Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andrzej-tdi
    Ambiente
    • 2008
    • 209
    • Octavia II combi (1Z5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    Myślałem na Castrolem ale ze przedwczoraj zapaliła mi się kontrola od poziomy oleju i okazało się ze jest minimalnie mniej niż minimum i doszedłem do wniosku ze jak Motul pomógł mi w Toledo to w Rs-ce może też pomoże.
    I dlatego postawiłem na Motula bo z LIQUI MOLY nigdy nie miałem do czynienia, ale jeżeli Motul się nie sprawdzi to Kolejna wymiana będzie na Top Tec 4100 .
    Chyba że Ten Motul 507.00 to jakiś niewypał ??
    szybko muszę kupić oliwkę bo w Środę Szkodzinka jedzie na serwis do ASO

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez Jasiek
      W LL powinno być zapisane : wymiana co 30tys.km
      ew wg wskazań komputera :P (ale nie polecam LL do zwykłych 1,9 gdzie wystarczy olej 505.01 - o wiele zdrowiej będzie wymienić olej co 15 tys km - no i taniej).

      [ Dodano: Pon 06 Gru, 10 20:25 ]
      Zamieszczone przez andrzej-tdi
      Do BMN to Motul 504.00 507.00
      jak sprawdzony to kupuj :P - TBN na poziomie 7,2 całkiem OK jak dla oleju LL http://www.motul.pl/download/1motul_specific_vw_504_5w_30.pdf( po 10 tys km pewnie będzie z tego lekko -25% :P )
      ja bym się rozglądnął za czymś takim-VALVOLINE 5W30 XL III dobra oliwa i polecana przez mechaników- trchę lepsza temperatura płynięcia -42C (TBN; mg KOH/g 5.9) http://www.automotive.artversa.com/A...AOHVS/1613.pdf

      ew mocny 100% syntetyk na bazie PAO Millers Oils XF Longlife 5w30 http://www.millersoils.net/M3_cgi/mi...otive&cart_id=

      każdy z nich będzie dobry choć ogólnie wymienił bym je po 15 tys km (masz bardzo mocny silnik :P więc pewnie troszkę się upalą :P a tak wogóle to są oleje robione pod filtr cząstek stałych - znaczy się ekologię :hi: no niestety raz zrobionego silnika nie da się poprawić a co chwila zmieniane w górę normy trzeba spełniać... więc VW/Skoda musi sobie jakoś radzić :P ( w/w oleje z aprobatami VW 507.00) - (Mobila ESP i ew Castrol chyba zbyt "słabe" do BMN 170KM dlatego o nich nie piszę...a wogóle Mobil się opuścił ostatnio bardzo :? wg mnie Castrol go wyprzedził :shock: ) Jeśli Motula to polecam naszych dostawców z Forum OCP
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • andrzej-tdi
        Ambiente
        • 2008
        • 209
        • Octavia II combi (1Z5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        wymiana będzie na pewno co 15tys, jak nie mniej.
        Na razie będzie Motul kupiony tu http://allegro.pl/motul-s...1340052658.html mam go pod ręka i ogólnie jest to znajomy kolegi

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez andrzej-tdi
          wymiana będzie na pewno co 15tys, jak nie mniej.
          Na razie będzie Motul kupiony tu http://allegro.pl/motul-s...1340052658.html mam go pod ręka i ogólnie jest to znajomy kolegi
          dobry wybór w dobrej cenie
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • maroko2007
            Drive
            • 2010
            • 68

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            MOTUL 8100 X-clean C3 SAE 5W40 (zamiast MOTULA SPECIFIC 505.01)
            A to czemu polecasz tego pierwszego Motula (8100 X-clean) a nie MOTULA SPECIFIC jak zaleca producent?
            dodam ze na szafie jest juz 119 000 i zamierzam go wirusowac i nie wiem czy to cos zmieni jezeli chodzi o olej, ale mam skrzynie dsg

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez maroko2007
              to czemu polecasz tego pierwszego Motula (8100 X-clean) a nie MOTULA SPECIFIC jak zaleca producent?
              :los Motul Specyfic taki sobie (mnie nie przekonał) dokładnie zamiast Motula Specyfic polecał bym MOTUL 8100 X-clean C3 SAE 5W40 - z normą 505.01 ( k po prostu "nowsza generacja oleju) .

