Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Nexus6
    Valvoline nie wniesie zauwazalnej poprawy, za to możesz wyprobowac Fuchs'a XTL
    dobrze kolega doradza, choć nie przestudiowałem jeszcze wszystkich parametrów charakterystycznych dla olejów to w przypadku Valvoline dość było dla mnie zweryfikować skąd pochodzi. Moje doświadczenie ze współpracy z koncernami międzynarodowymi pozwoliło mi wyrobić sobie opinię na temat "marketingu po amerykańsku"... no i długo nie musiałem szukać, pech chaciał (dla mnie i dla Valvoline jak sądzę również) iż zainteresowałem sie olejem SynPower 0W-40 który według polskiej strony posiada aprobate 505.01 (http://www.valvoline.pl/pr,6,synpowe...-30_5w-40.html), natomiast sami dystrybutorzy już tego nie potwierdzają jak również inne strony valvoline. Czyli piszemy to co klient chce przetyczać w tej części świata (Amerykanie mają inne problemy). Ciekwe również jest sformułowanie w karcie katalogowej tego oleju (http://www.valvoline.pl/karty/oleje%....a7daos4pd.pdf), które brzmi: może się zestalać w temperaturze <20st C

    Przy okazji w kartach katalogowych Valvoline (chyba niemieckich właśnie) natrafiłem również na zależności czasowe (daty) w przypadku norm VW, co by potwierdzało po części wnioski z wcześniejszych dysksji, iż VW wydaje certyfikaty czasowo. Nie dziwie się zatem, iż czasem managerowie koncernów olejowych unoszą się honorem i mają gdzieś płacenie haraczu za certyfikat a miast tego wolą napisać: zalecany dla

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      w stosunku do 8100 X-Cess ciezko mu bedzie zauwazyc roznice :diabelski_usmiech
      I tutaj się mylisz :-)

      Zamieszczone przez innova
      Nie dziwie się zatem, iż czasem managerowie koncernów olejowych unoszą się honorem i mają gdzieś płacenie haraczu za certyfikat a miast tego wolą napisać: zalecany dla
      No pisałem juz o stawkach na 30 miesięcy.
      Szkoda że nikt nie pisze o przeprowadzonych testach jakie wymagaja np. A3/B4 czy normy VW czy choćby 503.00 czy 504 itp.

      koledzy podam wam przykład mojego znajomego :

      Silnik VW 1.6 AEE, moc seria 75, a tego wyszło 132KM na chwilę obecną.
      I tak oleje które były testowane jak dotąd :
      Idą od "dołu" czyli od liderów jakie nie spełniły pokładanych oczekiwań:
      (Warunki bardzo podobne czyli 80% z pełnym butem i max. rpm.. silnik non stop katowany w trasie)

      Wklejam to co mi napisał a prosiłem go o obiektywna ocenę.

      1. Mobil 1 5W50 124 stopnie

      2. Valvoline 5W50 115 stopni

      3. Mobil 1 0W40 109-110 stopni

      4. Motul 5W30 300V - 102-104 stopni

      5. Motul 5W40 300V - 98-104 stopni

      w pierwszych 2 przypadkach szklanki napitalały po odpaleniu zimnego

      3,4 najmniej palił <lol> i cisza totalna ale tylko na zimę

      5. rewela, narazie nic innego nie wlałem i jest git, cisza i spokój, motor miekko pracuje

      Więc jak widać różnica w temp. nie jest kilka %.

