Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    Zamieszczone przez Skodaoctavia
    Zamieszczone przez parasite
    Twój guru właśnie napisał, że lepkość zależy od silnika. Super, wziąłeś pod uwagę, że jak u ciebie 5W30 jest taki super, to nie znaczy, że np. u mnie się sprawdzi? Ja mam dużo starszą konstrukcję. Ciekawą przyjąłeś metodę badawczą. Sprawdziłeś na jednym silniku i teraz wszystkim udowadniasz swoją teorię, która to nie musi być prawdziwa w stosunku do mojego silnika i jak wynika z wcześniejszych postów - nie jest.
    Wyjaśnij zatem, dlaczego jedni z większych przedstawicieli niemieckiego przemysłu petrochemicznego rekomendują do Twojego silnika (też niemieckiego) następujące oleje, kolejność wg wagi rekomendacji:
    Fuchs:
    1.TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)
    2.TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)
    3.TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)

    LM:
    1.Top Tec 4200 5W-30
    2.Top Tec 4600 5W-30
    3.Leichtlauf High Tech 5W-40
    4.Super Leichtlauf 10W-40

    To, że sobie wlewasz olej 5W40, bo coś zasłyszałeś o czymś, czy o innym to sobie wlewaj, ale nie ogłupiaj innych, że olej np. 5W30 jest złym wyborem.
    Dlaczego jest lepszym, wydaje mi się, że nigdy tego nie zrozumiesz, ale najprościej mówiąc - wynika to z fizyki, mechaniki, mechaniki płynów, trybologii, reologii i pewnie paru innych dziedzin.
    Zauważyłem po tym co piszesz, jesteś dosyć konformistycznie nastawiony, wiedzę o olejach masz raczej skromną i opierasz się na ogół na opiniach innych. Jednak nie wiedzieć czemu z góry zakładasz, że wiedza na temat olejów np. osób które zarejestrowały się na forum wczoraj jest mniejsza niż osób, które zarejestrowały się 8 lat temu. Bo mniej więcej w takim tonie się wypowiadasz? Sądzisz, że o skali pojęcia o olejach i smarowaniu decyduje data rejestracji na forum?
    Ty masz zatem ogromną wiedzę, a nie potrafisz zweryfikować wyników.

    ACEA A3/B4
    VW 504 00/507 00
    MB 229.51
    BMW-Longlife04
    Jedynie Top Tec 4600 5W-30: ma tą norme, ale przy okazji ma też 505.01 co pewnie skutkuje małym TBN. Przy okazji, jeśli dobrze pamiętam katalog LM to właśnie ten olej w porównaniu do oleju 5W40 zapewnia mniejsząochronę silnika wg. LM, ale muszę to jeszcze sprawdzić bo nie mam go pod ręką. Po trzecie sam twierdzisz, ze wszystkie te karty można podważyć, a teraz nagle się jakąś wyszukiwarką podpierasz.
    Fakt z olejami nie mam nic wspólnego, chociaż już twój kumpel twierdził, ze jednak mam :P
    Ale jakbyś najpierw przeczytał wątek to byś się dowiedział, że dyskusja o niższej lepkości już była i dlaczego nie zapewnia ona dostatecznej ochrony silnika. Nawet w starej sondzie jeśli dobrze pamiętam pokazywali skutki cieńszego filmu olejowego. Nie wiem więc na jakiej podstawie wszystkich obrażasz i wszystkim wciskasz swoje rewolucje skoro kilka osób już Ci napisało dlaczego ten rodzaj oleju się nie nadaję do KAŻDEGO silnika. Nic nie zakładam, ale Wy poprostu unikacie odpowiedzi na posty, w których z praktyki innych wynika, że twoja teoria się nie sprawdza.

    Zamieszczone przez innova
    2) postanowiłeś poprzeglądać moją historię na forum a ja bym przykładowo na takie głupoty czasu nie marnował
    Dobra przyznaje się. Jestem marketingowcem LM. Ulżyło Ci? Myślisz, że mam czas czytać wszystkie twoje posty? Magisterkę mam na głowie więc sobie nie pochlebiaj. Raz już napisałem dlaczego to wyciągnąłem, ale skoro do Ciebie to nie dociera, tak jak i inne posty to ja chyba też już się zamknę, a wy sobie piszcie co chcecie. Zręcznie manipulujecie faktami

    Zamieszczone przez Skodaoctavia
    ale nie ogłupiaj innych, że olej np. 5W30 jest złym wyborem.
    Jezuuuu. Ja nie twierdze i chyba nigdzie nie napisałem, że jest złym wyborem bo nawet nie mam podstaw sądzić, że tak jest. Jednak twierdzę, tylko że nie dla wszystkich i nie zawsze zapewnia dobrą ochronę KAŻDEGO silnika.
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • innova
      Rider
      • 2011
      • 554

      Zamieszczone przez parasite
      Może dlatego, że to ja zacząłem i to ja się zapytałem o ten olej
      bardziej daltego, iż uznałeś za stosowne aby:

      1) podkreślić kilka stron wcześniej, iż ktoś mi udowodnił że dobieram olej niezgodnie z zalecenime producenta, pomimo iż nikt mi nic takiego nie udowodnił a ja wykazywałem że to nieprawda...w końcu na ostatnich ostranach ukręciłem łeb tej hydrze

      2) postanowiłeś poprzeglądać moją historię na forum a ja bym przykładowo na takie głupoty czasu nie marnował

      3) postanowiłeś wywlec tutaj, iż miałem konto usunięte przez chwilę...bo nic więcej interesującego nie znalazłeś


      parasite: bielszy niż jesteś to Ty już chyba nie będziesz
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
      _______________________________________

