Nowa Fabia III...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mmor
    Ambiente
    • 2014
    • 166
    • Fabia (6Y2)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

    Może wytargujesz, co do Twoich 65k to prawie zdołałem Cię zrozumieć
    Sprawdź czy pełnowymiarowe koło zapasowe ogranicza przestrzeń bagażową, może warto zostać przy dojazdówce, w F2 koło 195 nie ogranicza.
    Wg mnie nie warto dopłacać do style:
    - jak już pisałem na soczewkach traci się kilkanaście % światła z halogenów, w nocy masakra, zwłaszcza, że wykastrowali funkcję skręcania
    -regulacja wysokości fotela pasażera
    -przycisk start-stop, w Fabii, ROTFL
    -czujnik zmierzchu, który nie włączy Ci świateł mijania przy ograniczonej widoczności w ciężkim deszczu, mandacik i w najgorszym wypadku dzwon - ja podziękuję
    Nie warto też brać:
    -spryskiwaczy reflektorów
    -halogenów z funkcją corner (nawet nie można !)
    -KESSY
    -alarm (lepiej zainwestować w znane jedynie sobie rozwiązanie unieruchamiające

    Warto pomyśleć o radiu DAB - zapytać czy to DAB+, które już nadaje w kilku miastach.
    17 calowych kół bym nie brał, 16 w ostateczności, pod warunkiem, że jeździ się po dobrych drogach i bez krawężników, to nie ten profil co w Golfie, 17 są już bardzo niskie (ok. 20% niższe od 17 zalecanych do Golfa). Druga sprawa to obwód koła, w Golfie jest znacząco większy, lepiej pokonuje dziury. Trzecia rzecz to fabryczne sprężyny dobierane pod fabryczny profil - jeśli chcesz jeździć na zimówkach 15 to 16 z fabryki maks, bo będzie za miękki (14 do najmocniejszego TSI nie wejdą).
    Na zimę koniecznie markowe felgi i najlepsze opony, nie daj sobie wcisnąć słabych opon w salonie, bo różnica na komplecie to 100-200 zł.
    Podziękuj za nieoryginalne dywaniki z salonu.

    Komentarz

    • perfex
      L&K
      • 2005
      • 1117

      Zamieszczone przez mmor
      Przesadzcie z tą wysoką ceną, w 2010 r. kupowałem F2 tuż po lifcie z 1.2 TSI ambition z 2 pakietami, trochę poniżej 50 tys. Teraz za tę cenę dostajemy dodatkowo znacząco lepszy konstrukcujnie i mocniejszy silnik, 6. bieg, lepsze wyniki w testach zderzeniowych, hamulec multikolizyjny, lampkę z tyłu, skórzaną kierownicę, radio z SD i bluetooth, czujnik zmierzchu, maxi-dot, głośniki z tyłu, kurtyny powietrzne, TPM, schowek na okulary, start-stop, haczyki na zakupy, dezaktywację poduszki pasazera z przodu - całkiem sporo, niektóre rzeczy to drobne pierdoły, ale przydatne a w F2 ambition trzeba było dopłacać.
      A wszystkie te wymienione extrasy kosztują Skodę mooooooże ze 300 euro... ale sądzę że mniej 8)
      Pozdrawiam
      perfex

      Octavia HTP

      Komentarz

      • mmor
        Ambiente
        • 2014
        • 166
        • Fabia (6Y2)
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

        Myślę, że z kosztami działu R&D (badań i rozwoju) będzie sporo więcej.

        Zapomniałem o chłodzonym schowku, w F2 jest, F2fl nie, w F3 powrócił w chwale.

        Komentarz

        • Big
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6389

          Dyskusja o cenach przypomina mi tę z czasów wchodzenia na rynek O III. Też były nażekania i pomstowanie, że jakie te ceny wysokie i na 100% nikt tego nie kupi. No i co ??? No i O III jest liderem w swojej klasie.
          A wracajac do cen F III w bogatszych wersjach, to prosba do nażekajacych. wejdzcie sobie na strony innych producentów i zobaczcie ile kosztuje np. Fiesta, Clio czy 208 w bogatych wersjach.
          Czarny Elegance

          Komentarz

          • irekk
            L&K
            • 2011
            • 1093
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Liderem jest ponieważ kupują ją floty. A te mają atrakcyjniejsze rabaty niż Kowalski. Kowalski natomiast mając rabaty połowę mniejsze niż w przypadku O2 i silniki TSI z "super" opiniami w czasopismach, idzie do konkurencji.

