Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • haragon
    Rider
    • 2008
    • 310

    Zamieszczone przez Pidziek
    Jak napisałem, że każdy olej lany do peta można podrobić- to znaczy, że każdy!!!!!
    Nie zależnie od plomby naklejki i korka!!!
    Chologramy i naklejki próżniowe też ?

    Zastanawiam się tak ile osób z serwisu oliwiarka się tu loguje :lol: :lol: :lol:
    Też, będą nie naruszone ;-)

    Co do oliwiarki to nie wiem, ja ostatnio kupowałem gdzie indziej oliwę. Swojego czasu kilka wymian zrobiłem przez kolegę elemenateur.
    Myślę, że zawsze warto wspominać o tych miejscach gdzie można kupić ori oliwę, wtedy mniej będzie forumowiczów naciętych tak jak ten cytowany przez Ciebie pechowiec.

    Notabene miał szczęście w nieszczęściu, bo dostał butelkę z takim szajsem, że każdy by się kapnął, że coś tu jest nie halo...
    Należy zadać sobie pytanie co by się stało, gdyby to był łudząco podobny olej "selektor" i taka oliwa trafiła by do silnika- a klient lubiłby jeździć z głośno lansowaną muzyką :shock:
    ... szczęście po wymianie nie trwało by długo...
    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
    >>Software - rogalotti<<

    Komentarz

    • vaz
      Elegance
      • 2010
      • 799
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Ktoś opisywał przypadek, kiedy pojemnik markowego oleju kupionego w hipermarkecie był opróżniany w pewien sposób, następnie napełniony ponownie czymś innym a potem zwrócowny do sklepu.
      Antyfotoradar Valentine1
      Harry II Classic+Sirio ML145

      Komentarz

      • haragon
        Rider
        • 2008
        • 310

        Zamieszczone przez vaz
        Ktoś opisywał przypadek, kiedy pojemnik markowego oleju kupionego w hipermarkecie był opróżniany w pewien sposób, następnie napełniony ponownie czymś innym a potem zwrócowny do sklepu.
        A to dobre :szeroki_usmiech
        Ja chyba na to bym nie wpadł. Już widzę minę szczęśliwego nabywcy tak zakupionej po modernizacji oliwki.
        Jeszcze trochę, a sprzedaż oleju będzie realizowana jak w aptece (prosimy o rozważne zakupy bo zwrotów nie uwzględnia się... ;-) )
        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
        >>Software - rogalotti<<

        Komentarz

        • dragster
          Elegance
          • 2009
          • 895
          • Honda

          Zauważyłem ostatnio znaczniejszy ubytek oleju niż zwykle. Olej zalany w lutym. M1 0W40. W ciągu ostatnich dwóch tyg. ubyło około 0,5l. Styl jazdy bez zmian, jedyne co było to auto załadowane o ok. 100 kg więcej niż zwykle. Normalnie ubycie było widoczne, bo w odstępach miesięcznych dało się zauważyć niewielki spadek poziomu na bagnecie, ale nigdy wcześniej tak znaczny w tak krótkim czasie.

          Pls powiedzcie jak myślicie; czy któreś z poniższych, lub wszystkie łącznie, lub któryś w znaczącym stopniu:
          - mamy wyższe temp. - okres letni,
          - to, że auto było trochę bardziej załadowane,
          - kiedyś ktoś napisał, że ze wzgl. na dużą rozpiętość temp. M1 0W40 szybciej może tracić właściwości w górnym przedziale temp.
          mogło mieć wpływ na takie zużycie oliwy?
          Silnik R18A2.
          http://www.dadrl.org.uk
          http://www.lightmare.org

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            Zamieszczone przez dragster
            Zauważyłem ostatnio znaczniejszy ubytek oleju niż zwykle. Olej zalany w lutym. M1 0W40. W ciągu ostatnich dwóch tyg. ubyło około 0,5l. Styl jazdy bez zmian, jedyne co było to auto załadowane o ok. 100 kg więcej niż zwykle. Normalnie ubycie było widoczne, bo w odstępach miesięcznych dało się zauważyć niewielki spadek poziomu na bagnecie, ale nigdy wcześniej tak znaczny w tak krótkim czasie.

