Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Seed
    Elegance
    • 2010
    • 875
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Zamieszczone przez Radekp
    Millers robi swoje sandały , Motul swoje a LM swoje, tylko cholera wie które są z "airem" a które z wkładką ortopedyczną heheh
    zależy mi na bezpośrednim porównaniu parametrów
    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez Seed
      możecie skonfronotać bezpośrednio olej Millers CFS 5W-40 oraz XFS 5w40 oraz XF LONGLIFE 5w30 do odpowiedników tych olejów z LM, Motula i Amsoila - może jeszcze dorzucić do zestawienia np. Quaker State Synqest 5w40.
      Zależy mi na takim porównaniu parametrów i sprawdzeniu co Millers sobą reprezentuje.
      Seed idziesz na łatwiznę :szeroki_usmiech sam być zrobił takie zestawienie przeciez chyba wiesz co masz brać pod uwagę.
      To mają być oleje do PD czy VP? czy poprostu konfrontacja marek? :roll:
      Miałem robić Top Listę ..ale poczeka. Jak się dam radę zalogować na forum :diabelski_usmiech to wieczorem dodam.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Seed
        Elegance
        • 2010
        • 875
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Zamieszczone przez Seed
        możecie skonfronotać bezpośrednio olej Millers CFS 5W-40 oraz XFS 5w40 oraz XF LONGLIFE 5w30 do odpowiedników tych olejów z LM, Motula i Amsoila - może jeszcze dorzucić do zestawienia np. Quaker State Synqest 5w40.
        Zależy mi na takim porównaniu parametrów i sprawdzeniu co Millers sobą reprezentuje.
        Seed idziesz na łatwiznę :szeroki_usmiech sam być zrobił takie zestawienie przeciez chyba wiesz co masz brać pod uwagę.
        To mają być oleje do PD czy VP? czy poprostu konfrontacja marek? :roll:
        Miałem robić Top Listę ..ale poczeka. Jak się dam radę zalogować na forum :diabelski_usmiech to wieczorem dodam.
        paolo - glowne produkty z adekwatnymi w innych markach. raptem 3 konfrontacje. wiem, ze lubisz takie akcje - ja moge walnac babola - takiej wiedzy jak Ty nie mam. czekam do wieczora w takim razie. nie raz slyszalem, ze wszystkie oleje typu LM czy Motul sa dobre ale Millers to bije na łeb reszte.
        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Seed
          wszystkie oleje typu LM czy Motul sa dobre ale Millers to bije na łeb reszte.
          :roll: noooo nie do końca :P

          Cytat kolegi “bezduszny” z Racingforum.

          Są oleje które są lepsze mimo gorszego wskaźnika lepkości ...
          Sa oleje które lepiej uszczelnia cały układ mimo jakby się wydawało gorszej charakterystyce przedstawionej na papierku.
          Sa oleje które mimo wyzszego wskaźnika lepkości i niższej samej lepkości w 40 i 100st. lepiej doszczelnią układ smarowania a silniki będą na nich lepiej pracować w porównaniu do oleju o niższym IL i niższej charakterystyce lepkosciowej...

          Olej olejowi nie równy....
          Indeks to informacja o odporności oleju na zmianę lepkości wraz ze wzrostem/zmianami temperatury... i niski indeks NIE oznacza, że olej ma wysoką lepkość w niskiej temperaturze.

          Jest to olej o innej charakterystyce. Nie można mówić, że jest lepszy czy gorszy (chyba, że przy podaniu konkretnego silnika w konkretnym stanie) po prostu jest inny.

          Olej w określonym zakresie temperatury ma wykazywać większą lepkość kinematyczną by w ten sposób "uszczelniać" silnik zanim ten osiągnie swoją temperaturę pracy a co za tym idzie też i "pasowanie".

          O ile wysoki indeks (powyżej 200) świetnie sprawdzi się w samochodach typu STI czy EVO używanych zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem (nie mam tu na myśli lansu).... o tyle niski indeks dobrze będzie się sprawdzał w samochodach których silniku już są odrobinę "zmęczone".
          Taki olej będzie powodował mniejsze błękitno-niebieskie dymienie na zimno, gdyż olej w niższych temperaturach ma wyższą lepkość przez co bardziej "uszczelnia".

          Każda konstrukcja jest zoptymalizowana do pewnego przedziału lepkościowego co różnie jest ujęte w książkach serwisowych.”

          k Dobre ujęcie tematu lepkości - to wystarczy jako wstęp.

