Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    LM 4600 (ta cena za ten olej to też jednak lekkie przegięcie :evil: chyba , że traktują ten olej na rynku polskim jako nowość ale to nie powinno mieć wpływ aż taki na windowanie ceny! http://allegro.pl/liqui-moly-3756-to...364139769.html :!: ) będzie dobry do Opla a jestem przekonany, że w porównaniu z olejem GM to praca silnika na nim to niebo a ziemia. GM zleca blendowanie olejów pod Opla...normalna sprawa. Nie był bym zdziwiony gdyby był rozlewany w jednej z naszych polskich rafinerii :lol:
    Millers bardzo uznana marka ale trzeba wybrać konkretny produkt. Jednak Millers ze swoimi olejami bazowymi z PAO i połączeniem ich z estrami to bardzo dobre (jak w chwili obecnej) rozwiązanie.
    Jeśli Havoline to ew Havoline Synthetic 506.01 0W-30 ale cena też kosmiczna +- 48 zł za 1 litr :? http://www.chevron.migomedia.pl/havo....01_0w-30.html
    Ciekawy niskolepkościowy olej o dobrych parametrach. (Bardzo mnie korci ostatnio na przejście w kierunku olejów o wysokim wskaźniku lepkości :P )
    Jednostka silnik A17DTR o ile się nie mylę to dosyć mocno spasowany silnik więc taki olej był by do niej jak najbardziej wskazany. Jeśli chcesz Havoline spróbuj Havoline Synthetic 506.01 0W-30m Masz w nim dobrą lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C - 53 (olej o obniżonym HTHS 2,9) więc silnik powinien być lepiej chroniony w tym przedziale niż przy wcześniejszym oleju. Jeśli nie masz zamiaru pędzić z gazem w podłodze dosyć często to taki olej powiniec się sprawdzić. No i posiada •ACEA A5/B5-04
    a to o niebo lepiej niż wcześniej proponowany.
    TBN masz 9,9 więc też dla diesla jest to lepszy olej (podany przez Ciebie miał TBN 7,5).

    Ciekawy jest też nowy Motul Specific dexos2 5W30
    Spełnia wymagania OPEL/ GM DEXOS2API
    API: SM/CF
    ACEA: C3
    Najwyższej jakości olej silnikowy o wysokiej lepkości HTHS
    W pełni syntetyczny
    Dla silników Euro 4/ 5 wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF
    Mid SAPS – formulacja niskopopiołowa
    Poprawione właściwości dyspersji sadzy,
    Kompatybilny z paliwami typu Biodiesel, odporny na
    spadek lepkości, nisko lotny. Zmniejsza zużycie paliwa
    i zapewnia utrzymanie znakomitych własności
    przeciwzużyciowych jednocześnie. Kompatybilny
    z paliwami alternatywnymi np. Bioethanol (E85), Biodiesel
    (B7), CNG, LPG.
    W Polsce dostępny napewno jest jego odpowiednik: http://allegro.pl/listing.php/search...category=18933


    No i pozostają jeszcze Polskie dobre, oleje Lotos i Orlen (może w Twoim przypadku akurat nie do tego silnika). Zawsze o nich zapominam ops: a sa jak już zaobserwowałem na różnych forach chwalone i naprawdę nie mamy się czego wstydzić (no chyba, że kosmicznej ceny Lotosa Quazar :lol: ).
    Ktoś może się zdziwić ale taki sobie Lotos potrafi spokojnie wytrzymać konkurencję z wieloma markowymi olejami...a przecież Lotos/Orlen to także marka. I to marka licząca się w Europie, dostarczająca bazę olejową dla zagranicznych producentów (celowo nie piszę dla jakich...sami się domyślicie :wink: ) a dodatkowo blendująca oleje na rynek Polski i zagraniczny dla uznanych koncernów...a jest ich troszkę :roll:
    Zapewniam, że Lotos/Orlen jako olej sprawdzi się w naszych 1,9 TDI.
    Załączone pliki
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • Orbit
      Rider
      • 2010
      • 486

