Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    :P nie
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    TITAN GT1 SAE 5W-40 Najwyższej jakości syntetyczny
    TEN




    Jak ma być miodzio do TDI na 15 tys km to zdecydowanie TITAN GT1 SAE 5W-40
    no tak tak, ale z tych 2 proponowanych wcześniej wybrałeś ten 5w40?
    bo tak napisałeś, że nie rozumiem :szeroki_usmiech

    [ Dodano: Pon 25 Paź, 10 20:14 ]
    że numer 2 jest numerem 1 wg. Ciebie pomijając ten trzeci, tak :?: :twisted:
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Więc z tych dwóch to zdecydowanie nr 1.
      z dwóch wcześniejszych to wybrałem TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30 ponieważ jest syntetykiem a TITAN Supersyn Plus SAE 5W-40 jest wykonany w technologi syntetycznej. Wiem... wymiana co 15 tys km i silnik bez filtra cząstek stałych ale i tak jakościowo ten 1 jest lepszy.
      Dlatego zaproponowałem TITAN GT1 SAE 5W-40 syntetyczny olej zarówno do silników z VP i PD to raz a drugie jakościowo bije na głowę większość konkurencyjnych olejów. No i opracowano go włąśnie z myślą o 1,9 TDI, chyba większość już wie, że to właśnie oleje Fuch-sa były lane jako pierwsze do silników TDI (zarówno w Polkowicach jak i w Niemczech) niestety w chwili obecnej do TDI w Polkowicach leją Castrola :niewiem ( na temat Castrola mam swoje niezbyt pochlebne zdanie ...i tyle).
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        PAOLO ESCO, ok, tera rozumiĘ
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Sunday82
          mam dobre dojście do Fuchsa
          taaaa a ja długo szukałem dobrego dojścia :diabelski_usmiech

          http://opony-tires.com/dzial_74/towa...1_4l_5W40.html polecam
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Sunday82
            Classic
            • 2010
            • 24

            W takim razie tak jak polecasz wybiorę TITAN GT1 SAE 5W-40 , Dzięki serdeczne za rozwianie wątpliwości.

            Komentarz

            • metom
              Classic
              • 2010
              • 37
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              Może ktoś bardziej ode mnie doświadczony poradzi w kwestii doboru oleju do O2 BKD zmiana wg wskazań komputera. Wcześniej miałem O1 AHF i jeździłem na Motulu. Byłem nastawiony na Motula Specific 504.00 507.00, ale znalazłem też Motul 8100 x-clean + z normą 504.00 507.00 5W30 w ofercie na forum http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=30
              No i teraz :?:

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez metom
                Motul 8100 x-clean + z normą 504.00 507.00 5W30 w ofercie na forum
                skoro masz pewny olej z forum to nie ma się nad czym się zastanawiać. Kolega elemenateur to porządna i sprawdzona firma. Sam kiedyś u niego kupowałem :P .
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • metom
                  Classic
                  • 2010
                  • 37
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  Tak, ale on sprzedaje oba typy oleju. I tu jest dylemat. Oba dostępne z tego samego - pewnego - źródła. Ceny podobne.
                  Osiołkowi w żłoby dano - w jeden owies, w drugi siano ...

                  Komentarz

                  • czyzyk64
                    Elegance
                    • 2008
                    • 866

                    dzisiaj robiłem wymiane oleju i zalałem silniczek TDI PD polecanym przez PAOLO ESCO olejkiem FUCHS TITAN GT1 SAE 5W-40, jestem ciekaw jak bedzie chodzil. Pierwsze wrażenie pozytywne , chyba ciszej chodzi od zalanego poprzednio castrolem edge. Zobaczymy jak bedzie dalej. Ogólnie rzecz biorąc to ciezko dostac ten olej.

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Fuchs TITAN GT1 SAE 5W-40 jest bardzo dobrym olejem, więc obstawiam, że bedziesz z niego zadowolony, wkońcu to olej który szedł na pierwsze rozlanie do 1,9 TDI :wink:
                      Zamieszczone przez czyzyk64
                      Ogólnie rzecz biorąc to ciezko dostac ten olej.
                      :? no właśnie olej robiony na licencji w Gliwicach a w Polsce cieżko dostępny...może dlatego że na export chłopaki robią :lol:
                      czyzyk64 kupowałeś tutaj? http://opony-tires.com/dzial_74/towa...1_4l_5W40.html
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • czyzyk64
                        Elegance
                        • 2008
                        • 866

                        PAOLO ESCO, nie , kupowałem w Gdańsku w hurtowni olejów. tam akurat mieli.

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez czyzyk64
                          kupowałem w Gdańsku w hurtowni olejów
                          a jaka była cena jeśli można wiedzieć? (tak dla porównania-bo akurat ta firma w linku ceni sobie troszkę za przesyłkę za dużo)
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • czyzyk64
                            Elegance
                            • 2008
                            • 866

                            ja zapłaciłem za 4litry 118 zł. + 1 litr 28 zł.
                            patrzyłem tez na tą ofertę z linku, faktycznie 40 zł. za przesyłkę to trochę kosmos.
                            jak będą potrzebne namiary na sklep to gdzieś mam adres.

                            Komentarz

                            • jama89
                              L&K
                              • 2008
                              • 1214

                              5w40 VS 5w30, który lepszy na zimę?
                              Octavia 1.9 TDI ASZ


                              .

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                Zamieszczone przez jama89
                                5w40 VS 5w30, który lepszy na zimę?
                                Bez różnicy, pierwszy parametr jest i tak taki sam.

                                Komentarz

                                • jama89
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1214

                                  Ale drugi nie jest taki sam, chodzi mi o gestosc...
                                  Octavia 1.9 TDI ASZ


                                  .