          Pierowe dane tych olejów wyglądają nastepująco :arrow:

          Millers CFS 5W-40
          Znacznie przewyższa wymagania API SL/CF, oraz ACEA A3/A4
          Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów, których producent zaleca olej 5w30.
          Maksmalna stała temperatura do 1250C, chwilowo nawet do 1500C.
          SAE 5W40
          Ciężar właściwy przy 15oC:… 0,862
          Lepkość kinematyczna przy 10C 14,0 cSt
          Lepkość kinematycza przy 40C 75 cSt
          Indeks lepkości 190
          Temperatura krzepnięcia - 30C
          Temperatura zapłonu 210C
          Lepkość na zimno przy -30C… :? 6,600 cP ( no nie jest to olej do użytku całorocznego chyba, że ktoś lubi jak mu na mrozie szklanki w silniku grają ) ale do ostrej jazdy zdecydowanie się nadaje.

          Millers XFS 5w40
          API SL, CF , ACEA A3/B3
          VW 500.00, 501.01, 502.00, 505.00
          Ciężar właściwy przy 150C…0,855
          Lepkość kinematyczna przy 100C… 13,8 cSt
          Lepkość kinematycza przy 40C… 86 cSt
          Indeks lepkości… 165
          Temperatura krzepnięcia… -42oC
          Temperatura zapłonu… 220C
          Lepkość na zimno przy -30C…6,590 cP ...tragiczna

          XF Longlife 5w30 507.00
          ACEA A3/B4
          VW 504.00/507.00
          klasa lepkości: 5W/30
          Ciężar właściwy przy 150C: 0,849
          Lepkość kinematyczna przy 100C: 11,9 cSt
          Lepkość kinematyczna przy 40C: 71,0 cSt
          Indeks lepkości: 158
          Temperatura krzepnięcia: -40 C przeciętnie
          Temperatura zapłonu: 210 C
          Lepkość na zimno przy -30 C 6,140 cP słaboooo jak na taki …olej!!!

          Brakuje mi w Millersie Noacka, HTHS, TBN !
          Więc można tylko zgadywać że HTHS >3,5
          NOACK i TBN to niewiadoma…jedynie przyblizona może być na podstawie norm ACEA.


          TITAN GT1 Pro Flex 5W/30
          (raczej olej do OPLA ale posiada VW 505.01) baza olejowa to wysoko obrobiony olej mineralny z dodatkami – nowoczesny bardzo dobrej jakości HC. ACEA C3 , A3/B4
          API SM . Dobrze sprawdzi się w ruchu miejskim przy ciągłym odpalaniu auta i krótkich odcinkach jazdy.
          Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 63 albo 71 mm²/s
          Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11,7 mm²/s
          Indeks lepkości 171
          Lepkość w temperaturze -30 ° C (CCS) 6000 - tak sobie
          Temperatura płynięcia : BRAK ???
          Temperatura zapłonu 230 C
          TBN : >6 mg KOH/g
          HTHS viscosity 3.5

          Zawartość popiołu siarczanowego jest bardzo niska ze względu na ochronę katalizatorów i DPF-a
          Dobra, stała ochrona przed zużyciem, nawet przy pełnym obciążeniu.
          Zapewnia dobre właściwości przy zimnym starcie i prawidłowe smarowanie silnika.
          Zastosowanie do silników wysokoprężnych i benzynowych (o niższych pojemnościach)
          Zmniejsza powstawanie osadów w silniku i turbosprężarce.
          Niskie zużycie oleju, minimum strat wskutek parowania. Niski NOACK .
          3% redukcja zużycia paliwa

          TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 VW 507.00 - typowy olej do silnika z filtrem cząstek stałych , plusem jest syntetyczna baza olejowa
          ACEA A3 / ACEA B4 /C3
          API SM/CF
          Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 71,1 mm²/s
          Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.6 mm²/s - obniżona lepkości do zastosowania całorocznego – oszczędza paliwo
          Indeks lepkości: 155 – słaby jak na olej 5W/30 z norma VW 507.00…..powinien być zdecydowanie powyżej 160
          Temperatura płynięcia : - 42 C bardzo dobra
          Temperatura zapłonu 210 C - przeciętna mogło by być lepiej
          TBN : >6 mg KOH/g
          HTHS viscosity minimum > 3.5
          olej w technologii Mid SAPS/Low Saps

          TITAN GT1 5W/40
          ACEA A3 / ACEA B4 / C3
          API SM/CF
          VW 502 00/505 00/505 01
          Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 85 mm²/s
          Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 14,2 mm²/s
          Indeks lepkości…? wstydzą się ?
          Temperatura płynięcia : - 42 C
          Temperatura zapłonu 250 C bardzo dobra
          Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
          TBN : >6 mg KOH/g
          HTHS viscosity >3.5
          lepkość strukturalna CCS w -30 C 6100 mPas – wmiarę choć mogło by być poniżej 6000 wtedy było by dużo lepiej

