Widzieliście co octa RS 314konna robi z takiego superba 0-200? Niezły przeciąg :diabelski_usmiech
Przeciągi to sobie można ośką robić na dobrych oponach i na suchym. Akurat mam mocną ośkę do zabawy, i to śmieszne autko, ale na mokrym to sobie mogę nafiukać, gówniany Jeep 4x4 startuje lepiej a ja na trójce poszukuję trakcji :lol:
W pewnym momencie Zachar pokazuje jak działa kick down na starcie, jest pewna zwłoka, powiedzmy około 1-1.5sek, to samo mam w starej X5 3.0D, nie da się ruszyć od razu z butem w podłodze.
Czy wszystkie automaty tak mają, może wystarczy zrobić remap skrzyni?
Ale nawet przy starcie z launch control jest tak: silnik wkręcony na 3 krpm czyli turbo pompuje, puszczasz hamulec, a auto chwilę stoi, nic się nie dzieje, auto obok z manualem już pojechało, i wreszcie... start.
maro rs, Czyli LC jest dalej, hmm wydawalo mi sie ze dawno temu w pierwszych DSG dzialalo to lepiej, chociaz moze juz nie pamietam.
VW boi sie hybryd, konkurencja wprowadza..
Ford zaprezentowal Mondeo Hybryd.
Motor 2.0 187KM FWD 4 drzwiowy ze skrzynia eCVT - miasto 2.8l, poza miastem 5.0, predkosc max 187km/h - cena 130 500zl
Teraz biore zwykle Mondeo 1.5 EB automat 160KM 5 drzwiowy - miasto 8,7, poza miastem 4,9l, predkosc max 214km/h - cena 120 500zl
I teraz zastanawia mnie jak wyliczone jest to pierwsze zuzycie paliwa. 2.8l przez pierwsze 100km, gdy wyladujemy calkowicie akumulator, jesli w miedzyczasie nie uda mu sie doladowac, to kolejne 100km bedzie juz pewnie ze zuzyciem na poziomie min 8l. Jesli beda sprzyjajace warunki i odzysk energii bedzie dzialal skutecznie to jak najbardziej caly zbiornik benzyny po miescie wyjezdzimy ze zuzyciem na poziomie 3l Pb. Dobrze mysle, czy sie jednak myle ??
Roznica w cenie nie jest wielka w porownaniu z innymi. Przy sprzyjających warunkach taka hybryda zacznie zarabiac na siebie po przebiegu okolo 40-50kkm. To jest w sumie rok jazdy na taxi.
W pewnym momencie Zachar pokazuje jak działa kick down na starcie, jest pewna zwłoka, powiedzmy około 1-1.5sek, to samo mam w starej X5 3.0D, nie da się ruszyć od razu z butem w podłodze.
Czy wszystkie automaty tak mają, może wystarczy zrobić remap skrzyni?
Skrzynia przewiduje, że następny bieg będzie o 1 wyższy, ewentualnie 1 niższy i taki ma przygotowany. Jak robisz kick down to musi zrzucić 2/3 biegi, czyli nie ma ich przygotowanych, stąd zwłoka bo musi to zrobić. Raczej nie da się tego obejść.
Maicroft, to nie jest jakaś bardzo duża zwłoka, ale jednak jest. Przy starcie spod świateł przygotowany kierownik z manualem ruszy zauważalnie wcześniej.
Inna sprawa, że w praktyce dsg do tej setki jest szybsze tak do 0,5 sekundy od ręcznej (no chyba że ktoś pół życia ćwiczy szybką zmianę biegów).
Ale nawet przy starcie z launch control jest tak: silnik wkręcony na 3 krpm czyli turbo pompuje, puszczasz hamulec, a auto chwilę stoi, nic się nie dzieje, auto obok z manualem już pojechało, i wreszcie... start.
I to jest największa wada wszystkich aut z dsg, w świetle przyśpieszenia. Jest czas oczekiwania po puszczeniu hamulca, gdzie auto z manualem już dawno pojechało. Dla mnie to jest słabe na maksa.
marek106, musimy się kiedyś ustawić na kresce, to porównamy to w praktyce
Spoko,ale pomyśl logicznie. Naciągam auto na ręcznym, tak,że napęd spięty. Na sygnał dajmy to czyjś jest start. U mnie czas reakacji 0,2-0,3sek i jadę. U Ciebie to samo plus jeszcze czekasz aż LC uruchomi start. Cudów nie ma.
Co do przeciągów ośką...chciałbym 4x4,ale głównie jeźdżę trasy i pięknie od 100 do 250 auto większość nawet mocnych 4x4 wyprzedza. A na krętym znów faza wejścia jeśli dobrze zrobiona kompensuje po części słabe wyjście. Oczywiście przy słabszym kierowniku 4x4,ale w sumie na ulicy to i tak nie ma co przesadzać.
marek106, ale chodzi mi o to, ile nadrobię później szybszą i "bezstratną" zmianą biegów. A co do zakrętów, praktycznie nie spotykam nikogo, kto by przejeżdżał je naprawdę szybko - sami mistrzowie prostej. Nieważne na ile kół mają napęd. Może za mało jeżdżę.
Nie ma szans nadrobić nadrobić szybszą zmianą biegów,bo ja podczas wolniejszej i tak się poruszam, a chyba nawet jakaś wartość przyśpieszenia nadal jest. Przynajmniej póki to nie jest z 5 na 6...
A Ty stoisz kiedy ja ruszam,więc przewagę zrobię za dużą. Tak to widzę. Miałem V gti z programem i ten start to jakiś śmiech na sali. Dlatego nie wziąłem dsg.
Komentarz