1,4 TSI w Altea, Altea XL i Leon

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    1,4 TSI w Altea, Altea XL i Leon

    Prawdopodobnie kończy sie sprzęgło. W miarę jak tarcza sprzęgła robi się coraz cieńsza wzrasta opór na pedale podczas wyciskania. Obiaw ustępuje po wymianie tarczy sprzegła a najlepiej całej dwumasybo i ona najczęściej już ma dość. Przerabiałem to :lol: Koszt dwumasy Luk na allegro ok 1300 PLN
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    1,4 TSI w Altea, Altea XL i Leon

    Począwszy od 11 lutego br. polska oferta modeli Altea, Altea XL i Leon została rozszerzona o wersję z silnikiem 1,4 TSI o mocy 125 KM, który wypełni lukę między jednostkami benzynowymi 1,6 102 KM i 1,8 TSI 160 KM.

    Nowa jednostka napędowa montowana jest w Altei i Altei XL w wersjach Reference i Stylance oraz w Leonie Reference, Stylance również z w wersjach z pakietami Sport i Sport-up.

    Moc 125 KM oraz niższe zużycie paliwa i emisję spalin w silniku 1,4 TSI uzyskano dzięki połączeniu technologii bezpośredniego wtrysku paliwa i superdoładowania. Pojazd z tym silnikiem zużywa w cyklu mieszanym tylko 6,5 litra paliwa na 100 km i emituje zaledwie 155 g CO2 na km.

    Oprócz nowego silnika, do całej oferty modeli trafił nowy system nawigacyjny SEAT Mediasystem. Ponadto, Altea i Altea XL oferowane są w dwóch wersjach kolorystycznych wnętrza – dotychczasowej popielato-czarnej i nowej, z boczkami drzwi i deską rozdzielczą w jaśniejszym odcieniu.

    Wyjątkowe osiągi
    Zmniejszenie pojemności silnika zazwyczaj skutkuje obniżeniem zużycia paliwa, ale dzięki superdoładowaniu jednostka ma wystarczającą moc do napędzania każdego z trzech modeli, w których jest montowana.

    Zastosowanie superdoładowania pozwoliło także na uzyskanie płaskiej krzywej momentu obrotowego. 200 Nm dostępne w całym zakresie obrotów silnika daje kierowcy wiele przyjemności z jazdy.

    125 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego mówią same za siebie. Silnik rozwija moc maksymalną przy 5000 obr/min., co jest dość konserwatywnym rozwiązaniem, wziąwszy pod uwagę pojemność silnika oraz fakt, że maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest już przy 1500 obr/min. i utrzymuje się na tym poziomie aż do 4000 obr/min. Do niedawna podobne parametry miały silniki wolnossące o pojemności 2 litrów.

    Cała moc dostępna w szerokim zakresie obrotów zapewnia równomierne przyspieszanie, ułatwia prowadzenie i przyczynia się do znakomitych właściwości jezdnych.

    Jedną z najbardziej interesujących technicznych nowinek w silniku jest intercooler chłodzony cieczą, a nie powietrzem, dzięki czemu można go było łatwiej zmieścić pod maską i zintegrować z kolektorem dolotowym. Zastosowanie płynu chłodzącego zamiast powietrza sprawia, że intercooler pracuje bardziej efektywnie, odprowadzając znaczne ilości powstającego ciepła. Oprócz tego, w aluminiowej skrzyni korbowej silnika umieszczono czujnik temperatury oleju.

    Zmieniono także konstrukcję turbosprężarki. Jej wymiary zoptymalizowano pod kątem zmniejszenia bezwładności, a dzięki nowemu elektronicznemu sterowaniu, doładowanie działa także przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Maksymalna prędkość obrotowa turbiny wynosi 220 000 obr/min., a maksymalne ciśnienie sprężania to 1,8 bara. Dzięki tym wszystkim usprawnieniom silnik charakteryzuje się znakomitą elastycznością.



    [źródło: rodalook link]
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • gebek
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1214

      #3
      Co to jest ''superdoladowanie''...bo nie lapie :lol: :lol: ?
      Tato,tato...czy to auto jest chore?
      Nie synku...to diesel PD.

      Honda...the power of dreams.
      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

      Komentarz

      • yanooshiiik
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2007
        • 172

        #4
        gebek tak vw w kilku materialach anglojezycznych nazywal silniki z turbo i kompresorem. No i chyba tlumacza lekko poniosla ulanska fantazja :-)

        Komentarz

        • Udesky
          RS
          • 2007
          • 1692
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez NEOrADEk
          cyklu mieszanym tylko 6,5 litra paliwa na 100 km
          nie uwierze puki nie zobacze. To chyba przy naprawde lekkiej nodze.
          W Polsce nie ma kryzysu.
          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

          Komentarz

          • gebek
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1214

            #6
            Zamieszczone przez yanooshiiik
            gebek tak vw w kilku materialach anglojezycznych nazywal silniki z turbo i kompresorem. No i chyba tlumacza lekko poniosla ulanska fantazja :-)
            W zasadzie bym twoje wyjasnienie zaakceptowal,gdyby nie drobna niescislosc . :roll:
            Silnik 1.4TSI 125KM doladowany jest tylko za pomoca turbosprezarki .
            Tylko wersje 140 i 170KM maja dodatkowo kompresor.
            Dlatego zadalem pytanie o co chodzi z tym ''superdoladowaniem''.
            pozdrawiam
            Tato,tato...czy to auto jest chore?
            Nie synku...to diesel PD.

            Honda...the power of dreams.
            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

            Komentarz

            • yanooshiiik
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2007
              • 172

              #7
              A fakt ma tylko turbo. Autor chyba jednak ponioslo albo mu sie pomieszaly artykuly do ktorych pisze

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                #8
                Bardzo ladny silniczek mogli by go w fabkach montować
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                • Hanz2k
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 522

                  #9
                  daneczek76, podobno w nowej Fabii RS ma być w mocnych wersjach (i z DSG).
                  Hanz2k
                  1,8 T by MT
                  :admin: bo nie użyłem Szukaj

                  Komentarz

                  • misiek^wro
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8321

                    #10
                    Hanz2k, 125KM w Fabii RS? Bez jaj ... troche malo :diabelski_usmiech
                    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                    Komentarz

                    • Hanz2k
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 522

                      #11
                      misiek^wro, Są jeszcze wersje 140 i 170. Ja myślę o tej 170 :diabelski_usmiech
                      Hanz2k
                      1,8 T by MT
                      :admin: bo nie użyłem Szukaj

                      Komentarz

                      • misiek^wro
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8321

                        #12
                        Hanz2k, ale masz na mysli 1.4 TSI - 170KM :?: Jesli tak, to fabia bedzie fruwac :twisted:
                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                        Komentarz

                        • Mr T.
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 236

                          #13
                          misiek^wro, takie właśnie plany już jakiś czas temu czytałem. W sumie, jakby jeszcze zrobili Fabię kombi RS to już byłby miodzik. Czas jednak pokaże jakie ostateczne przemyślane rozwiązania zastosują pepiki.
                          życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #14
                            Zamieszczone przez misiek^wro
                            1.4 TSI - 170KM Jesli tak, to fabia bedzie fruwac
                            No fruwac będzie ale i dorówna do takich swoich rywali jak Peugeot 206 RC czy Clio II 2.0 16V.
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • GrzegorzR.
                              Classic
                              • 2007
                              • 19

                              #15
                              Ostatnio miałem przyjemnośc jezdzic Leonem 1P z motorem 1,4TSI 125KM (CAXC) i w trasie (150km) spalił :arrow: 6,8l/100km przy jezdzie 90km/h na tempomacie . Silnik bardzo żywo wchodzi na obroty i reaguje na gaz :szeroki_usmiech . Jeśli chodzi o elastycznosc to nie powala trzeba czesto siegac do lewarka ale napewno lepiej sie zachowuje niz BBY,BKY czy BXW przy dzisiejszych cenach paliw niezla alternatywa bo da sie nim jechac oszczednie i sprawnie, szybko wyprzedzac. Pozdrawiam
                              VAS 5054A v17pl + ElsaWin 3,90

                              Komentarz

                              • metrotest
                                Rider
                                • 2006
                                • 506
                                • Volkswagen
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                #16
                                W vw wszedłu już 1.4 TSI 160KM /do jetty, w passacie jest o tej samej mocy ale 1.8/.

                                Paleta silników benzynowych VAG z turbo /bądź turbo+kompresor/ przedstawia się zatem następująco:
                                1.4 125 KM, 1.4 140 KM, 1.4 160 KM, 1.4 170 KM, 1.8 160 KM, 2.0 od 200 KM,
                                są chyba jeszcze jakieś warianty pośrednie w audi. Nie za dużo tych silników?

                                Komentarz

                                • orzel720
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 2267
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  W "Technice Motoryzacyjnej" wyczytałem przedwczoraj że silniki TSI owszem są oszczędne ALE przy lekkim traktowaniu - natomiast przy dynamicznej jeżdzie mogą osiągać spalanko kilkanaście literków...

                                  i tyle
                                  Pozdr

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #18
                                    a czego sie spodziewaliście :?: ze beda produkowac wache :?: :lol:
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • orzel720
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 2267
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      Napisałem to w świetle textu z 1 postu: "Pojazd z tym silnikiem zużywa w cyklu mieszanym tylko 6,5 litra paliwa na 100 km i emituje zaledwie 155 g CO2 na km." :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • misiekwaw
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7715
                                        • Ford

                                        #20
                                        Zamieszczone przez orzel720
                                        Napisałem to w świetle textu z 1 postu: "Pojazd z tym silnikiem zużywa w cyklu mieszanym tylko 6,5 litra paliwa na 100 km i emituje zaledwie 155 g CO2 na km." :szeroki_usmiech
                                        no to mozliwe :szeroki_usmiech jak sie nie dotyka gazu :lol: mi sie minimalnie udało spalić 7,24l/100 ale to zadna jazda :roll:
                                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                        http://www.disi-tune.pl
                                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                        Był WRX
                                        Była Octa

                                        Komentarz

                                        • Skodio_
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 324

                                          #21
                                          Zamieszczone przez GrzegorzR.
                                          Ostatnio miałem przyjemnośc jezdzic Leonem 1P z motorem 1,4TSI 125KM (CAXC) i w trasie (150km) spalił :arrow: 6,8l/100km przy jezdzie 90km/h na tempomacie
                                          troche duzo ciekawe ile spaliłby przy 130-150 non stop ..... moze sie myle ale z tego co słyszałem od kazdego uztkownika benzyny w turbo kazde auto duzo pali i zadne usprawnienia według mnie nie ogranicza tego splania w znacznym stopniu i nawet nie zbliza sie do turbodiesla..... mi skoda przy tej prdkosci to by z 4.3-4.5l spaliła

                                          Komentarz

                                          • misiekwaw
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7715
                                            • Ford

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Skodio_
                                            Zamieszczone przez GrzegorzR.
                                            Ostatnio miałem przyjemnośc jezdzic Leonem 1P z motorem 1,4TSI 125KM (CAXC) i w trasie (150km) spalił :arrow: 6,8l/100km przy jezdzie 90km/h na tempomacie
                                            troche duzo ciekawe ile spaliłby przy 130-150 non stop ..... moze sie myle ale z tego co słyszałem od kazdego uztkownika benzyny w turbo kazde auto duzo pali i zadne usprawnienia według mnie nie ogranicza tego splania w znacznym stopniu i nawet nie zbliza sie do turbodiesla..... mi skoda przy tej prdkosci to by z 4.3-4.5l spaliła
                                            przy predkosci 130-150 :?: 1 tos sie zapedzil :lol: :szeroki_usmiech uwazaj zeby Ci nie zaczela dolewac do baku :zlosnik:
                                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                            http://www.disi-tune.pl
                                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                            Był WRX
                                            Była Octa

                                            Komentarz

                                            • gebek
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1214

                                              #23
                                              MisiekWAW, ale ty jestes...daj chlopu pomarzyc. :wink:
                                              Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                              Nie synku...to diesel PD.

                                              Honda...the power of dreams.
                                              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                              Komentarz

                                              • metrotest
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 506
                                                • Volkswagen
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                                #24
                                                Daj, daj

                                                Komentarz

                                                • tomekjmopl
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 1187
                                                  • Opel
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez metrotest
                                                  W vw wszedłu już 1.4 TSI 160KM /do jetty, w passacie jest o tej samej mocy ale 1.8/.

                                                  Paleta silników benzynowych VAG z turbo /bądź turbo+kompresor/ przedstawia się zatem następująco:
                                                  1.4 125 KM, 1.4 140 KM, 1.4 160 KM, 1.4 170 KM, 1.8 160 KM, 2.0 od 200 KM,
                                                  są chyba jeszcze jakieś warianty pośrednie w audi. Nie za dużo tych silników?
                                                  W ofercie Skody i tak ich wszystkich naraz nie będzie, więc w czym problem?? :P

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...