      Paolo to są Parametry GM-Dexos2

      Specifications/Performances:
      GM--dexos2
      GM--GM-LL-A-025, GM-LL-B-025
      BMW--Longlife-04
      MB-- 229 -51
      VW--502.00/505.00/505.01
      ACEA-- A3/B3, A3/B4, C3
      API-- SM/SL/CF
      Characteristics:
      Viscosity SAE--5W-30
      Density at 15 C°--0.853 g/cm3
      Kinematic viscosity at C° --69.0mm2/s (cSt)
      Kinematic viscosity at C°--12.00mm2/s (cSt)
      Viscosity index -- 171
      Pour point ---36 C°
      Flash point --225 C°
      T.B.N --7.0 mg KOH/g
      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Ten TBN na poziomie 7.0 jak by trochę słaby był do diesla ja bym szukał jednka oleju z wyższymi możliwościami oczyszczania silnika. Reszta parametrów jak sam zapewne doświadczyłeś typowo "papierowa" a sam stwierdziłeś, że praca silnika na tym oleju troszkę pozostawia do życzenia.
        Niektórzy twierdzą, że olej GM MOTOR OIL jest to olej "Mobil" rozlewany głównie dla serwisów Opla :roll: (obstawiam, że może być blendowany gdzieś w Polsce :roll: )
        Druga teoria - głosi , że ten producent robi na zlecenie oleje dla GM

        http://www.swdrheinol.com/ a tutaj masz przykład ich oleju (olej GM - w wersji oryginalnej :P )

        Ja bym wziął pod uwagę jeszcze te dwa oleje:




        Zawsze możesz kupić Mobil 1 New Life 0W-40
        (OPEL Long Life Service Fill GM-LL-A-025; OPEL Diesel Service Fill GM-LL-B-025) - spokojnie da radę i jest o wiele tańszy.
        Ta norma Dexos to kolejny wymył producentów :lol: skoro VW wprowadza własne (głównie dlatego, że trochę nie udana konstrukcja silników TDI (...."zwykły olej" zostaje po prostu "wyprasowany" spod krzywki wałka rozrządu dodatkowo pompowtryskiwacze są "napędzane" mechanicznie poprzez dodatkowy wałek w głowicy
        wszytko to pływa w oleju dlategu musi być to olej o normie 505.01) nie nadawała się do poprawy a musiała spełniać min. prócz ochrony silnika coraz wyższe normy oczyszczania spalin - stąd te experymenty z olejami 505.01 i 506.01)...to i Opel też chciał coś mieć od siebie...dzięki temu ludzie będą przyjeżdżali do ASO po ten "specjalny olej" :wink: a wiadomo klient +ASO=kasa :lol:
        Załączone pliki
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Orbit
          Rider
          • 2010
          • 486

          Paolo . czy ten OLej Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 to pełny syntetyk ? Mobil raczej odpada , moj silnik ma DPF , a w Oplach ten wynalazek nie działa tak dobrze jak w Skodach ,,, tutaj wypalanie wystepuje dosyc czesto .. w zime to w ogóle Masakra,nawet co 200 kmw miesice ... wiec musze szukac Oleju z Acea C3 ... zacheciła mnie twoja opinia o L.Moli 4600 , co prawda w tej samej cenie jest Motul Dexos2 , jednak znam kogos kto zalał Motulem silnik i jakos specjalnej róznicy miedzy GM-Dexos2 nie zauważył ,a na dodatek silnik cos go zjadał za duzo ... oczywiscie domyślam sie ze to inna półka olejowa ..

          Mam jeszcze pytanie , jakie według Ciebie parametry powinien miec Idealny Olej .. oczywiscie to pytanie czysto Teoretyczne
          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Nie. Napewno to nie jest full syntetyk w pełnym znaczeniu tego słowa. Można napisać tak jak czyni to Mobil , Castrol i 98% innych producentów, że to jest olej syntetyczny - czytaj olej wyk. w najnowocześniejszej technologi syntetycznej.
            Co to znaczy syntetyk ?
            Dawno temu oznaczało to bazę PAO.
            Teraz już nie ma 100% olejów PAO. Bo nie jest to najnowsza technologia, są drogie a nie do końca relacja jakości do ceny jest dobra.
            Stosuje się mieszaniny różnego rodzaju baz PAO, HC, HC-HI, estry.
            Rezultat przy niższej cenie niż 100% PAO otrzymuje się finalnie lepszy produkt.


            Jeżeli chodzi o jakośc oleju Fuchs'a to stronę wcześniej kolega czyzyk64 wypowiadał się na temat Fuchs'a GT1 ...poczytaj :P
            Fuchs równo łoi zarówno Mobila jak i Castrola o innych firmach nie wspomnę, bardzo popularny i zachwalany jest w Wielkiej Brytani a doskonały Fuchs Silkolene daje baty zarówno Millersowi jak i Motulowi - oczywiście trzeba porównać przy tym odpowiednie produkty - co nie oznacza, że Millers i Motul to jakieś popierdułki bo to pewne i sprawdzone oleje!

