Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • haragon
    Rider
    • 2008
    • 310

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    haragon super opis, fajnie, że jesteś zadowolony, mogę tylko dodać, że na LM Diesel Synthoil 5W-40 jeszcze większą różnicę zobaczyłbyś w zimie.
    PAOLO na zimę to zmieniam olej z LM 5W-40 na LM Syntholi 0W-40 ;-)
    Teraz już tylko LM

    Im "dalej w las" tym bardziej jestem przekonany do LM :szeroki_usmiech
    Ale to taka subiektywna moja opinia, może ktoś jeszcze ją potwierdzi...
    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
    >>Software - rogalotti<<

    Komentarz

    • Orbit
      Rider
      • 2010
      • 486

      Zamieszczone przez haragon
      Obecnie przejechałem na LM jakieś 120km i już mogę powiedzieć, że olej ten w stosunku do starego Motula wyróżnia się bardziej miękką pracą (im więcej kilometrów od wymiany tym miękkość ta jest bardziej odczuwalna- zaraz po wymianie tego tak bardzo nie odczuwałem).
      ja miałem dokładnie takie same odczucia , ...

      P.S
      niezły Elaborat
      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

      Komentarz

      • haragon
        Rider
        • 2008
        • 310

        Zamieszczone przez Orbit
        Zamieszczone przez haragon
        Obecnie przejechałem na LM jakieś 120km i już mogę powiedzieć, że olej ten w stosunku do starego Motula wyróżnia się bardziej miękką pracą (im więcej kilometrów od wymiany tym miękkość ta jest bardziej odczuwalna- zaraz po wymianie tego tak bardzo nie odczuwałem).
        ja miałem dokładnie takie same odczucia , ...

        P.S
        niezły Elaborat
        Dzięki.
        Starałem się opisać to step by step i pokazać (niektórzy o tym wiedzą), że w warsztatach niektóre czynności podczas zmiany oleju mechanikom są zupełnie nie znane (np. czas spuszczania oleju, klucz dynamometryczny czy odessanie starego oleju z komory filtra i przepłukanie- przecież to aż 250-300ml starego, zużytego i przepracowanego oleju!!!). Jak sam sobie tego nie zrobisz, żaden warsztat Ci tego nie zrobi!!! Hmmm prawie żaden!!!!

        A co do tych subiektywnych miękkości to fakt, jest faktem " im dalej w las" tym lepiej. Im dłużej na LM tym bardziej to czuję. Może ML pomimo iż była płukanka zasadniczą robotę robi właśnie teraz!
        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
        >>Software - rogalotti<<

        Komentarz

        • Orbit
          Rider
          • 2010
          • 486

          zapomniałem dopisać o jednej ale za to istotnej sprawie ... mam zalany LM top Tec 4600 , silnik z DPF , który wypala się mniej więcej o 20 % rzadziej niż na poprzednim oleju , a to jest bardzo ważne .
          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

          Komentarz

          • haragon
            Rider
            • 2008
            • 310

            Zamieszczone przez Orbit
            zapomniałem dopisać o jednej ale za to istotnej sprawie ... mam zalany LM top Tec 4600 , silnik z DPF , który wypala się mniej więcej o 20 % rzadziej niż na poprzednim oleju , a to jest bardzo ważne .
            To istotnie ważna informacja. Czytając twoje posty wcześniejsze też mogę powiedzieć, że jesteś nieźle zakręcony ;-), pozytywnie zakręcony z tymi olejami
            A tak na marginesie to chyba największy temat tego forum i kto wie czy nie największy z wszystkich for jakie znam ;-). Nie sposób tego ogarnąć...
            Czas zrobić ranking olei gdzie oprócz marek, każdy użytkownik będzie w krótkim opisie mógł przedstawić swoje opinie na temat użytkowanej oliwy. Powstanie w ten sposób równolegle do obecnego tematu ranking olei zalecanych przez nas- forumowiczów...

            To taka moja propozycja i ukłon w stronę moderatorów :szeroki_usmiech
            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
            >>Software - rogalotti<<

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              Zamieszczone przez Orbit
              który wypala się mniej więcej o 20 % rzadziej niż na poprzednim oleju , a to jest bardzo ważne .
              Czegoś nie rozumiem, co decyduje że DPF się "załącza" wczesniej a nie później ?
              Wątpie aby tutaj akurat był jakiś czujnik który zadziała dopiero wtedy jak za duzo siary, fosforu przyjmie ... :shock:
              Wydawało mi się że częstotliwość załaczania sie DPF to uśredniona zimnych rozruchów, ilosci obrotów wału i to daje sygnał do ECU no ale może sie mylę, czekam na jakieś wyjaśnienia.

              Na jakim oleju wcześniej jeździłeś o jakich normach ?
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • haragon
                Rider
                • 2008
                • 310

                Zamieszczone przez Pidziek
                Zamieszczone przez Orbit
                który wypala się mniej więcej o 20 % rzadziej niż na poprzednim oleju , a to jest bardzo ważne .
                Czegoś nie rozumiem, co decyduje że DPF się "załącza" wczesniej a nie później ?
                Wątpie aby tutaj akurat był jakiś czujnik który zadziała dopiero wtedy jak za duzo siary, fosforu przyjmie ... :shock:
                Wydawało mi się że częstotliwość załaczania sie DPF to uśredniona zimnych rozruchów, ilosci obrotów wału i to daje sygnał do ECU no ale może sie mylę, czekam na jakieś wyjaśnienia.

                Na jakim oleju wcześniej jeździłeś o jakich normach ?
                Wydaje mi się, że nie do końca jest tak jak piszesz.
                Przed i za DPFem znajduje się sonda lambda. Mierzy ona spaliny przed wejściem jak i po wyjściu. To one dają do ECU informację kiedy należy zrobić wypalenie filtra. Jakby nic takiego tam nie było, tak jak sugerujesz użytkownik "bezkarnie" mógłby wyciąć chwasta DPF z układu wydechowego, a tak niestety bez modów w ECU się nie da zrobić.
                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                >>Software - rogalotti<<

                Komentarz

                • Nexus6
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4847
                  • Volkswagen

                  Pidziek, stopien zapchania okreslaja roznicowe czujniki ciśnienia, na wejsciu i wyjsciu DPF'a.
                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                  Komentarz

                  • Orbit
                    Rider
                    • 2010
                    • 486

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Zamieszczone przez Orbit
                    który wypala się mniej więcej o 20 % rzadziej niż na poprzednim oleju , a to jest bardzo ważne .
                    Czegoś nie rozumiem, co decyduje że DPF się "załącza" wczesniej a nie później ?
                    Wątpie aby tutaj akurat był jakiś czujnik który zadziała dopiero wtedy jak za duzo siary, fosforu przyjmie ... :shock:
                    Wydawało mi się że częstotliwość załaczania sie DPF to uśredniona zimnych rozruchów, ilosci obrotów wału i to daje sygnał do ECU no ale może sie mylę, czekam na jakieś wyjaśnienia.

                    Na jakim oleju wcześniej jeździłeś o jakich normach ?
                    Pidziek, jesteś niestety w błędzie , OLEJ ma olbrzymie znaczenie dla wypalania sie DPF
                    wcześniej jeździłem na GM-DEXOS2 , jeszcze wcześniej na Castrol Edge 5W-30 .
                    Zasada działania i dokładny opis znajdziecie TUTAJ
                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                    Komentarz

                    • haragon
                      Rider
                      • 2008
                      • 310

                      Zamieszczone przez Orbit
                      Zamieszczone przez haragon
                      Obecnie przejechałem na LM jakieś 120km i już mogę powiedzieć, że olej ten w stosunku do starego Motula wyróżnia się bardziej miękką pracą (im więcej kilometrów od wymiany tym miękkość ta jest bardziej odczuwalna- zaraz po wymianie tego tak bardzo nie odczuwałem).
                      ja miałem dokładnie takie same odczucia , ...

                      P.S
                      niezły Elaborat
                      Zapomniałem dopisać być może, jeszcze jeden istotny szczegół do moich wypocin :P
                      Swojego czasu po kilku mandatach "zaniemanie świateł" założyłem automatyczny załącznik, który wspiera moją sklerozę i 10sek. po rozruchu silnika załącza przednie światła mijania (tylko przód i tylko mijania H4 bez postojówek).
                      Od tamtego momentu zużycie paliwa z 0,4l/h skoczyło do 0,5l/h.
                      Po zmianie oliwy na LM zużycie paliwa na szafie wraz z zapalonymi światłami dziennymi, po rozgrzaniu silnika znowu spadła do 0,4l/h :shock:
                      To jest jakby nie było namacalny i obiektywny dowód, że opory tarcia engine spadły na nowej oliwce
                      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                      >>Software - rogalotti<<

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Fajnie, że jesteście zadowoleni z LM. Jak widać niekiedy odejście od stereotypów i zmiana z jednej marki na drugą się opłaci. Mnie teraz bardzo ciekawi porównanie olejów o takiej samej lepkości LM i Fuchsa (a zwłaszcza tego z dodatkiem XTL) - w trakcie normalnej eksploatacji a nie na papierze.
                        Co do różnych marek olejów do przerobiłem już ich trochę w swoich samochodach i jednak po pewnym czasie wracam do moich ulubionych produktów :P

                        Zamieszczone przez Orbit
                        LM top Tec 4600 , silnik z DPF , który wypala się mniej więcej o 20 % rzadziej niż na poprzednim oleju ,to jest bardzo ważne
                        ciekawa i bardzo cenna uwaga dotycząca DPF-a .... Pozytywne opinie o LM - znaczy się kolejny zadowolony użytkownik i trafnie dobrany olej do silnika :yay: ...

                        Zamieszczone przez haragon
                        ranking olei zalecanych przez nas- forumowiczów...
                        też o tym myślałem :roll: ...ale mogę obstawić w ciemno, że czołówka będzie wyglądać następująco:
                        1. Castrol.
                        2. Mobil.
                        3. Motul.
                        4. Lotos.
                        5. .....pozostałe marki :P

                        Jak w większości olejowych for :wink:

                        Chyba,żeby zrobić jakąś Top Listę :roll: i naprzykład wybierać olej miesiąca... a może potem roku hehe (tylko trzeba by było tutaj nie kierować się ilością użytkowników zalewających dany olej (bo wtedy ranking wyglądałby pewnie jak powyższy)...a kierować się właśnie np. takimi istotnymi opiniami jak kolegi Orbit dotyczącymi DPF-a.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • Nexus6
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4847
                          • Volkswagen

                          PAOLO ESCO, dwie listy - najczęściej używanych i najbardziej polecanych przez "power userów"
                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                          Komentarz

                          • Udesky
                            RS
                            • 2007
                            • 1692
                            • Octavia I (1U2)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Udesky napisał/a:
                            Można powiedzieć, że jest identycznie.
                            to znaczy? Tak samo w porównaniu z ...? Temperatura ile stopni?
                            Motul X-Cess 8100 + seryjna chłodnica VS LM 4100TT + chłodnica z AWXa.

                            Może jedyną różnicę jaką zauważyłem to to, że trzymała równe 90*C, a na Motulu często wahała się miezy 88 - 93*C.
                            W Polsce nie ma kryzysu.
                            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                            Komentarz

                            • Orbit
                              Rider
                              • 2010
                              • 486

                              ponieważ od mniej więcej roku zwracam uwagę jaki olej leje do Auta , moja lista olejowa wygląda tak

                              1) Liqui Moly Top Tec 4600 5w-30 ( super )
                              silnik pracuje równo , cicho , wrażenie iż jest więcej mocy pod pedałem ( DPF wypala sie rzadziej )

                              2) Castrol Edge 5w-30 ( sredni )
                              silnik pracował poprawnie , po użyciu płukanki w czasie zmiany oleju spłynęło bardzo dużo czarnego gęstego szlamu !!!

                              3) GM-Dexos2 5w-30 ( słaby )
                              silnik klepał jak kosiarka , po użyciu płukanki w czasie zmiany ,spływał rzadziutki jak woda olej , mało szlamu
                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                              Komentarz

                              • oktawer
                                Classic
                                • 2011
                                • 31

                                Zamieszczone przez aman
                                Witam Panowie,
                                po lekturze tego wątku zdecydowałem się na zakup Liqui Moly 1341(5L) Diesel Synthoil 5W-40 do mojego ASV, teraz pozostaje kwestia zakupu. Z krótkiego rozeznania w internecie otrzymałem takie oto zestawienie:

                                1. www.autochemia24.pl 195 zł
                                2. www.oliwiarka.pl 199,60zł
                                3. www.sklep-oleje.pl 239 zł
                                4. www.liquimoly-sklep.pl 245,02 zł
                                (ceny z kosztami wysyłki kurierem)

                                Różnica cenowa między firmowym sklepem (poz.4) a sklepem z poz. 1 jest znaczna. Moje pytanie jest takie czy ktoś robił już tam zakupy i jakie jest prawdopodobieństwo że nie jest to podrobiony LM jak Motul ze zdjęci parę stron wcześniej?
                                Ceny bez przesyłki:
                                1. www.oliwiarka.pl -175
                                2. www.autochemia24.pl - 179


                                Odbierając w Wawie jesteś 4 zeta do przodu

                                Gdybyś napisał albo zadzwonił do Oliwiarki podaliby Ci namiar na konto Allegro gdzie często wrzucają większe przeceny niż w sklepie:

                                AUKCJA

                                175 zł + paczka pocztowa priorytetowa 16 zł
                                i masz nadal 4 zeta do przodu lub 7 jeśli wybierzesz zwykłą paczkę. Łyknij do tego jakiś Engine Flush czy inną chemię a zostanie na flaszkę

                                Ziarnko do ziarnka a zbierze się miarka.

                                Komentarz

                                • daniel.krech
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 88

                                  Panowie a wie może ktoś bo jakoś nigdzie nie doczytalem,czy te nowe oleje Fuscha TITAN 5W30 LUB 40 XTL sa syntetyczne czy w technologi syntetycznej ?

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Ultra czyste bazy syntetyczne ale w jakiej proporcji to chya nikt Ci nie powie to tajemnica firmy :-)
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • oktawer
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 31

                                      Półsyntetyki czy oleje w technologii syntetycznej od Fuchsa czy LM to lepsze oleje niż "fulsyntetyki" od wielu popularnych marek.

                                      Komentarz

                                      • daniel.krech
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 88

                                        no tak myślalem,modna teraz ta ,,technologia syntetyczna,,i jak sie widzi daje naprawde rade i nie odstaje od fulsyntetyków.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez daniel.krech
                                          no tak myślalem,modna teraz ta ,,technologia syntetyczna,,i jak sie widzi daje naprawde rade i nie odstaje od fulsyntetyków.
                                          jeżeli ja dobrze zrozumiałem kompleksowe wypowiedzi/odpowiedzi Paolo Esco to technologia syntetyczna oprócz bazy typowej dla full syntetyk (w moim odczuciu to taki trend/chwyt marketingowy czy nawet mitologia powstała wokół sformułowania full syntetyk) oferuje również wiele ciekawych i pożytecznych dla silnika dodatków, które rozwiązują wiele innych problemów technicznych, które zostały zidentyfikowane w międzyczasie. Stąd w moim odczuciu technologia syntetyczna jest kolejnym etapem rozwoju oleju silnikowego względem full syntetic... tyle że użytkownicy/klienci wciąż tkwią w przekonaniu, iż full syntetic to jest high tech a nie technologia syntetyczna. Paolo popraw mnie proszę jeżeli dokonałem uproszczeń i błędów w mojej interpretacji.

                                          Komentarz

                                          • Kapuhy
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 132

                                            Tak czytam wypowiedzi na temat LM i mogę dorzucić swoje spostrzeżenia. Po zmianie z Motula Specific 505.01 na LM Top Tec 4100 jest troszkę ciszej rano i generalnie, ale najbardziej zaskoczyła mnie inna rzecz - zużycie paliwa. Kila razy w roku robię niemal identyczną trasę około 350 km w jedną stronę (głównie A4) i właśnie w miniony weekend ją pokonałem. Jadę zawsze podobnym tempem, z podobnym obciążeniem, opony te same, paliwo to samo (o ile ufać dystrybutorowi) i co się okazuje? Na LM auto pali mniej - wg wskazań komputera o ok. 0.4 do 0.5 litra / 100km, tak było w obie strony, nawet przy nietypowych korkach na A4. Muszę przyznać, że się aż takiej różnicy nie spodziewałem, chodziło mi głównie o ochronę silnika, a tu proszę - miła niespodzianka.

                                            Komentarz

                                            • oktawer
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 31

                                              Zamieszczone przez innova
                                              Zamieszczone przez daniel.krech
                                              no tak myślalem,modna teraz ta ,,technologia syntetyczna,,i jak sie widzi daje naprawde rade i nie odstaje od fulsyntetyków.
                                              jeżeli ja dobrze zrozumiałem kompleksowe wypowiedzi/odpowiedzi Paolo Esco to technologia syntetyczna oprócz bazy typowej dla full syntetyk (w moim odczuciu to taki trend/chwyt marketingowy czy nawet mitologia powstała wokół sformułowania full syntetyk) oferuje również wiele ciekawych i pożytecznych dla silnika dodatków, które rozwiązują wiele innych problemów technicznych, które zostały zidentyfikowane w międzyczasie. Stąd w moim odczuciu technologia syntetyczna jest kolejnym etapem rozwoju oleju silnikowego względem full syntetic... tyle że użytkownicy/klienci wciąż tkwią w przekonaniu, iż full syntetic to jest high tech a nie technologia syntetyczna. Paolo popraw mnie proszę jeżeli dokonałem uproszczeń i błędów w mojej interpretacji.
                                              Nie jestem Paolo ale odpowiem. Teoretycznie jest odwrotnie. Tzn. oleje "w technologii syntetycznej" są czymś w rodzaju półsyntetyków. Ful syntetyczne są jakby budowane od nowa - układ molekuł jest całkowicie sztuczny - stąd nazwa fulsyntetyki - i teoretycznie są one szczytem jakości.

                                              W praktyce tak jak w każdej branży są lepsi i gorsi producenci. Produkty ze średniej półki najlepszych firm w branży będą porównywalne lub lepsze od topowych produktów masowych producentów. Inna rzecz, że przy normalnej eksploatacji samochodu te różnice nie mają większego znaczenia o ile dobierzesz olej zgodnie ze specyfikacją i zaleceniami producenta samochodu. Mają one zasadnicze znaczenie w ekstremalnych warunkach.

                                              Ma się rozumieć pomijam lidlowskie czy tescowe oleje w cenie 30 zł 5/l

                                              Komentarz

                                              • Seed
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 875
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                Od jakiegoś czasu zalewam Motulem 8100 X-clean+ 5W-30 5L. Zmiany z przejścia z LM Top Tec 4100:
                                                - cichsza praca
                                                - silnik pracuje bardziej miękko
                                                - temperatura oleju na podobnym poziomie
                                                - mniejsze spalanie (jazda w mieście - wskazania FIS mniejsze o 0,5L)
                                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                Komentarz

                                                • Barretina
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 22

                                                  Przeczytałem sporą część tego tematu (brawo dla mnie) :-) i wyskoczę z pytaniem - myślę, że głównie do PAOLO ESCO, ale niech odpowiada kto wie: wożę zadek Oplem Insignią 2.0 DTCi. Aktualny przebieg to 10k km, i planuje powoli zmienić olej. Po lekturze wytypowałem trzy oleje i się chciałem zapytać czy to dobry wybór, czy w podobnych cenach może być lepiej. (kolejność istotna):

                                                  1. LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W-40 1341
                                                  2. Motul 8100 X-Clean C3 5W40
                                                  3. Castrol Edge 0W30

                                                  Ponieważ to forum o skodach, a pytam o Opla to dodam, że wg producenta wchodzi 4,5l oleju, który powinien spełniać normy: GM-LL-A-025, GM-LL-B-025

                                                  Od siebie dodam, że różnica w cenie nie jest dla mnie aż tak bardzo istotna - mówimy o rozsądnej granicy.

                                                  Nie wiem czy to jakkolwiek będzie potrzebne, ale auto przejeżdża ok. 30k/rocznie z czego 20-23k to trasy. Na trasie prędkości raczej wyższe niż niższe (autostrady >160km/h). Chyba tyle :-) Mam nadzieję, że będzie Ci się chciało pochylić nad tym rozbudowanym pytaniem :-)

                                                  Komentarz

                                                  • RobertM
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 74

                                                    Barretina ja do Twojej listy dopisał bym jeszcze dwie pozycje
                                                    1. Millers XF Longlife C3 (sam mam opla w dieslu i na takim jezdze)
                                                    2. Fuchs Titan GT1 Pro Flex XTL (jest już dostępny jak mi wiadomo)

                                                    RM
                                                    www.sklep-oleje.pl

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...