Wrobieni w diesle. Najpierw spadnie popyt, potem ceny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • miodowy
    Rider
    • 2015
    • 534

    #76
    Myślę, że mocne restrykcje obejmą auta produkowane w latach współczesnych od np wprowadzenia DPF do seryjnej produkcji czyli analogicznie dla Zafiry były by to lata 2005 i młodsze.
    Zdecydowana większość znanych mi użytkowników po 10 latach eksploatacji już dawno go nie ma.

    Tylko że program idzie tak ustawić, że na biegu jałowym większego zanieczyszczenia środowiska się nie da wykryć. Różnice pojawią się dopiero po przekroczeniu określonej ilości obrotów na min.

    I teraz się zastanawiam, jak takie badanie u nas miałoby wyglądać.
    Policjant wsiądzie za kółko i będzie dawał gazu ile wlezie? Wtedy każdy pomiar będzie nie miarodajny i do natychmiastowego podważenia.

    It's nice to be important but more important is to be nice

    Komentarz

    • marlej108
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 4976
      • Octavia III (5E3)
      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

      #77
      nowe benzyny tez truja jak twierdzi Komisja Europejska...



      zaraz i tam beda filtry czastek stalych czy podobne ustrojstwa...

      zostaja tylko hybrydy....
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz

      • Northeusz
        RS
        • 2010
        • 1677
        • Octavia I (1U2)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #78
        marlej108, czyli temat można zmienić na "Wrobieni w samochód", bo i tak za jakiś czas właściciele hybryd zostaną "Wrobieni w akumulatory".
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz

        • r2r
          RS
          • 2008
          • 4721
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #79
          Sytuacja z DPFami jest prosta:
          Dlaczego się je wycina :?:
          Bo z czasem (bardzo szybkim) stają się upierdliwe w użytku i są kolejnym elementem drenującym kieszeń.
          Gdyby zostały opracowane tak, aby nie obracać radości z użytkowania auta we wkurw, to nikt by na nie wogóle nie zwracał uwagi. Tymczasem trzeba jeździć po autostradach z jakimiś określonymi prędkościami żeby wypalać filtr.

          Toż auto to nie pies, żeby go wyprowadzać na spacer.
          Artur

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #80
            Zamieszczone przez r2r
            Tymczasem trzeba jeździć po autostradach z jakimiś określonymi prędkościami żeby wypalać filtr.
            Nie trzeba... on sie dopali nawet na postoju.

            A wymiana mocno meczonego DPFa nastapi w okolicach ~200kkm. To jest 10 lat dla 60% uzytkownikow Powiedzmy, ze moj byl katowany :lol:



            Przy 50kkm bylo 16g, wiec po 100kkm bedzie 32g, a po 200kkm 64g.
            Do tego mamy w tej chwili mase chemi do prania DPFow.

            Z reszta kolega, ktory tu na forum mial taxi z 1.6TDI problemy zaczal odnotowywac, wlasnie w okolicach 200kkm. Potem nie bawil sie pranie, a go wywalil i pewnie auto u nowego wlasciciela pomyka dalej na taxi
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              #81
              przy ilu gramach sie wypala.

              po wypalaniu mialem 8 gram

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #82
                Nie wiem, nie analizowalem tego nigdy. To jest screen z ODIS jak on to sobie liczy.

                Jak bedzie okazacja to sprawdze co pokaze ODIS w S2 po 100kkm
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • ketivv
                  L&K
                  • 2011
                  • 1155

                  #83
                  Zamieszczone przez r2r
                  Tymczasem trzeba jeździć po autostradach z jakimiś określonymi prędkościami żeby wypalać filtr.
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Nie trzeba... on sie dopali nawet na postoju.
                  niestety nie w każdym aucie tak jest

                  są auta w których możesz robić długie trasy po za autostradami ale bez autostrady nie ma mowy o ukończeniu cyklu aktywnego wypalania "w tle", który sterownik silnika wymusza co jakiś interwał kilometrów nawet jak DPF jest czysty

                  w Skodzie większego problemu z DPF-em nie miąłem, chwilowy zamulenie auta i tyle ale w Subaru to jest istna porażka

                  Komentarz

                  Pracuję...