(NIE)solidny jak silnik TSI....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Adama
    Classic
    • 2014
    • 14

    No proszę problemów ciąg dalszy
    Nasi Czytelnicy, zachęceni artykułem o problemach z silnikami benzynowymi grupy Volkswagena (TSI oraz TFSI), donoszą także o innych problemach ze swoimi samochodami. Problemy te – tak jak branie oleju przez silniki TSI/TFSI – bywają „zamiatane pod dywan”. Oto jeden z nich:

    chyba rzeczywiste już ich nie sponsorują :P
    Tylko ciekawe czy koncern może się jakość odgryźć za straty wizerunkowe na takim pisemku.

    Najlepszy jest cytat:

    Moim zdaniem: gdybym jako klient otrzymał taką pisemną informację od producenta/importera, poprosiłbym o zwrot pieniędzy i zabranie sprzed mojego domu bezużytecznego auta. Importer nie zgodziłby się, ale ja wygrałbym z nim w sądzie, bo taki pojazd jest niezgodny z umową. Skoro koło zapasowe jest zbyt ciężkie, by je wozić w aucie, to co z codziennymi zakupami?
    Octavia 3 AMBITION 1.4 TSI 103KW(140KM)(6)(Czarna perła)+ amazing +(kierownica trójramienna spłaszczona ) + GSM

    Komentarz

    • Alonzo_
      RS
      • 2009
      • 2460
      • Hyundai

      Najwyraźniej ktoś parasol jaki przez lata AŚ trzymał nad Vag-iem złożył i jeszcze leje z węża teraz na nich solidnie..... :wink:
      Czekamy na więcej.
      Może ktoś podrzuci im np temat "BXE"?
      Ciekawe toto wszystko może być. Zobaczymy co dalej.

      Komentarz

      • zepter00
        RS
        • 2008
        • 2304

        Temat o BXE już był w" silnikach na jakie trzeba uważać" :wink:
        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

        Komentarz

        • r2r
          RS
          • 2008
          • 4721
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Instruktaż dla zapatrzonych w TSI:
          Artur

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            r2r, dawno chyba Cie nie było na forum :lol:. To wszystko zostało już dokładnie opisane na forum i podejrzewam, że autor artykułu mógł się naszym forum wspomagać.
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • klarus
              RS
              ModeratoRS
              • 2013
              • 5404
              • Octavia III combi (5E5)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              r2r, dokładnie tak jak napisał Northeusz: nic nowego, na tym forum jest więcej informacji i dzięki niemu powstają takie artykuły. Na tym forum są też użytkownicy, którzy jako jedni z pierwszych zawalczyli z problemem, poprawili fabrykę i cieszą się jazdą. W sumie normalna rzecz przy nowych rozwiązaniach, wszystko rodzi się w bólach... A, że żal na "politykę olewania użytkowników" stosowaną przez VAG pozostaje... Ale to wszystko akurat nie jest twoim udziałem... :P

              Komentarz

              • mac_aaron
                Elegance
                • 2012
                • 984
                • Octavia III (5E3)
                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                Ten artykuł też jest już stary, po prostu na sezon ogórkowy dziennikarzyna zmienił datę i wrzucił na główną, że niby takie nowości wrzuca...

                Komentarz

                • ryjeks
                  Rider
                  • 2010
                  • 488
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  Przeczytałem

                  I jedno pytanie mam.
                  Dlaczego na TSI narzekają osoby, które mają inne jednostki u siebie? :roll:

                  Komentarz

                  • bishop
                    L&K
                    • 2012
                    • 1430

                    Posiadacze pogodzili się z losem.

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      Zamieszczone przez bishop
                      Posiadacze pogodzili się z losem.
                      ... tak tak bishop, dodatkowo marzą dniami i nocami oni wszyscy o MPI i w ramach pokuty klęczą na rozgotowanych marchewkach i biczują się porami :lol:
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • marlej108
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 4976
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                        to ze tsi poczatkowo byly w wiekszosci do dupy tajemnica nie jest. Wystarczy poczytac jeden z najdluuuuuuuzszych watkow na naszym forum dotyczacy lancucha rozrzadu w 1.4 tsi... i liczby POSIADACZY aut z tą usterka - producent powinien głowe popiolem ze wstydu sypac... ale widac woli testowac niedorobione rozwiazania na klientach...

                        oby nowa generacja tsi sie sprawdzila.
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2009
                          • 10918
                          • Fiat

                          Northeusz, no może nie aż tak....ale jest coś w mentalności naszych rodaków (niektórych), że jak coś gównianego kupi, to i tak będzie chwalił, albo nie przyznawał się do tego, że się sypie....nie wiem nawet jak to nazwać - samooszukiwanie, robienie sobie dobrze, nieuzasadniony strach, że się wyjdzie na głupa czy jakoś tak hehe. Nie piszę o wszystkich posiadacz jakiegoś nieudanego wypustu modelu, ale gro takich jest w Ojczyźnie (u nas na forum też) i nie dotyczy to tylko posiadaczy tsi. Mało w tym obiektywizmu poprostu. Oczywiście obiektywni też są.