          MOTUL 8100 X-clean C3 SAE 5W40
          ACEA A3/B4/C3 API SM/CF
          WŁASCIWOSCI
          Klasa lepkosci 5W-40
          Gestosc w temp. 15oC ASTM D 0.845
          Lepkosc w temp. 100 C 14.1 mm2/s
          Lepkosc w temp. 40 C 84.7 mm2/s
          Wskaznik lepkosci 172
          Punkt płynięcia -39C
          Temperatura zapłonu 234C
          TBN 7,5 mg KOH/g
          ( Olej zaprojektowany do ostatniej generacji samochodów, z silnikami turbo Diesel lub bezpośrednie silników benzynowych, EURO IV rozporządzenia emisji, wymagającymi olejów silnikowych ACEA C3, o wysokiej HTHS (> 3.5 mPa.s)
          i spełnia VW 505.01

          Motol Specific 504 00 507 00
          STANDARDY: ACEA A3 / B4 / C3 "
          VW 504.00/507.00
          Gęstość w 20 C 0,848
          Lepkość w 100 C 11,7mm2/s
          Lepkość w 40 C 72,3mm2/s
          Wskaźnik lepkości 157
          Punkt zapłonu 242C wysoko
          Punkt zamarzania -39oC
          TBN 7,2 mg KOH/g (dobry wynik jak zawsze przy Motulu)
          HTHS viscosity >3.5
          olej w technologii Mid SAPS

          MOTUL 8100 X-Cess 5W-40 ACEA VW 505.00
          API SL/CF
          ACEA A3-04/B3/B4-04
          Klasa lepkosci 5W-40
          Gestosc w temp. 15 C 0.850
          Lepkosc w temp. 100 C 14,00 mm2/s
          Lepkosc w temp. 40 C 83,1 mm2/s
          Wskaznik lepkosci 173
          Punkt płyniecia -39 C
          Temperatura zapłonu 228 C wysoka
          TBN 10,3 mg KOH/g

          Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40
          Baza PAO, paliwooszczedny olej do Diesla
          VW 505.00
          ACEA B4-04;
          API CF - olej specjanie opracowany dla silników diesla
          Lepkość w 100°C : 14,8 mm²/
          Lepkość w 40°C : 92 mm²/s
          Tem. płynięcia -45 wysoka
          Temperatura zapłonu 230 wysoka
          TBN Total Base Number powyżej 8 mg KOH/g
          HTHS viscosity >3.6

          Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 – jeden z najnowocześniejszych olejów Liqui Moly
          (olej w technologii syntetycznej - za to naprawdę bardzo dobry)
          API SM/CF
          ACEA A3-04/B4-04 C3-08 (C3-08 to najnowsza norma dla silników Diesla i benzynowych wyposażonych w DPF-a i Katalizator)
          SAE klasa lepkości:…5W30
          Lepkość kinematyczna przy 100C… 11,6 cSt (obniżona lepkość)
          Lepkość kinematyczna przy 40C… 64,0 cSt (obniżona lepkość)
          Indeks lepkości…178 o niebo lepsze niż TITAN GT1 PRO C-3 5W-30!!! oraz Valvoline i Millers można jak się chce :wink:
          Temperatura krzepnięcia… -36
          Temperatura zapłonu… 232 dobra

          Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30
          API SM/CF
          ACEA A3-04/B4-04/C3-04
          VW 504.00/507.00
          LIQUI MOLY zaleca ten produkt dla pojazdów z następującymi specyfikacjami: ACEA A5/B5/C2
          Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 72 mm²/s
          Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.8 mm²/s
          Indeks lepkości: 160 … prawie jak Fuchs GT1 Pro C3 …taki urok olejów do DPFa
          Temperatura płynięcia : - 45 C
          Temperatura zapłonu 232 C dobrze
          Popiół / siarka: 0.6 g/100 g < 0.80 g/100 g
          TBN : 6.2 mg KOH/g
          HTHS viscosity >3.5

          Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40
          ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ;
          API SM/CF
          VW 502.00 / 505.00 / 505.01
          Lepkość w 100°C : 14 mm²/s
          Lepkość w 40°C : 85 mm²/s
          Indeks lepkości : 170
          Tem. płynięcia -36/-39 spotkałem dwa parametry
          Temperatura zapłonu 215
          Popiół / siarka 0.8 g/100 g
          TBN Total Base Number 7.6 mg KOH/g
          HTHS viscosity >3.5

          Amsoil European Car 5W-40 Motor Oil (AFL)
          Kinematic Viscosity 100°C 13.7
          Kinematic Viscosity 40°C, 82.2
          Viscosity Index 171
          Viscosity CCS, 5171 (-30) dobrze
          Flash Point °C 230 (446)
          Fire Point °C 248 (478)
          Pour Point °C -43 (-45)
          Noack 8.9
          Total Base Number 8.0
          HTHS 3.8 wysoki

