Zamieszczone przez Radekp
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Seedmożecie skonfronotać bezpośrednio olej Millers CFS 5W-40 oraz XFS 5w40 oraz XF LONGLIFE 5w30 do odpowiedników tych olejów z LM, Motula i Amsoila - może jeszcze dorzucić do zestawienia np. Quaker State Synqest 5w40.
Zależy mi na takim porównaniu parametrów i sprawdzeniu co Millers sobą reprezentuje.
To mają być oleje do PD czy VP? czy poprostu konfrontacja marek? :roll:
Miałem robić Top Listę ..ale poczeka. Jak się dam radę zalogować na forum :diabelski_usmiech to wieczorem dodam.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Seedmożecie skonfronotać bezpośrednio olej Millers CFS 5W-40 oraz XFS 5w40 oraz XF LONGLIFE 5w30 do odpowiedników tych olejów z LM, Motula i Amsoila - może jeszcze dorzucić do zestawienia np. Quaker State Synqest 5w40.
Zależy mi na takim porównaniu parametrów i sprawdzeniu co Millers sobą reprezentuje.
To mają być oleje do PD czy VP? czy poprostu konfrontacja marek? :roll:
Miałem robić Top Listę ..ale poczeka. Jak się dam radę zalogować na forum :diabelski_usmiech to wieczorem dodam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Seedwszystkie oleje typu LM czy Motul sa dobre ale Millers to bije na łeb reszte.
Cytat kolegi “bezduszny” z Racingforum.
Są oleje które są lepsze mimo gorszego wskaźnika lepkości ...
Sa oleje które lepiej uszczelnia cały układ mimo jakby się wydawało gorszej charakterystyce przedstawionej na papierku.
Sa oleje które mimo wyzszego wskaźnika lepkości i niższej samej lepkości w 40 i 100st. lepiej doszczelnią układ smarowania a silniki będą na nich lepiej pracować w porównaniu do oleju o niższym IL i niższej charakterystyce lepkosciowej...
Olej olejowi nie równy....
Indeks to informacja o odporności oleju na zmianę lepkości wraz ze wzrostem/zmianami temperatury... i niski indeks NIE oznacza, że olej ma wysoką lepkość w niskiej temperaturze.
Jest to olej o innej charakterystyce. Nie można mówić, że jest lepszy czy gorszy (chyba, że przy podaniu konkretnego silnika w konkretnym stanie) po prostu jest inny.
Olej w określonym zakresie temperatury ma wykazywać większą lepkość kinematyczną by w ten sposób "uszczelniać" silnik zanim ten osiągnie swoją temperaturę pracy a co za tym idzie też i "pasowanie".
O ile wysoki indeks (powyżej 200) świetnie sprawdzi się w samochodach typu STI czy EVO używanych zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem (nie mam tu na myśli lansu).... o tyle niski indeks dobrze będzie się sprawdzał w samochodach których silniku już są odrobinę "zmęczone".
Taki olej będzie powodował mniejsze błękitno-niebieskie dymienie na zimno, gdyż olej w niższych temperaturach ma wyższą lepkość przez co bardziej "uszczelnia".
Każda konstrukcja jest zoptymalizowana do pewnego przedziału lepkościowego co różnie jest ujęte w książkach serwisowych.”
k Dobre ujęcie tematu lepkości - to wystarczy jako wstęp.
Pierowe dane tych olejów wyglądają nastepująco :arrow:
Millers CFS 5W-40
Znacznie przewyższa wymagania API SL/CF, oraz ACEA A3/A4
Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów, których producent zaleca olej 5w30.
Maksmalna stała temperatura do 1250C, chwilowo nawet do 1500C.
SAE 5W40
Ciężar właściwy przy 15oC:… 0,862
Lepkość kinematyczna przy 10C 14,0 cSt
Lepkość kinematycza przy 40C 75 cSt
Indeks lepkości 190
Temperatura krzepnięcia - 30C
Temperatura zapłonu 210C
Lepkość na zimno przy -30C… :? 6,600 cP ( no nie jest to olej do użytku całorocznego chyba, że ktoś lubi jak mu na mrozie szklanki w silniku grają ) ale do ostrej jazdy zdecydowanie się nadaje.
