Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    FORD & PREMIER AUTOMOTIVE GROUP

    WSS M2C 913A - Przeznaczony do silników benzynowych oraz do silników Diesla (wyjątki: 1.9 TDI Ford Galaxy z pompowtryskiwaczami oraz silniki TDCI). Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
    WSS M2C 913B - Przeznaczony do silników benzynowych oraz do silników Diesla, w tym do silników TDCI (wyjątek: 1.9 TDI Ford Galaxy z pompowtryskiwaczami). Obniżona lepkoścć wysokotemperaturowa HTHS.
    WSS M2C 917A - Przeznaczony do silników 1.9 TDI z pompowtryskiwaczami (Ford Galaxy). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
    WSS M2C 934A - Przeznaczony do silników benzynowych oraz do silników Diesla o obniżonej emisji spalin zgodnie z normą EURO IV, wyposażonych w filtr cząstek stałych. Low SAPS z bardzo niewielką zawartością siarki, fosforu, popiołów siarczanowych. Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
    WSS M2C 934B - Przeznaczony do nowych silników Diesla - Landrover i Jaguar (2.7L, 3.0L V6 wyprodukowanych po 2010) o obniżonej emisji spalin zgodnie z normą EURO V. Low SAPS z bardzo niewielką zawartością siarki, fosforu, i popiołów siarczanowych. Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.


    Dobry będzie nowy LM TOP TEC 4500 5W-30
    Specyfikacje:
    ACEA C1-08
    FORD WSS-M2C 934-B
    do silnika z filtrem czastek stalych


    oraz olej:
    SLX Professional Longtec A5 5W-30
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • XRS
      Classic
      • 2010
      • 21

      bardzo dobra temperatura płynięcia -45 i zapłonu 230+C
      Nofink speszyl Panie...

      Niektóre 10W30 innych marek tak mają... a nawet lepij
      - obniżają temperaturę tarcia o dobrych kilka stopni ...
      - obniżają spalanie
      - podnoszą wyraźnie moment w dizelku ...

      itd ... bez czarów - i to jest technologia warta zachodu ...

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez XRS
        Niektóre 10W30 innych marek tak mają... a nawet lepij
        Konkretnie? LUCAS OIL? ROYAL PURPLE? AMSOIL OE 10W-30 SYNTHETIC MOTOR OIL? Jeśli już to ten ostatni najbardziej...to ja poproszę 5l za 165 zł a może tak bez wariacji i szału zejdziemy na ziemię i na naszym polskim podwórku coś poszukamy :?: ... wmiarę taniego oleju o dobrych parametrach a jeśli już ktoś zechce olej AMSOIL to też jestem w stanie podać kontakt z osobą która sprowadza go z USA...tylko czy to jest sens?

        Zamieszczone przez XRS
        to jest technologia warta zachodu ...
        widziałeś kiedyś w TV reklamę Liquy Moly? Zgadnij jakim cudem firma sprzedaje te oleje? ...tak bez reklamy ludzie je kupują - chyba idioci ...albo coś ich do tego przekonało... wg Ciebie to ta 1 grupa chyba... ja i jeszcze kilka osób zaliczamy się do tej drugiej. Pewnie nigdy nie miałeś kontaktu z olejami LM? Przejrzyj troszkę for na necie i poczytaj opinie o LM potem się wypowiadaj ale konkretnie a nie puste slogany. Wcześniej czy później i tak ten kto szuka zwróci uwagę na oleje motul, liquy moly albo valvoline.

        Zamieszczone przez XRS
        - obniżają temperaturę tarcia o dobrych kilka stopni ...
        - obniżają spalanie
        - podnoszą wyraźnie moment w dizelku ...
        a ja gdzieś to napisałem? Czy wziołeś to z ulotki jednej z firm olejowych? Bo praktycznie każda ma taki zapis w swoich ulotkach :lol:
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • XRS
          Classic
          • 2010
          • 21

          nie . ten poprzedni .. płynie w -50 prawie i pali się też w 230 ... 235 chyba jakoś ...

          koszt 50zł za litr - i dostępny w polsce ! sam byłem w szoku jak to znalazłem, bo rzeczywiście ssanie samemu oliwy z USA to masakra ...

          widziałeś kiedyś w TV reklamę Liquy Moly?
          no ... w stanach - eee - nie ? w Branderburgii u Krzyżaka ?

          Royal też tak się lansuje tylko tam gdzie jest duży rynek zbytu ...


          Pewnie nigdy nie miałeś kontaktu z olejami LM
          - po czym wnosisz ?