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez Skodaoctavia
        Wyjaśnij zatem, dlaczego jedni z większych przedstawicieli niemieckiego przemysłu petrochemicznego rekomendują do Twojego silnika (też niemieckiego) następujące oleje, kolejność wg wagi rekomendacji:
        Fuchs:
        1.TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)
        2.TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)
        3.TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)

        LM:
        1.Top Tec 4200 5W-30
        2.Top Tec 4600 5W-30
        3.Leichtlauf High Tech 5W-40
        4.Super Leichtlauf 10W-40
        dopisz do nic ceny i będziesz widział dlaczego taka a nie inna kolejność :szeroki_usmiech
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • innova
          Rider
          • 2011
          • 554

          Zamieszczone przez parasite
          że jak u ciebie 5W30 jest taki super
          u mnie super jest 0W30, Tobie skoro uważałeś iż koniecznie musi być 40 to zaproponowałem zapewne 0w40 bo to było logiczne. Trudno mentalnie przestawić myślenie człowieka o tak ważnym i wrażliwym elemencie jak olej w silniku jego pojazdu - zdaję sobie sprawę iż ważny jest komfort psychiczny w którym autosugestia odgrywa istotną rolę.

          Wiedz iż ja kwalifikuje wszystkie silniki 1,9 TDi VAG (i nie tylko) jako jedną generację z punktu widzenia spasowania elementów i właściwego doboru oleju. Nie wiem tak do końca czy ASO w ogóle ma olej W40 na składzie więc gdybyś pojechał tam na wymianę to zapewne niezależnie od poglądów wyjechałbyś z tym, co ASO i VAG aktualnie zaleca/dopuszcza/posiada.
          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
          _______________________________________

          Komentarz

          • parasite
            L&K
            • 2011
            • 1368

            Zamieszczone przez innova
            u mnie super jest 0W30, Tobie skoro uważałeś iż koniecznie musi być 40 to zaproponowałem zapewne 0w40 bo to było logiczne. Trudno mentalnie przestawić myślenie człowieka o tak ważnym i wrażliwym elemencie jak olej w silniku jego pojazdu - zdaję sobie sprawę iż ważny jest komfort psychiczny w którym autosugestia odgrywa istotną rolę.

            Wiedz iż ja kwalifikuje wszystkie silniki 1,9 TDi VAG (i nie tylko) jako jedną generację z punktu widzenia spasowania elementów i właściwego doboru oleju. Nie wiem tak do końca czy ASO w ogóle ma olej W40 na składzie więc gdybyś pojechał tam na wymianę to zapewne niezależnie od poglądów wyjechałbyś z tym, co ASO i VAG aktualnie zaleca/dopuszcza/posiada.
            Wierz mi, ze mój pogląd zmienił się o 180 stopni przez ostatni rok, a przechodziłem już przez 10W40 dzięki mądrym radą mechaników
            Zadam Ci podobne pytanie jak SkodaOctavia mi. Jaką masz wiedzę praktyczną, czy też teoretyczną, poza swoimi przypuszczeniami, że tak twierdzisz? Ktoś już się Ciebie pytał ile silników rozebrałeś. Zręcznie pomijasz stwierdzenie jednego z bardzo tu polecanych mechaników, który z praktyki napisał dlaczego ten olej w tamtym konkretnym silniku się nie sprawdza. Wolisz mi udowadniać, że jestem jakimś lobbistą na rzecz LM zamiast merytorycznie się odnieść do tamtego stwierdzenia.

            Zamieszczone przez innova
            który gdyż czytam z uwagą i pobieram nauki od dwóch co najmniej

            ale teraz do rzeczy: napisał tak zapewne, gdyż wciąż po naszych drogach jeżdzą samochody z lat 80-tych czy wczesnych 90-tych a Ty przewrotnie postanowiłeś tylko to wyłapać... a jakoś zupełnie pominąłeś moment, kiedy pisał o tym, iż jeżeli olej spełnia normy i wymagania producenta dla danego silnika to z pewnością się nadaje i raczej z pewnością będzie dobry/bezpieczny dla silnika.

            Widzisz, ja jestem selektywny ale do tego obiektywny i stąd żadne przkonania nie zaciemniają mi obrazu tego, co faktycznie ktoś napisał, nie przekręcam niczyich treści i opinii ale wyłapuje niekonsekwencje (podobnie jak Ty podejmowałeś próbę) czy też intencyjne matactwa oraz wskazuję na błędy jeżeli coś wyda mi sie niezgodne z tym co czuję czy się nauczyłem.
            To znajdź mi olej 5W30 w wysokim TBN i normą 505.00, który kosztuje mniej niż obecnie zalany Synthoil.
            AGR 112KM, 232Nm
            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

            Komentarz

            • innova
              Rider
              • 2011
              • 554

              Zamieszczone przez parasite
              Twój guru
              który gdyż czytam z uwagą i pobieram nauki od dwóch co najmniej

              ale teraz do rzeczy: napisał tak zapewne, gdyż wciąż po naszych drogach jeżdzą samochody z lat 80-tych czy wczesnych 90-tych a Ty przewrotnie postanowiłeś tylko to wyłapać... a jakoś zupełnie pominąłeś moment, kiedy pisał o tym, iż jeżeli olej spełnia normy i wymagania producenta dla danego silnika to z pewnością się nadaje i raczej z pewnością będzie dobry/bezpieczny dla silnika.

              Widzisz, ja jestem selektywny ale do tego obiektywny i stąd żadne przkonania nie zaciemniają mi obrazu tego, co faktycznie ktoś napisał, nie przekręcam niczyich treści i opinii ale wyłapuje niekonsekwencje (podobnie jak Ty podejmowałeś próbę) czy też intencyjne matactwa oraz wskazuję na błędy jeżeli coś wyda mi sie niezgodne z tym co czuję czy się nauczyłem.

