Zamieszczone przez daneczek76
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez loruMillers XFS 5w50
Zamieszczone przez dwaokagłośniej chodzi, ale jakby z większą kulturą i zdecydowanie chętniej wstaje rano po przekręceniu kluczyka... Aha, wcześniej miałem kastrata edge
Zamieszczone przez Orbitzrobię kilka zdjęć i zamieszczę tutaj ..PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dwaokaU mnie już po wymianie na fuchs titan gt1 5w40 (bez xtl), wyraźnie głośniej chodzi, ale jakby z większą kulturą i zdecydowanie chętniej wstaje rano po przekręceniu kluczyka... Aha, wcześniej miałem kastrata edge.
jednak nie
chozdzi lekko glosniej ale bardziej miarowo.nie wiem jak to nazwac
co bardziej jak 1.9na PD niz 1.6 na cr
z kolei na fabrycznym castrolu chdzil ciszczej po odpaleniu ale jakos tak nierowno.
Komentarz
-
-
Mam lekki mętlik po powtórnym przeczytaniu wątku. Auto jak w podpisie. Używane codziennie głównie na krótkich odcinkach. Często odpalane i gaszone. Jako, że nie ma DPF'a wybór oleju spory, więc dylematów jeszcze więcej ;-). Zastanawiam się nad:
LM synhoil 5w-40 - ale to dość "stara" klasa lepkości i chyba na zimę gorsza od 5w-30. Ale za to full synthetic- najlepsza ochrona, no ale głośniejsza praca silnika, mniej kulturalna, bardziej metaliczna, no i gorzej chroni gumowe uszczelki, może zapiekać łopatki w turbinie....
LM 4600 5w-30 - lepsza na zimę klasa lepkości, silnik będzie pracował ciszej, nie którzy piszą, że aksamitniej ;-), dla mnie to duży plus, kultura pracy diesla ma dla mnie znaczenie. No ale, jest to olej z normami dla ekologów przez co gorzej chroni silnik, ponadto to HC, więc gorzej trzyma paramerty itp.
Millers XF C3 - no cóż na papierze wygląda blado w porównaniu do w/w, nie stać mnie na eksperymenty w silniku.
Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL) - ładnie przedstawiona technologia XTL, ale technologia ta jest porównywana do olejów tej samej firmy bez tej technologii, a nie do konkretnego oleju innej firmy bez tej technologii np. do LM 4600. Na papierze nie widać przewagi tej technologi, a inaczej nie jestem w stanie tego stwierdzić.
Który wybrać i dla czego :?Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
hymm nie rozumiem dlaczego LM Synthiol mialby gorzej chronic uszczelki i zapiekac lopatki w turbinie? masz jakies argumenty na ta teze?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795hymm nie rozumiem dlaczego LM Synthiol mialby gorzej chronic uszczelki i zapiekac lopatki w turbinie? masz jakies argumenty na ta teze?
Z tymi łopatkami nie pamiętam argumentacji.Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, Pewnie, że jestem, do tego olej zmieniłem sam, ściekał w sumie około 30 minut, najpierw bardzo szybko, potem nic (i tu pewnie w każdym serwisie zakończyłaby się procedura), ale po chwili znowu zaczął się sączyć...
xtremesystems, Dokładnie, ciszej, ale nierówno, tutaj dźwięk jest wyraźniejszy i wszystko słychać, ale jakoś to bardziej poukładane...
Komentarz
-
-
ale LM Synthiol to Nie tylko PAO choc to jego baza.Zapewne ma spora czesc dodatkow. A to za silniki naPAO pracuja metaliczniej to akurat + bo pracuja lzej.co do łopatek w turbo to kazdy olej mozna na nich przypalic nie studzac silnika na postoju.
P.S Sam na nim smigam i nawet przy upalaniu daje radeOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795ale LM Synthiol to Nie tylko PAO choc to jego baza.Zapewne ma spora czesc dodatkow. A to za silniki naPAO pracuja metaliczniej to akurat + bo pracuja lzej.co do łopatek w turbo to kazdy olej mozna na nich przypalic nie studzac silnika na postoju.