Millers XFS 5w40
API SL, CF , ACEA A3/B3
VW 500.00, 501.01, 502.00, 505.00
Ciężar właściwy przy 150C…0,855
Lepkość kinematyczna przy 100C… 13,8 cSt
Lepkość kinematycza przy 40C… 86 cSt
Indeks lepkości… 165
Temperatura krzepnięcia… -42oC
Temperatura zapłonu… 220C
Lepkość na zimno przy -30C…6,590 cP ...tragiczna
XF Longlife 5w30 507.00
ACEA A3/B4
VW 504.00/507.00
klasa lepkości: 5W/30
Ciężar właściwy przy 150C: 0,849
Lepkość kinematyczna przy 100C: 11,9 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40C: 71,0 cSt
Indeks lepkości: 158
Temperatura krzepnięcia: -40 C przeciętnie
Temperatura zapłonu: 210 C
Lepkość na zimno przy -30 C 6,140 cP słaboooo jak na taki …olej!!!
Brakuje mi w Millersie Noacka, HTHS, TBN !
Więc można tylko zgadywać że HTHS >3,5
NOACK i TBN to niewiadoma…jedynie przyblizona może być na podstawie norm ACEA.
TITAN GT1 Pro Flex 5W/30
(raczej olej do OPLA ale posiada VW 505.01) baza olejowa to wysoko obrobiony olej mineralny z dodatkami – nowoczesny bardzo dobrej jakości HC. ACEA C3 , A3/B4
API SM . Dobrze sprawdzi się w ruchu miejskim przy ciągłym odpalaniu auta i krótkich odcinkach jazdy.
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 63 albo 71 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11,7 mm²/s
Indeks lepkości 171
Lepkość w temperaturze -30 ° C (CCS) 6000 - tak sobie
Temperatura płynięcia : BRAK ???
Temperatura zapłonu 230 C
TBN : >6 mg KOH/g
HTHS viscosity 3.5
Zawartość popiołu siarczanowego jest bardzo niska ze względu na ochronę katalizatorów i DPF-a
Dobra, stała ochrona przed zużyciem, nawet przy pełnym obciążeniu.
Zapewnia dobre właściwości przy zimnym starcie i prawidłowe smarowanie silnika.
Zastosowanie do silników wysokoprężnych i benzynowych (o niższych pojemnościach)
Zmniejsza powstawanie osadów w silniku i turbosprężarce.
Niskie zużycie oleju, minimum strat wskutek parowania. Niski NOACK .
3% redukcja zużycia paliwa
TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 VW 507.00 - typowy olej do silnika z filtrem cząstek stałych , plusem jest syntetyczna baza olejowa
ACEA A3 / ACEA B4 /C3
API SM/CF
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 71,1 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.6 mm²/s - obniżona lepkości do zastosowania całorocznego – oszczędza paliwo
Indeks lepkości: 155 – słaby jak na olej 5W/30 z norma VW 507.00…..powinien być zdecydowanie powyżej 160
Temperatura płynięcia : - 42 C bardzo dobra
Temperatura zapłonu 210 C - przeciętna mogło by być lepiej
TBN : >6 mg KOH/g
HTHS viscosity minimum > 3.5
olej w technologii Mid SAPS/Low Saps
TITAN GT1 5W/40
ACEA A3 / ACEA B4 / C3
API SM/CF
VW 502 00/505 00/505 01
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 85 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 14,2 mm²/s
Indeks lepkości…? wstydzą się ?