              [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 13:51 ]
              Zamieszczone przez parasite
              lobbistą na rzecz LM zamiast merytorycznie się odnieść do tamtego stwierdzenia.
              którego stwierdzenia ?
              zacytuj a ja przedstawie swój pogląd

              wiedz iż ja nie mam ambicji siedzieć na forum 100% czasu gdyż na codzień zajmuje się innymi rzeczami/problemami i tak samo nie mam ambicji wtrącać się w każdą wypowiedź. Niektóre czytam i po prostu zachowuje w pamięci ich sens (a jak zauważyłeś po pół roku nawet potrafię dopiero to z siebie uzewnętrznić) ucząc się przy tym a niektóre przeskakuję chyba że ktoś wyraźnie kręci i jestem w stanie to wykazać.

              I teraz powiedz co z naszej dyskusji na koniec wyniknie (ja już tak w przód patrzę na kilka kolejnych iteracji), bo ja nie widzę jej celu. Ty pozostaniesz przy swoim przekonaniu (oprócz tego że pozostaniesz też z całą historią moich wypowiedzi) ja przy swoim i to właśnie bazując na własnym doświadczeniu (obaj tu na nim polegamy). Ale oczywiście na pytania odpowiadam, chyba że nie mam czasu albo je przeoczę.
              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
              _______________________________________

              Komentarz


              • Zamieszczone przez innova
                ale teraz do rzeczy: napisał tak zapewne, gdyż wciąż po naszych drogach jeżdzą samochody z lat 80-tych czy wczesnych 90-tych a Ty przewrotnie postanowiłeś tylko to wyłapać... a jakoś zupełnie pominąłeś moment, kiedy pisał o tym, iż jeżeli olej spełnia normy i wymagania producenta dla danego silnika to z pewnością się nadaje i raczej z pewnością będzie dobry/bezpieczny dla silnika.
                No własnie, jak to jest, że niektórzy łapią w mig co sie pisze, a innym przychodzi to z takim trudem, albo jest wrecz niemożliwe

                [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 13:59 ]
                Zamieszczone przez loru
                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                Wyjaśnij zatem, dlaczego jedni z większych przedstawicieli niemieckiego przemysłu petrochemicznego rekomendują do Twojego silnika (też niemieckiego) następujące oleje, kolejność wg wagi rekomendacji:
                Fuchs:
                1.TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)
                2.TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)
                3.TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)

                LM:
                1.Top Tec 4200 5W-30
                2.Top Tec 4600 5W-30
                3.Leichtlauf High Tech 5W-40
                4.Super Leichtlauf 10W-40
                dopisz do nic ceny i będziesz widział dlaczego taka a nie inna kolejność :szeroki_usmiech
                Pewnie LM ukrywa specjalnie Synthoila który sobie wlał, tak? Cicho sza, taki dobry jest, taki tani, żeby tylko nikt o nim nie wiedział....Zarekomendujemy mu droższy syf, tak żeby mu uszkodzić silnik. Tak jak ktoś tu napisał, że Niemcy celowo chca uszkodzić silniki olejem.

                A nie przyszło Ci do głowy, że rozwiązanie jest najprostsze z możliwych, bez teorii spiskowych, piątej kolumny itp. Ze te oleje 5W30 lepiej sie sprawdzą w silniku?

                Komentarz

                • innova
                  Rider
                  • 2011
                  • 554

                  Zamieszczone przez parasite
                  To znajdź mi olej 5W30 w wysokim TBN i normą 505.00, który kosztuje mniej niż obecnie zalany Synthoil.
                  nie będę Ci wskazywał konkretnego, gdyż
                  1) pisałem o tym właśnie Tobie wcześniej iż mnie za wszkazanie oleju który uznałem za lepszy niż LM od razy nieomal ukamienowali
                  2) TBN'y, SRAPS'y i inne wartości katalogowe to sobie można wsadzić... widziałeś dyskusję z ostatnich dni. Każdy olej ma z 10kart katalogowych i każda mówi o tym samym oleju co innego. Widziałeś wnioski z tego płynące, zacytuję: producenci celowo wprowadzili zamieszanie aby zamotać kupujących

                  jeżeli wyrazisz dalsze zainteresowanie to wskażę Ci na PW jaki olej nabyłem, który w moim odczuciu sprawdzi się również w Twoim pojeździe. Jako iż olej LM Synthoil do najtańszych nie należy (jest przewartościowany wręcz zapewne) to kryterium ceny nie stanowi problemu.

                  [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 14:04 ]
                  Zamieszczone przez zak14
                  Jestem pewien, że w realu nie komunikujesz się w ten sposób, bo nie byłaby to komunikacja efektywna, tzn. nie miałbyś rozmówców lub dalibyście sobie po razie najdalej w trzeciej minucie rozmowy.
                  zak14,
                  tu znowu napomknąłeś o dobrym samku tylko zauważ że o takim możemy mówić/zastosować, kiedy Twój rozmówca jest obiektywny, nie mówi że białe jest czarne oraz nie jest napastliwy... w tym przypadku pomimo iż widać że skodaoctavia czuje temat i jest w tej dziedzinie ekspertem to jak widzisz rzychodzi mu się opędzać od różnych ..... no i tutaj bo można było napisać trochę ale znowu na skargę do admina pobiegną.
                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                  _______________________________________

                  Komentarz

                  • parasite
                    L&K
                    • 2011
                    • 1368

                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                    Pewnie LM ukrywa specjalnie Synthoila który sobie wlał, tak? Cicho sza, taki dobry jest, taki tani, żeby tylko nikt o nim nie wiedział....Zarekomendujemy mu droższy syf, tak żeby mu uszkodzić silnik. Tak jak ktoś tu napisał, że Niemcy celowo chca uszkodzić silniki olejem.
                    Synthoila nie ma, bo już wyżej napisałem dlaczego. Chociaż jestem niemal pewny, że jeszcze kilka miesięcy temu, przed wakacjami chyba, był na liście. Pierwszy z listy nie spełnia normy 505.00 wieć nie bardzo ufam tej wyszukiwarce. Miałem ładną rozpiskę ze wszystkimi olejami LM w pdf, ale nie mogę jej teraz znaleźć.

                    innovaCo ja poradzę, że mam taką pracę, która pozwala mi na częste czytanie forum.
                    LM 0W40 kupiłem tylko dla tego, że cena była taka sama jak 5W40 i w miarę z pewnego źródła. Alternatywą miał być Mobil 1 0W40 Turbo Diesel.