            Komentarz

            • crom.de
              RS
              • 2012
              • 1545
              • Superb II (3T4)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Zamieszczone przez mmor
              Nie warto też brać:
              -KESSY
              Jakieś uzasadnienie tej tezy?
              - Superb
              - Panda 1.2

              Komentarz

              • xtremesystems
                RS
                • 2010
                • 2254
                • Hyundai

                Zamieszczone przez irekk
                Liderem jest ponieważ kupują ją floty. A te mają atrakcyjniejsze rabaty niż Kowalski. Kowalski natomiast mając rabaty połowę mniejsze niż w przypadku O2 i silniki TSI z "super" opiniami w czasopismach, idzie do konkurencji.
                na jednym ze spotów lokalnych byla poruszona ta kwestia. duzy bank kupil flote vw. i tak za paska wartego 120k zaplacili 60 z haczykiem. wiec jesli auto kupuje flota to jest to inna liga

                Komentarz

                • irekk
                  L&K
                  • 2011
                  • 1093
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Rabat ogromny, natomiast ja gadałem z jednym sprzedawcą i mi opowiadał że dla dużych klientów 30% jest do osiągnięcia. Ogólnie temat wyszedł z gadki o brokerach i ich atrakcyjnych ofertach. Tyle że to były czasy O2FL.

                  Komentarz

                  • xtremesystems
                    RS
                    • 2010
                    • 2254
                    • Hyundai

                    tutaj rabat 50% ale to czolowy ban w polsce. nie pamietam ile kupili. kolega mowil. chyba byla to liczba 4 cyfrowa. inni z grupy lodzkiej poprawia jak sie myle

                    pozatym takie rabaty nie ida przez dealerstwo tylko negocjuje Poznań

                    Komentarz

                    • irekk
                      L&K
                      • 2011
                      • 1093
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Dealerzy to niepotrzebna prowizja

                      Komentarz

                      • Łabik
                        Rider
                        • 2013
                        • 346
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Kolega pracuje we firmie która co 4 lata wymienia swoje auta flotowe, nie ma ich dużo bo tylko 4 Octavie. Gdy przedstawiciel firmy idzie zamawiać od Skody nowe auta, to już na starcie bez żadnego targowania dostaje 10% rabatu. A finalnie po jego negocjacjach rabat jest dużo większy.
                        Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                        http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                        Komentarz

                        • irekk
                          L&K
                          • 2011
                          • 1093
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          10% to i Kowalski spokojnie dostawał do O2.

                          Komentarz

                          • mmor
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 166
                            • Fabia (6Y2)
                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                            Zamieszczone przez crom.de
                            Zamieszczone przez mmor
                            Nie warto też brać:
                            -KESSY
                            Jakieś uzasadnienie tej tezy?


                            Druga prymitywna opcja to zagluszanie czestotliwosci - po odejsciu samochod sie nie zamknie, dlatego w nowszysz jest przycisk zamykania na klamce, tak dla pewnosci , nie wiem jak w VAG.

                            Cos co caly czas nadaje sygnaly radiowe nie jest bezpieczne.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez irekk
                              10% to i Kowalski spokojnie dostawał do O2.
                              Teraz już nie jest to takie łatwe...

                              Komentarz

                              • Tony065
                                RS
                                • 2009
                                • 2487
                                • Octavia I (1U2)
                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                Zamieszczone przez mmor
                                Może wytargujesz, co do Twoich 65k to prawie zdołałem Cię zrozumieć
                                Sprawdź czy pełnowymiarowe koło zapasowe ogranicza przestrzeń bagażową, może warto zostać przy dojazdówce, w F2 koło 195 nie ogranicza.
                                Wg mnie nie warto dopłacać do style:
                                - jak już pisałem na soczewkach traci się kilkanaście % światła z halogenów, w nocy masakra, zwłaszcza, że wykastrowali funkcję skręcania
                                -regulacja wysokości fotela pasażera
                                -przycisk start-stop, w Fabii, ROTFL
                                -czujnik zmierzchu, który nie włączy Ci świateł mijania przy ograniczonej widoczności w ciężkim deszczu, mandacik i w najgorszym wypadku dzwon - ja podziękuję
                                Nie warto też brać:
                                -spryskiwaczy reflektorów
                                -halogenów z funkcją corner (nawet nie można !)
                                -KESSY
                                -alarm (lepiej zainwestować w znane jedynie sobie rozwiązanie unieruchamiające

