Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Orbit
    Rider
    • 2010
    • 486

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Zamieszczone przez Seed
    MOTUL Specific dexos2 5W-30 podobnie jak X-Clean - to pełen syneteyk na bazie PAO/Estry
    raczej HC + PAO ... ale jestem pewien, że akurat ten olej estrów nie widział na oczy...
    to był jeden z powodów dlaczego wybrałem Liqui Moly , piszą jak jest bez wkręcania ze To SYNTETYK .
    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

    Komentarz

    • haragon
      Rider
      • 2008
      • 310

      Zamieszczone przez przemek88
      Będę teraz swojego AGR-a zalewał Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40. Przebieg 109tyś km. Czy to dobry wybór. 5L mam za 190zł czy cena nie za duża?
      Lej Pan śmiało, będziesz Pan zadowolony To 100% syntetyk.
      Twój silnik nie posiada DPF, MKS, i innych PKS'ów- udziwnień pseudo ekologicznych więcej przynoszących szkody niż pożytku.
      Parę stron wcześniej masz linki do sprawdzonych dystrybutorów. Można 5l tego cudeńka zakupić za jakieś 179zł o ile dobrze pamiętam. Przed zmianą nie zapomnij o płukance LM- myślę, że czynność tą warto polecić.
      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
      >>Software - rogalotti<<

      Komentarz

      • przemek88
        Rider
        • 2009
        • 613

        Zamieszczone przez haragon
        Przed zmianą nie zapomnij o płukance LM- myślę, że czynność tą warto polecić.
        ale boje się ze mogę gdzieś mieć nieszczelny silnik a wtedy to będzie lipa


        Moja Octavia 1.9 TDI AGR

        Komentarz

        • ruszok
          Drive
          • 2011
          • 65

          Lotos QUAZAR:
          Olej zawiera składniki na bazie PAO jak i HC, nie mogę potwierdzić, że w 100% zawiera tylko PAO.
          Proszę pamiętać oprócz zalet też o wadach PAO jak: gorsze rozpuszczanie w oleju produktów zużycia z eksploatacji w tym oleju co również może powodować powstawanie z oleju w silniku osadów lakierowych typu varnish pomimo zawierania przez olej odpowiednich dodatków i spełniania testów eksploatacyjnych. Z powyższego nie zawsze olej czysty na syntetycznych węglowodorach PAO będzie zawsze lepszy od mieszaniny lub wyłącznie opartym na węglowodorach molekularnie zmienionych przez HC.
          Tzw. informacja, ze źródła. Proszę o komentarz do powyższych informacji. Nie, że to Lotos i bla bla tylko o merytorycznej treści tej wiadomości.

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            Generalnie pełne PAO wystepuje bardzo zadko i jest zazwyczaj połaczone z bazami estrowymi aby zneutralizowac pecznienie uszczelek.
            Samo zmieszanie PAO z różnymi dodatkami w tym moly (ukłon w kier.LM co by było to 100% PAO ale tak do konca nie jest choć w wiekszosci jakiejś tam jest choć chyba nikt nie wie...) jest przedsiewzieciem bardzo trudnym to samo z Mos2 więc daje się trochę baz HC, mineralnych itp.
            Do pełnych syntetyków estrowych a takim jest CFS Millersa o wskazniku lepkosci ok. 200 w lepkosci 5W-40 dodaje sie PAO ! dlatego aby zneutralizować proces wypalania polimerów a co za tym idzie degradacji lepkosci.

            Sa silniki w których NIE WOLNO STOSOWAĆ OLEJÓW SYNTETYCZNYCH OPARTYCH NA bazach IV czy V gr. ale TRZEBA STOSOWAĆ OLEJE HC III gr. !

            Wiec pełny syntetyk nie wszedzie jest zalecany choć oferuje wiekze spektrum działania i lepszą smarność.

            Juz nie raz słyszalem lakoniczna odpowiedz co lepiej zalac dla silnika dopakowany na max-a dodatkami premium olej HC III+ czy olej oparty na PAO z podstawowym pakietem dodatków uszlachetnajacych..

            Dawniej bazy olejowe stanowily prawie cały olej teraz dodatki olejowe stanowia niekiedy nawet 40% i to one świadczą o klasie oleju w głównej mierze i ....cenie koncowej.

            Nie pisze nic o Lotosie bo to tak jakbym pisał o wielu markach które bazuja na własnie bazach olejowych z Lotosu, ale dla wielu magia marki i logo dalej jest wyznacznikiem a wygórowana cena za olej jakimś niepotrzbnym nikomu i niezrozumiałym posunieciem sprzedającego .
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • konkon
              Rider
              • 2008
              • 667
              • Octavia I (1U2)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              Artiks, Oba są wporządku
              Zamieszczone przez czyzyk64
              jak czesto wlewacie do silnika Militec-1, co wymiane oleju czy jednak rzadziej?
              Producent w silniku zaleca co 20 tys. bez względu na wymianę oleju, w skrzyni co 50 tys., nie ma co kombinować.
              przemek88, Dobry olej jak wszystko swoje kosztuje, jak chcesz mieć b.dobry olej w b. dobrej cenie polecam Lotosa Syntetic/Traffic.
              Zamieszczone przez przemek88
              ale boje się ze mogę gdzieś mieć nieszczelny silnik a wtedy to będzie lipa
              Zmieniasz uszczelki i po problemie.
              ruszok, Co tu komentować, potwierdzeniem faktu słabej rozpuszczalności dodatków i zanieczyszczeń jest brak olejów 100% PAO (Estry są tu dużo lepsze) dla Long Life. Stąd np. norma BMW LL-98 (zmiana co 15 tys. a nie LL-01, 04 wg. komputera), VW 502/505 zamiast 504/507. Nie ma co przekreślać olejów tylko dlatego, że są mieszaniną PAO/Estry, HC czy same HC. Wszystko ma wady i zalety, ważne jest aby parametry były odpowiednie. Wbrew wielu opiniom Lotos nie ma się czego wstydzić z nową ofertą, a niektóre parametry to klasa światowa. Do tego rozsądna cena i można mieć problem z olejem z głowy.

              [ Dodano: Sro 11 Maj, 11 00:35 ]
              Pidziek, Jednym słowem Mobil i Castrol bazę olejową mają właśnie Lotosa
              PAOLO ESCO Ukłon :thank:
              Konrad
              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

              90 konny AGRessor
              PerfectServiceBy DGW
              WhitePride :smokedevil

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez Pidziek
                (ukłon w kier.LM co by było to 100% PAO ale tak do konca nie jest choć w wiekszosci jakiejś tam jest choć chyba nikt nie wie...)
                LM wyraznie rozgranicza prawdziwe syntetyki i oleje wyk w technologii syntetycznej.
                Full syntetyki LM przeszły jako jedne z nielicznych produktów wielu marek testy dla "prawdziwych" syntetyków w amerykańskich laboratoriach....więc nie widzę podstaw by mieć do tych olejów zastrzeżenia.

                "Co to znaczy syntetyk ?
                Dawno temu oznaczało to bazę PAO.
                Teraz już nie ma 100% olejów PAO. Bo nie jest to najnowsza technologia, są drogie a nie do końca relacja jakości do ceny jest dobra.
                Stosuje się mieszaniny różnego rodzaju baz PAO, HC, HC-HI, estry.
                Rezultat przy niższej cenie niż 100% PAO otrzymuje się finalnie lepszy produkt..........."

                Ropa naftowa ma swoje wady, a jej główna wadą jest mała odporność na wysoką temperaturę i wytrącanie toksyn podczas jej spalania. To z tego względu olej mineralny o wiele szybciej zmienia kolor na ciemny, bo wytrącają się z niego spopieliny, które osadzają się w silniku, powodując nagary.
                Oleje półsyntetyczne, chodź produkowane również na bazie ropy posiadają oprócz uszlachetniaczy zawierają estry syntetyczne, mające właściwości myjące i poprawiające płynność w niższych temperaturach.

                Syntetyki to oleje w 100 % sztuczne nie zawierające ropy naftowej w składzie, a jedynie zmodyfikowane łańcuchy estrowe bazujące na ropie naftowej. Brak ropy powoduje, że nie wykazują one dużych wartości spopielin, a więc czystość silnika jest nieporównywalnie większa. Ma to też bezpośredni wpływ na spalenie i emisję spalin, oraz żywotność układu katalityczno - wydechowego. Oleje syntetyczne są o wiele dłużej świeże, mają większość zdolność do absorbowania spopielin nie pozostawiając ich w silniku.

                Nie bez znaczenia jest tez fakt, ze oleje mineralne wraz z przebiegiem zaczynają "gubić" swoje właściwości smarująco-ochronne, podczas gdy oleje syntetyczne poziom ochrony zapewniają względnie stały podczas całego cyklu od wymiany do wymiany.

                Co do PAO:
                "PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadajaca wiele wad:

                - niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu,
                -zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,
                - niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “olejów technologii syntetycznej", gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających

                Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”.

                Co do lepszych parametrów: …papier przyjmnie wszystko…tylko co pozostanie z tych parametrów po xxxx km.??????

                W zasadzie grupa 4 jest tym samym co grupa 3, jest tylko kolejną technologią. Z grupy 3 która dzieli się na kilka technologii (nie tylko HC) wyodrębniono PAO - polialfaolefinę i stworzono dla niego odrębną grupę...(a oprócz tego syntetyczne węlowodory używane w charakterze olejów podstawowych poliinternalolefiny (PIO) oraz poliizobutyleny (PIB)
                PAO to żadne cuda, cytat:
                "Wzrost udziału PAO w rynku olejów podstawowych był obserwowany od poczatku lat 70 - tych do połowy lat 90-tych – do momentu pojawienia sie na rynku olejów grupy III o własnosciach fizykochemicznych zbliżonych do własnosci PAO. W bezposrednim porównaniu olejów grupy III i PAO - jedyna wyraźna różnica pomiędzy tymi olejami jest widoczna w postaci wyższej wartości temperatury utraty płynności przez oleje podstawowe grupy III. Należy jednak dodac, że temperatura płynięcia stanowi parametr jakościowy determinowany przez jakość dodatków uszlachetniających a nie przez jakość oleju podstawowego".


