Niestety muszę teraz poszukać nowego oleju, który będzie miał wyższe TBN
Poprzednio było 10.2, teraz 10, niewielka różnica, poza tym nie oznacza to że słabiej czyści silnik.
Oczywiście najlepiej do tego motoru zalewać Synthoil High Tech jak haragon
Zamieszczone przez elemenateur
Diesel Synthoil - ten produkt w ofercie niemieckich dystrybutorów LM nie występuje!
Pisałem już, że zniknął z niemieckiej strony. Synthoil High Tech = Diesel Synthoil, któremu skończyły się aprobaty, pewnie nie chcąc płacić abonamentu, został uniwersalny Synt. HT. Parametry są identyczne, choć są 2 źródła :roll:
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Diesel Synthoil - ten produkt w ofercie niemieckich dystrybutorów LM nie występuje!
Faktycznie... Coś LM kombinuje bo wycofali ze strony Diesel Synthoil :roll: a z drugiej strony zostawili Synthoil High Tech 5 W-40 ... hmmm :? chyba nie opłacało im się produkować dwóch podobnych produktów. Zamiast Diesel Synthoil przeznaczonego typowo do diesla zostawili w ofercie Synthoil High Tech który też jest full i też jak DS spełnia normę VW 505.00.
Zamieszczone przez konkon
skończyły się aprobaty, pewnie nie chcąc płacić abonamentu, został uniwersalny Synt. HT
Faktycznie... Coś LM kombinuje bo wycofali ze strony Diesel Synthoil :roll: a z drugiej strony zostawili Synthoil High Tech 5 W-40 ... hmmm :? chyba nie opłacało im się produkować dwóch podobnych produktów. Zamiast Diesel Synthoil przeznaczonego typowo do diesla zostawili w ofercie Synthoil High Tech który też jest full i też jak DS spełnia normę VW 505.00.
Ja myśle że to nie są dwa różne oleje ale dwa różna opakowania i różne naklejki.
Tak robi 90% producentów.
jakby LM w przypadku oleju do diesla miało coś o wyższej normie no. CF-4/CH-4 wzwyż wtedy można powiedzieć że to inny olej ale tutaj to jestem bardziej niz pewny ten sam olej 5W-40 który jest i bedzie pod jedna nazwą i jedną naklejką.
A tak jest to jeden SM/CF do diesla i benzyny spełniający A3/B4.
Kiedyś było podobnie z Texaco 10W-40 diesel został wycofany a jego miejsce zajął taki sam Extra o uniwersalnym spektrum.
Ciekawostka.. kuzyn ma auto służbowe fabię 1.6 TDI. W Rybniku ASO ustawiło przeglądy i wymianę oleju wg. QG2 (co 15 tys. km). Zalewają Shella 504/507 :shock:
Ciekawe czy jest to decyzja ASO (dobro silnika ? większy zarobek ?) czy firmy, która wynajmuje długoterminowo auta firmie (wątpię). Auto robi spore przebiegi rzędu 80-100 tys. rocznie.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Poprzednio było 10.2, teraz 10, niewielka różnica, poza tym nie oznacza to że słabiej czyści silnik.
Oczywiście najlepiej do tego motoru zalewać Synthoil High Tech jak haragon
Fakt, coś mi się porąbało, że miał coś ok. 11. Synthoil może i dobry, ale kosztuje 2 razy więcej, co przy częstotliwości wymian w moim aucie szarpie po kieszenie.
Z tego wynika, że zostaje przy Lotosie, ewentualnie spróbuje Motula X-Cess, bo różnica cenowa nie jest wielka,a jestem ciekaw jak silnik będzie na nim pracował.
Ciekawe czy jest to decyzja ASO (dobro silnika ? większy zarobek ?)
Oczywiście, jest to decyzja ASO. Po co trzymać 2 oleje (505.01 i 504/507.00) Więcej miejsca, więcej komplikacji, klient będzie marudził że chce ten tańszy. . . a tak nie ma 505.01, jest 504/507.00 i pewnie z 80 PLN/l, bo głupi klient i tak zapłaci. A sprzedasz więcej droższego oleju to i gift fajniejszy będzie.
Aczkolwiek w Fabiedzie 1.6 TDI jest zdaje się DPF, więc tam jest obligatoryjnie 507.00 he?
Aczkolwiek w Fabiedzie 1.6 TDI jest zdaje się DPF, więc tam jest obligatoryjnie 507.00 he?
jest
[ Dodano: Sob 20 Sie, 11 21:50 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
elemenateur napisał/a:
Diesel Synthoil - ten produkt w ofercie niemieckich dystrybutorów LM nie występuje!
Faktycznie... Coś LM kombinuje bo wycofali ze strony Diesel Synthoil a z drugiej strony zostawili Synthoil High Tech 5 W-40 ... hmmm chyba nie opłacało im się produkować dwóch podobnych produktów. Zamiast Diesel Synthoil przeznaczonego typowo do diesla zostawili w ofercie Synthoil High Tech który też jest full i też jak DS spełnia normę VW 505.00.
informacji nie mam z www tylko z rozmów z dostawcą z LM. Dokładnie zalecają tego Synthoila HT zamiast Diesel Synthoil... w sumie to dość dziwne posunięcie zważywszy że choćby na naszym forum DS cieszył się sporym zainteresowaniem.
Ciekawe teraz jak długo pozostanie DS w obiegu na polskim rynku
Dokładnie zalecają tego Synthoila HT zamiast Diesel Synthoil... w sumie to dość dziwne posunięcie
Dlaczego ?
Większość producentów odchodzi od olejów dedykowanych do diesla i do benzyny ze względu na koszty.
A tutaj i tam uważam że zarówno jeden jak i drugi to były te same oleje tylko różniły sie naklejką ..