      Za jakiś czas bedzie "nadmuch na tłoki" i RACE PRO S. może bedzie juz za 2 tygodnie to będzie zalany, mowa o dawnym SILKOLENE PRO S obecnie Fuchs PRO S 5W-40
      Lepkości nie zmieniamy 5W-40 max.
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • Udesky
        RS
        • 2007
        • 1692
        • Octavia I (1U2)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

        Zamieszczone przez Nexus6
        możesz wyprobowac Fuchs'a
        Wiem, że ojciec dziewczyny ma beczułkę z takim olejem do ciągników, ale to chyba 10W40. Dokładnej jego nazwy nie pamiętam. Ale może ma dojść do większej palety. hmmm
        W Polsce nie ma kryzysu.
        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Nexus6
          Valvoline nie wniesie zauwazalnej poprawy, za to możesz wyprobowac Fuchs'a XTL
          dokładnie. Miałem Valvoline XL III 5W/30 i zrezygnowałem...kultura pracy silnika przy zimnym rozruchu zdecydowanie wypadała negatywnie :? w porównaniu z choćby LM 4100 cz TT4200 nie wspominając nawet o Elfie CRV 0W/30
          Zamieszczone przez innova
          w przypadku norm VW, co by potwierdzało po części wnioski z wcześniejszych dysksji, iż VW wydaje certyfikaty czasowo. Nie dziwie się zatem, iż czasem managerowie koncernów olejowych unoszą się honorem i mają gdzieś płacenie haraczu za certyfikat a miast tego wolą napisać: zalecany dla
          bo wiadomo...jak niewiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :szeroki_usmiech
          a jeszcze niedawno w biuletynie technicznym VW/Audi z 3 czerwca 2009 LM Top Tec 4100 widnieje jak zaaprobowany olej z normą 505.01 ... Volkswagen Group of America wszedł tam w kooperację z Lubro Moly/Liqui Moly i jakoś :P TT 4100 spełnia tam Oil Quality Standards :wink:


          "Volkswagen, jeden z największych światowych producentów branży motoryzacyjnej, zdecydował się na współpracę ze specjalistą w branży dodatków do środków smarnych i paliw z Ulm LIQUI MOLY.
          Volkswagen Mexico sprzedaje teraz produkty LIQUI MOLY pod własną marką Techparts poprzez swoją sieć salonów i warsztatów."





          Poczytajcie od strony 31 fajny artykuł o olejach (i nie tylko) k http://www.e-autonaprawa.pl/archiwum/pdf/1299165726.pdf


          Zamieszczone przez Udesky
          Mnie interesuję najbardziej poranne odpalanie i praca na zimnym silniku.
          Udesky dlaczego wlewałeś do AHF Liqui Moly TT 4100 ? Przecież nie masz pompowtryskiwaczy... :roll: Nie lepiej było wlać Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 (VW 505.00) full syntetyk, temeratura płynięcia -45C. :shock: i też jest olejem "lekkiego biegu". Ja bym właśnie ten olej zalał do AHF.

          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            Jak juz wczesniej wspomniałem ostatnio zalałem amsoila 5w/40 i nie idzie go "zagotować" przy jazdach autostradowych, przy max bucie i prędkosciach 220-230 tem oliwy oscylowała około 100 stopni przy temp zew około 20 stopni i odcinku około 15-20km w każdą stronę.

            Ciekawe jak by sie sprawdził motul specyfic na którym jezdziłem dotychczas? Niestety wczesniej nie miałem wskaznika temp oleju.
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Udesky
              RS
              • 2007
              • 1692
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Udesky dlaczego wlewałeś do AHF Liqui Moly TT 4100 ? Przecież nie masz pompowtryskiwaczy... :roll: Nie lepiej było wlać Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 (VW 505.00) full syntetyk, temeratura płynięcia -45C.
              Takiego polecił mi Elemenateur
              Po dzisiejszym poranku mogę stwierdzić, że samochód odpala nieco kulturalnie i mniej klekocze z rana. Ale czas pokaże.
              W Polsce nie ma kryzysu.
              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                OK. LM TT 4100 jest oczywiście dopuszczalny do AHF i zalanie go nie jest błędem. Na przyszłość jednak polecam do Twojego silnika Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 (pełen syntetyk z normą VW 505.00) - będziesz jeszcze zdecydowanie bardziej zadowolony, zwłaszcza jeśli chodzi o kulturę pracy i parametry które Ciebie interesowały.

                164KM@343NM
                tak właśnie patrzę na parametry Twojego silnika - zdecydowanie mocniejszy będzie DIESEL SYNTHOIL 5W-40 i możesz go zalać na zimę jeśli spodoba się Tobie praca silnika na Liqui Moly. tylko tego TT 4100 nie wylewaj bo też jest OK :wink:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Udesky
                  RS
                  • 2007
                  • 1692
                  • Octavia I (1U2)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                  PAOLO ESCO, dzięki za info, za jakieś pół roku przetestuję. Jutro wyjazd do Wawy i zobaczymy jak temp.
                  W Polsce nie ma kryzysu.
                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez Udesky
                    zobaczymy jak temp.
                    o tak to będzie ciekawe tylko, żeby to jakoś odnieść do wcześniejszych pomiarów :roll: ... lub uzyskiwanych pomiarów na innych markach. Szkoda, że nie masz tego DIESEL SYNTHOIL 5W-40 interesuje mnie jakie on osiąga temperatury w czasie szybkiej, dłuższej jazdy.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • Udesky
                      RS
                      • 2007
                      • 1692
                      • Octavia I (1U2)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      o tak to będzie ciekawe tylko, żeby to jakoś odnieść do wcześniejszych pomiarów :roll: ... lub uzyskiwanych pomiarów na innych markach. Szkoda, że nie masz tego DIESEL SYNTHOIL 5W-40 interesuje mnie jakie on osiąga temperatury w czasie szybkiej, dłuższej jazdy.
                      Test będzie mało obiektywny bo:
                      1) Wskaźniki mam od niedawna i zdążyłem zrobić tylko jedną dłuższą trasę na nich na Motulu. Temp. max przy bucie w podłodze, przez ok połowę trasy ekspresowej do Wawy od stront Płońska. Z 10 min zabawy mogło być - napatoczyła się O2 :diabelski_usmiech
                      Max temp. jaka była to ok 108*C.
                      2) W tedy miałem jeszcze seryjną chłodniczkę oleju. Co prawda moja seryjna należało do tych większych, niemniej jedna ok 1/3 - 1/4 była mniejsza od obecnej od AWXa.
                      Na plus:
                      1) Temp. zewnętrzna będzie podobna.
                      2) Generalnie na tej chłodnicy wedle opinie jest ok 5 - 10 stopni mniej niż na serii.

                      Na tym jednym przejeździe średnia temp. oleju na serii i Motulu wynosiła ok 88 - 92*C przy prędkościach ok 100 - 120km/h czyli jakieś 77km/h wg kompa.
                      Tak więc zobaczymy co i jak.

                      W przyszłości chciałbym jeszcze przetestować tego Fuhsa XTL.
                      W Polsce nie ma kryzysu.
                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                      Komentarz

                      • oktawer
                        Classic
                        • 2011
                        • 31

                        Zamieszczone przez innova
                        Zamieszczone przez oktawer
                        A ja za taką czołówkę uważam Liqui Moly
                        ja też tak sobie pomyślałem jak kilka dni temu dokonywałem wyboru, gdyż uważam, iż Niemcy najlepiej będą rozumieli filozofię i stosowane reguły projektwania swoich kolegów równiez Nimców i dobiorą wszystko właściwie i z typowym dla siebie zapasem
                        Coś w tym jest, LM robi oleje dla volkswagena, sprzedawane przez vw pod marką techparts. Poza tym:

                        "98 tysięcy niemieckich czytelników magazynu "Auto Motor Sport" wybrało najlepszą markę wśród producentów olejów samochodowych 2011 roku. Zwycięzcą jest oczywiście LIQUI MOLY. Rok wcześniej taki tytuł uzyskało Liqui Moly głosami czytelników magazynu "Auto Zeitung". "
                        Motoröl, Additive und Autopflege: Mit über 4000 Artikeln für jedes Fahrzeug auf der Welt die richtigen Produkte.



