Zamieszczone przez konkon
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Orbitco sie dzieje z olejem po 5000 km " nie chce mi sie tego szukac, ale chodziło o to iz juz po 5000 km
Mogę sie domyślać iż (być może), chodzi Ci o silniki z filtrem cząstek stałych, gdzie faktycznie dochodzi czasami do zjawiska "zanieczyszczania" oleju silnikowego przez paliwo, które jest wtryskiwane w celu oczyszczenia filtra. Tutaj rzeczywiście należy być ostrożnym jeżeli ktoś jeździ dużo po mieście, w szczególności na krótkich dystansach.
Więc nie pisz żeZamieszczone przez Orbitale chodziło o to iz juz po 5000 km oleje nie trzymaja parametrów
Mało tego, jakiś czas temu PAOLO ESCO, pisał o tym iż on lub ktoś z jego rodziny był na kontroli w niemieckim ASO i sprawność oleju po przebiegu około 12 kkm, wynosiła ponad 80%. Informacja o tym jest na któejś stronie w tym wątku.
Jeżdżę moim szkodnikiem w systemie QG1 na oleju LL 5W30,. wymienianym co ok.30 kkm, mam przebieg 70 kkm i nic złego z samochodem się nie dzieje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dzidasprawność oleju po przebiegu około 12 kkm, wynosiła ponad 80%
Zamieszczone przez Orbitchodziło o to iz juz po 5000 km oleje nie trzymaja parametrów ... po 10,000 mieli w połowie paliwo w misce olejowej
Inna sprawa czy właściciel chce zmieniac olej co 15 tys km i czy jest taka potrzeba (albo i częściej) czy zdaje się na serwis wg wskazań komputera i czeka na info o potrzebnej wymianie oleju.
"Może na początek dobra wiadomość: posiadacze samochodów z silnikami wysokoprężnymi nie muszą się niczego obawiać. W takich jednostkach niemal nigdy nie dochodzi do rozrzedzenia oleju. Jednak we wszystkich motorach benzynowych paliwo przedostaje się do oleju silnikowego, pogarszając jego zdolności smarne - a to może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Jak szybko i ile benzyny przedostaje się do oleju, zależy od wielu czynników, w tym od liczby rozruchów na zimno, długości przejeżdżanej trasy i temperatury oleju. A to dlatego, że przy każdym rozruchu na zimno (także w lecie, jeśli temperatura bloku silnika nie sięga 50 st., mówimy o rozruchu na zimno) do oleju przenika kilka kropel benzyny. Dzieje się tak, ponieważ trochę paliwa zawsze kondensuje się na zimnych ściankach cylindra, zamiast ulec spaleniu. Pozostaje na ściankach i tam miesza się z filmem olejowym - bo pierścienie tłokowe zgarniają je w dół, w stronę miski olejowej. Jeśli po uruchomieniu samochód przejedzie dłuższą trasę, olej w jego silniku osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę roboczą - co najmniej 80 st. - i benzyna zacznie z niego wyparowywać. Aby jednak w ogóle zaczęła parować, trzeba przejechać co najmniej 15 km. To też zresztą może inaczej wyglądać w różnych jednostkach napędowych. Niemiecki automobilklub ADAC przeprowadził badania, z których wynika, iż 75 proc. wszystkich jazd to "wyprawy" o długości poniżej 10 km. Jeśli się jeździ tylko w ten sposób, w oleju gromadzi się coraz więcej benzyny. Jeden ze światowych liderów w produkcji olejów i paliw, firma Shell, wykonał testy dla różnych samochodów, przygotował nawet do tego celu specjalny "cykl krótkich tras". Jedzie się na nim maksymalnie 15 km, najwyżej 50 km/h i nie przekraczając 2500 obr./min. Wyniki są szokujące. Choć badania odbywały się od początku wiosny, już po 2 tysiącach kilometrów testu zawartość benzyny w oleju przekroczyła 10 proc. A tym samym próg, za którym zdolności smarne oleju spadają. W praktyce, choć wszystkie silniki (samochodów używanych) były zalane olejem SAE-5W-40, pracowały już po 2 tys. km jak smarowane olejem o własnościach 5W-30. A po 5 tysiącach km jego lepkość w wysokiej temperaturze odpowiadała zaledwie olejowi 5W-20... Po 10 tys. km testu zawartość benzyny w oleju silnikowym wynosiła 25 proc. i wówczas silniki rozebrano, po czym wykonano pomiary pierścieni tłokowych i cylindrów. Na pierścieniach sprężających przeciętne zużycie odpowiadało spiłowaniu 0,025 g metalu. A to już poważne zużycie. Silniki złożono i wysłano auta na symulowaną wyprawę wakacyjną: z centrali Shella w Hamburgu na Sycylię i z powrotem. Ile się da z pedałem gazu w podłodze. Ta trwająca 5 tys. km tortura dała dwie informacje: po pierwsze, mijają tysiące kilometrów, zanim benzyna "wygotuje się" z oleju. A po drugie, że po zakończeniu testu silniki nadawały się tylko do kapitalnego remontu. Każdy z pierścieni tłokowych "schudł" o ok. 0,1 g, a ze względu na słabe smarowanie gładzie cylindrowe zostały wyszlifowane rzeczywiście na gładko - tak gładko, że nie są już w stanie utrzymać filmu olejowego. Widoczne na zdjęciu pionowe rysy na wewnętrznych ściankach cylindra świadczą o tym, że silnik wkrótce się zatrze. Nie popadajmy jednak w skrajny pesymizm. Co można zrobić, by nie doprowadzić do opisanej wyżej sytuacji? Unikać krótkich tras i ograniczyć liczbę rozruchów na zimno. A przede wszystkim nie wyjeżdżać na długie trasy z przewidywanym dużym obciążeniem jednostki napędowej tuż przed planowanym przeglądem z wymianą oleju. Na taki wyjazd wybierajmy się ze świeżym olejem w silniku".
Zamieszczone przez awaria_maniac.9 TDI AGR
(tą do PD)
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dzida ... W ogole nie wiesz jak działa DPF i poco jest wtryskiwane Paliwo ... Kompletna Bzdura
Paliwo nie jest wtryskiwane po to aby oczysci, tylko poto aby wypalić ... z czego duza czesc paliwa poprostu spłwa w efekcie sie miesza z Olejem co go rozciecza... ALe ja nie otym pisałem ...
Ale masz Skode wiec pewnie wam dobrze to działa . ja mam Opla, a w Oplach DPF działa fatalnie, wiec wszyscy włąsciciele znaja zasade działa , jak wygląda i jak sie to usuwa ...
jak wejziesz na forum OPLA< to przekonasz sie iz temat DPF jest wiodący , na drugim miejscy to że Ople ogolnie psują sie 10 razy czesciej i powazniej niz kazda inna marka ...
MOje Auto ma rok, a miałem przejscia z nim juz dosyc powazne , typu wypieła sie pół oś
PAOLO ... jak zwykle ... !! SUPER, włąsnie o tym pisałem ... DOKŁĄDNIE O TYM ! DZIDA, przeczytaj a potem sie udzielaj ...1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrbitW ogole nie wiesz jak działa DPF i poco jest wtryskiwane Paliwo
OK ja nie wiem jak działa DPF, Ty zapewne wiesz. Gratuluję i proponuję abyś jako aktywny forumowicz podzielił się z nami tą wiedzą.
Zamieszczone przez OrbitPaliwo nie jest wtryskiwane po to aby oczysci, tylko poto aby wypalić ... z czego duza czesc paliwa poprostu spłwa w efekcie sie miesza z Olejem co go rozciecza
Zamieszczone przez OrbitDOKŁĄDNIE O TYM ! DZIDA, przeczytaj a potem sie udziela
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaAha a wypalenie filtra nie powoduje tego iż staje się on czysty, czyli może ponownie wyłapywać sadzę, aż do ponownego napełnienia i wtryśniecia kolejnej dawki paliwa aby OCZYŚCIĆ/WYPALIĆ filtr DPF..........nie?1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=903 Z Fuchsem w Polsce nie jest podobnie jak z Mobilem i Castrolem ? Polskie bazy i proces produkcyjny ??
Komentarz
-
-
Fuchs nie blenduje oleju pod zamówienie ale wytwarza wg własnych receptur.