SM/CF co innego jakby miał CI-4/CJ-4 wtedy można powiedzieć o oleju do diesla a tak to uniwersalne smarowidło
Jaki olej wymienić na zimę, bo zbliża mi się wymiana przestawiam się z QG1 na QG0.
Myślałem nad Castrol Edge 5w40, chce jak najlepszy, cena za bardzo nie gra roli, bo 100-150 złotych co wymianę oleju to nie majątek, no chyba że ktoś wymienia oliwę raz na miesiąc , zależy mi na tym aby olej służył Szkodnikowi.
raczej 5W/30 ale zależy jakie parametry ma dany olej. Szybciej znajdziesz dobry 5W/40 niz 5W/30 z samą normą VW 505.01 ( przeważnie to są z normą VW 506.01 lub 507.00 ...ale masz to w wątku opisane i nie ma sensu powtarzać.
Zamieszczone przez natash
WV505.01 co warto polecić, bo rozumiem że w przypadku QG0 taka norma obowiązuje.
- QG0 to przegląd stały co 15tyś km - olej VW 505.01 - jeden z tych które polecamy w tym wątku :wink: (proponuję samemu wybrać markę) - ( normy VW 506.01 i 507.00 mieszczą w sobie normę VW 505.01 i mogą być zalewane jako wyższe do tego silnika.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ludzie przebrnąłem 30 stron i pojawiło się 30 nazw różnych olejów, zamiast wiedzieć więcej, wiem mniej :shock:
Do pracy robię ok 15km w jedną stronę.
Kupię wszystkie filtry Mann i olej, ale jaki :roll:
- Castrol Edge 5w40
- Motula X-Clean C3 5W-40 (chyba ku temu się skuszę), bo można oszaleć czytając i czytając (To to samo co Motul 8100 X-Clean C3 5W-40), czy ten olej ma jeszcze jakieś właściwości czyszczące?
- Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL
I jak pewne pójde w Motula to zrobię płukankę:
- Motul Diesel System Clean
- LM PRO-LINE 2427, bo ta pewnie jest porównywalna do Motul
Jesteście okrutni, że każdemu każecie czytać ostatnie 40-50 stron, które dla potencjalnego zjadacza chleba jest katorgą, jak czyta o tym jak dany olej, smakuje, pachnie i czy jest lekkostrawny
1.9 TDI BXE 175 000 km na blacie, może jakiś konkret pod taki motorek, od kogoś kto ma trochę litości... Zimą motor będzie stał na dworze całe dnie, to pewnie ma duże znaczenie przy wyborze.
---> zakupu na przykład u kolegi elemenateur ( olej i płukanka u jednego sprzedawcy co jeszcze obniży koszt przesyłki) i "będziesz Pan zadowoloooony" :wink:
Zamieszczone przez natash
przebrnąłem 30 stron i pojawiło się 30 nazw różnych olejów, zamiast wiedzieć więcej, wiem mniej
...to zostały Tobie jeszcze "tylko" 203 strony będziesz wiedział więcej - powodzenia.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
1.9 TDI BXE 175 000 km na blacie, może jakiś konkret pod taki motorek, od kogoś kto ma trochę litości... Zimą motor będzie stał na dworze całe dnie, to pewnie ma duże znaczenie przy wyborze.
Podstawowe pytanie: jak wymieniasz olej: co 15 kkm, czy wg szafy?
1.9 TDI BXE 175 000 km na blacie, może jakiś konkret pod taki motorek, od kogoś kto ma trochę litości... Zimą motor będzie stał na dworze całe dnie, to pewnie ma duże znaczenie przy wyborze.
Podstawowe pytanie: jak wymieniasz olej: co 15 kkm, czy wg szafy?
Dotychczas był longlife, teraz chce zmienić na co 15k.
Po przebiegu mniej więcej 9 okrążeniom kuli ziemskiej
po 14 tys. na Liqui Moly Top Tec 4100 został zalany Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, z datą 0511 :szeroki_usmiech
Do pary filtry Knecht.
Wrażenia: Silnik po ok. 200 km testowania wyciszył się, choć nie jest to tak spektakularne jak po przesiadce z Motula 8100 X-cessa na Liqui Moly Top Tec 4100. To potwierdza jakość LM TT 4100, przez 14 tys. km czyli do wymiany silnik pracował cicho. Dolałem niecałe 0.5L, łyknął w zimę (uszczelka przy pompie vacum do zmiany i odma). Po 12-13 tys. można było odczuć zwiększenie hałasu, jednak nieznaczne w porównaniu z X-cessem po ok. 8-10 tys. Na Synthoilu momentalnie wyciszają się popychacze, silnik nawet na zimno pracuje cichutko, podobnie jak na TT 4100. Niedługo test zimowy, jestem dobrej myśli. Gorąco polecam ten olej, dodam że mój kuzyn jeździ na nim w CC 700 :lol: po 120 tys. na mineralu, poprzedził płukanką. O wrażeniach nie piszę, to trzeba usłyszeć.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Motul specyfic 507.00 podobny silnik i przebieg ..
Mobil ESP ..
Co ciekawe po przebiegu prawie dwa razy mniejszym niż LM, Motul czy Amsoil.
Dyskusyjne wydaje się czy daje odpowiednią ochronę powyzej 9000km ....
Amsoil podobny przebieg i silnik ...
Co się z czego bierze można przeczytać tutaj , czyli dlaczego w oleju jest więcej żelaza czy aluminium albo potasu itp...
Każdy olej LM ma zobrazowane paramtry np:
zużycie paliwa, szybkość penetracji oleju, ochrona antyzużyciowa, odporność filmu olejowego, odporność na starzenie.
Komentarz