                        Inna rzecz, że Fuchs też jest niemiecki To porównywalna marka.

                        Komentarz

                        • Orbit
                          Rider
                          • 2010
                          • 486

                          Dwa tygodnie temu Mój ojciec po namowie przeze mnie zmienił olej na Liqui Moli top tec 4600 , ja mam zrobione na tym oleju około 5Kkm .
                          Dzisiaj zaczepia mnie i mówi tak ... ""NIE wiem co oni dodają do tego oleju ale moje Auto przestało być słyszalne , silnik chodzi jak by w maśle , wkręca się na obroty bez żadnego wysiłku i dostał potężnego kopa , po prostu super "" Jest zachwycony uśmiech od ucha do ucha ... dodał jeszcze iż różnice dostrzega dopiero po przejechaniu kilkuset Km .
                          Pytanie ... czy Olej może powodować jakiś przyrost mocy ? bo nie wiem czy Staruszek przypadkiem nie konfabuluje ... :lol:
                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez Orbit
                            NIE wiem co oni dodają do tego oleju ale moje Auto przestało być słyszalne , silnik chodzi jak by w maśle , wkręca się na obroty bez żadnego wysiłku i dostał potężnego kopa , po prostu super
                            A wcześniej musiał mieć chyba minerała 15W-40.
                            Silnik przestał byc słyszalny ...
                            Nie dajmy sie zwariować..

                            Rożnica po kilkuset km jest zauważalna ale tylko na oleju z Mos2 ale nie na tradycyjnym oleju z cynkiem, moly itp.
                            Tak wszystko wychodzi od razu jak silnik pracuje więc ta obserwacja jest dla mnie jakby powiedzieć dziwna

                            Ostatnio kolega uległ podobnej magii i cudownych własciwosci zalał do TDI Royala 5W-40 , musiał olej spuscic po 200km bo tak mu szklanki napitalały wrócił do mojego oleju i powiedział że juz nigdy się nie złapie na testy wałka flex.
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez Orbit
                              Jest zachwycony uśmiech od ucha do ucha ...
                              wszysto OK...to normalna reakcja. :lol:
                              Skoro ojciec zadowolony to tylko wypada się cieszyć :szeroki_usmiech
                              U mnie jest to samo. :wink:

                              Pamiętasz :arrow: pisałem o tym LM TT 4600, że mimo wysokiej ceny to jeden z najnowszych produktów LM i jest naprawdę dobry ( ACEA C3-08) :arrow: Szczególnie nadaję się do pojazdów spełniającychnormę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF/FAP) , układ wtryskowy Common Rail oraz w pompowtryskiwacze (VW 505.01).
                              Olej w technologii syntetycznej nowej generacji - żeby było jasne to nie jest full syntetyk.


                              Zamieszczone przez Orbit
                              czy Olej może powodować jakiś przyrost mocy ?
                              ten LM i inne to oleje "lekkiego biegu"
                              cytuję: " Bardzo ceniony w Niemczech producent, firma LiquiMoly, zdobywająca również w Polsce coraz większą popularność oferuje oleje silnikowe tak zwanego lekkiego biegu. Oleje lekkiego biegu optymalizowane są pod kątem minimalizacji sił tarcia pomiędzy współpracującymi ze sobą elementami silnika. Oleje lekkiego biegu wyraźnie zmniejszają zużycie paliwa, wydłużają okres pomiędzy uzupełnianiem poziomu oleju w misce i poprawiają żywotność silnika."

                              wg Liqui Moly OLEJE „LEKKIEGO BIEGU„
                              Oleje te posiadają niską lepkość przy niskich temperaturach i wyróżniają się zwiększoną odpornością na utlenianie i wahania temperatury. Pompa olejowa funkcjonuje w optymalnym reżimie, zabezpiecza przepływ oleju kanałami w niskich temperaturach. Dzięki swoim właściwościom względem lepkości i stabilności termicznej oraz nowoczesnym wysoko technologicznym dodatkom olej sprzyja zmniejszeniu zużycia paliwa.