Polskie oleje bazowe -zresztą bardzo dobrej jakości - są exportowane w dużej części na Zachód Europ gdzie po przetworzeniu wracają do nas jako markowe produkty :P
Oleje Fuchs Titan stosowane były przez lata w zakładach Volkswagen Motor (w Polkowicach oraz w Niemczech) do napełniania silników z pompowtryskiwaczami 1,9 TDI, montowanych później w samochodach marki Volkswagen, Skoda , Seat...to chyba starczy jako rekomendacja tego oleju.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pio_wwamotul? LIQUI MOLY? czy po prostu lać tego castrol'a slx longlife?Zamieszczone przez pio_wwaCzy wymieniać co 15 czy co 30k?
Ja wymieniam wg szafy i tego zamierzam się trzymać.
Komentarz
-
-
Po ostatnich postach na forum dotyczących różnych problemów z silnikami, prawdopodobnie powstałymi na skutek "trafnego" oleju postanowiłem nie kupować oleju byle gdzie i najtaniej.
Więc mam pytanie gdzie mogę dostać sprawdzoną oliwę :?:
Samochód mam rok, olej zmieniałem dopiero raz, zalałem Motula Specific 5W40 przy przebiegu 120tyś, olej kupiłem na aukcji(Filtry Gdańsk)
Nie wiem na czym jeździł wcześniej, czytając kilka wątków i opinii tera prawdopodobnie skuszę się na Liqui Moly Top Tec 4100
Znacie jaką sprawdzona firmę gdzie mogę go dostać :?:
Myślę o tym http://allegro.pl/hit-liqui-moly-top...401135123.html
Tak czytam ten wątek i niezły zamęt mam już w głowie, niby syntetyk, niby nie...
niby żaden z 505.01 nie może być syntetykiem... :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentolej kupiłem na aukcji(Filtry Gdańsk)
Zamieszczone przez abstinentMyślę o tym http://allegro.pl/hit-liq...1401135123.html
Zamieszczone przez abstinentTak czytam ten wątek i niezły zamęt mam już w głowie, niby syntetyk, niby nie... niby żaden z 505.01 nie może być syntetykiem...
nawet Millers wykazuje olej XFE-PD 5w40 / 505.01 jako nie syntetyczny "(o wyższej niż przeciętna zawartości bazy syntetycznej)" http://www.millersoils.pl/shop/mille...esel-p-53.html taka technologia HC - http://www.millersoils.pl/produkty/p...s-xfe-pd-5w40/
Przy zakupie napewno nie kierował bym się napisami na opakowaniu...nawet napisa syntetyczny nie oznacza, że masz w butelce olej na bazie PAO/Ester - i jest to zgodne z prawem co skrupulatnie wykorzystują różni producenci...kuzwa :xPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentchyba śmiało mogę lać ten LM?
dziwnie piszą na tych aukcjach, min że nie ma 505.01 i do 30tyś przebiegu
LM Top Tec 4100 - zmieniasz co 15 tys km do BXE przy stałych przeglądach
LM Top Tec 4200 - zmieniasz w systemie LL (olej ma normę 507.00 do BXE się nada przy zmianie wg kompa)
Na poprzedniej stronie masz....
aprobaty Audi/VW z 6 Kwietnia 2009r. http://www.audiusa.com/etc/medialib/....0023.File.pdf strona 5 - Technical Service Bulletin Audi/VW Oil Quality Standard VW 505 01
Proszę zwrócić uwagę na stronę 6 - olej z normą VW 505.01 k Lotos Quazar C3 5W/30 i Lotos Quazar 5W/40 :
Co zalać do PD na 15 tys km normalnej jazdy ? LOTOSA!PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentróżnie piszą na poszczególnych aukcjach
Technical Service Bulletin Audi/VW Oil Quality Standard chyba wystarczy jako pewne źródło danych :!:
Liqui Moly Top Tec 4100 5W/40 - Oil Quality Standard VW 505 01
Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30 - Oil Quality Standard VW 506 01/507.00
[ Dodano: Sro 19 Sty, 11 20:54 ]
Zamieszczone przez abstinentchyba kupię ten LMPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOz normą 505.01 oleju full syntetyka 5W/40 ze świeczką możesz szukać czybciej jakiś full syntetyk 506.01 np Millers XF Lonflife 0W/30 http://www.millersoils.pl/produkty/p...longlife-0w30/
nawet Millers wykazuje olej XFE-PD 5w40 / 505.01 jako nie syntetyczny "(o wyższej niż przeciętna zawartości bazy syntetycznej)" http://www.millersoils.pl/shop/mille...esel-p-53.html taka technologia HC - http://www.millersoils.pl/produkty/p...s-xfe-pd-5w40/
Przy zakupie napewno nie kierował bym się napisami na opakowaniu...nawet napisa syntetyczny nie oznacza, że masz w butelce olej na bazie PAO/Ester - i jest to zgodne z prawem co skrupulatnie wykorzystują różni producenci...kuzwa :x
Komentarz
-
-
automat który dobiera olej według Marki i normy do danego pojazdu:
castrol: http://www.castrol.com/castrol/ifram...tentId=7060743
mobil: http://ew5.earlweb.com/search.php?site=46[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
FUCHS prezentuje nową, przełomową technologię olejów silnikowych
http://www.youtube.com/watch?v=aONlCEXRosE
Szybszy, mocniejszy, a zatem lepszy dla silnika - tak w skrócie można opisać nową technologię produkcji olejów silnikowych FUCHS XTL. Charakteryzuje się ona wysokim wskaźnikiem lepkości i dużą stabilnością, która zapewnia szybszą cyrkulację oleju w układzie, a także mniejsze zużycie paliwa.