          Quaker State Synqest 5w40
          – wysokor rafinowany olej mineralny - bardzo dobrej jakości HC na pewno nie pełen syntetyk

          API SL/CF, ACEA A3/B3/B4-98, VW 505.00
          Lepkość w 100 C 14,40 mm2/s
          Lepkość w 40 C 87,4 mm2/s
          Temperatura płynięcia, max (&ordm;C) -40
          Temperatura zapłonu 223
          Liczba zasadowa (mgKOH) 10,7
          HTHS 3,5

          LOTOS TRAFFIC PRO SAE 5W40 VW 505.01 (wg. Wydanie nr 2 - Aktualizacja: 15.11.2010)SM/CF z formułą Thermal Control

          Lepkość kinematyczna w temp. 100 C 14,12
          Wskaźnik lepkości, min 172
          Temperatura płynięcia -39
          Temperatura zapłonu 242
          Liczba zasadowa (mgKOH) 7
          HTHS 3,66
          lepkość strukturalna CCS w -30°C 5240 - ładnie :shock:
          NOACK 7,4

          LOTOS QUAZAR LL III 5w30
          1. lepkość kinematyczna w 100°C 12
          2. lepkość kinematyczna w 40°C 73
          3. temperatura płynięcia -36
          4. temperatura zapłonu 224
          5. TBN 6
          6. wskaźnik lepkości 161
          7. lepkość strukturalna CCS w -30°C 6200 słabo

          Do wyboru są jeszcze:

          Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30
          ACEA A3/B4-04 ACEA C2/C3 5W-30
          VW 504.00/VW 507.00 5W-30
          Viscosity, mm2/s 40C 69.5
          Viscosity, mm2/s 100C 11.5
          Viscosity Index 160
          Pour Point -42
          Flash Point, 226
          Specific Gravity 15C 0.850
          TBN; mg KOH/g 5.9
          HTHS viscosity >3.5
          wykonany w technologii „Mid SAPS” - Formuła “low-SAPS” dostępna jest w SynPower MST i SynPower ENV

          TOTAL QUARTZ INEO 504/507 5W30
          ACEA A3-04/B4-04
          VW 504.00/507.00 + VW 503.01
          Lepkość w 100oC 11,8 mm2/s
          Lepkość w 40oC 71,2 mm2/s
          Wskaźnik lepkości 161
          Punkt zapłonu 234C
          Punkt zamarzania -42oC
          HTHS viscosity >3.5
          TBN - 5,8
          olej w technologii Low SAPS -wyłącznie do 1,6 CR nie do 1,9 TDI

          Zamieszczone przez Seed
          raptem 3 konfrontacje
          miały być trzy :roll:
          To teraz ktoś może podsumować to zestawienie.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            Ło matko ...

            Paolo:




            Dobra teraz dwa słowa do ojca dyrektora :-)

            Oleje wyczynowe maja nieco inna kompozycję, mają nawalone dodatków antyzyżyciowych czesto cynku na poziomie ponad grubo 1300ppm.
            Maja dobrze chronić silnik bo katalizatorów w takich autach nie ma i jest tylko rura :-)

            W olejach z normami VW sa inne dodatki które powodują że olej ma inne przeznaczenie :-)

            Więc stawianie oleju CFS obok olejów do cywilnych samochodów jest troszkę niecelowe.
            pomijam indeksację Millersa bo sam CFS jest olejem OK ale raczej do innych zastosowań.
            Dytko na tym jeździ więc raczej jest OK bo do poważnych silników nie leje się tanich olejów ogólno dostepnych w marketach.

            Choć ja leje może cos innego do silników sportowych i zmodyfikowanych .
            Takie oleje daja radę kiedy kolektory wydechowe robia się czerwone, nadmuch czesto ma wartość 2 barów predkości obrotowe po 8000rpm , tutaj wiekszość olejów oprócz CFS idzie natychmiast w kanał z wyzej wymienionych.

            Ale przy całorocznej eksploatacji taki CFS wg. mnie polegnie w stosunku do wiekszej połowy wymienionych olejów.

            Więc trzeba załozyć jakiś kompromis bo cos co jest do wszystkiego jest du bani.
            Każdy olej ma swoje konkretne zastosowanie.
            Problem w tym aby znaleźć jakies optimum które da nam ochrone silnika, nowoczesnych systemów oczyszczania spalin i jakieś oszczedności w kieszeni.