            [ Dodano: Czw 06 Sty, 11 12:57 ]
            Zamieszczone przez Orbit
            na dodatek silnik cos go zjadał za duzo
            nooo nie on pierwszy to zaobserwował...Motul to do siebia ma prawie tak jak "jamniki" :lol:
            Zamieszczone przez Orbit
            oczywiscie domyślam sie ze to inna półka olejowa
            ani Motul ani LM 4600 nie mają sobie nic do zarzucenia oba są bardzo dobre i warte polecenia -zapewne jak by dobrze poszukać (ale Motul nie udostępnia pełnych kart charakterystyki produktów) to okaże się że oba to najnowocześniejsze oleje technologi syntetycznej III grupa + (prawie jak pełen syntetyk IV grupy PAO).

            Zamieszczone przez Orbit
            jakie parametry powinien miec Idealny Olej .. oczywiscie to pytanie czysto Teoretyczne
            naprawdę teoretyczne :lol:
            Więc odpowiem, że nie skreślam z listy olejów grupy III+ bo naprawdę stosunek ceny do ich jakości często jest bardzo dobry.
            Dodatkowo zamiast skupiać się nad samymi full syntetykami IV grupy PAO szukał bym olejów opartych na bazie PAO + estry które o wiele lepiej zachowują się w silniku niż same PAO i niż same Estrowe oleje.
            "Dobry" to olej który wpełni chroni silnik a dodatkowo sprawia że kierowca jest z niego zadowolony :lol:
            Pokrętna ta moja wypowiedz ale określenie ścisłych parametrów dobrego oleju i zaszeregowanie go jako ten najlepszy możliwe jest praktycznie na papierze co widać u wielu producentów a tak naprawdę ważne jest jak ten olej będzie się zachowywał po kilku tysiącach kilometrów i czy nie straci swoich właściwości. (Fuchs umożliwia odesłanie zużytego oleju do laboratorium i przebadanie go pod względem zachowania parametrów i właściwości ).
            Cieszył bym się gdyby producenci zaczeli uzupełniać swoje karty produktów o takie parametry jak TBN retaining. Ważniejsze jest utrzymanie zdolności oczyszczania w trakcie pracy oleju (TBN retaining) niż inne dane które są zachwalane a tak naprawdę nic nie wnoszą :lol:
            Wiadomo, że producent wykazuje to co dla niego jest wygodne :wink: a nie to czym nie ma się chwalić :lol:
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Orbit
              Rider
              • 2010
              • 486

              Dziekuje Paolo , jak zawsze mozna na Ciebie liczyc
              Jeszcze jedno pytanie . czy 5w40 ... a podobnych parametrach jak 5w30 , ( oczywiscie nie pisze o Gestości ) nie bedzie lepszy na Lato ? wiemy jak było w tamtym roku . gorąco ... wiec chyba olej o wiekszej gestosci lepiej sie zachowuje w takich temperaturach ? No chyba ze zle kombinuje i to zupełnie o co innego chodzi ? myslałem tez iż gestosc oleju ma znaczenie przy wysokich obrotach silnika ... żę np. 5w30 , robi sie zadszy i taka zadkosc wymagana jest przez np. Turbine , a gestrzy Olej bedzie ja zwalniał zo moze doprowadzic do uszkodzenia ...? dobrze kombinuje czy opowiadam jakieś brednie ? :roll:
              Bo na zdrowy rozum 5w40 w lato powinien sie lepiej zachowywac ?

              Mam na mysli Motul 8100 X-clean , TITAN GT1 SAE 5W-40
              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez Orbit
                czy 5w40 ... a podobnych parametrach jak 5w30 , ( oczywiscie nie pisze o Gestości ) nie bedzie lepszy na Lato ?
                teoretycznie lepszy ale w silniku i tak zawsze masz daną temperaturę czy to przy W30 czy W40 (jeśli masz zamiar ostro deptać w lecie to W40 a przy normalnej jezdzie starczy W30 - w USA w Kaliforni stosują W30 i przecież jest OK -zakres stoswania W30 i W40 już teraz praktycznie pokrywają się dzięki stosowaniu w olejach dodatków wytrzymałościowych).
                Motul X-clean 5W/40 i Motul X-clean 5W/30 mają praktycznie taką samą temepraturę zapłonu przy ok 230°C i index lepkości 171 dodatkowo 5W/30 będzie napewno łatwiej pompowalny w każdym zakresie temeratur a to duży +.
                Pozostałe parametry tych olejów są bardzo podobne.
                Do diesla 1,7 ja bym wybrał olej w przedziale 5W/30 a nawet 0W/30.
                Tutaj masz fajne szkolenie z Motula - poczytaj napewno się przyda.