              MOTUL 8100 X-clean dokładnie taki (przykład) - http://allegro.pl/motul-8100-x-clean...339612864.html

              MOTUL SPECIFIC 505.01 5W-40
              STANDARDY: ACEA A3/[shadow=red:4efcc1962b]B3[/shadow:4efcc1962b] - API [shadow=red:4efcc1962b]SJ[/shadow:4efcc1962b]/CF
              WŁASCIWOSCI
              Klasa lepkosci SAE J 300 5W-40
              Gestosc w temp. 15oC ASTM D 1298 0.848
              Lepkosc w temp. 100oC ASTM D 445 13,9 mm2/s
              Lepkosc w temp. 40oC ASTM D 445 84,9 mm2/s
              Wskaznik lepkosci ASTM D 2270 167
              Punkt płyniecia ASTM D 97 -36oC
              Temperatura zapłonu ASTM D 92 215oC
              TBN ASTM D 2896 7,4 mg KOH/g


              MOTUL 8100 X-clean C3 SAE 5W40
              ACEA A3/[shadow=red:4efcc1962b]B4[/shadow:4efcc1962b]/[shadow=red:4efcc1962b]C3 [/shadow:4efcc1962b] API [shadow=red:4efcc1962b]SM[/shadow:4efcc1962b]/CF
              WŁASCIWOSCI
              Klasa lepkosci SAE J 300 5W-40
              Gestosc w temp. 15oC ASTM D 0.845
              Lepkosc w temp. 100oC ASTM 14.1 mm2/s
              Lepkosc w temp. 40oC ASTM 84.7 mm2/s
              Wskaznik lepkosci ASTM 172
              Punkt płyniecia ASTM D 97 -39C
              Temperatura zapłonu 234C
              TBN 7,5 mg KOH/g
              ( Olej zaprojektowany do ostatniej generacji samochodów, z silnikami turbo Diesel lub bezpośrednie silników benzynowych, EURO IV rozporządzenia emisji, wymagającymi olejów silnikowych ACEA C3, o wysokiej HTHS (> 3.5 mPa.s)
              i spełnia VW 505.01 http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-clean_5W40_TDS_(GB).pdf

              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • maroko2007
                Drive
                • 2010
                • 68

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                MOTUL 8100 X-clean C3 SAE 5W40 - z normą 505.01 ( k po prostu "nowsza generacja oleju) .
                Dziwne jest to ze ten olej jest lepszy i taniszy :shock:
                a co uważasz za najlepszy olej do mojego BKD wiem ze ty masz zupelnie inna motorownie,i tez lejesz co innego, ale Motul jest uważany za najlepszy olej nie tylko na tym foum, co tez moze byc juz stereotypem. i pytam, bo widze ze dobrze znasz temat i jest moze jakis inny supstytut oleju do mojego tdi , ktory jest lepszy od Motula

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez maroko2007
                  ktory jest lepszy od Motula
                  nie można tak porównywać.
                  Są dobre i pewne marki ale są też konkretne oleje może mniej znanych producentów które można śmiało wlewać. Motul natopmiast robi zarówno pełne syntetyki jak i oleje HC wzmaciane estrami...stąd cena :P
                  ...a jak zaproponuję olej PLATINUM SYNTHETIC V 5W-40
                  lub LOTOS Quazar C3 5W30 albo LOTOS Quazar 5W40 ew. LOTOS Quazar LLIII 5W30 to będziesz bał się jego wlać? Przecież to pewne oleje i praktycznie 100% oryginalne...i spełniają normy producenta. (fakt Lotosowi się chyba coś z kalkulatorami popierniczyło przy ustalaniu ceny serii Quazar :? )
                  Sprawdzone marki to Valvoline, Motul, Liqui Moly,Millers, Mobil, Castrol, Elf (nazwa obecna TOTAL), Shell itd...uwzględniając w tym oleje z Orlenu i Lotosa.
                  Szukaj oleju z normą VW choć przy 505.01 w 90% będa to tak naprawdę oleje w technologii syntetycznej a jedynie mała część to pełne syntetyki.
                  Podstawa...dobry i sprawdzony olej, tak by nie biegać za nim przy następnej zmianie, nie zmieniaj często producenta oleju, zmieniaj olej co 15 tys max (LL nie są zdrowe dla silnika są zdrowe dla środowiska :P ). I tyle nie ma co tutaj więcej się produkować i gdybać. Wybierz 2-3 produkty wtedy ew. można je porównać tak jak powyżej w przypadku Motula.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • yusin
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 176

                    Witam. Jaki polecacie olej przy 200 tys km, 1,9 tdi alh pozdrawiam, dodam że był m1 5w50
                    Octavia AMBIENTE Ice 1.9 tDI

                    Komentarz

                    • Dzida
                      RS
                      • 2006
                      • 2253

                      Zamieszczone przez yusin
                      Witam. Jaki polecacie olej przy 200 tys km, 1,9 tdi alh pozdrawiam, dodam że był m1 5w50
                      A po co chcesz zmieniać? To bardzo dobry olej.

                      Komentarz

                      • XRS
                        Classic
                        • 2010
                        • 21

                        a u mnie M1 nie wystarczył... i zagościł 10W30 Diesel
                        ROYAL PURPLE MOTOR OIL to syntetyczny, wysokowydajny olej silnikowy przeznaczony do silników benzynowych i diesla w samochodach osobowych, ciężarowych oraz stacjonarnych silnikach przemysłowych. Posiada licencję API. Oleje Royal Purple są zgodne z zaleceniami takich marek jak VW, Audi, Ford, Opel, Mercedes, BMW czy innych... Zapytaj drogą mailową które dokładnie spełniają konkretne wytyczne i zastosowania. Dostępne indeksy lepkości olejów samochodowych: | 5W20 | 5W30 | 5W40 | | 10W30 | 10W30Diesel | 10W40 | | 15W40 | 20W50 | Kup teraz! Olej silnikowy Royal Purple zapewnia doskonałą ochronę, tworzą trwały film olejowy oraz zwiększa wydajność silnika, moment obrotowy, co wpływa na oszczędność paliwa, a poprzez poprawienie procesów spalania redukuje emisję spalin i temperaturę pracy jednostki. ściągnij pdf: test1 i test2 i zobacz ten test Olej silnikowy Royal Purple ma niezrównaną stabilność oksydacyjną (jest odporny na [...]

                        - jest super !

                        Komentarz

                        • maroko2007
                          Drive
                          • 2010
                          • 68

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Wybierz 2-3 produkty wtedy ew. można je porównać tak jak powyżej w przypadku Motula
                          1-Fuchs GT1 5W/40 (ale jest bardzo drogi 206PLN)
                          2-MOTUL 8100 X-clean C3 SAE 5W40 (tu juz jest lepiej z cena 165PLN)
                          3-Millers Oils XFE - PD 5w-40 (i trzeci naj mniej mi znany 155PLN)

                          PAOLO ESCO,
                          i co ty na te oliwki?

