Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Orbit
    Rider
    • 2010
    • 486

    Zamieszczone przez daneczek76
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Orbit napisał/a:
    nagar jaki widzimy na zdjęciach wyżej , jest nie do usunięcia , przez żadna płukankę.....

    bo płukanka nie usunie nagaru! a jedynie ma za zadanie związać ze starym olejem zanieczyszcenia które się w nim znajdują co ma ułatwić pozbycie się ich z silnik
    też mi sie wydaje że nie usuwa tylko po co na płukance motula tak napisali - pewnie w celu marketingowym.
    Może macie specyfikacje płukanki Motula i porównać skład z Liqui Moly
    A co mieli napisać... ? każdy chwali swój produkt , składy płukanek są pewnie troche rozne no ale baza przeważnie ta sama czyli ropa Naftowa ...
    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez loru
      Millers XFS 5w50
      za gruby na zimę !
      Zamieszczone przez dwaoka
      głośniej chodzi, ale jakby z większą kulturą i zdecydowanie chętniej wstaje rano po przekręceniu kluczyka... Aha, wcześniej miałem kastrata edge
      czyli jesteś zadowolony?
      Zamieszczone przez Orbit
      zrobię kilka zdjęć i zamieszczę tutaj ..
      no i fajnie
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        Zamieszczone przez dwaoka
        U mnie już po wymianie na fuchs titan gt1 5w40 (bez xtl), wyraźnie głośniej chodzi, ale jakby z większą kulturą i zdecydowanie chętniej wstaje rano po przekręceniu kluczyka... Aha, wcześniej miałem kastrata edge.
        ja wsluchalem sie w moj silnik. i powiem tak, na poczatku myslalem ze motul chodzi ciszej po odpaleniu,
        jednak nie

        chozdzi lekko glosniej ale bardziej miarowo.nie wiem jak to nazwac
        co bardziej jak 1.9na PD niz 1.6 na cr

        z kolei na fabrycznym castrolu chdzil ciszczej po odpaleniu ale jakos tak nierowno.

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          loru napisał/a:
          Millers XFS 5w50
          za gruby na zimę !
          ok , rozumiem, że reszta to już wsio rawno i zależy bardziej od portfela ?
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez loru
            reszta to już wsio rawno
            wg kolejności :
            Amsoil
            Millers
            Fuchs
            ale wszystkie w/w oleje są dobre.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • bobwoj
              Classic
              • 2011
              • 39

              Mam lekki mętlik po powtórnym przeczytaniu wątku. Auto jak w podpisie. Używane codziennie głównie na krótkich odcinkach. Często odpalane i gaszone. Jako, że nie ma DPF'a wybór oleju spory, więc dylematów jeszcze więcej ;-). Zastanawiam się nad:

              LM synhoil 5w-40 - ale to dość "stara" klasa lepkości i chyba na zimę gorsza od 5w-30. Ale za to full synthetic- najlepsza ochrona, no ale głośniejsza praca silnika, mniej kulturalna, bardziej metaliczna, no i gorzej chroni gumowe uszczelki, może zapiekać łopatki w turbinie....

              LM 4600 5w-30 - lepsza na zimę klasa lepkości, silnik będzie pracował ciszej, nie którzy piszą, że aksamitniej ;-), dla mnie to duży plus, kultura pracy diesla ma dla mnie znaczenie. No ale, jest to olej z normami dla ekologów przez co gorzej chroni silnik, ponadto to HC, więc gorzej trzyma paramerty itp.

              Millers XF C3 - no cóż na papierze wygląda blado w porównaniu do w/w, nie stać mnie na eksperymenty w silniku.

              Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL) - ładnie przedstawiona technologia XTL, ale technologia ta jest porównywana do olejów tej samej firmy bez tej technologii, a nie do konkretnego oleju innej firmy bez tej technologii np. do LM 4600. Na papierze nie widać przewagi tej technologi, a inaczej nie jestem w stanie tego stwierdzić.

              Który wybrać i dla czego :?
              Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                hymm nie rozumiem dlaczego LM Synthiol mialby gorzej chronic uszczelki i zapiekac lopatki w turbinie? masz jakies argumenty na ta teze?
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • bobwoj
                  Classic
                  • 2011
                  • 39

                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                  hymm nie rozumiem dlaczego LM Synthiol mialby gorzej chronic uszczelki i zapiekac lopatki w turbinie? masz jakies argumenty na ta teze?
                  Nie jest to moja teza. Są to opinie innych forumowiczów z tego wątku. Gorzej chroni uszczelki, ponieważ wynika to z włąściwości PAO, która to sama bez dodatków powoduję ich twardnienie.