                Fuchs także preferuje oleje 5W/30 do Opla - TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30
                zamiast 5W/40.
                Motul 8100 X-clean to dobry wybór do tego silnika tylko jednak w przedziale 5W30 - no łatwiej dostępny od Fuchsa a dodatkowo możesz go kupić u naszych polecanych przedstwicieli na forum - Kolega elemenateur.

                http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=3971 oraz tutaj
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29578 także polecam Kolegę.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • haragon
                  Rider
                  • 2008
                  • 310

                  PAOLO
                  Co sądzisz o nowym oleju Motula 8100 X-MAX do VP.
                  Jest to olej stworzony w celu maksymalnej ochrony silnika jednostek znacznie obciążonych.
                  Po za tym parametr 5w30 daje do myślenia...

                  WŁAŚCIWOŚCI
                  Klasa lepkości SAE J 300 5W-30
                  Gęstość w temp. 15°C ASTM D 1298 0.859
                  Lepkość w temp. 100°C ASTM D 445 12,0 mm2/s
                  Lepkość w temp. 40°C ASTM D 445 73,0 mm2/s
                  Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 161
                  Punkt płynięcia ASTM D 97 -42°C
                  Temperatura zapłonu ASTM D 92 232°C
                  TBN ASTM D 2896 10,9 mg KOH/g

                  Za niedługo zbliża się termin zmiany oliwki a im dłużej to wszystko czytam tym mam większy mętlik w głowie.
                  Czy mógłbyś wrzucić linka, ewentualnie krótko opisać powyższe parametry?
                  Nie chodzi mi o szczegółowy opis, raczej o to czy dany wynik jest lepszy im jest wyższy, czy im niższy w poszczególnej charakterystyce.
                  Informacje te zapewne przydadzą się do bezpośrednich papierowych porównań z innymi produktami w celu dobrania tego naj...
                  Wiem, wiem że papier wszystko przyjmie, ale skoro nie będę czuł różnicy to niech chociaż pięknie na papierze wygląda. :szeroki_usmiech
                  "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                  Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                  >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                  >>Software - rogalotti<<

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez haragon
                    lepszy im jest wyższy, czy im niższy
                    chodzi o lepkość w poszczególnych temeraturach oczywiście i sam wskaźnik oleju (wskaźnik lepkości oleju - określony na podstawie lepkości kinematycznej wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40st.C i 100st.C) oraz klasę lepkości oleju.

                    " Jeżeli przyjmiemy średnio temperatura oleju waha się od 90 do 120 C (przy normalnej jeździe samochodem lub jazdę po autostradzie z dopuszczalną prędkością ), to możemy przyjąć jako odpowiedni parametr lepkość w temperaturze ok. 100C.
                    Silnik najwięcej się zużywa, jeśli olej traci lepkość w wysokiej temperaturze. To główny temat, który większość liczących się producentów woli przemilczeć... Inny to utrata parametrów smarnych wraz z dostaniem się paliwa do oleju (co ma najczęściej miejsce w przypadku silników benzynowych).

                    W silnikach „cywilach” ważniejszy jest zimny rozruch - 80-90% zużycia to właśnie zimny start i niewystarczające smarowanie, zwłaszcza w niskich temp. (tutaj kłania się parametr lepkości oleju w temperaturze do 40C. oraz temperatura płynięcia).

                    Olej nie tylko smaruje ale też chłodzi, dlatego ważna jest szybkość z jaką może być tłoczony w magistrali.

                    Podstawowa własnością fizykochemiczna charakteryzującą olej silnikowy i jednocześnie określającą zakres jego stosowania jest charakterystyka lepkościowa oleju. Na charakterystykę ta składają się lepkość w temperaturach dodatnich i ujemnych oraz wskaźnik lepkości. Lepkość najogólniej definiowana jest jako miara tarcia wewnętrznego cieczy.

                    Znacznie niższa klasa lepkości oleju (0W/... ; 5W/....), to energooszczędność, ekstremalnie krótki czas potrzebny do pełnego smarowania silnika od chwili jego rozruchu (zdecydowanie szybsze dotarcie oleju od pompy olejowej do najdalej położonych punktów smarnych silnika , prawidłowa praca popychaczy hydraulicznych), co wiąże się z znakomitym zabezpieczeniem przed zużyciem ciernym elementów silnika (stąd najnowsze oleje 0W/20).

