Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tao1221
    Drive
    • 2009
    • 81

    Witam ,zbliża się wymiana oleju i chciałbym wprowadzić pewnie zmiany .Chcę zmienić olej z 10w40 na 5w40.Przebieg to 224tys jeździł ostatnio na 10w40 ,ale zauważyłem że prawie nie ciągnie oleju(jakieś 300-400ml na 15tys) i dlatego chcę zmienić na olej wg zaleceń producenta .Co o tym myślicie??

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez tao1221
      Co o tym myślicie??
      jestem za
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • tao1221
        Drive
        • 2009
        • 81

        hehe ,a jak myślicie może dojść do rozszczelnienia ?? Czy przy tym przebiegu dać sobie spokój z syntetykiem i śmigać na półsyntetyku ..??

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez tao1221
          zy tym przebiegu dać sobie spokój z syntetykiem i śmigać na półsyntetyku ..??
          :roll: przebieg przebiegiem ale ma tutaj bardziej znaczenie w jakiej kondycji jest silnik, jesli nie ma wycieków i wszystko jest technicznie sprawne ja bym zalał dobry 5W/40 (właśnie zmieniłem u ojca olej w mazdzie 323F 2,0 diesel przebieg 210 tys km - od 40 tys lał 10W/40 teraz zalał 5W/40 i jest bardzo zadowolony bo silnik zdecydowanie ciszej pracuje i lżej odpala na mrozie, nic nie cieknie nie poci się.
          Podejmi decyzję sam bo chyba najlepiej wiesz w jakim stanie masz silnik, zawsze możesz wrócić do 10W40.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • tao1221
            Drive
            • 2009
            • 81

            Wg mojego mechanika stan jest dobry,wszystko zrobione tylko popychacze są do wymiany ,ponieważ pracują głośno ... i to chyba wszystko ... Mam zamiar zalać MOTUL 8100 X-Cess 5W40 ,czy to dobry wybór?? A jak z gwintem w misie??To prawda że łato można urwać ??

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez tao1221
              MOTUL 8100 X-Cess 5W40 ,czy to dobry wybór??
              tak ale gdybym ja miał wybierać to zalał bym Fuchs Titan GT1 http://opony-tires.com/dzial_74/towa...1_4l_5W40.html (będzie ciszej na popychaczach i bezpiecznie dla silnika).
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • tao1221
                Drive
                • 2009
                • 81

                A dlaczego bezpieczniej dla silnika??Czy ten Motul jest słabym olejem ??Nie wiem czy było by łatwo dostać tego tytana ...

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez tao1221
                  Czy ten Motul jest słabym olejem ??
                  Motul jest jak najbardziej OK ale ma TBN na poziomie 10,3 mg KOH/g (to dosyć wysoki stopień -max wynosi 15.0 mg KOH/g - cechę tą nadają olejowi dodatki dyspergująco-myjące i tak się zastanawiałem czy aby nie wymyją go zbyt dokładnie :roll: ). Jeśli masz dobre i pewne dojście do Motula to oczywiście jestem za.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • arti1
                    Rider
                    • 2010
                    • 408

                    PAOLO ESCO może mi doradzisz jaki olej wybrac nie wim co mam wlane ops: {jak kupilem auto to mechanior stwierdzil ze jest dobry} ale chce wymienic mam OI 1,9TDI 190 Tys przejechane
                    artur

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez arti1
                      chce wymienic mam OI 1,9TDI 190 Tys
                      a jaki dotychczas był lany olej? Każdy z tych dwóch powyższych spełni swoje zadanie tak samo jak praktycznie każdy 5W/40 czy 5W/30(5W/30 spokojnie wystarczy na zimowy sezon) czy to będzie olej w technologii syntetycznej czy też pełen syntetyk (ale to chyba jednak przesada :P ) napewno silnik będzie lżej pracował niż na półsyntetyku 10W/40. Co do marki to dwa wymienione powyżej są jak najbardziej sprawdzone i pewne. Oczywiście Mobil, Castrol i pozostałe napewno sprawdzą się w tym silniku. Wybór jest wielki. Jeśli już to ew PW jak zdecydujesz się i będziesz miał wybierać między 2-3 olejami to mogę podpowiedzieć.

                      Ciekawostka - ostatnio kupiłem znajomemu jako eksperyment coś takiego -olej pójdzie do diesla 1,9 scenic 2001r.
                      http://allegro.pl/olej-silnikowy-ard...352061240.html ARDECA SYN-TEC XL 5W/40 cena 67,00 zł za 5 litrów - zapewne olej wykonany w technologii syntetycznej/ HC (87,00 zł z przesyłką).
                      Oleje ARDECA są opracowywane, tworzone i napełniane wyłacznie w Antwerpii-Belgia.
                      Syn-Tec XL 5W40 jest najnowszej generacji "syntetycznym" (zapewne HC) olejem silnikowym. Produkowany w Belgii, z najwyższej jakości olejów bazowych. Przeznaczony do silników TDI zaopatrzonych w pompowtryskiwacze.
                      SPECYFIKACJE:
                      API SM/CF
                      ACEA A3/B4-04 / i C3-08
                      VW505.01, 502.00/505.00 (2005)
                      MB 229.31
                      FORD WSS-M2C 917-A
                      BMW LONGLIFE-04
                      RENAULT RN 0700, RN 0710
                      Dosyć ciekawa, tania opcja...ale nie chciał bym tutaj robić kryptoreklamy. Sam za tydzień sie przekonam jak pracuje na nim silnik diesla w renault. Na Polskę dystrybutorem jest ten Pan z linku. Miałem z nim przyjemność kontaktować się i ew. polecam.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • tao1221
                        Drive
                        • 2009
                        • 81

                        W tym problem że nie mam pewnego dojścia do Motula i do Tytana ... Tylko Shell i Castrol ponieważ są dostępne w Supermarketach ;p Ale jeżeli Motul zawiera dużo substancji płuczących to odpada ,nie chcę aby silnik mógł się rozszczelnić ... A co myślisz o jakimś Shell-u 5w40?? I tak właśnie poczytałem i okazuje się że Shell ma jeszcze więcej bo aż 12,7mg KOH/g ,a np Castrol GTX Magnatec 5W40 już tylko 7,7mg KOH/g .Czy w takim razie Castrol bd najlepszym olejem na zmianę z półsyntetyku na syntetyk?? To mój obecny półsyntetyk ma KOH/g 8.1 .

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Jeśli Castrol to Edg'e 5W/40.
                          Na allegro mamy swoich dostawców Motula a także tutaj na forum więc nie ma problemu z zakupem:


                          http://allegro.pl/gdansk-motul-8100-...349577148.html śmiało możesz u nich kupić.

                          Z Motula i Edga będziesz też zadwolony, no może z Motula bardziej :P
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • tao1221
                            Drive
                            • 2009
                            • 81

                            Właśnie teraz dręczy mnie te Tbn ,motul ma 10,3 ,castrol którego teraz używam czyli
                            magnatec 10w40 diesel wynosi 8.1 , a w Edge 7.1 .Czyli gdybym wybrał edge byłby to skok w tą gorszą stronę pod względem Tbn ,a jeżeli Motul to jest prawdopodobieństwo że się rozszczelni .

                            Komentarz

                            • arti1
                              Rider
                              • 2010
                              • 408

                              Daj znac jak ARDECA sie sprawuje.Jak coś wybiore dam znac na pw.Dzieki
                              artur

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez tao1221
                                Właśnie teraz dręczy mnie te Tbn ,motul ma 10,3 ,castrol którego teraz używam czyli magnatec 10w40 diesel wynosi 8.1 , a w Edge 7.1 .Czyli gdybym wybrał edge byłby to skok w tą gorszą stronę pod względem Tbn ,a jeżeli Motul to jest prawdopodobieństwo że się rozszczelni .
                                :2kc fajnie to zmixowałeś :2kc zdecyduj się czy chcesz 5W/40 najlepiej ogólnie dostępny powiedzmy Castrol Edge, Mobil 1 5W/40 czy też 10W/40 półsyntetyk - nie patrz już na ten TBN (mój kumpel mówi w takich sytuacjach "nie interesuj się za bardzo bo dostaniesz kociej mordki" - bez urazy -po prostu kup taki jaki Tobie odpowiada, który masz ogólnie dostępny, tak by nie biegać i nie szukać przy następnej wymianie. :P ( no może z wyjątkiem tego dosyć wysokiego TBN w Shellu) Zapewniam, że przy regularnej wymianie każdy z powyższych olejów spokojnie spełni swoje zadanie. Bierz pod uwagę że masz te 224 tys najechane i naprawdę nie ma co szaleć z markami i super jakościami oleju. Ja bym się nastawił na olej dobrze chroniący silnik, sprawdzoną i pewną markę a nie napinał się na olej do najnowszej generacji silników. (który ma na pierwszym miejscu dbać o normy ekologiczne :hi: a dopiero potem o ochronę silnika :P )

                                Zamieszczone przez tao1221
                                Czyli gdybym wybrał edge byłby to skok w tą gorszą stronę pod względem Tbn
                                :shock: nieeeee nie można tak powiedzieć każdy z olejów ma odpowiednie dobrany poziom TBN wraz z różnymi dodatkami:
                                DODATEK ZAPOBIEGAJĄCY UTLENIANIU SIĘ
                                DODATEK ZAPOBIEGAJĄCY RDZEWIENIU
                                DODATEK ZAPOBIEGAJĄCY KOROZJI
                                DETERGENT
                                ŚRODEK DYSPERGUJĄCY
                                DODATEK ZAPOBIEGAJĄCY SIĘ PIENIENIU SIĘ
                                DODATEK POPRAWIAJĄCY WSKAŹNIK LEPKOŚCI (V.I.)
                                DODATEK OBNIZAJĄCY TEMPERATURĘ KRZEPNIĘCIA
                                DODATEK OPÓŹNIAJĄCY ZUŻYCIE
                                DODATEK WYSOKIEGO CIŚNIENIA (E.P.)
                                DODATEK ZIĘKSZAJĄCY KLEISTOŚĆ
                                EMULGATOR
                                i dopiero całość ma wpływ na jakość oleju i jego poprawę właściwości.
                                Widać, że istnieje wiele elementów składowych i zmiennych, których działanie musi być zrównoważone, aby otrzymać gruntownie przygotowany produkt, którego właściwości są później potwierdzane w szeregu rygorystycznych prób.

                                Zamieszczone przez arti1
                                Daj znac jak ARDECA sie sprawuje.Jak coś wybiore dam znac na pw.
                                nie ma sprawy.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • tao1221
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 81

                                  Dziękuje za odpowiedz ,ii chyba zdecyduję się na Motula Jeszcze raz dziękuje za pomoc

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez tao1221
                                    chyba zdecyduję się na Motula
                                    Motul, Mobil 1 , Edg'e spokojnie dadzą radę, kup tak byś nie musiał przy następnej zmianie "biegać" za tym samym olejem
                                    proponuję zamówić u Kolegi (bedziesz miał pewny i sprawdzony) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ht=elemenateur ew inne pewne źródełko.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • maroko2007
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 68

                                      Panowie, a jakiego Motula polecacie do mojej motorowni 2.0 tdi bkd?

                                      Komentarz

                                      • andrzej-tdi
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 209
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez tao1221
                                        Dziękuje za odpowiedz ,ii chyba zdecyduję się na Motula Jeszcze raz dziękuje za pomoc
                                        Dobry wybór ja w Toledo miałem tą samą motorownie co ty AHF początkowo lałem Shella ogólnie było oki, potem przy 150 tys. zmiana na Castrola i zacząć brać oliwkę i potem odrazu przesiadka przy 160tys. na Motula X-Cess 8100 5w-40 i zero brania oleju. sprzedałem go jak miał 225tys i zero dolewek miedzy przeglądami

                                        Pytanie do PAOLO ESCO
                                        Do BMN to Motul 504.00 507.00

                                        Komentarz

                                        • tao1221
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 81

                                          A może wiecie co ile wymienia się filtr oleju??Ponieważ czytałem że paliwa co 60tys ,powietrza też ale oleju?? Kurcze nie mam pojęcia;p A co forum to inna odpowiedz ... Czytałem że łatwo jest urwać gwint w misie .. Macie jakiś sposób tak aby dokręcić(aby się nie odkręciło)i nie urwać??

                                          Komentarz

                                          • piotrek_os
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8160
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Zamieszczone przez tao1221
                                            A może wiecie co ile wymienia się filtr oleju??Ponieważ czytałem że paliwa co 60tys ,powietrza też ale oleju?? Kurcze nie mam pojęcia;p A co forum to inna odpowiedz ... Czytałem że łatwo jest urwać gwint w misie .. Macie jakiś sposób tak aby dokręcić(aby się nie odkręciło)i nie urwać??
                                            :roll: :roll: a czy wymieniałes kiedys olej bez wymiany filtra????? bo ja nie....
                                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                            Komentarz

                                            • tao1221
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 81

                                              hehe w tym problem że jeszcze nigdy nie wymieniałem w samochodzie;p .Podczas ostatniej wymiany oleju zostały wszystkie wymienione .I dlatego nie wiem czy wszystkie się wymienia czy nie

                                              Komentarz

                                              • konkon
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 667
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                Zamieszczone przez maroko2007
                                                do mojej motorowni 2.0 tdi bkd
                                                Zamieszczone przez andrzej-tdi
                                                Do BMN
                                                Motul Specific 504 507
                                                Liqui Moly Top Tec 4100 (silnik pracuje ciszej, ma lepsze parametry i mniejszy apetyt od Motula, jakby co polecał PAOLO ESCO, ), zmiana co 15 tys. km, zdecydowanie polecam
                                                Liqui Moly Top Tec 4200 (olej bardziej do LL), co 15 tys. lub wg. kompa
                                                Fuchs Titan GT1 http://opony-tires.com/dzial_74/towa...1_4l_5W40.html
                                                Dodatkowo polecam http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=19 (~30 zł)
                                                a do czyszczenia wtrysków (być może unikniecie kosztownych napraw) http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=17 (~50 zł) i http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=17 (~25 zł)
                                                i mamy komplecik

                                                Zamieszczone przez tao1221
                                                wiecie co ile wymienia się filtr oleju?
                                                Przy każdej zmianie oleju i tylko markowe (Knecht/Mann)
                                                Konrad
                                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                90 konny AGRessor
                                                PerfectServiceBy DGW
                                                WhitePride :smokedevil

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez tao1221
                                                  A może wiecie co ile wymienia się filtr oleju??
                                                  co 15 tys km bezwarunkowo razem z olejem...no nie da się inaczej ( wersji LL nie polecam) - poczytajcie http://www.auto-swiat.pl/1-zabojca-silnika

                                                  [ Dodano: Pon 06 Gru, 10 19:25 ]
                                                  Zamieszczone przez konkon
                                                  Liqui Moly Top Tec 4200 (olej bardziej do LL),
                                                  dokładnie to olej do LL zamiast niego polecam LM 4100 5W/40 będzie lepszy dla turbiny (szczególnie w lecie - w zeszłorocznych mrozach spisał się super) reszta tak jak konkon pisał
                                                  mało doceniany a jeden z najlepszych do 1,9 TDI Fuchs Titan GT1 -polecam (choć z dostaniem lekki problem-zakupy w sklepie z linku) ale jeśli do BMN z filtrem cząstek stałych to normę 507.00 spełnia z w/w tylko LM4200 5W30 (do BMN jednak szukał bym chyba ciut mocniejszego oleju) ehhh ekologia "psuje" nam silniki o ile prościej by było bez tych norm eko i innych wymysłów :|
                                                  maroko2007 do BKD masz normę 505.01 przy wymianie co 15 tys km i tak polecam (zajrzyj na stronę 46 tego wątku)
                                                  poniżej syntetyki i technologia syntetyczna:
                                                  505.01 Fuchs GT1 5W/40 •ACEA A3 / ACEA B4•ACEA C3 •API SM/CF ; LM 4100 5W/40; Castrol Edg'e 5W/40 ( żeby nie było :P ) VALVOLINE 5W40 Diesel DuraBlend VW 505.01; MOTUL 8100 X-clean C3 SAE 5W40 (zamiast MOTULA SPECIFIC 505.01) ; TEXACO HAVOLINE ULTRA S 5W40 505.01 ; FUCHS SUPERSYN PLUS VW 505.01 ; ELF SOLARIS LSX 5W30 505.01; a na duże mrozy - ELF EVOLUTION CRV 0W30 - VW 506.01 http://allegro.pl/elf-evolution-crv-...340527114.html - ale zmienił bym jego na wiosnę po max 10-15 tys km)
                                                  jak zdecydujesz się na konkret...to pomogę w wyborze
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Jasiek
                                                    Ambiente
                                                    • 2008
                                                    • 192
                                                    • Octavia III combi (5E5)
                                                    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    co 15 tys km bezwarunkowo razem z olejem...no nie da się inaczej ( wersji LL nie polecam) - poczytajcie http://www.auto-swiat.pl/1-zabojca-silnika
                                                    W LL powinno być zapisane : wymiana co 30tys.km LUB raz w roku ,co nastąpi wcześniej.
                                                    była Octavia II 1.9 TDI
                                                    jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...