            Pls powiedzcie jak myślicie; czy któreś z poniższych, lub wszystkie łącznie, lub któryś w znaczącym stopniu:
            - mamy wyższe temp. - okres letni,
            - to, że auto było trochę bardziej załadowane,
            - kiedyś ktoś napisał, że ze wzgl. na dużą rozpiętość temp. M1 0W40 szybciej może tracić właściwości w górnym przedziale temp.
            mogło mieć wpływ na takie zużycie oliwy?
            A może poprostu gdzies się zaczęło pocić lub sprawdzaleś na nierównej powierzchni i w innym odstępie czasu od zgaszenia
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • dragster
              Elegance
              • 2009
              • 895
              • Honda

              Żeby zobaczyć wycieki musiałbym też od dołu popatrzeć - będzie ku temu okazja, bo niedługo będzie czyszczona turbina. Od góry wycieków nie zobaczyłem. Co do sprawdzania to jest zawsze na równym i po nocy.
              Silnik R18A2.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Właśnie mi się wieczorem przypomniało :P .... Byłem dziś w salonie Skody i rozmawiałem z Panem z działu serwisu. Powiedział mi, że są w trakcie wybru nowego dostawcy oleju (bynajmniej w "moim" ASO) :shock: znakiem tego VW/Skoda chyba powoli rozwiązuje kończące się umowy z Castrolem. Dotychczas w ASO zalewali SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 ...ciekawe co z tego wyniknie. Może komuś już się takie lub podobne informacje "obiły" o uszy???
                Teraz śmigam na wakacje ale po powrocie odwiedzę ASO i dopytam się jaka marka "będzie teraz na topie" ...
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  Ja przy okazji również dopytam może w piątek :-)
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • oktawer
                    Classic
                    • 2011
                    • 31

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Właśnie mi się wieczorem przypomniało :P .... Byłem dziś w salonie Skody i rozmawiałem z Panem z działu serwisu. Powiedział mi, że są w trakcie wybru nowego dostawcy oleju (bynajmniej w "moim" ASO) :shock: znakiem tego VW/Skoda chyba powoli rozwiązuje kończące się umowy z Castrolem. Dotychczas w ASO zalewali SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 ...ciekawe co z tego wyniknie. Może komuś już się takie lub podobne informacje "obiły" o uszy???
                    Teraz śmigam na wakacje ale po powrocie odwiedzę ASO i dopytam się jaka marka "będzie teraz na topie" ...
                    Idę o zakład, że chodzi o Liqui DDD

                    Komentarz

                    • konkon
                      Rider
                      • 2008
                      • 667
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      Zamieszczone przez oktawer
                      Idę o zakład, że chodzi o Liqui DDD
                      To byłoby zbyt piękne. Raczej ten nowy zielony, fluorescencyjny Edge Proffesional i słynne inteligentne molekuły Magnatec :lol:

                      Po przeczytaniu tego bełkotu dla ludzi z debilizmem, dochodzę do wniosku że wkrótce będziemy zalewali takimi rewelacjami: "Przy współpracy z NASA udało się pozyskać od istot pozaziemskich międzygalaktyczną technologię, która zawarta w oleju zmniejsza siłe grawitacji w obrębie pojazdu. Pozwala to zaoszczędzić około 70 % paliwa w stosunku do konwekcjonalnych produktów konkurencji. W połączeniu z inteligentnymi molekułami konkurencja została wiele lat świtlnych w tyle. Barwa ufo-zielona mówi sama za siebie".
                      A ja na to wszystko sikam... z palca (dzięki kosmicznej technologii)
                      Konrad
                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                      90 konny AGRessor
                      PerfectServiceBy DGW
                      WhitePride :smokedevil