                    Parametry i określone dane to jedno…a interpretacja ich i przełożenie na dany silnik to zupełnie coś innego.
                    Każda konstrukcja jest zoptymalizowana do pewnego przedziału lepkościowego klasy oleju co różnie jest ujęte w książkach serwisowych.
                    Wielu producentów i konstruktorów ukazuje tych tabelkach i zakresach temp. jaki olej jest zalecany.
                    Obecnie silniki sa pasowane ciasno i stosowanie olejów o o wysokiej klasie lepkości wydatnie przyspiesza proces zużycia jednostki".

                    Jeśli silnik jest zrobiony pod olej o niskiej klasie lepkości, to nie ma pewności czy olej o klasie lepkości wyższej da radę jednocześnie ze smarowaniem i chłodzeniem.
                    Przy zaleceniach VW olej 5W-30 ma parametr lepkości w temperaturze ok. 100C. w granicach +- 10 a w przypadku twojego Motula masz lepkość w temp. 100°C [shadow=red:e35ab026ba]12,0 mm2/s [/shadow:e35ab026ba] więc spokojnie wystarczy. Olej w określonym zakresie temperatury ma wykazywać większą lepkość kinematyczną by w ten sposób "uszczelniać" silnik zanim ten osiągnie swoją temperaturę pracy a co za tym idzie też i "pasowanie". Co innego oleje które mają niższy indeks lepkości (np. 140) i jego wynikające z tego właściwości a co innego olej o wysokiej lepkości i niskiej temperaturze pompowalności.
                    Co do niskiego indeksu lepkości - dobrze będzie się sprawdzał w samochodach których silniku już są odrobinę "zmęczone". Taki olej będzie powodował mniejsze błękitno-niebieskie dymienie na zimno, gdyż olej ma w niższych temperaturach (0-50) wyższą lepkość, przez co bardziej "uszczelnia".


                    Żeby porównać 5W30 chroniący silnik lepiej niż 5W40, trzeba wnikać w skład, palete dodatków. Ogólnie przyjęto, że oleje z HTHS większym od 3,6 są olejami o podwyższonej ochronie w wysokich temperaturach oleju.
                    5W40 to nie jest gęsty olej, można wśród takich olejów znaleźć produkty z mniejszym albo większym HTHS od różnych olejów 5W30. Tak wiec jest to kwestia płynna i niejednoznaczna, lepiej polecać konkretny produkt niż tylko oznaczenie.

                    Zgodnie z limitami klas lepkości, lepkość wysokotemperaturowa HTHS została podzielona na dwie grupy czyli niski i wysoki HTHS - Lepkość w temperaturze 150°C (HTHS),

                    Niski HTHS : Niskie zużycie paliwa –Ekonomia zużycia paliwa, Przedłużone przebiegi międzywymianowe

                    Wysoki HTHS: Wysoka ochrona silnika, Przedłużone przebiegi międzywymianowe

                    Do silnika VW polecane są min:
                    Lekko bieżne oleje (niska klasa lepkości ) low SAPS (Zawartość popiołów siarczanowych SA, fosforu P i siarki S -SAPS) o wysokiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej > 3,5 mPa.s (Najwyższa ochrona przeciwzużyciowa nawet w najcięższych warunkach termicznych i mechanicznych dzięki wysokiej lepkości)



                    Motul 8100 X-MAX:
                    HTHS > 3.5
                    bardzo dobry TBN
                    bardzo dobry punkt płynięcia i temeratura zapłonu
                    wskaźniki lepkości także są jak najbardziej w normie a nawet powyżej.
                    Mógł bym się doczepić ew. do :
                    API SL/CF – ACEA A3/B4 ale jeśli chodzi o silnik VP to spokojnie możesz ten olej użyć do tego silnika , naprawdę nie trzeba mu nic więcej i nie ma co się czepiać papierowych danych.
                    Są jeszce nasze polskie oleje serii Lotos i Platinum, wcale nie gorsze - naprawdę (ale trzeba się do nich przekonać).
                    Nic tylko sprawdzić jak ten olej będzie się sprawdzał w silnku.

                    100% SYNTHETIC – ESTER BASED - ten napis potraktuj z przymróżeniem oka :wink: ładnie wygląda na butelce i tyle...

