatac, zeby doczekac sie takiego serwisu
[ Dodano: Pią 19 Lis, 10 13:08 ]
Zamieszczone przez szkodafirmek napisał/a:
podawalem wylacznie koszty paliwa przejazdu 100 km
no tak, ale to naprawdę niewiele mówi o kosztach.
Kwestia czesci to inna sprawa, no i mimo wszystko 1.9 TDI ma opinie bardzo trwalej jednostki. Kwestia napraw to do tego bardzo czesto kwestia konkretnego egzemplarza. Nawet idac droga kosztow przy 1.9TDI i 1.6i to chociaz samo 1.6i jest o wiele prostrza konstrukcja przez co jest mniej rzeczy ktore moga sie wysypac to dokladajac instalacje sprawa sie komplikuje. Na koniec zawsze pozostaje jeszcze kwestia jakosci wykonania montazu a z tym juz bywa roznie.
Mam znajomego ktorego zarazilem skoda i w krotkim czasie po zakupie mojej on i jego ojciec kupili sobie OII 1.9 TDI. Jak na razie oba auta poza standardowym serwisem nie mialy robione nic poza to co bylo by robione u mnie. Nawet amortyzatory wymienialismy mniej wiecej w tym samym czasie. TDI'ki maja nalatane po 130 tys, moj 80 i jak na razie oprocz innej kwoty za przeglady w zadym z aut nic sie nie wysypalo wiec mozna przyjac ze tutaj nie ma roznicy.
Zamieszczone przez szkodafirmek napisał/a:
Co do kosztow wymiany rozrzadu to w ASO dla AKL 1200 zl - czesci plus robocizna (tyle placilem w 2009).
nie znam cen w ASO, ile tam kosztuje rozrząd w 1,9?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodapowtarzam Ci, że te wartości dla mnie nic nie warte.
w ciągu pięciu lat, w poprzednim samochodzie:
- sprężarka x2 = 3200PLN (same części)
- dwumasa 5000PLN (części z wymianą)
w obecnym w ciągu pięciu lat, na razie:
-sprężarka 2600PLN
i na 100% jeszcze poleci w ciągu pięciu lat sprężarka\skrzynia\sprzęgło z dwumasą może z osobna a może wszystko trafi szlag, o pompowtryskach nie wspomnę żeby nie zapeszać.
U mnie za 5 lat padlo lozysko i teraz w 6 roku do wymiany jest turbo i jeden przegub.
Komentarz
-
-
Zadziwia mnie fakty, że przy takich dyskusjach, użytkownicy ( nie ważne już czy LPG czy TDI ) robią z jednej trzeciej czy połowy użytkowników dróg debili :lol: Wydaje mi się, że każdy kto kupuje w naszym przypadku octavie, ma na tyle oleju w głowie, żeby policzyć czy LPG czy TDI mu się opłaca.
Tymczasem czytając ten wątek każdy kierowca może czuć się przymułem bo kupił dizla a nie LPG, albo LPG zamiast benzyny :roll:
A już na najbardziej rozbrajają mnie wypowiedzi tych co na siłę przekonuję do ostatniej kropli krwi o wyższości "bożego narodzenia nad wielkanocą" ... czy naprawdę tak chcecie, żeby każdy jeździł na "waszym paliwie"? czy nie można na to lachy położyć?
Do dyskusji dodam jeszcze, że nawet jeśli dizel jest ciut tańszy od LPG to jak do cholery mam nim jeździć 6 km do pracy i 4 km po mieście? :lol:
Komentarz
-
-
Za paliwo ktorego spalasz o 20% wiecej niz benzyny wiec to paliwo wychodzi tak naprawde
w cenie 60% benzyny. Jesli do tego dodamy 10% przejazdow na benzynie to oszczedzamy tak naprawde:
40% z 90 % czyli okolo 36% kosztow paliwa
Trasa Opole - Katowice w obie strony:
W poprzednim samochodzie (Seat Cordoba 1.6i - 75km) - 80zł
Obecnie (Skoda Octavia Tour I, 1.6 LPG) - 40zł
To takie obliczenia nieco na oko ale w moim portfelu sprawdzają się w 100%
eeee, to chyba cos nie doczytałeś
Zaś jeśli chodzi o samo spalanie LPG vs Diesel to faktycznie są to wartości porównywalne, a czasem prawie identyczne Teraz kwestia kto co do czego potrzebuje. Dla mnie diesel się nie opłaca, poza tym szkoda by mi było dopłacać kilkadziesiąt tys.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neoXsW poprzednim samochodzie (Seat Cordoba 1.6i - 75km) - 80zł
Obecnie (Skoda Octavia Tour I, 1.6 LPG) - 40zł
To takie obliczenia nieco na oko ale w moim portfelu sprawdzają się w 100%
Komentarz
-
-
t271828 - ale nie każdy po autostradzie jedzie z maksymalną dozwoloną.
Mój znajomy z okolic Katowic do Wrocławia jadąc A4 Daewoo Lanosem na LPG (trasa nawiasem pokonywana przez kilka lat kilka razy w miesiącu) testował co i jak. Brał pod uwagę i spalanie i czas.
Efekty były ciekawe. Jadąc powyżej 110km/h tym Lanosem, brakowało mu gazu na przejazd do Wrocka. Musiał dotankowywać. A że stacji przy A4 jest od liku i aby zatankować to trzeba z niej w ogóle zjechać (czasem i kilka km w bok), plus czas na tankowanie, do tego więcej za paliwo (wyższe spalanie) nie była to wbrew domysłom najszybsza i najtańsza opcja.
Jadąc zaś równe 100km/h, Lanosik zatankowany przy wyjeździe dojeżdżał do celu bez dotankowywania. Więc owszem mniejsza prędkość, ale niższe spalanie, nie tracił czasu na zjazdy i tankowanie.
Porównując jedno do drugiego wychodziło mu czarno na białym że jadąc wolniej był wcześniej :diabelski_usmiech
Paranoja ale taka prawda. Tylko trzeba było utrzymywać te 100km/h i nie dać się ponieść przez całą drogę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t271828Chyba te kwoty troche pozaokraglales w odwrotnych kierunkach. Opole-Katowice i z powrotem to bedzie jakies 240 km, przy cenie LPG 2.30 daje to spalanie na poziomie 7,4 litra. Troche malo jak na predkosc autostradowa.
Komentarz
-
-
Nie, nie są to przesadzone zaokrąglenia, trasa do Opola z Katowic w jedną stronę to dokładnie 102 km (zjeżdżasz z A4 na Strzelce Opolskie - ogólnie czasowo ta sama droga ale mniej km ).
Mam stałą prędkość jazdy - 110 km/h, a spalanie na takiej trasie to 8.8-9l LPG.
Ale jadac za TIRem 90km/h bardzo realna, a tak tu wiekszosc kropelkowcow jezdzi, bo eco driving nie polega na jezdzie 130 autostrada, tylko wykorzystywaniu wszelkich mozliwych sposobow, zeby auto mniej palilo
Trasę Katowice - Opole robię od 2 do 4 razy w miesiącu, więc wierzcie mi, że dobrze liczyłem
P.S.
Nie wiem jak można zejść do spalania 8l/100km LPG :O to raczej niewykonalne w moim przypadku by było... Chociaż może kiedyś spróbuję jechać 90km/h i zobaczymy.
