Witam ,zbliża się wymiana oleju i chciałbym wprowadzić pewnie zmiany .Chcę zmienić olej z 10w40 na 5w40.Przebieg to 224tys jeździł ostatnio na 10w40 ,ale zauważyłem że prawie nie ciągnie oleju(jakieś 300-400ml na 15tys) i dlatego chcę zmienić na olej wg zaleceń producenta .Co o tym myślicie??
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez tao1221zy tym przebiegu dać sobie spokój z syntetykiem i śmigać na półsyntetyku ..??
Podejmi decyzję sam bo chyba najlepiej wiesz w jakim stanie masz silnik, zawsze możesz wrócić do 10W40.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tao1221MOTUL 8100 X-Cess 5W40 ,czy to dobry wybór??PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tao1221Czy ten Motul jest słabym olejem ??PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arti1chce wymienic mam OI 1,9TDI 190 Tys
Ciekawostka - ostatnio kupiłem znajomemu jako eksperyment coś takiego -olej pójdzie do diesla 1,9 scenic 2001r.
http://allegro.pl/olej-silnikowy-ard...352061240.html ARDECA SYN-TEC XL 5W/40 cena 67,00 zł za 5 litrów - zapewne olej wykonany w technologii syntetycznej/ HC (87,00 zł z przesyłką).
Oleje ARDECA są opracowywane, tworzone i napełniane wyłacznie w Antwerpii-Belgia.
Syn-Tec XL 5W40 jest najnowszej generacji "syntetycznym" (zapewne HC) olejem silnikowym. Produkowany w Belgii, z najwyższej jakości olejów bazowych. Przeznaczony do silników TDI zaopatrzonych w pompowtryskiwacze.
SPECYFIKACJE:
API SM/CF
ACEA A3/B4-04 / i C3-08
VW505.01, 502.00/505.00 (2005)
MB 229.31
FORD WSS-M2C 917-A
BMW LONGLIFE-04
RENAULT RN 0700, RN 0710
Dosyć ciekawa, tania opcja...ale nie chciał bym tutaj robić kryptoreklamy. Sam za tydzień sie przekonam jak pracuje na nim silnik diesla w renault. Na Polskę dystrybutorem jest ten Pan z linku. Miałem z nim przyjemność kontaktować się i ew. polecam.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
W tym problem że nie mam pewnego dojścia do Motula i do Tytana ... Tylko Shell i Castrol ponieważ są dostępne w Supermarketach ;p Ale jeżeli Motul zawiera dużo substancji płuczących to odpada ,nie chcę aby silnik mógł się rozszczelnić ... A co myślisz o jakimś Shell-u 5w40?? I tak właśnie poczytałem i okazuje się że Shell ma jeszcze więcej bo aż 12,7mg KOH/g ,a np Castrol GTX Magnatec 5W40 już tylko 7,7mg KOH/g .Czy w takim razie Castrol bd najlepszym olejem na zmianę z półsyntetyku na syntetyk?? To mój obecny półsyntetyk ma KOH/g 8.1 .
Komentarz
-
-
Jeśli Castrol to Edg'e 5W/40.
Na allegro mamy swoich dostawców Motula a także tutaj na forum więc nie ma problemu z zakupem:
http://allegro.pl/gdansk-motul-8100-...349577148.html śmiało możesz u nich kupić.
Z Motula i Edga będziesz też zadwolony, no może z Motula bardziej :PPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tao1221Właśnie teraz dręczy mnie te Tbn ,motul ma 10,3 ,castrol którego teraz używam czyli magnatec 10w40 diesel wynosi 8.1 , a w Edge 7.1 .Czyli gdybym wybrał edge byłby to skok w tą gorszą stronę pod względem Tbn ,a jeżeli Motul to jest prawdopodobieństwo że się rozszczelni .
Zamieszczone przez tao1221Czyli gdybym wybrał edge byłby to skok w tą gorszą stronę pod względem Tbn
DODATEK ZAPOBIEGAJĄCY UTLENIANIU SIĘ
DODATEK ZAPOBIEGAJĄCY RDZEWIENIU
DODATEK ZAPOBIEGAJĄCY KOROZJI
DETERGENT
ŚRODEK DYSPERGUJĄCY
DODATEK ZAPOBIEGAJĄCY SIĘ PIENIENIU SIĘ
DODATEK POPRAWIAJĄCY WSKAŹNIK LEPKOŚCI (V.I.)
DODATEK OBNIZAJĄCY TEMPERATURĘ KRZEPNIĘCIA
DODATEK OPÓŹNIAJĄCY ZUŻYCIE
DODATEK WYSOKIEGO CIŚNIENIA (E.P.)
DODATEK ZIĘKSZAJĄCY KLEISTOŚĆ
EMULGATOR
i dopiero całość ma wpływ na jakość oleju i jego poprawę właściwości.
Widać, że istnieje wiele elementów składowych i zmiennych, których działanie musi być zrównoważone, aby otrzymać gruntownie przygotowany produkt, którego właściwości są później potwierdzane w szeregu rygorystycznych prób.
Zamieszczone przez arti1Daj znac jak ARDECA sie sprawuje.Jak coś wybiore dam znac na pw.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tao1221chyba zdecyduję się na Motula
proponuję zamówić u Kolegi (bedziesz miał pewny i sprawdzony) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ht=elemenateur ew inne pewne źródełko.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tao1221Dziękuje za odpowiedz ,ii chyba zdecyduję się na Motula Jeszcze raz dziękuje za pomoc
Pytanie do PAOLO ESCO
Do BMN to Motul 504.00 507.00
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tao1221A może wiecie co ile wymienia się filtr oleju??Ponieważ czytałem że paliwa co 60tys ,powietrza też ale oleju?? Kurcze nie mam pojęcia;p A co forum to inna odpowiedz ... Czytałem że łatwo jest urwać gwint w misie .. Macie jakiś sposób tak aby dokręcić(aby się nie odkręciło)i nie urwać??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maroko2007do mojej motorowni 2.0 tdi bkdZamieszczone przez andrzej-tdiDo BMN
Liqui Moly Top Tec 4100 (silnik pracuje ciszej, ma lepsze parametry i mniejszy apetyt od Motula, jakby co polecał PAOLO ESCO, ), zmiana co 15 tys. km, zdecydowanie polecam
Liqui Moly Top Tec 4200 (olej bardziej do LL), co 15 tys. lub wg. kompa
Fuchs Titan GT1 http://opony-tires.com/dzial_74/towa...1_4l_5W40.html
Dodatkowo polecam http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=19 (~30 zł)
a do czyszczenia wtrysków (być może unikniecie kosztownych napraw) http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=17 (~50 zł) i http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=17 (~25 zł)
i mamy komplecik
Zamieszczone przez tao1221wiecie co ile wymienia się filtr oleju?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tao1221A może wiecie co ile wymienia się filtr oleju??
[ Dodano: Pon 06 Gru, 10 19:25 ]
Zamieszczone przez konkonLiqui Moly Top Tec 4200 (olej bardziej do LL),
mało doceniany a jeden z najlepszych do 1,9 TDI Fuchs Titan GT1 -polecam (choć z dostaniem lekki problem-zakupy w sklepie z linku) ale jeśli do BMN z filtrem cząstek stałych to normę 507.00 spełnia z w/w tylko LM4200 5W30 (do BMN jednak szukał bym chyba ciut mocniejszego oleju) ehhh ekologia "psuje" nam silniki o ile prościej by było bez tych norm eko i innych wymysłów :|
maroko2007 do BKD masz normę 505.01 przy wymianie co 15 tys km i tak polecam (zajrzyj na stronę 46 tego wątku)
poniżej syntetyki i technologia syntetyczna:
505.01 Fuchs GT1 5W/40 •ACEA A3 / ACEA B4•ACEA C3 •API SM/CF ; LM 4100 5W/40; Castrol Edg'e 5W/40 ( żeby nie było :P ) VALVOLINE 5W40 Diesel DuraBlend VW 505.01; MOTUL 8100 X-clean C3 SAE 5W40 (zamiast MOTULA SPECIFIC 505.01) ; TEXACO HAVOLINE ULTRA S 5W40 505.01 ; FUCHS SUPERSYN PLUS VW 505.01 ; ELF SOLARIS LSX 5W30 505.01; a na duże mrozy - ELF EVOLUTION CRV 0W30 - VW 506.01 http://allegro.pl/elf-evolution-crv-...340527114.html - ale zmienił bym jego na wiosnę po max 10-15 tys km)
jak zdecydujesz się na konkret...to pomogę w wyborzePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOco 15 tys km bezwarunkowo razem z olejem...no nie da się inaczej ( wersji LL nie polecam) - poczytajcie http://www.auto-swiat.pl/1-zabojca-silnikabyła Octavia II 1.9 TDI
jest Octavia III Scout 2.0 TDI
Komentarz
-
Komentarz