Głownie to zalezy z jakiej polki masz ten zestaw car-audio. Jezeli z niskiej to raczej nic nie pomoga nawet najdrozsze kable, poniewaz przetworniki w sprzecie nie dadza rady. Tak mi powiedzieli w jednym z serwisow, ktore odwiedzilem http://www.feuvert.pl/oferta/uslugi/...audio-277.html . Najlepiej dobrac cenowo kabel do zestawu i tyle, a jesli masz jakis lowend to nie wymieniac okablowania.
							
						
					Zmiany w skrzyniach DSG
				
					Zwiń
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Zmiany w skrzyniach DSG
 
 Do popularnych w wielu modelach samochodów grupy VAG skrzyn DQ250 (6 biegow) oraz DQ200 (7 biegow) dolaczaja kolejne produkty. Jak widac VAG wyleczyl sie juz zdecydowanie z budowania skrzyn suchych (dla aut 200-250Nm), kazdy nowy model ma przenosic wieksze moce w zwiazku z czym sa to modele mokre.
 
 Ponizej krotkie zestawienie skrzyn:
 
 DQ 200 - sucha - max 250Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
 DQ 250 - mokra - max 350Nm - 6 biegów do przodu - do silników poprzecznych
 DQ 380 - mokra - max 380Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
 DQ 500 - mokra - max 600Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
 DL 501 - mokra - max 550Nm - 6 biegów do przodu - do silników wzdłużnych - występuje pod nazwą S-tronic S
 
 DQ500 znane jest juz teraz Audi TT-RS jak również T5 Transporter/Multivan.
 
 W Audi e-tron oraz Golfie 7 GTE (hybryda) pojawią się 6 biegowe skrzynie DSG, lecz tym razem o trzech sprzeglach.
 
 DQ380 to mniejsza siostra DQ500, bedzie dostepna w Golfie 2.0TDI na bazie platformy MQB C-segment, gdzie zastapic ma DQ250 (czyzby Golf 7 GTD R 2.0TDI 220KM. Golf 7 GTI R 2.0TFSI 300KM).
 
 DQ380 oraz DQ500 dostepne oczywiscie beda w wersji z napedem na przednia os oraz z napedem na cztery kola po dolaczeniu skrzyni rozdzielczej do istniejacych skrzyn.
 
 Z ciekawostek: zestaw naprawczy sprzegiel do silnika D500 o numerze 0BH 398 029 A to koszt 1850zl (600Nm VW Transporter) - czyli calkiem podobnie jak dla skrzyni DQ250, podczas gdy do slabych DQ200 0AM 198 140 A - 2200zl.
 Kompletna mechatronika DQ500 okolo 4000zl, DQ200 - 5000zl.
 
 Istnieje tez koncepcja skrzyn 10 biegowych dla malych silnikow do 200Nm oraz druga rowniez 10 biegowej skrzyni tym dla SUVow.
 
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Czyli skrzynie dla śmiertelnika dalej te same, myślę o DQ200 czyli 1.2-1.8 TSI i 1.6TDi, a DQ250 2.0 TDi. Stąd wady i żywotność bez zmian, czy wiadomo coś o poprawkach ?
 
 Ciekawie brzmi skrzynia 10 biegowa. Przy tylu biegach to by chodziła prawie jak "paskowa" czyt. bezstopniowa z Hondy (dobrze pamiętam ?).Była O1 jest F2. 
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Wyglada na to, ze z problemami jakie sa z DQ200 walcza przez zmiany w sofcie. Teoretycznie powinno to rozwiazac sprawe.
 
 Ja rozwiazalbym to zmieniajac czas zmiany biegow, do tego pozbyl sie mozliwosci ruszenia auta z drugiego biegu gdy auto sie toczy - w tej chwili jest to norma, no i to obroty minimalne o 300 w gore dla kazdego biegu.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Maicroft, Właśnie teoretycznie. Kurcze gdybym miał gwarancje, że pierwsza awaria skrzyni np sprzęgieł była po ok 100 tys km, a np. mechatronika padałaby po ok 200 tys km, to to byłoby to do przełknięcia i nie zastanawiałbym się, a tak to 
 
 Twoje sugestie są ok, ale spadłyby dochody serwisów i wzrosło spalanie, więc nie mieliby się czym chwalić.
 Pozostaje biznes dla tunerów mających w ofercie program poprawiający pracę DSG 7.Była O1 jest F2. 
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Fabia 1.2TSI czy 1.4TSI od poczatku ma taka sama skrzynia jak Octavia 1.8TSI - tu akurat nic nowego. Wiec w takim 1.8TSI jak i w 1.6TDI mamy te magiczne 250Nm, co akurat w suchej skrzyni jest faktycznie problemem na dluzsza mete.
 
