Nowa Skoda Superb III
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Tomek000 Zobacz wpis
To chyba nie do końca tak, mild hybrid nie ma w ogóle zasięgu na samym elektryku, silnik elektryczny tylko wspomaga podczas przypieszania, nie jest to odpowiednik klasycznej hybrydy toyoty.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez paryzanin Zobacz wpis
Skoda będzie miała też miekką hybrydę czyli właśnie odpowiednik tego co stosuje Toyota, tym razem z silnikami 1.0 i 1.5 TSI. Miekka hybryda ma ten plus że masz większy bagażnik ale z drugiej strony zasięg na elektryku to pojedyncze kilometry ale nie musisz mieć gniazdka do ładowania co w Polsce jeszcze dlugo może być plusem.
Zostaw komentarz:
-
-
Zgadzam się z przedmówcą. Jeździłem Priusem w trasie i to była męczarnia. Skrzynia wyła, auto nie jechało, a finalnie zużycie paliwa było wysokie. Było to chyba koło 7. litrów. Dokładnie już nie pamiętam ile, ale na pewno więcej niż zużywała moja OII z silnikiem 1.8TSI w trasie i wcale niewiele mniej niż wyciskałem z A8 4.2, gdzie potrafiłem zejść do 8 litrów w trasie.
Zostaw komentarz:
-
-
ale Toyota ma skrzynie CVT, która na trasie jest bardzo słaba, te niewysilone silniki Toyoty również kiepsko sobie radzą z masą hybrydy. Kiedyś zastanawiałem się nad Toyotą ale jak to przeanalizowałem to nie widziałem wielkiego sensu. Do miasta fajne ale w trasie słabizna bo auto przestawało być ekonomiczne, brakowało dynamiki i hałas skrzynie skutecznie zniechęca. Tak było dla bazowej 1.8, która jeździła gorzej niż 1.5TSI a w trasie paliła znacznie więcej. Teraz wypuścili świeżynkę 2.0 która jest podobno dużo lepsza. Ale przecież Skoda też będzie miał coś takiego, prawdopodobnie nawet mocniejszego. Teraz zaczynają od Hybrydy Plugin 1.4TSI 204KM z czego benzyniak ma 150KM ale już za chwilę ma być dostępna wersja 245KM, pewnie na 2.0 TSI 190KM.
Skoda będzie miała też miekką hybrydę czyli właśnie odpowiednik tego co stosuje Toyota, tym razem z silnikami 1.0 i 1.5 TSI. Miekka hybryda ma ten plus że masz większy bagażnik ale z drugiej strony zasięg na elektryku to pojedyncze kilometry ale nie musisz mieć gniazdka do ładowania co w Polsce jeszcze dlugo może być plusem.
Zostaw komentarz:
-
-
Ja jestem takiego zdania, jak pan Maciej - jak hybryda to na modle Toyoty, czyli duzy silnik spalinowy, niewysilony i wolnossacy a nie karzelek, ktoremu kopa daje turbo. Zobaczymy za pare lat, ktora sciezka jest lepsza. VW dopiero zaczyna a Toyota bawi sie w ten sposob skutecznie, juz od 20 lat...
Zostaw komentarz:
-
-
Możliwe że Petryn jednak myli się. W Pasacie można ustawić poziom naładowania baterii jakie auto ma utrzymywać, więc zakładam że w trasie jest możliwość ustawienia niskiego poziomu tak aby jej nie ładował zbędnie obciążając silnik spalinowy, ładując akumulator np. tylko podczas hamowania i bez użycia silnika elektrycznego przy rozpędzaniu. W trasie używania elektryka ma średni sens. Gdyby to zgrali z nawigacją to programując trasę program mógł samemu rozłożyć ładowanie tak aby kończąc trasę i zjeżdżając do miasta zapewnić końcową podróż już w pełnym elektryku.
Hybrydowy Superb ma też być długodystansowcem – przy wykorzystaniu energii elektrycznej i benzyny z 50-litrowego zbiornika powinien pokonać 930 km.
Co jest możliwe jak się jedzie 80-90km/h ale z pewnością nie przy prędkościach autostradowych.Ostatnio edytowany przez paryzanin; 38865.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Marek__82 Zobacz wpisA Morawiecki mówił, że Polska będzie "płynęła" elektrykami
Chyba za 100 lat( te 250 lat dotyczy uszczelniania VAT-u ) Premier: Naprawiliśmy system, który był dziurawy od 250 lat
Zostaw komentarz:
-
-
Rozwiazanie stosowane w Superbie to przeciez kopia rozwiazania z Passata albo Golfa GTE. Nie ma tu nic nowego, oprocz faktu ze dostala te zabawki Skoda.
Wersji z napedem na 4 kola nie bedzie, a szkoda... moze by pokazali jak mozna napedzac auto silnikiem elektrycznym przy pomocy tylnej osi, a dolaczac przod spalinowy.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Marek__82 Zobacz wpisA Morawiecki mówił
Zostaw komentarz:
-
-
A Morawiecki mówił, że Polska będzie "płynęła" elektrykami
Chyba za 100 lat
Zostaw komentarz:
-
-
Tylko ciekawe ile ludzi to kupi - nawet jak będą zmuszeni - na to musi być stać i musi być gdzie ładować. Nie kupię, żeby postawić, żeby stał. Poza tym kupno samochodu za 2 razy więcej niż wersja benzynowa? Sorry.....
Zostaw komentarz:
-
-
Ewidentnie na siłę próbuje się kolanem przepchnąć i wprowadzić elektryki za wszelką cenę, bez żadnych merytorycznych wskazań.
Zostaw komentarz:
-
-
Niestety, to można nazwać wynalazkiem, tylko.
Zresztą podobnie jak pełne elektryki - kiepska sieć ładowarek. Jak to decydenci wyobrażają sobie np. na ogromnych osiedlach bloków? Nie każdy mieszka w domku.
Zostaw komentarz:
-
-
Właśnie przed chwilą obejrzałem sobie Pertyna, testujacego nowego Superba iV. Kolorowo nie jest, bo te auto musi być ładowane z gniazdka. Jak się rozladuje, to przechodzi w tryb spalinowy i ładuje baterie. Problem jest taki, że pali wtedy od 15 do 18 litrów na 100 km! Plug-in hybrid to hybryda z możliwością ładowania a tutaj to konieczność... Mały silniczek 1.4 nie daje rady ciągnąć jednocześnie 1800 kg auta i ładować baterii. Trochę słaba opcja, patrząc na kasę, jaką trzeba wydać.
VW chyba nie do końca umie się bawić w hybrydy....
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez perfex Zobacz wpisObecnie vag nie ma Żadnego silnika diesla ani benzyny lepszego od konkurencji w jakiejkolwiek kategorii pojemności/mocy.
Obecnie VAG ma jedne z lepszych silników.
Zostaw komentarz:
-
-
Wszystkie te ceny hybryd i elektryków to debilne. Dla kogo to? I jeszcze znajdź sobie ładowarkę...
Zostaw komentarz:
-
-
Historia dzieje się na naszych oczach, pierwsza hybryda plug-in Skody już w sprzedaży.... tylko ta cena od 151k
Zostaw komentarz:
-
-
Zobacz ile jest opini w necie A ile tego zostało wyprodukowane miliony sztuk więc nie da się kazdemu dogodzic. A ile sprzedało się konkurencji?
Zostaw komentarz:
-
-
Skoda, czy szerzej vag, MUSZĄ postawić wszystko na elektryki (choć osobiście mam nadzieję że nigdy tym nie będę jeździł. ..). Zmarnowali totalnie temat diesla kłamiąc perfidnie a ich tfsi też nie są powszechnie uważane za coś dobrego (a w przypadku aut używanych raczej za gówniany temat).
Cała ta olbrzymia machina kręci się na miliardach wydawanych na marketing i starych przyzwyczajeniach starych klientów. Obecnie vag nie ma Żadnego silnika diesla ani benzyny lepszego od konkurencji w jakiejkolwiek kategorii pojemności/mocy. Noo może tylko 2.5 R5 jest super ale to temat niszowy.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez AdamB Zobacz wpis
Nie porównuje tylko zwracam uwagę na doświadczenie w napędach elektrycznych , którego skoda nie ma.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez OrsonTSI Zobacz wpisjak mozna porównywac hybrydę typu plug-in z hybrydą ?
Zostaw komentarz:
-
-
Rzeczywiscie, pomylilem sie mocno. iV to hybryda plug - in, czyli spalinowy silnik z mozliwoscia jazdy na drugim, elektrycznym, zasilanym z baterii, ladowanych osobno. Zas samoladujace sie hybrydy szeregowo - rownolegle Toyoty to inna para kaloszy... Superb nie dziala jak klasyczna hybryda w rozumieniu takim, jak rozumie to wiekszosc, rzucajac haslo "hybryda".
Jednak wiekszosc, myslac "hybryda" doklada "Toyota". Jakbym mial brac cokolwiek z podwojnym napedem, to tylko Toyota...
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez AdamB Zobacz wpis
Jaka by to mieszanka nie była , to jednak doświadczenie w tych układach ma jednak Toyota.
jak mozna porównywac hybrydę typu plug-in z hybrydą ?Ostatnio edytowany przez OrsonTSI; 15094.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: