petro-canada - napisz do jakiego auta ( do octavi 1,4 tsi? ) chcesz to lać i jaki konkretny olej?
tak pytałem o petro-canada, silnik TSi , wiem że jest osobny temat o benzyniakach ale ciekaw byłem opini włascicieli turbo.
konkretnie do TSi podchodzi : SUPREME 5W30.
kolega to sprzedaje, podobno olej przyplywa w bańkach 5 litrowych prosto z kanady, nie jest rozlewany nigdzie po drodze, "podobno" jakosciowo bardzo dobry, ciekaw jednak jestem czy ktos go zalewal do skodzinki.
Petro Canada Supreme Motor Oils (SMO) są zaawansowanymi technologicznie środkami
smarnymi przystosowanymi do smarowania silników w samochodach osobowych i lekkich
dostawczych. SMO zostały wytworzone z ultra czystej (HT) wielokrotnie hydrokrakowanej :twisted: bazy olejowej Petro Canada, oraz z udziałem najnowszych osiągnięć osiągnięć dziedziny
dodatków uszlachetniających co w sumie zapewniło niespotykaną dotąd wyjątkową ochronę
przed utratą filmu olejowego oraz zużyciem. SMO wyprzedza wymagania stawiane przez
API SL dotyczących silników benzynowych..........
SMO spełnia wszelkie wymogi gwarancyjne wytwórców silników
benzynowych gdzie zalecane są normy ILSAC GF-4 i API SM.
Popiół siarczanowy % 0.9
TBN,mg KOH/g 7
Szału nie ma tym bardziej, ze to nie 100% syntetyk tylko HC.
Z drugiej strony, jeśli masz pewne źródło pochodzenia i rozsądną cenę zakupu to czemu by nie spróbować :roll: Jeśli spełnia VW normę 504.00 ; 507.00 to czemu nie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Obecnie mam zalany Castrol GTX 10W-40 B3, problem jest taki, że nie mogę go już nigdzie
dostać (wycofali czy co?). Widziałem za to Castrol Magnatec 10W40 a3/b4 i Edge 10W40 a3/b4. Jaka jest róznica i jaki olej wybrać, a może całkiem zmienić markę oleju i jeśli tak to na jaki konkretny. Przebieg mojej octacii to 85 000 mill ( 136 794.24 km) .
136 794.24 km - czemu półsyntetyk przy takim przebiegu?
Zlej go przy następnej okazji, kup dobry syntetyk 5W/40W ew 5/50 lub 5W/30 i zalej silnik porządnym olejem żeby się nie męczył (chyba że masz gdzieś wyciek oleju?)
Zamieszczone przez t3neniel
może całkiem zmienić markę oleju
no cóż rób jak uważasz...wystarczy trochę poczytać ten wątek, jeśli już Castrol to Edge 5W/40.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
panowie szukam najlepszej SPRAWDZONEJ oliwy do octavi II rs 2.0 tdi dpf....
pierwszy byl lany castrol edge 5w30 LL później zmiana na REPSOL ELITE 5W30 TDI .....
co by jej teraz dobrego wlać ???
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
ops: a ja znów swoje w temacie w pełni syntetycznego oleju ... :twisted: na dziś uwalę Castrole Edge 5W/30 VW 504.00 i 507.00- ktoś z Was jeszcze myśli że to 100% syntetyk? oooo "otumaniony narodzie" niestety prawda jest taka jak pisałem wcześniej ...Castrol jak zwykle kłamie, pisząc http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7028271 ....... "W pełni syntetyczny, najnowsza technologia"...a g-wno prawda :evil: :evil: :evil: jast tak jak myślałem a nawet gorzej, co za zakłamana firma nie potrafiąca przyznać się do prawdy :x
Teraz wiecie dlaczego nie nawidzę Castrola :x - trzeba mieć odwagę jak inne firmy by pisać prawdę co się sprzedaje...a nie otumaniać kupujących.