Temperatura płynięcia : - 42 C
Temperatura zapłonu 250 C bardzo dobra
Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
TBN : >6 mg KOH/g
HTHS viscosity >3.5
lepkość strukturalna CCS w -30 C 6100 mPas – wmiarę choć mogło by być poniżej 6000 wtedy było by dużo lepiej
MOTUL 8100 X-clean C3 SAE 5W40
ACEA A3/B4/C3 API SM/CF
WŁASCIWOSCI
Klasa lepkosci 5W-40
Gestosc w temp. 15oC ASTM D 0.845
Lepkosc w temp. 100 C 14.1 mm2/s
Lepkosc w temp. 40 C 84.7 mm2/s
Wskaznik lepkosci 172
Punkt płynięcia -39C
Temperatura zapłonu 234C
TBN 7,5 mg KOH/g
( Olej zaprojektowany do ostatniej generacji samochodów, z silnikami turbo Diesel lub bezpośrednie silników benzynowych, EURO IV rozporządzenia emisji, wymagającymi olejów silnikowych ACEA C3, o wysokiej HTHS (> 3.5 mPa.s)
i spełnia VW 505.01
Motol Specific 504 00 507 00
STANDARDY: ACEA A3 / B4 / C3 "
VW 504.00/507.00
Gęstość w 20 C 0,848
Lepkość w 100 C 11,7mm2/s
Lepkość w 40 C 72,3mm2/s
Wskaźnik lepkości 157
Punkt zapłonu 242C wysoko
Punkt zamarzania -39oC
TBN 7,2 mg KOH/g (dobry wynik jak zawsze przy Motulu)
HTHS viscosity >3.5
olej w technologii Mid SAPS
MOTUL 8100 X-Cess 5W-40 ACEA VW 505.00
API SL/CF
ACEA A3-04/B3/B4-04
Klasa lepkosci 5W-40
Gestosc w temp. 15 C 0.850
Lepkosc w temp. 100 C 14,00 mm2/s
Lepkosc w temp. 40 C 83,1 mm2/s
Wskaznik lepkosci 173
Punkt płyniecia -39 C
Temperatura zapłonu 228 C wysoka
TBN 10,3 mg KOH/g
Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40
Baza PAO, paliwooszczedny olej do Diesla
VW 505.00
ACEA B4-04;
API CF - olej specjanie opracowany dla silników diesla
Lepkość w 100°C : 14,8 mm²/
Lepkość w 40°C : 92 mm²/s
Tem. płynięcia -45 wysoka
Temperatura zapłonu 230 wysoka
TBN Total Base Number powyżej 8 mg KOH/g
HTHS viscosity >3.6
Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 – jeden z najnowocześniejszych olejów Liqui Moly
(olej w technologii syntetycznej - za to naprawdę bardzo dobry)
API SM/CF
ACEA A3-04/B4-04 C3-08 (C3-08 to najnowsza norma dla silników Diesla i benzynowych wyposażonych w DPF-a i Katalizator)
SAE klasa lepkości:…5W30
Lepkość kinematyczna przy 100C… 11,6 cSt (obniżona lepkość)
Lepkość kinematyczna przy 40C… 64,0 cSt (obniżona lepkość)
Indeks lepkości…178 o niebo lepsze niż TITAN GT1 PRO C-3 5W-30!!! oraz Valvoline i Millers można jak się chce :wink:
Temperatura krzepnięcia… -36
Temperatura zapłonu… 232 dobra
Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30
API SM/CF
ACEA A3-04/B4-04/C3-04
VW 504.00/507.00
LIQUI MOLY zaleca ten produkt dla pojazdów z następującymi specyfikacjami: ACEA A5/B5/C2
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 72 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.8 mm²/s
Indeks lepkości: 160 … prawie jak Fuchs GT1 Pro C3 …taki urok olejów do DPFa
Temperatura płynięcia : - 45 C
Temperatura zapłonu 232 C dobrze
Popiół / siarka: 0.6 g/100 g < 0.80 g/100 g
TBN : 6.2 mg KOH/g
HTHS viscosity >3.5
Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40
ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ;
API SM/CF
VW 502.00 / 505.00 / 505.01
Lepkość w 100°C : 14 mm²/s
Lepkość w 40°C : 85 mm²/s
Indeks lepkości : 170
Tem. płynięcia -36/-39 spotkałem dwa parametry
Temperatura zapłonu 215
Popiół / siarka 0.8 g/100 g
TBN Total Base Number 7.6 mg KOH/g
HTHS viscosity >3.5
Amsoil European Car 5W-40 Motor Oil (AFL)
Kinematic Viscosity 100°C 13.7
Kinematic Viscosity 40°C, 82.2
Viscosity Index 171
Viscosity CCS, 5171 (-30) dobrze
Flash Point °C 230 (446)
Fire Point °C 248 (478)
Pour Point °C -43 (-45)
Noack 8.9
Total Base Number 8.0
HTHS 3.8 wysoki
Quaker State Synqest 5w40
– wysokor rafinowany olej mineralny - bardzo dobrej jakości HC na pewno nie pełen syntetyk
API SL/CF, ACEA A3/B3/B4-98, VW 505.00
Lepkość w 100 C 14,40 mm2/s
Lepkość w 40 C 87,4 mm2/s
Temperatura płynięcia, max (ºC) -40
Temperatura zapłonu 223
Liczba zasadowa (mgKOH) 10,7
HTHS 3,5
LOTOS TRAFFIC PRO SAE 5W40 VW 505.01 (wg. Wydanie nr 2 - Aktualizacja: 15.11.2010)SM/CF z formułą Thermal Control
Lepkość kinematyczna w temp. 100 C 14,12
Wskaźnik lepkości, min 172
Temperatura płynięcia -39
Temperatura zapłonu 242
Liczba zasadowa (mgKOH) 7
HTHS 3,66
lepkość strukturalna CCS w -30°C 5240 - ładnie :shock:
NOACK 7,4
LOTOS QUAZAR LL III 5w30
1. lepkość kinematyczna w 100°C 12
2. lepkość kinematyczna w 40°C 73
3. temperatura płynięcia -36
4. temperatura zapłonu 224
5. TBN 6
6. wskaźnik lepkości 161
7. lepkość strukturalna CCS w -30°C 6200 słabo
Do wyboru są jeszcze:
Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30
ACEA A3/B4-04 ACEA C2/C3 5W-30
VW 504.00/VW 507.00 5W-30
Viscosity, mm2/s 40C 69.5
Viscosity, mm2/s 100C 11.5
Viscosity Index 160
Pour Point -42
Flash Point, 226
Specific Gravity 15C 0.850
TBN; mg KOH/g 5.9
HTHS viscosity >3.5
wykonany w technologii „Mid SAPS” - Formuła “low-SAPS” dostępna jest w SynPower MST i SynPower ENV
TOTAL QUARTZ INEO 504/507 5W30
ACEA A3-04/B4-04
VW 504.00/507.00 + VW 503.01
Lepkość w 100oC 11,8 mm2/s
Lepkość w 40oC 71,2 mm2/s
Wskaźnik lepkości 161
Punkt zapłonu 234C
Punkt zamarzania -42oC
HTHS viscosity >3.5
TBN - 5,8
olej w technologii Low SAPS -wyłącznie do 1,6 CR nie do 1,9 TDI
Zamieszczone przez Seedraptem 3 konfrontacje
To teraz ktoś może podsumować to zestawienie.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ło matko ...
Paolo:
Dobra teraz dwa słowa do ojca dyrektora :-)
Oleje wyczynowe maja nieco inna kompozycję, mają nawalone dodatków antyzyżyciowych czesto cynku na poziomie ponad grubo 1300ppm.
Maja dobrze chronić silnik bo katalizatorów w takich autach nie ma i jest tylko rura :-)
W olejach z normami VW sa inne dodatki które powodują że olej ma inne przeznaczenie :-)
Więc stawianie oleju CFS obok olejów do cywilnych samochodów jest troszkę niecelowe.
pomijam indeksację Millersa bo sam CFS jest olejem OK ale raczej do innych zastosowań.
Dytko na tym jeździ więc raczej jest OK bo do poważnych silników nie leje się tanich olejów ogólno dostepnych w marketach.
Choć ja leje może cos innego do silników sportowych i zmodyfikowanych .
Takie oleje daja radę kiedy kolektory wydechowe robia się czerwone, nadmuch czesto ma wartość 2 barów predkości obrotowe po 8000rpm , tutaj wiekszość olejów oprócz CFS idzie natychmiast w kanał z wyzej wymienionych.
Ale przy całorocznej eksploatacji taki CFS wg. mnie polegnie w stosunku do wiekszej połowy wymienionych olejów.
Więc trzeba załozyć jakiś kompromis bo cos co jest do wszystkiego jest du bani.
Każdy olej ma swoje konkretne zastosowanie.
Problem w tym aby znaleźć jakies optimum które da nam ochrone silnika, nowoczesnych systemów oczyszczania spalin i jakieś oszczedności w kieszeni.
Te dane w kartach tez czesto się nie zgadzają i bywaja odchyłki :-)
Zamieszczone przez PAOLO ESCOLepkość kinematyczna przy +40 °C : 85 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 14,2 mm²/s
Indeks lepkości…? wstydzą się ?