                          Komentarz

                          • bishop
                            L&K
                            • 2012
                            • 1430

                            Zamieszczone przez Northeusz
                            ... tak tak bishop, dodatkowo marzą dniami i nocami oni wszyscy o MPI i w ramach pokuty klęczą na rozgotowanych marchewkach i biczują się porami
                            Odpuść im już, jakby wiedzieli przed zakupem na co się piszą /Ci którym rozrząd dał popalić/,.. mpi lub cokolwiek innego brali by z pocałowaniem ręki . 8)

                            Zamieszczone przez sew1981
                            Northeusz, no może nie aż tak....ale jest coś w mentalności naszych rodaków (niektórych), że jak coś gównianego kupi, to i tak będzie chwalił, albo nie przyznawał się do tego, że się sypie....nie wiem nawet jak to nazwać - samooszukiwanie, robienie sobie dobrze, nieuzasadniony strach, że się wyjdzie na głupa czy jakoś tak hehe

                            Powinno być uzasadniony i nie odnoszę tego bezpośrednio do tematu, bo
                            większość na forum , pisze jak jest bez owijania..., i tak trzymać.

                            Komentarz

                            • Northeusz
                              RS
                              • 2010
                              • 1677
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                              Koledzy, wcześniej było to napisane lekko żartem, bo ja osobiście do TSI nic nie mam . Jakie są opinie to przecież każdy może przeczytać i samodzielnie wyciągnąć wnioski. Jednak mając na uwadze, to że jak dotychczas o nowych TSI nic złego nie napisano, a jeździ już ich trochę - to raczej należy odebrać jako pozytyw. I tak uczciwie to należy oddzielić zdecydowanie grubą kreską TSI w O2 i TSI w O3, bo oprócz oznaczenia TSI nic wspólnego ich nie łączy. I tutaj należy podkreślić czego dokładnie dotyczy narzekanie - a dotyczy O2. Nie wrzucajmy więc wszystkiego ze znaczkiem TSI do jednego worka, ale posiadając szczegółową wiedzę uszczegóławiajmy również wypowiedzi, bo jeszcze nie wiemy czy słusznie, ale przez pryzmat poprzedniej generacji skreślamy obecną, a jak już napisałem - nie wiemy czy słusznie, bo może się okazać bardzo udana.
                              Dobrze pokazuje to artykuł przytoczony powyżej ... cała niemalże tyrada o kłopotach z TSI, które są już dobrze znane i nie jest to żadna nowość i tylko jedno zdanie, że w nowej generacji zostało wszystko to usunięte - jedno zdanie, dosyć ważne, ale na tle całego artykułu nie przyciągające uwagi, bo sens został zawarty niestety gdzie indziej.
                              Pozdrawiam
                              Northeusz

                              Komentarz

                              • sew1981
                                RS
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2009
                                • 10918
                                • Fiat

                                bishop, a skąd wiesz, że wiekszość? na moje oko wiekszość ludzi to ma obawy przed wyśmianiem niestety w społeczenstwie i kompleksy nie wyleczone, stąd unika bycia "wprost" nawet przed samymi sobą:P dlatego napisałem "nieuzasadniony".... :wink: no chyba, że OCP jest wyjątkiem :P

                                [ Dodano: Nie 16 Sie, 15 22:57 ]
                                Northeusz, wystarczy poddać weryfikacji elementy dawniej wadliwe, po numerach części co uległo zmianie w nowych tsi - np. numery pierscieni (dawniej gównianych) i wszystko będzie jasne i na papierze :wink:
                                też nie jestem za wrzucaniem do jednego wora, a rzetelną analizą podzespołów mechanicznych

                                Komentarz

                                • klarus
                                  RS
                                  ModeratoRS
                                  • 2013
                                  • 5404
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  Kolowie, odpuście sobie... cieszcie się swoimi silnikami i mądrymi decyzjami... ale przestańcie chorobliwie szukać sposobów na podnoszenie poczucia własnej wartości poprzez ocenianie innych i ich decyzji... bo to już nudne... ops: Pozwólcie cieszyć się posiadaczom tsi z tego co mają, zwłaszcza wielu tym, którzy świadomie podjęli ryzyko... to oni sami zmierzą lub już zmierzyli się z problemami i tyle.