                  Z tymi łopatkami nie pamiętam argumentacji.
                  Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

                  Komentarz

                  • dwaoka
                    Elegance
                    • 2010
                    • 927

                    PAOLO ESCO, Pewnie, że jestem, do tego olej zmieniłem sam, ściekał w sumie około 30 minut, najpierw bardzo szybko, potem nic (i tu pewnie w każdym serwisie zakończyłaby się procedura), ale po chwili znowu zaczął się sączyć...

                    xtremesystems, Dokładnie, ciszej, ale nierówno, tutaj dźwięk jest wyraźniejszy i wszystko słychać, ale jakoś to bardziej poukładane...
                    bkc+dsg

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      ale LM Synthiol to Nie tylko PAO choc to jego baza.Zapewne ma spora czesc dodatkow. A to za silniki naPAO pracuja metaliczniej to akurat + bo pracuja lzej.co do łopatek w turbo to kazdy olej mozna na nich przypalic nie studzac silnika na postoju.

                      P.S Sam na nim smigam i nawet przy upalaniu daje rade
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • bobwoj
                        Classic
                        • 2011
                        • 39

                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        ale LM Synthiol to Nie tylko PAO choc to jego baza.Zapewne ma spora czesc dodatkow. A to za silniki naPAO pracuja metaliczniej to akurat + bo pracuja lzej.co do łopatek w turbo to kazdy olej mozna na nich przypalic nie studzac silnika na postoju.

                        P.S Sam na nim smigam i nawet przy upalaniu daje rade
                        Masz rację, tylko. Czy lżej będzie silnik pracował na PAO 5w-40, czy na HC 5W-30 tej samej firmy?

                        Zauważ, że PAO plus odpowiednia ilość dobrych dodatków musi kosztować - zobacz cenę AMSOIL'a. A ten LM Synthoil jest tańszy nawet od LM 4600. Cena natomiast ma znaczenie. Poczytaj o tanich olejach GM.
                        Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez bobwoj
                          no ale głośniejsza praca silnika, mniej kulturalna, bardziej metaliczna, no i gorzej chroni gumowe uszczelki, może zapiekać łopatki w turbinie....
                          :shock: :shock: :shock: skąd takie wnioski ???
                          Praca silnika na LM Diesel Synthoil napewno jest o wiele bardziej kulturalna niż może się Tobiue zdawać a wiem co pisze bo miałem ten olej nie jednokrotnie w silniku.

                          LM DS będzie lepszy do 1,9 TDI niż LM TT4600 przeznaczony do nowoczesnych jednostek z filtrem cząstekk stałych ...Ty decydujesz co bardziej chcesz chronić :wink:

                          Zamieszczone przez bobwoj
                          TT 4600 ...to HC, więc gorzej trzyma paramerty itp.
                          do normalnej jazdy naprawde wystarczy aż z nawiązką. Ten olej ma parametry bardziej zblizone do oleju syntetytcznego niz zwykłego HC ( nie mylcie starej technologii z nowoczesnym pozyskiwaniem olejów).

                          Zamieszczone przez bobwoj
                          Gorzej chroni uszczelki, ponieważ wynika to z włąściwości PAO, która to sama bez dodatków powoduję ich twardnienie
                          błąd ...dawno to poprawiono - pierwsze oleje na bazie PAO powodowały twardniecie uszczelek te nowe to zdecydowanie inna bajka.
                          Zamieszczone przez rOBERTO795
                          Zapewne ma spora czesc dodatkow. A to za silniki naPAO pracuja metaliczniej to akurat + bo pracuja lzej.co do łopatek w turbo to kazdy olej mozna na nich przypalic nie studzac silnika na postoju.
                          trafne podsumowanie a czy LM DS pracuje metalicznie...no nie wiem wg mnie silnik na nim naprawdę miło i aksamitnie klekocze
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • xtremesystems
                            RS
                            • 2010
                            • 2254
                            • Hyundai

                            paolo co to oleje HC (rozwin skrot)

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              bobwoj - proste pytanie...czy miałeś w silniku LM Diesel Synthoil lub TT4600 ? Czy piszesz tak ponieważ wyczytałeś to na necie?