                              Zamieszczone przez Orbit
                              ""NIE wiem co oni dodają do tego oleju ale moje Auto przestało być słyszalne , silnik chodzi jak by w maśle , wkręca się na obroty bez żadnego wysiłku
                              prawdopodobnie jakieś Liqui Moly Oil Additiv :arrow: może z dodatkiem Cara Tec lub coś w tym stylu.
                              :arrow: CERA TEC to najnowocześniejsza ochrona dla każdego silnika. CERA TEC redukuje tarcie i zużycie dzięki ekstremalnie stabilnym chemicznie i termicznie wiązaniom ceramicznym. Zapobiega bezpośredniemu kontaktowi metal o metal i dzięki temu znacząco wydłuża żywotność silnika.
                              Efekt "lekkiego biegu" przyczynia się do redukcji zużycia paliwa. Mieszalny z każdym olejem silnikowym.

                              :roll:

                              Na 100% tego się nie dowiemy bo stanowi to pewnie pilnie strzeżoną tajemnicę firmy :P
                              Załączone pliki
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Orbit
                                Rider
                                • 2010
                                • 486

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Zamieszczone przez Orbit
                                NIE wiem co oni dodają do tego oleju ale moje Auto przestało być słyszalne , silnik chodzi jak by w maśle , wkręca się na obroty bez żadnego wysiłku i dostał potężnego kopa , po prostu super
                                A wcześniej musiał mieć chyba minerała 15W-40.
                                Silnik przestał byc słyszalny ...
                                Nie dajmy sie zwariować..
                                Przedtem u Ojca był GM-Dexos2 ... na tym oleju klepie jak w kosiarce w którą dostał się patyk

                                Dzięki Paolo za wyjaśnienia
                                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Nie ma za co dziękować. Ważne, że kolejny użytkownik zadowolony
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Udesky
                                    RS
                                    • 2007
                                    • 1692
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                    A ja nie zauważyłem różnicy jeśli chodzi o temperaturę oleju. Można powiedzieć, że jest identycznie.
                                    W Polsce nie ma kryzysu.
                                    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez Udesky
                                      Można powiedzieć, że jest identycznie.
                                      to znaczy? Tak samo w porównaniu z ...? Temperatura ile stopni?

                                      "Dobry olej odbiera ciepło z węzłów tarcia i oddaje to ciepło w innych miejscach (chłodnica oleju). Pomaga rozprowadzać ciepło, silnik szybciej się nagrzewa i trudniej przegrzewa." - przecież coś się musi dziać z temperaturą/energią generowaną przez silnik.

                                      Gdyby olej nie odbierał energii a tylko smarował ... :?
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • Nexus6
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 4847
                                        • Volkswagen

                                        Zamieszczone przez Udesky
                                        A ja nie zauważyłem różnicy jeśli chodzi o temperaturę oleju. Można powiedzieć, że jest identycznie.
                                        mówiłem, że w temperaturach nie zauważysz róznicy :diabelski_usmiech
                                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                        Komentarz

                                        • aman
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 8

                                          Witam Panowie,
                                          po lekturze tego wątku zdecydowałem się na zakup Liqui Moly 1341(5L) Diesel Synthoil 5W-40 do mojego ASV, teraz pozostaje kwestia zakupu. Z krótkiego rozeznania w internecie otrzymałem takie oto zestawienie:

                                          1. www.autochemia24.pl 195 zł
                                          2. www.oliwiarka.pl 199,60zł
                                          3. www.sklep-oleje.pl 239 zł
                                          4. www.liquimoly-sklep.pl 245,02 zł
                                          (ceny z kosztami wysyłki kurierem)

                                          Różnica cenowa między firmowym sklepem (poz.4) a sklepem z poz. 1 jest znaczna. Moje pytanie jest takie czy ktoś robił już tam zakupy i jakie jest prawdopodobieństwo że nie jest to podrobiony LM jak Motul ze zdjęci parę stron wcześniej?

