Zamieszczone przez AdamB
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
eee - nie mogłeś być zadcowolony - to musiało być urojenie spowodowane schizofrenią wirusową|!Zamieszczone przez gebekNo nie wiem...ja jezdzilem 5 kilometrowe odcinki do pracy i uzywalem Motul 504.507 i bylem zadowolony.Zamieszczone przez AdamBAle tu nikt nie pisze że zły, tylko że ten olej średnio nadaje się na jazdę na krótkich odcinkach w zimie.Zamieszczone przez OrbitProszę Cie, chcesz powiedzieć ze każdy MOTUL to Świetny Syntetyk ...
Komentarz
-
-
HTHS < 3.5, cena ok. 250 zł 5L- nie dziękuję, wolałbym 2x częściej zmieniać tańszy ale fakt istnieją.Zamieszczone przez zak14Są, tyle, że zgodne z normą 506.01
bobwoj, Ja bym chyba lał Synthoila Energy 0W-40 na cały rok.
Oczywiście że super hiper, jak depniesz i olej będzie musiał się wykazać to będzie miał wyższą temp. czyli ok. 90-100 a słaby zapewne straci gwałtownie lepkość przez wysoką temp. np. 130 st.Zamieszczone przez piramidaktóry olej bedzie lepiej chronił silnik, ten który ma temp powiedzmy około 70 stopni i jest super hiper czy tańszy przy temp 80-85?
A to dobre, pomyliła Ci się lepkość z gęstością i ciekawe skąd wnioskujesz wolne nagrzewanie ?Zamieszczone przez zak14Synthoil Energy SAE 0W-40 bym odrzucił, bo w 40 stopniach jest gęsty (cena posiadania 40 po W) - przypuszczalnie długo będzie osiągał optymalną lepkość.
To zależy, warto kierować się zaleceniami producenta i dobrać lepkość do warunków eksploatacji.Zamieszczone przez bobwojczyli wygląda to tak, że im ta liczba jest niższa tym lepiej?
Zbyt niska lepkość przy butowaniu spowoduje spadek ciśnienia w pewnych węzłach, gdzie jest niezbędne.
Generalnie PAO mają najlepsze właściwości niskotemp., więc to zależy, moim zdaniem Synthoil zmiażdży TT 4600Zamieszczone przez bobwojCzyli, ten systnetyk LM na bazie PAO jest zimą gorszy od HC z dodatkami.
Tak, oznacza to że olej nie będzie miał tendencji do szybkich zmian lepkości, także będzie dobrze w zimę i w lato. Trzeba także pamiętać drugą stronę. Mianowicie HC wsk. lepk. mają często wysoki i szybko degraduje. Baza olejowa ma tutaj duże znaczenie. Te z niższym wskaźnikiem mogą dłużej utrzymać lepkość w przedziale temp.Zamieszczone przez bobwojNatomiast Wskaźnik lepkości - im wyższy tym lepiej?
Orbit, Chyba nie ma co przesadzać z LM Spulung co 10 tys. km., co 3-4 wymianę wystarczy, możesz też zalać 2185 dedykowany CR i PD. Ważniejsze lać sprawdzoną gnojówkę, zwykłą, nie żadne Ultimaty, V-powery, no może raz na jakiś czas.
Poniżej -30 (5W- łatwy rozruch, dobra pompowalność do tej temp.) raczej nie ma szans, klimat niby się ociepla, płacimy ludziom żeby pilnowali aby lodowce nie topniały i klimat się nie ocieplił . :haha:Zamieszczone przez Orbitja zalewam, jak spadnie po nizej -36C ... rozpalę ognisko pod miską olejową
Dzida, jak jest problem z pompkami typu trzęsawki autem, metoda z filmiku może załatwić sprawę, sprawdzone, znikają błędy pompek. Najlepiej razem z LM 2185.
