Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
PAOLO ESCO, to znaczy w O2 tylko dołem, i co należy jeszcze zrobić po użyciu płukanki oczywiście w O2.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
tak dołem - można też odessać ( to nie zaszkodzi ale i tak powinno się zlać resztę resztę oleju z miski poprzez odkrecenie korka). Wlej płukankę + zmiana filtra i będzie OK ....możesz zobaczyć czy da się odessać z obudowy filtra na dnie z kanalików resztki oleju -jak już będziesz zmieniał :P - strzykawka z wezykiem wtedy załatwi sprawę.Zamieszczone przez ZYBI68w O2 tylko dołemPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Odsysanie to nic dobrego ale wygoda dla serwisów.
Stary olej pozostaje w ukadzie i krąży dalej ...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
pisałem we wcześniejszym poście . iż mam znajomego który używa płukanki , po spuszczeniu oleju , zalewa silnik tanim GM-owskim olejem , robi 10 km, spuszcza olej i zalewa już właściwym, może i jest ziarno maniaka w tym co robi , ale jest pewien iż niema pozostałości ani po starym oleju ani po płukance ...Zamieszczone przez PidziekOdsysanie to nic dobrego ale wygoda dla serwisów.
Stary olej pozostaje w ukadzie i krąży dalej ...1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
sposób znany od dawna ( mało stosowany ale bardzo dobry) z tym że te 10 km to zbyt mało na wypłukanie syfu. Uważam, ze przejechanie tak +- 200/300 km da docelowo lepszy efekt ( bo nowy olej ma wyższy TBN itd...) a dopiero wtedy bym zalał olej właściwy. Oczywiście zmiana filtra też bedzie obowiązkowa.Zamieszczone przez Orbitrobi 10 km, spuszcza olej i zalewa już właściwym
Mało ludzi to stosuje ...bo płukanka jest wygodniejsza...tańsza i mniej pracochłonna. ... idziemy na łatwiznę :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
ale czy jest warto przeprowadzać taki sposób wymiany oleju (głównie finanse) :?:
wystarczy dobrej jakości olej i wskazana płukanka :idea:
i tyle wystarczy
...a i cały temat bardzo mocno zszedł na etap technologiczno-badawczo-eksperymentalny
i dlatego z natłoku tylu różnych informacji niektórzy zapewne dużo się zastanawiają jaki olej wybrać :niewiem :niewiem :niewiem :busted:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
a wystarczy przejrzeć, poczytać kilka - kilkanaście stron do tyłu i podjąć decyzje o kupnie i zalaniu silnika odpowiednim olejem.Zamieszczone przez endryuz natłoku tylu różnych informacji niektórzy zapewne dużo się zastanawiają jaki olej wybrać
Takie pytania - "jaki olej zalać" powtarzają się prawie co chwilę.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam trafiłem na wasze forum z powodu oleju jaki kupiłem i zalałem do swego auta .Mechanior do którego zawsze jeżdżę powiedział że się wcale nie nadaje bo nie ma aprobaty GM i abym zlał
Proszę o poradę bo jakoś mi się nie chce wierzyć że coś mogę przez to popsuć .
A więc auto Opel Astra H 1.7cdti 2005 rok przebieg 165tyś (pewny bo mam od nowości
)
130 tyś przelatał na oleju GM 5w-30 wymiana co 20 tyś
potem był Mobil 5w-40
w tamtym roku Motul X-cess 5w-40 wymiana po 14tyś bo auto strasznie klepało i się przeraziłem (olej kupiony z pewnego źródła więc powinien być orginał)
Teraz użyłem płukanki do silnika firmy LM i zalałem go olejem LM SYNTHOIL ENERGY 0W-40 5L
tym http://oliwiarka.pl/wszystkie-produk...-0w-40-5l.html
Zdecydowałem się na ten olej ponieważ dość dynamicznie jeżdżę a i teraz do pracy mam blisko i zimą auto nie bardzo będzie się miało gdzie rozgrzać .
