Głownie to zalezy z jakiej polki masz ten zestaw car-audio. Jezeli z niskiej to raczej nic nie pomoga nawet najdrozsze kable, poniewaz przetworniki w sprzecie nie dadza rady. Tak mi powiedzieli w jednym z serwisow, ktore odwiedzilem http://www.feuvert.pl/oferta/uslugi/...audio-277.html . Najlepiej dobrac cenowo kabel do zestawu i tyle, a jesli masz jakis lowend to nie wymieniac okablowania.
Zmiany w skrzyniach DSG
Zwiń
X
-
Zmiany w skrzyniach DSG
Do popularnych w wielu modelach samochodów grupy VAG skrzyn DQ250 (6 biegow) oraz DQ200 (7 biegow) dolaczaja kolejne produkty. Jak widac VAG wyleczyl sie juz zdecydowanie z budowania skrzyn suchych (dla aut 200-250Nm), kazdy nowy model ma przenosic wieksze moce w zwiazku z czym sa to modele mokre.
Ponizej krotkie zestawienie skrzyn:
DQ 200 - sucha - max 250Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 250 - mokra - max 350Nm - 6 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 380 - mokra - max 380Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 500 - mokra - max 600Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DL 501 - mokra - max 550Nm - 6 biegów do przodu - do silników wzdłużnych - występuje pod nazwą S-tronic S
DQ500 znane jest juz teraz Audi TT-RS jak również T5 Transporter/Multivan.
W Audi e-tron oraz Golfie 7 GTE (hybryda) pojawią się 6 biegowe skrzynie DSG, lecz tym razem o trzech sprzeglach.
DQ380 to mniejsza siostra DQ500, bedzie dostepna w Golfie 2.0TDI na bazie platformy MQB C-segment, gdzie zastapic ma DQ250 (czyzby Golf 7 GTD R 2.0TDI 220KM. Golf 7 GTI R 2.0TFSI 300KM).
DQ380 oraz DQ500 dostepne oczywiscie beda w wersji z napedem na przednia os oraz z napedem na cztery kola po dolaczeniu skrzyni rozdzielczej do istniejacych skrzyn.
Z ciekawostek: zestaw naprawczy sprzegiel do silnika D500 o numerze 0BH 398 029 A to koszt 1850zl (600Nm VW Transporter) - czyli calkiem podobnie jak dla skrzyni DQ250, podczas gdy do slabych DQ200 0AM 198 140 A - 2200zl.
Kompletna mechatronika DQ500 okolo 4000zl, DQ200 - 5000zl.
Istnieje tez koncepcja skrzyn 10 biegowych dla malych silnikow do 200Nm oraz druga rowniez 10 biegowej skrzyni tym dla SUVow.
-
-
Czyli skrzynie dla śmiertelnika dalej te same, myślę o DQ200 czyli 1.2-1.8 TSI i 1.6TDi, a DQ250 2.0 TDi. Stąd wady i żywotność bez zmian, czy wiadomo coś o poprawkach ?
Ciekawie brzmi skrzynia 10 biegowa. Przy tylu biegach to by chodziła prawie jak "paskowa" czyt. bezstopniowa z Hondy (dobrze pamiętam ?).Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Wyglada na to, ze z problemami jakie sa z DQ200 walcza przez zmiany w sofcie. Teoretycznie powinno to rozwiazac sprawe.
Ja rozwiazalbym to zmieniajac czas zmiany biegow, do tego pozbyl sie mozliwosci ruszenia auta z drugiego biegu gdy auto sie toczy - w tej chwili jest to norma, no i to obroty minimalne o 300 w gore dla kazdego biegu.
Komentarz
-
-
Maicroft, Właśnie teoretycznie. Kurcze gdybym miał gwarancje, że pierwsza awaria skrzyni np sprzęgieł była po ok 100 tys km, a np. mechatronika padałaby po ok 200 tys km, to to byłoby to do przełknięcia i nie zastanawiałbym się, a tak to
Twoje sugestie są ok, ale spadłyby dochody serwisów i wzrosło spalanie, więc nie mieliby się czym chwalić.
Pozostaje biznes dla tunerów mających w ofercie program poprawiający pracę DSG 7.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Fabia 1.2TSI czy 1.4TSI od poczatku ma taka sama skrzynia jak Octavia 1.8TSI - tu akurat nic nowego. Wiec w takim 1.8TSI jak i w 1.6TDI mamy te magiczne 250Nm, co akurat w suchej skrzyni jest faktycznie problemem na dluzsza mete.
W Polo 6R ma dwa rodzaje skrzyn DQ200 albo elektrohydrauliczna skrzynia AQ250-6F (09G) o 6 przelozeniach z momentem do 300Nm.
Silniki TSI sa z DSG, zwykla benzyna 1.4 16V 86KM nie mam pojecia z czym bedzie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftzwykla benzyna 1.4 16V 86KM nie mam pojecia z czym bedzie
Myślę, że takie auto jakoś się będzie toczyć wystarczająco po mieście.
Ale podejrzewam, że będzie to najsłabsza skrzynia czyli ta DQ 200 - sucha - max 250Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
Komentarz
-
-
sonic, Pierwsze słyszę żeby dawali DSG do zwykłego 1.4 16V. Ale jeśli nawet to jak zestawią zmiany biegów jak w TSi to zadziadują ten silnik w zupełności. Normalnie jedzie bez szarpań od 1500 obr. ale jadąc 70 km/h to DSG wrzuci 7 bieg ?? To ile będzie 1200 obr ?? Jak tak zrobią to z żółwia zrobią ślimaka i do tego chorowitego :shock:Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugPierwsze słyszę żeby dawali DSG do zwykłego 1.4 16V
Nie wiem natomiast, czy w fabii w podobnym roczniku był montowany automat DSG przy takim silniku ?
Komentarz
-
-
Jeździłem Kodiaqiem tdi 190 dsg i niestety ale ta skrzynia jest gówniana. Czar słynnego dsg prysł, każdy inny automat jest lepszy. I te wszystkie opowieści o dwóch sprzęgłach, "gotowym" biegu do załączenia to marketingowy bełkot. Niestety w temacie tdi VAG okłamał świat i w przypadku dsg podobnie.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tomcio Zobacz wpisPytanko....jaka skrzynia jest montowana do 1,5 TSI ACT 150 KM...sucha czy mokra ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hw98 Zobacz wpis
DQ200 - sucha
Orientujecie się czy w innych autach koncernu VAG ten silnik występuje z mokrym DSG czy wszędzie wkładają tego gniota ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tomcio Zobacz wpis
A to dziękuję ...postoję.
Orientujecie się czy w innych autach koncernu VAG ten silnik występuje z mokrym DSG czy wszędzie wkładają tego gniota ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tomcio Zobacz wpis
A to dziękuję ...postoję.
Orientujecie się czy w innych autach koncernu VAG ten silnik występuje z mokrym DSG czy wszędzie wkładają tego gniota ?Kodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fario1969 Zobacz wpisCiekawe rzeczy piszecie o DGS.
Mam Octavię III Combi 184 KM 4x4 z października 2018 i mam DSG 6.
Jutro odbieram dla Kolegi identyczną (też 184 KM 4x4), ale skrzynia DSG 7. Jak to wytłumaczyć?
dsg7 to nie zawsze suche DQ200Kodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
Komentarz