                Nie ma dziś sensu ustalanie, czy olej jest w pełni syntetyczny, syntetyczny, czy w technologii syntetycznej. Obecnie mamy już bardzo dobre oleje produkowane w technologii HC (hydrokraki) czy popularnej obecnie w produktach Mobil czy Shell technologii GTL (gas-to-liquid). Pozwalają one uzyskiwać te same rezultaty, które osiągają oleje z dużym udziałem grup PAO czy estrów, zwykle zwane pełnymi syntetykami.
                To, czy olej jest syntetyczny czy mineralny, nie jest najważniejsze. Istotne są jego parametry.
                Większość kierowców zwraca uwagę głównie na klasyfikację lepkościową oleju „syntetyczny” …”półsyntetyczny” a nie dobiera oleju do silnika pod względem norm określonych przez producenta . Marka jest mniej ważna
                Nie trzeba trzymać się marki oleju sugerowanej przez producenta, ważne są parametry jakościowe i lepkościowe.
                Nie zawsze najdroższy olej będzie najlepszy.


                ………i jeszcze coś ciekawego…

                Opis patentowy opublikowano: 31.07.1978
                Twórcy wynalazku: Ludomir Tokarzewski, Bogna Hołdyk-Koźbiał, Jerzy Zakrzewski :czytaj

                Sposób otrzymywania syntetycznych,
                węglowodorowych olejów smarowych o strukturze aromatycznej


                ...a jak! Polacy tez potrafią


                Przedmiotem wynalazku jest sposób otrzymywania syntetyczny cli, węglowodorowych olejów smarowycho strukturze aromatycznej i bardzo dobrych właściwościach użytkowych, z możliwością regulacji ich lepkościw szerokich granicach. Oleje te mają dobre cechy .przeciwzużyciowe w odniesieniu do smarowanych częścimaszynowych na odcinku tzw. korozji zmęczeniowej oraz znakomitą smarnośc bez żadnych dodatków
                uszlachetniających.
                Nawet najlepsze gatunki olejów mineralnych wymagają starannych zabiegów rafinacyjnych i.doboru całego
                zestawu środków uszlachetniających, gdyż zazwyczaj ich smarnośc, to jest trwałość filmu na powierzchniach
                smarowanych jest niewystarczająca, co odbija się także na ich cechach przeciwzużyciowych w rozumieniu
                trwałości smarowanych powierzchni. Dotyczy to także olejów syntetycznych. Ogromna większość olejównaturalnych i syntetycznych ulega w warunkach pracy utlenianiu, co pociąga za sobą degradację ich cząsteczeki towarzyszące jej zmniejszenie lepkości, a wskutek tworzenia się przy utlenianiu związków o charakterze
                kwaśnym, nabierają one z czasem właściwości korodujących w stosunku do smarowanych części maszynowych.
                Oleje syntetyczne typu estrowego, na przykład estry fosforowe, mogą mieć zmniejszoną zdolność do utleniania się, ale z drugiej strony są dość kosztowne, a nadto, szereg ich właściwości na wielu odcinkach, między
                innymi właśnie na odcinku smarności, wymaga korekcji i poprawy. Oleje estrowe są ponadto skłonne do hydrolizy, co czasem eliminuje możliwość ich zastosowania.
                Bardzo chemicznie odporne i skądinąd znakomite oleje silikonowe są kilkakrotnie, a nawet kilkunastokrotnie droższe od olejów mineralnych, a poza tym cechują się małą smarnością, której na zwykłej drodze, przez
                wprowadzenie środków uszlachetniających, nie daje się poprawić, z powodu braku cechy rozpuszczalności
                stosowanych powszechnie dodatków uszlachetniających wolejach silikonowych. Fakt ten w dużym stopniu zawęża aplikację tych olejów. Podobne zastrzeżenia wysunąć można i w stosunku do innych typów olejów syntetycznych.
                Celem wynalazku jest usunięcie dotychczasowych trudności i stworzenie oleju o dobrych cechach przeciw zużyciowych i bardzo dobrych smarnościach, bez żadnych dodatków uszlachetniających.