                    Tutaj masz szkolenie z Motula - poczytaj:
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • arturv3
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 100

                      Mam taki problem olejowy:
                      Silnik ASV, aktualny przebieg 97kkm,
                      Serwis (ASO) lał od nowości olej Mobil1 0W40, przy 60 kkm nalali mi 5W40, przy 75 kkm nalali mi 10W40, przy 86kkm wlali mi 5W30. :evil:
                      Do tej pory nie zwracałem na to uwagi ale ostatnio porównałem sobie kilka faktur i pojawiła się konsternacja :twisted:
                      Będę teraz robił serwis olejowy tylko nie wiem jakiej lepkości olej mam wlać, bo wygląda na to, że do tej pory ASO lało co popadnie (w zależności od tego co mieli na stanie)
                      Czy takie mieszanie oleju może zaszkodzić silnikowi?
                      Jaką lepkość oleju teraz wybrać?

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez arturv3
                        przy 75 kkm nalali mi 10W40
                        debile kuzwa, normalnie debile tragedi nie było zapewne ale dobrze, że choć potem zalali 5W/30. Biedy silniczek był na tym 10W/40 a turbina jeszcze biedniejsza...ale to jak widać kolejny przykład czego można się spodziewać po ASO.
                        Proponuję przy następnej wymianie płukankę np Liqui Moly do silnika ( nie rozszczelni go :diabelski_usmiech , nie wypłucze mu uszczelek i nie zrobi dziury w kadłubie, ew jak będziesz jechał rano do pracy zwróć uwagę uwagę na sąsiada!!! ...jak się będzie głupio uśmiechał to zatrzymaj auto i sprawdź czy nie masz kałuży oleju za sobą :los ......)
                        żarcik to był, żarcik :haha:
                        :bow
                        Tak naprawdę polecam płukankę!!! (może być bardzo dobra Liqui Moly koszt +- 30 zł, wlewasz do silnika do oleju na postoju , na rozgrzanym silniku bez gazowania i jazdy!!!, 10-15 minut ma pochodzić , spuszczasz ze starym olejem, zalewasz nowym - cieszysz się z pięknej pracy i czystego silnika - oczywiście wcześniej przeczytaj instrukcję na płukance ale zapewne jest tak jak napisałem :roll: ) zapewniam, że płukanka nic nie rozszczelni a przy zmianie marek producentów oleju jest nawet wskazana + zakup dobrego oleju z zakresu 5W/30 , 5W/40 (oba się nadają !) + zmiana filtra oczywiście ...i jazda w drogę :drive:

                        [ Dodano: Pon 10 Sty, 11 19:09 ]
                        Do ASV polecam - jeśli chcesz - Liqui Moly Diesel SYNTHOIL 5W-40 to 100% syntetyk na bazie PAO (żadna popierdułka w technologii syntetycznej :lol: ) - Olej 100% syntetyczny o obniżonym tarciu wewnętrznym.
                        Ehhh szkoda, że nie nie posiada on normy VW 505,01 i nie powinno się jego do PD-ków zalewać
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • arturv3
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 100

                          A czy olej firmy MOTUL to dobra propozycja, np taki:
                          Zapoznaj się z ofertą naszego sklepu z olejami samochodowymi. W sprzedaży posiadamy m.in. oleje do samochodów osobowych od wiodących producentów. Zapraszamy.

                          5W40.

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            MOTUL 8100 X-MAX 5W/30
                            (W 100% syntetyczny, estrowy olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla. Specjalnie zaprojektowany do zmiennych przebiegów między wymianami w silnikach benzynowych i Diesla ... VW 502.00/505.00 )
                            lub
                            MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W/40 (W 100% syntetyczny olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla, spełniajacych normy emisji spalin EURO IV,
                            wyposażonych w filtr czastek stałych i wymagajacych olejów wykonanych w technologii "Mid SAPS". Do każdego rodzaju samochodu wymagajacego oleju spełniajacego normy ACEA A3/B3, A3/B4. ACEA C3/A3/B4, API
                            SM/CF, VW 502.00/505.00.)
                            albo MOTUL 8100 X-CESS 5W/40
                            (W 100% syntetyczny olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla, o dużej pojemnosci i dużych mocach,posiadajacy aprobaty wiekszosci znaczacych producentów samochodów. Do każdego rodzaju paliwa: benzyna,
                            Diesel, LPG. ACEA A3/B3/B4, API SL/CF, VW 502.00/505.00,)
                            wg mnie każdy z powyższych będzie lepszy od Specyfica.

