A jaki będzie najlepszy do zimowej jazdy po mieście?
Synthoil Energy SAE 0W-40 bym odrzucił, bo w 40 stopniach jest gęsty (cena posiadania 40 po W) - przypuszczalnie długo będzie osiągał optymalną lepkość.
Viscosity at +40 °C : 80 mm²/s - czyli wygląda to tak, że im ta liczba jest niższa tym lepiej?
Natomiast Wskaźnik lepkości - im wyższy tym lepiej?
Czyli, ten systnetyk LM na bazie PAO jest zimą gorszy od HC z dodatkami.
Viscosity at +40 °C : 80 mm²/s - czyli wygląda to tak, że im ta liczba jest niższa tym lepiej?
W przypadku zimowej jazdy po mieście tak, bo jest m.in domniemianie, że tą temperaturę będziesz w zimie i w mieście osiągał długo, a kiedy ją osiągniesz to nadal warunki smarowania będą dalekie od optymalnych (lepkość do której projektowane są silniki - optymalna dla nich - to coś ok. 10 cSt). Zatem na starcie jesteś skazany na nieoptymalną lepkość oleju i chodzi o to (nadal: w zimie, w mieście), żeby jak najszybciej dojść w okolice optimum. Zupełnie odrębnymi kwestiami są:
- trwałość obu olejów i to jak szybko TT4600 z potencjalnie gorszą bazę straci swoją przewagę, czyli zgęstnieje,
- ochrona jaką zapewniają przy pałowaniu na nagrzanym silniku etc.
Zamieszczone przez bobwoj
Natomiast Wskaźnik lepkości - im wyższy tym lepiej?
Co do zasady tak się przyjmuje, ale sądzę (znowu z punktu widzenia jazdy zimą w mieście), że większe znaczenie mają wartości graniczne (konkretnie dolna wartość, tj. lepkość w temp 40 st) przyjęte do jego wyznaczania.
Zamieszczone przez bobwoj
Czyli, ten systnetyk LM na bazie PAO jest zimą gorszy od HC z dodatkami.
Wierzę (bo nie zbadałem i mam czątkowe dane od producenta), że przynajmniej na początku okresu eksploatacji tak :lol:
Moj zestaw cena 370 zł .... Kurcze to juz sporo ... O MATKO I CÓRKO coś dużo wyszło .. ...
... na zdjeciu widać także mechanika który będzie ten olej wymieniał
czy ktos sie z was kiedyś zastanawiał ile czasu zajęło by przeczytanie 271 stron , tematu o olejach do Diesla ? MASAKRA ...
czapka za darmo ...
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
czy ktos sie z was kiedyś zastanawiał ile czasu zajęło by przeczytanie 271 stron , tematu o olejach do Diesla ? MASAKRA ...
Cztery miesiące, czytając przynajmniej chwilę przez min. 5 wieczorów w tygodniu i ograniczając wycieczki w bok ? Potwierdzam, MASAKRA, tym bardziej, że to dopiero punkt wyjścia do świadomego przeszukiwania netu...
dzis znow jechalem i silnik nim temp oleju doszla do 55-60stopni chodzil jak traktor.
czy Ty masz napewno wszystko OK z silnikiem? :shock: może podjedź do ASO niech sprawdzą :roll:
Wg tego co pisałeś na PW - pozwolę sobie zacytować fragmenty:
1.
"przed wymiana oleju jeżdząc po mieście przy normalnej jezdzie 95-105 stopni
jadac szybka trase tj autostrada dochodzilo do 120" :arrow: więc wszystko w normie :!:
2.
"teraz na motulu mam problem przy obecnej temperaturze rozgrzac silnik na odcinku 10km do 75 stopni"
wczoraj np po 12 km mialem 68 stopni przy bardzo spokojnej jezdzie :arrow: wg mnie to całkiem możliwe że olej ma w trakcie takiej jazdy tą temeraturę a nie wyższą.
3.
"dziś specjalnie jechalem troche zwawiej i udalo sie na 10 km rozgrzac do 80. (ale to 80 to mial jak dotarlem do celu )" co znaczy trochę żwawiej? Pamiętaj że jeśli woda ma dopiero 90C to olej może mieć np. około 60C... oba parametry się z sobą nie pokrywają. W moim byłym BXE temperatura wynosiła +- 90C po jeździe przez miasto (4-5km) + trasa 3-4 km z prędkością stopniowo wzrastającą do ponad 100km/h ---> tak więc miałem temeraturę płynu chłodzącego w granicy 90C dopiero po około 8-9 km prawie tak jak TY ( i to zwłaszcza wtedy gdy wyskakiwałem autem na S-3 z większą prędkością
Olej zalany to Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40 - praca silnika nie budziła zastrzeżeń i chwilę po odpaleniu silnik ładnie pracował a w zimie przy naprawdę dużych mrozach po przejechaniu +- 1 km naprawdę żwawo wkręcał się na obroty bez najmniejszego problemu - żadnego klekotania...
4.
"dopiero po 20km dzisiaj udalo mi sie dobic do 100 stopni ale juz sie zatrzymywalem to od razu spadlo :arrow: hmm normalne wg Was czy nie ? To że spadło to bardzo dobrze i logiczne.
:roll:
Zamieszczone przez piramida
ten który ma temp powiedzmy około 70 stopni i jest super hiper czy tańszy przy temp 80-85?
te 60-70 C to jednak zbyt niska temperatura robocza oleju - optymalna przy normalnej jeździe powinna oscylować w granicach + - 90C ...więc rozbieżność jest duża...coś tu nie gra :?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
TT4600 ma jak na zimę super lepkość w temp. 40 st., ale z drugiej strony bardzo taką sobie temp. płynięcia. Być może dlatego, że baza HC jednak w niskich temperaturach nie wyrabia.
.
ja zalewam, jak spadnie po nizej -36C ... rozpalę ognisko pod miską olejową kiedyś widziałem taką akcje , facet palił ognisko pod STAREM ( ciężarówka )
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Olej w tym aucie był wymieniany w trybie LL. Castrol z serwisu.
Zamieszczone przez Orbit
a czy nie uwazasz, ze Motul u Ciebie ma za zadanie wyplukac caly szlam po Castrolu i tak naprawde ten Motul to Motul + stary Castrol? Jesli zmienia sie olej z gorszej jakosci na lepszej - zawsze nalezy zastosowac plukanke.
myślę ze mocno wszyscy tutaj przeceniamy role Płukanki ... nie wierze iż usuwa jaki kolwiek nagar ...,
no wiekszej głupoty nie slyszalem. Kto ci powiedzial, ze plukanka usuwa nagar?? plukanka usuwa szlam po takich olejach jak CASTROL aby w przyszlosci nie powstal z tego szlamu nagar. jak masz nagar na elementach to juz niczym tego nie usuniesz.
Orbit, wlewałeś już ten uszlachetniacz do siebie? Jak wrażenia?
czarny pojemnik to płukanka
czerwony ? Diesel Spulung ? to do wtrysków ,
1) zmieniam filtr paliwa,
2) zalewam tym preparatem ( puszkę z filtrem ) do pełna
3) odpalam silnik
robię taki zabieg z każdą zmianą filtra paliwa ... z common rail trzeba jak z jajkiem , dlatego to jest ostatnie tego typu Auto w moim posiadaniu , nigdy więcej ...
Obecnie też jeżdże na Motulu i nie podoba mi się kultura pracy na tym oleju. Mam już 13tyś km na nim i chciałbym na zimę wymienić, tylko na co? Wszytskie są dobre dopuki się człowiek nie wczyta.
co to znaczy - nie podoba mi sie kultura pracy?????
dlatego to jest ostatnie tego typu Auto w moim posiadaniu , nigdy więcej ...
:lol: ...nie ma to jak zwykła benzyna bez turbo ...
kiedyś miałem Golfa III 1,9 DIesel bez Turbo ... silnik nie do zajechania , a co do benzyny ... obecnie nowoczesne jednostki pala porównywalne ilości paliwa do Diesla, ... i nie-masz problemów z DPF , EGR. Dwu-masa ,Turbina .. ogniskiem pod silnikiem w zimę
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 18:41 ]
Zamieszczone przez Seed
Zamieszczone przez bobwoj
Obecnie też jeżdże na Motulu i nie podoba mi się kultura pracy na tym oleju. Mam już 13tyś km na nim i chciałbym na zimę wymienić, tylko na co? Wszytskie są dobre dopuki się człowiek nie wczyta.
co to znaczy - nie podoba mi sie kultura pracy?????
KLEKOT SILNIKA , o którym większość tych którzy mieli ten olej zalany piszą, włącznie zemną ...
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Obecnie też jeżdże na Motulu i nie podoba mi się kultura pracy na tym oleju. Mam już 13tyś km na nim i chciałbym na zimę wymienić, tylko na co? Wszytskie są dobre dopuki się człowiek nie wczyta.
co to znaczy - nie podoba mi sie kultura pracy?????
KLEKOT SILNIKA , o którym większość tych którzy mieli ten olej zalany piszą, włącznie zemną ...
a rozumiesz, ze za wyciszenie klekotu w oleju odpowiedzialna jest baza HC??!!
im bardziej klekocze tym mniej HC.
Co za nagonka na Motula. Mam wrażenie, że tu sami sprzedawcy LM i Amsoila siedza czasem....
temp oleju doszla do 55-60stopni chodzil jak traktor
olej oczywiście pochodził z pewnego źródła ?
olej z pewnego zrodla . od naszego sprzedawcy
.
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 19:07 ]
1)
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
czy Ty masz napewno wszystko OK z silnikiem?
do zmiany bylo tip top. nawet po zmianie bylo ok dopuki temperatura otoczenie nie spadla z +20 na +5
2)
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
co znaczy trochę żwawiej
to znaczy jesli optymalnie u mnie zmienia sie z biegu 2 na 3 przy 40 i z biegu 3-4 przy 60 to przeciagalem o okolo 5-10 km/h zeby szybciej nagrzac
3)
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
te 60-70 C to jednak zbyt niska temperatura robocza oleju - optymalna przy normalnej jeździe powinna oscylować w granicach + - 90C ...więc rozbieżność jest duża...coś tu nie gra :?
ewidentnie problem zeszlej zimy nie wystepowal. dopiero po zmianie.(teraz to zauwazylem bo robi sie chlodniej.
pamietam ze zeszlej zimy przy -5 w 12km normalnej jazdy rozgrzalem olej do 102 ( jako ze auto kupilem w listopadzie to przestraszylem sie ze jesli w zime bylo 102 to latem bedzie problem. problemu nie bylo olej mial temp w okolicach 100st)
4)wiele razy na forum dziwilem sie ze ludzie maja problemy w zime z dogzaniem diesla. a mnie olej nagrzewał sie w rozsadnym czasie,
tylko juz na pierwszy rzut oka motul jest gestszy od fabrycznego
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 19:10 ]
co jeszcze ciekawego zauwazylem. ze jak stalem na swiatlach na fabrycznym a olej mial ok 60-70 stopni to podczas tego czekania na zielone temp rosla.
teraz w analogicznej sytuacji temp maleje i co troche mi podczas jazdy sie nagrzeje to podczas czekania na zielone troche stygnie
hmmm no nie wiem. Na PAO 5W/40 z dobrymi dodatkami BXE chodził mi bardzo ładnie i cicho
Zamieszczone przez Seed
Co za nagonka na Motula.
dlaczego nagonka? Bo ja wiem czy ktoś tu mocno krytykuje Motula :shock: - to dobry olej i ma wiele zalet a że silnik z tym olejem (powiedzmy z jakimś konkretnym) wg. niektórych pracuje w taki a nie inny charakterystyczny sposób to taki jego urok. Znajdą się zwolennicy jak i przeciwnicy - normalna sprawa.
Gdyby kolega xtremesystems napisał w lecie, że ma temeratury silnika takie a nie inne każdy by mu zazdrościł, że olej tak dobrze odbiera ciepło i chłodzi silnik. Teraz Kolega jednak się zastanawia czy zbyt niska temperatura oleju w silniku nie zaszkodzi w trakcie eksploatacji samochodu na krótkich (10-20km) odcinkach ---> taki był poczatek tej konwersacji Panowie, więc pomińmy "jazdę" po Motulu, bo nie o to w tym przypadku chodzi! i wróćmy do problemu Kolegi xtremesystems - co sądzicie o tym przypadku?
Bo jeśli kolega xtremesystems ma mieć lepsze samopoczucie to w prosty sposób mozna temu zaradzić ---> zmiana oleju na inny i po sprawie ...tylko czy o to w tym problemie tylko chodzi?
Hmmm czy czujnik oleju napewno dobrze wskazuje i nie uległ uszkodzeniu....
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
ja po prostu nie wiem czy on nadaje sie do tak malego silnika jakim jest 1.6 i w dodatku wchodzi tam prawie 4.5litra tego oleju
po wymianie skakalem z radosci jak dziecko bo temp w lecie mialem o ok 8 stopni nizsza i cieszylem sie ze silnik na autostradzie dostanie mniej po dupie.
jednak teraz wystepuje taki problem i juz sie tak bardzo nie ciesze
zastanawiam sie na jaki moglbym wymienic, najbezpieczniej bylo by na taki jakim byl zalany wiec na castrol EDGE chyba
ale z kolei moze sa jakies lepsze oleje o podobnym szybkim nagrzewaniu jak castrol (szczgolnie ze kolega AdamB potwierdza ze szybciej mu sie na castrolu niz na motulu nagrzewa)
boje sie wywalic 2 stowy na LM czy fuchs i miec to samo co teraz
a rozumiesz, ze za wyciszenie klekotu w oleju odpowiedzialna jest baza HC??!!
im bardziej klekocze tym mniej HC.
Co za nagonka na Motula. Mam wrażenie, że tu sami sprzedawcy LM i Amsoila siedza czasem....
Proszę Cie, chcesz powiedzieć ze każdy MOTUL to Świetny Syntetyk ...
czy to ze na opakowaniu jest napisane SYNTETYK świadczy o tym ze to olej syntetyczny ?
ja miałem zalany MOTUL 8100 X-Clean C3 5W-40 , na opakowaniu jest napisane 100 % Syntetyk
czy jest to olej syntetyczny ... osobiście mam wątpliwości , ... Może PAOLO powie coś na ten temat ...
w każdym razie silnik mocno stukał .. , oraz trochę wypił tego specyfiku przez okres pobytu w silniku ..
chociaż nowe opakowanie bardziej mi sie podoba niż stare
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Bo jeśli kolega xtremesystems ma mieć lepsze samopoczucie to w prosty sposób mozna temu zaradzić ---> zmiana oleju na inny i po sprawie ...tylko czy o to w tym problemie tylko chodzi?
tu nie chodzi o moje samopoczucie bo ja wytrzymam do wiosny. ale czy wlasnie jesli teraz mam te 70 stopni na oleju to jesli w zime bedzie 55-60 to juz nie bedzie zdrowe dla silnika jak sam przyznales
jeszcze zastanawiam sie czy problem nie lezy gdzies indziej . ale tak jak pisze , zaczelo sie po wymianie.
Hmmm czy czujnik oleju napewno dobrze wskazuje i nie uległ uszkodzeniu....
no wiec jak pisalem 8 stron temu (to bylo raptem wczoraj - 8 stron o uszkodzeniu silnika dywagujemy w watku do tego nieprzeznaczonym) - to nikt tematu nie pociagnal tylko jazda po Motulu (bo tak łatwiej i do tego trendy w tym watku):
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
xtremesystems napisał/a:
panowie mam kilka pytan
zauwazylem ze w podobnych warunkach. (ta sama trasa , ten sam styl jazdy, podobna temp. , miasto odcinek 12km)
temp oleju przed zmiana wynosila ok 90 st , a tego nowego 68-70
po ok 9 km temp oleju przed zmiana wynosila ok 70 C a po zmianie 52. wiec zupelnie niedogrzany.
boje sie o to co bedzie w zime
SEED napisał: Diagnozuje uszkodzenie czujnika u Ciebie. 90 st na Castrola to bardzo mało. powinno byc ok 120, a na Motulu ok 90-100 wlasnie. Zalałeś bardzo dobry olej i przy tym pozostań. Po prostu X-Clean duzo lepiej oddaje ciepło. Grunt, że temp silnika jest na 90C.
wybor oleju to jednak bardzo zagmatwana sprawa. mnie motul np strasznie dlugo sie rozgrzewa. jes teraz ciezko mi dobic do 80 stopni boje sie co bedzie zima.
nie wierze natomiast ze motul przy65-70 stopniach zapewnia lepsze smarowanie niz uwazany za gownianiy castrol edge przy 90-100stopniach
Moim zdaniem coś tu nie gra.
Nie mogę sobie wyobrazić sytuacji w silniku, w którym temperatura oleju jest niższa od temperatury cieczy chłodzącej. To jest raczej niemożliwe.
Olej ma dwa skrajne punkty przy których silnik dostaje w tyłek.
Pierwszy to rozruch na zimno- im bardziej ujemna temperatura tym gorzej z parametrem płynięcia oliwy. Drugi stan to temperatura powyżej 100st.C. Pośrednie parametry to norma dla oleju (czujnik oleju przydaję się w autach sportowych lub często upalanych by mieć kontrolę nad skrajnie górnym parametrem- im mniejsza temperatura oleju przy upalaniu bliżej 100st.C. tym lepiej. W innym przypadku czujnik temperatury oleju warto zakleić taśmą ;-))
Nie należy równać temperatury oleju z temperaturą cieczy chłodzącej (silnika).
Właściwą temperaturę pracy olej osiągnie już po kilku sekundach/minutach w zależności od temp atm. i oleju natomiast silnik osiąga ją znacznie później (zanim nie osiągnie nominalnej, właściwej temperatury pracy czyli ok. 90st. C. to do tego czasu "puchnie" elementy metalowe się rozszerzają i dopasowują powierzchniowo do siebie.
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Proszę Cie, chcesz powiedzieć ze każdy MOTUL to Świetny Syntetyk ...
Ale tu nikt nie pisze że zły, tylko że ten olej średnio nadaje się na jazdę na krótkich odcinkach w zimie.
Miałem na myśli to iz po mimo napisu na opakowaniu SYNTETYK ... nie każdy Olej nim jest dotyczy to także Motula
, po prostu w moim silniku klekocze , i tylko tyle... nie pisze iz to jest zły olej .. klekoczący silnik mnie denerwuje
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Hmmm czy czujnik oleju napewno dobrze wskazuje i nie uległ uszkodzeniu....
no wiec jak pisalem 8 stron temu (to bylo raptem wczoraj - 8 stron o uszkodzeniu silnika dywagujemy w watku do tego nieprzeznaczonym) - to nikt tematu nie pociagnal:
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
xtremesystems napisał/a:
panowie mam kilka pytan
zauwazylem ze w podobnych warunkach. (ta sama trasa , ten sam styl jazdy, podobna temp. , miasto odcinek 12km)
temp oleju przed zmiana wynosila ok 90 st , a tego nowego 68-70
po ok 9 km temp oleju przed zmiana wynosila ok 70 C a po zmianie 52. wiec zupelnie niedogrzany.
boje sie o to co bedzie w zime
SEED napisał: Diagnozuje uszkodzenie czujnika u Ciebie. 90 st na Castrola to bardzo mało. powinno byc ok 120, a na Motulu ok 90-100 wlasnie. Zalałeś bardzo dobry olej i przy tym pozostań. Po prostu X-Clean duzo lepiej oddaje ciepło. Grunt, że temp silnika jest na 90C.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
nie moze byc zeby czujnik akurat padl w dzien zmiany oleju. bo juz po wyzjezdzie z aso cieszylem sie ze olej ma nizsza temp.
dodatkowo po dluzszym dystansie dobijam do tych 100stopni na tym motulu, wiec nie jest to niemozliwe. stwierdzam ze jest to zdecydowanie trudniejsze
Komentarz