                                  Komentarz

                                  • Dzida
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 2253

                                    Zamieszczone przez jama89
                                    Ale drugi nie jest taki sam, chodzi mi o gestosc...
                                    OK mógłbyś rozwinąć tę myśl, bo nie bardzo wiem co ma gęstość (?) do zimy przy takich samych parametrach? Może chodzi Ci o lepkość?

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez czyzyk64
                                      ja zapłaciłem za 4litry 118 zł. + 1 litr 28 zł.
                                      jak za Fuchs TITAN GT1 cena super
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • jama89
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1214

                                        No niech bedzie lepkosc, chodzi mi o to ktory bedzie sie lepiej sprawowal w zimie, bo mobil jest 5w30 a castrol 5w40, mobil kusi teraz dobra cena i nie wiem czy go nie kupic? :roll:
                                        Octavia 1.9 TDI ASZ


                                        .

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          5W i 5W ...więc bez różnicy...weźpod uwagę temperaturę płynięcia i wskaźnik lepkości i wtedy porównaj. Dzida juz Tobie to napisał.
                                          Temperatura płynięcia Jest to najniższa temperatura, w której olej zachowuje jeszcze swoją płynność. Najlepsze oleje osiągają ten wskaźnik na poziomie poniżej -55 st.C.
                                          Wskaźnik lepkości Jeden z ważniejszych parametrów, pośrednio opisujących jakość oleju. Określa zmiany jego lepkości w funkcji temperatury. Wskaźnik ten jest wielkością bezwymiarową, wylicza się go na podstawie lepkości kinetycznej wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40 i 100 st.C. Im wyższy wskaźnik lepkości, tym jest mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą. Biorąc pod uwagę dużą rozpiętość temepratur pracy silnika, wysokojakościowy olej silnikowy powinien charakteryzować się wskaźnikiem lepkości powyżej 130. Najlepsze współcześnie produkowane oleje posiadają ten wskaźnik rzędu 200. Dla porównania wskaźnik lepkości olejów bazowych wynosi ok. 90-105.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • jama89
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1214

                                            Dzieki
                                            Octavia 1.9 TDI ASZ


                                            .

                                            Komentarz

                                            • dragster
                                              Elegance
                                              • 2009
                                              • 895
                                              • Honda

                                              Spotkałem się dziś z teorią, że jeździć na syntetyku ile się da. Bardzo przedłuża to żywotność silnika, w tym sensie, że jak wcześniej zaleje się półsynt. lub co gorsza mineralnym to żywotność silnika szybciej zmniejszy się. Zdaje sobie sprawę, że wygłaszam w tym momencie truizm wielokrotnie wałkowany wcześniej, jednak jakoś zaintrygowało mnie to. Tu pytanie gdzie jest granica pomiędzy przejściem z full synt. na pół synt.:
                                              - 200 - 300 kkm,
                                              - lub może jak zacznie już brać więcej niż 1 l na 5 kkm...
                                              Silnik R18A2.
                                              http://www.dadrl.org.uk
                                              http://www.lightmare.org

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez dragster
                                                jak zacznie już brać więcej niż 1 l na 5 kkm...
                                                wg mnie już lepiej tej wersji się trzymać. Jesli nie ma wycieków i nie ubywa oleju w silniku w wiekszych ilościach to szkoda zmieniać taki olej na półsyntetyk ...to stara i nie prawdziwa teoria, że po 100-150 tys przechodzi się na półsyntetyk... tak samo jak jest nie prawdą że nie można przejść z półsyntetyku na syntetyk (oczywiście jeśli silnik jest w dobrej kondycji).
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • konkon
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 667
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  Zamieszczone przez dragster
                                                  jak zacznie już brać więcej niż 1 l na 5 kkm...
                                                  to trzeba sprawdzić silnik odnośnie wycieków

                                                  http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...79335&start=60 -wegług jednego z forumowiczów olej Liqui Moly 4100 zmniejszył pobór oleju przez silnik i ma rację, że zmiana z pełnosynt. na półsynt. nie załatwia sprawy, może na chwilę..

                                                  Inna sprawa, iż przy normalnej temp. oleju czy to pełen czy pół synt. mają praktycznie tą samą gęstość (na zimnym faktycznie półsyntetyk jest gęściejszy, turbina nie będzie już tak dobrze smarowana), więc nie wiem jakie wytłumaczenie ma "uszczelnianie" silnika półsynt.

                                                  Ponadto niejednokrotnie spotkałem się już z przypadkiem kiedy po powrocie na pełen syntetyk silnik brał mniej oleju.
                                                  Konrad
                                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                  90 konny AGRessor
                                                  PerfectServiceBy DGW
                                                  WhitePride :smokedevil

                                                  Komentarz

                                                  • dragster
                                                    Elegance
                                                    • 2009
                                                    • 895
                                                    • Honda

                                                    Dzięki bardzo. Jeszcze jedna rzecz: Mobil1 New Life vs. Mobil1 Turbo Diesel, obydwa 0W40.




                                                    Czasem zdarza się, że ten Turbo Diesel jest o ok. 10 zł droższy. Przeczytałem na www producenta charakterystyki fizykochemiczne - obydwa oleje mają identyczne i specyfikacje - New Life ma kilka dopuszczeń więcej.

                                                    New Life do wszystkiego, Turbo Diesel - no wiadomo, tylko do diesli.

                                                    U mnie auto od początku na New Life i tak zastanawiam się czy nie przerzucić się na ten Turbo Diesel. Jak myślicie, czy ma to sens? Może ktoś wie coś więcej nt tego New Life?
                                                    Silnik R18A2.
                                                    http://www.dadrl.org.uk
                                                    http://www.lightmare.org

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...