Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Jeśli się zdecydowałeś to kup Motul Specific 506.01 u kolegi elemenateur dostaniesz w dobrej cenie + pewna jakość. ACEA dla A5B5 i normy 506.01 ---> HTHS od 2.9 do 3.4 a NOACK < 13 ( nie mam konkretnych danych aktualnych odnośnie Noack'a dla Motula Specyfic 506.01 z tego co wyczytałem to oscyluje wokół liczby 10 prawdopodobnie dla Specyfica 506.01 jest to poniżej 10 ...ale na oficjalne - konkretnie dane dla tego oleju nie natknąłem się ... jeszcze :wink: ).
    Między w/w dwoma wybrał bym Motula po pierwsze ze względu na dostępność a po drugie ze względu, że możesz ten olej PEWNY kupić jak powyżej u kolegi z forum.
    Przy Mobilu.... zgadujesz ...

    [ Dodano: Pią 15 Lip, 11 21:58 ]
    aha dzięki vaz za zapytanie ...właśnie dzięki niemu się "wstrzeliłem" w zagraniczny artykuł jednego z inżynierów Porsche na temat olejów ...czytam :2kc
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • vaz
      Elegance
      • 2010
      • 799
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Mobil 3000 mogę mieć z tej hurtowni więc będzie raczej pewny... Cena niestety aż 64 PLN/1 litr , nie ma w ofercie pojemników 4 lub 5l.
      Na allegro jak podawałeś można go kupić za połowę tej ceny nie licząc kosztów przesyłki.
      Antyfotoradar Valentine1
      Harry II Classic+Sirio ML145

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0 pisz...dzwoń ...mecz i dręcz :wink:
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Zamieszczone przez vaz
          Mobil 3000 mogę mieć z tej hurtowni więc będzie raczej pewny... Cena niestety aż 64 PLN/1 litr
          64zł/1L :roll:
          A tutaj widzę za 148zł
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • vaz
            Elegance
            • 2010
            • 799
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Nie zauważyłem, że są dwa Mobile o podobnej nazwie różniące się klasą lepkościową; chodzi mi o ten
            Antyfotoradar Valentine1
            Harry II Classic+Sirio ML145

            Komentarz

            • haragon
              Rider
              • 2008
              • 310

              Ja już po zmianie oleju zrobiłem 5kkm więc mogę napisać coś więcej.
              Niestety nie mam takiego cudeńka jak Loru (świetna rzecz, ale z tego co się orientuję to nie będzie pasować od mojej OI :cry: ) więc skupię się na własnych subiektywnych odczuciach.
              Był: Motul X-CESS 8100 5W40
              Jest: Liqui Moly Diesel Syntholi 5W40

              Rozruch zimnego silnika:
              Jest to parametr, który najlepiej jest oceniać przy niskich temperaturach- wtedy różnice mogą być bardziej wyczuwalne. Ja oceniam przy obecnej pogodzie letniej gdzie rano temperatura oscyluje w granicach 20 st.C.
              W tym parametrze moim zdaniem nieznacznie lepszy jest LM. Nie ma metalicznych stuknięć i przy jednym i drugim oleju, ale różnice związane z pompowalnością i szybkością rozprowadzania oleju przemawiają na + dla LM. Czas innego dźwięku zaraz po rozruch który trwa 2-3 sek jest krótszy i miększy w przypadku LM.

              Szybkość w osiągnięciu temperatury roboczej (na szafie 90st.C).
              Tu trudno jest obiektywnie coś napisać bez stosownych zegarów, wskaźników pomiarowych itp. Parametr ten praktycznie ciężko jest mierzalny, gdyż zbyt wiele elementów mają na niego wpływ (temperatura powietrza, wilgotność, droga, pochylenie, wiatr itp),a ewentualne różnice jak na moje oko nie będą przekraczały 1 minuty (może kilkadziesiąt sekund).
              Reasumując dla mnie parametr obiektywnie niemierzalny, a ewentualne różnice mniej istotne.

              Zużycie oleju:
              W moim przypadku porównywalne.
              I LM i Motul oscyluje na poziomie od wlania na max do wymiany co 15kkm- zużycie na poziomie połowy bagnetu).
              Dodam jeszcze, podczas zmiany oleju (a robię to sam i wychodzę z założenia, że nikt Ci tak tego dobrze nie zrobi jak ty sam- bo kto się będzie z tym tak bierdzielił pół dnia ;-)), zrobiłem płukankę LM i wylałem z silnika chyba więcej oleju niż było :szeroki_usmiech .

              Opisane na forach zwiększone zużycie po zmianie oleju może być spowodowane brakiem płukanki, lub nie dość dobrym spuszczeniem całości oleju.
              Mam znajomego, który wymienił olej z Motula na LM w innym samochodzie niż skoda.
              Po wymianie zauważył wzrost zużycia oleju w stosunku do Motula, ale po następnej wymianie zużycie wróciło do normy. Dziwne co?
              Być może jest to właśnie spowodowane niezbyt dobrym spuszczeniem oleju starego, przed zalaniem nowego i dodatki olejów się wzajemnie mieszają i "gryzą".
              Ale to moje takie dewagacje...

              Poza w/w parametrami silnik na LM raczej chodzi bardziej miękko i troszeczkę ciszej. Szybciej nabiera takiego parametru po rozruchu zimnego silnika i utrzymuje go przez cały czas jazdy na trasach tak miasto, jak i długi odcinek.

              Dodam, że 5kkm przejechałem w cyklu mieszanym w stosunku 65%miasto, 35%trasa.
              Miasto: najczęściej do pracy i na zakupy- częsty rozruch silnika i odcinki do 8km
              Trasa: dłuższe odcinki powyżej 100km. Ostatnio byłem na urlopie nad morzem- trasa 640km w jedną stronę plus autostrada ze średnią prędkością 140-150km/h.
              Styl jazdy- normalny z częstym pełnym gazem od 2,5 tys obrotów aż do 4 na 2 i 3 biegu.

              Zużycie paliwa:
              Odnoszę wrażenie, że wzrosło, ale nie dopatrywałbym się tutaj winy w oleju (zbyt dużo ostatnimi czasy poczyniłem przeróbek w silniku i jak sądzę to bardziej jest tego przyczyną, jak i pewnie zmiana stylu jazdy po ostatnich modach;-) ).

              Reasumując:
              Motul- godny polecenia (zapewne relatywny stosunek ceny do jakości)- bez wahania polecam.

              LM- to olej z najwyższej półki pod względem jakości i parametrów fizyko-chemicznych (pełen syntetyk PAO), niestety droższy od Motula. Do TDI na pompie VP nic lepszego nie znajdziesz.
              Ja zostaję przy LM i na razie nic nie modzę- moim zdaniem olej rewelacja.
              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
              >>Software - rogalotti<<

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                loru, ciekawy teścik, zobaczymy jak go porównasz do amsoila, jezdzę na amsoilu dopiero druga wymianę a wczesniej jezdziłem na specyfiku i ciekawy jestem twojego porównania :szeroki_usmiech
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  piramida: to zupełnie inne oleje, inna cena i inna jakość.
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • Orbit
                    Rider
                    • 2010
                    • 486

                    Testy Amsoil . maja juz nawet swoja stronę
                    T U T A J
                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      Zamieszczone przez Orbit
                      Testy Amsoil . maja juz nawet swoja stronę
                      T U T A J
                      zastanawiam się czy takie testy nie sa przypadkiem sponsorowane? :roll:
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • gebek
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1214

                        Zamieszczone przez piramida
                        Zamieszczone przez Orbit
                        Testy Amsoil . maja juz nawet swoja stronę
                        T U T A J
                        zastanawiam się czy takie testy nie sa przypadkiem sponsorowane? :roll:
                        Przez kolege Pidziek :diabelski_usmiech :?:
                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                        Nie synku...to diesel PD.

                        Honda...the power of dreams.
                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                        Komentarz

                        • Seed
                          Elegance
                          • 2010
                          • 875
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          Zamieszczone przez gebek
                          Zamieszczone przez piramida
                          Zamieszczone przez Orbit
                          Testy Amsoil . maja juz nawet swoja stronę
                          T U T A J
                          zastanawiam się czy takie testy nie sa przypadkiem sponsorowane? :roll:
                          Przez kolege Pidziek :diabelski_usmiech :?:
                          :diabelski_usmiech
                          Piździu sponsoruje tylko profesjonalne testy:

                          [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gUTwojYlnN0[/youtube]
                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                          Komentarz

                          • oktawer
                            Classic
                            • 2011
                            • 31

                            Zamieszczone przez haragon
                            LM- to olej z najwyższej półki pod względem jakości i parametrów fizyko-chemicznych (pełen syntetyk PAO), niestety droższy od Motula. Do TDI na pompie VP nic lepszego nie znajdziesz.
                            Ja zostaję przy LM i na razie nic nie modzę- moim zdaniem olej rewelacja.
                            Ile dałeś i gdzie kupiłeś?