                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                    Zamiast patrzeć do tyłu, proponuje popatrzyć przed siebie i zobaczyć na jakich olejach jeżdżą silniki wykonane w najnowszej dostępnej technologii.
                    Tylko, że mój silnik nie został wykonany w "najnowszej dostępnej technologii"

                    [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 14:17 ]
                    Zamieszczone przez parasite
                    Synthoila nie ma, bo już wyżej napisałem dlaczego.
                    Synthoila nie ma, bo zaproponowali Ci oleje, które się lepiej sprawdzą. Ty natomiast wolisz zaufać informacjom z Sondy niż aktualnym rekomendacjom. Wspólczuje
                    Szczególnie te, które nie mają 505.00. Dziękuję za radę.
                    AGR 112KM, 232Nm
                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez parasite
                      Ale jakbyś najpierw przeczytał wątek to byś się dowiedział, że dyskusja o niższej lepkości już była i dlaczego nie zapewnia ona dostatecznej ochrony silnika. Nawet w starej sondzie jeśli dobrze pamiętam pokazywali skutki cieńszego filmu olejowego.
                      Napisz to Kopernikowi, albo Galileuszowi, że jak tysiące lat przed nimi ciemnota myslała inaczej to już tak musi zostać.
                      Nikomu nic nie wciskam, olej mniej lepki jest lepszym wyborem i tyle. Zamiast patrzeć do tyłu, proponuje popatrzyć przed siebie i zobaczyć na jakich olejach jeżdżą silniki wykonane w najnowszej dostępnej technologii.

                      [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 14:17 ]
                      Zamieszczone przez parasite
                      Synthoila nie ma, bo już wyżej napisałem dlaczego.
                      Synthoila nie ma, bo zaproponowali Ci oleje, które się lepiej sprawdzą. Ty natomiast wolisz zaufać informacjom z Sondy niż aktualnym rekomendacjom. Wspólczuje

                      Komentarz

                      • parasite
                        L&K
                        • 2011
                        • 1368

                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                        A nie przyszło Ci do głowy, że rozwiązanie jest najprostsze z możliwych, bez teorii spiskowych, piątej kolumny itp. Ze te oleje 5W30 lepiej sie sprawdzą w silniku?
                        Według producenta to raczej 0W40 się lepiej sprawdza
                        Spójrzmy co jest z tyłu


                        Sorki za jakość zdjęć, ale innego nie znalazłem. Jednak wole dać 170zł za 0W40 niż 240 za 5W30. Co Ciekawe producent twierdzi, że zużycie paliwa powinno być podobne :P

                        EDIT
                        Tu lepiej widać:
                        AGR 112KM, 232Nm
                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Zamieszczone przez Skodaoctavia
                          A nie przyszło Ci do głowy, że rozwiązanie jest najprostsze z możliwych, bez teorii spiskowych, piątej kolumny itp. Ze te oleje 5W30 lepiej sie sprawdzą w silniku?
                          A przyszło Tobie do głowy, że stroną www zarządza dział marketingu i reklamy a nie dział techniczny, a oni nie sugerują się jakością oleju, dla nich liczą się tabelki ze sprzedażą i cenami, nie ma w tym żadnej teorii spiskowej tylko normalne działanie wielkich firm i działu marketingu, promujemy i wystawiamy na pierwszy plan to co najdroższe, żeby zarobić jak najwięcej.
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • Orbit
                            Rider
                            • 2010
                            • 486

                            Skodaoctavia i Innova popierają się jak dwa bliźniaki JEDNOJAJOWE

                            Nadal nie rozumiesz-cie jednej rzeczy , nikt nie zaleje czegoś czego Producent nie zalecił , Bo nie liczysz-cie chyba na to ze znajdzie się naiwny idiota który , Cie-was posłucha i zrobi coś czego producent nie przewidział do danej jednostki napędowej
                            Ja używam LM 4600 i do puki jestem zadowolony , będę na tym oleju jeździł , a przynajmniej do wiosny ty-wy Rób-cie co chcesz-cie , dla mnie i pewnie nie tylko możesz-cie zalać silnik Kujawskim z pierwszego tłoczenia lub 0w20 Każdy jest panem swojego Auta
                            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez parasite
                              Jednak wole dać 170zł za 0W40 niż 240 za 5W30. Co Ciekawe producent twierdzi, że zużycie paliwa powinno być podobne :P
                              Jest takie powiedzenie. Czym lepiej posmarujesz (czytaj zapłacissz) tym dalej ujedziesz?Znasz je?
                              Masz więc do wyboru
                              1.Producent proponuje Ci lepszy produkt za wyższą cenę
                              2.Producent Cię oszukuje i chce Ci wcisnąć gorszy produkt za wyższą cenę.

                              Ty stosujesz punkt 2. Czyli co, producent robi Cie w balona, a Ty mimo to kupujesz jego produkty?