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM



                                            169zł+15zł =184 zł
                                            Firma sprawdzona.

                                            Niżej wymionione przykłady podaję jako ciekawostkę.
                                            Przeciez nie musi być od razy LM ( jednak jest trochę drogi - no ale full syntetyk nie kosztuje 120 zł).

                                            Jeśli nie musi być akurat full syntetyk to może "nie firmowe" Liqui Moly .... :wink:


                                            78+18= 96 zł

                                            Oils of Germany since 1847. Mit über 1000 Produkten alle Lösungen aus einer Hand.


                                            niestety odpowiednik LM Diesel-Synthoil został w sklepie już wykupiony wtedy mógłbyś kupić taki :arrow:
                                            Oils of Germany since 1847. Mit über 1000 Produkten alle Lösungen aus einer Hand.


                                            albo taki olej :arrow:
                                            BARDAHL XTC FULL SYNTRONIC 5W40


                                            115zł+20 zł=135zł

                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Artiks
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 143

                                              Zamieszczone przez aman
                                              zdecydowałem się na zakup Liqui Moly 1341(5L) Diesel Synthoil 5W-40 do mojego ASV, teraz pozostaje kwestia zakupu
                                              Sprawdź jeszcze w Oilcenter na Gazowej 3 http://www.oilcenter.pl/

                                              Komentarz

                                              • barteq
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 309
                                                • Opel

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                http://allegro.pl/liqui-m...1583792503.html

                                                169zł+15zł =184 zł
                                                Firma sprawdzona.
                                                To jest ten sam sklep co autochemia24, brałem od nich LM i polecam.


                                                OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                                Komentarz