                                  Komentarz

                                  • sew1981
                                    RS
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2009
                                    • 10918
                                    • Fiat

                                    klarus, nie chodzi mi tylko o tsi, tylko o mentalnosc. ale masz racje, to nie czas i miejsce :wink:

                                    Komentarz

                                    • mariush19
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 634
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Ale skąd ten problem i wylewanie gorzkich żali na temat brania oleju akurat teraz w epoce TSI. A mój AQY jest z 2002 roku. Bierze mi litr oleju na 4000 kkm, czasem na 5000 kkm. Niektórym kolegom na forum bierze więcej , a niektórym nie bierze "nic".
                                      Temat stary jak świat, silniki zawsze brały olej i będą go brały, więcej lub mniej.
                                      Ten stary AQY mimo że chlupnie czasem sobie trochę oleju to poza tym pracuje perfekcyjnie, jak na swoją epokę. Jak czasem wyciskam z niego siódme poty, kręcąc go w okolice czerwonego pola, w kabinie głośno jak w C-360 ( bo C-330 bywały bez kabin , a obok wymija mnie jakieś TSI jakbym stał na poboczu, to trochę zazdraszczam kierownikowi takiej O2 , audi lub VW.
                                      Do brania oleju jestem już przyzwyczajony więc następny zakup to TSI

                                      Komentarz

                                      • xcracer
                                        Elegance
                                        • 2014
                                        • 851
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        Zamieszczone przez mariush19
                                        Ale skąd ten problem i wylewanie gorzkich żali na temat brania oleju akurat teraz w epoce TSI. A mój AQY jest z 2002 roku. Bierze mi litr oleju na 4000 kkm, czasem na 5000 kkm. Niektórym kolegom na forum bierze więcej , a niektórym nie bierze "nic".
                                        Temat stary jak świat, silniki zawsze brały olej i będą go brały, więcej lub mniej.
                                        Ten stary AQY mimo że chlupnie czasem sobie trochę oleju to poza tym pracuje perfekcyjnie, jak na swoją epokę. Jak czasem wyciskam z niego siódme poty, kręcąc go w okolice czerwonego pola, w kabinie głośno jak w C-360 ( bo C-330 bywały bez kabin , a obok wymija mnie jakieś TSI jakbym stał na poboczu, to trochę zazdraszczam kierownikowi takiej O2 , audi lub VW.
                                        Do brania oleju jestem już przyzwyczajony więc następny zakup to TSI
                                        Problem stąd, iż zużycie oleju rzędu 1 lub nawet 1,5 litra/1000 km nie można przyjąć za normalne. Chyba kolega nie czytał tematu problemie zużycia oleju w 1,8 tsi.
                                        Moja FLka:

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                        Komentarz

                                        • mariush19
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 634
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          Czytam czytam, bardzo mało jest takich extremalnych przypadków, większości użytkowników 1.8 bierze dużo mniej niż mój stary AQY. Dużo jeździ w trybie LL, nie wiemy jakby u nich wyglądało zużycie oleju gdyby od nowości wymieniali co 10-15 kkm.
                                          Ogólnie temat rzeka.

                                          Komentarz

                                          • klarus
                                            RS
                                            ModeratoRS
                                            • 2013
                                            • 5404
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            mariush19, wybacz, kolo, słabo czytasz :evil:

                                            Komentarz

                                            • utek
                                              Elegance
                                              • 2007
                                              • 867
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • APK 2.0 MPI 115 KM

                                              Zamieszczone przez mariush19
                                              Temat stary jak świat, silniki zawsze brały olej i będą go brały, więcej lub mniej.
                                              Ok, ale 1/1000 czy nawet 1/500km to jednak przesada. Osobiście jestem w stanie zaakceptować 1/15000km. Wszytko powyżej, to robienie w ciula klientów przez producenta.

                                              Komentarz

                                              • Bambek1
                                                Elegance
                                                • 2015
                                                • 967
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                                Jak rzekł mój przed mówca, podobnie uważam i ja.
                                                A TSI niech mnie wyprzedza nawet i dwa razy nie zazdroszcze mu zwyczajnie po prostu i tyle...
                                                Szwagier opowiadał jak jego znajomy zakupił u Hansów 4 letnie audi A6 TSI. Zużycie oliwy było na poziomie 1.5 l/1000km przelot 220kkm. Osobiście kupil z pierwszej ręki od Hansa. Audi poszło do żyda a ten człowiek pomyka Volvo.
                                                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                                Spalanie - Motostat.pl
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz

                                                • klarus
                                                  RS
                                                  ModeratoRS
                                                  • 2013
                                                  • 5404
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  W nowych 1.8 i 2.0 tsi problem nadmiernego poboru oleju jest już raczej rozwiązany i można je kupować bezpiecznie, zwłaszcza dokupując przedłużoną gwarancję.
                                                  A starsze egzemplarze, po przeprowadzonym remoncie silnika, też oleju nie łykają. A zatem, kupując starszy egzemplarz (który nie przeszedł remontu) i mając świadomość potencjalnych problemów, należy tak negocjować cenę, aby sprzedawca opuścił ją o koszt przewidywanego remontu :idea:
                                                  A silnik jest bardzo przyjemny :szeroki_usmiech :tunning

                                                  Komentarz

                                                  • Bambek1
                                                    Elegance
                                                    • 2015
                                                    • 967
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                                    W nowych tzn. od którego roku albo serii?
                                                    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                                    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                                    Spalanie - Motostat.pl
                                                    Spalanie - Motostat.pl

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...