Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gebek
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1214

    Zamieszczone przez AdamB
    Zamieszczone przez Orbit
    Proszę Cie, chcesz powiedzieć ze każdy MOTUL to Świetny Syntetyk ...
    Ale tu nikt nie pisze że zły, tylko że ten olej średnio nadaje się na jazdę na krótkich odcinkach w zimie.
    No nie wiem...ja jezdzilem 5 kilometrowe odcinki do pracy i uzywalem Motul 504.507 i bylem zadowolony.
    Tato,tato...czy to auto jest chore?
    Nie synku...to diesel PD.

    Honda...the power of dreams.
    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

    Komentarz

    • Seed
      Elegance
      • 2010
      • 875
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      Zamieszczone przez gebek
      Zamieszczone przez AdamB
      Zamieszczone przez Orbit
      Proszę Cie, chcesz powiedzieć ze każdy MOTUL to Świetny Syntetyk ...
      Ale tu nikt nie pisze że zły, tylko że ten olej średnio nadaje się na jazdę na krótkich odcinkach w zimie.
      No nie wiem...ja jezdzilem 5 kilometrowe odcinki do pracy i uzywalem Motul 504.507 i bylem zadowolony.
      eee - nie mogłeś być zadcowolony - to musiało być urojenie spowodowane schizofrenią wirusową|!
      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

      Komentarz

      • konkon
        Rider
        • 2008
        • 667
        • Octavia I (1U2)
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

        Zamieszczone przez zak14
        Są, tyle, że zgodne z normą 506.01
        HTHS < 3.5, cena ok. 250 zł 5L- nie dziękuję, wolałbym 2x częściej zmieniać tańszy ale fakt istnieją.

        bobwoj, Ja bym chyba lał Synthoila Energy 0W-40 na cały rok.

        Zamieszczone przez piramida
        który olej bedzie lepiej chronił silnik, ten który ma temp powiedzmy około 70 stopni i jest super hiper czy tańszy przy temp 80-85?
        Oczywiście że super hiper, jak depniesz i olej będzie musiał się wykazać to będzie miał wyższą temp. czyli ok. 90-100 a słaby zapewne straci gwałtownie lepkość przez wysoką temp. np. 130 st.

        Zamieszczone przez zak14
        Synthoil Energy SAE 0W-40 bym odrzucił, bo w 40 stopniach jest gęsty (cena posiadania 40 po W) - przypuszczalnie długo będzie osiągał optymalną lepkość.
        A to dobre, pomyliła Ci się lepkość z gęstością i ciekawe skąd wnioskujesz wolne nagrzewanie ?

        Zamieszczone przez bobwoj
        czyli wygląda to tak, że im ta liczba jest niższa tym lepiej?
        To zależy, warto kierować się zaleceniami producenta i dobrać lepkość do warunków eksploatacji.
        Zbyt niska lepkość przy butowaniu spowoduje spadek ciśnienia w pewnych węzłach, gdzie jest niezbędne.

        Zamieszczone przez bobwoj
        Czyli, ten systnetyk LM na bazie PAO jest zimą gorszy od HC z dodatkami.
        Generalnie PAO mają najlepsze właściwości niskotemp., więc to zależy, moim zdaniem Synthoil zmiażdży TT 4600

        Zamieszczone przez bobwoj
        Natomiast Wskaźnik lepkości - im wyższy tym lepiej?
        Tak, oznacza to że olej nie będzie miał tendencji do szybkich zmian lepkości, także będzie dobrze w zimę i w lato. Trzeba także pamiętać drugą stronę. Mianowicie HC wsk. lepk. mają często wysoki i szybko degraduje. Baza olejowa ma tutaj duże znaczenie. Te z niższym wskaźnikiem mogą dłużej utrzymać lepkość w przedziale temp.

        Orbit, Chyba nie ma co przesadzać z LM Spulung co 10 tys. km., co 3-4 wymianę wystarczy, możesz też zalać 2185 dedykowany CR i PD. Ważniejsze lać sprawdzoną gnojówkę, zwykłą, nie żadne Ultimaty, V-powery, no może raz na jakiś czas.

        Zamieszczone przez Orbit
        ja zalewam, jak spadnie po nizej -36C ... rozpalę ognisko pod miską olejową
        Poniżej -30 (5W- łatwy rozruch, dobra pompowalność do tej temp.) raczej nie ma szans, klimat niby się ociepla, płacimy ludziom żeby pilnowali aby lodowce nie topniały i klimat się nie ocieplił . :haha:

        Dzida, jak jest problem z pompkami typu trzęsawki autem, metoda z filmiku może załatwić sprawę, sprawdzone, znikają błędy pompek. Najlepiej razem z LM 2185.

        Zamieszczone przez Seed
        Olej w tym aucie był wymieniany w trybie LL. Castrol z serwisu.
        Wiara nadzieją głupich że olej wytrzyma 30 tys. km, jeszcze zapewne w aucie flotowym katowanym od zera do bohatera.

        Zamieszczone przez Seed
        Kto ci powiedzial, ze plukanka usuwa nagar??
        A kto Ci powiedział że nie usuwa ?
        Brat cioteczny zmieniał olej i spływał ciemno złoty, po płukance prawie czarny.
        W dieslu naprawdę nie warto często lać płukanki jeżeli ktoś nie przegina z eksploatacją, w benie, a napewno LPG warto co kilka wymian.

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        nie ma to jak zwykła benzyna bez turbo ...
        Niby śpisz spokojnie ale przy wyprzedzaniu już tak kolorowo nie jest, kapelusz zakupiony ? :szeroki_usmiech

        Zamieszczone przez Seed
        co to znaczy - nie podoba mi sie kultura pracy?????
        Że trzeba radio podkręcić :lol:

        im bardziej klekocze tym mniej HC
        Synthoil, uważany za pełnego syntetyka ma b. wysoką kulturę pracy.
        Na X-Cessie silnik u mnie pracował przyjemnie, aksamitnie (oprócz zimy- metalicznie i odczucie niechęci wkręcania się na obroty) ale szybko tracił kulturę.

        Zamieszczone przez Seed
        Co za nagonka na Motula. Mam wrażenie, że tu sami sprzedawcy LM i Amsoila siedza czasem....
        Konkurencja nie śpi, może Motul spoczął na laurach ? A może popostu za taką cenę, jakby nie patrzeć atrakcujną Motul poszedł na kompromis i większą uwagę skupił na stabilności temp. i właściwościach myjących bo tu jest b. dobrze bez dwóch zdań, nie oszukujmy sie nie ma co wymagać za dużo. Nikt nie mówi że jest to zły olej, ale kulturą nie grzeszy i z punktu widzenia zwykłego użytkownika właśnie ten parametr ma duże znaczenie.
        Równie dobrze Ty zachowujesz się jak sprzedawca Motula, nawet jak producent, mam wrażenie że się ciśnieniujesz i bronisz dobrego mienia

        [ Dodano: Wto 25 Paź, 11 20:09 ]
        gebek, podpis Cię zdradził :twisted:
        Tato,tato...czy to auto jest chore?
        Nie synku...to diesel PD.
        xtremesystems, nie ma co dłużej dywagować zalej Castrola i po sprawie, zawsze możesz wrócić do Motula, chociaż Castrol będzie musiał się napracować i znowu zabrudzić silnik po Motulu :twisted:
        Seed, spokojnie, żarcik taki, trochę dystansu do siebie i świata nie zaszkodzi.
        Konrad
        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

        90 konny AGRessor
        PerfectServiceBy DGW
        WhitePride :smokedevil

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Orbit
          na opakowaniu jest napisane 100 % Syntetyk
          czy jest to olej syntetyczny ... osobiście mam wątpliwości , ... Może PAOLO powie coś na ten temat ...
          strona 102 tego watku...

          Tak to olej syntetyczny.
          Nie to nie jest full syntetyk w pełnym rozumieniu tego słowa i zgodnie z teoriami wszelkich "maniaków - fanów pełnego syntetyka, gdzie nie ma prawa być odrobiny oleju nie syntetycznego".
          Dajcie luz z tym Motulem ... olej nie jednemu silnikow uratował.

          Zamieszczone przez AdamB
          Ale tu nikt nie pisze że zły, tylko że ten olej średnio nadaje się na jazdę na krótkich odcinkach w zimie.
          otóz to jest własnie całkiem możliwe. po prostu oddaje zbyt wiele ciepła co w lecie jest + a w zimie - :?

          Zamieszczone przez konkon
          Generalnie PAO mają najlepsze właściwości niskotemp., więc to zależy, moim zdaniem Synthoil zmiażdży TT 4600
          moim też Synthoil zachowa się lepiej niż TT4600.

          Zamieszczone przez konkon
          przy wyprzedzaniu już tak kolorowo nie jest, kapelusz zakupiony ?
          o dziwo ta "wiertarka" śmiało daje radę w normalnej jeździe i to najlepiej w przedziale 90-100 bo wtedy optymalnie wypala spalanie. Dziś w 3 osoby przy normalnej jeździe 5.5 -5.8 itd... a po mieście śmigam praktycznie tak samo - skrzynia ma dobre przełożenie i dużo nadrabia :wink: .

          Zamieszczone przez konkon
          xtremesystems, nie ma co dłużej dywagować zalej Castrola i po sprawie
          no prosta sprawa i Kolega będzie zadowolony i silnik bardziej dogrzany w zimie...a na lato zmiana na Motula bardzo wskazana :szeroki_usmiech
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • chimek11
            Rider
            • 2007
            • 482

            koledzy, czytam już kilka dni ten temat.
            sam już nie wiem co myślec.

            co zalac do ASV, 142 tys nalatane już.
            teraz mam jakiegoś mobila 5w30 nie pamietam już którego.
            chciałbym zmienic tak z ciekawości na coś innego.

            turbina mi już troche puszcza olej, ale chyba w niedługim czasie oddam ją do regeneracji.

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez chimek11
              co zalac do ASV, 142 tys nalatane już.
              strona 46 ---> olej z normą VW 505.00 5W/40 ---> pełen syntetyk/ "syntetyk" o dobrych parametrach...żaden Mobil ESP i inny olej z normą VW 507.00... i z daleka od oleju low SAPS przy tym silniku ---> tylko porządny olej pełen syntetyk/"syntetyk" o lepkości 5W/40 do porządnego silnika ASV bez DPF-a i tym podobnych "eko" wynalazków!

              Zamieszczone przez chimek11
              mobila 5w30 nie pamietam już którego.
              no a co możesz mieć innego jak nie Mobila1 ESP 5W/30 ...
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • chimek11
                Rider
                • 2007
                • 482

                czyli PAOLO ESCO mówisz żeby przejśc na 5w40.

                olej zamierzam wymieniac co 12 tys., chciałbym żeby troche ciszej silniczem pracował ale wiem że idzie teraz zima a ja trzymam autko pod chmurką, a mieszkam w takim miejscu w którym miejscami dochodzi do -27-28 stopni.

                Komentarz

                • konkon
                  Rider
                  • 2008
                  • 667
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  chimek11, Dokładnie spróbuj Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40. Nie pożałujesz. Tylko nie ma gwarancji że silnik będzie pracował ciszej ale napewno porównywalnie.
                  Pobór oleju może znacząco spaść ale sprawdź czy gdzieś silnik nie puszcza.
                  To już nie ten sam Mobil 1
                  Konrad
                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                  90 konny AGRessor
                  PerfectServiceBy DGW
                  WhitePride :smokedevil

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez chimek11
                    mówisz żeby przejśc na 5w40.
                    masz PW.
                    Zamieszczone przez konkon
                    spróbuj Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40. Nie pożałujesz.
                    :szeroki_usmiech

                    Ewentualnie jeszcze coś co jest od XXX czasu na forum i ma całkiem dobre parametry ---> Pentosynth HC 5W-40 od kolegi Maciejek http://www.profitoleje.pl/files/pent...h_HC_5W-40.pdf
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      a czy przeturlanie sie na takich temp jakie opisywalem przez cala zime jest bardzo szkodliwe dla motorowni

                      Komentarz

                      • konkon
                        Rider
                        • 2008
                        • 667
                        • Octavia I (1U2)
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        Ważna jest także regularna zmiana filtr powietrza- ma wpływ na pobór oleju. Max 15 tys. km.
                        Marka także. Ze swojej strony polecam Knecht lub Mann.
                        Płukanka mile widziana przy przejściu na inny olej.
                        Konrad
                        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                        90 konny AGRessor
                        PerfectServiceBy DGW
                        WhitePride :smokedevil

                        Komentarz

                        • chimek11
                          Rider
                          • 2007
                          • 482

                          dzieki koledzy, spróbuje chyba tego PENTOSYNTH HC 5W40

                          pozdr.