Wiara nadzieją głupich że olej wytrzyma 30 tys. km, jeszcze zapewne w aucie flotowym katowanym od zera do bohatera.Zamieszczone przez SeedOlej w tym aucie był wymieniany w trybie LL. Castrol z serwisu.
A kto Ci powiedział że nie usuwa ?Zamieszczone przez SeedKto ci powiedzial, ze plukanka usuwa nagar??
Brat cioteczny zmieniał olej i spływał ciemno złoty, po płukance prawie czarny.
W dieslu naprawdę nie warto często lać płukanki jeżeli ktoś nie przegina z eksploatacją, w benie, a napewno LPG warto co kilka wymian.
Niby śpisz spokojnie ale przy wyprzedzaniu już tak kolorowo nie jest, kapelusz zakupiony ? :szeroki_usmiechZamieszczone przez PAOLO ESCOnie ma to jak zwykła benzyna bez turbo ...
Że trzeba radio podkręcić :lol:Zamieszczone przez Seedco to znaczy - nie podoba mi sie kultura pracy?????
Synthoil, uważany za pełnego syntetyka ma b. wysoką kulturę pracy.im bardziej klekocze tym mniej HC
Na X-Cessie silnik u mnie pracował przyjemnie, aksamitnie (oprócz zimy- metalicznie i odczucie niechęci wkręcania się na obroty) ale szybko tracił kulturę.
Konkurencja nie śpi, może Motul spoczął na laurach ? A może popostu za taką cenę, jakby nie patrzeć atrakcujną Motul poszedł na kompromis i większą uwagę skupił na stabilności temp. i właściwościach myjących bo tu jest b. dobrze bez dwóch zdań, nie oszukujmy sie nie ma co wymagać za dużo. Nikt nie mówi że jest to zły olej, ale kulturą nie grzeszy i z punktu widzenia zwykłego użytkownika właśnie ten parametr ma duże znaczenie.Zamieszczone przez SeedCo za nagonka na Motula. Mam wrażenie, że tu sami sprzedawcy LM i Amsoila siedza czasem....
Równie dobrze Ty zachowujesz się jak sprzedawca Motula, nawet jak producent, mam wrażenie że się ciśnieniujesz i bronisz dobrego mienia
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 20:09 ]
gebek, podpis Cię zdradził :twisted:
xtremesystems, nie ma co dłużej dywagować zalej Castrola i po sprawie, zawsze możesz wrócić do Motula, chociaż Castrol będzie musiał się napracować i znowu zabrudzić silnik po Motulu :twisted:Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Seed, spokojnie, żarcik taki, trochę dystansu do siebie i świata nie zaszkodzi.
Komentarz
-
-
strona 102 tego watku...Zamieszczone przez Orbitna opakowaniu jest napisane 100 % Syntetyk
czy jest to olej syntetyczny ... osobiście mam wątpliwości , ... Może PAOLO powie coś na ten temat ...
Tak to olej syntetyczny.
Nie to nie jest full syntetyk w pełnym rozumieniu tego słowa i zgodnie z teoriami wszelkich "maniaków - fanów pełnego syntetyka, gdzie nie ma prawa być odrobiny oleju nie syntetycznego".
Dajcie luz z tym Motulem ... olej nie jednemu silnikow
uratował.
otóz to jest własnie całkiem możliwe. po prostu oddaje zbyt wiele ciepła co w lecie jest + a w zimie - :?Zamieszczone przez AdamBAle tu nikt nie pisze że zły, tylko że ten olej średnio nadaje się na jazdę na krótkich odcinkach w zimie.
moim też Synthoil zachowa się lepiej niż TT4600.Zamieszczone przez konkonGeneralnie PAO mają najlepsze właściwości niskotemp., więc to zależy, moim zdaniem Synthoil zmiażdży TT 4600
o dziwo ta "wiertarka" śmiało daje radę w normalnej jeździe i to najlepiej w przedziale 90-100 bo wtedy optymalnie wypala spalanie. Dziś w 3 osoby przy normalnej jeździe 5.5 -5.8 itd... a po mieście śmigam praktycznie tak samo - skrzynia ma dobre przełożenie i dużo nadrabia :wink: .Zamieszczone przez konkonprzy wyprzedzaniu już tak kolorowo nie jest, kapelusz zakupiony ?