Bedzie cos ok. 170 plus minusProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekNie po prostu nie podali indeks wylicza się na podstawie algorytmu z dwóch temp. 40st.C i 100st.C
Zamieszczone przez PidziekW olejach z normami VW sa inne dodatki które powodują że olej ma inne przeznaczenie
Porównać można oleje o tej samej lepkości i specyfikacji VW - wtedy będzie to wmiarę obiektywne.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPidziek napisał/a:
W olejach z normami VW sa inne dodatki które powodują że olej ma inne przeznaczenie
dokładnie. Dlatego nie pokusiłem się o porównanie tych olejów ze sobą a jedynie o zestawienie parametrów.
Porównać można oleje o tej samej lepkości i specyfikacji VW - wtedy będzie to wmiarę obiektywne.
W sporcie niestety te parametry czesto nie sa taką wykładnią, silniki zazwyczaj maja pracować w pewnych zakresach temperatur a jazda kiedy olej ma niewłaściwą temperaturę może się skończyć dla silnika nie ciekawie.
Tam czesto są mocno zmodyfikowane pompy olejowe, filtry oleju bez zaworów itp.
No i ciśnienie i temperatura przy extremalnych warunkach...tutaj niestety budzetowy zakup oleju opartego na bazach HC czy nawet przy udziale wiekszej zawartości baz PAO, estrów też nie zda rezultatu.
W takich olejach dochodza specjalne modyfikatory tarcia przykładowo cynku które uaktywniają się dopiero w pewnych temperaturach np. 90 st.C
Zobaczcie nasze znajome auto w którym włączam mój inwentarz twórczy jeśli chodzi o smarowidła, jak się ładnie zachowuje turbo i jak nagrzewa kolektor jak extremalne warunki musi znieść olej żeby to wszystko podnieść:
O ile olej z doskonałymi normami VW bedzie doskonale spisywał się przy codziennej nawet dynamicznej jeździe to przy takim nadmuchu, temperaturze i ciśnieniu niestety trwało by to bardzo , bardzo krótko.
Inna sprawa że taki olej w takich warunkach to maks ok. 3000 mil a oleje z normami VW maja robić cały rok i chronić silnik oraz nie drażnić ekologów :-)
Tak że uważam że przede wszystkich indywidalne podejście do konkretnej aplikacji, silnika.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOLOTOS TRAFFIC PRO SAE 5W40 VW 505.01
SM/CF z formułą Thermal Control
Lepkość kinematyczna w temp. 100 C 13,80 / 14,12 --> 14,12
Wskaźnik lepkości, min 170 --> 172
Temperatura płynięcia -39 / -40 --> -39
Temperatura zapłonu 233 /242 --> 242
Liczba zasadowa (mgKOH) 7,3 --> 7,0
HTHS 3,66 OK
lepkość strukturalna CCS w -30°C 6110 --> 5240
NOACK 7,4 OK
M.666 4U
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaZamieszczone przez PAOLO ESCOCytat kolegi “bezduszny” z Racingforum.
spojrzcie na 0W-30
Millers XF 0w30 - cena 250 PLN - ponoc estrowy...
ACEA A1B1 oraz A5B5
ACEA B3
API CH4
SAE klasa lepkości: 0W30
Ciężar właściwy przy 150C 0,856
Lepkość kinematyczna przy 1000C 9,4 cSt
Lepkość kinematycza przy 400C 52,6 cSt -
Indeks lepkości 164 -
Temperatura krzepnięcia -36 -
Temperatura zapłonu 205 -
Lepkość na zimno przy -30C 6,100 cP -
MOTUL 8100 X- lite 0W-30 - cena 185 PLN - estrowy
ACEA A3 / B4 API SL / CF
Viscosity grade SAE J 300 0W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.853
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 68.7 mm²/s -
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.9 mm²/s -
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.57 mPa.s -
Viscosity index ASTM D2270 171 - l
Pour point ASTM D97 -54°C / -65.2°F -
Flash point ASTM D92 232°C / 450°F -
Sulfated ash ASTM D874 1.5% weight
TBN ASTM D2896 11.2 mg KOH/g -
Viscosity on -30C - 5,550 cP -
Nie wiem jak można wywyższać Millersa i dyktować cenę 250 PLN za shit.