Mam nadzieję, że wiecie o co chodzi :? HC-synthese (Hydrokrakowane (HC) oleje silnikowe w podstawowej definicji to mineralne oleje bazowe, które zostały poddane złożonej obróbce technologicznej. Zawierają one niewielką ilość komponentów syntetycznych...) i ten znaczek VW Motorsports recommends Castrol :cry: ręce opadają.
Niestety cudów nie ma, prawdziwych syntetyków w dobrej cenie jest bardzo mało.
:lol: też...popatrz na stronę 80 :diabelski_usmiech
Mobil ograniczył pełnosyntetyczną bazę PAO i w swoich produktach detalicznych będzie stosował inną bazę olejową, należąca do grupy III+ o nazwie VISOM 6. (SHC Synthese Technology)
Skończyły się czasy 100% syntetyku M1.
Mobil1 nie jest zły choś akurat przy ESP szału nie ma.To porządny i sprawdzony olej. W końcu oleje wyk w technologii Synthese Technology mają odpowiednie dopuszczenia i normy. Chodzi mi o sam fakt okłamywania klientów. Są firmy potrafiące sprzedać produkt dobry markowo mimo, że jest on Synthese Technology i piszą o tym na opakowaniu nie wstydząc się tego a są firmy które mijają się z prawdą by takowy produkt klient kupił - mimo że klient nie świadomy kłamstwa myśli, że kupuje w pełni syntetyczny produkt. :evil:
Miejmy nadzieję , że jakość obroni się sama a klienci wynagrodzą takich sprzedawców odpowiednio
Chyba widać na fotkach jak Castrol szanuje u Nas w kraju Klienta ...
1. fotka z oleju kupionego w Niemczech...a pozstałe z innych blendowni...widac różnicę?
:roll: zakładam się że pewnie jak wyżej ...O prawdziwy syntetyk 5W ciężko (jeśli full syntetyk to 0W/... , większość to oleje półsyntetyczne oparte na technologi HC ale nie ma co popadać w przerażenie, przecież było wiadomo to od "dawna" :roll: , już o tym pisałem. Myślę że jeśli ktoś ma Edg'a to może go zalać a jeśli nie i chce mieć w pełni syntetyczny olej to pomyśleć nad zmianą na inną firmę.
Mnie niestety bardziej martwi polityka firmy która polega na "okłamywaniu" a nie na rzetelnym informowaniu klienta...tak daleko się nie zajedzie. :evil:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
:roll: hmm nie dziwię się ...
powiem tak jeśli zalejesz każdy z powyższych olejów tych firm i spełnia on odpowiednie normy VW i zmienisz ten olej +- po 15 tys km to powinien on spełnić swoje zadanie.
Mihau a Tobie chodzi o olej do 1,8 TSI ? czy do diesla?
Jeśli diesla to ja zalewam swojego AXR z premedytacją LM 4200 5W/30 olej wykonany w zaawansowanej technologi syntetycznej.
BXE zalewam SYNPOWER XL-III SAE 5W-30 "Oparte na w pełni syntetycznej bazie olejowej i najbardziej zaawansowanych na świecie dodatkach uszlachetniających" jak wynika z karty produktu to jest to zgodne z tym co podaje producent...ale jeszcze poszukam hehe :twisted:
a ostatni mam ochotę na olej AGIP 7007 0W30
"W pełni syntetyczny, „Long Life” olej silnikowy, ze zredukowaną lepkością wysokotemperaturową (HTHS), przeznaczony głównie do smarowania najnowszych silników wysokoprężnych i benzynowych produkcji koncernu AUDI / VOLKSWAGEN (od modeli roku 2000) wyposażonych w system elastycznych okresów wymiany oleju (WIV), dla których producent wymaga specyfikacji VW506.01. Może być również stosowany do samochodów AUDI / VW, dla których producent zaleca oleje spełniające normy VW 503.00 i 506.00 (wysokoprężne i benzynowe) oraz pojazdów innych producentów, którzy wymagają olejów spełniających wymagania ACEA A5 lub B5 o lepkości 0W/30.
Komentarz