                Powyższy cel udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu sposobu, który jest przedmiotem niniejszego wynalazku. Istota sposobu według wynalazku polega na tym, że jako materiał bazowy stosuje się styren, który
                w obecności 1-1,5% inicjatora nadtlenkowego poddaje się na gorąco telomeryzacji z dodatkiem 1-2 moli chlorowodoru w postaci stężonego, dymiącego kwasu solnego, w przeciągu 10-12 godzin, a następnie produkt odkwasza się i oddziela od lotnych produktów ubocznych na zasadzie destylacji próżniowej, po czym
                pozostałość deneutralizuje się i stabilizuje za pomocą dodatku małych ilości epitlenków.
                Oleje otrzymane sposobem według wynalazku pozwalają w dużej mierze na wyeliminowanie podanych na początku niedogodności. Jak powiedziano, stanowią one telomery styrenu, uzyskiwane przy współudziale chlorowodoru. Dzięki budowie aromatycznej oleje te są odporne na utlenianie, a dzięki dużym rozmiarom cząsteczek mają minimalną prężność pary. Oleje te, bez żadnych dodatków, mają smarność podstawową -wy&not;
                rażającą się w obciążeniu zespawania mierzonym w aparacie czterokulowym - około 620 kG, co je od razu kwalifikuje jako wysokiej klasy oleje EPL, a ich cechy przeciwzużyciowe wyrażone za pomocą tzw. czasu pittingu w aparacie czterokulowyrji wynoszą 60 do 90 minut, pod obciążeniem 600 kG. Opisywane oleje nie mieszają się
                z olejami mineralnymi, są jednak rozpuszczalne w wielu rozpuszczalnikach organicznych i olejach estrowych. Oleje według wynalazku mogą być użyte bezpośrednio jako oleje przekładniowe, bądź traktowane być mogą jako tanie i łatwo dostępne oleje bazowe syntetyczne, których cechy za pomocą odpowiednio dobranych dodatków można w dalszym ciągu modyfikować i poprawiać. Przedstawione pieje nie mają dobrych indeksów
                wiskozowych, biorąc jednak pod uwagę ich przeznaczenie, dla większości przypadków nie ma to większego znaczenia. Proponowane oleje nie wykazują działania korodującego na stali, miedzi lub cynku.

                Przepis ...na syntetyczny olej k

                Przykład I. Do 520 g (5 moli) wolnego od inhibitorów, świeżo destylowanego styrenu wprowadza się
                5g inicjatora w postaci nadtlenku benzoilu i umieszcza w reaktorze zaopatrzonym w chłodnicę zwrotną
                i w bardzo energiczne mieszadło z zamknięciem szlifowym. Następnie wprowadza się 500 g stężonego, dymiące&not;
                go kwasu solnego. Jego stężenie wynosić winno 36-38%. Dalej uruchamia się mieszadło i układ ogrzewa do
                wrzenia przez okres 10-12 godzin, odprowadzając do wyciągu poprzez chłodnicę zwrotną nadmiar desorbującego
                się chlorowodoru. Najistotniejszą sprawą jest duże stężenie chlorowodoru w układzie i energiczne mieszanie.
                Po upływie podanego czasu zawartość reaktora ochładza się, wytworzony olej oddziela od kwasu, po czym
                w celu usunięcia resztek nieprzereagowanego styrenu i lotnych, małocząstcczkowycłi produktów ubocznych,olej
                wygrzewa się pod zmniejszonym ciśnieniem około 20 mm Hg, stopniowo podnosząc temperaturę do
                160-180°C. Po usunięciu części lotnych, olej dla pełniejszego odkwaszenia przedmuchuje się na gorąco przez
                okres kilku godzin strumieniem powietrza. Po ochłodzeniu do około 50°C olej doneutralizuje się i stabilizuje
                dodatkiem około 1% epichlorohydryny glicerynowej, epidianu, bądź innych epitlenków. Otrzymuje się około
                160 g żółtawego, ciężkiego oleju, co stanowi.30% wydajności. Olej ten ma lepkość 700 cSt w temperaturze 50°C
                i74cSt w temperaturze 100°C. Jego współczynnik załamania światła nf>° = 1,571. Produkt zawiera 2,6%
                chloru, co odpowiada średniej masie cząsteczkowej około 1400. Obciążenie zespawania mierzone w aparacie
                czterokulowym wynosi dla opisywanego oleju 620 kG, a czas pittingu przy obciążeniu 600 kG 80 minut.

                Przykład II. 520 g styrenu z dodatkiem 6 g nadtlenku benzoilu miesza się energicznie i ogrzewa do
                wrzenia pod chłodnicą zwrotną wespół z750g dymiącego, 36-38% kwasu solnego. Desorbujący się chlorowo&not;
                dór odprowadza się poprzez chłodnicę zwrotną do wyciągu lub absorbuje w wodzie. Ogrzewanie i mieszanie
                kontynuuje się przez 10-12 godzin, po czyni układ ochładza się, oddziela kwas, a olej ogrzewa pod próżnią
                (20 mm Hg), w temperaturze !6Q~I80°C, w celu usunięcia lekkich i łatwo lotnych produktów. Na koniec przez
                okres około 3 godzin olej na gorąco przedmuchuje się powietrzem dla usunięcia resztek zaokludowanego
                chlorowodoru. Wreszcie olej doneutralizuje się i stabilizuje przez dodatek 1% epitlenków.Wydajność oleju około
                317 g, co stanowi 57%. Olej ma lepkość 867 cSt/20°C, 172 cSt/50°C i 16,5 cSt/100°C\ Zawartość chloru około
                3,5%, co odpowiada średniej masie cząsteczkowej około 1000. Olej ma obciążenie zespawania i właściwości
                przeciwzużyciowe podobne, jak w przykładzie I.