i jeszcze dopisuję Fuchsa
Fuchs TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30
Specific gravity @ 15ºC g/ml 0.856
Kinematic viscosity
@ 100ºC 9.6 mm2/s
@ 40ºC 52.6 mm2/s
Viscosity index 167
Flash point ºC 223
Pour point ºC -39
W porównaniu do Motula - porażka.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez beavisoKorekty powyżej wg karty charakterystyki aktualnie dostępnej na stronie producenta, wyd. 2 aktualizowane w listopadzie 2010
[ Dodano: Wto 26 Lip, 11 12:53 ]
Millers XF 0w30 ---> Przewyższa wymagania ACEA A5B5 ---> niskolepkosciowy, paliwooszczędny olej.
Zamieszczone przez SeedTemperatura krzepnięcia -36
Temperatura zapłonu 205
Lepkość na zimno przy -30 C 6,100 cP -
Już lepiej na papierze wypada MOTUL 8100 X- lite 0W-30 i to zdecydowanie.
Zamieszczone przez Seedtemp płynięcia -54°C
temp zapłonu 232°C
Lepkość na zimno przy -30 C CCS - 5,550 cP -
Zamieszczone przez PAOLO ESCOSą oleje które są lepsze mimo gorszego wskaźnika lepkości ...
Sa oleje które lepiej uszczelnia cały układ mimo jakby się wydawało gorszej charakterystyce przedstawionej na papierku.
Sa oleje które mimo wyzszego wskaźnika lepkości i niższej samej lepkości w 40 i 100st. lepiej doszczelnią układ smarowania a silniki będą na nich lepiej pracować w porównaniu do oleju o niższym IL i niższej charakterystyce lepkosciowej...
Zamieszczone przez SeedFuchs TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30
Kinematic viscosity
100ºC 9.6
40ºC 52.6
Viscosity index 167
Flash point ºC 223
Pour point ºC -39
W porównaniu do Motula - porażka.
Dobrze zabezpieczy silnik przy starcie na zimno i błyskawicznie rozprowadzi w nim olej a co widać jest odporny na ścinanie i wysokie temperatury (temp. zapłonu +223 C a Millers tylko 205 C) co gwarantuje dobre smarowanie nawet w warunkach wysokiej temperatury...ale to też nie jest podstawowym wyznacznikiem i nie można powiedzieć że akurat "Ten" bedzie lepszy.
Fuchsa TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30 z tego co widziałem w Polsce jak zwykle sie nie kupi, dlatego nie ma co nad nim rozpisywać. Podobnie słyszałem, że u Millersa, pomimo tego iż dany produkt widnieje na stronie oficjalnego sklepu w necie to dostępnośc też pozostawia wiele do życzenia i trzeba na niego "trochę" poczekać... :evil:
http://millersoils.pl/catalog/64-seria-premium z niepewnego zródła bym napewno żadnego oleju nie kupił a słyszałem o Millersie z okolic Poznania ( nie od oficjalnego dytrybutora) ...który pozostawiał wiele dożyczenia.
Gdzie kupić? ---> http://www.millersoils.pl/gdzie-kupic/
DIFF
Wyłączny dystrybutor Millers Oils w Polsce :roll:
ul.Kolejowa 15
58-100 Świdnica
e-mail: [email protected]
tel. 748522090
fax 748522090
Ktoś z Forum OCP jeździ na Millersie ? Moze by sie ujawnił i napisał o tym oleju opinię.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Specyfic 507.00 ( mocniejszy odrobinę ) http://www.motul.com/system/product_...pdf?1290086773 vs http://www.motul.com/system/product_...pdf?1290086771 (ten X-clean+ jest bardziej uniwersalny i chyba nowszy...ma najnowsze normy nawet Mercedesa, BMW, Porsche...) a Specyfic dedykowany do silników VW ... hmm ja jednak do diesla 1,6 brał bym X-clean+ a Specyfica do 2.0 z DPF-emPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaZamieszczone przez PAOLO ESCOCytat kolegi “bezduszny” z Racingforum.