                                Warto pomyśleć o radiu DAB - zapytać czy to DAB+, które już nadaje w kilku miastach.
                                17 calowych kół bym nie brał, 16 w ostateczności, pod warunkiem, że jeździ się po dobrych drogach i bez krawężników, to nie ten profil co w Golfie, 17 są już bardzo niskie (ok. 20% niższe od 17 zalecanych do Golfa). Druga sprawa to obwód koła, w Golfie jest znacząco większy, lepiej pokonuje dziury. Trzecia rzecz to fabryczne sprężyny dobierane pod fabryczny profil - jeśli chcesz jeździć na zimówkach 15 to 16 z fabryki maks, bo będzie za miękki (14 do najmocniejszego TSI nie wejdą).
                                Na zimę koniecznie markowe felgi i najlepsze opony, nie daj sobie wcisnąć słabych opon w salonie, bo różnica na komplecie to 100-200 zł.
                                Podziękuj za nieoryginalne dywaniki z salonu.
                                W obecnej dostępnej opcji, jako zapas powinna wejść 15. W końcu to tylko zapas. Jeszcze raz przepatrzę cennik/konfigurator, ale raczej zostanie wersja Style. Na halogenach nie mam w zwyczaju na co dzień jeżdzić, więc soczewki powinny dać radę. Na tyle często zmieniamy się za kółkiem, że gdyby była opcja foteli z pamięcią ustawiem, to brałbym to pod uwagę, więc zwykła regulacja wysokości fotela pasażera jest konieczna. Eko-terrorystyczne wynalazki mnie nie interesują, więc wszelkie Start-Stop, Kessy i inne tego typu g...a są dla mnie zbędne. Czujnik zmierzchu nie zwalnia mnie od myślenia na drodze i reagowania na warunki/sytuacje, więc będzie. Spryskiwacze przy soczewkach są wręcz obowiązkowe. Mam je do zwykłych i wydają mi się bardzo potrzebne. Corner do halogenów w Style jest dostępny, więc będzie. Radio z DAB u mnie jest zbędne, bo mieszkam na zadupiu. W temacie kół, to zapewne wylądują 16. Jakiś tam komfort musi być. W końcu to auto do wożenia się z dziećmi i po zakupy a nie śmigania po torze :diabelski_usmiech Do zakupu jeszcze trochę czasu, więc najbliższy salon będę odwiedzał co raz z upierdliwymi pytaniami :szeroki_usmiech
                                Zrobiłem sobie konfig na wersję Ambition. Po dołożenia tego co ma Style i co chcę mieć w aucie cena wyszła jakieś 1.5-2k więcej. Ten "Maluch" ma być zbliżony do wyposażenia Syrenki, więc pewne gadżety są wręcz nieodzowne :szeroki_usmiech
                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                @ by Tune-up Gdańsk
                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                Antek

                                Komentarz

                                • irekk
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1093
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Kris86, dokładnie, dlatego O3 już nie jest takim rodzynkiem jak kiedyś. Teraz wyrwanie rabatu w połowie takiego jak przedtem jest wyczynem. Ja z pewnością nie zostanę już z VAGiem

                                  Komentarz

                                  • Łabik
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 346
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    Zamieszczone przez irekk
                                    10% to i Kowalski spokojnie dostawał do O2.
                                    Nie wiem jak było z rabatami O2 ale z O3 to na wejściu dla Kowalskiego proponują 3-4% a dopiero po dłuższych negocjacjach, można wyciągnąć 10% a dla firm 10% na start a po negocjacjach to rabat można i pewnie ze 20% może i więcej.
                                    Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                                    http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                                    Komentarz

                                    • Tony065
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2487
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                      Łabik, 20% na firmę powiadasz, hmmm... Kwestia warta przeliczenia.
                                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                      @ by Tune-up Gdańsk
                                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                      Antek

                                      Komentarz

                                      • rafiki
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 15975
                                        • Superb III (3V3)

                                        Łabik, firma jak firma, raczej ilość gra tu rolę...
                                        رافال
                                        Spoty
                                        Cause freedom is a lonely road

                                        Komentarz

                                        • Łabik
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 346
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Masz racje wszystko zależy ile aut się zamawia. Czym więcej tym rabat w górę :wink:
                                          Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                                          http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                                          Komentarz

                                          • irekk
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1093
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Tak jest nie od dziś 3-4% to w zasadzie rabat cennikowy jak się bierze z pakietem.

                                            Komentarz

                                            • bob_best
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 744
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              Zamieszczone przez Łabik
                                              Zamieszczone przez irekk
                                              10% to i Kowalski spokojnie dostawał do O2.
                                              Nie wiem jak było z rabatami O2 ale z O3 to na wejściu dla Kowalskiego proponują 3-4% a dopiero po dłuższych negocjacjach, można wyciągnąć 10% a dla firm 10% na start a po negocjacjach to rabat można i pewnie ze 20% może i więcej.
                                              co Wy za głupoty piszecie z tymi rabatami - ja bez problemów dostawałem 8-9% zazwyczaj w pierwszej rozmowie w kilku salonach, a skończyło się na 13%.
                                              Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              • irekk
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1093
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Cieszę się. Kup auto dzisiaj Danielcio rok temu mi dał więcej upustu jak wrocławskie dealery za O3. Aczkolwiek pytałem tylko wstępnie.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez bob_best
                                                  Zamieszczone przez Łabik
                                                  Zamieszczone przez irekk
                                                  10% to i Kowalski spokojnie dostawał do O2.
                                                  Nie wiem jak było z rabatami O2 ale z O3 to na wejściu dla Kowalskiego proponują 3-4% a dopiero po dłuższych negocjacjach, można wyciągnąć 10% a dla firm 10% na start a po negocjacjach to rabat można i pewnie ze 20% może i więcej.
                                                  co Wy za głupoty piszecie z tymi rabatami - ja bez problemów dostawałem 8-9% zazwyczaj w pierwszej rozmowie w kilku salonach, a skończyło się na 13%.
                                                  Jako osoba fizyczna/prywatna czy jako przedsiębiorca/firma?

                                                  Komentarz

                                                  • irekk
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1093
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Kris86, lepiej spytać czy brał na leasing. Na leasingu VWBanku są chętniejsi z rabatami.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...