                              Zamieszczone przez zak14
                              Zatem – nie popełnię zasadniczego błędu kupując nie najtańszy z możliwych olej oparty o bazę PAO (z większościowym udziałem tej bazy). Tym bardziej nie popełnię błędu kupując olej, którego baza jest mieszaniną PAO i Estrów

                              Pytanie w drugą stronę – czy mogę mieć graniczące z pewnością przekonanie, że dokonam dobrego wyboru kupując olej HC ? Moim zdaniem nie
                              Z tych dwóch zdań wynika to samo, że ani wtedy nie będziesz miał pewności, ani wtedy. Zalewasz więc olej jaki rekomenduje producent silnika, głównie chodzi o wymagania jakościowe, stosujesz się do zaleceń lepkościowych i po zawodach. Co jeszcze chcesz rozgryzać. Jeżeli rozumiesz to, że olej z 80% bazą PAO, nie musi być lepszy od oleju z 80% bazą HC to musisz też rozumieć, że wystarczy, że do tego drugiego oleju dodadzą wartościowszych dodatków i ten olej stanie się wtedy lepszym, wartościowszym olejem. Widzisz więc, że podniecanie się ilością polialfaolefin nie ma większego sensu.
                              Zamieszczone przez zak14
                              Na chwilę wracając do HC vs. PAO: można. nie najlepszą bazę HC dopakować polimerami. Indeks lepkości będzie przyzwoity mimo znaczącej zawartości węglowodorów n-parafinowych. Porównywalny z PAO. Tylko, że dodatki ulegają zużyciu i w końcu interwału do głosu w większym stopniu zacznie dochodzić baza. Oby dobra !
                              Są przeróżne bazy PAO, jak i przeróżne bazy HC. Może się okazać, ze mimo iż kupiłeś olej z bazą PAO to na tyle słabą, że aby osiągnąć np. przyzwoity VI musza dosypać też sporą ilość polimerów, żeby osiągnąć przyzwoite parametry niskotemperaturowe też musza dosypać sporo depresatorów. Nie dojdziesz, czy np. w porównywalnym oleju na bazie HC ktoś nie dosypał tych dodatków lepszej jakości, albo wykonał formulację w lepszej technologii i ostatecznie czy olej jest lepszy, czy gorszy.
                              Zamieszczone przez zak14
                              Współczynnik tarcia jest zależny od grubości filmu ! Silnie w przypadku tarcia mieszanego, o granicznym nie wspominając. Nie polecam lektury całości, ale spójrz na pierwsze wykresy:
                              http://www.tribologia.eu/ptt/try/tr07.htm
                              Tak, ale tarcie jest również zależne od grubości filmu olejowego w przypadku tarcia płynnego, tylko odwrotnie. Smarowanie silnika ma być płynne, nie mieszane dlatego rozpatruje się to głownie punktu widzenia tarcia płynnego, oczywiście nie zapominając o tarciu mieszanym. Jak dochodzi do tarcie granicznego, to już w ogóle jest „po ptokach”. Cały problem polega na tym, aby jak najbardziej zminimalizować czas, czy sytuacje występowania tarcia mieszanego. Tylko zwróć uwagę, że droga do tego nie może prowadzić przez zwiększenie grubości filmu, bowiem wtedy zwiększamy niepotrzebnie tarcie. W tym leży problem nieracjonalnego stosowania zbyt „grubych” olejów.
                              Tracie mieszane w normalnym silniku zachodzi na ogół w momencie uruchamiania lub unieruchamiania silnika, resztę czasu sprawny silnik spędza na tarciu płynnym. I jak widać dobrze z tego wykresu grubość filmu olejowego powinna być tak dobrana, aby tarcie było jak najmniejsze, a jednocześnie istniała odpowiednia granica bezpieczeństwa przed tarciem mieszanym. Gdyby założyć idealne warunki pracy to najkorzystniejszą wartością grubości filmu byłaby wartość prawie na granicy tarcia płynnego i mieszanego, bo wtedy współcz. tarcia jest najniższy.
                              Nie można więc rozpatrywać smarowania silnika tylko i wyłącznie z punktu widzenia grubości filmu, tzn. czym grubszy tym lepiej. Dobrze, ze choć Ty to rozumiesz.
                              Zamieszczone przez zak14
                              Ja jednak twierdzę, że to nie wszystko. Normy mają tą gigantyczną zaletę, że chronią Cię przed zasadniczą wtopą – pozytywnie przeszły wyniki testów określonych przez daną normę. Ale to nie oznacza, że są identyczne ! Jeden mógł przeczołgać się minimalnie poza wartości progowe, a inny pokonać tą poprzeczkę z dużym zapasem. Weźmy pierwszy z brzegu w specyfikacji ACEA test ASTM D6278. Po 30 cyklach lepkość @ 100 st. C ma pozostać w granicach wynikających z deklarowanej klasy danego oleju. Przy czym jeden olej może obsunąć się w granicach przedziału określonych przez normą SAE J300, a lepkość drugiego pozostanie bez zmian. Oba przeszły test.
                              No dobrze, ale co z tego wynika. W jaki sposób chcesz kogoś przekonać, albo siebie, że jakiś X przeszedł test bliżej dolnych widełek, a olej Y bliżej górnych widełek. Chcesz robić testy API, ACEA bis, czy jak. Nie bardzo Cię tutaj rozumiem, rozprawkami na forum Skody chcesz ustalać, który olej lepiej przeszedł testy jakościowe? Sądzisz, że rozgryzanie składu chemicznego oleju, nawet jakbyś poznał jego 100% zawartość da Ci odpowiedź na pytanie który olej lepiej przeszedł testy?
                              Zamieszczone przez zak14
                              Jednak jeżeli dwa oleje spełniają identyczne normy, to któryś musisz wybrać. Tu pomocna jest informacja o bazie, pakiecie dodatków.
                              Nie. Ta informacja nie jest w żaden sposób pomocna i w żaden sposób nie świadczy o przydatności, czy jakości oleju, bo nie potrafisz w sposób miarodajny określić przydatności i jakości tej bazy i dodatków.
                              Zamieszczone przez zak14
                              a także opinie innych użytkowników forum.
                              Z tym się zgodzę. Nawet powiem więcej, takie opinie mogą być najwartościowsze. Pytanie zasadnicze tylko brzmi. Jak zweryfikujesz, czy te opinie są obiektywne? Widzisz co się dzieje na forach…
                              Zamieszczone przez zak14
                              Jestem pewien, że w realu nie komunikujesz się w ten sposób
                              Nie wiem dlaczego mnie pouczasz i uczysz kultury. Ja tego nie robę w stosunku do Ciebie.
                              Nie odpowiada Ci mój sposób komunikowania się, a to dobre. Jakże mi przykro…
                              Chłopie, weż i przeczytaj choć kilka innych postów, a nie piernicz farmazonów i nie ucz mnie kultury, bo nic o mnie wiesz, to po pierwsze.
                              A po drugie, jednak gdybyś obiektywnie to wszystko ocenił to zauważyłbyś, że To nie ja na kogoś skoczyłem, tylko ci inni na mnie. Proponuje lekturę wcześniejszych postów i jakąś refleksje na tym.