 W Polo 6R ma dwa rodzaje skrzyn DQ200 albo elektrohydrauliczna skrzynia AQ250-6F (09G) o 6 przelozeniach z momentem do 300Nm.
 
 Silniki TSI sa z DSG, zwykla benzyna 1.4 16V 86KM nie mam pojecia z czym bedzie.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Szkoda - bo właśnie o taki motor z automatem DSG mi chodzi - bo szukam dla kogoś fabii lub polo 2010/2011 z silnikiem 1,4 bez turbo do jeżdżenia po mieście.Zamieszczone przez Maicroftzwykla benzyna 1.4 16V 86KM nie mam pojecia z czym bedzie
 Myślę, że takie auto jakoś się będzie toczyć wystarczająco po mieście.
 
 Ale podejrzewam, że będzie to najsłabsza skrzynia czyli ta DQ 200 - sucha - max 250Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 sonic, Pierwsze słyszę żeby dawali DSG do zwykłego 1.4 16V. Ale jeśli nawet to jak zestawią zmiany biegów jak w TSi to zadziadują ten silnik w zupełności. Normalnie jedzie bez szarpań od 1500 obr. ale jadąc 70 km/h to DSG wrzuci 7 bieg ?? To ile będzie 1200 obr ?? Jak tak zrobią to z żółwia zrobią ślimaka i do tego chorowitego :shock:Była O1 jest F2. 
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Nie wiem czy gościu dobrze opisał swoją ofertę sprzedaży , ale np. w poniższym ogłoszeniu jest DSG z silnikiem 1.4 16V = 86 KM. Jesli to prawda - to myślę, że bedzie to raczej sucha skrzynia.Zamieszczone przez Dig DugPierwsze słyszę żeby dawali DSG do zwykłego 1.4 16V
 
 
 
 Nie wiem natomiast, czy w fabii w podobnym roczniku był montowany automat DSG przy takim silniku ?
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Jeździłem Kodiaqiem tdi 190 dsg i niestety ale ta skrzynia jest gówniana. Czar słynnego dsg prysł, każdy inny automat jest lepszy. I te wszystkie opowieści o dwóch sprzęgłach, "gotowym" biegu do załączenia to marketingowy bełkot. Niestety w temacie tdi VAG okłamał świat i w przypadku dsg podobnie.Pozdrawiam
 perfex
 
 Octavia HTP
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 DQ200 - suchaZamieszczone przez Tomcio Zobacz wpisPytanko....jaka skrzynia jest montowana do 1,5 TSI ACT 150 KM...sucha czy mokra ?
 
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 A to dziękuję ...postoję.Zamieszczone przez hw98 Zobacz wpis
 DQ200 - sucha
 Orientujecie się czy w innych autach koncernu VAG ten silnik występuje z mokrym DSG czy wszędzie wkładają tego gniota ?
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 W Karoqu 1.5 TSI przy napędzie na 4 koła jest DQ381 7 biegowe mokre.Zamieszczone przez Tomcio Zobacz wpis
 A to dziękuję ...postoję.
 Orientujecie się czy w innych autach koncernu VAG ten silnik występuje z mokrym DSG czy wszędzie wkładają tego gniota ?
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Tiguan 1.5 ma inną skrzynie, nie musi być 4x4Zamieszczone przez Tomcio Zobacz wpis
 A to dziękuję ...postoję.
 Orientujecie się czy w innych autach koncernu VAG ten silnik występuje z mokrym DSG czy wszędzie wkładają tego gniota ?Kodiaq 1.5 DSG Style
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 bardzo łatwo, w 2.0 tdi dsg7 to DQ381/381 czyli skrzynia z mokrymi sprzęgłami, ta sama jest zresztą w 2.0tsiZamieszczone przez fario1969 Zobacz wpisCiekawe rzeczy piszecie o DGS.
 Mam Octavię III Combi 184 KM 4x4 z października 2018 i mam DSG 6.
 Jutro odbieram dla Kolegi identyczną (też 184 KM 4x4), ale skrzynia DSG 7. Jak to wytłumaczyć?
 
 dsg7 to nie zawsze suche DQ200Kodiaq 1.5 DSG Style
 Komentarz
- 
 
 

 
	
Komentarz