          Ja nie mam jakichś tam zarzutów do Ciebie - spokojnie ... ale nie zamykaj się na jedną markę, bo LM to NIE JEST ostatni cud świata ... sa producenci, którzy dysponują patentami i nie muszą kupowac technologii od innych - dlatego mają i dobrze i tanio ...

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez XRS
            nie . ten poprzedni .. płynie w -50 prawie i pali się też w 230 ... 235 chyba jakoś ...
            ROYAL PURPLE® MOTOR OIL 10W/40 może być?
            Temperatura zapłonu, 203C
            Temperatura płyniecia 44C
            ROYAL PURPLE 5W/40
            Temperatura zapłonu, 218,33
            Temperatura krzepnięcia -48 C bardzo dobrze (ale Elf Exelium Ful Tech ma -54)
            normalny...ale wiesz że dla turbiny 10W/30 10W/40 nie jest najlepszy...

            Niezależne testy ROYAL PURPLE wykazały :
            Większa wytrzymałość filmu
            Odporność na utlenianie
            Wzrost Moc i moment obrotowy silnika
            Oszczędność paliwa w porównaniu z innymi "Energy Oszczędnymi " olejami
            a nawet do 12% zmiejszenie Heat Engine
            itd to jest właśnie technologia ....USA ?
            Jak widzisz RP też się dobrze reklamuje :P

            Tak oczywiście to dobre oleje no ale bez wariacji. Jesli będą ogólnie dostępne w specyfikacji VW 505.00 lub 505.01 wtedy możemy porozmawiać...bo jest taki mały problem
            ...zwróć uwagę , że akurat na tym forum w tym dziele piszemy o olejach do 1,9 TDI ze specyfikacjami VW a nie ogólnie o olejach. a ROYAL PURPLE nie ma z tego co widzę typowych olejów do osobowych silników diesla.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • XRS
              Classic
              • 2010
              • 21

              OK . ja wiem, że czasem trudno się czyta tekst "na szybko" . ale sprawdź 10W30 Diesel ... no bo o tym tu jest - o TDI - tak ?

              Poza tym LM podaje temperaturę palenia jako zapłonu - opczaj to . Nie podają dokładnych specyfikacji nigdzie tylko dane "marketindode" (parafrazując skecz o chińskim żarciu) - ale porównaj samą ilość danych, którą udostepnia LM a którą masz od RP .

              opczaj testy:
              Realne testy na hamowni... Dyno Resblockquotets 1997 F150 As measured on Dynojet's Model 248C Dynamometer MORROW.026  73.3F 28.64-0.44 in.Hg.   0 ft.  CF=1.04  RPM/MPH=68 Max Power = 227.9 Max Torque = 274.8 Royal Purple 41 Synthetic Wynjammer Supercharger Pro Dyno 3.0 In. Cat Back MORROW.025  73.9F 28.69-0.44 in.Hg.   0 ft.  CF=1.04  RPM/MPH=68 Max Power = 226.0 Max Torque = 264.3 Wynjammer Supercharger Pro Dyno 3.0 In. Cat Back 1994 CORVETTE As measured on Dynojet's Model 248C Dynamometer ROTH.007  73.3F 28.85-0.44 in.Hg.   0 ft.  CF=1.03  RPM/MPH=61 Max Power = 273.1 Max Torque = 296.5 Royal Purple #21 Oil Pro Dyno 3.0 In. Cat Back/52mm T Body/Zimmer Computer ROTH .001  70.7F 28.95-0.44 in.Hg.   0 ft.  CF=1.02  RPM/MPH=62 Max Power = 264.7 Max Torque = 293.8 Mobil 1 with Prolong Additive Pro Dyno 3.0 In. Cat Back/52mm T Body/Zimmer Computer 1991 ESCORT GT As measured on Dynojet's Model 248C Dynamometer BROWN.026  93.3F 28.54-0.44 [...]

              Na początek trochę o laboratorium Blackstone: Generalnie chłopaki (i dziewczyny też - OK) zajmują się długodystansowymi testami olejów w realnych warunkach. Czyli konkret... nie jakieś puste gadanie czy forumowe pyskówki - dlatego akurat w ich testach i na tym polu Royal Purple wypada zawsze doskonale ! Poniżej jeden z testów normalnego, cywilnego oleju na cywilnym autku :> / w oryginale / Driving demeanor: I usually let it warm up to the bottom line on the temp gauge, or warm it up for 30-40 seconds before taking off. I am rarely over 0 psi cold, 2-3 psi max if I'm over. I don't auto-x the car and I don't drag it. Most "action" it sees is 3rd gear on-ramp pulls and not-too-often spirited acceleration in the lower gears (not too often due to noise pollution and the ever present po-lice in my area). The car is driven 35 miles to Boston every weekday, and 35 miles back. About 0-5 miles around Boston is stop-n-go traffic on Parking Lot I-93. [...]


              olej cyferki .. od tego są chemicy ! Oni ci dobiorą idealna mieszankę...

              a specyfikację do VW masz tu:
              ROYAL PURPLE MOTOR OIL to syntetyczny, wysokowydajny olej silnikowy przeznaczony do silników benzynowych i diesla w samochodach osobowych, ciężarowych oraz stacjonarnych silnikach przemysłowych. Posiada licencję API. Oleje Royal Purple są zgodne z zaleceniami takich marek jak VW, Audi, Ford, Opel, Mercedes, BMW czy innych... Zapytaj drogą mailową które dokładnie spełniają konkretne wytyczne i zastosowania. Dostępne indeksy lepkości olejów samochodowych: | 5W20 | 5W30 | 5W40 | | 10W30 | 10W30Diesel | 10W40 | | 15W40 | 20W50 | Kup teraz! Olej silnikowy Royal Purple zapewnia doskonałą ochronę, tworzą trwały film olejowy oraz zwiększa wydajność silnika, moment obrotowy, co wpływa na oszczędność paliwa, a poprzez poprawienie procesów spalania redukuje emisję spalin i temperaturę pracy jednostki. ściągnij pdf: test1 i test2 i zobacz ten test Olej silnikowy Royal Purple ma niezrównaną stabilność oksydacyjną (jest odporny na [...]

              link do tego jest nad fotami z butelczynami ...

              a nawet bez tych numerków: chodzi - smaruje TDI (HDI, SDI, dCi i wszystkie inne "DI") jak talala

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez XRS
                sprawdź 10W30 Diesel
                ok nie zwróciłem uwagi na niego :szeroki_usmiech
                Zamieszczone przez XRS
                olej cyferki
                olewam, żeby cokolwiek wiecej napisać musiał bym porównać pracę silnika na RP bo na LM, Motulu i Valvoline znam...a tak jak wspomniałeś nie ma co porównywać prócz cyferek co mija się z celem całkowicie
                Testy to ja jednak w realu wolę :P przy -25 na zmrożonym w nocy silniku...wtedy bym miał porównanie :wink:

                [ Dodano: Czw 09 Gru, 10 22:20 ]
                Zamieszczone przez XRS
                a specyfikację do VW masz tu:
                http://www.royalpurple.wa...olej-silnikowy/
                link do tego jest nad fotami z butelczynami ...
                ok sprawdzę jeśli ma specyfikacje to zmienia postać rzeczy k
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • XRS
                  Classic
                  • 2010
                  • 21

                  Ja odpalałem przy -19 swojego klekota ... lepiej "wstał" niż poprzednio na świeżym mobilu1 5w40 przy +6 rano ... mam też Royala w skrzyni i tam to dopiero jest zajebista różnica w porównaniu do "fabrycznego standardu" .

                  ta oliwa rządzi . LM też jest dobra, ale... ja poszedłem generalnie na całość i zassałem sobie to kiedyś sam z USA .. teraz już nie muszę ! Mówisz i masz... a koszty jak za byle szczochy robione pod wschodnią EU z koncernu mobila czy innego Castrata

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez XRS
                    a specyfikację do VW masz tu:
                    tylko, że ja bym prosił o specyfikacje VW które spełnia dany olej zawarte w karcie charakterystki oleju a nie ogólne :diabelski_usmiech bo ogólnie to ja sam wiem że RP jest dobrym olejem (a dokładnie ma bardzo dobrą bazę olejową prosto z USA ...o ile nie jest już rolzewany w Europie) ale prócz bazy olej ma też inne dodatki które wpływają na jakość i jego specyficzne wałaściwości...prawda.

                    Co do LM jestem pewien że olej ten spełnia wszelkie specyfikacje VW (a LM 4100 został specjalnie zrobiony pod silnik PD i było to dla firmy priorytetowe zadanie) a przy RP wiem jedynie że jest to dobry olej. Bo jak pisałeś same cyferki nadal mnie nie przekonują.
                    Wiadomym jest że oleje ze Stanów (Pensylwanii) są jednymi z najlepszych na świecie więc już samo to poowduje że baza olejowa na wyjściu jest lepsza no ale co dalej?
                    Zamieszczone przez XRS
                    smaruje TDI (HDI, SDI, dCi i wszystkie inne "DI") jak talala
                    zgadza się, tylko że silniki te mają różne wymogi stawiane przez danego producenta a coś robione dla wszystkiego może okazać się nie raz nie za bardzo dobre.

                    [ Dodano: Czw 09 Gru, 10 22:43 ]
                    Zamieszczone przez XRS
                    byle szczochy robione pod wschodnią EU z koncernu mobila czy innego Castrata
                    ehhh bez przesady. Choć też mnie złości traktowanie klientów przez Mobila i Castrola jak nie douczonych baranów.
                    A do jakiego silnika? auta lejesz RP?
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • konkon
                      Rider
                      • 2008
                      • 667
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      Te testy z hamowni to podobnie jak z modyfikatorem :lol:

                      Poza tym producenci często chwalą się obniżonym spalaniem paliwa dzięki ich olejom, sęk w tym, że porównują swoje 5W-30 do olejów mineralnych 15W-40, nie może być inaczej.
                      Moc silnika zależy od wielu czynników i takie porównania można sobie wsadzić.
                      Amerykanie to kupią, co więcej nawet będą się chwalić znajomym iż ich Corvette ma 432KM zamiast seryjnych 430. Jak widać na pierwszym wykresie ten olej przesunął ogranicznik prędkości obrotowej :twisted:
                      Jak chcesz mieć to samo wlej Liqui Moly Ceratec (70 zł) lub MoS2, zmniejsza tarcie, spalanie i wydłuża żywotność. Możesz też wypłukać nagar którego nie usunie olej środkiem Liqui Moly Pro line Engine Flusch 2427 (30 zł), przywraca także kompresję. LM ma też w ofercie środki zmniejszające kopcenie, wycieki, zwiększające lepkość oleju itd.
                      Konrad
                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                      90 konny AGRessor
                      PerfectServiceBy DGW
                      WhitePride :smokedevil

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez konkon
                        Moc silnika zależy od wielu czynników i takie porównania można sobie wsadzić.
                        dokładnie :diabelski_usmiech
                        konkon mamy porównanie LM z innymi oliwami więc swoje wiemy jak pisałem...trzeba zalać LM pojeźdźić a potem podzielić się swoimi uwagami.
                        A tak wogóle to szukanie kosmicznych olejów i ich właściwości to strata czasu , papier przyjmie wszystko nawet najdziwniejsze obliczenia podane przez producenta :P najbardziej miarodajne jest odesłanie próbki przepracowanego oleju po 15 tys km do expertyzy i sprawdzenie co z podanych wcześmiej parametrów pozostało...a takie nasze gdybanie ...psu na budę...więc tym miłym akcentem życzę Panom Dobrej Nocki
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • XRS
                          Classic
                          • 2010
                          • 21

                          ja bym prosił o specyfikacje VW które spełnia dany olej
                          a to musisz sobie sam porównać - tak jak przetłumaczyć stopnie F na C - albo zapytaj ich na @ ...

                          ogólnie to ja sam wiem że RP jest dobrym olejem (a dokładnie ma bardzo dobrą bazę olejową prosto z USA ...o ile nie jest już rolzewany w Europie)
                          nie jest rozlewany w PL, ale czy ja wiem czy to dobrze ? Pewnie by był jeszcze tańszy wtedy ... OK - lepiej, bo wiadomo co kupujesz - to fakt .

                          prócz bazy olej ma też inne dodatki które wpływają na jakość i jego specyficzne wałaściwości...prawda.
                          no dokładnie - a Royal ma to czego nie mają inni - własną technologię Synfilm i Synerlec - chcesz lina ?

                          Wiadomym jest że oleje ze Stanów (Pensylwanii) są jednymi z najlepszych na świecie więc już samo to poowduje że baza olejowa na wyjściu jest lepsza no ale co dalej?
                          a dalej to np. zdrowy rozsądek ... czego widzę, że Ci nie brakuje tylko własnie za bardzo wierzysz w marketing i wspieranie jednego niemca przez drugiego ... jakotakie normy VW w tabelach ISO nie istnieja - to sa ich zalecenia tylko, które numerkami opisują bardzo luźne własciwości jakie powinny miec oleje ...
                          VW500.00 Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossàcych silników Diesla. WyΠàcznie oleje
                          klasy SAE 0W-XX, 5W-XX i 10W-XX. Po 10/91 oleje XX>40 nie sà ju½ uwzgl´dniane.
                          VW501.01 Konwencjonalne oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez wΠaÊciwoÊci oleju
                          lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossàcych silników Diesla.
                          VW502.00 Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych pracujàcych w trudnych warunkach.
                          VW503.00 Norma dla silników benzynowych w samochodach osobowych z przedΠu½onym okresem mi´dzy
                          wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata). Przewy½sza wymagania 502 00 (HTHS 2,9 mPas).
                          VW503.01 Norma dla olejów do doΠadowanych silników benzynowych w samochodach osobowych
                          z przedΠu½onym okresem mi´dzy wymianami (WIV, np. Audi S3, TT; HTHS>3,5 mPas).
                          VW504.00 Nowa norma dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla Πàcznie z
                          silnikami Diesla wyposa½onymi w filtry czàstek staΠych bez dodatku paliwa.
                          VW505.00 Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoΠadowania.
                          VW505.01 Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.
                          VW506.00 Norma do silników Diesla z przedΠu½onym okresem mi´dzy wymianami (WIV: 50 000 km, 2 lata,
                          HTHS 2,9 mPas).
                          VW506.01 Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedΠu½onym okresem mi´dzy wymianami
                          (WIV).
                          VW507.00 Nowa norma VW dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla,
                          Πàcznie z silnikami Diesla z systemem czàstek staΠych bez dodatku paliwa.
                          i to sa tez dane "zdroworozsądkowe" dla mechaników . bardzo prosto w sumie jest dobrac royala do TDI ... i to w sumie w dowolnym stadium zużycia :>

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez XRS
                            a dalej to np. zdrowy rozsądek ... czego widzę, że Ci nie brakuje tylko własnie za bardzo wierzysz w marketing i wspieranie jednego niemca przez drugiego ... jakotakie normy VW w tabelach ISO nie istnieja - to sa ich zalecenia tylko, które numerkami opisują bardzo luźne własciwości jakie powinny miec oleje ...
                            :haha: toś mnie ubawił teraz - DOBRANOC
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • XRS
                              Classic
                              • 2010
                              • 21

                              Te testy z hamowni to podobnie jak z modyfikatorem
                              róznica jest tylko taka, że modyfikator działa szybko i szybko przestaje działać, a Royal działa szybko, ale przez cały czas (typu 15 000km) a dopiero po 2-3 dniach jazdy mozesz mieć 100% uzysku jak olej konkretnie "opłynie" cały silniczek .. to czuć .

                              i po co mam wlewać za setki złotych specyfików LM jak mam za 5 dych oryginał RP i mam to samo - czyszczenie, powłoki itd ... full serwis

                              [ Dodano: Czw 09 Gru, 10 22:57 ]
                              PAOLO ESCO, no ale czym cieu tak ubawił ja ?
                              ... że rozsądek masz ?
                              OK - to sorry ... więcej nie wspomnę .

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez XRS
                                to sa tez dane "zdroworozsądkowe" dla mechaników
                                obawiam się że jednak normy VW mają znaczenie :wink: Dobranoc -musze rano wstać bo ślizgawica na drodze i nie popędzę Octavki :P
                                Do tematu RP jeszcze wrócimy

                                [ Dodano: Czw 09 Gru, 10 23:00 ]
                                Zamieszczone przez XRS
                                ... że rozsądek masz ?
                                nie - raczej to ... :lol:
                                Zamieszczone przez XRS
                                za bardzo wierzysz w marketing i wspieranie jednego niemca przez drugiego
                                narka
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • XRS
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 21

                                  obawiam się że jednak normy VW mają znaczenie
                                  perosz: http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf
                                  to są normy stowarzyszenia producentów a NIE normy Państwowe .

                                  Chłopacy się dogadali własnie po to aby np. w takiej Pensylwanii (gdzie LM ma mało szans z lokalną konkurencją) jak ktoś będzie chciał zalać swojego garbusa czy paska można było by zrobić to Royal'em ...

                                  Komentarz

                                  • konkon
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 667
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                    XRS, Nie generalizujmy, każdy dziś olej ma dodatki czyszczące (klika stron wcześniej pisał o nich PAOLO ESCO ), powłoka to poprostu film olejowy. Także full serwis masz nawet lejąc jak go nazwałeś "kastrata". Dodatki w dzisiejszych olejach stanowią ok. 30%. Od nich zależy punkt płynięcia, lepkość itd. LM ma w ofercie gotowe oleje z MoS2- full serwis :szeroki_usmiech . Lejąc olej mineralny spełniający normy A3/B3 silnik będzie czystszy niż lejąc słabiutki pół-syntetyk bez tych norm.
                                    Zapewniam Cię, że lejąc Liqui Moly silnik ma wszystko czego potrzebuje- full serwis
                                    Konrad
                                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                    90 konny AGRessor
                                    PerfectServiceBy DGW
                                    WhitePride :smokedevil

                                    Komentarz

                                    • XRS
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 21

                                      np. 10W30 Diesel od Royala spełnia: VW507.00, VW506.01, VW505.01, VW505.00, VW501.01, VW500.00 - to tak na pewno a może i jeszcze inne z tym "longlifem" włącznie

                                      [ Dodano: Czw 09 Gru, 10 23:18 ]
                                      konkon, po kastracie to ja miałem panewki do roboty ... koleś z TVN Turbo który to zalał - się zatarł... także bez takich porównań proszecie

                                      LM ma w ofercie gotowe oleje z MoS2- full serwis
                                      RP też . tylko taniej i MADE in USA
                                      (dawałem linki do testów w labie ze składem chemicznym i widze, że nikt nie czyta)

                                      lejąc Liqui Moly silnik ma wszystko czego potrzebuje
                                      za 160 za litr + dodatki, które tam wypisałeś wyżej . ja mam za 50 to samo ... źle ?

                                      ale obiecuję, że nie przepiję tej różnicy (250zł vs 750 to sporawo za sam olej) i będę częściej wymieniał ... albo sobie klocki kupię porządne ... albo amorki jakieś - no nie wiem ... jest na co wydawać :P

                                      [ Dodano: Czw 09 Gru, 10 23:23 ]
                                      i chłopaki - nie bierzcie tego do siebie jako próba zdyskredytowania Was - NIE !

                                      Ja sam byłem głupi przez wiele lat w tym temacie i tylko pokazuję Wam, że są alternatywy, a krzyżacy wcale nie rządzą niepodzielnie w tego typu produktach ...

                                      Royala polecał mi od wielu lat w sumie kupel z Australii - tam jest to b.popularna rzecz - szczególnie w sporcie . w sumie polecał polecał a potem wysłał próbkę ... bez pytania ... bez tego pewnie dziś bym mówił to co Wy teraz ...

                                      Komentarz

                                      • konkon
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 667
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                        Zamieszczone przez XRS
                                        za 160 za litr + dodatki, które tam wypisałeś wyżej . ja mam za 50 to samo ... źle ?
                                        ad:
                                        Liqui Moly Top Tec 4100 kosztuje od 130 zł za 5L :!:
                                        RP 250 zł za niecałe 5L
                                        Więc to "MY" będziemy zmieniać olej częściej, mieli lepsze klocki, amortyzatory..
                                        ale to TY będziesz szybciej dojeżdżał do celu za sprawą wyższej mocy silnika dzięki olejom RP :twisted:
                                        Bez jaj i Ty krytykowałeś bezpodstawnie PAOLO ESCO za wiarę w marketing, skoro sam łykasz takie brednie :roll:
                                        Dalsza dyskusja nie ma sensu, idę w ślady PAOLO ESCO
                                        Dobranoc
                                        Konrad
                                        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                        90 konny AGRessor
                                        PerfectServiceBy DGW
                                        WhitePride :smokedevil

                                        Komentarz

                                        • XRS
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 21

                                          Za stówe różnicy nie poszalejesz - mówieci !

                                          Posatem ten Twój LM ma API: SM/CF a "mój" Dieslowski Royal 10W30 to CH-4/SJ CI-4/SL czyli duuuuuużo wyżej.

                                          Royal 0W40 jest taki do starszych technologicznie benzyn i klekotów, ale ma o niebo wyższe parametry temperaturowe - jak byś jechał na rajd afryka-syberia za jednym razem to polecam - ale jest mniej "eko-sreko" pewnie ...

                                          No i za 130zł za 5l to można fryturę kupić do smażenia w Makro a nie dobry olej do silnika - bez jaj ...
                                          Ja porównuję RP do najwyższych LM z wszelkimi dodatkami, bo to zupełnie inna klasa niż te najtańsze ścieki i to szczególnie jeszcze w wersji na europę wschodnią .

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez XRS
                                            Twój LM
                                            to nie jest mój LM a jedynie jeden z olejów które używam
                                            Zamieszczone przez XRS
                                            Royal 10W30 to CH-4/SJ CI-4/SL
                                            pierwsza wprwadzona 05.09.2002 druga wprowadzona w 1998 :roll: a LM ma także w ofercie C3 [shadow=red:28b552243c]norma wprowadzona od 10/2004 [/shadow:28b552243c] więc po co ta licytacja?

