Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez przemek88Będę teraz swojego AGR-a zalewał Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40. Przebieg 109tyś km. Czy to dobry wybór. 5L mam za 190zł czy cena nie za duża?
Twój silnik nie posiada DPF, MKS, i innych PKS'ów- udziwnień pseudo ekologicznych więcej przynoszących szkody niż pożytku.
Parę stron wcześniej masz linki do sprawdzonych dystrybutorów. Można 5l tego cudeńka zakupić za jakieś 179zł o ile dobrze pamiętam. Przed zmianą nie zapomnij o płukance LM- myślę, że czynność tą warto polecić."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Lotos QUAZAR:
Olej zawiera składniki na bazie PAO jak i HC, nie mogę potwierdzić, że w 100% zawiera tylko PAO.
Proszę pamiętać oprócz zalet też o wadach PAO jak: gorsze rozpuszczanie w oleju produktów zużycia z eksploatacji w tym oleju co również może powodować powstawanie z oleju w silniku osadów lakierowych typu varnish pomimo zawierania przez olej odpowiednich dodatków i spełniania testów eksploatacyjnych. Z powyższego nie zawsze olej czysty na syntetycznych węglowodorach PAO będzie zawsze lepszy od mieszaniny lub wyłącznie opartym na węglowodorach molekularnie zmienionych przez HC.
Komentarz
-
-
Generalnie pełne PAO wystepuje bardzo zadko i jest zazwyczaj połaczone z bazami estrowymi aby zneutralizowac pecznienie uszczelek.
Samo zmieszanie PAO z różnymi dodatkami w tym moly (ukłon w kier.LM co by było to 100% PAO ale tak do konca nie jest choć w wiekszosci jakiejś tam jest choć chyba nikt nie wie...) jest przedsiewzieciem bardzo trudnym to samo z Mos2 więc daje się trochę baz HC, mineralnych itp.
Do pełnych syntetyków estrowych a takim jest CFS Millersa o wskazniku lepkosci ok. 200 w lepkosci 5W-40 dodaje sie PAO ! dlatego aby zneutralizować proces wypalania polimerów a co za tym idzie degradacji lepkosci.
Sa silniki w których NIE WOLNO STOSOWAĆ OLEJÓW SYNTETYCZNYCH OPARTYCH NA bazach IV czy V gr. ale TRZEBA STOSOWAĆ OLEJE HC III gr. !
Wiec pełny syntetyk nie wszedzie jest zalecany choć oferuje wiekze spektrum działania i lepszą smarność.
Juz nie raz słyszalem lakoniczna odpowiedz co lepiej zalac dla silnika dopakowany na max-a dodatkami premium olej HC III+ czy olej oparty na PAO z podstawowym pakietem dodatków uszlachetnajacych..
Dawniej bazy olejowe stanowily prawie cały olej teraz dodatki olejowe stanowia niekiedy nawet 40% i to one świadczą o klasie oleju w głównej mierze i ....cenie koncowej.
Nie pisze nic o Lotosie bo to tak jakbym pisał o wielu markach które bazuja na własnie bazach olejowych z Lotosu, ale dla wielu magia marki i logo dalej jest wyznacznikiem a wygórowana cena za olej jakimś niepotrzbnym nikomu i niezrozumiałym posunieciem sprzedającego .Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Artiks, Oba są wporządku
Zamieszczone przez czyzyk64jak czesto wlewacie do silnika Militec-1, co wymiane oleju czy jednak rzadziej?
przemek88, Dobry olej jak wszystko swoje kosztuje, jak chcesz mieć b.dobry olej w b. dobrej cenie polecam Lotosa Syntetic/Traffic.
Zamieszczone przez przemek88ale boje się ze mogę gdzieś mieć nieszczelny silnik a wtedy to będzie lipa
ruszok, Co tu komentować, potwierdzeniem faktu słabej rozpuszczalności dodatków i zanieczyszczeń jest brak olejów 100% PAO (Estry są tu dużo lepsze) dla Long Life. Stąd np. norma BMW LL-98 (zmiana co 15 tys. a nie LL-01, 04 wg. komputera), VW 502/505 zamiast 504/507. Nie ma co przekreślać olejów tylko dlatego, że są mieszaniną PAO/Estry, HC czy same HC. Wszystko ma wady i zalety, ważne jest aby parametry były odpowiednie. Wbrew wielu opiniom Lotos nie ma się czego wstydzić z nową ofertą, a niektóre parametry to klasa światowa. Do tego rozsądna cena i można mieć problem z olejem z głowy.
[ Dodano: Sro 11 Maj, 11 00:35 ]
Pidziek, Jednym słowem Mobil i Castrol bazę olejową mają właśnie Lotosa
PAOLO ESCO Ukłon :thank:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziek(ukłon w kier.LM co by było to 100% PAO ale tak do konca nie jest choć w wiekszosci jakiejś tam jest choć chyba nikt nie wie...)
Full syntetyki LM przeszły jako jedne z nielicznych produktów wielu marek testy dla "prawdziwych" syntetyków w amerykańskich laboratoriach....więc nie widzę podstaw by mieć do tych olejów zastrzeżenia.
"Co to znaczy syntetyk ?
Dawno temu oznaczało to bazę PAO.
Teraz już nie ma 100% olejów PAO. Bo nie jest to najnowsza technologia, są drogie a nie do końca relacja jakości do ceny jest dobra.
Stosuje się mieszaniny różnego rodzaju baz PAO, HC, HC-HI, estry.
Rezultat przy niższej cenie niż 100% PAO otrzymuje się finalnie lepszy produkt..........."
Ropa naftowa ma swoje wady, a jej główna wadą jest mała odporność na wysoką temperaturę i wytrącanie toksyn podczas jej spalania. To z tego względu olej mineralny o wiele szybciej zmienia kolor na ciemny, bo wytrącają się z niego spopieliny, które osadzają się w silniku, powodując nagary.
Oleje półsyntetyczne, chodź produkowane również na bazie ropy posiadają oprócz uszlachetniaczy zawierają estry syntetyczne, mające właściwości myjące i poprawiające płynność w niższych temperaturach.
Syntetyki to oleje w 100 % sztuczne nie zawierające ropy naftowej w składzie, a jedynie zmodyfikowane łańcuchy estrowe bazujące na ropie naftowej. Brak ropy powoduje, że nie wykazują one dużych wartości spopielin, a więc czystość silnika jest nieporównywalnie większa. Ma to też bezpośredni wpływ na spalenie i emisję spalin, oraz żywotność układu katalityczno - wydechowego. Oleje syntetyczne są o wiele dłużej świeże, mają większość zdolność do absorbowania spopielin nie pozostawiając ich w silniku.
Nie bez znaczenia jest tez fakt, ze oleje mineralne wraz z przebiegiem zaczynają "gubić" swoje właściwości smarująco-ochronne, podczas gdy oleje syntetyczne poziom ochrony zapewniają względnie stały podczas całego cyklu od wymiany do wymiany.
Co do PAO:
"PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadajaca wiele wad:
- niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu,
-zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,
- niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “olejów technologii syntetycznej", gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających
Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”.
Co do lepszych parametrów: …papier przyjmnie wszystko…tylko co pozostanie z tych parametrów po xxxx km.??????
W zasadzie grupa 4 jest tym samym co grupa 3, jest tylko kolejną technologią. Z grupy 3 która dzieli się na kilka technologii (nie tylko HC) wyodrębniono PAO - polialfaolefinę i stworzono dla niego odrębną grupę...(a oprócz tego syntetyczne węlowodory używane w charakterze olejów podstawowych poliinternalolefiny (PIO) oraz poliizobutyleny (PIB)
PAO to żadne cuda, cytat:
"Wzrost udziału PAO w rynku olejów podstawowych był obserwowany od poczatku lat 70 - tych do połowy lat 90-tych – do momentu pojawienia sie na rynku olejów grupy III o własnosciach fizykochemicznych zbliżonych do własnosci PAO. W bezposrednim porównaniu olejów grupy III i PAO - jedyna wyraźna różnica pomiędzy tymi olejami jest widoczna w postaci wyższej wartości temperatury utraty płynności przez oleje podstawowe grupy III. Należy jednak dodac, że temperatura płynięcia stanowi parametr jakościowy determinowany przez jakość dodatków uszlachetniających a nie przez jakość oleju podstawowego".
Nie ma dziś sensu ustalanie, czy olej jest w pełni syntetyczny, syntetyczny, czy w technologii syntetycznej. Obecnie mamy już bardzo dobre oleje produkowane w technologii HC (hydrokraki) czy popularnej obecnie w produktach Mobil czy Shell technologii GTL (gas-to-liquid). Pozwalają one uzyskiwać te same rezultaty, które osiągają oleje z dużym udziałem grup PAO czy estrów, zwykle zwane pełnymi syntetykami.
To, czy olej jest syntetyczny czy mineralny, nie jest najważniejsze. Istotne są jego parametry.
Większość kierowców zwraca uwagę głównie na klasyfikację lepkościową oleju „syntetyczny” …”półsyntetyczny” a nie dobiera oleju do silnika pod względem norm określonych przez producenta . Marka jest mniej ważna
Nie trzeba trzymać się marki oleju sugerowanej przez producenta, ważne są parametry jakościowe i lepkościowe.
Nie zawsze najdroższy olej będzie najlepszy.
………i jeszcze coś ciekawego…
Opis patentowy opublikowano: 31.07.1978
Twórcy wynalazku: Ludomir Tokarzewski, Bogna Hołdyk-Koźbiał, Jerzy Zakrzewski :czytaj
Sposób otrzymywania syntetycznych,
węglowodorowych olejów smarowych o strukturze aromatycznej
...a jak! Polacy tez potrafią
Przedmiotem wynalazku jest sposób otrzymywania syntetyczny cli, węglowodorowych olejów smarowycho strukturze aromatycznej i bardzo dobrych właściwościach użytkowych, z możliwością regulacji ich lepkościw szerokich granicach. Oleje te mają dobre cechy .przeciwzużyciowe w odniesieniu do smarowanych częścimaszynowych na odcinku tzw. korozji zmęczeniowej oraz znakomitą smarnośc bez żadnych dodatków
uszlachetniających.
Nawet najlepsze gatunki olejów mineralnych wymagają starannych zabiegów rafinacyjnych i.doboru całego
zestawu środków uszlachetniających, gdyż zazwyczaj ich smarnośc, to jest trwałość filmu na powierzchniach
smarowanych jest niewystarczająca, co odbija się także na ich cechach przeciwzużyciowych w rozumieniu
trwałości smarowanych powierzchni. Dotyczy to także olejów syntetycznych. Ogromna większość olejównaturalnych i syntetycznych ulega w warunkach pracy utlenianiu, co pociąga za sobą degradację ich cząsteczeki towarzyszące jej zmniejszenie lepkości, a wskutek tworzenia się przy utlenianiu związków o charakterze
kwaśnym, nabierają one z czasem właściwości korodujących w stosunku do smarowanych części maszynowych.
Oleje syntetyczne typu estrowego, na przykład estry fosforowe, mogą mieć zmniejszoną zdolność do utleniania się, ale z drugiej strony są dość kosztowne, a nadto, szereg ich właściwości na wielu odcinkach, między
innymi właśnie na odcinku smarności, wymaga korekcji i poprawy. Oleje estrowe są ponadto skłonne do hydrolizy, co czasem eliminuje możliwość ich zastosowania.
Bardzo chemicznie odporne i skądinąd znakomite oleje silikonowe są kilkakrotnie, a nawet kilkunastokrotnie droższe od olejów mineralnych, a poza tym cechują się małą smarnością, której na zwykłej drodze, przez
wprowadzenie środków uszlachetniających, nie daje się poprawić, z powodu braku cechy rozpuszczalności
stosowanych powszechnie dodatków uszlachetniających wolejach silikonowych. Fakt ten w dużym stopniu zawęża aplikację tych olejów. Podobne zastrzeżenia wysunąć można i w stosunku do innych typów olejów syntetycznych.
Celem wynalazku jest usunięcie dotychczasowych trudności i stworzenie oleju o dobrych cechach przeciw zużyciowych i bardzo dobrych smarnościach, bez żadnych dodatków uszlachetniających.
Powyższy cel udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu sposobu, który jest przedmiotem niniejszego wynalazku. Istota sposobu według wynalazku polega na tym, że jako materiał bazowy stosuje się styren, który
w obecności 1-1,5% inicjatora nadtlenkowego poddaje się na gorąco telomeryzacji z dodatkiem 1-2 moli chlorowodoru w postaci stężonego, dymiącego kwasu solnego, w przeciągu 10-12 godzin, a następnie produkt odkwasza się i oddziela od lotnych produktów ubocznych na zasadzie destylacji próżniowej, po czym
pozostałość deneutralizuje się i stabilizuje za pomocą dodatku małych ilości epitlenków.
Oleje otrzymane sposobem według wynalazku pozwalają w dużej mierze na wyeliminowanie podanych na początku niedogodności. Jak powiedziano, stanowią one telomery styrenu, uzyskiwane przy współudziale chlorowodoru. Dzięki budowie aromatycznej oleje te są odporne na utlenianie, a dzięki dużym rozmiarom cząsteczek mają minimalną prężność pary. Oleje te, bez żadnych dodatków, mają smarność podstawową -wy¬
rażającą się w obciążeniu zespawania mierzonym w aparacie czterokulowym - około 620 kG, co je od razu kwalifikuje jako wysokiej klasy oleje EPL, a ich cechy przeciwzużyciowe wyrażone za pomocą tzw. czasu pittingu w aparacie czterokulowyrji wynoszą 60 do 90 minut, pod obciążeniem 600 kG. Opisywane oleje nie mieszają się
z olejami mineralnymi, są jednak rozpuszczalne w wielu rozpuszczalnikach organicznych i olejach estrowych. Oleje według wynalazku mogą być użyte bezpośrednio jako oleje przekładniowe, bądź traktowane być mogą jako tanie i łatwo dostępne oleje bazowe syntetyczne, których cechy za pomocą odpowiednio dobranych dodatków można w dalszym ciągu modyfikować i poprawiać. Przedstawione pieje nie mają dobrych indeksów
wiskozowych, biorąc jednak pod uwagę ich przeznaczenie, dla większości przypadków nie ma to większego znaczenia. Proponowane oleje nie wykazują działania korodującego na stali, miedzi lub cynku.
Przepis ...na syntetyczny olej k
Przykład I. Do 520 g (5 moli) wolnego od inhibitorów, świeżo destylowanego styrenu wprowadza się
5g inicjatora w postaci nadtlenku benzoilu i umieszcza w reaktorze zaopatrzonym w chłodnicę zwrotną
i w bardzo energiczne mieszadło z zamknięciem szlifowym. Następnie wprowadza się 500 g stężonego, dymiące¬
go kwasu solnego. Jego stężenie wynosić winno 36-38%. Dalej uruchamia się mieszadło i układ ogrzewa do
wrzenia przez okres 10-12 godzin, odprowadzając do wyciągu poprzez chłodnicę zwrotną nadmiar desorbującego
się chlorowodoru. Najistotniejszą sprawą jest duże stężenie chlorowodoru w układzie i energiczne mieszanie.
Po upływie podanego czasu zawartość reaktora ochładza się, wytworzony olej oddziela od kwasu, po czym
w celu usunięcia resztek nieprzereagowanego styrenu i lotnych, małocząstcczkowycłi produktów ubocznych,olej
wygrzewa się pod zmniejszonym ciśnieniem około 20 mm Hg, stopniowo podnosząc temperaturę do
160-180°C. Po usunięciu części lotnych, olej dla pełniejszego odkwaszenia przedmuchuje się na gorąco przez
okres kilku godzin strumieniem powietrza. Po ochłodzeniu do około 50°C olej doneutralizuje się i stabilizuje
dodatkiem około 1% epichlorohydryny glicerynowej, epidianu, bądź innych epitlenków. Otrzymuje się około
160 g żółtawego, ciężkiego oleju, co stanowi.30% wydajności. Olej ten ma lepkość 700 cSt w temperaturze 50°C
i74cSt w temperaturze 100°C. Jego współczynnik załamania światła nf>° = 1,571. Produkt zawiera 2,6%
chloru, co odpowiada średniej masie cząsteczkowej około 1400. Obciążenie zespawania mierzone w aparacie
czterokulowym wynosi dla opisywanego oleju 620 kG, a czas pittingu przy obciążeniu 600 kG 80 minut.
Przykład II. 520 g styrenu z dodatkiem 6 g nadtlenku benzoilu miesza się energicznie i ogrzewa do
wrzenia pod chłodnicą zwrotną wespół z750g dymiącego, 36-38% kwasu solnego. Desorbujący się chlorowo¬
dór odprowadza się poprzez chłodnicę zwrotną do wyciągu lub absorbuje w wodzie. Ogrzewanie i mieszanie
kontynuuje się przez 10-12 godzin, po czyni układ ochładza się, oddziela kwas, a olej ogrzewa pod próżnią
(20 mm Hg), w temperaturze !6Q~I80°C, w celu usunięcia lekkich i łatwo lotnych produktów. Na koniec przez
okres około 3 godzin olej na gorąco przedmuchuje się powietrzem dla usunięcia resztek zaokludowanego
chlorowodoru. Wreszcie olej doneutralizuje się i stabilizuje przez dodatek 1% epitlenków.Wydajność oleju około
317 g, co stanowi 57%. Olej ma lepkość 867 cSt/20°C, 172 cSt/50°C i 16,5 cSt/100°C\ Zawartość chloru około
3,5%, co odpowiada średniej masie cząsteczkowej około 1000. Olej ma obciążenie zespawania i właściwości
przeciwzużyciowe podobne, jak w przykładzie I.
Przykład III. W 520 g świeżo destylowanego styrenu rozpuszcza się 5g nadtlenku benzoilu jako
inicjatora i uzyskany roztwór miesza ogrzewając do wrzenia pod chłodnicą zwrotną z lOOOg dymiącego kwasu
solnego o stężeniu 36-38%. Ogrzewanie i mieszanie prowadzi się przez 10 -12 godzin, odprowadzając poprzez
chłodnicę nadmiar desorbującego się chlorowodoru. Po zakończeniu procesu produkt reakcji oddziela się od
kwasu, ogrzewa pod zmniejszonym ciśnieniem Jak to podano w przykładach poprzednich, przedmuchuje przez
kilka godzin na gorąco powietrzem, po czym stabilizuje dodatkiem około 1% epitlenku. Wydajność oleju wynosi
około 30%. Olej ma lepkość 470 cSt/20°C, 60 cSt/50°C i 8cSt/100°C. Masa cząsteczkowa oleju około 700,
a jego obciążenie zespawania ok. 550 kG.
Zastrzeżenie patentowe
Sposób otrzymywania syntetycznych, węglowodorowych olejów smarowych o strukturze aromatycznej, znamienny tym, że jako materiał bazowy stosuje się styren, który w obecności około 1% inicjatora nadtlenkowego poddaje się na gorąco telomeryzacji z dodatkiem 1—2 moli chlorowodoru w postaci stężonego,
dymiącego kwasu solnego, w przeciągu 10—12 godzin, a następnie produkt odkwasza się i oddziela od lotnych produktów ubocznych na zasadzie destylacji próżniowej, po czym pozostałość doneutralizuje się i stabilizuje za pomocą dodatku małych ilości epitlenków.
[ Dodano: Sro 11 Maj, 11 01:44 ]
Zamieszczone przez ruszokLotos QUAZAR:
Cytat:
Olej zawiera składniki na bazie PAO jak i HC, nie mogę potwierdzić, że w 100% zawiera tylko PAO.
Proszę pamiętać oprócz zalet też o wadach PAO jak: gorsze rozpuszczanie w oleju produktów zużycia z eksploatacji w tym oleju co również może powodować powstawanie z oleju w silniku osadów lakierowych typu varnish pomimo zawierania przez olej odpowiednich dodatków i spełniania testów eksploatacyjnych. Z powyższego nie zawsze olej czysty na syntetycznych węglowodorach PAO będzie zawsze lepszy od mieszaniny lub wyłącznie opartym na węglowodorach molekularnie zmienionych przez HC.
:arrow: Co to znaczy ? :arrow: Oleje syntetyczne prod. LOTOS Oil :roll:
"W opisie marketingowym produktów LOTOS Oil stosujemy okreslenie „syntetyczny” dla
produktów zawierajacych w składzie oleje podstawowe grup od III do V.
Piotr Niemiec - Lotosoil "Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOFull syntetyki LM przeszły jako jedne z nielicznych produktów wielu marek testy dla "prawdziwych" syntetyków w amerykańskich laboratoriach....więc nie widzę podstaw by mieć do tych olejów zastrzeżenia.
Jak masz takowe badania i testy chetnie sie z nimi zapoznam.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOSyntetyki to oleje w 100 % sztuczne nie zawierające ropy naftowej w składzie
Spróbuję jakies kompendium na ten temat zrobic na forumProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Jest tyle odmian że szok ...
Ale jedna prawda Polacy to naprawdę najwyzsza półka profesorów , trybologów i trybochemików ale nikt tego nie docenia :-)
Pomału do tego rozmyślają o wprowadzeniu VI grupy olejów syntetycznych i ich dodatków :lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Proszę na mnie nie naskakiwać - wiem, że pisze o innym samochodzie, ale chodzi o zgłębienie wiedzy o olejach
Posiadam nowy samochód KIA Cee'd 1.6 CRDi 115KM. Zbliża się przegląd i chciałbym wymienić olej na jakiś porządny.