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez maroko2007
                            1-Fuchs GT1 5W/40 (ale jest bardzo drogi 206PLN)
                            skąd ta cena? :shock:

                            normalnie kosztuje 133 zł


                            KAŻDY z nich się nada i spisze w Twoim silniku!
                            Najpewniejszy, sprawdzony i solidny jest FUCHS GT1 - produkowany w Gliwicach na licencji - polecam - to olej opracowany we współpracy z koncernem VW .......a przez xxxxx czasu oleje Fuchs'a były wlewane jako pierwsze na montażu w fabryce - to chyba wystarczy jako rekomendacja.
                            Fuchs ogólnie jest bardzo!!! chwalony i polecany na zagranichnych forach i nigdy ale to nigdy nie słyszałem by cokolwiek stało się z silnikiem przy używaniu tej marki

                            MOTUL 8100 X-clean C3 SAE 5W40 porządny olej, jeśli masz pewne dojście napewno sprawdzi się w autku.

                            Millers Oils XFE - PD 5w-40 - jeśli ORYGINALNY a nie rozlewany w garażu! to baaaardzo dobry olej 100% syntetyczny na bazie PAO

                            ale przed zakupem przeczytaj co napisał jeden z Kolegów (wypowiedź na dole wątku)
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...6202&start=345 daje do myślenia :shock: też miałem zamiar sprawdzić Millersa ale raczej poszukam innego pewnego źródła.

                            maroko2007 każdy z w/w olejów się sprawdzi o ile będziesz regularnie zmieniał olej co 15 tys km ( nie polecam LL). Ja wybrał bym Fuchs'a lub Motula.

                            Zamieszczone przez yusin
                            Jaki polecacie olej przy 200 tys km, 1,9 tdi alh pozdrawiam, dodam że był m1 5w50
                            tak jak pisze dzida nie kombinuj M1 5W/50 jest ok - masz 200 kkm przelatane na 5W/50 a chcesz szukać lepszego - nie ma sensu (przebieg auta nie ma nic do klasy oleju....liczy się kondycja\sprawność silnika i jego stan) jak nie masz wycieków i wielkich ubytków śmigaj na 5W/50 nawet do 300 kkm
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • maroko2007
                              Drive
                              • 2010
                              • 68

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              skąd ta cena? :shock:



                              chyba jednak postawie na MOTUL 8100 X-clean C3 SAE 5W40 i zobaczymy?

                              PAOLO ESCO,
                              jak bym byl zalozycielem tematu napewno bym kliknol pomogl dzieki wielkie, bo ja bym napewno kupil i przeplacil za Motul VW SPECIFIC 504 00-507 00 5W-30, a pomiedzy tymi dwoma w/w beda jakies roznice w pracy motorowni?

                              Komentarz

                              • XRS
                                Classic
                                • 2010
                                • 21

                                Poniżej przedstawiamy artykuł wydrukowany w jednym z branżowych australijskich czasopism, w którym opisano sposób wykonania oraz wyniki testu olejów silnikowych na ścieralność. Artykuł jest co prawda w języku angielskim, ale zdjęcia pozwalają na samodzielne wyciągnięcie wniosków. ściągnij pdf: test1 + test2 i prześlij znajomym ! Zobacz jak Royal Purple wyszedł w innym, niezależnym teście na wytrzymałość filmu olejowego. Trzeba zaznaczyć, że testowane oleje pochodzą z rynku amerykańskiego i australijskiego, gdzie ogólnie tego typu produkty to "niebo a ziemia" w porównaniu z tym co jest sprzedawane u nas - szczególnie w naszej części europy ... W teście udział wzięli: (kolejność od najgorszego) zaszczytne, ostatnie miejsce: Shell Helix Ultra miejsce 15: Gulf Western Ultra 14: Pennzoil GT Performance Semi-Syntetic 13: Fuchs Titan Supersyn 12: Motul Turbolight 4100 11: Motul e-tech 8100 10: Elf Excelium GP 9: Mobil 1 8: Mobil [...]

                                - hint: poszukaj motula...

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  maroko2007, 8100 X-clean tylko czemu olej z norma 505.00 do silnika na pompowtrysku ??

                                  Specific tez jest 5W40 :|
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • maroko2007
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 68

                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    8100 X-clean tylko czemu olej z norma 505.00 do silnika na pompowtrysku ??
                                    gdzie ta ma norme 505.01 zobacz tutaj: http://www.opieoils.co.uk/p-878-motu...v-engines.aspx

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Faktycznie cos sie zmienilo, ale nie wszedzie jest o tym wzmianka.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • maroko2007
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 68

                                        XRS,
                                        Z tego testu wynika ze te oleje które uważamy za jedne z najlepszych sa zupelnie do kitu :shock:
                                        ale mnie sie wydaje ze ten test jest bardziej marketingowy jak prawdziwy

                                        [ Dodano: Sro 08 Gru, 10 14:18 ]
                                        Maicroft,
                                        Witam kolege z miasta,a ty czym zalewasz swoja motorownie??

                                        [ Dodano: Sro 08 Gru, 10 14:20 ]
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        ale nie wszedzie jest o tym wzmianka
                                        i tez mam nadzieje ze pompowtryski sie nie wysraja :lol:

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Ja tam leje ten Specyfic 505.01 i daje rade, pompki jeszcze pluja paliwem :diabelski_usmiech
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Specyfic 505.01
                                            to olej HC wzmocniony estrami...na 100% nie full syntetyk :P
                                            Kiedyś go zalałem...ale mi nie podszedł ...zdecydowanie Liquy Moly Top Tec 4100 jest od niego lepszy(w tym znaczeni, że silnik o wiele lepiej...kulturalniej i milej na nim pracuje) a LM to jednak firma z klasą, badziewia na rynek nie wypuszcza. Zamiast Specyfica lał bym właśnie MOTUL 8100 X-clean [shadow=red:5f7d0dde74]C3[/shadow:5f7d0dde74] SAE 5W40

                                            [ Dodano: Sro 08 Gru, 10 15:05 ]
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            8100 X-clean tylko czemu olej z norma 505.00 do silnika na pompowtrysku ??
                                            dlatego że to jest MOTUL 8100 X-clean [shadow=red:5f7d0dde74]C3[/shadow:5f7d0dde74] SAE 5W40
                                            ACEA A3/B4/C3 API S[shadow=red:5f7d0dde74]M[/shadow:5f7d0dde74]/C[shadow=red:5f7d0dde74]F[/shadow:5f7d0dde74]
                                            http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-clean_5W40_TDS_(GB).pdf i spełnia 505.01 jak widać na poprzedniej stronie :diabelski_usmiech

                                            Zamieszczone przez maroko2007
                                            mnie sie wydaje ze ten test jest bardziej marketingowy jak prawdziwy
                                            dokładnie już ten test widziałem kiedyś w polskiej wersji, nie jest obiektywny...równie dobrze mógłbym zlecić taki test i wykazać że oleje firmy XXX są lepsze od innych.
                                            Zamieszczone przez maroko2007
                                            jak bym byl zalozycielem tematu napewno bym kliknoł pomogł
                                            spoko takie hobby, wystarczy jak będziesz zadowolony.

                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            ]Faktycznie cos sie zmienilo, ale nie wszedzie jest o tym wzmianka.
                                            bo większość sprzedawców nie wie co sprzedaje...nawet nie ma podstawowego pojęcia o produktach i specyfikacjach i wciskają kit Klientowi a wogóle Karty Charakterystyki opracowane przez Motula w polskiej wersji to porażka, same wzmianki bez pełnej charakterystyki brak części informacji (jak widać nie ma 505.01) http://matrixsyntheticoils.com/datas...ean%205w40.pdf a tutaj jest http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-clean_5W40_TDS_(GB).pdf jak widać to różne oleje :twisted: Motul - owszem jest dobry ale znowu bez wariacji jak dobrze się poszukać to można kupić w podobnej cenie równie konkurencyjne jak nie lepsze oleje. Miller's i Fuchs z pewnego źródła wcale nie są gorsze...ba nawet Miller's wg niektórych jest lepszy...a słyszał ktoś o 100% full syntetyku Fuchs Silkolene? Oleje na bazie estrów http://www.silkoleneoil.com/raceprod.htm założę się o duży soczek 0,7 że Silkolene spokojnie wytrzyma zestawienie z Motulem. ...Szkoda, że Fuchs jest tak mało u nas doceniany i jakoś cieżko go kupić a to przecież bardzo dobry olej, szczególnie do naszych diesli VW :diabelski_usmiech ....a jeśli już Motul to MOTUL 300V POWER 5W40 lub MOTUL 300V POWER RACING 5W30 tylko że nie mają one specyfikacji VW...ale czy to znaczy że nie spełniają normy? a może są o wiele lepsze? "
                                            W 100% syntetyczny, estrowy olej silnikowy - Przewyższa istniejące standardy."
                                            :roll:
                                            Naszym silnikom 1,9 czy 2,0 nawet się nie śniło, że będą śmigały na takich oliwach :lol:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • XRS
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 21

                                              Zamieszczone przez maroko2007
                                              XRS,
                                              Z tego testu wynika ze te oleje które uważamy za jedne z najlepszych sa zupelnie do kitu :shock:
                                              ale mnie sie wydaje ze ten test jest bardziej marketingowy jak prawdziwy
                                              To jest jednoznaczny test przeprowadzony niezależnie od producentów. Łatwy do przeprowadzenia w sumie, ale pokazuje co w realu ma zabezpieczyć olej - prawda ?

                                              ... i tak - masz rację co do wniosków - to się nazywa zdrowy rozsądek w czystej postaci . Nie dawajcie się okłamywać przez marketingowców - oni są szkoleni do tego aby wpajać NAM ciemnotę. ja nie mogę do dziś wyszukac konkretnych własciwosci fizykochemicznych tym mieszanin sprzedawanych w PL jako oleje silnikowe... za to marketingu jest cała masa i nic nie jest w stanie tego przebić ... oprócz zdrowego rozsądku i testów w realu .

                                              To tak samo jak z piwem - chcesz siki to se kupuj koncernowe pomyje ... a jak chcesz piwo to poszukaj może mniej znanych i mniejszych browarów, ale oni tam WARZĄ PIWO ... z winem podobnie .. z jedzeniem:
                                              W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.





                                              i z olejami też ...

                                              Komentarz

                                              • Orbit
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 486

                                                RoyalPurple wchodzi do Polski fajnie ... T U TA J szkoda tylko ze niema specyfikacji
                                                w połowie tej strony dałem testy róznych oleji , takze PurpleRoyal
                                                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                Komentarz

                                                • konkon
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 667
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  śmigaj na 5W/50 nawet do 300 kkm
                                                  Raczej do końca żywota silnika :twisted:
                                                  Liqui Moly Top Tec 4100 ma niemal identyczne parametry jak Motul X-Clean 5W40, cena podobna, nawet niższa, ale kultura pracy to już w LM zupełnie inna (na korzyść), dlatego przeszedłem z bratem z Motula, nikogo nie namawiam w szczgólności fanów Castrola i Motula :szeroki_usmiech . Nie chcę już zmieniać marki oleju, wlałbym trochę droższy, 100% syntetyk LM Synthoil High Tech, lepsze parametry. (Brak normy 505.01, tylko 502.00/505.00).
                                                  Konrad
                                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                  90 konny AGRessor
                                                  PerfectServiceBy DGW
                                                  WhitePride :smokedevil

                                                  Komentarz

                                                  • xtremesystems
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2254
                                                    • Hyundai

                                                    panowie jaki olej do diesla CAYC 105KM z DPF.. z tego co wiem musi miec norme 507.00
                                                    jaki kupic? castrol edge? nie moge znalezc 5w40 np z norma 507.00

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...