                                            [ Dodano: Pią 10 Gru, 10 07:07 ]
                                            Zamieszczone przez XRS
                                            API: SM
                                            - jest wyżej niż SJ i SL została wprowadzona 30 listopada 2004 r....więc zastanów się co piszesz...
                                            Zamieszczone przez XRS
                                            to są normy stowarzyszenia producentów a NIE normy Państwowe
                                            to są normy producenta :shock: chyba jednak poczytaj o normach VW co do jakości oleju który powinien być stosowany w samochodzie aby mógł min. zachowac gwarancje itd...
                                            Zamieszczone przez XRS
                                            10W30 Diesel od Royala spełnia: VW507.00, VW506.01, VW505.01, VW505.00, VW501.01, VW500.00
                                            Ma to gdzies napisane ? :roll: (ta tabelka odpada...to jedynie zestawienie norm jakościowych...więc? Ma to napisane w karcie charakterystyki oleju?

                                            Zamieszczone przez XRS
                                            Ja porównuję RP do najwyższych LM
                                            nie wiem czemu akurat do LM? dlatego że piszemy że to jest dobry olej? Przecież Mobil w USA wcale nie jest gorszy od Royala :P Też na bazie amerykańskiej ropy.
                                            USA może i chłopcy będa zalewali Royala ale w Europie jest to produkt niszowy i mało bardzo mało popularny. Na tym forum może znajdziesz kilku chętnych (o ile tacy będą ) by namówić ich na zmainę oleju na RP ale większość i tak zaleje silnik Castrolem i Mobilem, cześć Motulem i Valvoline a jeszcze mniej pewnie LM ...tak więc pomyśl kto zaleje klekota 1,9 Royalem? Jakoś nie widzę by "Kowalski" pędził do sklepu po Royala :wink: po prostu pójdzie i kupi Castrola lub Mobila. Dużo już się naczytałem i nie bawi mnie produkowanie się nad właściwościami super hiper oleju made in USA.
                                            Tak te oleje ( ogólnie każdy produkowany na bazie amerykańskiej ropy a szczególnie tej najlepszej z Pensylwanii) są bardzo dobre...tylko że my tutaj mamy Polskę i proponował bym wziąć pod uwagę te realia :wink:
                                            Osobiscie nie miał bym nic przeciw stosowaniu takiego oleju ale twierdzenie że jest super-hiper i wogóle najlepszy to jak narazie mnie nie przekonuje. Dokładnie jak motywacja mojego szefa - zebym skończył klikac na necie i śmigał do pracy :szeroki_usmiech
                                            Tak jak pisałem chciał bym ew porównać taki olej faktycznie w skrajnych warunkach wtedy mógł bym sie jakoś do tego odnieść. Nie wiem czy zauważyłeś, że Motul wychwalany u nas na furum i nie tylko na tym forum także posiada super oleje...ale są tace którzy twierdzą że olej ten im nie pasuje...(ja akurat się do nich zaliczam). Życie zweryfikuje czy Twój RP przyjmie się na rynku...bo nie ukrywajmy że firma próbuje wejść na rynek Europy (tak samo Amsoil...)...min przez osoby piszące i wychwalające daną firmę na forach internetowych - prawda? Pewnie większość wie na czym to polega.
                                            XRS - bez urazy ale nie widzę miejsca na RP w tym temacie i zapewne skończy on jak wzmiankowany wcześniej Amsoil. Choś nie mam nic przeciwko tej firmie i gdyby faktycznie weszłą na rynek Polski z konkretną i pełną ofertą to kto wie...ale czy zalał bym silnik 1,9 tdi takim olejem to zależało by pewnie od ceny i od tego jak faktycznie ten olej sprawuje się w codziennej eksploatacji.

                                            XRS - reklamujesz te oleje nie tylko na naszym forum - prawda...nie da się ukryć :chytry ja nie reklamuję żadnego oleju jedynie polecam sprawdzoną markę lub konkretny typ myślę, że chyba źle trafiłeś i proponuję forum subaru tam pewnie znajdziesz więcej fanów RP.
                                            Tak na marginesie jeśli jesteś przedstawicielem\sprzedającym RP proponuję umieścić takie oleje w dziele Sprzedaż \ Kupno.
                                            Bez urazy ale piszesz strasznie marketingowo i powtarzasz się na różnych forach a to mnie jakoś nie przekonuje :P

                                            Nie chciał bym, żeby zaśmiecać tą naszą pisanina ten temat...weź to pod uwagę, że ktoś kto wejdźie do tego działu bedzie szukał konkretnych tematów a naprawde nasze dywagacje nie będa go intersowały. :niewiem
                                            Życzę miłego dnia i śmigam do pracy bo szef mi głowę urwie :2kc
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Damian_NO
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 29

                                              mam taki problem,13tys temu zmieniałem olej ale za cholerę nie pamiętam jaki zalałem...nie wiem czy syntetyk czy półsyntetyk.W takim przypadku chyba lepiej będzie zalać półsyntetyk, co?
                                              Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców...

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez konkon
                                                Zapewniam Cię, że lejąc Liqui Moly silnik ma wszystko czego potrzebuje
                                                jeśli chodzi o 1,9 TDI i gamę silników koncernu VW zgadzam się całkowicie. Zresztą konkon tak jak i ja sam sprawdził jakość tego oleju :hmm

                                                [ Dodano: Pią 10 Gru, 10 07:54 ]
                                                Zamieszczone przez Damian_NO
                                                mam taki problem,13tys temu zmieniałem olej ale za cholerę nie pamiętam jaki zalałem...nie wiem czy syntetyk czy półsyntetyk.W takim przypadku chyba lepiej będzie zalać półsyntetyk, co?
                                                a ile masz najechane? Lepiej zawsze zalać syntetyk lub olej wykonany w technologii syntetycznej - szczególnie na zimę 5W/30 , 5W/40 ...na typowym 10W/40 jednak silnik będzie dostawał w tyłek przy porannym odpaleniu w duże mrozy o turbinie nie wspomnę.
                                                Masz fajnie bo do AGR masz olej z normą 505.00 i nie musisz martwić się o specyfikację do pompowtryskiwaczy :P str 46-masz tabelkę :P
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • XRS
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 21

                                                  pierwsza wprwadzona 05.09.2002 druga wprowadzona w 1998 :roll: a LM ma także w ofercie C3 norma wprowadzona od 10/2004 więc po co ta licytacja?
                                                  nie kumasz tego widzę nic a nic .

                                                  Normy API to nie to samo co ACEA
                                                  Zamieszczone przez API
                                                  Klasy Amerykanskiego Instytutu Ropy API (API: American Petroleum Institute) dostarczajà informacji o amerykańskich wymaganiach i kryteriach jakościowych, które spełnia olej silnikowy. Aktualne, najwyższe klasyfikacje API dla silników benzynowych
                                                  to SM, a dla silników Diesla w pojazdach użytkowych CI-4. Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych nie sà obecnie klasyfikowane w klasie API.
                                                  Zamieszczone przez ACEA
                                                  ACEA: Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów
                                                  Dlatego nie można przykładac do siebie bezkrytycznie samych cyferek/literek z różnych norm .
                                                  podaję tabelkę: http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf
                                                  Można je porównać, ale pod kątem właściwości jakie ze sobą niosą ... "przeliczyć" NIE można - łotwewa . jak cale na centymetry czy inne temperatury

                                                  skup się !

                                                  API: SM
                                                  nie ucinaj! SM odnosi się do benzyniaków - my mówimy o dieslach .
                                                  a CI-4 i CH-4 to najbardziej restrykcyjne i najwyższe normy w USA - oni fisia dostali na punkcie ekologii ... LM spełnia z tej tabeli normę CF a to jest technologiczna przepaść .
                                                  i jeszcze raz na spokojnie: http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf

                                                  to są normy producenta
                                                  OK - np. 10W30 Diesel od Royala spełnia: VW507.00, VW506.01, VW505.01, VW505.00, VW501.01, VW500.00 - pasuje ?

                                                  Ma to gdzies napisane ?
                                                  No oczywiście ! ale OK - napisze im maila aby napisali se to na stronie ...

                                                  nie wiem czemu akurat do LM? dlatego że piszemy że to jest dobry olej? Przecież Mobil w USA wcale nie jest gorszy od Royala :P Też na bazie amerykańskiej ropy.
                                                  akurat TEN LM 4100 jest sporo niższy ... ale porównuję do najlepszego, który "wystawiacie" w szranki aby pokazać, że Royal może konkurowac z najlepszymi swoimi produktami cywilnymi - nawet nie trzeba zaczynać rozmawiac o sportowych wynalazkach za większe pieniądze

                                                  Ja nie reklamuję żadnego oleju jedynie polecam sprawdzoną markę lub konkretny typ myślę, że chyba źle trafiłem i na forum subaru będzie więcej fanów RP. :roll:
                                                  / kurna gdzieś widziałem już ten tekst /

                                                  Komentarz

                                                  • awaria_maniac
                                                    Drive
                                                    • 2010
                                                    • 43

                                                    Witam,

                                                    mam jeszcze jedno pytanie. Od jakiego przebiegu powinno się przejść w 1.9 TDI na olej w pełni syntetyczny. Na chwilę obecną mam przebieg ok. 150 000 km i chcę wlać olej Castrol Magnatec Diesel 10W40 (w zimę dużo nie jeżdzę a samochód stoi w garażu podziemnym).
                                                    Octavia I 1.9 TDI ALH 2004

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...