                            Cena domeny: 375 PLN. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

                            synthoil od 175 / 5l
                            do 245




                            a tu X-cess w cenach od 114 do 188 za 5l


                            rozbieżność cen spora

                            Komentarz

                            • ZorN
                              Classic
                              • 2010
                              • 24

                              czym zalać skodzinkę O1

                              Witam, jestem zielony w tym temacie i może lepiej się podłączę pod ten temat. Poczytałem trochę ten post ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie. Otóż, zbliżam się do wymiany oleju w silniku, a nie wiem jaki kupić i zalać. Zrobiłem prawie 10 tys na Castrol Magnatec 10W/40 i czas już najwyższy na zmianę. Z tego co zauważyłem, to auto odpala bez jąkania-stękania, a silnik chyba nie wziął ani kropelki. Tyle co wlałem rok temu (pierwsze dni lipca), tak dziś na bagnecie jest ten sam stan oleju w silniku. Chciałem Was spytać kiedy się zmienia olej (to że raz do roku lub co 10tys km - to wiem), chodzi mi o dystans - kiedy przechodzi się z syntetyku na pół syntetyk a kiedy na mineralny? I jaki olej zastosować do swojej czeszki, która ma na liczniku 148tys. Piszecie, że jeździcie na Liqui Moly Diesel Syntholi 5W40 bądź Motul Specific 5W40 - ale to są oleje syntetyczne i ja chyba nie powinienem się przesiadać na taki olej. Prosiłbym też o odpowiedź jak wykonujecie sami zmianę, bo ja ze zwykłej oszczędności robię to sam, wykręcam filtr i czekam aż zużyty olej ścieknie - choć mam świadomość, że zawsze coś tam go zostanie w silniku - robicie płukanki? jeśli tak to jak? Bardzo proszę o info, ewentualnie linki do treściwych materiałów
                              z góry wielkie dzięki.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                Zamieszczone przez ZorN
                                kiedy przechodzi się z syntetyku na pół syntetyk a kiedy na mineralny
                                nie ma czegoś takiego, niektórzy przechodzą w ten sposób, żeby ograniczyć "branie" oleju, ale to jest jak leczenie objawów zamiast choroby, bo nadmierne czy zwiększające się ubytki oleju świadczą tylko o postępującym wyeksploatowaniu silnika, czy jakichś jego niedomaganiach więc takie zabiegi tylko to maskują - w każdym razie takiej zasady, że przy określonym przebiegu przechodzimy na jakiś tam olej nie ma.

                                na pozostałe pytania, mam wrażenie, powinieneś znaleźć odpowiedź na poprzednich 204. stronach tego topiku, jeśli ich nie znajdujesz to chyba tak już musi pozostać
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez ZorN
                                  nie wiem jaki kupić i zalać.
                                  strona 46 tam masz tabelkę, zaktualizuj pole silnik w swoim profilu - będzie łatwiej.
                                  Zamieszczone przez ZorN
                                  Bardzo proszę o info, ewentualnie linki do treściwych materiałów
                                  :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0 :wink: nie znam bardziej treściwej strony jeśli chodzi o oleje do silnika 1,9 TDI do Octavi - 205 stron to chyba ...jest co czytać - zwłaszcza opinie użytkowników i daje do myślenia.

                                  [ Dodano: Nie 17 Lip, 11 20:16 ]
                                  Zamieszczone przez ZorN
                                  robicie płukanki? jeśli tak to jak?
                                  instrukcja odnośnie zastosowania płukanki znajduje się przeważnie styłu opakowania danego produktu.
                                  np: Do ciepłego silnika (wyłączonego) ze starym olejem wlewasz zawartość opakowania X .... silnik uruchamiasz...powinien pracować jakieś +- 10 minut w granicach obrotów +- 1200 / max 1800 ( w zależności od producenta) - nie jezdzimy na płukance - po tym czasie wjeżdżasz na kanał -spuszczasz olej i odczekujesz aż ulotnią sie opary - nastepnie zalewasz nowym olejem + wymiana filtra (standard).

                                  Jeżeli silnik posiada jakieś wycieki itd. ... a także nie jesteś pewien czy olej był systematycznie wymieniany i nie ma w środku laków i "brudów" które mogłyby zapchać kanaliki olejowe w silniku - daruj sobie i kup olej z wyższym TBN by stopniowo domywał silnik..... itd.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • ZorN
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 24

                                    205 stron lektury? to jak po raz trzeci zacząć czytać Potop.

                                    no ludzie litości - ja po 2 stronach nie pamiętam co wcześniej czytałem. poza tym przeczytanie tego wszystkie zajęło by mi chyba ze 3 tygodnie i tak bym nic nie wydumał. Jednak z tego co skumałem to jeśli silnik nie bierze oleju to nie ma potrzeby przechodzenia na bardziej gęste oleje, a więc teoria starego mechanika się nie sprawdza, hmmmm. hyba jeszcze trochę poczytam ten zaje*iście długi post zanim coś wybiorę. W każdym razie liczę na waszą pomoc

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez ZorN
                                      no ludzie litości
                                      ale zaktualizuj "pole silnik" jeśli masz PD to olej z normą VW 505.01 jesli VP to spokojnie VW 505.00 polecam na pierwszy zakup http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0 Wybierz odpowiedniego Motula 5W/40 i będziesz zadowolony - kolega elemenateur to sprawdzona firma i ew podpowie Tobie przy wyborze. Tylko się określ z tym silnikiem... :P
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • pacocases
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 576
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        ZorN, Przedstaw swój silnik to łatwiej będzie coś konkretnego wskazać
                                        pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          ZorN :arrow: Motul 8100 X-cess 5W40 - do VP (pompa wtryskowa)
                                          Motul Specific 505.01 5W40 do PD-ków (pompowtryski). Dobra cena u kolegi elemenateur i nie ma co wiele szukać po allegro a na "pierwszą" wymianę spokojnie Tobie starczy.

                                          :roll: aaaaa i wróce do wątku ze strony 203 tego tematu ops:

                                          Zamieszczone przez haragon
                                          Chyba nie dasz sobie wmówić, że w Polkowicach produkuje, czy klasyfikuje się korbowody pod względem późniejszego montażu do jednostek napędowych audi, vw, czy skoda- to jakaś bzdura!!!
                                          ... VW Polkowice podzespoły są sprawdzane pod względem zachowania bardzo rygorystycznych norm dotyczących wielkości dopuszczalnych odstępst od wzorcowych parametrów deklarowanych przez VW ... te które ich nie spełniają lub nawet "delikatnie" się różnią automatycznie lądują do przetopienia ... ale potem :twisted: są segregowane ... i te "idealne" ladują w pakietach do wysłania do Niemiec. "idealne" tz takie które nawet "ryski" nie posiadają ani "odcisku kciuka" tego który je obrabiał - tak więc VW segreguje pod tym względem pewne podzespoły przeznaczone na montaż. "Prima sort" - Niemcy ...reszta na montaż do VW Polkowice i do innych zakładów ale UWAGA :arrow: nie oznacza to, że w VW Polkowicach montują gorsze silniki !!! NIE ! Po prostu pewne podzepoły, które spełniają wszystkie parametry idealnie i nie mają jakiejkolwiek usterki (w tym wizualnej) są wysyłane do Niemiec :roll: ... wiadomo kuzwa...
                                          Nie oznacza to także, że silniki z VW Polkowice mają gorsze podzespoły ( jeśli już to podzespoły te mają dokładnie paramety wyznaczone przez VW ale np. na danej części nastąpiło lekkie otarcie nie mające wpływu na funkcjonowanie w silniku - do Niemiec nie pójdzie - normalka - lądują więc w silnikach włąsnej fabryki lub jada na Wegry do Chin itd...
                                          I jeszcze jedno to, że Niemcy dostają "idealne" podzespoły nie znaczy, że potrafią z nich złożyć doskonały silnik. VW Polkowice pod względem jakości składancyh silników jest jednym z najlepszych zakładów VW na świecie a podzespoły i silniki z Polkowic jadą do fabryk w Zwickau, Wolfsburgu w Niemczech na Węgry do Meksyku do USA (Teksas - nowa fabryka w Chattanooga) i do Chin - na 100%
                                          Silniki w VW Polkowice są testowane na lini Kalt-Test "test na zimno" (nie Hot) silnik elektryczny za pomocą sprzęgła jest łączony z silnikiem spalinowy ... dalsze info w trakcie pozyskiwania :wink:
                                          I jeszcze jedno - po raz kolejny napiszę - w VW Polkowice silnika (jak narazie) są zalewane olejem Castrlo - stoją tam dwie olejarki ( jedna 100% Castrol, druga :roll: ..."sprawdzam").