            Te dane w kartach tez czesto się nie zgadzają i bywaja odchyłki :-)

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 85 mm²/s
            Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 14,2 mm²/s
            Indeks lepkości…? wstydzą się ?
            Nie po prostu nie podali indeks wylicza się na podstawie algorytmu z dwóch temp. 40st.C i 100st.C :-)
            Bedzie cos ok. 170 plus minus
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez Pidziek
              Nie po prostu nie podali indeks wylicza się na podstawie algorytmu z dwóch temp. 40st.C i 100st.C
              http://translate.googleusercontent.c...XyD4RdCaIgqFZQ dokładnie 173,8 :P czyli OK.

              Zamieszczone przez Pidziek
              W olejach z normami VW sa inne dodatki które powodują że olej ma inne przeznaczenie
              dokładnie. Dlatego nie pokusiłem się o porównanie tych olejów ze sobą a jedynie o zestawienie parametrów.
              Porównać można oleje o tej samej lepkości i specyfikacji VW - wtedy będzie to wmiarę obiektywne.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Pidziek napisał/a:
                W olejach z normami VW sa inne dodatki które powodują że olej ma inne przeznaczenie
                dokładnie. Dlatego nie pokusiłem się o porównanie tych olejów ze sobą a jedynie o zestawienie parametrów.
                Porównać można oleje o tej samej lepkości i specyfikacji VW - wtedy będzie to wmiarę obiektywne.
                Zgadza się :-)
                W sporcie niestety te parametry czesto nie sa taką wykładnią, silniki zazwyczaj maja pracować w pewnych zakresach temperatur a jazda kiedy olej ma niewłaściwą temperaturę może się skończyć dla silnika nie ciekawie.
                Tam czesto są mocno zmodyfikowane pompy olejowe, filtry oleju bez zaworów itp.
                No i ciśnienie i temperatura przy extremalnych warunkach...tutaj niestety budzetowy zakup oleju opartego na bazach HC czy nawet przy udziale wiekszej zawartości baz PAO, estrów też nie zda rezultatu.
                W takich olejach dochodza specjalne modyfikatory tarcia przykładowo cynku które uaktywniają się dopiero w pewnych temperaturach np. 90 st.C

                Zobaczcie nasze znajome auto w którym włączam mój inwentarz twórczy jeśli chodzi o smarowidła, jak się ładnie zachowuje turbo i jak nagrzewa kolektor jak extremalne warunki musi znieść olej żeby to wszystko podnieść:




                O ile olej z doskonałymi normami VW bedzie doskonale spisywał się przy codziennej nawet dynamicznej jeździe to przy takim nadmuchu, temperaturze i ciśnieniu niestety trwało by to bardzo , bardzo krótko.
                Inna sprawa że taki olej w takich warunkach to maks ok. 3000 mil a oleje z normami VW maja robić cały rok i chronić silnik oraz nie drażnić ekologów :-)

                Tak że uważam że przede wszystkich indywidalne podejście do konkretnej aplikacji, silnika.
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • beaviso
                  Elegance
                  • 2010
                  • 767
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  LOTOS TRAFFIC PRO SAE 5W40 VW 505.01
                  SM/CF z formułą Thermal Control
                  Lepkość kinematyczna w temp. 100 C 13,80 / 14,12 --> 14,12
                  Wskaźnik lepkości, min 170 --> 172
                  Temperatura płynięcia -39 / -40 --> -39
                  Temperatura zapłonu 233 /242 --> 242
                  Liczba zasadowa (mgKOH) 7,3 --> 7,0
                  HTHS 3,66 OK
                  lepkość strukturalna CCS w -30°C 6110 --> 5240
                  NOACK 7,4 OK
                  Korekty powyżej wg karty charakterystyki aktualnie dostępnej na stronie producenta, wyd. 2 aktualizowane w listopadzie 2010.

                  M.
                  666 4U

                  Komentarz

                  • Dzida
                    RS
                    • 2006
                    • 2253

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Cytat kolegi “bezduszny” z Racingforum.
                    Nie wiem czy pamiętasz ale kolega "bezduszny" gościł na tym forum i nie traktowałbym jego wypowiedzi bardzo serio.

                    Komentarz

                    • Seed
                      Elegance
                      • 2010
                      • 875
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Zamieszczone przez Dzida
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Cytat kolegi “bezduszny” z Racingforum.
                      Nie wiem czy pamiętasz ale kolega "bezduszny" gościł na tym forum i nie traktowałbym jego wypowiedzi bardzo serio.
                      ja również


                      spojrzcie na 0W-30

                      Millers XF 0w30 - cena 250 PLN - ponoc estrowy...