                              Komentarz

                              • parasite
                                L&K
                                • 2011
                                • 1368

                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                Jest takie powiedzenie. Czym lepiej posmarujesz (czytaj zapłacissz) tym dalej ujedziesz?Znasz je?
                                Masz więc do wyboru
                                1.Producent proponuje Ci lepszy produkt za wyższą cenę
                                2.Producent Cię oszukuje i chce Ci wcisnąć gorszy produkt za wyższą cenę.
                                Jest jeszcze 3 opcja. Producent wciska Ci jeszcze gorszy produkt, za jeszcze wyższą cenę
                                Ty wybierasz opcję 3. Gratuluje.

                                PAOLO miał rację. "W kanał to ścierwo..." :lol: No nic straciłem ponad 300zł

                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                No to znaczy, ze LM robi was w ch....
                                To czemu ta marka jest tu tak popularna.
                                Lubicie być robieni w pana?
                                Bo widzisz, w przeciwieństwie do takich ekspertów jak Ty, większość ludzi, która się udzielała w tym wątku potrafiła oddzielić ziarno od plew. Ty niestety nie potrafisz bo przed oczyma masz tylko dwie cyferki i cenę. I niech mnie robi producent w wała. Puki widze, że olej się lepiej sprawuje od poprzedniego, mam to gdzieś. Zalewaj sobie nawet olej za 300 zł jeśli Ci to pomoże w lepszym samopoczuciu i dowartościowaniu. Na razie udowodniłeś, że potrafisz korzystać z wyszukiwarki, ale widzisz jeszcze trzeba potrafić te wyniki zweryfikować i jak sam stwierdziłeś "używać mózgu".
                                AGR 112KM, 232Nm
                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                Komentarz

                                • Orbit
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 486



                                  z pewnością Producenci LM .. przeprowadzili zbiorową hipnozę jak Kaszpirowski i ludziska zaczęli wykupywać produkty LM ze sklepów natomiast na forum Skody , znalazł się rycerz niepokalany który chce wyprowadzić naród z ciemnoty wciskając inną ciemnotę To tak jak bym słuchał TUSKA , naszego premiera
                                  ja przechodzę na AMSOIL i tak ( w celach porównawczych ) jeśli będzie gorzej wracam do LM ... i jak rzekł pewien mówca NIKT MNIE NIE PRZEKONA ZE CZARNE .... itd itd

                                  a tak i innej czapki 95% narodu nie wie co wlewa do silnika ... i tak naprawdę wiszą im normy cyferki itd, aby tylko był olej ... moja koleżanka ma nowego Focusa . w serwisie na przeglądzie wlali jej 10w40 ( pewnie innego nie było pod ręką ) .. i nikt się nie przejmuje niczym
                                  w Toyota leja 5w30 Castrol za 300 zł chociaż najlepszy do tych silników jest 0w20 ... i czy ktoś coś mówi .. nie ... BO z pewnością SILNIK NIE WYBUCHNIE
                                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                  Komentarz

                                  • innova
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 554

                                    Zamieszczone przez Lashlo
                                    Tak czytam to wszystko i sie za glowe lapie. Pare osob chce przekonac reszte do tego jedynego,najlepszego i jedynie slusznego oleju. Proponuje przeniesc te dywagacje do podtematu ogloszenia komercyjne.
                                    I tak jak kiedys chyba napisalem-jesli olej spelnia norme i jest w tej samej specyfikacji to nikt mi nie wmowi,ze rozni sie jeden od drugiego jakoscia o 100,200,500%.
                                    Na bank sa lepsze i gorsze oleje,ale bez przesady,a co poniektorzy z wypowiadajacych sie maja nadcisnienie juz na bank.
                                    A olej wazne zeby byl wg normy i regularnie wymieniany wraz z filtrem oleju oczywiscie.
                                    Nasze auta,to nie statki kosmiczne.
                                    Mamy sobie pomagac jako uzytkownicy Octavii a nie sobie ublizac.
                                    Z takim zalozeniem tu sie pojawilem w 2007.

                                    [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 11:36 ]
                                    P.S. Reklama dzwignia handlu
                                    Lashlo,

                                    a powiedz czy zgodzisz się ze mną w następującej kwestii:
                                    otóż na ostatnich 10-15 tu stronach tego wątku pojawiła się esencja wiedzy potrzebnej do poruszania się w tematyce olejów ?