Zresztą co tam papiery, i tak każdy z nas będzie kupować to w co wierzy a nie to co ma lepsze papiery
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOSpecyfic 507.00 ( mocniejszy odrobinę ) http://www.motul.com/system/product_...pdf?1290086773 vs http://www.motul.com/system/product_...pdf?1290086771 (ten X-clean+ jest bardziej uniwersalny i chyba nowszy...ma najnowsze normy nawet Mercedesa, BMW, Porsche...) a Specyfic dedykowany do silników VW ... hmm ja jednak do diesla 1,6 brał bym X-clean+ a Specyfica do 2.0 z DPF-em
EDIT
Paolo Esco - ja tak w ogole strzelilem motula. a moze w podobnej cenie znasz cos lepszego do mojego diesla?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oktawerZresztą co tam papiery, i tak każdy z nas będzie kupować to w co wierzy a nie to co ma lepsze papiery
Zamieszczone przez xtremesystemsja tak w ogole strzelilem motula. a może w podobnej cenie znasz cos lepszego do mojego diesla?
Jeżdzisz po mieście? Trasa? Dłogie, krótkie odcinki? Co ile olej ma byc zmieniany ? LL czy co 15 tys?
Zamieszczone przez xtremesystemspowiadasz ze x-clean bedzie lepszy?
W jakiej cenie masz tego X-Clena + ? żebym miał jakieś odniesienie...
:roll:
Miałem sie jeszcze spytać....
Kto jeżdzi na Totalu / Elfie :?: i jak Wam sie te oleje w silniku spisują ...bo różne opinie o tych olejach się słyszy.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
olej zmieniany co 15 tys.
czesciej jezdze miasto. choc raz na 2-3 miesiace robie trase ok 700km
dodatkowo ok.2 razy w miesiacu robie traski kolo 100-200km
specyfica mam za 175
xclean za 145
nie wiem jaki teraz mam olej ( ten co fabryka dala) , ale na szczescie go nie przybywa mimo dpf.
wiec moze taki co jest? (jaki leja standardowo w skodzie ? castrol?)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOKto jeżdzi na Totalu / Elfie
Komentarz
-
-
Paolo Esco ja jeżdżę na Millersie, dokładnie na XF C3 5W-30 (Astra 1.7 CDTI). Złego słowa o tym oleju powiedzieć nie mogę. Kupiłem auto zalane było 10W-40 zrobiłem więc przesiadkę na 5W-30. Na Millersie przelatałem już jakieś 130 tys. i od wymiany do wymiany nie zrobiłem jeszcze nigdy żadnej dolewki (wymiany co max 15 tys i komplet filtrów do tego). Silnik jest po programie i łatwo u mnie nie ma. Jeżdżę dużo. Czasami parę kilometrów czasami długie trasy. W śląskich korkach też się stoi i po autostradzie też się lata. Ostatnio podkusiło mnie by wypróbować Fuchsa Pro Flex XTL i obecnie moja Astra ma z nim romans (na razie jakieś parę set km więc za krótko by coś więcej napisać). Jednak czeka mnie długa trasa wakacyjna więc jak wrócę to mogę coś więcej napisać w odniesieniu do Millersa.
Komentarz
-
-
Ja również mam zalanego Amsoila AFL 5W-40, do Astry G 2.0 DTI, przejechałem na nim około 8tyś km, poprzednio był Motul 8100 X-Cess 5W-40. Powiem tak, najlepszy olej jaki dotąd miałem zalany, niedawno miałem wymienianą uszczelkę pokrywy zaworów, przez starość sparciała i musiałem wymienić na nową, mechanik zapytał się jakiego oleju używam bo dawno nie widział tak czystego silnika z takim przebiegiem (260tyś km). Silnik wyraźnie chodzi ciszej i bardzo równomiernie (już na Motulu bardzo dobrze chodził), szybko się nagrzewa, zdecydowanie zaleje go po raz kolejny. W skrzyni mam zalany Amsoil MTG, biegi wrzuca się zdecydowanie lżej, na poprzednim oleju GM, z trudem wrzucałem 1,2 niestety jest to mankament w Astrze, po przesmarowaniu cięgien i zalaniu MTG, jest zdecydowanie lepiej, biegi wrzuca się lekko i przyjemnie, choć nadal czasem 1 się przytnie i trzeba włożyć trochę siły, choć i tak jest dużo lepiej niż było.
U mnie taki zestaw zagościł 8tys km temu
Komentarz
-
Komentarz