Normy:
1.6L Bez DPF:
Klasa API CH-4 lub wyżej, lub ACEA B4
5W30 lub 5W40
W związku z tym wytypowałem kilka olejów. W ASO leją QUAZARA. Ale za kosmiczne ceny... Rozrzut cenowy jest od dobrych 37 zł za litr do aż 64 zł. W związku z takim rozrzutem zastanawiam się czy tam coś nie kombinują... Mnie jednak interesuje Wasza opinia nt. dobrania jak najlepszego oleju HC lub syntetyka. Do układu wchodzi 5,3 litra więc podejrzewam iż muszę kupić 6L.
Lista moich typów:
- LiquiMoly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 1341 5L + DIESEL SYNTHOIL 5W-40 1340 1L 1137 = 250,64 zł
VALVOLINE SYNPOWER MST 5W30 4L + 2x SYNPOWER MST 5W30 1L = 255,56 zł [212 zł bezpośrednio u dystrybutora]
MOTUL 8100 X-clean 5W-30 5L + 8100 X-clean 5W-30 1L = 201 zł [trudno dostępny w IC]
Szczerze byłem zdecydowany na tego valvoline, ale mam pewne wątpliwości. Proszę napiszcie co o tym myślicie. Dodam, że interwał serwisow to 30 000 kilometrów lub rok.
A może jakieś lepsze typy?
Kia na Europę zaleca produkty Shell Hellix. Może też warto?
A może mój "kijek" nie lubi pełnego syntetyka?
Dziękuję za pomoc!
Komentarz
- LiquiMoly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 1341 5L + DIESEL SYNTHOIL 5W-40 1340 1L 1137 = 250,64 zł
-
Nie rozumiem tylko jednej rzeczy - dlaczego tak bardzo demonizuje sie w tym wątku dodatki HC?
PAO + Estry + w niektórych domieszka HC, która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:
Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów. Więc czemu słysze glosy:
"Leje tylko LM bo to 100% PAO, a reszta kłamie."
Ja od Motula nie odejdę - są to rewelacyjne oleje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedNie rozumiem tylko jednej rzeczy - dlaczego tak bardzo demonizuje sie w tym wątku dodatki HC?
PAO + Estry + w niektórych domieszka HC, która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:
Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów. Więc czemu słysze glosy:
"Leje tylko LM bo to 100% PAO, a reszta kłamie."
Ja od Motula nie odejdę - są to rewelacyjne oleje.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedNie rozumiem tylko jednej rzeczy - dlaczego tak bardzo demonizuje sie w tym wątku dodatki HC?
PAO + Estry + w niektórych domieszka HC, która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:
Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów. Więc czemu słysze glosy:
"Leje tylko LM bo to 100% PAO, a reszta kłamie."
Ja od Motula nie odejdę - są to rewelacyjne oleje.
wszystko fajnie ... tylko o co chodzi z tymi demonami ? :diabelski_usmiech1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Dzida, tu masz ode mnie
Wysłany: Sro 27 Kwi, 11 20:45
Pidziek napisał/a:
Panowie a jak wypada XTL w waszych autkach, jakieś juz opinie ?
U mnie już 2kkm od wymiany, subiektywnie wydaje mi się że nie słychać tak pompowtrysków przy rozruchu i ogólnie silnik trochę ciszej pracuje. Poprzednio był Motul 507.00. Co do temperatur osiąganych przez olej to nic nie powiem bo nie mam żadnych wskaźników. Ogólnie jestem zadowolony.
Aha, nie wiem czy to miało związek z olejem, ale na poprzednim przy porannym odpalaniu lubił puścić śmierdzącego bąka i tak jakby miał problem z odpaleniem tzn. czasem zatelepało całą budą i odpalał z jakąś sekunde później. Jak na razie na Fuchsie tego nie zauważyłem, ale może to zależało od czegoś innego np paliwa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitwszystko fajnie ... tylko o co chodzi z tymi demonami ? :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez Araszauważyłem spadek spalania o jakieś 0,2 - 0,3 l, ale naprawdę nie mam pojęcia czy to "sprawka Fuchsa XTLProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Zamieszczone przez SeedNie rozumiem tylko jednej rzeczy - dlaczego tak bardzo demonizuje sie w tym wątku dodatki HC?