                                          Z pewnych względów musiałem napisać ogólnikowo w kilku miejscach ale kto czytał ten wątek to wie o co biega.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • pacocases
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 576
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            PAOLO ESCO,
                                            Już wcześniej wziąłem Twoją informację pod uwagę i dokupiłem na dolewki Castrol Edge 5W30. Jak przyjdzie do wymiany to wezmę pod uwagę LM, Fuchsa albo Motula :szeroki_usmiech
                                            pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              17 Września - dni otwarte VW Polkowice - ja się wybieram ponownie
                                              Znowu bedzie okazja się dopytać i uzyskać zapewne ciekawe informacje.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • haragon
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 310

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                VW Polkowice podzespoły są sprawdzane pod względem zachowania bardzo rygorystycznych norm dotyczących wielkości dopuszczalnych odstępst od wzorcowych parametrów deklarowanych przez VW ... te które ich nie spełniają lub nawet "delikatnie" się różnią automatycznie lądują do przetopienia ... ale potem :twisted: są segregowane ... i te "idealne" ladują w pakietach do wysłania do Niemiec. "idealne" tz takie które nawet "ryski" nie posiadają ani "odcisku kciuka" tego który je obrabiał - tak więc VW segreguje pod tym względem pewne podzespoły przeznaczone na montaż. "Prima sort" - Niemcy ...reszta na montaż do VW Polkowice i do innych zakładów ale UWAGA :arrow: nie oznacza to, że w VW Polkowicach montują gorsze silniki !!! NIE ! Po prostu pewne podzepoły, które spełniają wszystkie parametry idealnie i nie mają jakiejkolwiek usterki (w tym wizualnej) są wysyłane do Niemiec :roll: ... wiadomo kuzwa...
                                                Nie oznacza to także, że silniki z VW Polkowice mają gorsze podzespoły ( jeśli już to podzespoły te mają dokładnie paramety wyznaczone przez VW ale np. na danej części nastąpiło lekkie otarcie nie mające wpływu na funkcjonowanie w silniku - do Niemiec nie pójdzie - normalka - lądują więc w silnikach włąsnej fabryki lub jada na Wegry do Chin itd...
                                                I jeszcze jedno to, że Niemcy dostają "idealne" podzespoły nie znaczy, że potrafią z nich złożyć doskonały silnik. VW Polkowice pod względem jakości składancyh silników jest jednym z najlepszych zakładów VW na świecie a podzespoły i silniki z Polkowic jadą do fabryk w Zwickau, Wolfsburgu w Niemczech na Węgry do Meksyku do USA (Teksas - nowa fabryka w Chattanooga) i do Chin - na 100%
                                                I jeszcze jedno - po raz kolejny napiszę - w VW Polkowice silnika (jak narazie) są zalewane olejem Castrlo - stoją tam dwie olejarki ( jedna 100% Castrol, druga :roll: ..."sprawdzam").

                                                Z pewnych względów musiałem napisać ogólnikowo w kilku miejscach ale kto czytał ten wątek to wie o co biega.
                                                Nie wiem, czemu bądź komu miałaby służyć taka selekcja?
                                                To tak jakbyś chciał mieć ładną rurę, którą i tak włożysz w ścianę i nie będzie widać.
                                                Pewnie po to by niemniaszki miały ładne silniki, bo na jakość, czy żywotność jednostki większy wpływ ma późniejsza eksploatacja niż błyszczący korbowód ;-)
                                                Pracowałem swojego czasu w Oplu w Gliwicach i o takich praktykach nie słyszałem, ale skoro tak piszesz...
                                                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                                >>Software - rogalotti<<

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  haragon - uwież, mi wiem co piszę (mógłbym dokładniej ale..) chyba wiesz skąd mam info...w końcu nie darmo dobre piwo wczoraj na grilu piłem ... :wink:
                                                  Zamieszczone przez haragon
                                                  Pewnie po to by niemniaszki miały ładne silniki, bo na jakość, czy żywotność jednostki większy wpływ ma późniejsza eksploatacja niż błyszczący korbowód
                                                  dokładnie, jak to Niemcy
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • piramida
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 12222
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    Zamieszczone przez gebek
                                                    Zamieszczone przez piramida
                                                    Zamieszczone przez Orbit
                                                    Testy Amsoil . maja juz nawet swoja stronę
                                                    T U T A J
                                                    zastanawiam się czy takie testy nie sa przypadkiem sponsorowane? :roll:
                                                    Przez kolege Pidziek :diabelski_usmiech :?:
                                                    tak w szczególności przez niego :diabelski_usmiech
                                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...