                      ACEA A1B1 oraz A5B5
                      ACEA B3
                      API CH4
                      SAE klasa lepkości: 0W30
                      Ciężar właściwy przy 150C 0,856
                      Lepkość kinematyczna przy 1000C 9,4 cSt
                      Lepkość kinematycza przy 400C 52,6 cSt -
                      Indeks lepkości 164 -
                      Temperatura krzepnięcia -36 -
                      Temperatura zapłonu 205 -
                      Lepkość na zimno przy -30C 6,100 cP -


                      MOTUL 8100 X- lite 0W-30
                      - cena 185 PLN - estrowy

                      ACEA A3 / B4 API SL / CF
                      Viscosity grade SAE J 300 0W-30
                      Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.853
                      Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 68.7 mm²/s -
                      Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.9 mm²/s -
                      HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.57 mPa.s -
                      Viscosity index ASTM D2270 171 - l
                      Pour point ASTM D97 -54°C / -65.2°F -
                      Flash point ASTM D92 232°C / 450°F -
                      Sulfated ash ASTM D874 1.5% weight
                      TBN ASTM D2896 11.2 mg KOH/g -
                      Viscosity on -30C - 5,550 cP -

                      Nie wiem jak można wywyższać Millersa i dyktować cenę 250 PLN za shit.

                      i jeszcze dopisuję Fuchsa

                      Fuchs TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30
                      Specific gravity @ 15ºC g/ml 0.856

                      Kinematic viscosity
                      @ 100ºC 9.6 mm2/s
                      @ 40ºC 52.6 mm2/s

                      Viscosity index 167
                      Flash point ºC 223
                      Pour point ºC -39

                      W porównaniu do Motula - porażka.
                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez beaviso
                        Korekty powyżej wg karty charakterystyki aktualnie dostępnej na stronie producenta, wyd. 2 aktualizowane w listopadzie 2010
                        ok - poprawiłem, dzięki

                        [ Dodano: Wto 26 Lip, 11 12:53 ]
                        Millers XF 0w30 ---> Przewyższa wymagania ACEA A5B5 ---> niskolepkosciowy, paliwooszczędny olej.
                        Zamieszczone przez Seed
                        Temperatura krzepnięcia -36
                        Temperatura zapłonu 205
                        Lepkość na zimno przy -30 C 6,100 cP -
                        CCS i temp. płyniecia szału nie robią.
                        Już lepiej na papierze wypada MOTUL 8100 X- lite 0W-30 i to zdecydowanie.
                        Zamieszczone przez Seed
                        temp płynięcia -54°C
                        temp zapłonu 232°C
                        Lepkość na zimno przy -30 C CCS - 5,550 cP -
                        ale podejrzewam, ze własnie Millers z ACEA A5B5 sprawdzi się bardziej w jezdzie na krótkich odcinkach w mieście. Lepkość kinematyczna Millersa wskazuje, że silnik powinien być chroniony idealnie już od samego poczatku pracy ...Motul lepiej ochroni silnik w trakcie normalnej pracy (przy temp +- 100C) inedksy lepkościowe też te oleje mają podobne ...ale Motul wyglada na olej który ma lepsze "bardziej wytrzymałe parametry" ---> ale tylko na papierze bo jak będzie w praktyce to trzeba to sprawdzić. Zarówno jeden jak i drugi olej dedykowane dla jednostek VW sprawdzą się pewnie bardzo dobrze.
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Są oleje które są lepsze mimo gorszego wskaźnika lepkości ...
                        Sa oleje które lepiej uszczelnia cały układ mimo jakby się wydawało gorszej charakterystyce przedstawionej na papierku.
                        Sa oleje które mimo wyzszego wskaźnika lepkości i niższej samej lepkości w 40 i 100st. lepiej doszczelnią układ smarowania a silniki będą na nich lepiej pracować w porównaniu do oleju o niższym IL i niższej charakterystyce lepkosciowej...
                        papierowe dane nie odpowiedza jak w danym silniku zachowa się konkretny olej. Oba oleje są specjalnie skomponowane do silników VW i warto przy zakupie zwrócić na to uwagę - zapewnią dobrą ochronę silnika w trakcie normalnej eksploatacji (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku bo do "upalania" to one nie są przeznaczone)....

                        Zamieszczone przez Seed
                        Fuchs TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30

                        Kinematic viscosity
                        100&ordm;C 9.6
                        40&ordm;C 52.6
                        Viscosity index 167
                        Flash point &ordm;C 223
                        Pour point &ordm;C -39
                        W porównaniu do Motula - porażka.
                        tez bym chyba tak nie powiedział. Ten olej z ACEA A5B5 to odpowiednik w/w Millersa 0W/30 i tak jak on dedykowany do konkretnych jednostek ---> Minimal Oil Consumption.
                        Dobrze zabezpieczy silnik przy starcie na zimno i błyskawicznie rozprowadzi w nim olej a co widać jest odporny na ścinanie i wysokie temperatury (temp. zapłonu +223 C a Millers tylko 205 C) co gwarantuje dobre smarowanie nawet w warunkach wysokiej temperatury...ale to też nie jest podstawowym wyznacznikiem i nie można powiedzieć że akurat "Ten" bedzie lepszy.

                        Fuchsa TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30 z tego co widziałem w Polsce jak zwykle sie nie kupi, dlatego nie ma co nad nim rozpisywać. Podobnie słyszałem, że u Millersa, pomimo tego iż dany produkt widnieje na stronie oficjalnego sklepu w necie to dostępnośc też pozostawia wiele do życzenia i trzeba na niego "trochę" poczekać... :evil:
                        http://millersoils.pl/catalog/64-seria-premium z niepewnego zródła bym napewno żadnego oleju nie kupił a słyszałem o Millersie z okolic Poznania ( nie od oficjalnego dytrybutora) ...który pozostawiał wiele dożyczenia.
                        Gdzie kupić? ---> http://www.millersoils.pl/gdzie-kupic/

                        DIFF
                        Wyłączny dystrybutor Millers Oils w Polsce :roll:
                        ul.Kolejowa 15
                        58-100 Świdnica
                        e-mail: [email protected]
                        tel. 748522090
                        fax 748522090

                        Ktoś z Forum OCP jeździ na Millersie ? Moze by sie ujawnił i napisał o tym oleju opinię.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          co bedzie lepsze do fabii 1.6 tdi 105 hp .CAYC ??
                          Motul Specyfic 507.00
                          Motul X-clean+ z norma 507.00

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Specyfic 507.00 ( mocniejszy odrobinę ) http://www.motul.com/system/product_...pdf?1290086773 vs http://www.motul.com/system/product_...pdf?1290086771 (ten X-clean+ jest bardziej uniwersalny i chyba nowszy...ma najnowsze normy nawet Mercedesa, BMW, Porsche...) a Specyfic dedykowany do silników VW ... hmm ja jednak do diesla 1,6 brał bym X-clean+ a Specyfica do 2.0 z DPF-em
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • oktawer
                              Classic
                              • 2011
                              • 31

                              Zamieszczone przez Dzida
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Cytat kolegi “bezduszny” z Racingforum.
                              Nie wiem czy pamiętasz ale kolega "bezduszny" gościł na tym forum i nie traktowałbym jego wypowiedzi bardzo serio.
                              Bezduszny jest stronniczy i pewny, że tylko on wie wszystko o olejach... Choć zgadzam się z nim, że parametry na papierze niekoniecznie przekładają się na rzeczywistą jakość oleju. Papier wszystko przyjmie
                              Zresztą co tam papiery, i tak każdy z nas będzie kupować to w co wierzy a nie to co ma lepsze papiery

                              Komentarz

                              • xtremesystems
                                RS
                                • 2010
                                • 2254
                                • Hyundai

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Specyfic 507.00 ( mocniejszy odrobinę ) http://www.motul.com/system/product_...pdf?1290086773 vs http://www.motul.com/system/product_...pdf?1290086771 (ten X-clean+ jest bardziej uniwersalny i chyba nowszy...ma najnowsze normy nawet Mercedesa, BMW, Porsche...) a Specyfic dedykowany do silników VW ... hmm ja jednak do diesla 1,6 brał bym X-clean+ a Specyfica do 2.0 z DPF-em
                                ja tez mam dpf-a w tym 1,6 i mimo tego powiadasz ze x-clean bedzie lepszy?

                                EDIT
                                Paolo Esco - ja tak w ogole strzelilem motula. a moze w podobnej cenie znasz cos lepszego do mojego diesla?

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez oktawer
                                  Zresztą co tam papiery, i tak każdy z nas będzie kupować to w co wierzy a nie to co ma lepsze papiery
                                  haha no właśnie ale myślę, że to się powoli zmienia i ludzie coraz bardziej zwracają uwagę na to, że niekiedy taniej w podobnej cenie moga kupić lepszy olej.

                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                  ja tak w ogole strzelilem motula. a może w podobnej cenie znasz cos lepszego do mojego diesla?
                                  coś tam poszukam na wieczór.
                                  Jeżdzisz po mieście? Trasa? Dłogie, krótkie odcinki? Co ile olej ma byc zmieniany ? LL czy co 15 tys?

                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                  powiadasz ze x-clean bedzie lepszy?
                                  myślę, że do 1,6 CR w sam raz ale Specyfica 5W/30 507.00 też możesz śmiało kupić "prawie identyczne" mają parametry.

                                  W jakiej cenie masz tego X-Clena + ? żebym miał jakieś odniesienie...


