Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • endryu
    RS
    • 2006
    • 3775
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Pakuje się wężyk na dno ubudowy...do kanalików i odsysa. Szwagier z mechanikiem jak mu pokazałem też się zdziwili ( na początku się śmiali ) bo nigdy tego nie robili ...a tu zonk +- 150/200mll syfu.
    tak jest w O I. Robię w ten sposób przy każdej wymianie oleum. :idea:
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz

    • ZYBI68
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 697
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      PAOLO ESCO, to znaczy w O2 tylko dołem, i co należy jeszcze zrobić po użyciu płukanki oczywiście w O2.
      Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez ZYBI68
        w O2 tylko dołem
        tak dołem - można też odessać ( to nie zaszkodzi ale i tak powinno się zlać resztę resztę oleju z miski poprzez odkrecenie korka). Wlej płukankę + zmiana filtra i będzie OK ....możesz zobaczyć czy da się odessać z obudowy filtra na dnie z kanalików resztki oleju -jak już będziesz zmieniał :P - strzykawka z wezykiem wtedy załatwi sprawę.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Odsysanie to nic dobrego ale wygoda dla serwisów.
          Stary olej pozostaje w ukadzie i krąży dalej ...
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • Orbit
            Rider
            • 2010
            • 486

            Zamieszczone przez Pidziek
            Odsysanie to nic dobrego ale wygoda dla serwisów.
            Stary olej pozostaje w ukadzie i krąży dalej ...
            pisałem we wcześniejszym poście . iż mam znajomego który używa płukanki , po spuszczeniu oleju , zalewa silnik tanim GM-owskim olejem , robi 10 km, spuszcza olej i zalewa już właściwym, może i jest ziarno maniaka w tym co robi , ale jest pewien iż niema pozostałości ani po starym oleju ani po płukance ...
            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez Orbit
              robi 10 km, spuszcza olej i zalewa już właściwym
              sposób znany od dawna ( mało stosowany ale bardzo dobry) z tym że te 10 km to zbyt mało na wypłukanie syfu. Uważam, ze przejechanie tak +- 200/300 km da docelowo lepszy efekt ( bo nowy olej ma wyższy TBN itd...) a dopiero wtedy bym zalał olej właściwy. Oczywiście zmiana filtra też bedzie obowiązkowa.
              Mało ludzi to stosuje ...bo płukanka jest wygodniejsza...tańsza i mniej pracochłonna. ... idziemy na łatwiznę :wink:
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3775
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                ale czy jest warto przeprowadzać taki sposób wymiany oleju (głównie finanse) :?:

                wystarczy dobrej jakości olej i wskazana płukanka :idea:
                i tyle wystarczy

                ...a i cały temat bardzo mocno zszedł na etap technologiczno-badawczo-eksperymentalny
                i dlatego z natłoku tylu różnych informacji niektórzy zapewne dużo się zastanawiają jaki olej wybrać :niewiem :niewiem :niewiem :busted:
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez endryu
                  z natłoku tylu różnych informacji niektórzy zapewne dużo się zastanawiają jaki olej wybrać
                  a wystarczy przejrzeć, poczytać kilka - kilkanaście stron do tyłu i podjąć decyzje o kupnie i zalaniu silnika odpowiednim olejem.

                  Takie pytania - "jaki olej zalać" powtarzają się prawie co chwilę.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • konkon
                    Rider
                    • 2008
                    • 667
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    Dlatego nieocenionym byłaby planowana lista polecanych olejów z uwagami.
                    Konrad
                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                    90 konny AGRessor
                    PerfectServiceBy DGW
                    WhitePride :smokedevil

                    Komentarz

                    • kondzio99
                      Classic
                      • 2011
                      • 2

                      Witam trafiłem na wasze forum z powodu oleju jaki kupiłem i zalałem do swego auta .Mechanior do którego zawsze jeżdżę powiedział że się wcale nie nadaje bo nie ma aprobaty GM i abym zlał Proszę o poradę bo jakoś mi się nie chce wierzyć że coś mogę przez to popsuć .

                      A więc auto Opel Astra H 1.7cdti 2005 rok przebieg 165tyś (pewny bo mam od nowości )
                      130 tyś przelatał na oleju GM 5w-30 wymiana co 20 tyś
                      potem był Mobil 5w-40
                      w tamtym roku Motul X-cess 5w-40 wymiana po 14tyś bo auto strasznie klepało i się przeraziłem (olej kupiony z pewnego źródła więc powinien być orginał)

                      Teraz użyłem płukanki do silnika firmy LM i zalałem go olejem LM SYNTHOIL ENERGY 0W-40 5L
                      tym http://oliwiarka.pl/wszystkie-produk...-0w-40-5l.html
                      Zdecydowałem się na ten olej ponieważ dość dynamicznie jeżdżę a i teraz do pracy mam blisko i zimą auto nie bardzo będzie się miało gdzie rozgrzać .

                      Co myślicie zlać czy jeździć dalej auto nie klepie silnik cichutko chodzi ale mechanik mówi że olej nie do Opla :P
                      Astra H 1.7cdti

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez kondzio99
                        Opel Astra H 1.7cdti 2005 rok
                        silnik z filtrem cząstek stałych czy nie? Obstawiam, że nie masz filtra cząstek stałych! Bo dopiero od 2007 r. filtr cząstek stałych DPF w Zafirze, a od 2009 r. w pozostałych modelach Opla z tym silnikiem. Jak Motul X-Cess ---> pewnie ten ? http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf ani Mobil 5W/40 mu nie zaszkodziły to tym bardziej LM.
                        Zamieszczone przez kondzio99
                        auto nie klepie silnik cichutko chodzi
                        ---> mechanik mówi,że
                        Zamieszczone przez kondzio99
                        olej nie do Opla
                        :lol: bo nie ma aprobaty GM? Te stwierdzenie "mechanik mówi" to "wężykiem Panie, wężykiem"
                        Zamieszczone przez kondzio99
                        mechanik mówi że olej nie do Opla
                        :wink: no tak :lol: za dobry jest do Opla...a nie mówił mechanik, że "najlepiej" Castrola by wlać? :diabelski_usmiech
                        Tutaj masz o silnikach Astry II http://www.adpolska.pl/wydarzenia/au...nr_1/art1.html

                        Opel wymaga do 1,7 CDTI bez filtra cząstek stałych oleju CF/B3-96 a Ty zalałeś CF/B-4-04 a więc zalałeś lepszy olej :lol:

                        CF - Specyfikacja olejów silnikowych dla silników wolno ssących oraz doładowanych, pracujących.

                        B3- stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami. Klasa lepkości SAE 0W-X, 5W-X, 10W-40, 15W-40, 15W-50 czy 20W-50 powinna być określona przez producenta silnika; HTHS 3,5 [mPa].
                        ACEA B3 - wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem

                        B4-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.ACEA B4 - dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.


                        Nic nie rób - nie zmieniaj oleju. Docenisz tą lepkość i jakość oleju zimą
                        Załączone pliki
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • kondzio99
                          Classic
                          • 2011
                          • 2

                          Moja Astra jest H czyli 3 ta produkowana od 2005 roku do tej pory .Nie posiada DPF i jest CR
                          Tak jak myślałem olej zostaje i zmienię mechanika jak coś będzie trzeba naprawiać .Wybrałem 0w-40 by silnik miał trochę lżej jak jest zimny.Motul miałem taki jak podałeś i się zbytnio nie sprawdził Zimą też dość znacznie klepał silnik ale nie tak bardzo jak na GM 5w-30 .Dzięki za wyczerpującą odpowiedź teraz spokojnie mogę temu mechanikowi zaśmiać się w twarz :lol:
                          Astra H 1.7cdti

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez kondzio99
                            A więc auto Opel Astra H 1.7cdti 2005 rok przebieg 165tyś (pewny bo mam od nowości )
                            130 tyś przelatał na oleju GM 5w-30 wymiana co 20 tyś
                            To ja polecam taki olej:



                            5L jest idealne , olej sam w sobie doskonały o bardzo dobrych parametrach i sprawdzony w wielu Oplach :-)
                            Ma wymagane normy itp.
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez kondzio99
                              130 tyś przelatał na oleju GM 5w-30 wymiana co 20 tyś
                              ooo przegapiłem wcześniej ...toś dał po temu silnikowi. Ten olej GM na 10 tys km jeszcze wmiarę da radę ale potem lecą parametry w dół.
                              PRO FLEX 5W-30 jak najbardziej może być ale to olej do silników z filtrem cząstek stałych a Tobie wystarczy mocny syntetyk 5W/30 cz też 5W/40. Możesz pozbyć się normy C3 i olać ekologów :hi: lejąc mocniejszy, jakiś syntetyczny 5W/30 czy też 5W/40 - na zimę 0W/40 też będzie dobry dla Ciebie jak jeździsz na krótkich odcinkach.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Możesz pozbyć się normy C3 i olać ekologów
                                Tak ale nie do konca niestety bo mamy jeszcze EGR-y i inne wynalazki gdzie jakość oleju, baz olejowych i odporności na utlenianie, ubytki wagowe (noack) i osiadanie wszystkie jest dosyc istotne ...
                                W moim mniemaniu trzeba dostosowac wszystko do aktualnej konstrukcji silnika.
                                Skoro auta dostawcze z firmy już nie wymienie nazwy przyjeżdzją do mnie raz na jakis czas na oleju ...uwaga 5W-30 C1 i nic sie nie dzieje....:-)

                                Jak jednostka jest wolna od najnowszych wynalazków to oczywiście jak najbardziej wrzucać coś najmocniejszego .
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • mally
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 43

                                  Witam, widzę że temat dość oblegany i wielu przypadkach pomocny, więc skorzystam z tego że jestem tu zalogowany i zapytam.

                                  Auto Fabia RS ++ 1.9 TDI , używany olej to 5w40 Motul Specyfic 505.01 z którego jestem zadowolony,lecz szukam czegoś lepszego na okres zimowy 3-4 miesiące. Autem dojeżdżam do pracy 10 km i potrzebuje oleju który bardzo dobrze sprawuje się w niskich temperaturach, tj -40 lub niżej, a przy okazji da sobie też i radę w trasie. Marka nie gra tu większej roli,cena powinna być dobra
                                  Fabia 190/405 ...

                                  Komentarz

                                  • endryu
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3775
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    0W/40 :idea:
                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                    =================================================

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      mally a może porządny syntetyk 5W/30 ....ale z normą do PDka rozumiem???
                                      Zamieszczone przez endryu
                                      0W/40
                                      :roll: z normą VW 505.01 ? ...chyba nie ma oleju o lepkości 0W/40 ?
                                      Generalnie szukaj oleju o niskiej lepkości strukturalnej i temperaturze płynięcia np -40.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • endryu
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3775
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        no zgadza się 0W... za rzadki do PD-ka :!:
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz

                                        • mally
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 43

                                          TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 VW 507.00 - typowy olej do silnika z filtrem cząstek stałych
                                          ACEA A3 / ACEA B4 /C3
                                          API SM/CF
                                          VW 504.00/507.00
                                          Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 71,1 mm²/s
                                          Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.6 mm²/s
                                          Indeks lepkości: 155
                                          Temperatura płynięcia : - 42 C
                                          Temperatura zapłonu 210 C
                                          Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
                                          TBN : >6 mg KOH/g
                                          HTHS viscosity minimum > 3.5

                                          LM TOP TEC 4600( nie mam karty tego oleju)
                                          Statoil LazerWay LL 5W-30

                                          VW 504.00/507.00
                                          Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 73
                                          Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11,9 mm²/s
                                          Indeks lepkości: 160
                                          Temperatura płynięcia : -54
                                          Temperatura zapłonu 210 C
                                          HTHS >3,5
                                          CCS przy -30°C 5100 mPas

                                          ???Chyba że jest coś lepszego?
                                          Fabia 190/405 ...

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez mally
                                            Statoil LazerWay LL 5W-30 CCS przy -30°C 5100 mPas
                                            napewno dobry CCS ?
                                            http://elektraoil.com.pl/doc/tech/La...LL%205W-30.pdf bo tutaj podają 6130 mPas :?

                                            ---> a tutaj "Twoje" 5100mPas http://www.industra.pl/karty_olejow/...ay_LL_5W30.pdf pomieszał ktoś w kartach dane ze Statoil LazerWay F 5W-30 (olej do Forda i niskiej lepkości strukturalnej).

                                            Statoil robi dobre oleje http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-30_1.0.pdf jednak szukał bym na zimę czegoś poniżej 6000mPas.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • mally
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 43

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Zamieszczone przez mally
                                              Statoil LazerWay LL 5W-30 CCS przy -30°C 5100 mPas
                                              napewno dobry CCS ?
                                              http://elektraoil.com.pl/doc/tech/La...LL%205W-30.pdf bo tutaj podają 6130 mPas :?

                                              ---> a tutaj "Twoje" 5100mPas http://www.industra.pl/karty_olejow/...ay_LL_5W30.pdf pomieszał ktoś w kartach dane ze Statoil LazerWay F 5W-30 (olej do Forda i nisjiej lepkości strukturalnej).

                                              Statoil robi dobre oleje http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-30_1.0.pdf jednak szukał bym na zimę czegoś poniżej 6000mPas.
                                              CCS brałem ze strony Statoila , a co sądzisz o Fuschu prze zemnie wymienionym?
                                              Fabia 190/405 ...

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez mally
                                                co sądzisz o Fuschu prze zemnie wymienionym?
                                                właśnie w zimie TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL powinien dać radę (ale ma mieć ten dodatek XTL).
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  Statoil wydaje się lepszym olejem od LM przynajmniej jeśli chodzi o 5W-40 więc jest tutaj poważny gracz może nie rozreklamowany ale na pwno pozycja godna uwagi .
                                                  Olej jest na PAO w wiekszości bezdyskusyjnie
                                                  Papierowo wyglada dużo lepiej od LM !


                                                  Ale jak jest w praktyce hmm....po prostu nie wiem bo sytaucja może wygladac zgoła inaczej o czym przekonałem sie kiedys testujac rewelacyjnie wypadający na papierze olej z petro canady i musiałem go zlac po 1000km szybko ...

                                                  Przykłądem oleju który nie powala na kolana na piapierze jest Millers a w praktyce wypada zupełnie inaczej, jeden z nielicznych producentów prawdziwych syntetyków.

                                                  Na razie mamy kilka olejów pełno syntetycznych 5W-40 i 5W-30.

                                                  Mam Amsoil 5W-30 504/507 zobaczymy jak na zime to bedzie w znajomym klekociku po motulku :-)
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • konkon
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 667
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                    Zamieszczone przez mally
                                                    Auto Fabia RS ++ 1.9 TDI
                                                    Jak rozumiem grubo modzone auto więc IMO najlepszy będzie Amsoil AFL z lepkością 5171 w -30, punkt płynięcia -43. W W-wie masz po 175 zł/5L, z tego źródła (beczka) zalewa go forumowicz Piramida do 230KM 2.0 TDI PD.

                                                    Zamieszczone przez mally
                                                    w niskich temperaturach, tj -40 lub niżej
                                                    Przewidujesz w mazowieckim takie temp. ?
                                                    Konrad
                                                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                    90 konny AGRessor
                                                    PerfectServiceBy DGW
                                                    WhitePride :smokedevil

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...