LM 4600 (ta cena za ten olej to też jednak lekkie przegięcie :evil: chyba , że traktują ten olej na rynku polskim jako nowość ale to nie powinno mieć wpływ aż taki na windowanie ceny! http://allegro.pl/liqui-moly-3756-to...364139769.html :!: ) będzie dobry do Opla a jestem przekonany, że w porównaniu z olejem GM to praca silnika na nim to niebo a ziemia. GM zleca blendowanie olejów pod Opla...normalna sprawa. Nie był bym zdziwiony gdyby był rozlewany w jednej z naszych polskich rafinerii :lol:
Millers bardzo uznana marka ale trzeba wybrać konkretny produkt. Jednak Millers ze swoimi olejami bazowymi z PAO i połączeniem ich z estrami to bardzo dobre (jak w chwili obecnej) rozwiązanie.
Jeśli Havoline to ew Havoline Synthetic 506.01 0W-30 ale cena też kosmiczna +- 48 zł za 1 litr :? http://www.chevron.migomedia.pl/havo....01_0w-30.html
Ciekawy niskolepkościowy olej o dobrych parametrach. (Bardzo mnie korci ostatnio na przejście w kierunku olejów o wysokim wskaźniku lepkości :P )
Jednostka silnik A17DTR o ile się nie mylę to dosyć mocno spasowany silnik więc taki olej był by do niej jak najbardziej wskazany. Jeśli chcesz Havoline spróbuj Havoline Synthetic 506.01 0W-30m Masz w nim dobrą lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C - 53 (olej o obniżonym HTHS 2,9) więc silnik powinien być lepiej chroniony w tym przedziale niż przy wcześniejszym oleju. Jeśli nie masz zamiaru pędzić z gazem w podłodze dosyć często to taki olej powiniec się sprawdzić. No i posiada •ACEA A5/B5-04
a to o niebo lepiej niż wcześniej proponowany.
TBN masz 9,9 więc też dla diesla jest to lepszy olej (podany przez Ciebie miał TBN 7,5).
Ciekawy jest też nowy Motul Specific dexos2 5W30
Spełnia wymagania OPEL/ GM DEXOS2API
API: SM/CF
ACEA: C3
Najwyższej jakości olej silnikowy o wysokiej lepkości HTHS
W pełni syntetyczny
Dla silników Euro 4/ 5 wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF
Mid SAPS – formulacja niskopopiołowa
Poprawione właściwości dyspersji sadzy,
Kompatybilny z paliwami typu Biodiesel, odporny na
spadek lepkości, nisko lotny. Zmniejsza zużycie paliwa
i zapewnia utrzymanie znakomitych własności
przeciwzużyciowych jednocześnie. Kompatybilny
z paliwami alternatywnymi np. Bioethanol (E85), Biodiesel
(B7), CNG, LPG.
W Polsce dostępny napewno jest jego odpowiednik: http://allegro.pl/listing.php/search...category=18933
No i pozostają jeszcze Polskie dobre, oleje Lotos i Orlen (może w Twoim przypadku akurat nie do tego silnika). Zawsze o nich zapominam ops: a sa jak już zaobserwowałem na różnych forach chwalone i naprawdę nie mamy się czego wstydzić (no chyba, że kosmicznej ceny Lotosa Quazar :lol: ).
Ktoś może się zdziwić ale taki sobie Lotos potrafi spokojnie wytrzymać konkurencję z wieloma markowymi olejami...a przecież Lotos/Orlen to także marka. I to marka licząca się w Europie, dostarczająca bazę olejową dla zagranicznych producentów (celowo nie piszę dla jakich...sami się domyślicie :wink: ) a dodatkowo blendująca oleje na rynek Polski i zagraniczny dla uznanych koncernów...a jest ich troszkę :roll:
Zapewniam, że Lotos/Orlen jako olej sprawdzi się w naszych 1,9 TDI.
Millers bardzo uznana marka ale trzeba wybrać konkretny produkt. Jednak Millers ze swoimi olejami bazowymi z PAO i połączeniem ich z estrami to bardzo dobre (jak w chwili obecnej) rozwiązanie.
Jeśli Havoline to ew Havoline Synthetic 506.01 0W-30 ale cena też kosmiczna +- 48 zł za 1 litr :? http://www.chevron.migomedia.pl/havo....01_0w-30.html
Ciekawy niskolepkościowy olej o dobrych parametrach. (Bardzo mnie korci ostatnio na przejście w kierunku olejów o wysokim wskaźniku lepkości :P )
Jednostka silnik A17DTR o ile się nie mylę to dosyć mocno spasowany silnik więc taki olej był by do niej jak najbardziej wskazany. Jeśli chcesz Havoline spróbuj Havoline Synthetic 506.01 0W-30m Masz w nim dobrą lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C - 53 (olej o obniżonym HTHS 2,9) więc silnik powinien być lepiej chroniony w tym przedziale niż przy wcześniejszym oleju. Jeśli nie masz zamiaru pędzić z gazem w podłodze dosyć często to taki olej powiniec się sprawdzić. No i posiada •ACEA A5/B5-04
a to o niebo lepiej niż wcześniej proponowany.
TBN masz 9,9 więc też dla diesla jest to lepszy olej (podany przez Ciebie miał TBN 7,5).
Ciekawy jest też nowy Motul Specific dexos2 5W30
Spełnia wymagania OPEL/ GM DEXOS2API
API: SM/CF
ACEA: C3
Najwyższej jakości olej silnikowy o wysokiej lepkości HTHS
W pełni syntetyczny
Dla silników Euro 4/ 5 wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF
Mid SAPS – formulacja niskopopiołowa
Poprawione właściwości dyspersji sadzy,
Kompatybilny z paliwami typu Biodiesel, odporny na
spadek lepkości, nisko lotny. Zmniejsza zużycie paliwa
i zapewnia utrzymanie znakomitych własności
przeciwzużyciowych jednocześnie. Kompatybilny
z paliwami alternatywnymi np. Bioethanol (E85), Biodiesel
(B7), CNG, LPG.
W Polsce dostępny napewno jest jego odpowiednik: http://allegro.pl/listing.php/search...category=18933
No i pozostają jeszcze Polskie dobre, oleje Lotos i Orlen (może w Twoim przypadku akurat nie do tego silnika). Zawsze o nich zapominam ops: a sa jak już zaobserwowałem na różnych forach chwalone i naprawdę nie mamy się czego wstydzić (no chyba, że kosmicznej ceny Lotosa Quazar :lol: ).
Ktoś może się zdziwić ale taki sobie Lotos potrafi spokojnie wytrzymać konkurencję z wieloma markowymi olejami...a przecież Lotos/Orlen to także marka. I to marka licząca się w Europie, dostarczająca bazę olejową dla zagranicznych producentów (celowo nie piszę dla jakich...sami się domyślicie :wink: ) a dodatkowo blendująca oleje na rynek Polski i zagraniczny dla uznanych koncernów...a jest ich troszkę :roll:
Zapewniam, że Lotos/Orlen jako olej sprawdzi się w naszych 1,9 TDI.
Komentarz