no prosta sprawa i Kolega będzie zadowolony i silnik bardziej dogrzany w zimie...a na lato zmiana na Motula bardzo wskazana :szeroki_usmiechZamieszczone przez konkonxtremesystems, nie ma co dłużej dywagować zalej Castrola i po sprawiePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
koledzy, czytam już kilka dni ten temat.
sam już nie wiem co myślec.
co zalac do ASV, 142 tys nalatane już.
teraz mam jakiegoś mobila 5w30 nie pamietam już którego.
chciałbym zmienic tak z ciekawości na coś innego.
turbina mi już troche puszcza olej, ale chyba w niedługim czasie oddam ją do regeneracji.
Komentarz
-
-
strona 46 ---> olej z normą VW 505.00 5W/40 ---> pełen syntetyk/ "syntetyk" o dobrych parametrach...żaden Mobil ESP i inny olej z normą VW 507.00... i z daleka od oleju low SAPSZamieszczone przez chimek11co zalac do ASV, 142 tys nalatane już.
przy tym silniku ---> tylko porządny olej pełen syntetyk/"syntetyk" o lepkości 5W/40 do porządnego silnika ASV bez DPF-a i tym podobnych "eko" wynalazków!
no a co możesz mieć innego jak nie Mobila1 ESP 5W/30 ...Zamieszczone przez chimek11mobila 5w30 nie pamietam już którego.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
masz PW.Zamieszczone przez chimek11mówisz żeby przejśc na 5w40.
:szeroki_usmiechZamieszczone przez konkonspróbuj Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40. Nie pożałujesz.
Ewentualnie jeszcze coś co jest od XXX czasu na forum i ma całkiem dobre parametry ---> Pentosynth HC 5W-40 od kolegi Maciejek http://www.profitoleje.pl/files/pent...h_HC_5W-40.pdfPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Poprostu nie wykorzystuj maks. osiągów jak nie ma tych 80 st. Proponuję jazdę do ok. 2 tys. obr., muskając pedał przysp. aż olej osiągnie załóżmy ok. 50 st. potem do 70 st. do 2.5-3 i ok. połowy ped. i po 80 3/4 do 3-3.5 tys. obr., jak trzeba to wiadomo :twisted:Zamieszczone przez xtremesystemsa czy przeturlanie sie na takich temp jakie opisywalem przez cala zime jest bardzo szkodliwe dla motorowni
Komentarz
-
-
Ale dalej jest to tani HC i przy podejrzeniu puszczania turbiny ja bym nie żałował pieniędzy tym bardziej na pewny, sprawdzony olej.Zamieszczone przez chimek11spróbuje chyba tego PENTOSYNTH HC 5W40
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 22:50 ]
To jeździj do 2.5 tys. nie tyle liczą się niskie obroty co wciskanie pedału przyspieszenia. Ważne by przez pierwsze km go muskać.Zamieszczone przez xtremesystemskurcze do 2 tys to cienko bedzie szczegolnie ze 1.6 tdi jest troche bardziej wysoko obrotowy niz 1.9 pd
u mnie trzeba tak do 2,5 ciagnac
Komentarz
-
-
zgadza się. Tylko jak ta turbina już puszcza ...to sam olej jej nie uzdrowi i może kolega nie chce wywalać zbyt dużo $ na olej. Czy uzdrowi ja pełen syntetyk..też raczej wątpliwe :?Zamieszczone przez konkonprzy podejrzeniu puszczania turbiny ja bym nie żałował pieniędzy tym bardziej na pewny, sprawdzony olej
Zresztą miał podane zarówno pełne syntetyki jak i inne propozycje zakupu...to jego wybór.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
XFS 0W40 z Millersa polecam da radęZamieszczone przez chimek11olej zamierzam wymieniac co 12 tys., chciałbym żeby troche ciszej silniczem pracował ale wiem że idzie teraz zima a ja trzymam autko pod chmurką, a mieszkam w takim miejscu w którym miejscami dochodzi do -27-28 stopni.
Alternatywa druga to pełny syntetyk 504.00/507.00 prawie na 12 000km :-)
Np. http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2808.pdfProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Low SAPS do ASV :shock: ....Zamieszczone przez PidziekXFS 0W40 z Millersa polecam da radętaaaa następny Low-SAPS i to z normą VW 507.00 do DPF-ów :zastrzelicZamieszczone przez PidziekAlternatywa druga to pełny syntetyk 504.00/507.00
Oleje Low SAPS mogą być stosowane tylko w silnikach do tego oleju przeznaczonych...napewno nie jest to ASV.
ASV wymaga tylko i aż normy 505.00 nic więcej ...oczywiście fajnie by było mieć w tym silniku pełen syntetyk za rosądną cenę.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, ciekawe jak to sprawdził że mu turbo puszcza.. Leje olej który może powodować ubytki i dlatego niech zaleje Synthoila jak nie pomoże i przy założeniu, że nie cieknie silnik to regeneracja turbo, zanim skończy się pompowaniem oleju do dolotu, może nawet destrukcją silnika przez rozbieganie.
Komentarz
-
-
HTHS < 3.5 to nie jest dramat w zimie i w mieście. Bardziej krytyczne wydają mi się codzienne długie minuty pracy po rozruchu na nieoptymalnie smarowanym silniku, niż sporadyczne (kilka razy na sezon) przypadki nazwijmy to "upalania w mieście", kiedy to olej o wysokim HTHS wykazuje istotną przewagę.Zamieszczone przez konkonHTHS < 3.5, cena ok. 250 zł 5L- nie dziękuję, wolałbym 2x częściej zmieniać tańszy ale fakt istnieją.
Co do ceny oliwy 506.01 - zgoda dramat, ale zmiana oliwy, nawet 2x częściej, nie obniży jej lepkości do potencjalnie najbardziej adekwatnej dla temperatur pojawiających się ostatniej zimy.
Formalnie masz rację, zastosowałem kliszę językową z potocznie używanego w światku anglojęzycznym 'thickness' - być może określnie "cieńszy" nie budziło by Twoich wątplwiści. Jeżeli mam być precyzyjny to miałem na myśli to, że w temp. 40 st. C lepkość kinematyczna, a w konsekwencji prędkość przepływu będzie niższa - smarowanie i odprowadzanie ciepła gorsze.Zamieszczone przez konkonzak14 napisał/a:
Synthoil Energy SAE 0W-40 bym odrzucił, bo w 40 stopniach jest gęsty (cena posiadania 40 po W) - przypuszczalnie długo będzie osiągał optymalną lepkość.
A to dobre, pomyliła Ci się lepkość z gęstością i ciekawe skąd wnioskujesz wolne nagrzewanie ?
Co do drugiej wątpliwości, to wcale nie "wnoskuję wolnego nagrzewania" - wnioskuję, że dłużej będzie osiągał optymalną lepskość. Dlaczego ?
Dlatego, że od 80 cSt jest "dłuższa droga" do optymalnej lepkości niż od 64. A tak naprawdę punkt startowy w zimie jest istotnie niższy niż 40 st. (0 st. ? -10 st. ?) i rozbieżność w lepkościach, a więc jakości smarowania, jest w tych warunkach jeszcze większa. Innymi słowy, jeżeli przyjąć, że oba oleje nagrzewają się do określonej temperatury w porównywalnym czasie, to w większości przypadków zbliżoną do optymalnej lepkość szybciej osiągnie ten "cieńszy".