                                                • haragon
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 310

                                                  Cześć
                                                  Obiecałem, że po zmianie napiszę parę słów, więc piszę.
                                                  Jakieś 4-5 miesięcy temu zakupiłem olej LM w firmie przez internet .
                                                  Jest to ta sama firma o jakiej pisze PAOLO ESCO- autochemia24.pl.
                                                  Zamówiłem u nich pełnosyntetyczny olej Syntholi 5W40 + płukankę Engine Flush Pro Line.
                                                  Szkoda, że w ofercie tej firmy nie ma filtrów do oleju i powietrza bo zakup ten byłby wtedy bardziej kompleksowy. Olej, na którym dotychczas jeździłem, i który uległ zmianie to Motul 8100 X-CESS 5W40. Z racji iż drobne czynności wykonuję przy swoim aucie sam wymianę oliwy i tym razem dokonałem we własnym zakresie.
                                                  Po dobrze nagrzanym silniku(wskaźnik na szafie przez dłuższy czas pokazywał pionowe 90) najechałem furakiem na kanał, wyłączyłem engine i odkręciłem osłony górną i dolną. Wyciągnołem bagnet (wcześniej rano dokonałem pomiaru poziomu oleju po nocnym postoju) wlałem przez otwór bagnetu całą płukankę 500ml bezpośrednio do miski olejowej.
                                                  Silnik i olej był bardzo mocno rozgrzany więc miałem wątpliwości co do wlewania zimnej płukanki bezpośrednio przez otwór wlewowy na głowicę silnika. Czynność tą wykonałem strzykawką medyczną doposarzoną wężykiem ze sprayu do czyszczenia klimatyzacji (pozostał po ostatniej dezynfekcji ;-). Wężyk i strzykawka oczywiście czysta i sterylna ;-). Po zapodaniu płukanki uruchomiłem engine i pozostawiłem na wolnych obrotach przez 15min tak jak zaleca producent LM. Po upływie żądanego czasu odkręciłem korek wlewowy oleju i zaraz później korek spustowy z miski olejowej. Olej z silnika wraz z płukanką spuściłem do baniaczka po starym oleju wycinając z boku w nim dziurę. Olej po przebiegu 15kkm miał konsystencje silnie czarną i wodnistą. Na Motulu skodą przejechałem łącznie 4 wymiany, czyli 60kkm i byłem z tego oleju bardzo zadowolony. Przed w/w zmianą w zimie z racji iż zostało mi z wszystkich wymian jakieś 2l dodatkowego oleju X-CESS postanowiłem 5kkm przed wymianą odessać stary olej i wlać pozostałe 2l i tak dojechać do 15kkm. Wymieniony, dolany w ten sposób świerzy olej miał poprawić parametry smarne oliwy silnikowej w zimie i dodatkowo wypłukać oraz oczyścić silnik z ewentualnie zgromadzonych zanieczyszczeń. Po odkręceniu filtra oleju strzykawką odessałem z jego komory i poniższych kanałów dodatkowo około 300ml starego oleju.
                                                  Po około 2 godzinach bezczynności i spokojnego spuszczania przepłukałem miskę świeżym olejem wlewając go przez komorę filtra olejowego około 100-150ml nowego czystego oleju LM. Wyciekł dołem czysty i bez zabarwienia. Korek spustowy przykręciłem do miski olejowej kluczem dynamometrycznym o momencie 30N/m wcześniej wymieniając podkładkę miedzianą pod śrubą. Włożyłem w obudowę nowy filtr olejowy wymieniając jendocześnie 2 oringi zapuszczone świeżo wymienianym olejem. Tworzywową obudowę filtra dokręciłęm kluczem dynamometrycznym z siłą 25N/m tak jak zaleca producent, i jak jest napisane na obudowie.
                                                  Po tych czynnościach silnik zalałem świerzym LM Synthoil 5W40 najpierw do poziomu środka na bagnecie, a po krótkiej jeździe i nocnym postoju uzupełniłem olej do wartości 2mm poniżej maxymalnego poziomu. Różnica między minimum a maximum na bagnecie stanowi około 0,9l. Informacja ta jest szczególnie przydatna w czasie dokonywania dolewek tak by nie przekroczyć poziomu max na bagnecie.
                                                  Teraz kilka spostrzeżej.
                                                  Obecnie przejechałem na LM jakieś 120km i już mogę powiedzieć, że olej ten w stosunku do starego Motula wyróżnia się bardziej miękką pracą (im więcej kilometrów od wymiany tym miękkość ta jest bardziej odczuwalna- zaraz po wymianie tego tak bardzo nie odczuwałem). Silnik zaraz po rozruch nie generuje białego dymu a popychacze praktycznie są nie słyszalne. Po tak krótkim przebiegu, już teraz mogę spokojnie polecić olej syntetyczny LM Synthoil 5W-40. To zapewne światowa czołówka!!! Cena 169 zł za 5L naprawdę świetnego oleju klasyfikuje ten produkt w moich oczach na 1 miejscu polecanych przeze mnie oliwek!!!
                                                  Zresztą parametry fizyko-chemiczne same mówią za siebie, gdzie konkurencji ciężko dorównać:
                                                  Viscosity class : 5W-40
                                                  Density at 15 °C : 0.85 g/cm³
                                                  Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s
                                                  Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s
                                                  Viscosity index : 170
                                                  Flash point : 222 °C
                                                  Pour point : -45 °C
                                                  ASTM colour : 3,5
                                                  To tyle, tak na szybko z pierwszych spostrzeżeń, jakbym coś jeszcze zauważył w czasie eksploatacji istotnego to oczywiście wypowiedź swą uzupełnię.
                                                  Podsumowując- to kolejny olej godny polecenia dla silników VP na pompie!!!
                                                  "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                                  Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                                  >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                                  >>Software - rogalotti<<

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    haragon super opis, fajnie, że jesteś zadowolony, mogę tylko dodać, że na LM Diesel Synthoil 5W-40 jeszcze większą różnicę zobaczyłbyś w zimie.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...