                Przykład III. W 520 g świeżo destylowanego styrenu rozpuszcza się 5g nadtlenku benzoilu jako
                inicjatora i uzyskany roztwór miesza ogrzewając do wrzenia pod chłodnicą zwrotną z lOOOg dymiącego kwasu
                solnego o stężeniu 36-38%. Ogrzewanie i mieszanie prowadzi się przez 10 -12 godzin, odprowadzając poprzez
                chłodnicę nadmiar desorbującego się chlorowodoru. Po zakończeniu procesu produkt reakcji oddziela się od
                kwasu, ogrzewa pod zmniejszonym ciśnieniem Jak to podano w przykładach poprzednich, przedmuchuje przez
                kilka godzin na gorąco powietrzem, po czym stabilizuje dodatkiem około 1% epitlenku. Wydajność oleju wynosi
                około 30%. Olej ma lepkość 470 cSt/20°C, 60 cSt/50°C i 8cSt/100°C. Masa cząsteczkowa oleju około 700,
                a jego obciążenie zespawania ok. 550 kG.

                Zastrzeżenie patentowe
                Sposób otrzymywania syntetycznych, węglowodorowych olejów smarowych o strukturze aromatycznej, znamienny tym, że jako materiał bazowy stosuje się styren, który w obecności około 1% inicjatora nadtlenkowego poddaje się na gorąco telomeryzacji z dodatkiem 1—2 moli chlorowodoru w postaci stężonego,
                dymiącego kwasu solnego, w przeciągu 10—12 godzin, a następnie produkt odkwasza się i oddziela od lotnych produktów ubocznych na zasadzie destylacji próżniowej, po czym pozostałość doneutralizuje się i stabilizuje za pomocą dodatku małych ilości epitlenków.

                [ Dodano: Sro 11 Maj, 11 01:44 ]
                Zamieszczone przez ruszok
                Lotos QUAZAR:
                Cytat:
                Olej zawiera składniki na bazie PAO jak i HC, nie mogę potwierdzić, że w 100% zawiera tylko PAO.
                Proszę pamiętać oprócz zalet też o wadach PAO jak: gorsze rozpuszczanie w oleju produktów zużycia z eksploatacji w tym oleju co również może powodować powstawanie z oleju w silniku osadów lakierowych typu varnish pomimo zawierania przez olej odpowiednich dodatków i spełniania testów eksploatacyjnych. Z powyższego nie zawsze olej czysty na syntetycznych węglowodorach PAO będzie zawsze lepszy od mieszaniny lub wyłącznie opartym na węglowodorach molekularnie zmienionych przez HC.
                Już dawno pisałem, że Lotos robi dobre oleje. Połączenie PAO + HC daje zarówno korzyści płynące z syntetycznej bazy PAO jak i możliwości umieszczenia większej ilosci dodatków szlachetniających w przekazniku jakim jest olej HC.

                :arrow: Co to znaczy ? :arrow: Oleje syntetyczne prod. LOTOS Oil :roll:

                "W opisie marketingowym produktów LOTOS Oil stosujemy okreslenie „syntetyczny” dla
                produktów zawierajacych w składzie oleje podstawowe grup od III do V.


                Piotr Niemiec - Lotosoil "
                Załączone pliki
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Full syntetyki LM przeszły jako jedne z nielicznych produktów wielu marek testy dla "prawdziwych" syntetyków w amerykańskich laboratoriach....więc nie widzę podstaw by mieć do tych olejów zastrzeżenia.
                  Nie mam zastrzezen tylko pisze że prawdziwy skład czesto jest skrywana tajemnicą i receptura koncernów.
                  Jak masz takowe badania i testy chetnie sie z nimi zapoznam.

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Syntetyki to oleje w 100 % sztuczne nie zawierające ropy naftowej w składzie
                  No nie do konca to produkty syntezy chemicznej, będące węglowodorami analogicznymi do występujących w ropie naftowej. Stanowią one mieszaniny niewielkiej liczby indywidualnych węglowodorów o pożądanych właściwościach, teraz najnowoczesniejsze oleje bazuja na technologi z gazu zimnego.

                  Spróbuję jakies kompendium na ten temat zrobic na forum
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    No nie do konca to produkty syntezy chemicznej, będące węglowodorami analogicznymi do występujących w ropie naftowej.
                    też się zgodzę z tym. Jest co najmniej kilka "definciji" :P
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Jest tyle odmian że szok ...