                              Zamieszczone przez xtremesystems
                              co to oleje HC (rozwin skrot)
                              :2kc http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...3d8afac153df4f strona 46 poczytaj.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • zak14
                                Rider
                                • 2011
                                • 605
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Zamieszczone przez loru
                                AMSOIL European Car Formula 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil
                                FUCHS TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)
                                Millers XFE-PD 5w40
                                Millers XFS 5w50
                                Millers XFS 5w40
                                A nie rozważałeś, zalania na zimę jeszcze mniej lepkiego oleju ?
                                Wnosząc z charakterystyki Twojej jazdy na motostacie w ostatnim okresie jeździsz głównie po mieście, więc jak rozumiem silnik co najmniej 2 razy dziennie startuje wychłodzony i przez znaczną część dziennego dystansu się nagrzewa.
                                Ponieważ olej, inaczej niż płyn chłodzący, osiąga w zimie temp. roboczą po przejechaniu odcinka kilkunastu kilometrów, to jeżdżąc po mieście przez np. 20-30 km dziennie masz nieoptymalne warunki smarowania. Im gęstszy olej, tym potencjalnie dłużej…
                                Z drugiej strony w ruchu miejskim / korkach, przy małym obciążeniu, olej nie nagrzewa się zbytnio (inaczej niż płyn chłodzący, z którego bez przepływu powietrza - wynikającego z ruchu - ciężej odprowadzić ciepło).

                                Teraz małe szacunki lepkość oleju odpowiednio w temp. 0 stopni i -5 na przykładzie Fuchsa (używając kalkulatora http://www.bobistheoilguy.com/viscosity-calculator/ ):

                                FUCHS TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology): 614 cSt, 887 cSt
                                FUCHS TITAN GT1 5W-30 (XTL-Technology): 712 cSt, 1015 cSt

                                W temperaturze roboczej (po nagrzaniu) oba oleje mają podobne i w zupełności „satysfakcjonujące silnik” lepkości: 11,7 vs 14,2 cSt.

                                Na zimno różnią się zasadniczo – w zerze stopni o ok. 100 cSt, w -5 jeszcze bardziej i im zimniej tym bardziej te wartości się rozbiegają.
                                Olej o większej lepkości jest słabiej pompowalny – przepływ wymuszany przez pompę jest słabszy, a więc separacja trących elementów i odbiór ciepła są gorsze i to w przypadku jazdy miejskiej przez dużą część czasu pracy silnika.

                                Gwoli kronikarskiej dokładności, do kalkulatora wpisałem takie dane
                                Fuchs 5W-30:
                                Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 70,2 mm2/s
                                Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 11,7 mm2/s

                                Fuchs 5W-40:
                                Lepkość kinematyczna w 40oC DIN 51562-1 85,0 mm2/s
                                Lepkość kinematyczna w 100oC DIN 51562-1 14,2 mm2/s
                                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                Komentarz

                                • bobwoj
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 39

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  bobwoj - proste pytanie...czy miałeś w silniku LM Diesel Synthoil lub TT4600 ? Czy piszesz tak ponieważ wyczytałeś to na necie?
                                  Niestety nie miałem :-(.

                                  Ale o ile się nie mylę sam pisałeś, że HC są cichsze od PAO, oraz wskazywałeś przewagę lepkości 5W30 nad 5W40 zimą, gdzie 5W30 będzie miał lepszą pompowalność. Zauważ, że cały czas mam na uwadzę mój silnik z podpisu poniżej :-).
                                  Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    zak14,
                                    Zamieszczone przez zak14
                                    to jeżdżąc po mieście przez np. 20-30 km dziennie masz nieoptymalne warunki smarowania
                                    tyle to ja mam w jedną stronę a motor nie ma ze mną lekko i nawet w mrozy często potrafi pokazać temp oleju powyżej 100sC, chociaż 5w-30XLT mam obecnie zalany u żonki w aucie i fajnie się spisuje.
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez bobwoj
                                      Czy lżej będzie silnik pracował na PAO 5w-40, czy na HC 5W-30 tej samej firmy?
                                      sama klasa lepkości to nie wszystko. Liczą się dodatki, lepkość strukturalna oleju, temperatura płynięcia, Lepkość w +40˚C itd...

                                      Inna sprawa często wiele osób myli oleje półsyntetyczne z olejami HC ---> a to nie to samo!

                                      Półsyntetyczne (Semisyntetic) – tworzone są na bazie mineralnej z dodatkiem ok. 30% bazy syntetycznej.

                                      Oleje HC - wykonane w syntetycznej technologii to oleje które poddane zostały w rafinerii złozonemy procesowi technologicznemu i powstały od podstaw.

                                      Zamieszczone przez bobwoj
                                      przewagę lepkości 5W30 nad 5W40 zimą, gdzie 5W30 będzie miał lepszą pompowalność
                                      jesli dobierzesz odpowiedni olej to oczywiście ... ale warto przejrzeć dane z parametrami oleju bo może się okazac że taki 5W/40 będzie lepszy niz niejeden 5W/30 zwłaszcza jeśli dotyczy to w/w parametrów.