PAO + Estry + w niektórych domieszka HC, która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:
Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów. Więc czemu słysze glosy:
"Leje tylko LM bo to 100% PAO, a reszta kłamie."
Ja od Motula nie odejdę - są to rewelacyjne oleje.
Pierwszy olej półsyntetyczny na Świecie - 1966 rok MOTUL Century 2100
Pierwszy olej syntetyczny na Swiecie (na estrach) - 1971 rok MOTUL Century 300V.
a jak słyszę "W Clio natomiast zalałem Motula 8100 X-cess i złego słowa również o nim nie powiem mimo że to HC" to już mnie krew jasna zalewa i pieruny siarczyste smagają. Motul zawsze uchodzący za 100% syntetyk (PAO + estry) jest kwalifikowany jako HC - wspaniale.
Nie demonizować domieszek HC - toż to zaleta w dzisiejszych czasach - będę to powtarzal w tym wątku jak tylko uslysze - "100% PAO - biorę LM"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedMotul ...100% syntetyk (PAO + estry) jest kwalifikowany jako HC - wspaniale.
SYNTHESE – ESTER BASED występuje np. w serii Motula 300V
Zamieszczone przez Seed"Leje tylko LM bo to 100% PAO, a reszta kłamie."Zamieszczone przez rOBERTO795nikt nigdzie jak to napisałeś nie "...demonizuje..." olejów hydrokrakowalnych ale przyznać musisz że PAO to półka wyżej od HC.
Zamieszczone przez SeedPAO to przeżytek obecnie - toż to I generacja olejów syntetycznych
I jeszcze jedno.... :roll:
Dlaczego mamy faworyzować Motula? czy inną markę? Tylko dlatego że ma taką nazwę a nie inną....? Właśnie że nie.... ( jak można się przekonać na przykładzie serii Motula Specyfic - który po prostu już odstaje wg mnie jakościowo od swoich konkurentów - co nie znaczy że jest to zły olej! Czy to będzie Lotos czy LM czy Motul czy nawet Elf/Total jak wypuszczą dobry produkt to z chęcią go sprawdzimy. :arrow: Fuchs GT1 czy nawet TT 4100 jest dobrym przykładem. Niedługo mogę się założyć będziemy jak dobrze pójdzie kupowali Amsoila ... Czy będziemy go faworyzować? To znów zależy od produktu tej firmy...jeśli będą dobre w dobrej cenie to dlaczego nie!!! Jest dobry produkt :arrow: jest zainteresowanie.... a czy ktoś narzekał, że dany produkt to nie jest to np. full syntetyk? Do mnie wiele osób pisze i sugeruje, że chce kupić pełen syntetyk...najlepiej oczywiście opart na bazie PAO czy podobnej....jako alternatywę dostają w odpowiedzi także propozycję zastosowanie dobrych olejów wykonanych w technologii syntetycznej....i jakoś są te osoby zadowolone. :roll: co widać zresztą i długo nie trzeba szukać w tym watku by o tym się przekonać. Inna sprawa że mając do wyboru olej oparty na PAO a na HC wybieram ten na PAO - zwłaszcza jeśli ma dobre parametry i będzie dobrze dobrany do silnika w danym samochodzie. Dlatego właśnie kolega orbit - zalał TT 4600 czyli olej w syntetycznej technologii do swojego silnika i sobie chwali a kolega haragon ma LM Synthoil 5W-40 na bazie PAO i też jest zadowolony.
Więc z tymi demonami to tak nie do końca :roll:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Panowie, własnie zakupiłem po raz drugi 5l baniaczek oleju amsoil 5w/40, jak dla mnie sprawuje sie bardzo dobrze :!: Mam porównanie z wyżej wspomniany motulem specyfikiem, napiszę że róznica jest odczuwalna w całym zakresie temp roboczej oleju (przy porannym odpaleniu, na jałowych obrotach, niska temp podczas mocnego upalania)
Tak że polecamsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez piramidaamsoil 5w/40,
Gdzie kupowałeś? I za ile?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Olej z beczki ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez piramidaamsoil 5w/40,
Gdzie kupowałeś? I za ile?1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrbitZamieszczone przez piramidaZamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez piramidaamsoil 5w/40,
Gdzie kupowałeś? I za ile?
Z resztą mam jeszcze trochę oleju z baniaczka więc porównam je przynajniej wizualnie :roll:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz