z dwóch wcześniejszych to wybrałem TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30 ponieważ jest syntetykiem a TITAN Supersyn Plus SAE 5W-40 jest wykonany w technologi syntetycznej. Wiem... wymiana co 15 tys km i silnik bez filtra cząstek stałych ale i tak jakościowo ten 1 jest lepszy.
Dlatego zaproponowałem TITAN GT1 SAE 5W-40 syntetyczny olej zarówno do silników z VP i PD to raz a drugie jakościowo bije na głowę większość konkurencyjnych olejów. No i opracowano go włąśnie z myślą o 1,9 TDI, chyba większość już wie, że to właśnie oleje Fuch-sa były lane jako pierwsze do silników TDI (zarówno w Polkowicach jak i w Niemczech) niestety w chwili obecnej do TDI w Polkowicach leją Castrola :niewiem ( na temat Castrola mam swoje niezbyt pochlebne zdanie ...i tyle).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Może ktoś bardziej ode mnie doświadczony poradzi w kwestii doboru oleju do O2 BKD zmiana wg wskazań komputera. Wcześniej miałem O1 AHF i jeździłem na Motulu. Byłem nastawiony na Motula Specific 504.00 507.00, ale znalazłem też Motul 8100 x-clean + z normą 504.00 507.00 5W30 w ofercie na forum http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=30
No i teraz :?:
Motul 8100 x-clean + z normą 504.00 507.00 5W30 w ofercie na forum
skoro masz pewny olej z forum to nie ma się nad czym się zastanawiać. Kolega elemenateur to porządna i sprawdzona firma. Sam kiedyś u niego kupowałem :P .
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Tak, ale on sprzedaje oba typy oleju. I tu jest dylemat. Oba dostępne z tego samego - pewnego - źródła. Ceny podobne.
Osiołkowi w żłoby dano - w jeden owies, w drugi siano ...
dzisiaj robiłem wymiane oleju i zalałem silniczek TDI PD polecanym przez PAOLO ESCO olejkiem FUCHS TITAN GT1 SAE 5W-40, jestem ciekaw jak bedzie chodzil. Pierwsze wrażenie pozytywne , chyba ciszej chodzi od zalanego poprzednio castrolem edge. Zobaczymy jak bedzie dalej. Ogólnie rzecz biorąc to ciezko dostac ten olej.
Fuchs TITAN GT1 SAE 5W-40 jest bardzo dobrym olejem, więc obstawiam, że bedziesz z niego zadowolony, wkońcu to olej który szedł na pierwsze rozlanie do 1,9 TDI :wink:
ja zapłaciłem za 4litry 118 zł. + 1 litr 28 zł.
patrzyłem tez na tą ofertę z linku, faktycznie 40 zł. za przesyłkę to trochę kosmos.
jak będą potrzebne namiary na sklep to gdzieś mam adres.
No niech bedzie lepkosc, chodzi mi o to ktory bedzie sie lepiej sprawowal w zimie, bo mobil jest 5w30 a castrol 5w40, mobil kusi teraz dobra cena i nie wiem czy go nie kupic? :roll:
5W i 5W ...więc bez różnicy...weźpod uwagę temperaturę płynięcia i wskaźnik lepkości i wtedy porównaj. Dzida juz Tobie to napisał. Temperatura płynięcia Jest to najniższa temperatura, w której olej zachowuje jeszcze swoją płynność. Najlepsze oleje osiągają ten wskaźnik na poziomie poniżej -55 st.C. Wskaźnik lepkości Jeden z ważniejszych parametrów, pośrednio opisujących jakość oleju. Określa zmiany jego lepkości w funkcji temperatury. Wskaźnik ten jest wielkością bezwymiarową, wylicza się go na podstawie lepkości kinetycznej wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40 i 100 st.C. Im wyższy wskaźnik lepkości, tym jest mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą. Biorąc pod uwagę dużą rozpiętość temepratur pracy silnika, wysokojakościowy olej silnikowy powinien charakteryzować się wskaźnikiem lepkości powyżej 130. Najlepsze współcześnie produkowane oleje posiadają ten wskaźnik rzędu 200. Dla porównania wskaźnik lepkości olejów bazowych wynosi ok. 90-105.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Spotkałem się dziś z teorią, że jeździć na syntetyku ile się da. Bardzo przedłuża to żywotność silnika, w tym sensie, że jak wcześniej zaleje się półsynt. lub co gorsza mineralnym to żywotność silnika szybciej zmniejszy się. Zdaje sobie sprawę, że wygłaszam w tym momencie truizm wielokrotnie wałkowany wcześniej, jednak jakoś zaintrygowało mnie to. Tu pytanie gdzie jest granica pomiędzy przejściem z full synt. na pół synt.:
- 200 - 300 kkm,
- lub może jak zacznie już brać więcej niż 1 l na 5 kkm...
wg mnie już lepiej tej wersji się trzymać. Jesli nie ma wycieków i nie ubywa oleju w silniku w wiekszych ilościach to szkoda zmieniać taki olej na półsyntetyk ...to stara i nie prawdziwa teoria, że po 100-150 tys przechodzi się na półsyntetyk... tak samo jak jest nie prawdą że nie można przejść z półsyntetyku na syntetyk (oczywiście jeśli silnik jest w dobrej kondycji).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...79335&start=60 -wegług jednego z forumowiczów olej Liqui Moly 4100 zmniejszył pobór oleju przez silnik i ma rację, że zmiana z pełnosynt. na półsynt. nie załatwia sprawy, może na chwilę..
Inna sprawa, iż przy normalnej temp. oleju czy to pełen czy pół synt. mają praktycznie tą samą gęstość (na zimnym faktycznie półsyntetyk jest gęściejszy, turbina nie będzie już tak dobrze smarowana), więc nie wiem jakie wytłumaczenie ma "uszczelnianie" silnika półsynt.
Ponadto niejednokrotnie spotkałem się już z przypadkiem kiedy po powrocie na pełen syntetyk silnik brał mniej oleju.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Czasem zdarza się, że ten Turbo Diesel jest o ok. 10 zł droższy. Przeczytałem na www producenta charakterystyki fizykochemiczne - obydwa oleje mają identyczne i specyfikacje - New Life ma kilka dopuszczeń więcej.
New Life do wszystkiego, Turbo Diesel - no wiadomo, tylko do diesli.
U mnie auto od początku na New Life i tak zastanawiam się czy nie przerzucić się na ten Turbo Diesel. Jak myślicie, czy ma to sens? Może ktoś wie coś więcej nt tego New Life?
Komentarz