Prawdopodobnie kończy sie sprzęgło. W miarę jak tarcza sprzęgła robi się coraz cieńsza wzrasta opór na pedale podczas wyciskania. Obiaw ustępuje po wymianie tarczy sprzegła a najlepiej całej dwumasybo i ona najczęściej już ma dość. Przerabiałem to :lol: Koszt dwumasy Luk na allegro ok 1300 PLN
1,4 TSI w Altea, Altea XL i Leon
Zwiń
X
-
1,4 TSI w Altea, Altea XL i Leon
Począwszy od 11 lutego br. polska oferta modeli Altea, Altea XL i Leon została rozszerzona o wersję z silnikiem 1,4 TSI o mocy 125 KM, który wypełni lukę między jednostkami benzynowymi 1,6 102 KM i 1,8 TSI 160 KM.
Nowa jednostka napędowa montowana jest w Altei i Altei XL w wersjach Reference i Stylance oraz w Leonie Reference, Stylance również z w wersjach z pakietami Sport i Sport-up.
Moc 125 KM oraz niższe zużycie paliwa i emisję spalin w silniku 1,4 TSI uzyskano dzięki połączeniu technologii bezpośredniego wtrysku paliwa i superdoładowania. Pojazd z tym silnikiem zużywa w cyklu mieszanym tylko 6,5 litra paliwa na 100 km i emituje zaledwie 155 g CO2 na km.
Oprócz nowego silnika, do całej oferty modeli trafił nowy system nawigacyjny SEAT Mediasystem. Ponadto, Altea i Altea XL oferowane są w dwóch wersjach kolorystycznych wnętrza – dotychczasowej popielato-czarnej i nowej, z boczkami drzwi i deską rozdzielczą w jaśniejszym odcieniu.
Wyjątkowe osiągi
Zmniejszenie pojemności silnika zazwyczaj skutkuje obniżeniem zużycia paliwa, ale dzięki superdoładowaniu jednostka ma wystarczającą moc do napędzania każdego z trzech modeli, w których jest montowana.
Zastosowanie superdoładowania pozwoliło także na uzyskanie płaskiej krzywej momentu obrotowego. 200 Nm dostępne w całym zakresie obrotów silnika daje kierowcy wiele przyjemności z jazdy.
125 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego mówią same za siebie. Silnik rozwija moc maksymalną przy 5000 obr/min., co jest dość konserwatywnym rozwiązaniem, wziąwszy pod uwagę pojemność silnika oraz fakt, że maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest już przy 1500 obr/min. i utrzymuje się na tym poziomie aż do 4000 obr/min. Do niedawna podobne parametry miały silniki wolnossące o pojemności 2 litrów.
Cała moc dostępna w szerokim zakresie obrotów zapewnia równomierne przyspieszanie, ułatwia prowadzenie i przyczynia się do znakomitych właściwości jezdnych.
Jedną z najbardziej interesujących technicznych nowinek w silniku jest intercooler chłodzony cieczą, a nie powietrzem, dzięki czemu można go było łatwiej zmieścić pod maską i zintegrować z kolektorem dolotowym. Zastosowanie płynu chłodzącego zamiast powietrza sprawia, że intercooler pracuje bardziej efektywnie, odprowadzając znaczne ilości powstającego ciepła. Oprócz tego, w aluminiowej skrzyni korbowej silnika umieszczono czujnik temperatury oleju.
Zmieniono także konstrukcję turbosprężarki. Jej wymiary zoptymalizowano pod kątem zmniejszenia bezwładności, a dzięki nowemu elektronicznemu sterowaniu, doładowanie działa także przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Maksymalna prędkość obrotowa turbiny wynosi 220 000 obr/min., a maksymalne ciśnienie sprężania to 1,8 bara. Dzięki tym wszystkim usprawnieniom silnik charakteryzuje się znakomitą elastycznością.
[źródło: rodalook link]O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
-
-
Zamieszczone przez yanooshiiikgebek tak vw w kilku materialach anglojezycznych nazywal silniki z turbo i kompresorem. No i chyba tlumacza lekko poniosla ulanska fantazja :-)
Silnik 1.4TSI 125KM doladowany jest tylko za pomoca turbosprezarki .
Tylko wersje 140 i 170KM maja dodatkowo kompresor.
Dlatego zadalem pytanie o co chodzi z tym ''superdoladowaniem''.
pozdrawiamTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Ostatnio miałem przyjemnośc jezdzic Leonem 1P z motorem 1,4TSI 125KM (CAXC) i w trasie (150km) spalił :arrow: 6,8l/100km przy jezdzie 90km/h na tempomacie . Silnik bardzo żywo wchodzi na obroty i reaguje na gaz :szeroki_usmiech . Jeśli chodzi o elastycznosc to nie powala trzeba czesto siegac do lewarka ale napewno lepiej sie zachowuje niz BBY,BKY czy BXW przy dzisiejszych cenach paliw niezla alternatywa bo da sie nim jechac oszczednie i sprawnie, szybko wyprzedzac. PozdrawiamVAS 5054A v17pl + ElsaWin 3,90
Komentarz
-
-
W vw wszedłu już 1.4 TSI 160KM /do jetty, w passacie jest o tej samej mocy ale 1.8/.
Paleta silników benzynowych VAG z turbo /bądź turbo+kompresor/ przedstawia się zatem następująco:
1.4 125 KM, 1.4 140 KM, 1.4 160 KM, 1.4 170 KM, 1.8 160 KM, 2.0 od 200 KM,
są chyba jeszcze jakieś warianty pośrednie w audi. Nie za dużo tych silników?
Komentarz
-
-
a czego sie spodziewaliście :?: ze beda produkowac wache :?: :lol:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez orzel720Napisałem to w świetle textu z 1 postu: "Pojazd z tym silnikiem zużywa w cyklu mieszanym tylko 6,5 litra paliwa na 100 km i emituje zaledwie 155 g CO2 na km." :szeroki_usmiechTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GrzegorzR.Ostatnio miałem przyjemnośc jezdzic Leonem 1P z motorem 1,4TSI 125KM (CAXC) i w trasie (150km) spalił :arrow: 6,8l/100km przy jezdzie 90km/h na tempomacie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Skodio_Zamieszczone przez GrzegorzR.Ostatnio miałem przyjemnośc jezdzic Leonem 1P z motorem 1,4TSI 125KM (CAXC) i w trasie (150km) spalił :arrow: 6,8l/100km przy jezdzie 90km/h na tempomacieTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez metrotestW vw wszedłu już 1.4 TSI 160KM /do jetty, w passacie jest o tej samej mocy ale 1.8/.
Paleta silników benzynowych VAG z turbo /bądź turbo+kompresor/ przedstawia się zatem następująco:
1.4 125 KM, 1.4 140 KM, 1.4 160 KM, 1.4 170 KM, 1.8 160 KM, 2.0 od 200 KM,
są chyba jeszcze jakieś warianty pośrednie w audi. Nie za dużo tych silników?
Komentarz
-
Komentarz