                            [ Dodano: Pon 10 Sty, 11 20:35 ]
                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Tutaj masz szkolenie z Motula - poczytaj:
                            http://strona.i-car.nazwa...CMO_PL_2010.pdf
                            k zapraszam do lektury...
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • wojtass
                              Rider
                              • 2007
                              • 473

                              ok a czym różni się ten olej http://allegro.pl/liqui-moly-diesel-...397563563.html
                              od tego http://allegro.pl/liqui-moly-synthoi...91954107.html3
                              oprócz ceny :lol:

                              Komentarz

                              • arturv3
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 100

                                Mam takie pytanie:
                                Jeżeli dany olej spełnia wymagania lepkościowe oraz zalecenia producenta (np. normy VW) to czym różnią się produkty poszczególnych firm?
                                Czym różni się olej np. Orlen Platinum od Mobil1 czy Motul?
                                Czy to jest tylko marketing i pozycjonowanie marki, za co mam dopłacać do "markowego" (tzn. jakiego?) oleju?

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez wojtass
                                  1. to LIQUI MOLY Diesel Synthoil 5W-40 prawdziwy 100% syntetyk na bazie PAO
                                  2. link nie działa :?

                                  Zamieszczone przez arturv3
                                  Czym różni się olej np. Orlen Platinum od Mobil1 czy Motul?
                                  ad:

                                  Zamieszczone przez arturv3
                                  Czy to jest tylko marketing i pozycjonowanie marki
                                  tak to też jeden z czynników cen oleju.

                                  [ Dodano: Pon 10 Sty, 11 22:42 ]
                                  Zamieszczone przez arturv3
                                  Czym różni się olej np. Orlen Platinum od Mobil1 czy Motul?
                                  zadaj takie pytanie na @ producentom z prośbą o uzasadnienie że ich produkt jest lepszy od konkurencji.
                                  - uzasadnienie może być w postaći rozprawki...jak będzie im wygodniej :wink:
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    właśnie rozmawiałem z DGW, przed zimą zalał (nie wiem co go naszło) Mobila a teraz rozbierał silnik (po 7kkm :idea: ) i twierdzi, że takiego syfu, szlamu, dawno nie widział, aż sam się zdziwił :?
                                    ponieważ rozbiera go dość regularnie to jakieś porównanie ma...
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Dzida
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 2253

                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      właśnie rozmawiałem z DGW, przed zimą zalał (nie wiem co go naszło) Mobila a teraz rozbierał silnik (po 7kkm :idea: ) i twierdzi, że takiego syfu, szlamu, dawno nie widział, aż sam się zdziwił :?
                                      ponieważ rozbiera go dość regularnie to jakieś porównanie ma...
                                      A co było lane do tej pory? (przed Mobilem)

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        Zamieszczone przez Dzida
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        właśnie rozmawiałem z DGW, przed zimą zalał (nie wiem co go naszło) Mobila a teraz rozbierał silnik (po 7kkm :idea: ) i twierdzi, że takiego syfu, szlamu, dawno nie widział, aż sam się zdziwił :?
                                        ponieważ rozbiera go dość regularnie to jakieś porównanie ma...
                                        A co było lane do tej pory? (przed Mobilem)
                                        Motul i incydentalnie Castrol Edge o ile pamiętam.
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • dwaoka
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 927

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Proponuję przy następnej wymianie płukankę np Liqui Moly do silnika ( nie rozszczelni go :diabelski_usmiech , nie wypłucze mu uszczelek i nie zrobi dziury w kadłubie, ew jak będziesz jechał rano do pracy zwróć uwagę uwagę na sąsiada!!! ...jak się będzie głupio uśmiechał to zatrzymaj auto i sprawdź czy nie masz kałuży oleju za sobą :los ......)
                                          żarcik to był, żarcik :haha:
                                          :bow
                                          Tak naprawdę polecam płukankę!!! (może być bardzo dobra Liqui Moly koszt +- 30 zł, wlewasz do silnika do oleju na postoju , na rozgrzanym silniku bez gazowania i jazdy!!!, 10-15 minut ma pochodzić , spuszczasz ze starym olejem, zalewasz nowym - cieszysz się z pięknej pracy i czystego silnika - oczywiście wcześniej przeczytaj instrukcję na płukance ale zapewne jest tak jak napisałem :roll: ) zapewniam, że płukanka nic nie rozszczelni a przy zmianie marek producentów oleju jest nawet wskazana + zakup dobrego oleju z zakresu 5W/30 , 5W/40 (oba się nadają !) + zmiana filtra oczywiście ...i jazda w drogę :drive:

                                          ktora dokladnie masz na mysli?????

                                          bo jest kilka... ENGINE FLUSH PRO-LINE
                                          2427, ENGINE FLUSCH 2640

                                          bede plukal przed wymiana oleju (na fuchs 5W40 TITAN GT 1)

                                          pozdrawiam
                                          bkc+dsg

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez dwaoka
                                            bo jest kilka... ENGINE FLUSH PRO-LINE
                                            2427, ENGINE FLUSCH 2640
                                            oba są dobre.
                                            Pro Line Engine Flush Liqui Moly - Oczyszczacz silnika. Czyści silnik ze wszystkich szkodliwych osadów i resztek olei. Poprawia sprawność mechaniczną silnika poprzez rozpuszczenie osadów.
                                            a
                                            Engine Flush Liqui Moly 2640 Liqui Moly - Oczyszczacz silnika. Czyści silnik ze wszystkich szkodliwych osadów i resztek olei. Jest nieco mniej inwazyjny.
                                            Myślę, że Engine Flush wystarczy bo nie masz wielkiego przebiegu. Kup ten który Tobie odpowiada, który masz dostępny i ma lepszą cenę...oba spełnią swoje zadanie.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • haragon
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 310

                                              Zamieszczone przez szkoda
                                              Zamieszczone przez Dzida
                                              Zamieszczone przez szkoda
                                              właśnie rozmawiałem z DGW, przed zimą zalał (nie wiem co go naszło) Mobila a teraz rozbierał silnik (po 7kkm :idea: ) i twierdzi, że takiego syfu, szlamu, dawno nie widział, aż sam się zdziwił :?
                                              ponieważ rozbiera go dość regularnie to jakieś porównanie ma...
                                              A co było lane do tej pory? (przed Mobilem)
                                              Motul i incydentalnie Castrol Edge o ile pamiętam.
                                              Moim zdaniem DGW padł ofiarą podrobionego produktu.
                                              Dlatego ja nie kupuję produktów masowego przerobu typu polskie Lotos, Orlen, czy zagraniczne Mobil i Castrol.
                                              Taki kraj i takie realia. Pójdzie człowiek do sklepu po dobrą falszeczkę i na drugi dzień dziwi się, że głowa boli :twisted:
                                              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                              >>Software - rogalotti<<

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                Zamieszczone przez haragon
                                                Moim zdaniem DGW padł ofiarą podrobionego produktu.
                                                niewykluczone
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  takiego syfu, szlamu, dawno nie widział, aż sam się zdziwił
                                                  PKP... :? :shock:
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  rozbiera go dość regularnie to jakieś porównanie ma...
                                                  no napewno DGW ma o tym pojecie i jego uwagi są jak najbardziej wiarygodne.

                                                  Dziwne gdyby takie osady były po Motulu, bo raczej zostawia on silnik w dobrej kondycji ( z drugiej strony zależy na jakim Motulu śmigał? W chwili obecnej Motul ograniczył wydatnie bazy syntetyczne oraz dodatki na rzecz HC, stąd cena.
                                                  Kiedyś to było co innego, teraz maja rynek w kieszeni, popyt na bardzo wysokim poziomie.
                                                  Mogą ograniczyć dodatki i bazy (pozostawiając nazwe syntetic 100% / ester - poniważ te dodatki tam wystepują w mniejszej lub większej ilości) aby cena była bardziej konkurencyjna, o wizerunek i markę juz się nie muszą martwić.
                                                  Mobil juz tez nie jest olejem syntetycznym opartym na polielfinach (gr. IV) tzw. PAO już pisałem o tym. Castrol zresztą też nie ma typowych full syntetyków a wszelkie 5W/40 jak i inne zwykłe Edg'e to ewentualnie wzmaniane HC.
                                                  Może trafił się jemu jakiś lewy Mobil?
                                                  Chyba na jego miejscu też bym silnik przepłukał ale DGW wie napewno sam co ma robić w końcu to fachura

                                                  [ Dodano: Sro 12 Sty, 11 11:15 ]
                                                  Zamieszczone przez haragon
                                                  polskie Lotos, Orlen
                                                  no te akurat raczej nie są podrabiane. W dodatku nie ustępują w niczym np Mobilowi i Castrolowi 5W/40.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    no napewno DGW ma o tym pojecie i jego uwagi są jak najbardziej wiarygodne.

                                                    Dziwne gdyby takie osady były po Motulu
                                                    no właśnie nie było, a czy Mobil był podrobiony czy nie tego się raczej nie dowiemy, ale jakaś informacja to jest - że można się naciąć.

                                                    [ Dodano: Sro 12 Sty, 11 11:17 ]
                                                    za niedługo powiem Wam jak wygląda mój silnik po 100kkm lania Motula :idea:
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...