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez konkon
                        Pozwala to zaoszczędzić około 70 % paliwa w stosunku do konwekcjonalnych produktów konkurencji. W połączeniu z inteligentnymi molekułami konkurencja została wiele lat świtlnych w tyle. Barwa ufo-zielona mówi sama za siebie".
                        To nie UFO.
                        Wszyscy moi klienci w serwisach się śmieją że maja olej z Fukushimy :-) :lol: :lol:
                        Napromieniowane molekuły
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • parasite
                          L&K
                          • 2011
                          • 1368

                          Panowie, zbliża się u mnie termin wymiany oleju.
                          Już wcześniej pisałem, że mechanik zalał mi auto Mobil Super 2000 X1 10W40. Auto z Niemiec, 240 000 km, silnik AGR. Wcześniej nie wiem co było lane, ale podejrzewam, że i tak lepsze jakościowo niż firmowe oleje dostępne w Polsce.
                          Do tej pory przejechałem 6000 km i dolałem jakoś z 0.3-0.4l. Troszkę mi chyba cieknie pod korkiem wlewu, i niestety dość dużo oleju mam w intercoolerze, ale tak było wcześniej. Dlatego nie wiem, czy to puszcza odrobinę turbina, czy silnik.
                          Nie podoba mi się to, że strasznie głośno silnik chodzi zaraz po odpaleniu rano. Ponieważ olej wymieniam co 10 tys. km, czyli tak co 3-4 miesiące dlatego raczej wole uniknąć kupowania tych drogich olejów o których tu dyskutujecie.
                          Chcę spróbować przejść na 5W40 ze względu na zimę i raczej coś z tych tańszych.
                          Poszperałem trochę i znalazłem takie propozycje:
                          TOTAL QUARTZ 9000 5W40


                          ELF EXCELLIUM NF 5W40


                          K2 TEXAR 5W40 TURBODIESEL


                          lub ewentualnie zostać już przy 10W40 i wlać MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40:
                          AGR 112KM, 232Nm
                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                          Komentarz

                          • adamw1
                            Classic
                            • 2010
                            • 37

                            Panowie, jakie macie doświadczenia z olejami jeżeli chodzi o głośność pracy silnika? Ja obecnie jeżdżę na Motulu 8100 X-cess 5W40 i silnik pracuje nieco głośniej niż wcześniej na Mobilu.

                            Komentarz

                            • Cromka
                              Drive
                              • 2011
                              • 94

                              Pytanie o olej ACEA C4

                              Witam.
                              Jestem tu po sąsiedzku, pozwolę sobie zadać pytanie, ponieważ poziom wiedzy niektórych użytkowników jest zdecydowanie ponadprzeciętny, co za tym idzie także poziom dyskusji. Mój dupowóz napędza fiatowski silnik 1.9 JTDm 16V o mocy 150 KM z DPF. Jak wszystkie JTD Fiata lubi olej o lepkości 5w40 i HTHS powyżej 3,5. Moim skromnym zdaniem najlepszym rozwiązaniem dla dla JTDm z DPF, byłby olej o lepkości 5w40 i low saps, co z kolei wskazuje na ACEA C4. Czy taki olej w ogóle istnieje? Fiat zaleca obecnie Selenię Pure Energy 5w30 z norma ACEA C2, czyli HTHS poniżej 3,5!!! Znalazłem oleje z C4, jednak o lepkości 5w30. Dylemat mam taki, że stosowanie 5w30 C4, przedłuży życie DPF, jednak moim zdaniem może skrócić życie silnika, natomiast 5w40 C3 zachowa się odwrotnie. Proszę o ewentualne wyprowadzenie mnie z błędu, jeśli takow jest w moim rozumowaniu i wskazanie najlepszego środka smarnego. Dodam, że obecnie jest zalany Amsoil 5w40, który był jednak zakupiony z myślą o poprzednim aucie, z silnikiem JTD, bez DPF.
                              Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                              Komentarz

                              • oktawer
                                Classic
                                • 2011
                                • 31

                                Zamieszczone przez parasite
                                Chcę spróbować przejść na 5W40 ze względu na zimę i raczej coś z tych tańszych.
                                LM TOP TEC 4100 kosztuje 119 zł za 5 litrów - to drogo?

