Nowa Mazda 6 - oficjalny cennik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big Wojtek
    Rider
    • 2010
    • 440
    • Hyundai

    #26
    Cena mnie na razie nie interesuje, bo samochodu nie zmieniam, ale z zewnątrz cudo. Zresztą o cx-5 mam podobne zdanie. Jak się patrzy na zdjęcia OIII i Mazdy 6 to się trochę smutno robi. Wiem, ze Octa trochę zamaskowana, ale sylwetkę widać .

    Komentarz

    • beaviso
      Elegance
      • 2010
      • 767
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      Ojciec ma Mazdę 6, dotychczasowy model, 2.0 benzyna 147 KM. Samochód piękny zewnątrz, ale w środku zaskakuje dziadowskimi oszczędnościami. Niby ładny styl, pewne smaczki, ale brak regulacji podparcia zagłówków czy brak regulacji wysokości fotela pasażera w aucie za równe 100 tys. PLN to dla mnie jakiś żart - Octavia z 2008 miała to w Ambiente Za czujniki cofania też dopłacał, bo w serii nie było. Brak poręczności wnętrza, zero pomysłu jeśli chodzi o schowki, ergonomia rodem z japońskiego umysłu i dla małych rączek. Np. tempomat za pomocą 5 funkcji realizuje to samo co w Vectrze za pomocą 3... Komputer pokładowy trudny w obsłudze, lepiej to robić na postoju. Po prostu japońska ergonomia to zupełnie inny biegun niż niemiecka (raczej brak ergonomii). Siedzenia też kiepskie, materiały siermiężne. Podłokietnik nie regulowany.
      A poza tym auto jeździ bardzo ładnie, jest niezwykle ciche z wewn. jak i z zewn. Ale ma jedną irytującą przypadłość (z rodzaju TTTM) - wentylator sprężarki klimy włącza się ze 3-4 razy na minutę i jest to mocno słyszalne, bo silnik jest tak cichy, że słychać tylko ten wentylator
      Silnik 2.0 benz bez turbo ladnie rwie z miejsca, ale z rozbiegu to już jest zaskakująco słaby. Niby po 4000 rpm coś ma się w nim budzić, ale ja tego nie czuję. Dużo lepiej jeździło mi się 1.9 CDTI 16v 150 KM w Vectrze. Zawieszenie bardzo pewne. Czy twarde? W porównaniu do Octavii na 15" tak, ale już w porównaniu do Vectry C na 17"- wcale nie takie twarde. Dużo zależy od opon. Ja w Vectrze mam chyba wyjatkowo sztywne, bo podskakuje bardziej od Mazdy też na 17".
      Zdecydowanie najcudowniejszą, niezrównaną i mistrzowską sprawą jest w tej Maździe skrzynia biegów (manual 6b) - a konkretnie jej lewarek i przełączanie biegów. Króciutkie ruchy, wspaniała precyzja, no istna zabaweczka i banan na gębie! Czegoś takiego życzyłbym sobie w każdym samochodzie. Ciekawe czy w wersji z dieslem lewarek chodzi tak samo jak w benzynie - bo jeśli tak, to jest to mistrzostwo świata.

      M.
      666 4U

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Zamieszczone przez Garret
        Zamieszczone przez Maicroft

        Akcyza stoi na niezmiennym poziomie od wielu lat. Benzyna 2.5 tez juz wchodzi w drugi pulap. To jak roznica ceny miedzy Audi 2.0TDI a 3.0TDI
        na auta z sinikiem pow. 2l zostala podniesiona z 13.7% na 18.6% w grudniu 2008
        :wink:
        No to juz mozna mowic o wielu i tak zawsze byla wyzsza niz na te do 2l - ale chyba wiadomo o co chodzilo
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • perfex
          L&K
          • 2005
          • 1117

          #29
          Zamieszczone przez Tomcio
          Poza tym w tych pieniądzach co za sensownie wyposażoną szóśtkę można mieć piękne Legacy z napędem na 4 koła.
          Piękne :shock: :?: A co w nim pięknego ? Dla mnie jest dość ohydne I tak właśnie działa subiektywna ocena. Mimo sympatii dla marki subaru uważam że z zewnątrz są one co najmniej marne a wewnątrz nie-do-przyjęcia :!: Może kieeeedyś zatrudnią stylistów, kto wie..
          Pozdrawiam
          perfex

          Octavia HTP

          Komentarz

          • Tichy
            Rider
            • 2010
            • 544

            #30
            beaviso, masz rację. Japońce mają najmniej ergonomiczne auta na świecie. Tylko akurat Mazdzie można to wybaczyć

            Mam tylko nadzieję, że wraz ze spadkiem ceny nie spadnie na mordę jakość jak ma to miejsce w pseudo-japońcach typu Mitsubishi czy Toyota.

            Komentarz

            • zwolin
              Rider
              • 2010
              • 656

              #31
              Tichy, byłby to chyba pierwszy przypadek, że koncern samochodowy obniżył cenę nie zjeżdżając z jakości (oczywiście 2xwięcej niż by obniżka sugerowała). Z mitsu to nie ma co porównywać, bo to nie ta półka cenowa, a i modelu zbliżonego do 6 nie ma, bo lancer to konkurencja dla 3.
              Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
              O II Tour Combi 1.6
              Mitsu Carisma 4G93 GDI

              Komentarz

              • Tichy
                Rider
                • 2010
                • 544

                #32
                zwolin, no właśnie po zjechaniu z cenami 6-tki półka cenowa też się zmieni.

                Komentarz

                Pracuję...