Komentarz
-
-
Szanowni koledzy przejeździłem na gazie w sumie 250kkm z czego 100kkm sekwencja - zużycie gazu do Pb jest 1/1 wiadomo cena Pb na dziś 4.5 gaz 2.5 =2zł in + i teraz każdy użytkownik gazu wie że
-trzeba wymieniać
filterek mały
filterek duży
kable do świec muszą być dobre (wymieniane częściej niż przy Pb) generalnie gaz jest wymagający jeśli chodzi o elektrykę (cewka wysokiego napięcia leci momentalnie jeśli jest słaba )
zużycie paliwa przy codziennej jeździe (kilka krotne ruszanie) to około 200zł na 2.5-3 miesiące
droższy przegląd techniczny
wymiana zaworów zamykających rzadko ale jednak
koszt założenia instalacji
więc to nie do końca jest aż taka przebitka ile trzeba przejechać aby się zwróciła inwestycja :?:
Komentarz
-
-
DAREKGDA, zapomniałeś jeszcze napisać o wymianie /regeneracji reduktora, bo jakoś nie wierzę, żeby 250 kkm wytrzymał, legalizacji butli i świecach (z moich obserwacji na LPG wytrzymują połowę tego co na Pb).
Do tego nie wolno zapominać, że mamy do obsługi / serwisowania dodatkową instalację, co wiąże się z koniecznością poświęcenia na to dodatkowego czasu, który też kosztuje. Może to niektórych zdziwi, ale są takie sytuacje w życiu, że i te kilka zmarnowanych godzin jest istotne, a w sytuacji, gdy jest to czas z urlopu łatwo policzyć ile to kosztuje.
Kolejna sprawa, to fakt, że dobrze zaprogramowana sekwencja przełącza się na gaz po rozgrzaniu silnika ( a nie po chwili od zapalenia jak w przypadku druciarstwa). W moim przypadku (4,5 km do pracy) samochód trzymany zimą pod chmurką przełączałby się pewnie na LPG w połowie drogi. Ponieważ przez pierwszą połowę jechałby na ssaniu, to podejrzewam,że "na gazie" paliłby więcej Pb niż LPG.
Tak więc zaryzykowałbym stwierdzenie, że jeśli chodzi o sumaryczne koszty utrzymania to zarówno TDI jak i Pb+LPG mają sens jeśli ktoś jeździ bardzo dużo i to z naciskiem na trasę, bo wtedy oszczędności są imponujące. Natomiast jeśli chodzi o nieduże przebiegi z naciskiem na miasto, to tańsza w eksploatacji może się okazać prosta idiotoodporna benzyna.
A tak na marginesie, to jeździłem u Danielcia 1.6 MPI + LPG i niech mi nikt nie mówi, że nie czuć różnicy. Na LPG to na moje oko ten silnik ma ze 2s więcej do setki.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
No cóż, moje poprzednie Skodziny w takich warunkach spaliłyby pewnie między 6,5-7l Pb - czyli oszczędność na paliwie wyniosłaby nie 50%, ale raptem 30%...
Inna sprawa, że niektórzy chwalą się wynikami 5l LPG na 100km. I faktycznie tak jest, tyle, że taki samochód ma tak przykręcony dopływa gazu, że zbiera się jak muł zaś z silnika robi się huta.... Póki co jeden rok koleś bez awarii tak przejeździł, zobaczymy co będzie dalej.
więc to nie do końca jest aż taka przebitka ile trzeba przejechać aby się zwróciła inwestycja :?:
A tak na marginesie, to jeździłem u Danielcia 1.6 MPI + LPG i niech mi nikt nie mówi, że nie czuć różnicy. Na LPG to na moje oko ten silnik ma ze 2s więcej do setki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neoXsTo ja właściciel takiego samochodu, mówię Ci, że nie czuję różnicy A wierz mi, że nie kręci mnie podniecanie się tym, że mam instalację LPG i będę jej bronił z zasady. Może Ty lepiej odczuwasz przyspieszenie i ja mam z tym problem. Może nie. Aczkolwiek zdanie na temat rzekomego spadku mocy przy LPG mam takie, a nie inne.
Niemniej silnik o wiele wolniej wkręcał się na obroty, i robił to jakoś tak bez entuzjazmu. Gdybym to kupił, to reklamowałbym to do upadłego :evil:Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
Komentarz