                                Komentarz

                                • parasite
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1368

                                  Zamieszczone przez oktawer
                                  Zamieszczone przez parasite
                                  Chcę spróbować przejść na 5W40 ze względu na zimę i raczej coś z tych tańszych.
                                  LM TOP TEC 4100 kosztuje 119 zł za 5 litrów - to drogo?
                                  Gdzie z pewnego źródła znajdę ten olej w takiej cenie?
                                  AGR 112KM, 232Nm
                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Zamieszczone przez adamw1
                                    Panowie, jakie macie doświadczenia z olejami jeżeli chodzi o głośność pracy silnika? Ja obecnie jeżdżę na Motulu 8100 X-cess 5W40 i silnik pracuje nieco głośniej niż wcześniej na Mobilu.
                                    Myslę że to jakies nieporozumienie , moze olej nie pewny ?
                                    Generalnie Motul to wyższa półka od Mobila :-)

                                    Chcę spróbować przejść na 5W40 ze względu na zimę i raczej coś z tych tańszych.
                                    Lotos -a wlej w takim wypadku.
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • konkon
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 667
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      parasite, Total i Elf niczego sobie. Jak chcesz dobry olej za rozsądne pieniądze- Lotos Syntetic/Traffic.
                                      adamw1, Jak chcesz mieć ciszej-
                                      Liqui Moly top tec 4100 (taki mam aktualnie w tym samym silniku. Po przesiadca z x-cessa różnica znaczna. O ile na Motulu było cicho po wymianie to niestety z czasem robiło się uciążliwie głośno- na niskich obrotach jakby buczenie. Na TT4100 zbliża się wymiana i dalej jestem zadowolony), Synthoil High Tech, Diesel Synthoil (te dwa to chyba najlepszy wybór do tego silnika) lub
                                      Fuchs Titan GT1 XTL, Supersyn
                                      Cromka, Lej to co zaleca producent, zdaje się, że właśnie C2 a więc niższy HTHS i nie ma co kombinować. Np:
                                      Liqui Moly Top Tec 4300 (zalecany do fiata)
                                      Fuchs Titan GT1 PRO C-2 5W-30 (odpowiednik TT 4300)
                                      Konrad
                                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                      90 konny AGRessor
                                      PerfectServiceBy DGW
                                      WhitePride :smokedevil

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez parasite
                                        Zamieszczone przez oktawer
                                        Zamieszczone przez parasite
                                        Chcę spróbować przejść na 5W40 ze względu na zimę i raczej coś z tych tańszych.
                                        LM TOP TEC 4100 kosztuje 119 zł za 5 litrów - to drogo?
                                        Gdzie z pewnego źródła znajdę ten olej w takiej cenie?
                                        Bardzo dobrze postawione pytanie, też jestem ciekaw odpowiedzi :?:

                                        Komentarz

                                        • Cromka
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 94

                                          Cromka, Lej to co zaleca producent, zdaje się, że właśnie C2 a więc niższy HTHS i nie ma co kombinować. Np:
                                          Liqui Moly Top Tec 4300 (zalecany do fiata)
                                          Fuchs Titan GT1 PRO C-2 5W-30 (odpowiednik TT 4300)[/quote]