Nowoczesne oleje silnikowe przeznaczone do samochodów osobowych, które spełniają wymagania producentów pojazdów muszą spełniać wysokie parametry techniczne. Jednak wymagania jakie stawiane są olejom silnikowych cały czas rosną, czego przykładem jest tzw. downsizing silników. Warunki klimatyczne, w jakich pracują silniki stają się coraz bardziej ekstremalne. Również nowe technologie oszczędzające paliwo, jak na przykład systemy typu stop-start stawiają wysokie wymagania olejom silnikowym, zwłaszcza podczas częstego uruchamiania silnika.
Obciążenie oleju silnikowego zwiększa się znacznie w całym okresie eksploatacji pomiędzy wymianami. Aby olej właściwie spełniał swoje zadanie ważne jest, aby możliwie najszybciej cyrkulował w układzie smarowania i dzięki temu zapewniał smarowanie każdej części silnika, wszędzie tam gdzie jest to konieczne.
Dlatego właśnie FUCHS, jako czołowy niemiecki producent specjalistycznych środków smarnych, wykorzystywanych w montażu fabrycznym opracował nową technologię produkcji olejów silnikowych.
Nowa technologia olejów bazowych XTL™, charakteryzująca się ekstremalnie wysokim wskaźnikiem lepkości oraz wysoką odpornością na starzenie, zapewnia szybszą cyrkulację oleju oraz znacznie zwiększoną ochronę silnika w długim okresie.
Technologia XTL™ została dokładnie sprawdzona i przetestowana, również w ekstremalnych warunkach temperaturowych. Dla sprawdzenia i potwierdzenia unikalnych właściwości oleju, szczególnie podczas rozruchu silnika, przeprowadzono serię testów silnikowych w specjalnej komorze, w której temperatura została obniżona do -27oC. W czasie prób porównano konwencjonalny olej silnikowy o klasie lepkości SAE 5W-30 z olejem o tej samej klasie lepkości, wyprodukowanym w technologii XTL™.
Korzyści płynące z zastosowania technologii XTL™
• Łatwiejszy rozruch silnika: do 55% szybsza cyrkulacja oleju w układzie smarowania i o 35% szybszy rozruch silnika*
• Niższe zużycie paliwa: do 1,7% niższe spalanie*
• Niższe zużycie oleju: do 18%*
• Zwiększona odporność na starzenie: ograniczenie o 38% przyrostu lepkości, dzięki czemu olej lepiej chroni silnik w całym okresie eksploatacji pomiędzy wymianami.
*W porównaniu z konwencjonalnymi olejami klasy SAE 5W-30 (fuel economy).
Produkty:
FUCHS będzie oferował cztery oleje silnikowe klasy Premium, które produkowane będą z zastosowaniem technologii XTL™ . Są to: TITAN GT1 SAE 0W-20 rewelacyjny!!! olej najnowszej generacji!!! - po prostu super :bow , TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30, GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 i TITAN GT1 SAE 5W-40 - super olej do 1,9 tdi, już kilka razy jego chwaliłem i polecałem (jak widać nie bez podstawy).Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz