Zamieszczone przez piramida
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez piramidamam tylko nadzieje że olej jest orginalny bez niespodzianek :!:
Co masz na mysli wysyłając baniaczka do napełnienia :?:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedNie rozumiem tylko jednej rzeczy - dlaczego tak bardzo demonizuje sie w tym wątku dodatki HC?
PAO + Estry + w niektórych domieszka HC, która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:
Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów. Więc czemu słysze glosy:
"Leje tylko LM bo to 100% PAO, a reszta kłamie."
Ja od Motula nie odejdę - są to rewelacyjne oleje.
Technologia na przestrzeni ostatnich 10-15 lat w olejach znacząco się zmieniła. Ale czy na dobre? Oleje prawdziwe 100% syntetyczne znane są już od wielu lat i nic co mogło by lepiej smarować motorownię jak dotąd nie wymyślono. Wszystkie pseudo-syntetyki, czyli takie gdzie jest napisane 100%, ale tylko na butelce, technologie syntetyczne i inne tego typu mieszaniny firmy produkujące oleje wprowadziły na rynek tylko po to by zmylić kupującego i skusić atrakcyjną ceną (wykorzystując często luki prawne), jak również po to by spełniały wymagania nowoczesnych silników wyposażonych w prze różniste katalizatory, DPF, filtry cząstek stałych itp. W takim przypadku właściwości smarne spadły na plan drugi!!!! Cóż z tego, że super fajny olej mający wyśmienite parametry smarne nie nadaje się do stosowania w samochodach z filtrem cząstek stałych, czy katalizatorem bo po prostu zniszczy go w ciągu kilku tysięcy kilometrów eksploatacji.
Olej LM synthoil 5W40, który zalałem obecnie nie posiada wysokich norm klasyfikujących go do wlania, do wielu nowszych silników, co wcale nie znaczy, że jest olejem przestarzałej technologi, kiepskim. Jest świetny w parametrach smarnych przewyższający nie jeden super hiper olej wykonany w najnowszych technologiach, niestety nie nadający się do samochodów, które mają spełniać rygorystyczne normy EURO IV, czy V mówiące o tym, że z rury wydechowej pachnieć ma fiołkami."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Ok Paolo - jak sprecyzujesz w takim razie te argumenty:
"PAO, Estry + w niektórych domieszka HC, która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:
Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów"
I zeby było jasne - nie piszę "nie demonizować olejów HC" tylko - "nie demonizować domieszek HC w olejach syntetycznych".
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedNaturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów"
Zamieszczone przez Seednie demonizować domieszek HC w olejach syntetycznych".
Seed - Upierasz się, że Motul to PAO+HC+estry ...sprawdź jeszcze raz karty "cywilnego" Motula...zobacz gdzie i czy ...widnieją tam w kartach charakterystyki PAO i estry :roll:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Seed
I zeby było jasne - nie piszę "nie demonizować olejów HC" tylko - "nie demonizować domieszek HC w olejach syntetycznych".
Słownik języka polskiego
1. przypisywać czemuś (komuś) cechy właściwe dla demona
2. wyolbrzymiać znaczenie czegoś; przejaskrawiać
Z tego co pamiętam Motul Jest tak demonicznie zajebisty , aż wywalił dziurę , zdaje się w szklankach silnika jednego z forumowiczów .. była taka akcja kilka miesięcy temu ... ktoś lał Motula i szklanki poszły w piz... u
A teraz będzie ... zadyma ... :terefere A ja sie nie boje1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitktoś lał Motula i szklanki poszły w piz... u
Nasz - polskie przepisy są w tym zakresie także niedoskonałe i to głównie ich obejście przez producentów powoduje takie zamieszanie na rynku olejów. W Niemczech przepisy odnośnie nazwy "fullsyntetyczny" już zostały sprecyzowane i obecnie tylko oleje mające w swoim składzie około 80% bazowego oleju syntetycznego. W Polsce 100% synthetic to to może być w dużej częsci mieszanina 40% bazy syntetycznej PAO + olej HC :?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitbyła jakaś sprawa ze szklankami i MotulemPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
No tak - silniki na Motulu wybuchają
Po pierwsze dla prawdziwego ortodoxa tylko i wyłącznie olej oparty w 100% na estrach jest olejem full synthetic. 100% PAO to nie syntetyk...
Po wtóre po śledzeniu wątku i wypowiedzi co po niektorych osób nasunęło mi sie stwierdznie o demonizowaniu - uważam, że jest trafne w 100%
Kilka stron wstecz:
Zamieszczone przez ArtiksZamieszczone przez konkonGdyby ktoś chciał spróbować LM w niezłej cenie zamiast Mobila 0W-40 - Liqui Moly Synthoil Energy 0W40
Full syntetyk, nie technologia syntetyczna i HC.Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez theOneSYNTHOIL HIGH TECH 5W-40Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez KapuhyPanowie, jaki jest najnowszy status, czy jest jakiś olej 505.01, który na pewno jest olejem syntetycznym i można go u nas łatwo dostać?
Od dwóch lat leję Motula Specific, a teraz okazuje się że napis "100% Synthetic", który jest na butelce, to nieprawda. I tak się zastanawiam, czy pozostać przy Motulu, czy jednak skoro to jest olej HC to może są inne i lepsze alternatywy. :?Zamieszczone przez PidziekNorma 506 mowi o HTHS 2.9 ...
Jakaś mieszanina PAO i HC jak sądzę z dodatkiem DITIOFOSFORAN CYNKU-u.
Sviluppo applicativo web, siti internet su misura e web marketing di alta qualità. Sviluppa la tua presenza online con Goldnet!
Przykładowo Amsoil wypada tak jesli o tą lepkość chodzi:
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2445.pdfZamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Orbitczy mógłbyś zerknąć na ta oliwęZamieszczone przez OrbitZamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez SeedMOTUL Specific dexos2 5W-30 podobnie jak X-Clean - to pełen syneteyk na bazie PAO/Estry
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez haragonOleje prawdziwe 100% syntetyczne znane są już od wielu lat i nic co mogło by lepiej smarować motorownię jak dotąd nie wymyślono.
Z tymi szklankami to :
- źle dobrany olej do silnika lub zła eksploatacja.
- podrobiony olej , zupełnie inny olej niz w butelce (kolejny łowca niskich cen ? :idea: )
- silnik po dolewkach preparatów typu motor life i innych uzdrowicieli nie wiadomoego pochodzenia.
Zamieszczone przez PAOLO ESCONasz - polskie przepisy są w tym zakresie także niedoskonałe i to głównie ich obejście przez producentów powoduje takie zamieszanie na rynku olejów. W Niemczech przepisy odnośnie nazwy "fullsyntetyczny" już zostały sprecyzowane i obecnie tylko oleje mające w swoim składzie około 80% bazowego oleju syntetycznego. W Polsce 100% synthetic to to może być w dużej częsci mieszanina 40% bazy syntetycznej PAO + olej HC :?
III, chcąc podkreślić ich walory i sposób otrzymywania, polegający na głębokiej
przeróbce struktur węglowodorów wydzielanych z ropy naftowej, zaczęli określać je
jako oleje syntetyczne. Uwieńczeniem tych zabiegów w Stanach Zjednoczonych było
wydanie w kwietniu 1999 r. orzeczenia przez Urząd Rady ds. Lepszego Handlu w Państwowym Wydziale ds. Reklamy (National Advertising Division of the Council of Better
Business Bureaux). Według tego orzeczenia olej silnikowy zestawiony z udziałem oleju
bazowego Grupy III może być określany jako olej syntetyczny.
Bez względu na kontrowersyjne opinie, czy bazowe oleje Grupy III zasługują
na miano „syntetyczne” czy nie, należy dostrzec, że różnią się one znacznie od pozostałych olejów mineralnych i swoimi właściwościami, w tym zawartością węglowodorów nasyconych, zbliżone są do polialfaolefin określanych jako oleje syntetyczne Grupy IV.
Tak więc wiele produktów do codziennego uzytku zwłaszcza tych dopakowanymi dodatkami wysokiej klasy NIE ustepuje jakościa tanszym odpowiednikom które w kartach sygnowane sa jako pelne syntetyki.
Baza baza ale najwazniejsze to dodatki których juz potrafi byc nawet 40% !Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziek- źle dobrany olej do silnika lub zła eksploatacja.
- podrobiony olej , zupełnie inny olej niz w butelce (kolejny łowca niskich cen ? )
- silnik po dolewkach preparatów typu motor life i innych uzdrowicieli nie wiadomoego pochodzenia.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
No to jeszcze wchodzi w gre specyfic motula , był taki ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Po przegonieniu silnika w ramach przedmuchiwania turbo słychać, że silnik pracuje bardziej metalicznie. Słychać to wyraźnie w momencie kiedy już stoję autem a silnik pracuje i turbo wychładza się. Po spokojnej jeździe dźwięk silnika jest jakby mruczący, a po przeganianiu (do którego się przykładam :szeroki_usmiech ) jest wyraźnie bardziej metaliczny.
Czy olej może mieć wpływ na to?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dragsterPo przegonieniu silnika w ramach przedmuchiwania turbo słychać, że silnik pracuje bardziej metalicznie. Słychać to wyraźnie w momencie kiedy już stoję autem a silnik pracuje i turbo wychładza się. Po spokojnej jeździe dźwięk silnika jest jakby mruczący, a po przeganianiu (do którego się przykładam :szeroki_usmiech ) jest wyraźnie bardziej metaliczny.
Czy olej może mieć wpływ na to?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitco znaczy przedmuchanie Turbo i w jakim celu ?
Ja też ostatnio przedmuchałem turbo przez jakieś 25-30km - przy pomocy Pana w najnowszej Megance w dieslu (zapewne 1,9) bo szedło ostro...ale po przekroczeniu 180 km pozostał w tyle (oczywiście na autostradzie w Niemczech). Skutek był taki że mając wcześniej 3/4 oleju na miarce bagnetu i przebieg 7,5 tys km bez dolewek - musiałem dolać jakieś 150-200 ml oleju do poprzedniego stanu - LM - cóż , to własnie urok posiadania PD-ka :PPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOSkutek był taki że mając wcześniej 3/4 oleju na miarce bagnetu i przebieg 7,5 tys km bez dolewek - musiałem dolać jakieś 150-200 ml oleju do poprzedniego stanu - LM - cóż , to własnie urok posiadania PD-ka :PO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Walka z netem trwa, ale chwilowo jest a akurat jestem po pierwszym cyklu (10 tys) i wymianie Fuchsa Pro C3 XTL więc kilka spostrzeżeń:
przede wszystkim rewelacyjnie szybkie napełnianie popychaczy, a eksploatację na Titanie rozpocząłem wczesną wiosną gdy temperatury nad ranem były i do minus 10, pod tym względem tak dobrego oleju jeszcze nie miałem
następnie b. dobre odprowadzanie ciepła (a teraz bywało i po + 25 na zewnątrz) i tu moje pełne zaskoczenie temp. oleju nigdy nie przekroczyła jeszcze 115C - a mój motor nie należy do lekko eksploatowanych (zasadniczo 50% mojej jazdy to zmiany biegów przy odcięciu - ok. 4.5 tys) poza tym nie jest serią lecz zrobiony przez Rogala na ok. 170 PS, jakby tego było mało od 2 miesięcy po stłuczce jeżdżę z powrotem na seryjnym IC - temp. powietrza w dolocie wzrosły o ok. 20 stopni i na pewno ma to też wpływ na temp. oleju, a xtl jak gdyby nigdy nic nie daje się upalić. Właśnie to miałem największe obawy i wątpliwości czy te 5w30 sobie poradzi, do tej pory jeździłem na LM z 40 lub nawet 60! na górze (krótka przygoda z Motulem okazała się nie warta zachodu, temp. oleju wyższe o 10 stopni od LM, czasem nawet prawie pod 140C) ale jak widać indeksy lepkości nie są już tak jednoznacznie powiązane z temp.
po 10 tys zużycie : na bagnecie z max zeszło do 1/3 więc w sumie doskonale, z 4 litrowej bańki i tak jakby co zostaje ok. 0.3 na dolewki ale nie wykorzystałem (wprawdzie ja mam 8 zaworów, w v16 na pewno będzie trochę więcej, ale z drugiej strony mój motor ma nalatane 315 tysi...
i na koniec (dla mnie akurat mało istotne ale przy dzisiejszych cenach...) na przestrzeni tych 10 tys. km, mogę jednoznacznie stwierdzić że spadło zużycie paliwa, tak ok. 0.15 -0.2 l/100 , może i niewiele ale wyraźnie.
a no i jeszcze jedno przy zmianie teraz przy 10 tys olej wciąż zachowywał się doskonale, zastanawiam się czy jednak nie zmieniać co 15 tys, mimo mojego stylu jazdy
Znajomym z którymi mam częsty kontakt sprzedałem kilkanaście opakowań tego oleju, także do benzyn (w końcu ma normę 504/507) zasadniczo potwierdzają moje spostrzeżenia choć nikt jeszcze nie zrobił tylu km i większość nie ma wskazań temp. oleju.
P.S. Ponieważ ostatnio kupiłem więcej cena trochę spadła dla chętnych bańka 4 litr. Fuchs Titan GT1 Pro C3 XTL 5w30 , 150,- zł z wysyłką , zawsze mogę też dołożyć od razu filtry MANN-a w b. dobrej cenie. W sumie nocą (lepsza propagacja fal) mam neta na codzień więc postaram się odpowiadać w miarę na bieżąco.
Komentarz
-
-
rtocki:
to potwierdza jakośc Fuchs oleju notabene serwisowego VW z którym marka jest związana od wielu lat.
Czy mozesz się pokusić o porównanie XTL-a z LM ?
Zamieszczone przez rtockina przestrzeni tych 10 tys. km, mogę jednoznacznie stwierdzić że spadło zużycie paliwa, tak ok. 0.15 -0.2 l/100 , może i niewiele ale wyraźnie.
Policz to tak:
średnio 7L przy Twoim stylu jazdy na 100km
miesiecznie 1500km
oszczedność 36 litrów w skali roku czyli ok. 181zł tak średnio wzgledem poprzedniego oleju czyli na bańkę 4L + 1L i nowy filtr jest
Ja proponuje uwazać troszke na MANN-y , pojawiły się partie z Chin, niby nic takiego bo wiekszosc sprzętu sie tam produkuje ale jakosc z opini klientów i znajomych znaczaco spadła, grubość blachy została zredukowana że podczas manipulacji kluczem można mocno przygiać blachę.
Ja propnouje od siebie bardzo dobre WIX-y majace zawór spin-on który powoduje że olej nie wydostaje sie na zewnątrz filtra, jest zawór przeciwzwrotny :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekCzy mozesz się pokusić o porównanie XTL-a z LM ?Zamieszczone przez rtockido tej pory jeździłem na LM z 40
Zamieszczone przez Pidziekto potwierdza jakośc Fuchs oleju notabene serwisowego VW z którym marka jest związana od wielu lat.
Jak widać Fuchs i Liqui Moly chyba zaczynają dominować i to nie tylko na "naszym forum" jako oleje do 1,9 TDI .
Pidziek - pora nam zapodać Amsoila European Car Formula 5W-40 Motor Oil (AFL) z VW 505.00/505.01 i Amasoila European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL) z VW 504.00/507.00
Mam ochotę osobiście porównać Fuchsa GT1 5W40 XTL a potem Amsoila 5W/40 z LM - jestem bardzo ciekawy tego porówania bo już niedługo szykuje mi się zmiana olejuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOMam ochotę osobiście porównać Fuchsa GT1 5W40 XTL a potem Amsoila 5W/40 z LM
- zmieniłem olej na Amsoil ale dalej słysze silnika powyżej 100km/h...
Generalnie uwazam Fuchs-a i Amsoil-a za oleje lepsze od Motul-a, Millersa, Valvoline, Shella.
Silniki w stosunku do tych olejów na Fuchs-u czy na Amsoilu po prostu pracowały lepiej w całym przekroju a badania Fuchs-a wykazywały że sam Longlife III 5W-30 wytrzymuje deklarowane 30 000km spokojnie :-)
Do LM nie mam jakiegos porównania więc ciężko mi sie odnieść.
Castrola i Mobila nie porównuję do tych olejów bo ich klasa w opinii klientów mocno odstaje od wyżej wymienionych, jedynie Mobil 1 z 0W-40 jeszcze się broni ale przy mocno doposażonym dieslu i obciążeniu notuję przypadki kiedy kontrolka ciśnienia się potrafi zapalić .Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz