Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Zamieszczone przez piramida
    mam tylko nadzieje że olej jest orginalny bez niespodzianek :!:
    Wysyłasz gosciowi pusta banieczke on nabiera mazidło wlewa do Twojego baniaczka i odsyła spowrotem Tobie ? :shock:
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      Zamieszczone przez Pidziek
      Zamieszczone przez piramida
      mam tylko nadzieje że olej jest orginalny bez niespodzianek :!:
      Wysyłasz gosciowi pusta banieczke on nabiera mazidło wlewa do Twojego baniaczka i odsyła spowrotem Tobie ? :shock:
      różne opinie czyta sie na temat oleju rozlewanego z beczek, są użytkownicy którzy obawiają sie oleju z beczki poniewać istnieje większe rezyko z kombinowaniem niż orginalny baniak.
      Co masz na mysli wysyłając baniaczka do napełnienia :?:
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • haragon
        Rider
        • 2008
        • 310

        Zamieszczone przez Seed
        Nie rozumiem tylko jednej rzeczy - dlaczego tak bardzo demonizuje sie w tym wątku dodatki HC?
        PAO + Estry + w niektórych domieszka HC, która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:
        Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów. Więc czemu słysze glosy:

        "Leje tylko LM bo to 100% PAO, a reszta kłamie."

        Ja od Motula nie odejdę - są to rewelacyjne oleje.
        Czasami czytam i tu i gdzie indziej wątki o olejach i często dochodzę do tych samych konkluzji.
        Technologia na przestrzeni ostatnich 10-15 lat w olejach znacząco się zmieniła. Ale czy na dobre? Oleje prawdziwe 100% syntetyczne znane są już od wielu lat i nic co mogło by lepiej smarować motorownię jak dotąd nie wymyślono. Wszystkie pseudo-syntetyki, czyli takie gdzie jest napisane 100%, ale tylko na butelce, technologie syntetyczne i inne tego typu mieszaniny firmy produkujące oleje wprowadziły na rynek tylko po to by zmylić kupującego i skusić atrakcyjną ceną (wykorzystując często luki prawne), jak również po to by spełniały wymagania nowoczesnych silników wyposażonych w prze różniste katalizatory, DPF, filtry cząstek stałych itp. W takim przypadku właściwości smarne spadły na plan drugi!!!! Cóż z tego, że super fajny olej mający wyśmienite parametry smarne nie nadaje się do stosowania w samochodach z filtrem cząstek stałych, czy katalizatorem bo po prostu zniszczy go w ciągu kilku tysięcy kilometrów eksploatacji.
        Olej LM synthoil 5W40, który zalałem obecnie nie posiada wysokich norm klasyfikujących go do wlania, do wielu nowszych silników, co wcale nie znaczy, że jest olejem przestarzałej technologi, kiepskim. Jest świetny w parametrach smarnych przewyższający nie jeden super hiper olej wykonany w najnowszych technologiach, niestety nie nadający się do samochodów, które mają spełniać rygorystyczne normy EURO IV, czy V mówiące o tym, że z rury wydechowej pachnieć ma fiołkami.
        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
        >>Software - rogalotti<<

        Komentarz

        • Seed
          Elegance
          • 2010
          • 875
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Ok Paolo - jak sprecyzujesz w takim razie te argumenty:
          "PAO, Estry + w niektórych domieszka HC, która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:
          Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów"

          I zeby było jasne - nie piszę "nie demonizować olejów HC" tylko - "nie demonizować domieszek HC w olejach syntetycznych".
          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Seed
            Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów"
            przecież nikt tego nie podważa. Stąd właśnie się wzieły min. oleje z normą 505.01 gdzie wymagana było uzyskanie trwałego filmu olejowego na krzywkach wałka rozrządu i dobre smarowanie pompowtryskiwaczy - właśnie oleje HC to zapewniały a jeśli nie samo HC to zmieszanie bazy PAO z olejem HC który był "nośnikiem" dodatków i uszlachetniaczy. I stąd....brak praktycznie fullsyntetyków z normą 505.01.
            Zamieszczone przez Seed
            nie demonizować domieszek HC w olejach syntetycznych".
            nie demonizujemy. :P
            Seed - Upierasz się, że Motul to PAO+HC+estry ...sprawdź jeszcze raz karty "cywilnego" Motula...zobacz gdzie i czy ...widnieją tam w kartach charakterystyki PAO i estry :roll:
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Orbit
              Rider
              • 2010
              • 486

              Seed
              I zeby było jasne - nie piszę "nie demonizować olejów HC" tylko - "nie demonizować domieszek HC w olejach syntetycznych".
              prośba , zacznij używać innego słowa niż , Demony , DEMONIZOWAĆ itd ... to jest forum Motoryzacyjne , a nie HORRORY.COM.PL .

              Słownik języka polskiego

              1. przypisywać czemuś (komuś) cechy właściwe dla demona
              2. wyolbrzymiać znaczenie czegoś; przejaskrawiać

              Z tego co pamiętam Motul Jest tak demonicznie zajebisty , aż wywalił dziurę , zdaje się w szklankach silnika jednego z forumowiczów .. była taka akcja kilka miesięcy temu ... ktoś lał Motula i szklanki poszły w piz... u
              A teraz będzie ... zadyma ... :terefere A ja sie nie boje
              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez Orbit
                ktoś lał Motula i szklanki poszły w piz... u
                nieeee no bez przesady. Motul nie jest jako marka złym olejem i prze długie lata uchodził i nadal uchodzi za bardzo dobry i polecany. Nadal uważam go za markę godną zaufania (nie wliczając w to pojawiających się podróbek tego oleju). Jeśli już to poprostu konkurencja poszła naprzód...i używa np. polimerów w składzie oleju - stąd pewne produkty tej firmy po prostu ustępują jakościowo konkurencji. I jeszcze jedno - liczy się także podejście firmy w informowaniu Klienta. Czepiałem się swojego czasu Castrola i Mobila właśnie za to, że pisały te firmy na swoich pewnych produktach iż są to oleje w pełni syntetyczne a jak wiadomo były mieszankami HC. Czasy niedoinformowanych kierowców już się skończyły. Teraz mamy możliwość dokonania wyboru, sprawdzenia i porównania produktów. Jak co myśleć o firmie, która już na wstępie robi kupujacego w "konia" :?
                Nasz - polskie przepisy są w tym zakresie także niedoskonałe i to głównie ich obejście przez producentów powoduje takie zamieszanie na rynku olejów. W Niemczech przepisy odnośnie nazwy "fullsyntetyczny" już zostały sprecyzowane i obecnie tylko oleje mające w swoim składzie około 80% bazowego oleju syntetycznego. W Polsce 100% synthetic to to może być w dużej częsci mieszanina 40% bazy syntetycznej PAO + olej HC :?
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Orbit
                  Rider
                  • 2010
                  • 486

                  Paolo oczywiście nie mowie ze Motul to zły olej, ale pamiętasz była jakaś sprawa ze szklankami i Motulem ,
                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez Orbit
                    była jakaś sprawa ze szklankami i Motulem
                    była. Ale jaka w tym wina oleju a jaka konstrukcji a w zasadzie podzespołów montowanych w silniku to tylko szkoda może sie wypowiedzieć. Ja mam swoje domysły ale to inna sprawa.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • Seed
                      Elegance
                      • 2010
                      • 875
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      No tak - silniki na Motulu wybuchają

                      Po pierwsze dla prawdziwego ortodoxa tylko i wyłącznie olej oparty w 100% na estrach jest olejem full synthetic. 100% PAO to nie syntetyk...

                      Po wtóre po śledzeniu wątku i wypowiedzi co po niektorych osób nasunęło mi sie stwierdznie o demonizowaniu - uważam, że jest trafne w 100%
                      Kilka stron wstecz:

                      Zamieszczone przez Artiks
                      Zamieszczone przez konkon
                      Gdyby ktoś chciał spróbować LM w niezłej cenie zamiast Mobila 0W-40 - Liqui Moly Synthoil Energy 0W40
                      Full syntetyk, nie technologia syntetyczna i HC.
                      Szkoda że nie ma olejów w tej lepkości z normą 505.01
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Zamieszczone przez theOne
                      SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
                      silnik na nim może pracować bardziej "metalicznie" bo to syntetyk oparty na PAO a nie "zmieszany" z różnymi wygłuszaczami jak HC. Daj znać co myślisz o tym oleju po k.km. Czy silnik go pobiera i czy jesteś z oleju zadowolony itd...
                      Zamieszczone przez piramida
                      Zamieszczone przez Kapuhy
                      Panowie, jaki jest najnowszy status, czy jest jakiś olej 505.01, który na pewno jest olejem syntetycznym i można go u nas łatwo dostać?
                      Od dwóch lat leję Motula Specific, a teraz okazuje się że napis "100% Synthetic", który jest na butelce, to nieprawda. I tak się zastanawiam, czy pozostać przy Motulu, czy jednak skoro to jest olej HC to może są inne i lepsze alternatywy. :?
                      tez chwile jezdziłem na motulu a teraz zalałem amsoila podobno jest syntetykiem
                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Norma 506 mowi o HTHS 2.9 ...

                      Jakaś mieszanina PAO i HC jak sądzę z dodatkiem DITIOFOSFORAN CYNKU-u.

                      Sviluppo applicativo web, siti internet su misura e web marketing di alta qualità. Sviluppa la tua presenza online con Goldnet!


                      Przykładowo Amsoil wypada tak jesli o tą lepkość chodzi:

                      http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2445.pdf
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Zamieszczone przez Orbit
                      czy mógłbyś zerknąć na ta oliwę
                      Noack 10,5 :shock: to jakiś dziwny ...słaby...parametr jak na fully synthetic i daje do myślenia co się dzieje z tym olejem pod dużym i długotrwałym obciążeniem, pozostałe są OK. Obstawiam, że jeśli już to jest to jakiś mix syntetycznej bazy olejowej i HC.
                      Zamieszczone przez Orbit
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Zamieszczone przez Seed
                      MOTUL Specific dexos2 5W-30 podobnie jak X-Clean - to pełen syneteyk na bazie PAO/Estry
                      raczej HC + PAO ... ale jestem pewien, że akurat ten olej estrów nie widział na oczy...
                      to był jeden z powodów dlaczego wybrałem Liqui Moly , piszą jak jest bez wkręcania ze To SYNTETYK .
                      Obiektywni co do HC sa rzeczywiscie Paolo i Pizdziek. Rzeczywiscie staraja sie tlumaczyc, ze dodawanie dodatków HC jest pożądane i wskazane i nie ma w tym nic złego.
                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez haragon
                        Oleje prawdziwe 100% syntetyczne znane są już od wielu lat i nic co mogło by lepiej smarować motorownię jak dotąd nie wymyślono.
                        Po częsci choć sa silniki w których konstrukcyjnie NIE WOLNO stosować olejów IV gr. wzwyż :-)

                        Z tymi szklankami to :

                        - źle dobrany olej do silnika lub zła eksploatacja.
                        - podrobiony olej , zupełnie inny olej niz w butelce (kolejny łowca niskich cen ? :idea: )
                        - silnik po dolewkach preparatów typu motor life i innych uzdrowicieli nie wiadomoego pochodzenia.

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Nasz - polskie przepisy są w tym zakresie także niedoskonałe i to głównie ich obejście przez producentów powoduje takie zamieszanie na rynku olejów. W Niemczech przepisy odnośnie nazwy "fullsyntetyczny" już zostały sprecyzowane i obecnie tylko oleje mające w swoim składzie około 80% bazowego oleju syntetycznego. W Polsce 100% synthetic to to może być w dużej częsci mieszanina 40% bazy syntetycznej PAO + olej HC :?
                        Aby rozwiac ten temat to producenci olejów bazowych Grupy
                        III, chcąc podkreślić ich walory i sposób otrzymywania, polegający na głębokiej
                        przeróbce struktur węglowodorów wydzielanych z ropy naftowej, zaczęli określać je
                        jako oleje syntetyczne. Uwieńczeniem tych zabiegów w Stanach Zjednoczonych było
                        wydanie w kwietniu 1999 r. orzeczenia przez Urząd Rady ds. Lepszego Handlu w Państwowym Wydziale ds. Reklamy (National Advertising Division of the Council of Better
                        Business Bureaux). Według tego orzeczenia olej silnikowy zestawiony z udziałem oleju
                        bazowego Grupy III może być określany jako olej syntetyczny.

                        Bez względu na kontrowersyjne opinie, czy bazowe oleje Grupy III zasługują
                        na miano „syntetyczne” czy nie, należy dostrzec, że różnią się one znacznie od pozostałych olejów mineralnych i swoimi właściwościami, w tym zawartością węglowodorów nasyconych, zbliżone są do polialfaolefin określanych jako oleje syntetyczne Grupy IV.
                        Tak więc wiele produktów do codziennego uzytku zwłaszcza tych dopakowanymi dodatkami wysokiej klasy NIE ustepuje jakościa tanszym odpowiednikom które w kartach sygnowane sa jako pelne syntetyki.
                        Baza baza ale najwazniejsze to dodatki których juz potrafi byc nawet 40% !
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          - źle dobrany olej do silnika lub zła eksploatacja.
                          - podrobiony olej , zupełnie inny olej niz w butelce (kolejny łowca niskich cen ? )
                          - silnik po dolewkach preparatów typu motor life i innych uzdrowicieli nie wiadomoego pochodzenia.
                          żadne z powyższych :zlo:
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            No to jeszcze wchodzi w gre specyfic motula , był taki ?
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • dragster
                              Elegance
                              • 2009
                              • 895
                              • Honda

                              Po przegonieniu silnika w ramach przedmuchiwania turbo słychać, że silnik pracuje bardziej metalicznie. Słychać to wyraźnie w momencie kiedy już stoję autem a silnik pracuje i turbo wychładza się. Po spokojnej jeździe dźwięk silnika jest jakby mruczący, a po przeganianiu (do którego się przykładam :szeroki_usmiech ) jest wyraźnie bardziej metaliczny.
                              Czy olej może mieć wpływ na to?
                              Silnik R18A2.
                              http://www.dadrl.org.uk
                              http://www.lightmare.org

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                Zamieszczone przez dragster
                                Po przegonieniu silnika w ramach przedmuchiwania turbo słychać, że silnik pracuje bardziej metalicznie. Słychać to wyraźnie w momencie kiedy już stoję autem a silnik pracuje i turbo wychładza się. Po spokojnej jeździe dźwięk silnika jest jakby mruczący, a po przeganianiu (do którego się przykładam :szeroki_usmiech ) jest wyraźnie bardziej metaliczny.
                                Czy olej może mieć wpływ na to?
                                jaki olej masz zalany?
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • Orbit
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 486

                                  Zamieszczone przez dragster
                                  Po przegonieniu silnika w ramach przedmuchiwania turbo s
                                  dołączam sie ... jaki olej ... i Co to za procedura ... ? co znaczy przedmuchanie Turbo i w jakim celu ?
                                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez Orbit
                                    co znaczy przedmuchanie Turbo i w jakim celu ?
                                    sprawdzał zapobiegawczo czy mu się kierowniczki nie pozacierały w turbinie... :szeroki_usmiech
                                    Ja też ostatnio przedmuchałem turbo przez jakieś 25-30km - przy pomocy Pana w najnowszej Megance w dieslu (zapewne 1,9) bo szedło ostro...ale po przekroczeniu 180 km pozostał w tyle (oczywiście na autostradzie w Niemczech). Skutek był taki że mając wcześniej 3/4 oleju na miarce bagnetu i przebieg 7,5 tys km bez dolewek - musiałem dolać jakieś 150-200 ml oleju do poprzedniego stanu - LM - cóż , to własnie urok posiadania PD-ka :P
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • loru
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4286
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Skutek był taki że mając wcześniej 3/4 oleju na miarce bagnetu i przebieg 7,5 tys km bez dolewek - musiałem dolać jakieś 150-200 ml oleju do poprzedniego stanu - LM - cóż , to własnie urok posiadania PD-ka :P
                                      to już wiemy dlaczego PD mają więcej mocy niż podaje fabryka , mają po portu "lewe" paliwo które systematycznie pobierają z silnika
                                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                      Komentarz