                                  :roll:
                                  Miałem sie jeszcze spytać....
                                  Kto jeżdzi na Totalu / Elfie :?: i jak Wam sie te oleje w silniku spisują ...bo różne opinie o tych olejach się słyszy.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • xtremesystems
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2254
                                    • Hyundai

                                    olej zmieniany co 15 tys.
                                    czesciej jezdze miasto. choc raz na 2-3 miesiace robie trase ok 700km
                                    dodatkowo ok.2 razy w miesiacu robie traski kolo 100-200km

                                    specyfica mam za 175
                                    xclean za 145


                                    nie wiem jaki teraz mam olej ( ten co fabryka dala) , ale na szczescie go nie przybywa mimo dpf.
                                    wiec moze taki co jest? (jaki leja standardowo w skodzie ? castrol?)

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez xtremesystems
                                      specyfica mam za 175
                                      xclean za 145
                                      to ja bym brał właśnie 8100 X-Clean +
                                      Dobry stosunek ceny do jakości oleju...a tej różnicy nie zauważysz, chyba że na + dla X-Clean przy częstym uruchamianiu silnika.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        ok .dzieki za porade

                                        Komentarz

                                        • Dzida
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 2253

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Kto jeżdzi na Totalu / Elfie
                                          Ja mam u siebie w Kawie Elfa zalewanego od nowości, ubytków brak oliwa bardzo dobra, o lepkości 10W40 API SG JASO MA. (do mokrych sprzęgieł). Chciałbym zwrócić uwagę że jest to olej który smaruje silnik chłodzony powietrzem, w związku z tym musi naprawdę się "napocić" aby wszystko było OK.

                                          Komentarz

                                          • RobertM
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 74

                                            Paolo Esco ja jeżdżę na Millersie, dokładnie na XF C3 5W-30 (Astra 1.7 CDTI). Złego słowa o tym oleju powiedzieć nie mogę. Kupiłem auto zalane było 10W-40 zrobiłem więc przesiadkę na 5W-30. Na Millersie przelatałem już jakieś 130 tys. i od wymiany do wymiany nie zrobiłem jeszcze nigdy żadnej dolewki (wymiany co max 15 tys i komplet filtrów do tego). Silnik jest po programie i łatwo u mnie nie ma. Jeżdżę dużo. Czasami parę kilometrów czasami długie trasy. W śląskich korkach też się stoi i po autostradzie też się lata. Ostatnio podkusiło mnie by wypróbować Fuchsa Pro Flex XTL i obecnie moja Astra ma z nim romans (na razie jakieś parę set km więc za krótko by coś więcej napisać). Jednak czeka mnie długa trasa wakacyjna więc jak wrócę to mogę coś więcej napisać w odniesieniu do Millersa.
                                            www.sklep-oleje.pl

                                            Komentarz

                                            • daneczek76
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 3642
                                              • Toyota

                                              A ja mogę się pochwalić dziś dotarł do mnie od kolegi Pidziek, niszowy co prawda produkt AMSOIL.
                                              Załączone pliki
                                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                daneczek76 - to czekamy na porównanie z poprzednimi olejami. Podziel się wrażeniami po wymianie. Będziesz robił płukankę?
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • Qbaas
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 16

                                                  Ja również mam zalanego Amsoila AFL 5W-40, do Astry G 2.0 DTI, przejechałem na nim około 8tyś km, poprzednio był Motul 8100 X-Cess 5W-40. Powiem tak, najlepszy olej jaki dotąd miałem zalany, niedawno miałem wymienianą uszczelkę pokrywy zaworów, przez starość sparciała i musiałem wymienić na nową, mechanik zapytał się jakiego oleju używam bo dawno nie widział tak czystego silnika z takim przebiegiem (260tyś km). Silnik wyraźnie chodzi ciszej i bardzo równomiernie (już na Motulu bardzo dobrze chodził), szybko się nagrzewa, zdecydowanie zaleje go po raz kolejny. W skrzyni mam zalany Amsoil MTG, biegi wrzuca się zdecydowanie lżej, na poprzednim oleju GM, z trudem wrzucałem 1,2 niestety jest to mankament w Astrze, po przesmarowaniu cięgien i zalaniu MTG, jest zdecydowanie lepiej, biegi wrzuca się lekko i przyjemnie, choć nadal czasem 1 się przytnie i trzeba włożyć trochę siły, choć i tak jest dużo lepiej niż było.

                                                  U mnie taki zestaw zagościł 8tys km temu
                                                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Qbaas - pełen wypas :hmm dodałem Twoją fotkę, żeby każdy widział. Ile taka przyjemność Ciebie kosztowała i gdzie kupowałeś Amsoila?
                                                    Załączone pliki
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...