Pidziek "wchodzisz" też w oleje Millersa serii Trident? Pytam z ciekawości.
Chyba warto się Millersem zaintersować o ile będzie w dobrej cenie bo jak narazie to cena Millers Oils XF Longlife 5w30 ( VW 504.00/507.00) jest zaporowa :?
Natomiast płukanka Millersa do silnika - jest bardzo dobra - polecam.
Jeździłem do tej pory na Mobil 1 turbo diesel 0W40 Czy przejście na Castrol Edge turbo diesel 5W40 jest dobrym pomysłem? przebieg 91 000km i niedawno chipowałem. :?
Castrol się sprawdzi, znajomy jeździ na nim w tym samym silniku i od wymiany do wymiany nic nie dolewa a nogę ma cieżką.
IMHO najlepszy będzie Liqui Moly Synthoil High Tech, którego sam zalewam i polecam.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
zepter00 - Castrol Edge TD będzie ok, tylko za porównywalne pieniądze możesz mieć Motula, Fuchsa pewnie coś z LM- zdecydować musisz sam.
Ja na Castrolu Edge TD 5w30 zrobiłem w O1 45k km, dolewki od 0,5l pomiędzy wymianami, do 2l (lato, korki, but po trasie) i to na serii. Wymiany co 13-14k km.
Castrol Edge TD 5w40 w P206 1.4HDi stosowany od 90k km - dolewek nigdy nie było (przebieg całkowity 175k, w okresie gwarancji 80k km na Total Quartz też bez dolewek)
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Panowie, w tej chwili silnik zalałem, za Waszą namową, olejem Motul 8100 X-CLEAN 5W-40.
Wrażenia mam takie, że klekocze bardziej niż na SHellu, ale nie w tym rzecz.
Przy moich przebiegach pewnie za jakiś miesiąc będzie trzeba znów wymienić oliwę.
W związku z nadchodzącą zimą, zastanawiam się czym najlepiej będzie zalać silnik na ten nie raz mroźny okres. Czy zmienić lepkość na inną? Producenta? Siano nie gra roli ( do granic rozsądku).
tak zgadza się, ma normę 505.01. Sprawdziłem na stronie francuskiej. Kolejny przykład, że na polskich stronach nie podają pełnych danych, ciekawe z czego to wynika :?:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
,może się narażę zwolennikom tego oleju , ale nie lubię Motula , miałem zalanego raz , silnik klepał podobnie jak u kolegi Locaj85 ... obecnie jeżdżę druga zmianę na LM 4600 ... według mnie kultura pracy dużo wyższa ,
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Seed, dobrze kombinujesz :diabelski_usmiech
Zalewałeś Motula X-Clean+ 5W30, potem miałeś zalać X-Clean 5W40. Jakie wrażenia, może coś innego zalałeś ?
Wracając do tematu jestem ciekaw jakby się sprawował silnik PD na Top Tec 4600. Orbit zadowolony ale w Oplu na CR.
locaj85, Uważam że mało który olej dorówna Amsoil European Car Formula 5W40, potwierdza to piramida. Kupisz go u kolegi Pidziek
Tylko chyba nie ma aprobaty 505.01 ale wymagania spełnia, jeden z nielicznych w większości z bazy syntetycznej.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
konkon, ja sie na olejach za bardzo nie znam, zachwalam go ponieważ mam porównanie do specyfica i jak dla mnie spełnia on swoją funkcję szczegółnie podczas ostrej jazdy i porannych rozruchach, odnosnie fachowej opini to nich sie lepiej fachowcy wypowiedzą a nie taki laik jak ja :szeroki_usmiech
piramida, No tak ale mało kto porównał oleje odnośnie temperatury, oddałeś także olej do analizy, wynik bardzo dobry, po 10 tys. km (?), jakby nie patrzeć ostrej jazdy olej daje radę i nawet płyn chłodniczy nie zadziałał destrukcyjnie tworząc kisiel. Z rozruchu na zimno także jesteś zadowolony. Ciekawe jak ten eksperyment z chemiczną naprawą głowicy, osobiście więrzę w powodzenie.
Inna sprawa to cena, Amsoil najtaniej jak dotąd 175 zł/5L z beczki, Motul Specific 120 zł. Nieznaczna różnica cenowa, jakościowo znaczna. Śledząc rynek, jest pewna prawidłowość. Olejom b. dobrym bliżej do 200 zł, olejom dobrym bliżej do 100 zł, coś za coś, czy warto oszczędzać to już sprawa indywidualna, wg. mnie nie, chyba, że przy tańszym skrócimy interwał.
Wszystko sprowadza się do bazy wyjściowej, syntetyczna na dzień dobry ma niską temp. krzepnięcia, stabilność temp., ciśnieniową itd. W HC trzeba napchać dodatków, zbliżając parametry do syntetyka, praktyka jest bezlitosna i tanie oleje szybko się "wypalają" (wiązania chemiczne dodatków). Jednym słowem ktoś się rodzi bokserem, z drugiego trzeba go zrobić
W moim obozie nikt nie musi udawać :lol:
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
konkon, Odnosnie chemicznej naprawy głowicy to zobaczymy, jestem trochę sceptyczny do tego typu napraw ale mam nadzieje że nic nie przytka/ał :wink: jak na razie nie ubywa, zobaczymy co będzie dalej w razie czego naprawa głowicy wyjdzie około 2tys plus ewentualne wydatki typu wzmocnienia gniazd zaworowych, popychaczy itp
Od samego początku byłem świadom tego że wkońcu głowice w moim tdi trzeba będzie zrobić więc specialnie nie jestem zaskoczony :szeroki_usmiech
Seed, dobrze kombinujesz :diabelski_usmiech
Zalewałeś Motula X-Clean+ 5W30, potem miałeś zalać X-Clean 5W40. Jakie wrażenia, może coś innego zalałeś ?
Zalewam X-cleana 5W-40 505.01 teraz. w porownaniu do 5W-30 - przestal mi brac olej. Auto eksploatowane na trasach przewaznie - autostrady - 5W-30 X-cleana+ potrafił troche łyknąć od wymiany do wymiany (15 tys) okolo 1 litra. teraz jak reka odjął. Jestem zadowolony z oleju - silnik chodzi cicho i kulturalnie. :P
X-clean+ 5W-30 mialem po 150 PLN
X-clean 5W-40 mam w podobnej cenie od kolegi elemenateur
Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 4L (XTL) zalany w czerwcu, przejechane 10kkm - jedna dolewka 300ml.
Jazda 50/50 miasto /trasa, styl jazdy 70% - normalna; 30% w trasie po garach.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z oliwy
Tak mam takie oleje w ofercie.
Firma z perspektywami i dużymi mozliwościami.
Bryluje juz niepodzielnie w profesjonalnym motorsporcie gdzie jest po prostu olejem niedoścignionym jakościowo :-)
Co do norm to niestety lwą część wartości oleju to "wpisowe" na magiczną listę np. 504.00/ 507.00 co przekłada sie na cene finalną...
Znam oleje które nie maja zalecanych norm fabrycznych a silniki lepiej i dłużej na nich pracują niz na oleju tanszym z wykupioną konkretną normą.
Oczywiście nie akceptuję nawet informacji że jakis producent kupuje norme nie poddając wszystkim wymaganym testom olej który ma ja spełnić zarówno na stanowisku badawczym jak i obciążeniowym !
Firmy które mają zaplecza badawcze bezdyskusyjnie testuja oleje w tych ramach zawartych w normach, firmy nie maja własnych ośrodków badawczych nie wiem , mam nadzieję że zlecają to komuś albo jedynie wymagają od wykonawcy aby olej spełniał zakładane wytyczne jakościowe...
Oleje wokół jakich oscyluje maja własne ośrodki badawcze i rozwojowe więc to jest plus nie do ocenienia.
piramida: napisz jak po zalaniu preparaciku, ma być dobrze głowicę może zostawmy w spokoju.
Skoro preparat wg. moich informacji pomaga w tych jak i podobnych przypadkach (nieszczelności) na 300-400 000km więc głeboko wierzę że i tutaj jedynym wydatkiem bedzie te 150zł z haczykiem a nie 2000zł
Jedynie przy tej mocy bym przebieg skrócił o 3/4 więc tak max. 7000km co 3-4 wymiane płukankę.
Teraz tez bym przepłukał bo Sód i resztki płynu nadal nieco narozrabiały w układzie smarowania.
Tak mam takie oleje w ofercie.
Firma z perspektywami i dużymi mozliwościami.
Bryluje juz niepodzielnie w profesjonalnym motorsporcie gdzie jest po prostu olejem niedoścignionym jakościowo :-)
Co do norm to niestety lwą część wartości oleju to "wpisowe" na magiczną listę np. 504.00/ 507.00 co przekłada sie na cene finalną...
Znam oleje które nie maja zalecanych norm fabrycznych a silniki lepiej i dłużej na nich pracują niz na oleju tanszym z wykupioną konkretną normą.
Oczywiście nie akceptuję nawet informacji że jakis producent kupuje norme nie poddając wszystkim wymaganym testom olej który ma ja spełnić zarówno na stanowisku badawczym jak i obciążeniowym !
Firmy które mają zaplecza badawcze bezdyskusyjnie testuja oleje w tych ramach zawartych w normach, firmy nie maja własnych ośrodków badawczych nie wiem , mam nadzieję że zlecają to komuś albo jedynie wymagają od wykonawcy aby olej spełniał zakładane wytyczne jakościowe...
Oleje wokół jakich oscyluje maja własne ośrodki badawcze i rozwojowe więc to jest plus nie do ocenienia.
piramida: napisz jak po zalaniu preparaciku, ma być dobrze głowicę może zostawmy w spokoju.
Skoro preparat wg. moich informacji pomaga w tych jak i podobnych przypadkach (nieszczelności) na 300-400 000km więc głeboko wierzę że i tutaj jedynym wydatkiem bedzie te 150zł z haczykiem a nie 2000zł
Jedynie przy tej mocy bym przebieg skrócił o 3/4 więc tak max. 7000km co 3-4 wymiane płukankę.
Teraz tez bym przepłukał bo Sód i resztki płynu nadal nieco narozrabiały w układzie smarowania.
bez obrazy Pidzio ale jeszcze niedawno dla Ciebie brylował produkt Race S bodajże z fuchsa.
Nadawałbyś się do sprawowania władzy w naszym kraju, jak wiatr zawiałby z jednej strony byłoby to jak z innej to. Gratulacje- jesteś prawdziwym polakiem.
ciekawe co będzie za pół roku brylować? liqui moly? motul? czy może agip?
Brylowałby w tej klasie w tej chwili ale co ma brylować , chyba tylko na papierze.
Piszę o czymś co nie jest wirtualne i można dostać a nie cos co jest do kupienia 1000km od Polski ...Piszę o tym co jest dostepne i co mozna kupić a nie to co gdzieś jest na świecie ale kupić mozna albo nie itp...
Jak bedzie w zasięgu wtedy można wrzucić go do ringu i podywagować.
Tym samym tokiem rozumowania mógłbym pisać o czymś co jest niedoścignione ale do kupienia 5000km stąd a są takie produkty.
A są takie oleje oj są ....
Komentarz