Co myślicie zlać czy jeździć dalej auto nie klepie silnik cichutko chodzi ale mechanik mówi że olej nie do Opla :PAstra H 1.7cdti
Komentarz
-
-
silnik z filtrem cząstek stałych czy nie? Obstawiam, że nie masz filtra cząstek stałych! Bo dopiero od 2007 r. filtr cząstek stałych DPF w Zafirze, a od 2009 r. w pozostałych modelach Opla z tym silnikiem. Jak Motul X-Cess ---> pewnie ten ? http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf ani Mobil 5W/40 mu nie zaszkodziły to tym bardziej LM.Zamieszczone przez kondzio99Opel Astra H 1.7cdti 2005 rok
---> mechanik mówi,żeZamieszczone przez kondzio99auto nie klepie silnik cichutko chodzi:lol: bo nie ma aprobaty GM? Te stwierdzenie "mechanik mówi" to "wężykiem Panie, wężykiem"Zamieszczone przez kondzio99olej nie do Opla:wink: no tak :lol: za dobry jest do Opla...a nie mówił mechanik, że "najlepiej" Castrola by wlać? :diabelski_usmiechZamieszczone przez kondzio99mechanik mówi że olej nie do Opla
Tutaj masz o silnikach Astry II http://www.adpolska.pl/wydarzenia/au...nr_1/art1.html
Opel wymaga do 1,7 CDTI bez filtra cząstek stałych oleju CF/B3-96 a Ty zalałeś CF/B-4-04 a więc zalałeś lepszy olej :lol:
CF - Specyfikacja olejów silnikowych dla silników wolno ssących oraz doładowanych, pracujących.
B3- stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami. Klasa lepkości SAE 0W-X, 5W-X, 10W-40, 15W-40, 15W-50 czy 20W-50 powinna być określona przez producenta silnika; HTHS 3,5 [mPa].
ACEA B3 - wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem
B4-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.ACEA B4 - dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Nic nie rób - nie zmieniaj oleju. Docenisz tą lepkość i jakość oleju zimą
Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Moja Astra jest H czyli 3 ta produkowana od 2005 roku do tej pory .Nie posiada DPF
i jest CR
Tak jak myślałem olej zostaje i zmienię mechanika jak coś będzie trzeba naprawiać .Wybrałem 0w-40 by silnik miał trochę lżej jak jest zimny.Motul miałem taki jak podałeś i się zbytnio nie sprawdził
Zimą też dość znacznie klepał silnik ale nie tak bardzo jak na GM 5w-30 .Dzięki za wyczerpującą odpowiedź teraz spokojnie mogę temu mechanikowi zaśmiać się w twarz :lol:
Astra H 1.7cdti
Komentarz
-
-
To ja polecam taki olej:Zamieszczone przez kondzio99A więc auto Opel Astra H 1.7cdti 2005 rok przebieg 165tyś (pewny bo mam od nowości )
130 tyś przelatał na oleju GM 5w-30 wymiana co 20 tyś
5L jest idealne , olej sam w sobie doskonały o bardzo dobrych parametrach i sprawdzony w wielu Oplach :-)
Ma wymagane normy itp.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
ooo przegapiłem wcześniej ...toś dał poZamieszczone przez kondzio99130 tyś przelatał na oleju GM 5w-30 wymiana co 20 tyś
temu silnikowi. Ten olej GM na 10 tys km jeszcze wmiarę da radę ale potem lecą parametry w dół.
PRO FLEX 5W-30 jak najbardziej może być ale to olej do silników z filtrem cząstek stałych a Tobie wystarczy mocny syntetyk 5W/30 cz też 5W/40. Możesz pozbyć się normy C3 i olać ekologów :hi: lejąc mocniejszy, jakiś syntetyczny 5W/30 czy też 5W/40 - na zimę 0W/40 też będzie dobry dla Ciebie jak jeździsz na krótkich odcinkach.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Tak ale nie do konca niestety bo mamy jeszcze EGR-y i inne wynalazki gdzie jakość oleju, baz olejowych i odporności na utlenianie, ubytki wagowe (noack) i osiadanie wszystkie jest dosyc istotne ...Zamieszczone przez PAOLO ESCOMożesz pozbyć się normy C3 i olać ekologów
W moim mniemaniu trzeba dostosowac wszystko do aktualnej konstrukcji silnika.
Skoro auta dostawcze z firmy już nie wymienie nazwy przyjeżdzją do mnie raz na jakis czas na oleju ...uwaga 5W-30 C1 i nic sie nie dzieje....:-)
Jak jednostka jest wolna od najnowszych wynalazków to oczywiście jak najbardziej wrzucać coś najmocniejszego .Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Witam, widzę że temat dość oblegany i wielu przypadkach pomocny, więc skorzystam z tego że jestem tu zalogowany i zapytam.
Auto Fabia RS ++ 1.9 TDI , używany olej to 5w40 Motul Specyfic 505.01 z którego jestem zadowolony,lecz szukam czegoś lepszego na okres zimowy 3-4 miesiące. Autem dojeżdżam do pracy 10 km i potrzebuje oleju który bardzo dobrze sprawuje się w niskich temperaturach, tj -40 lub niżej, a przy okazji da sobie też i radę w trasie. Marka nie gra tu większej roli,cena powinna być dobra
Fabia 190/405 ...
Komentarz
-
-
mally a może porządny syntetyk 5W/30 ....ale z normą do PDka rozumiem???
:roll: z normą VW 505.01 ? ...chyba nie ma oleju o lepkości 0W/40 ?Zamieszczone przez endryu0W/40
Generalnie szukaj oleju o niskiej lepkości strukturalnej i temperaturze płynięcia np -40.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 VW 507.00 - typowy olej do silnika z filtrem cząstek stałych
ACEA A3 / ACEA B4 /C3
API SM/CF
VW 504.00/507.00
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 71,1 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.6 mm²/s
Indeks lepkości: 155
Temperatura płynięcia : - 42 C
Temperatura zapłonu 210 C
Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
TBN : >6 mg KOH/g
HTHS viscosity minimum > 3.5
LM TOP TEC 4600( nie mam karty tego oleju)
Statoil LazerWay LL 5W-30
VW 504.00/507.00
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 73
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11,9 mm²/s
Indeks lepkości: 160
Temperatura płynięcia : -54
Temperatura zapłonu 210 C
HTHS >3,5
CCS przy -30°C 5100 mPas
???Chyba że jest coś lepszego
?
Fabia 190/405 ...
Komentarz
-
-
napewno dobry CCS ?Zamieszczone przez mallyStatoil LazerWay LL 5W-30 CCS przy -30°C 5100 mPas
http://elektraoil.com.pl/doc/tech/La...LL%205W-30.pdf bo tutaj podają 6130 mPas :?
---> a tutaj "Twoje" 5100mPas http://www.industra.pl/karty_olejow/...ay_LL_5W30.pdf pomieszał ktoś w kartach dane ze Statoil LazerWay F 5W-30 (olej do Forda i niskiej lepkości strukturalnej).
Statoil robi dobre oleje http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-30_1.0.pdf jednak szukał bym na zimę czegoś poniżej 6000mPas.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
CCS brałem ze strony Statoila , a co sądzisz o Fuschu prze zemnie wymienionym?Zamieszczone przez PAOLO ESCOnapewno dobry CCS ?Zamieszczone przez mallyStatoil LazerWay LL 5W-30 CCS przy -30°C 5100 mPas
http://elektraoil.com.pl/doc/tech/La...LL%205W-30.pdf bo tutaj podają 6130 mPas :?
---> a tutaj "Twoje" 5100mPas http://www.industra.pl/karty_olejow/...ay_LL_5W30.pdf pomieszał ktoś w kartach dane ze Statoil LazerWay F 5W-30 (olej do Forda i nisjiej lepkości strukturalnej).
Statoil robi dobre oleje http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-30_1.0.pdf jednak szukał bym na zimę czegoś poniżej 6000mPas.Fabia 190/405 ...
Komentarz
-
-
Statoil wydaje się lepszym olejem od LM przynajmniej jeśli chodzi o 5W-40 więc jest tutaj poważny gracz może nie rozreklamowany ale na pwno pozycja godna uwagi .
Olej jest na PAO w wiekszości bezdyskusyjnie
Papierowo wyglada dużo lepiej od LM !
Ale jak jest w praktyce hmm....po prostu nie wiem bo sytaucja może wygladac zgoła inaczej o czym przekonałem sie kiedys testujac rewelacyjnie wypadający na papierze olej z petro canady i musiałem go zlac po 1000km szybko ...
Przykłądem oleju który nie powala na kolana na piapierze jest Millers a w praktyce wypada zupełnie inaczej, jeden z nielicznych producentów prawdziwych syntetyków.
Na razie mamy kilka olejów pełno syntetycznych 5W-40 i 5W-30.
Mam Amsoil 5W-30 504/507 zobaczymy jak na zime to bedzie w znajomym klekociku po motulku :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Jak rozumiem grubo modzone auto więc IMO najlepszy będzie Amsoil AFL z lepkością 5171 w -30, punkt płynięcia -43. W W-wie masz po 175 zł/5L, z tego źródła (beczka) zalewa go forumowicz Piramida do 230KM 2.0 TDI PD.Zamieszczone przez mallyAuto Fabia RS ++ 1.9 TDI
Przewidujesz w mazowieckim takie temp. ?Zamieszczone przez mallyw niskich temperaturach, tj -40 lub niżej
Komentarz
-
Komentarz