Zamieszczone przez AdamB
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez gebekZamieszczone przez AdamBZamieszczone przez OrbitProszę Cie, chcesz powiedzieć ze każdy MOTUL to Świetny Syntetyk ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Są, tyle, że zgodne z normą 506.01
bobwoj, Ja bym chyba lał Synthoila Energy 0W-40 na cały rok.
Zamieszczone przez piramidaktóry olej bedzie lepiej chronił silnik, ten który ma temp powiedzmy około 70 stopni i jest super hiper czy tańszy przy temp 80-85?
Zamieszczone przez zak14Synthoil Energy SAE 0W-40 bym odrzucił, bo w 40 stopniach jest gęsty (cena posiadania 40 po W) - przypuszczalnie długo będzie osiągał optymalną lepkość.
Zamieszczone przez bobwojczyli wygląda to tak, że im ta liczba jest niższa tym lepiej?
Zbyt niska lepkość przy butowaniu spowoduje spadek ciśnienia w pewnych węzłach, gdzie jest niezbędne.
Zamieszczone przez bobwojCzyli, ten systnetyk LM na bazie PAO jest zimą gorszy od HC z dodatkami.
Zamieszczone przez bobwojNatomiast Wskaźnik lepkości - im wyższy tym lepiej?
Orbit, Chyba nie ma co przesadzać z LM Spulung co 10 tys. km., co 3-4 wymianę wystarczy, możesz też zalać 2185 dedykowany CR i PD. Ważniejsze lać sprawdzoną gnojówkę, zwykłą, nie żadne Ultimaty, V-powery, no może raz na jakiś czas.
Zamieszczone przez Orbitja zalewam, jak spadnie po nizej -36C ... rozpalę ognisko pod miską olejową
Dzida, jak jest problem z pompkami typu trzęsawki autem, metoda z filmiku może załatwić sprawę, sprawdzone, znikają błędy pompek. Najlepiej razem z LM 2185.
Zamieszczone przez SeedOlej w tym aucie był wymieniany w trybie LL. Castrol z serwisu.
Zamieszczone przez SeedKto ci powiedzial, ze plukanka usuwa nagar??
Brat cioteczny zmieniał olej i spływał ciemno złoty, po płukance prawie czarny.
W dieslu naprawdę nie warto często lać płukanki jeżeli ktoś nie przegina z eksploatacją, w benie, a napewno LPG warto co kilka wymian.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOnie ma to jak zwykła benzyna bez turbo ...
Zamieszczone przez Seedco to znaczy - nie podoba mi sie kultura pracy?????
im bardziej klekocze tym mniej HC
Na X-Cessie silnik u mnie pracował przyjemnie, aksamitnie (oprócz zimy- metalicznie i odczucie niechęci wkręcania się na obroty) ale szybko tracił kulturę.
Zamieszczone przez SeedCo za nagonka na Motula. Mam wrażenie, że tu sami sprzedawcy LM i Amsoila siedza czasem....
Równie dobrze Ty zachowujesz się jak sprzedawca Motula, nawet jak producent, mam wrażenie że się ciśnieniujesz i bronisz dobrego mienia
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 20:09 ]
gebek, podpis Cię zdradził :twisted:
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Seed, spokojnie, żarcik taki, trochę dystansu do siebie i świata nie zaszkodzi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitna opakowaniu jest napisane 100 % Syntetyk
czy jest to olej syntetyczny ... osobiście mam wątpliwości , ... Może PAOLO powie coś na ten temat ...
Tak to olej syntetyczny.
Nie to nie jest full syntetyk w pełnym rozumieniu tego słowa i zgodnie z teoriami wszelkich "maniaków - fanów pełnego syntetyka, gdzie nie ma prawa być odrobiny oleju nie syntetycznego".
Dajcie luz z tym Motulem ... olej nie jednemu silnikow uratował.
Zamieszczone przez AdamBAle tu nikt nie pisze że zły, tylko że ten olej średnio nadaje się na jazdę na krótkich odcinkach w zimie.
Zamieszczone przez konkonGeneralnie PAO mają najlepsze właściwości niskotemp., więc to zależy, moim zdaniem Synthoil zmiażdży TT 4600
Zamieszczone przez konkonprzy wyprzedzaniu już tak kolorowo nie jest, kapelusz zakupiony ?
Zamieszczone przez konkonxtremesystems, nie ma co dłużej dywagować zalej Castrola i po sprawiePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
koledzy, czytam już kilka dni ten temat.
sam już nie wiem co myślec.
co zalac do ASV, 142 tys nalatane już.
teraz mam jakiegoś mobila 5w30 nie pamietam już którego.
chciałbym zmienic tak z ciekawości na coś innego.
turbina mi już troche puszcza olej, ale chyba w niedługim czasie oddam ją do regeneracji.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chimek11co zalac do ASV, 142 tys nalatane już.
Zamieszczone przez chimek11mobila 5w30 nie pamietam już którego.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chimek11mówisz żeby przejśc na 5w40.
Zamieszczone przez konkonspróbuj Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40. Nie pożałujesz.
Ewentualnie jeszcze coś co jest od XXX czasu na forum i ma całkiem dobre parametry ---> Pentosynth HC 5W-40 od kolegi Maciejek http://www.profitoleje.pl/files/pent...h_HC_5W-40.pdfPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsa czy przeturlanie sie na takich temp jakie opisywalem przez cala zime jest bardzo szkodliwe dla motorowni
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chimek11spróbuje chyba tego PENTOSYNTH HC 5W40
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 22:50 ]
Zamieszczone przez xtremesystemskurcze do 2 tys to cienko bedzie szczegolnie ze 1.6 tdi jest troche bardziej wysoko obrotowy niz 1.9 pd
u mnie trzeba tak do 2,5 ciagnac
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonprzy podejrzeniu puszczania turbiny ja bym nie żałował pieniędzy tym bardziej na pewny, sprawdzony olej
Zresztą miał podane zarówno pełne syntetyki jak i inne propozycje zakupu...to jego wybór.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chimek11olej zamierzam wymieniac co 12 tys., chciałbym żeby troche ciszej silniczem pracował ale wiem że idzie teraz zima a ja trzymam autko pod chmurką, a mieszkam w takim miejscu w którym miejscami dochodzi do -27-28 stopni.
Alternatywa druga to pełny syntetyk 504.00/507.00 prawie na 12 000km :-)
Np. http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2808.pdfProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekXFS 0W40 z Millersa polecam da radęZamieszczone przez PidziekAlternatywa druga to pełny syntetyk 504.00/507.00
Oleje Low SAPS mogą być stosowane tylko w silnikach do tego oleju przeznaczonych...napewno nie jest to ASV.
ASV wymaga tylko i aż normy 505.00 nic więcej ...oczywiście fajnie by było mieć w tym silniku pełen syntetyk za rosądną cenę.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, ciekawe jak to sprawdził że mu turbo puszcza.. Leje olej który może powodować ubytki i dlatego niech zaleje Synthoila jak nie pomoże i przy założeniu, że nie cieknie silnik to regeneracja turbo, zanim skończy się pompowaniem oleju do dolotu, może nawet destrukcją silnika przez rozbieganie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonHTHS < 3.5, cena ok. 250 zł 5L- nie dziękuję, wolałbym 2x częściej zmieniać tańszy ale fakt istnieją.
Co do ceny oliwy 506.01 - zgoda dramat, ale zmiana oliwy, nawet 2x częściej, nie obniży jej lepkości do potencjalnie najbardziej adekwatnej dla temperatur pojawiających się ostatniej zimy.
Zamieszczone przez konkonzak14 napisał/a:
Synthoil Energy SAE 0W-40 bym odrzucił, bo w 40 stopniach jest gęsty (cena posiadania 40 po W) - przypuszczalnie długo będzie osiągał optymalną lepkość.
A to dobre, pomyliła Ci się lepkość z gęstością i ciekawe skąd wnioskujesz wolne nagrzewanie ?
Co do drugiej wątpliwości, to wcale nie "wnoskuję wolnego nagrzewania" - wnioskuję, że dłużej będzie osiągał optymalną lepskość. Dlaczego ?
Dlatego, że od 80 cSt jest "dłuższa droga" do optymalnej lepkości niż od 64. A tak naprawdę punkt startowy w zimie jest istotnie niższy niż 40 st. (0 st. ? -10 st. ?) i rozbieżność w lepkościach, a więc jakości smarowania, jest w tych warunkach jeszcze większa. Innymi słowy, jeżeli przyjąć, że oba oleje nagrzewają się do określonej temperatury w porównywalnym czasie, to w większości przypadków zbliżoną do optymalnej lepkość szybciej osiągnie ten "cieńszy".
Pisząc powyższe ciągle pamiętam, że chodzi o olej na zimę do miasta.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemskurcze do 2 tys to cienko bedzie szczegolnie ze 1.6 tdi jest troche bardziej wysoko obrotowy niz 1.9 pd
u mnie trzeba tak do 2,5 ciagnac
Sprawdź czujniki temperatury i termostat.
Miałem podobną sytuację jak kupiłem samochód zaraz po wymianie oleju.
Olej to nie nie freon, a pompa olejowa nie sprężarka. Różnice mogą być rzędu 10st.C w górę lub w dół. U ciebie są zbyt dyra styczne.
Moim zdaniem problem leży w silniku i nie naprawisz go zmianą oleju.
Na dowód tego zmień olej przed zimą na ten sam co miałeś- jestem przekonany, że problem się nie rozwiąże (potem zawsze można zalać z powrotem tym samym Motulem ;-))"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOmoim też Synthoil zachowa się lepiej niż TT4600.
Synthoil Longtime 0W-40
Spezifikationen und Freigaben:
API SM/CF
ACEA A3-04/B4-04
LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt zusätzlich für Fahrzeuge, für die
folgende Spezifikationen gefordert werden:
VW 502 00/505 00
MB 229.3
BMW Longlife-98
Porsche A40
Ford WSS-M2C937-A
TECHNISCHE
DATEN
Viskositätsklasse : 0W-40
Dichte bei +15 °C : 0,85 g/cm³ DIN 51757
Viskosität bei +40°C : 80 mm²/s DIN 51562
Viskosität bei +100 °C : 14 mm²/s DIN 51562
Viskositätsindex : 181 DIN ISO 2909
Flammpunkt : 216 °C DIN ISO 2592
Pour Point : - 48 °C DIN ISO 3016
ASTM-Farbzahl : 3,5 DIN 51578
Asche, Sulfat : 1,2 g/100g DIN 51575
czy
Synthoil High Tech SAE 5W-40
API SM/CF
ACEA A3-04/B4-04
LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt zusätzlich für Fahrzeuge, für die
folgende Spezifikationen gefordert werden:
MB 229.3
BMW Longlife-98
VW 502 00/505 00
Porsche A40
TECHNISCHE
DATEN
Viskositätsklasse : 5W-40
Dichte bei +15°C : 0,850 g/cm³ DIN 51757
Viskosität bei +40°C : 86 mm2/s DIN 51562
Viskosität bei +100°C : 14,1 mm2/s DIN 51562
Viskositätsindex : 170 DIN ISO 2909
Flammpunkt : 222 °C DIN ISO 2592
Pour Point : – 45 °C DIN ISO 3016
ASTM-Farbzahl : 3,5 DIN 51578
Asche, Sulfat : 1,2 g/100g DIN 51575Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez PidziekXFS 0W40 z Millersa polecam da radęZamieszczone przez PidziekAlternatywa druga to pełny syntetyk 504.00/507.00
Oleje Low SAPS mogą być stosowane tylko w silnikach do tego oleju przeznaczonych...napewno nie jest to ASV.
ASV wymaga tylko i aż normy 505.00 nic więcej ...oczywiście fajnie by było mieć w tym silniku pełen syntetyk za rosądną cenę.
Komentarz
-
Komentarz