                                      • dragster
                                        Elegance
                                        • 2009
                                        • 895
                                        • Honda

                                        Zamieszczone przez piramida
                                        jaki olej masz zalany?
                                        Mobil 1 0W40
                                        Silnik R18A2.
                                        http://www.dadrl.org.uk
                                        http://www.lightmare.org

                                        Komentarz

                                        • rtocki
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 44

                                          Walka z netem trwa, ale chwilowo jest a akurat jestem po pierwszym cyklu (10 tys) i wymianie Fuchsa Pro C3 XTL więc kilka spostrzeżeń:
                                          przede wszystkim rewelacyjnie szybkie napełnianie popychaczy, a eksploatację na Titanie rozpocząłem wczesną wiosną gdy temperatury nad ranem były i do minus 10, pod tym względem tak dobrego oleju jeszcze nie miałem
                                          następnie b. dobre odprowadzanie ciepła (a teraz bywało i po + 25 na zewnątrz) i tu moje pełne zaskoczenie temp. oleju nigdy nie przekroczyła jeszcze 115C - a mój motor nie należy do lekko eksploatowanych (zasadniczo 50% mojej jazdy to zmiany biegów przy odcięciu - ok. 4.5 tys) poza tym nie jest serią lecz zrobiony przez Rogala na ok. 170 PS, jakby tego było mało od 2 miesięcy po stłuczce jeżdżę z powrotem na seryjnym IC - temp. powietrza w dolocie wzrosły o ok. 20 stopni i na pewno ma to też wpływ na temp. oleju, a xtl jak gdyby nigdy nic nie daje się upalić. Właśnie to miałem największe obawy i wątpliwości czy te 5w30 sobie poradzi, do tej pory jeździłem na LM z 40 lub nawet 60! na górze (krótka przygoda z Motulem okazała się nie warta zachodu, temp. oleju wyższe o 10 stopni od LM, czasem nawet prawie pod 140C) ale jak widać indeksy lepkości nie są już tak jednoznacznie powiązane z temp.
                                          po 10 tys zużycie : na bagnecie z max zeszło do 1/3 więc w sumie doskonale, z 4 litrowej bańki i tak jakby co zostaje ok. 0.3 na dolewki ale nie wykorzystałem (wprawdzie ja mam 8 zaworów, w v16 na pewno będzie trochę więcej, ale z drugiej strony mój motor ma nalatane 315 tysi...
                                          i na koniec (dla mnie akurat mało istotne ale przy dzisiejszych cenach...) na przestrzeni tych 10 tys. km, mogę jednoznacznie stwierdzić że spadło zużycie paliwa, tak ok. 0.15 -0.2 l/100 , może i niewiele ale wyraźnie.
                                          a no i jeszcze jedno przy zmianie teraz przy 10 tys olej wciąż zachowywał się doskonale, zastanawiam się czy jednak nie zmieniać co 15 tys, mimo mojego stylu jazdy
                                          Znajomym z którymi mam częsty kontakt sprzedałem kilkanaście opakowań tego oleju, także do benzyn (w końcu ma normę 504/507) zasadniczo potwierdzają moje spostrzeżenia choć nikt jeszcze nie zrobił tylu km i większość nie ma wskazań temp. oleju.
                                          P.S. Ponieważ ostatnio kupiłem więcej cena trochę spadła dla chętnych bańka 4 litr. Fuchs Titan GT1 Pro C3 XTL 5w30 , 150,- zł z wysyłką , zawsze mogę też dołożyć od razu filtry MANN-a w b. dobrej cenie. W sumie nocą (lepsza propagacja fal) mam neta na codzień więc postaram się odpowiadać w miarę na bieżąco.

                                          Komentarz

                                          • ruszok
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 65

                                            Bardzo mnie cieszy ta opinia ponieważ zastanawiam się nad tym olejem...

                                            A co do ceny to bańki 1 l też posiadasz czy nie bardzo?

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              rtocki:
                                              to potwierdza jakośc Fuchs oleju notabene serwisowego VW z którym marka jest związana od wielu lat.
                                              Czy mozesz się pokusić o porównanie XTL-a z LM ?

                                              Zamieszczone przez rtocki
                                              na przestrzeni tych 10 tys. km, mogę jednoznacznie stwierdzić że spadło zużycie paliwa, tak ok. 0.15 -0.2 l/100 , może i niewiele ale wyraźnie.
                                              Niewiele :?: , wszak to technologia XTL :!:

                                              Policz to tak:
                                              średnio 7L przy Twoim stylu jazdy na 100km
                                              miesiecznie 1500km
                                              oszczedność 36 litrów w skali roku czyli ok. 181zł tak średnio wzgledem poprzedniego oleju czyli na bańkę 4L + 1L i nowy filtr jest


                                              Ja proponuje uwazać troszke na MANN-y , pojawiły się partie z Chin, niby nic takiego bo wiekszosc sprzętu sie tam produkuje ale jakosc z opini klientów i znajomych znaczaco spadła, grubość blachy została zredukowana że podczas manipulacji kluczem można mocno przygiać blachę.
                                              Ja propnouje od siebie bardzo dobre WIX-y majace zawór spin-on który powoduje że olej nie wydostaje sie na zewnątrz filtra, jest zawór przeciwzwrotny :-)
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Czy mozesz się pokusić o porównanie XTL-a z LM ?
                                                tylko z konkretami poprosimy (lepkość oleju, nazwa produktu, czy porównanie dotyczy tego samego samochodu tak by mieć odpowiednie spojrzenie na te porównanie).
                                                Zamieszczone przez rtocki
                                                do tej pory jeździłem na LM z 40
                                                jakim konkretnie? I jaki masz silnik w Audi ...z DPF-em?
                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                to potwierdza jakośc Fuchs oleju notabene serwisowego VW z którym marka jest związana od wielu lat.
                                                tutaj jesteśmy chyba w większości zgodni że Fuchs & VW to była dobra para :hura
                                                Jak widać Fuchs i Liqui Moly chyba zaczynają dominować i to nie tylko na "naszym forum" jako oleje do 1,9 TDI .
                                                Pidziek - pora nam zapodać Amsoila European Car Formula 5W-40 Motor Oil (AFL) z VW 505.00/505.01 i Amasoila European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL) z VW 504.00/507.00
                                                Mam ochotę osobiście porównać Fuchsa GT1 5W40 XTL a potem Amsoila 5W/40 z LM - jestem bardzo ciekawy tego porówania bo już niedługo szykuje mi się zmiana oleju
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • Dzida
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 2253

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Pidziek - pora nam zapodać Amsoila European Car Formula 5W-40 Motor Oil (AFL) z VW 505.00/505.01 i Amasoila European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL) z VW 504.00/507.00
                                                  Czekamy na ofertę i to prędko, bo zdaje się że ja też w czerwcu będę zmieniał oliwę.

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Mam ochotę osobiście porównać Fuchsa GT1 5W40 XTL a potem Amsoila 5W/40 z LM
                                                    Z moich doświadczeń wiem że opinie są często zróżnicowane i zależne od subiektywnych odczuć bo jak skomentować np. taka wypowiedź...
                                                    - zmieniłem olej na Amsoil ale dalej słysze silnika powyżej 100km/h...

                                                    Generalnie uwazam Fuchs-a i Amsoil-a za oleje lepsze od Motul-a, Millersa, Valvoline, Shella.
                                                    Silniki w stosunku do tych olejów na Fuchs-u czy na Amsoilu po prostu pracowały lepiej w całym przekroju a badania Fuchs-a wykazywały że sam Longlife III 5W-30 wytrzymuje deklarowane 30 000km spokojnie :-)
                                                    Do LM nie mam jakiegos porównania więc ciężko mi sie odnieść.

                                                    Castrola i Mobila nie porównuję do tych olejów bo ich klasa w opinii klientów mocno odstaje od wyżej wymienionych, jedynie Mobil 1 z 0W-40 jeszcze się broni ale przy mocno doposażonym dieslu i obciążeniu notuję przypadki kiedy kontrolka ciśnienia się potrafi zapalić .
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...