P.S Sam na nim smigam i nawet przy upalaniu daje rade
Zauważ, że PAO plus odpowiednia ilość dobrych dodatków musi kosztować - zobacz cenę AMSOIL'a. A ten LM Synthoil jest tańszy nawet od LM 4600. Cena natomiast ma znaczenie. Poczytaj o tanich olejach GM.Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobwojno ale głośniejsza praca silnika, mniej kulturalna, bardziej metaliczna, no i gorzej chroni gumowe uszczelki, może zapiekać łopatki w turbinie....
Praca silnika na LM Diesel Synthoil napewno jest o wiele bardziej kulturalna niż może się Tobiue zdawać a wiem co pisze bo miałem ten olej nie jednokrotnie w silniku.
LM DS będzie lepszy do 1,9 TDI niż LM TT4600 przeznaczony do nowoczesnych jednostek z filtrem cząstekk stałych ...Ty decydujesz co bardziej chcesz chronić :wink:
Zamieszczone przez bobwojTT 4600 ...to HC, więc gorzej trzyma paramerty itp.
Zamieszczone przez bobwojGorzej chroni uszczelki, ponieważ wynika to z włąściwości PAO, która to sama bez dodatków powoduję ich twardnienie
Zamieszczone przez rOBERTO795Zapewne ma spora czesc dodatkow. A to za silniki naPAO pracuja metaliczniej to akurat + bo pracuja lzej.co do łopatek w turbo to kazdy olej mozna na nich przypalic nie studzac silnika na postoju.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
bobwoj - proste pytanie...czy miałeś w silniku LM Diesel Synthoil lub TT4600 ? Czy piszesz tak ponieważ wyczytałeś to na necie?
Zamieszczone przez xtremesystemsco to oleje HC (rozwin skrot)PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruAMSOIL European Car Formula 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil
FUCHS TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)
Millers XFE-PD 5w40
Millers XFS 5w50
Millers XFS 5w40
Wnosząc z charakterystyki Twojej jazdy na motostacie w ostatnim okresie jeździsz głównie po mieście, więc jak rozumiem silnik co najmniej 2 razy dziennie startuje wychłodzony i przez znaczną część dziennego dystansu się nagrzewa.
Ponieważ olej, inaczej niż płyn chłodzący, osiąga w zimie temp. roboczą po przejechaniu odcinka kilkunastu kilometrów, to jeżdżąc po mieście przez np. 20-30 km dziennie masz nieoptymalne warunki smarowania. Im gęstszy olej, tym potencjalnie dłużej…
Z drugiej strony w ruchu miejskim / korkach, przy małym obciążeniu, olej nie nagrzewa się zbytnio (inaczej niż płyn chłodzący, z którego bez przepływu powietrza - wynikającego z ruchu - ciężej odprowadzić ciepło).
Teraz małe szacunki lepkość oleju odpowiednio w temp. 0 stopni i -5 na przykładzie Fuchsa (używając kalkulatora http://www.bobistheoilguy.com/viscosity-calculator/ ):
FUCHS TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology): 614 cSt, 887 cSt
FUCHS TITAN GT1 5W-30 (XTL-Technology): 712 cSt, 1015 cSt
W temperaturze roboczej (po nagrzaniu) oba oleje mają podobne i w zupełności „satysfakcjonujące silnik” lepkości: 11,7 vs 14,2 cSt.
Na zimno różnią się zasadniczo – w zerze stopni o ok. 100 cSt, w -5 jeszcze bardziej i im zimniej tym bardziej te wartości się rozbiegają.
Olej o większej lepkości jest słabiej pompowalny – przepływ wymuszany przez pompę jest słabszy, a więc separacja trących elementów i odbiór ciepła są gorsze i to w przypadku jazdy miejskiej przez dużą część czasu pracy silnika.
Gwoli kronikarskiej dokładności, do kalkulatora wpisałem takie dane
Fuchs 5W-30:
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 70,2 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 11,7 mm2/s
Fuchs 5W-40:
Lepkość kinematyczna w 40oC DIN 51562-1 85,0 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100oC DIN 51562-1 14,2 mm2/sOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCObobwoj - proste pytanie...czy miałeś w silniku LM Diesel Synthoil lub TT4600 ? Czy piszesz tak ponieważ wyczytałeś to na necie?
Ale o ile się nie mylę sam pisałeś, że HC są cichsze od PAO, oraz wskazywałeś przewagę lepkości 5W30 nad 5W40 zimą, gdzie 5W30 będzie miał lepszą pompowalność. Zauważ, że cały czas mam na uwadzę mój silnik z podpisu poniżej :-).Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
zak14,
Zamieszczone przez zak14to jeżdżąc po mieście przez np. 20-30 km dziennie masz nieoptymalne warunki smarowaniaO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobwojCzy lżej będzie silnik pracował na PAO 5w-40, czy na HC 5W-30 tej samej firmy?
Inna sprawa często wiele osób myli oleje półsyntetyczne z olejami HC ---> a to nie to samo!
Półsyntetyczne (Semisyntetic) – tworzone są na bazie mineralnej z dodatkiem ok. 30% bazy syntetycznej.
Oleje HC - wykonane w syntetycznej technologii to oleje które poddane zostały w rafinerii złozonemy procesowi technologicznemu i powstały od podstaw.
Zamieszczone przez bobwojprzewagę lepkości 5W30 nad 5W40 zimą, gdzie 5W30 będzie miał lepszą pompowalność
1.3 CDTI to całkiem inna jednostka niż 1,9 TDI czy 2,0 TDI i ma inne wymagania :2kc bliżej jej do 1,6 TDI CR. Do tego silnika odpowiedni będzie LM TT 4600 5W/30 (wymiana oleju co 15 tys km) ---> jeśli masz DPFa a TY nie masz więc....lej śmiało pełen syntetyk 5W/40 lub 5W/30 sprawdź który ma lepsze parametry na zimę - nie musisz się ograniczać do oleju dbającego o DPFa :szeroki_usmiech a nie o silnik.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
[quote="bobwoj"]Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPFZamieszczone przez bobwojto całkiem inna jednostka niż 1,9 TDI czy 2,0 TDI i ma inne wymagania :2kc bliżej jej do 1,6 TDI CR. Do tego silnika odpowiedni będzie LM TT 4600 5W/30 (wymiana oleju co 15 tys km) zwłaszcza że musisz dbać o filtr cząstek stałych
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...oiladb=web.nsf spełnia Dexos2 ---> http://www.gmdexos.com/licensedbrands.html .
Zależy mi na maksymalnej ochronie silnika w ruchu miejskim, zimą oraz na kulturze pracy.
Zastanawiam się także nad LM Synthoil 0W40, powinien być lapszy od LM Sythoil 5W40, ale czy jest lepszy od LM 4600?Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobwojTak, tylko ja nie ma DPF, więc nie muszę o niego dbać
Ja bym szukał na zimę do tego silnika porządnego oleju 5W/30 full syntetyka ale ręczę że LM DS 5W/40 też da radę. Sam go sprawdziłęm zeszłej zimy w swoim samochodzie.
Ew możesz brać Amsoila (lub inny pełen syntetyk np Millers) od kolegi pidziek lub RobertM i i nie martwić się już więcej :wink: że masz nie taki olej.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez bobwojTak, tylko ja nie ma DPF, więc nie muszę o niego dbać
Ja bym szukał na zimę do tego silnika porządnego oleju 5W/30 full syntetyka ale ręcze że LM DS 5W/40 też da radę. Ew możesz brać Amsoila od kolegi pidziek i nie martwić się już więcej :wink: że masz nie taki olej.
Myślałem także nad Millersem, dopóki nie porównałem jego karty do karty LM4600.Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobwojAMSOILA i LM 4600 sugerowałeś na zimę tego drugiego i wtedy ponownie zgupiałem
Kolega pidziek ma w tej chwili Amsoila VW 505.01 5W/40 oraz Amsoila 5W30 VW 504.00/507.00 gdzie producent deklaruje, że olej spełnia powyższe wymagania norm.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez bobwojAMSOILA i LM 4600 sugerowałeś na zimę tego drugiego i wtedy ponownie zgupiałem
Kolega pidziek ma w tej chwili Amsoila VW 505.01 5W/40 oraz Amsoila 5W30 VW 504.00/507.00 gdzie producent deklaruje, że olej spełnia powyższe wymagania norm.Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
Komentarz