                                    Uprzednio było właśnie tylko kręcenie karuzeli marketingowej wokół jednego patrona a wniosek z pobrania próbki dowolnych 10-ciu kolejnych stron mówił, no nie wiem, chyba tak, ale najlepiej to LM (czasem w pakiecie z płukanką)

                                    teraz mamy nową jakość (czarno na białym) i jak się okazuje oświecenie (dla niektórych) a że niektórzy przedstawiciele i biznesmeni nie mogą się w tym odnaleźć ze swoim interesem to dzięki temu poznajemy więcej szczegółów i kolejne porcje wiedzy oraz doświadczeń.
                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                    _______________________________________

                                    Komentarz

                                    • zak14
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 605
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                      Są przeróżne bazy PAO, jak i przeróżne bazy HC. Może się okazać, ze mimo iż kupiłeś olej z bazą PAO to na tyle słabą, że aby osiągnąć np. przyzwoity VI musza dosypać też sporą ilość polimerów, żeby osiągnąć przyzwoite parametry niskotemperaturowe też musza dosypać sporo depresatorów. Nie dojdziesz, czy np. w porównywalnym oleju na bazie HC ktoś nie dosypał tych dodatków lepszej jakości, albo wykonał formulację w lepszej technologii i ostatecznie czy olej jest lepszy, czy gorszy.
                                      Uznajmy, że każdy z nas pozostanie przy swoich poglądach.
                                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                      Gdyby założyć idealne warunki pracy to najkorzystniejszą wartością grubości filmu byłaby wartość prawie na granicy tarcia płynnego i mieszanego, bo wtedy współcz. tarcia jest najniższy.
                                      Prawda. Natomiast gdybym miał wybierać, to wolę, żeby wartość liczby Herseya leżała raczej na prawo niż na lewo od jej minimum lokalnego, które wyznacza teoretycznie najmniejsze straty mocy. Zresztą, kiedy łożyska smarowane są optymalnie to krzywki wałka mogą cierpieć. Dla każdej kombinacji: silnik, olej, charakterystyka użytkowania - może wyglądać to inaczej. Żeby się przekonać jak jest u mnie wykonałem 2 analizy oleju, wykonam też kolejne i odczyty przede wszystkim żelaza powiedzą mi coś na temat tego jak sprawdza się konkretny olej użytkowany w moim silniku i przy mojej charakterystyce jazdy. Powiedzą też coś na temat trwałości dodatków i jakości bazy. O ilości i rodzaju dodatków już się czegoś dowiedziałem.
                                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                      Nie wiem dlaczego mnie pouczasz i uczysz kultury
                                      Dlatego, że w realu nikt nie odzywa się do mnie tak:
                                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                      a nie piernicz farmazonów
                                      i Ty też byś się tak w bezpośredniej rozmowie nie odezwał.
                                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                      Ja tego nie robę w stosunku do Ciebie
                                      Opublikowałem czyjegoś maila, bez żadnych własnych komentarzy, Ty byłeś uprzejmy okrasić tą wypowiedź takim komentarzem adresowanym do mnie:
                                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                      Napisz do innych, zobacz co Ci odpiszą, porównaj, wyciągnij wnioski, a potem możesz tu napisać co z tego zrozumiałeś. Pytałeś producenta oleju pierwszy raz, czy jak.
                                      A, że tak spytam, rozumiesz co znaczy określenie „skład chemiczny” oleju?
                                      NIe dość, że pouczasz mnie w złym, belferskim stylu, to jeszcze formułujesz swoje wypowiedzi tak jak osoba, która komuś innemu próbuje zarzucić ignorancję. To mi nie odpowiada i nie zgadzam się na taki styl konwersacji, czemu dałem (dość umiarkowany) wyraz.
                                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                      Komentarz

                                      • innova
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 554

                                        Zamieszczone przez parasite
                                        Jednak wole dać 170zł za 0W40 niż 240 za 5W30. Co Ciekawe producent twierdzi, że zużycie paliwa powinno być podobne
                                        parasite, a ten 0W40 to nie jest przypadkiem ten o którym przedstawicielstwo LM w Polsce mówi iż nie pochodzi z oficjalnej sieci dystrybucji ?

                                        jak pamiętasz (a sam nawiązałeś do tamtej historii) w historii z tym niejafnym egzemplarzem TT 4100 pojawiła się informacja o promocji w oliwiarka.pl (znów nie wiem czy nie przekręciłem nazwy). Ja to skwitowałem wtedy (pamiętam jeszcze) iż to jakaś dziwna promocja gdyż w tym samym czasie cena tego oleju podskoczyła przykładowo w InterCars, wyedy tą zwyżkę w InterCars opisałem słowami: "promocja inaczej" (jako aktywny czytelnik tamtego wątku musiałeś o tym przeczytać)

                                        Zatem jeżeli z tym brakiem dystrybucji w Polsce Synthoil 0W40 to prawda to ja bym się zastanowił o co chodzi w tej oliwiarce i co jest w tych opakowaniach skoro Ty chcesz olej takiej klasy jak Synthoil wymieniać co 5000km (czy też 7000).

                                        No i jeszcze jedno: po lekturze tego wątku już chyba czytelnicy się orientują iż zakup czegokolwiek z serii TOP TEC to nie jest najlepszy wybór a za takie pieniądze jak podałeś można kupić nieomal 2 bańki po 5l oleju (Elementaur mnie tego nauczył, może nie bezpośrednio ale tak zrozumiałem), który nie zmienia swoich właściwości w takim tempie jak TOP TEC. Zatem przyjąłeś punkt odniesienia o którym sporo ostatnio mówiliśmy iż jest przewartościowany. Natomiast bardzo dobrze iż ekonomia była wyznacznikiem Twojego wybru, ja już też się nauczyłem iż kolorowe nalepki i fajne reklamy to nie jest to co ja chcę sponsorować, gdyż sensowny olej nie wymaga takich zabiegów i znajdzie grono nabywaców właśnie spoglądających na ekonomię.
                                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                        _______________________________________

                                        Komentarz

                                        • Lashlo
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1455

                                          innova, zgadza sie,tylko,ze dla wiekszosci laikow (takich jak ja np) wydaje mi sie,ze te wszystkie dane sa niezrozumiale. Szczegolnie,ze kilku mowi co innego.
                                          To jakby gosc z ulicy sluchal fizyka jadrowego na temat syntezy termojadrowej ;-)

                                          Komentarz

                                          • innova
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 554

                                            Zamieszczone przez pepso
                                            Z normą 505.01 w oleju LM Top Tec 4100 nie jest tak do końca jak piszesz. Pisałem o tym już na forum w maju 2011.
                                            pepso, dzięki za przypomnienie tej korespondencji, kilkakrotenie w swoich postach odwoływałem się do niej gdyż wskazując iż podejmując decyzję o zakupie LM4100 też ją analizowałem i przytaczałem z pamięci jej treści.