                      Ale jedna prawda Polacy to naprawdę najwyzsza półka profesorów , trybologów i trybochemików ale nikt tego nie docenia :-)

                      Pomału do tego rozmyślają o wprowadzeniu VI grupy olejów syntetycznych i ich dodatków :lol:
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • ruszok
                        Drive
                        • 2011
                        • 65

                        Proszę na mnie nie naskakiwać - wiem, że pisze o innym samochodzie, ale chodzi o zgłębienie wiedzy o olejach

                        Posiadam nowy samochód KIA Cee'd 1.6 CRDi 115KM. Zbliża się przegląd i chciałbym wymienić olej na jakiś porządny.

                        Normy:
                        1.6L Bez DPF:
                        Klasa API CH-4 lub wyżej, lub ACEA B4
                        5W30 lub 5W40

                        W związku z tym wytypowałem kilka olejów. W ASO leją QUAZARA. Ale za kosmiczne ceny... Rozrzut cenowy jest od dobrych 37 zł za litr do aż 64 zł. W związku z takim rozrzutem zastanawiam się czy tam coś nie kombinują... Mnie jednak interesuje Wasza opinia nt. dobrania jak najlepszego oleju HC lub syntetyka. Do układu wchodzi 5,3 litra więc podejrzewam iż muszę kupić 6L.
                        Lista moich typów:
                        • LiquiMoly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 1341 5L + DIESEL SYNTHOIL 5W-40 1340 1L 1137 = 250,64 zł
                          VALVOLINE SYNPOWER MST 5W30 4L + 2x SYNPOWER MST 5W30 1L = 255,56 zł [212 zł bezpośrednio u dystrybutora]
                          MOTUL 8100 X-clean 5W-30 5L + 8100 X-clean 5W-30 1L = 201 zł [trudno dostępny w IC]

                        Szczerze byłem zdecydowany na tego valvoline, ale mam pewne wątpliwości. Proszę napiszcie co o tym myślicie. Dodam, że interwał serwisow to 30 000 kilometrów lub rok.
                        A może jakieś lepsze typy?

                        Kia na Europę zaleca produkty Shell Hellix. Może też warto?

                        A może mój "kijek" nie lubi pełnego syntetyka?

                        Dziękuję za pomoc!

                        Komentarz

                        • Seed
                          Elegance
                          • 2010
                          • 875
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          Nie rozumiem tylko jednej rzeczy - dlaczego tak bardzo demonizuje sie w tym wątku dodatki HC?
                          PAO + Estry + w niektórych domieszka HC, która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:
                          Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów. Więc czemu słysze glosy:

                          "Leje tylko LM bo to 100% PAO, a reszta kłamie."

                          Ja od Motula nie odejdę - są to rewelacyjne oleje.
                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Zamieszczone przez Seed
                            Nie rozumiem tylko jednej rzeczy - dlaczego tak bardzo demonizuje sie w tym wątku dodatki HC?
                            PAO + Estry + w niektórych domieszka HC, która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:
                            Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów. Więc czemu słysze glosy:

                            "Leje tylko LM bo to 100% PAO, a reszta kłamie."

                            Ja od Motula nie odejdę - są to rewelacyjne oleje.
                            Moim "skromnym :P " zdaniem nikt nigdzie jak to napisałeś nie "...demonizuje..." olejów hydrokrakowalnych ale przyznać musisz że PAO to półka wyżej od HC. I jak ktoś bardzo dba o auto to dlaczego ma nie zalać jeszcze lepszego oleju?.Ja sam Jeżdze na LM HIGH TECH SYNTHIOL 5W40 w Okci i mimo że jest głośniej niż wcześniej na M1 5w50 to przy nim pozostane. W Clio natomiast zalałem Motula 8100 X-cess i złego słowa również o nim nie powiem mimo że to HC.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • Dzida
                              RS
                              • 2006
                              • 2253

                              Czy ktoś, kto zalał Fuchsa XTL do siebie mógłby podzielić się spostrzeżeniami z eksploatacji silnika na tym oleju?

                              Komentarz

                              • Orbit
                                Rider
                                • 2010
                                • 486

                                Zamieszczone przez Seed
                                Nie rozumiem tylko jednej rzeczy - dlaczego tak bardzo demonizuje sie w tym wątku dodatki HC?
                                PAO + Estry + w niektórych domieszka HC, która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:
                                Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów. Więc czemu słysze glosy:

                                "Leje tylko LM bo to 100% PAO, a reszta kłamie."

                                Ja od Motula nie odejdę - są to rewelacyjne oleje.

                                wszystko fajnie ... tylko o co chodzi z tymi demonami ? :diabelski_usmiech
                                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                Komentarz

                                • Aras
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 163
                                  • Citigo

                                  Dzida, tu masz ode mnie
                                  Wysłany: Sro 27 Kwi, 11 20:45
                                  Pidziek napisał/a:
                                  Panowie a jak wypada XTL w waszych autkach, jakieś juz opinie ?

                                  U mnie już 2kkm od wymiany, subiektywnie wydaje mi się że nie słychać tak pompowtrysków przy rozruchu i ogólnie silnik trochę ciszej pracuje. Poprzednio był Motul 507.00. Co do temperatur osiąganych przez olej to nic nie powiem bo nie mam żadnych wskaźników. Ogólnie jestem zadowolony.
                                  Aha, nie wiem czy to miało związek z olejem, ale na poprzednim przy porannym odpalaniu lubił puścić śmierdzącego bąka i tak jakby miał problem z odpaleniem tzn. czasem zatelepało całą budą i odpalał z jakąś sekunde później. Jak na razie na Fuchsie tego nie zauważyłem, ale może to zależało od czegoś innego np paliwa.
                                  Do tego mogę dodać że chyba mniej pali, ale nie mam na to żadnych dowodów :szeroki_usmiech No bo wiadomo że spali tyle ile się wleje. A poważnie to zauważyłem spadek spalania o jakieś 0,2 - 0,3 l, ale naprawdę nie mam pojęcia czy to "sprawka Fuchsa XTL

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Zamieszczone przez Orbit
                                    wszystko fajnie ... tylko o co chodzi z tymi demonami ? :diabelski_usmiech
                                    Bo jak to mówia diabeł tkwi w szczegółach

                                    Zamieszczone przez Aras
                                    zauważyłem spadek spalania o jakieś 0,2 - 0,3 l, ale naprawdę nie mam pojęcia czy to "sprawka Fuchsa XTL
                                    Tak po to tworzono miedzy inymi ta rewolucyjna technologię :-)
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • Seed
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 875
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                                      Zamieszczone przez Seed
                                      Nie rozumiem tylko jednej rzeczy - dlaczego tak bardzo demonizuje sie w tym wątku dodatki HC?
                                      PAO + Estry + w niektórych domieszka HC, która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:
                                      Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów. Więc czemu słysze glosy:

                                      "Leje tylko LM bo to 100% PAO, a reszta kłamie."

                                      Ja od Motula nie odejdę - są to rewelacyjne oleje.
                                      Moim "skromnym :P " zdaniem nikt nigdzie jak to napisałeś nie "...demonizuje..." olejów hydrokrakowalnych ale przyznać musisz że PAO to półka wyżej od HC. I jak ktoś bardzo dba o auto to dlaczego ma nie zalać jeszcze lepszego oleju?.Ja sam Jeżdze na LM HIGH TECH SYNTHIOL 5W40 w Okci i mimo że jest głośniej niż wcześniej na M1 5w50 to przy nim pozostane. W Clio natomiast zalałem Motula 8100 X-cess i złego słowa również o nim nie powiem mimo że to HC.
                                      No zaraz sie potnę - 100% PAO to przeżytek obecnie - toż to I generacja olejów syntetycznych - tak na prawdę jeśli mowa o prawdziwym syntetyku to dopiero era estrów moze zasługiwać na takie miano.
                                      Pierwszy olej półsyntetyczny na Świecie - 1966 rok MOTUL Century 2100
                                      Pierwszy olej syntetyczny na Swiecie (na estrach) - 1971 rok MOTUL Century 300V.

                                      a jak słyszę "W Clio natomiast zalałem Motula 8100 X-cess i złego słowa również o nim nie powiem mimo że to HC" to już mnie krew jasna zalewa i pieruny siarczyste smagają. Motul zawsze uchodzący za 100% syntetyk (PAO + estry) jest kwalifikowany jako HC - wspaniale.
                                      Nie demonizować domieszek HC - toż to zaleta w dzisiejszych czasach - będę to powtarzal w tym wątku jak tylko uslysze - "100% PAO - biorę LM"
                                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez Seed
                                        Motul ...100% syntetyk (PAO + estry) jest kwalifikowany jako HC - wspaniale.
                                        bo prawda jest okrutna i w wieszkość tych cywilnych Motulów to obecnie HC z domieszką PAO (nie zawsze) ......a o estrach to możesz zapomnieć. Nawet Millers w "cywilnych" wersjach nie stosuje estrów tylko PAO ew PAO +HC.
                                        SYNTHESE – ESTER BASED występuje np. w serii Motula 300V
                                        Zamieszczone przez Seed
                                        "Leje tylko LM bo to 100% PAO, a reszta kłamie."
                                        nie demonizujemy i nie potępiamy Motula! Nikt nie napisał, że Motul jest do niczego. Inna sprawa, że producent nie nadąża niekiedy za najnowszymi "trendami" . Producent musi mieć nas też za idiotów skoro czaruje nas na opakowaniach słodkimi napisami :wink: ...
                                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                                        nikt nigdzie jak to napisałeś nie "...demonizuje..." olejów hydrokrakowalnych ale przyznać musisz że PAO to półka wyżej od HC.
                                        dokładnie.
                                        Zamieszczone przez Seed
                                        PAO to przeżytek obecnie - toż to I generacja olejów syntetycznych
                                        można powiedzieć, że taki sam "przeżytek" jak HC pierwszej generacji :P ...tylko, że można tak powiedzieć o zwykłych produktach w starej technologii produkcji a w obecnej chwili nawet Lotos potrafi zrobić super olej oparty na PAO i HC a produkcja tych olejów odbywa się przy zastosowaniu całkiem innej, nowej technologii niż kiedyś.
                                        I jeszcze jedno.... :roll:
                                        Dlaczego mamy faworyzować Motula? czy inną markę? Tylko dlatego że ma taką nazwę a nie inną....? Właśnie że nie.... ( jak można się przekonać na przykładzie serii Motula Specyfic - który po prostu już odstaje wg mnie jakościowo od swoich konkurentów - co nie znaczy że jest to zły olej! Czy to będzie Lotos czy LM czy Motul czy nawet Elf/Total jak wypuszczą dobry produkt to z chęcią go sprawdzimy. :arrow: Fuchs GT1 czy nawet TT 4100 jest dobrym przykładem. Niedługo mogę się założyć będziemy jak dobrze pójdzie kupowali Amsoila ... Czy będziemy go faworyzować? To znów zależy od produktu tej firmy...jeśli będą dobre w dobrej cenie to dlaczego nie!!! Jest dobry produkt :arrow: jest zainteresowanie.... a czy ktoś narzekał, że dany produkt to nie jest to np. full syntetyk? Do mnie wiele osób pisze i sugeruje, że chce kupić pełen syntetyk...najlepiej oczywiście opart na bazie PAO czy podobnej....jako alternatywę dostają w odpowiedzi także propozycję zastosowanie dobrych olejów wykonanych w technologii syntetycznej....i jakoś są te osoby zadowolone. :roll: co widać zresztą i długo nie trzeba szukać w tym watku by o tym się przekonać. Inna sprawa że mając do wyboru olej oparty na PAO a na HC wybieram ten na PAO - zwłaszcza jeśli ma dobre parametry i będzie dobrze dobrany do silnika w danym samochodzie. Dlatego właśnie kolega orbit - zalał TT 4600 czyli olej w syntetycznej technologii do swojego silnika i sobie chwali a kolega haragon ma LM Synthoil 5W-40 na bazie PAO i też jest zadowolony.
                                        Więc z tymi demonami to tak nie do końca :roll:
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          Panowie, własnie zakupiłem po raz drugi 5l baniaczek oleju amsoil 5w/40, jak dla mnie sprawuje sie bardzo dobrze :!: Mam porównanie z wyżej wspomniany motulem specyfikiem, napiszę że róznica jest odczuwalna w całym zakresie temp roboczej oleju (przy porannym odpaleniu, na jałowych obrotach, niska temp podczas mocnego upalania)
                                          Tak że polecam
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez piramida
                                            amsoil 5w/40,
                                            no widzisz !!! super :
                                            Gdzie kupowałeś? I za ile?
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Zamieszczone przez piramida
                                              amsoil 5w/40,
                                              no widzisz !!! super :
                                              Gdzie kupowałeś? I za ile?
                                              u tego gościa co poprzednio na allegro, cena 175 plus 20 przesyłka.
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                Olej z beczki ?
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • Orbit
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 486

                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  amsoil 5w/40,
                                                  no widzisz !!! super :
                                                  Gdzie kupowałeś? I za ile?
                                                  u tego gościa co poprzednio na allegro, cena 175 plus 20 przesyłka.
                                                  Piramida , to jest Olej z beczki, przed zmiana oleju zadzwoniłem gdyż chciałem kupić ... , facet powiedział prosto , Jest to olej z beczki, mogę przyjechać naleje przy mnie ... , mówił iż nie kalkuluje mu się sprowadzać w bankach
                                                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                  Komentarz

                                                  • piramida
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 12222
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    Zamieszczone przez Orbit
                                                    Zamieszczone przez piramida
                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez piramida
                                                    amsoil 5w/40,
                                                    no widzisz !!! super :
                                                    Gdzie kupowałeś? I za ile?
                                                    u tego gościa co poprzednio na allegro, cena 175 plus 20 przesyłka.
                                                    Piramida , to jest Olej z beczki, przed zmiana oleju zadzwoniłem gdyż chciałem kupić ... , facet powiedział prosto , Jest to olej z beczki, mogę przyjechać naleje przy mnie ... , mówił iż nie kalkuluje mu się sprowadzać w bankach
                                                    no to sie wyjebałem, ostanio był w 5l opakowaniach :evil: mam tylko nadzieje że olej jest orginalny bez niespodzianek :!:
                                                    Z resztą mam jeszcze trochę oleju z baniaczka więc porównam je przynajniej wizualnie :roll:
                                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...