                                      1.3 CDTI to całkiem inna jednostka niż 1,9 TDI czy 2,0 TDI i ma inne wymagania :2kc bliżej jej do 1,6 TDI CR. Do tego silnika odpowiedni będzie LM TT 4600 5W/30 (wymiana oleju co 15 tys km) ---> jeśli masz DPFa a TY nie masz więc....lej śmiało pełen syntetyk 5W/40 lub 5W/30 sprawdź który ma lepsze parametry na zimę - nie musisz się ograniczać do oleju dbającego o DPFa :szeroki_usmiech a nie o silnik.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • bobwoj
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 39

                                        [quote="bobwoj"]Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
                                        Zamieszczone przez bobwoj
                                        to całkiem inna jednostka niż 1,9 TDI czy 2,0 TDI i ma inne wymagania :2kc bliżej jej do 1,6 TDI CR. Do tego silnika odpowiedni będzie LM TT 4600 5W/30 (wymiana oleju co 15 tys km) zwłaszcza że musisz dbać o filtr cząstek stałych
                                        http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...oiladb=web.nsf spełnia Dexos2 ---> http://www.gmdexos.com/licensedbrands.html .
                                        Tak, tylko ja nie ma DPF, więc nie muszę o niego dbać ;-).

                                        Zależy mi na maksymalnej ochronie silnika w ruchu miejskim, zimą oraz na kulturze pracy.
                                        Zastanawiam się także nad LM Synthoil 0W40, powinien być lapszy od LM Sythoil 5W40, ale czy jest lepszy od LM 4600?
                                        Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez bobwoj
                                          Tak, tylko ja nie ma DPF, więc nie muszę o niego dbać
                                          wiem już poprawiłem :wink:

                                          Ja bym szukał na zimę do tego silnika porządnego oleju 5W/30 full syntetyka ale ręczę że LM DS 5W/40 też da radę. Sam go sprawdziłęm zeszłej zimy w swoim samochodzie.
                                          Ew możesz brać Amsoila (lub inny pełen syntetyk np Millers) od kolegi pidziek lub RobertM i i nie martwić się już więcej :wink: że masz nie taki olej.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • bobwoj
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 39

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO

                                            [ Dodano: Wto 25 Paź, 11 12:26 ]
                                            Ja bym szukał na zimę do tego silnika porządnego oleju 5W/30 full syntetyka.
                                            Proszę zaproponuj mi coś konkretnego bo mi głowa puchnie :lol:
                                            Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez bobwoj
                                              zaproponuj mi coś konkretnego
                                              no nie...wiedziałem, że tak się skończy :2kc Jeśli już to wieczorkiem na PW bo teraz nie dam rady.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • bobwoj
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 39

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Zamieszczone przez bobwoj
                                                Tak, tylko ja nie ma DPF, więc nie muszę o niego dbać
                                                wiem już poprawiłem :wink:

                                                Ja bym szukał na zimę do tego silnika porządnego oleju 5W/30 full syntetyka ale ręcze że LM DS 5W/40 też da radę. Ew możesz brać Amsoila od kolegi pidziek i nie martwić się już więcej :wink: że masz nie taki olej.
                                                Też się zastanawiałem nad Amsoilem, ale klika stron wcześniej ktoś miał podobny dylemat i po przedstawieniu kart charakterystyk AMSOILA i LM 4600 sugerowałeś na zimę tego drugiego i wtedy ponownie zgupiałem :-)
                                                Myślałem także nad Millersem, dopóki nie porównałem jego karty do karty LM4600.
                                                Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez bobwoj
                                                  AMSOILA i LM 4600 sugerowałeś na zimę tego drugiego i wtedy ponownie zgupiałem
                                                  tylko zależy do jakiego auta :P i czy jest ono na gwarancji i jakiej normy wymaga.

                                                  Kolega pidziek ma w tej chwili Amsoila VW 505.01 5W/40 oraz Amsoila 5W30 VW 504.00/507.00 gdzie producent deklaruje, że olej spełnia powyższe wymagania norm.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • bobwoj
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 39

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez bobwoj
                                                    AMSOILA i LM 4600 sugerowałeś na zimę tego drugiego i wtedy ponownie zgupiałem
                                                    tylko zależy do jakiego auta :P i czy jest ono na gwarancji i jakiej normy wymaga.

                                                    Kolega pidziek ma w tej chwili Amsoila VW 505.01 5W/40 oraz Amsoila 5W30 VW 504.00/507.00 gdzie producent deklaruje, że olej spełnia powyższe wymagania norm.
                                                    Te normy jednak nie dotyczą mojego auta. Z karty charakterystyki wynika jednak, że AMSOIL 5W30 nie ma przewagi nad LM 4600, prawda?
                                                    Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...