                          Komentarz

                          • konkon
                            Rider
                            • 2008
                            • 667
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            a czy przeturlanie sie na takich temp jakie opisywalem przez cala zime jest bardzo szkodliwe dla motorowni
                            Poprostu nie wykorzystuj maks. osiągów jak nie ma tych 80 st. Proponuję jazdę do ok. 2 tys. obr., muskając pedał przysp. aż olej osiągnie załóżmy ok. 50 st. potem do 70 st. do 2.5-3 i ok. połowy ped. i po 80 3/4 do 3-3.5 tys. obr., jak trzeba to wiadomo :twisted:
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz

                            • xtremesystems
                              RS
                              • 2010
                              • 2254
                              • Hyundai

                              kurcze do 2 tys to cienko bedzie szczegolnie ze 1.6 tdi jest troche bardziej wysoko obrotowy niz 1.9 pd
                              u mnie trzeba tak do 2,5 ciagnac

                              Komentarz

                              • konkon
                                Rider
                                • 2008
                                • 667
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                Zamieszczone przez chimek11
                                spróbuje chyba tego PENTOSYNTH HC 5W40
                                Ale dalej jest to tani HC i przy podejrzeniu puszczania turbiny ja bym nie żałował pieniędzy tym bardziej na pewny, sprawdzony olej.

                                [ Dodano: Wto 25 Paź, 11 22:50 ]
                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                kurcze do 2 tys to cienko bedzie szczegolnie ze 1.6 tdi jest troche bardziej wysoko obrotowy niz 1.9 pd
                                u mnie trzeba tak do 2,5 ciagnac
                                To jeździj do 2.5 tys. nie tyle liczą się niskie obroty co wciskanie pedału przyspieszenia. Ważne by przez pierwsze km go muskać.
                                Konrad
                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                90 konny AGRessor
                                PerfectServiceBy DGW
                                WhitePride :smokedevil

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez konkon
                                  przy podejrzeniu puszczania turbiny ja bym nie żałował pieniędzy tym bardziej na pewny, sprawdzony olej
                                  zgadza się. Tylko jak ta turbina już puszcza ...to sam olej jej nie uzdrowi i może kolega nie chce wywalać zbyt dużo $ na olej. Czy uzdrowi ja pełen syntetyk..też raczej wątpliwe :?
                                  Zresztą miał podane zarówno pełne syntetyki jak i inne propozycje zakupu...to jego wybór.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Zamieszczone przez chimek11
                                    olej zamierzam wymieniac co 12 tys., chciałbym żeby troche ciszej silniczem pracował ale wiem że idzie teraz zima a ja trzymam autko pod chmurką, a mieszkam w takim miejscu w którym miejscami dochodzi do -27-28 stopni.
                                    XFS 0W40 z Millersa polecam da radę
                                    Alternatywa druga to pełny syntetyk 504.00/507.00 prawie na 12 000km :-)
                                    Np. http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2808.pdf
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      XFS 0W40 z Millersa polecam da radę
                                      Low SAPS do ASV :shock: ....
                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      Alternatywa druga to pełny syntetyk 504.00/507.00
                                      taaaa następny Low-SAPS i to z normą VW 507.00 do DPF-ów :zastrzelic

                                      Oleje Low SAPS mogą być stosowane tylko w silnikach do tego oleju przeznaczonych...napewno nie jest to ASV.

                                      ASV wymaga tylko i aż normy 505.00 nic więcej ...oczywiście fajnie by było mieć w tym silniku pełen syntetyk za rosądną cenę.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • konkon
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 667
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                        PAOLO ESCO, ciekawe jak to sprawdził że mu turbo puszcza.. Leje olej który może powodować ubytki i dlatego niech zaleje Synthoila jak nie pomoże i przy założeniu, że nie cieknie silnik to regeneracja turbo, zanim skończy się pompowaniem oleju do dolotu, może nawet destrukcją silnika przez rozbieganie.
                                        Konrad
                                        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                        90 konny AGRessor
                                        PerfectServiceBy DGW
                                        WhitePride :smokedevil

                                        Komentarz

                                        • zak14
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 605
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez konkon
                                          HTHS < 3.5, cena ok. 250 zł 5L- nie dziękuję, wolałbym 2x częściej zmieniać tańszy ale fakt istnieją.
                                          HTHS < 3.5 to nie jest dramat w zimie i w mieście. Bardziej krytyczne wydają mi się codzienne długie minuty pracy po rozruchu na nieoptymalnie smarowanym silniku, niż sporadyczne (kilka razy na sezon) przypadki nazwijmy to "upalania w mieście", kiedy to olej o wysokim HTHS wykazuje istotną przewagę.
                                          Co do ceny oliwy 506.01 - zgoda dramat, ale zmiana oliwy, nawet 2x częściej, nie obniży jej lepkości do potencjalnie najbardziej adekwatnej dla temperatur pojawiających się ostatniej zimy.

                                          Zamieszczone przez konkon
                                          zak14 napisał/a:
                                          Synthoil Energy SAE 0W-40 bym odrzucił, bo w 40 stopniach jest gęsty (cena posiadania 40 po W) - przypuszczalnie długo będzie osiągał optymalną lepkość.

                                          A to dobre, pomyliła Ci się lepkość z gęstością i ciekawe skąd wnioskujesz wolne nagrzewanie ?
                                          Formalnie masz rację, zastosowałem kliszę językową z potocznie używanego w światku anglojęzycznym 'thickness' - być może określnie "cieńszy" nie budziło by Twoich wątplwiści. Jeżeli mam być precyzyjny to miałem na myśli to, że w temp. 40 st. C lepkość kinematyczna, a w konsekwencji prędkość przepływu będzie niższa - smarowanie i odprowadzanie ciepła gorsze.

                                          Co do drugiej wątpliwości, to wcale nie "wnoskuję wolnego nagrzewania" - wnioskuję, że dłużej będzie osiągał optymalną lepskość. Dlaczego ?
                                          Dlatego, że od 80 cSt jest "dłuższa droga" do optymalnej lepkości niż od 64. A tak naprawdę punkt startowy w zimie jest istotnie niższy niż 40 st. (0 st. ? -10 st. ?) i rozbieżność w lepkościach, a więc jakości smarowania, jest w tych warunkach jeszcze większa. Innymi słowy, jeżeli przyjąć, że oba oleje nagrzewają się do określonej temperatury w porównywalnym czasie, to w większości przypadków zbliżoną do optymalnej lepkość szybciej osiągnie ten "cieńszy".
                                          Pisząc powyższe ciągle pamiętam, że chodzi o olej na zimę do miasta.
                                          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                          Komentarz

                                          • haragon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 310

                                            Zamieszczone przez xtremesystems
                                            kurcze do 2 tys to cienko bedzie szczegolnie ze 1.6 tdi jest troche bardziej wysoko obrotowy niz 1.9 pd
                                            u mnie trzeba tak do 2,5 ciagnac
                                            Nie szukaj winy w oleju.
                                            Sprawdź czujniki temperatury i termostat.
                                            Miałem podobną sytuację jak kupiłem samochód zaraz po wymianie oleju.
                                            Olej to nie nie freon, a pompa olejowa nie sprężarka. Różnice mogą być rzędu 10st.C w górę lub w dół. U ciebie są zbyt dyra styczne.
                                            Moim zdaniem problem leży w silniku i nie naprawisz go zmianą oleju.
                                            Na dowód tego zmień olej przed zimą na ten sam co miałeś- jestem przekonany, że problem się nie rozwiąże (potem zawsze można zalać z powrotem tym samym Motulem ;-))
                                            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                            >>Software - rogalotti<<

                                            Komentarz

                                            • bobwoj
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 39

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              moim też Synthoil zachowa się lepiej niż TT4600.
                                              Ok. Tylko którego wybrać? Z opisu wnioskuję, że 0W-40, ale większość osób jak poleca synthoil'a to wskazuję na 5W-40. Niestety, żaden z nich nie ma normy Opla GM-LL-B-025, ale chyba nie powinno nic złego stać się silnikowi - proszę o poprawkę, jeżeli się mylę :-).


                                              Synthoil Longtime 0W-40

                                              Spezifikationen und Freigaben:
                                              API SM/CF
                                              ACEA A3-04/B4-04
                                              LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt zusätzlich für Fahrzeuge, für die
                                              folgende Spezifikationen gefordert werden:
                                              VW 502 00/505 00
                                              MB 229.3
                                              BMW Longlife-98
                                              Porsche A40
                                              Ford WSS-M2C937-A

                                              TECHNISCHE
                                              DATEN

                                              Viskositätsklasse : 0W-40
                                              Dichte bei +15 °C : 0,85 g/cm³ DIN 51757
                                              Viskosität bei +40°C : 80 mm²/s DIN 51562
                                              Viskosität bei +100 °C : 14 mm²/s DIN 51562
                                              Viskositätsindex : 181 DIN ISO 2909
                                              Flammpunkt : 216 °C DIN ISO 2592
                                              Pour Point : - 48 °C DIN ISO 3016
                                              ASTM-Farbzahl : 3,5 DIN 51578
                                              Asche, Sulfat : 1,2 g/100g DIN 51575

                                              czy

                                              Synthoil High Tech SAE 5W-40
                                              API SM/CF
                                              ACEA A3-04/B4-04
                                              LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt zusätzlich für Fahrzeuge, für die
                                              folgende Spezifikationen gefordert werden:
                                              MB 229.3
                                              BMW Longlife-98
                                              VW 502 00/505 00
                                              Porsche A40

                                              TECHNISCHE
                                              DATEN

                                              Viskositätsklasse : 5W-40
                                              Dichte bei +15°C : 0,850 g/cm³ DIN 51757
                                              Viskosität bei +40°C : 86 mm2/s DIN 51562
                                              Viskosität bei +100°C : 14,1 mm2/s DIN 51562
                                              Viskositätsindex : 170 DIN ISO 2909
                                              Flammpunkt : 222 °C DIN ISO 2592
                                              Pour Point : – 45 °C DIN ISO 3016
                                              ASTM-Farbzahl : 3,5 DIN 51578
                                              Asche, Sulfat : 1,2 g/100g DIN 51575
                                              Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

                                              Komentarz

                                              • Seed
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 875
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                XFS 0W40 z Millersa polecam da radę
                                                Low SAPS do ASV :shock: ....
                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Alternatywa druga to pełny syntetyk 504.00/507.00
                                                taaaa następny Low-SAPS i to z normą VW 507.00 do DPF-ów :zastrzelic

                                                Oleje Low SAPS mogą być stosowane tylko w silnikach do tego oleju przeznaczonych...napewno nie jest to ASV.

                                                ASV wymaga tylko i aż normy 505.00 nic więcej ...oczywiście fajnie by było mieć w tym silniku pełen syntetyk za rosądną cenę.
                                                Problem z P. Piźdzkiem jest taki, że tarez zaczal handlowac Millersem i tylko to bedzie przez niego lansowane - po trupach do celu - każdy chce leżeć na Wawelu.
                                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                Komentarz

                                                • deratus
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 9

                                                  Czy zmieniać olej przed zimą na inny? Aktualnie zalany Liqui Moly Top Tec 4100 , silnik 1.9 TDI,AVB (PD), przebieg 240 tys

                                                  Komentarz

                                                  • Dzida
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 2253

                                                    Zamieszczone przez deratus
                                                    Czy zmieniać olej przed zimą na inny?
                                                    Ale w jakim celu? Zadowolony jesteś z tego TT 4100? Napisz kilka słów a propos wrażeń użytkowania samochodu na tym oleju

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...