                                          Tylko widzisz kolego, do tej pory Fiat z uporem maniaka zalecał Selenie WR 5w40 ACEA B3/B4 i nie dopuszczał do jakiegokolwiek JTD oleju o niższej lepkości. Mnie to wygląda na zabieg pod tytułem: DPF na 5w30 C2, nie zepsuje się na 100% na gwarancji, silnik i turbo powinny także wytrzymać, po gwarancji mogą się rozsypać, to nie problem Fiata. Mój poprzedni JTD jeździł na dobrym 5w40 i po 250 tysiącach, miał oryginalną turbinę i nie brał oleju - auto po chipie 115@155 KM. Mój znajomy z firmy, obliczył że jego JTD pali o 0,3 litra mniej na 5w30 i taki lał, wysrało się turbo po 150 tysiącach, po kolejnych 30 tysiącach musiał dolewać ponad litr miedzy wymianami, obecnie są to już 2 litry.
                                          Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                          Komentarz

                                          • konkon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 667
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            Cromka, z tymi teoriami spiskowymi byłbym ostrożny. Producent mógł dostosować silnik do niższego HTHS np. stosując wydajnieszą chłodnicę oleju. Należy pamiętać, że niższa lepkość jest lepiej pompowalna a więc szybciej oddaje pobrane ciepło. Lejąc olej markowy np. jeden z wymienionych można spać spokojnie. Z pewnością dzisiejsze silniki nastawione głównie na wysokie normy emisji spalin nie będą tak trwałe jak dawniej gdyż ochrona samego silnika schodzi na dalszy plan. Dodając że przy projektowaniu głos mają księgowi wnioski są oczywiste. Na uwadze trzeba mieć fakt iż niektóre silniki są ciasno spasowane i olej o zbyt dużej lepkości nie powinien być stosowany. Norma A5/B5 C2 to oleje nastawione na mniejsze zużycie paliwa i ochrone DPFa. A3/B4 C3 napewno lepiej chronią silnik. Można wysnuć prosty wniosek, że kompromisem jest tu Top Tec 4200 5W-30 (osobiście mając taki silnik właśnie taki bym lał) lub 4100 5W-40. Oba napewno świetnie spiszą się w Twoim silniku.
                                            Kolejna kwestia. Nie demonizuj lepkości oleju 5W-30 tylko dlatego, że koledze padło turbo. Mnie nie przekonuje to wogóle. Podałeś jakiś zlepek informacji z których nic nie wynika. Nie wiemy jaki styl jazdy preferuje. Może lubi z bananem na ustach bacznie obserwować jak diesel się pięknie wkręca do czerwonego pola tuż po odpaleniu przy -20 st. ? A może nie ma czasu chłodzić turbiny po forsownej jeździe ? A może zapomniał o sprawdzeniu stanu oleju ? A może wierzy naiwnie że olej pomimo wszystko wytrzyma deklarowane 30 tys. km lub 2 lata ? A może sądził że można przy +30 st. gnać z Vmax przez całe niemcy na wakacje ? A może poprostu lał olej GM kosztujący 70 zł/5L ? A może lał kijowe paliwo ? A może ktoś go zrobił w balona i turbo wcale nie padło ?
                                            Twoje poprzednie auto jest dowodem że dbasz o auto. Podsumowując więc polecam Top Tec 4200 lub żebyć spał spokojny o lepkość 5W-40 to TT 4100. Zmiana oczywiście co 15 tys. lub co rok.
                                            I basta!
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz

                                            • Cromka
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 94

                                              Zamieszczone przez konkon
                                              Cromka, Na uwadze trzeba mieć fakt iż niektóre silniki są ciasno spasowane i olej o zbyt dużej lepkości nie powinien być stosowany. Norma A5/B5 C2 to oleje nastawione na mniejsze zużycie paliwa i ochrone DPFa. A3/B4 C3 napewno lepiej chronią silnik. Można wysnuć prosty wniosek, że kompromisem jest tu Top Tec 4200 5W-30 (osobiście mając taki silnik właśnie taki bym lał) lub 4100 5W-40. Oba napewno świetnie spiszą się w Twoim silniku.