Pisząc powyższe ciągle pamiętam, że chodzi o olej na zimę do miasta.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Nie szukaj winy w oleju.Zamieszczone przez xtremesystemskurcze do 2 tys to cienko bedzie szczegolnie ze 1.6 tdi jest troche bardziej wysoko obrotowy niz 1.9 pd
u mnie trzeba tak do 2,5 ciagnac
Sprawdź czujniki temperatury i termostat.
Miałem podobną sytuację jak kupiłem samochód zaraz po wymianie oleju.
Olej to nie nie freon, a pompa olejowa nie sprężarka. Różnice mogą być rzędu 10st.C w górę lub w dół. U ciebie są zbyt dyra styczne.
Moim zdaniem problem leży w silniku i nie naprawisz go zmianą oleju.
Na dowód tego zmień olej przed zimą na ten sam co miałeś- jestem przekonany, że problem się nie rozwiąże (potem zawsze można zalać z powrotem tym samym Motulem ;-))"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Ok. Tylko którego wybrać? Z opisu wnioskuję, że 0W-40, ale większość osób jak poleca synthoil'a to wskazuję na 5W-40. Niestety, żaden z nich nie ma normy Opla GM-LL-B-025, ale chyba nie powinno nic złego stać się silnikowi - proszę o poprawkę, jeżeli się mylę :-).Zamieszczone przez PAOLO ESCOmoim też Synthoil zachowa się lepiej niż TT4600.
Synthoil Longtime 0W-40
Spezifikationen und Freigaben:
API SM/CF
ACEA A3-04/B4-04
LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt zusätzlich für Fahrzeuge, für die
folgende Spezifikationen gefordert werden:
VW 502 00/505 00
MB 229.3
BMW Longlife-98
Porsche A40
Ford WSS-M2C937-A
TECHNISCHE
DATEN
Viskositätsklasse : 0W-40
Dichte bei +15 °C : 0,85 g/cm³ DIN 51757
Viskosität bei +40°C : 80 mm²/s DIN 51562
Viskosität bei +100 °C : 14 mm²/s DIN 51562
Viskositätsindex : 181 DIN ISO 2909
Flammpunkt : 216 °C DIN ISO 2592
Pour Point : - 48 °C DIN ISO 3016
ASTM-Farbzahl : 3,5 DIN 51578
Asche, Sulfat : 1,2 g/100g DIN 51575
czy
Synthoil High Tech SAE 5W-40
API SM/CF
ACEA A3-04/B4-04
LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt zusätzlich für Fahrzeuge, für die
folgende Spezifikationen gefordert werden:
MB 229.3
BMW Longlife-98
VW 502 00/505 00
Porsche A40
TECHNISCHE
DATEN
Viskositätsklasse : 5W-40
Dichte bei +15°C : 0,850 g/cm³ DIN 51757
Viskosität bei +40°C : 86 mm2/s DIN 51562
Viskosität bei +100°C : 14,1 mm2/s DIN 51562
Viskositätsindex : 170 DIN ISO 2909
Flammpunkt : 222 °C DIN ISO 2592
Pour Point : – 45 °C DIN ISO 3016
ASTM-Farbzahl : 3,5 DIN 51578
Asche, Sulfat : 1,2 g/100g DIN 51575Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
Problem z P. Piźdzkiem jest taki, że tarez zaczal handlowac Millersem i tylko to bedzie przez niego lansowane - po trupach do celu - każdy chce leżeć na Wawelu.Zamieszczone przez PAOLO ESCOLow SAPS do ASV :shock: ....Zamieszczone przez PidziekXFS 0W40 z Millersa polecam da radętaaaa następny Low-SAPS i to z normą VW 507.00 do DPF-ów :zastrzelicZamieszczone przez PidziekAlternatywa druga to pełny syntetyk 504.00/507.00
Oleje Low SAPS mogą być stosowane tylko w silnikach do tego oleju przeznaczonych...napewno nie jest to ASV.
ASV wymaga tylko i aż normy 505.00 nic więcej ...oczywiście fajnie by było mieć w tym silniku pełen syntetyk za rosądną cenę.
Komentarz
-

Komentarz