                                              Twoje poprzednie auto jest dowodem że dbasz o auto. Podsumowując więc polecam Top Tec 4200 lub żebyć spał spokojny o lepkość 5W-40 to TT 4100. Zmiana oczywiście co 15 tys. lub co rok.
                                              I basta!
                                              Dziękuję za wyczerpująca odpowiedź, jednak muszę się do niej odnieść: Silniki Fiata z grupy JTD są silnikami luźno pasowanymi i nie tolerują dobrze olejów lekkobieżnych 5w30 lub 0w30, wystarczy wejść na forum Alfocholicy i zobaczyć co ludzie leją - od 5w40, przez 5w50, 10w60 do 15w50. Silniki JTDm występują od roku chyba 2004 i cały czas Fiat zalecał 5w40, dopiero w 2010 zaczął kombinować z 5w30 C2, moim zdaniem właśnie dlatego, że ludzie eksploatują diesle w mieście i nie mają pojęcia o DPF, w związku z czym zaczęły się wymiany gwarancyjne. Bardzo interesuje mnie Fuchs Titan GT1 5w40 xtl i chciałem zapytać, czy ktoś użytkuje ten olej? Wymienione LM to półsyntetyki, na dodatek pierwszy to 5w30 i nie wleje tego do mojego silnika, bo wiem co się stanie, tym bardziej, że Croma w najbliższym czasie jedzie na chip tuning, spodziewany efekt to 150@190. Mam jeszcze jedno pytanie, czy istnieje olej o lepkości 5w40 ACEA C4 (low saps)?

                                              Edit!

                                              Co do Fuchs`a to własnie dostałem odpowiedź, że będzie pod koniec roku :shock: :roll: Czyli te oleje są na papierze i w reklamach lub są z nimi problemy w eksploatacji.

                                              Co do okresu zmiany oleju to w silnikach doładowanych zawsze zmieniam co 10 tysięcy, w wolnossących co 15 tysięcy - dotyczy to oczywiście olejów syntetycznych. Dodam jeszcze, że w autach, w których konstruktor (lub raczej księgowy) zastosował mikroskopijny filtr oleju, filtr wymieniam 2x częściej niż olej - przykład, Stilo JTD filtr puszkowy - wysokość 4,5 cm!!! Ostatnio rozmawiałem ze sprzedawcą w sklepie motoryzacyjnym i pokazywał mi na przykładzie aut koncernu VAG co się dzieje z pojemnością filtrów oleju, kolejne modele aut z tymi samymi silnikami, mają coraz mniejsze filtry. Dla koncernu to jest oszczędność i to nie mała, powiedzmy 250 ml oleju razy dziesiątki tysięcy aut rocznie daje niebagatelną sumę. Powiedzmy jednak szczerze, to żaden koszt jednostkowy i prawdopodobnie radykalne skrócenie okresu życia silnika.
                                              Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                              Komentarz

                                              • konkon
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 667
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                Zamieszczone przez Cromka
                                                przez 5w50
                                                W tej lepkości nie ma raczej nic ciekawego. Ponadto na tyle słabo odprowadza ciepło, że olej będzie miał podwyższoną temp. względem 5W-30 i 5W-40.
                                                Zamieszczone przez Cromka
                                                15w50
                                                Ten w szczególności do auta z turbo na zimę kompletnie się nie nadaje, chyba że będziesz brał udział w rajdzie DAKAR albo upalał auto na Nurburgringu.
                                                Zamieszczone przez Cromka
                                                Wymienione LM to półsyntetyki, na dodatek pierwszy to 5w30 i nie wleje tego do mojego silnika, bo wiem co się stanie, tym bardziej, że Croma w najbliższym czasie jedzie na chip tuning, spodziewany efekt to 150@190
                                                Mylisz pojęcia. Olej jest w technologii syntetycznej tak samo jak Fuchs Titan GT1, który wymieniłeś, tylko Liqui Moly wyraźnie rozróżnia techn. synt. od baz IV i V gr. czyli PAO i ESTRÓW. Parametry tych olejów są zbliżone do baz w pełni synt., z tą różnicą że dodatki olejowe które w nowoczesnych olejach stanowią niemal połowę są lepiej mieszalne w techn. synt. Tak więc bliżej im do syntetyków niż półsyntetyków, które notabene są olejami mineralnymi z niewielką domieszką (do 30% oleju syntetycznego). I uwierz mi że dziś trudno spotkać pełne syntetyki z tymi normami. Technologii syntetycznej nie ma co się bać. Uważam że jest to kierunek w którym zmierzają producenci. Jeżeli chcesz prawdziwego full syntetyka dla DPFa to:

                                                Innych nie znam. Ale miej na uwadze, że jest praktycznie nie osiągalny, jak już to zapewne z beczki.
                                                Jeżeli robisz program to faktycznie lepiej w lato zabezpiczy silnik 5W-40. Dlatego napisałem że spokojnie możesz lać Top Tec 4100 (jest zalecany do silników Fiata z normą 9.55535 S2,H2 i M2, Top Tec 4200 i 4300 dla normy S1) lub odpowiednik Fuchsa właśnie Titan GT1. Jak za wszelką cenę zależy Ci na żywotności silnika kastruj z DPFa i lej np. Liqui Moly Diesel Synthoil (prawdziwy pełen synt. na PAO). I powtórzę nowoczesne dodatki w olejach powodują że oleje w techn. synt. będą niemal tak samo chronić silnik jak pełen synt. a mają wiele zalet w tym cenę i dodatki które spowalniają starzenie, stąd możliwość stosowania LL, czego nie polecam w trudnych warunkach (którtkie odcinki, miasto). Polecam również raz na 2-3 wymianę zalać płukankę np. Liqui Moly Pro Line Engine Flusch 2427 (30 zł), Motul Engine Clean lub Fuchsa. Ponadto nie warto lać tych super hiper Ultimatów i V-powerów (no może raz na jakiś czas). Lepiej co jakiś czas zastosować płukankę układu paliwowego np. Liqui Moly. Filtry polcam tylko Knecht lub Mann.
                                                Olejów 5W-40 C4 raczej nie ma.
                                                Jako ciekawostkę podam, że któryś tuner leje do mocno przerobionego Audi chyba S3 olej Motula 0W-30 na estrach. Więc nie ma co popadać w paranoję bo przesadnie wysoka lepkość nie daje wymiernych korzyści takich silnikach.
                                                Co do olejów Fuchsa XTL, forumowicze leją te oleje ale zdaje się, że 5W-30 i są bardzo zadowoleni. Olej trzyma niższe temp. i wycisza silniki podobnie jak oleje Liqui Moly. I co do filmu olejowego to Top Tec 4100 i 4200 mają bardzo mocny i naprawdę dają radę.
                                                Konrad
                                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                90 konny AGRessor
                                                PerfectServiceBy DGW
                                                WhitePride :smokedevil

                                                Komentarz

                                                • Cromka
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 94

                                                  Dzięki za odpowiedź. Obecnie właśnie mam zalanego Amsa AFL i nie ma problemów z autem, DPF wypala się bardzo dobrze i rzadko. Pod koniec roku będę zmieniał olej i chyba padnie na Fuchs Titan GT1 5w40 XTL - niestety obecnie niedostępny - ciekawe co powoduje wyciszenie silnika? W LM jest chyba MSO2 a co jest w XTL? Olej zawsze zmieniam co 10-12 tysięcy i nie widzę powodu wydłużania przebiegu w moich warunkach eksploatacji auta. Zauważyłem także, że wszystkie nowe oleje do DPF mają bardzo niski TBN i chyba rzeczywiście płukanka przy wymianie będzie dobrym pomysłem, mam nawet w domu preparat Liquy Moly z czarnej serii serwisowej. Chciałem jeszcze zapytać, czy ktoś ma dostęp do filtrów syntetycznych Amsa lub innej firmy?
                                                  Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                                  Komentarz

                                                  • Dzida
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 2253

                                                    Zamieszczone przez Cromka
                                                    zy ktoś ma dostęp do filtrów syntetycznych Amsa lub innej firmy?
                                                    do czego????

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...