                                            [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 17:56 ]
                                            Zamieszczone przez Lashlo
                                            innova, zgadza sie,tylko,ze dla wiekszosci laikow (takich jak ja np) wydaje mi sie,ze te wszystkie dane sa niezrozumiale. Szczegolnie,ze kilku mowi co innego.
                                            To jakby gosc z ulicy sluchal fizyka jadrowego na temat syntezy termojadrowej
                                            Lashlo,
                                            nie odbieraj tego jako zalążek do awantury ale właśnie doporowadziliśmy do tego, iż nie ma dyskutowania o niezrozumiałych dla większości SRAPS'ach, TBN'ach itp zresztą mało istotnych a wokół tej karuzeli niezrozumienia prowadzone były działania w poprzedniej epoce. Obecnie skodaoctavia bardzo obrazowo wyjaśnił wszystkie zajawiska, potwierdził trendy, uświadomił iż zmiany olejów są bezpieczne i w jakim zakresie. Jak dla mnie to dopiero teraz wszystko stało się jasne. A takie wrzucanie kart katalogowych to było owszem fajne ale wiedza właściwa była omijana, gdyż nie do końca była zgodna z polityką sprzedaży.
                                            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                            _______________________________________

                                            Komentarz

                                            • Lashlo
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1455

                                              I cos z zycia dodam. W polowie lat 90 kupilem sobie 150 konna Honde CRX. Wlalem super reklamowany wtedy olej lotos syntetic. I przy 190 tys km obrocila mi sie panewka na korbowodzie. I teraz czy mam zrzucac wine na zly olej,czy na zla jazde-czytaj palowanie,czy tez te silniki sa jak mlynek do kawy wysokoobrotowe i czas go sie skonczyl,moze wczesniejszy wlasciciel nie dbal o wymiane na czas?
                                              Kwestia palenia mniej czy wiecej 1-2 litra w zaleznosci od oleju wydaje mi sie nierealna,no chyba,ze z 1 strony leje sie selektor specjal a z 2 jakis super kosmiczny olej.
                                              Na marginesie,kiedys byl wlasnie tylko selektor specjal w czasach slusznie minionych i jakos te auta jezdzily,baaa,odpalaly w 78 roku w zimie stulecia.
                                              Oczywiscie skok od tamtych czasow jest olbrzymi zarowno w olejach jak i silnikach,ale na bank nie lata swietlne,a nawet powiem wiecej,ze tamte silniki (moze nie do konca z polonezow czy fiatow),robily duzo wieksze przebiegi niz obecne super konstrukcje na super olejach.
                                              Tak widze to ja ;-) Jarzabek.
                                              EOT

                                              Komentarz

                                              • parasite
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1368

                                                Zamieszczone przez innova
                                                parasite, a ten 0W40 to nie jest przypadkiem ten o którym przedstawicielstwo LM w Polsce mówi iż nie pochodzi z oryginalnej siatki sprzedaży ?
                                                Tak, jak już było to opisane wcześniej jest to import prywatny. Olej jest niemiecki i nie ma słowa po Polsku na opakowaniu.

                                                Zamieszczone przez innova
                                                Zatem jeżeli z tym brakiem dystrybucji w Polsce Synthoil 0W40 to prawda to ja bym się zastanowił o co chodzi w tej oliwiarce i co jest w tych opakowaniach skoro Ty chcesz olej takiej klasy jak Synthoil wymieniać co 5000km (czy też 7000).
                                                Człowieku, na litość boską. Zacytuj moją wypowiedz, gdzie pisze, że będę go wymieniał co 5 tys. km. Trzeci raz Ci piszę, że nie mam zamiaru wymieniać tego oleju co 5000 km tylko co 15 000 km. To jest wasz sposób na zrobienie zamieszania w tym wątku? Przeinaczanie wszystkich wpisów?

                                                Zamieszczone przez innova
                                                jak pamiętasz (a sam nawiązałeś do tamtej historii) w historii z tym niejafnym egzemplarzem TT 4100 pojawiła się informacja o promocji w oliwiarka.pl (znów nie wiem czy nie przekręciłem nazwy). Ja to skwitowałem wtedy (pamiętam jeszcze) iż to jakaś dziwna promocja gdyż w tym samym czasie cena tego oleju podskoczyła przykładowo w InterCars, wyedy tą zwyżkę w InterCars opisałem słowami: "promocja inaczej" (jako aktywny czytelnik tamtego wątku musiałeś o tym przeczytać)
                                                No i? Czego to ma dotyczyć? Że przepłacasz kupując w InterCars? U mnie w lokalnym sklepie motoryzacyjnym masę rzeczy kupię taniej i co też mam tam nie kupować?
                                                AGR 112KM, 232Nm
                                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                Komentarz

                                                • Lashlo
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 1455

                                                  I jeszcze cos-nowe oleje reklamuja,ze robia 30,baaa,50 tys max. Nie jest to raczej na reke producentom ani sprzedajacym te oleje. Natomiast w tym watku nie raz czytalem,ze ten czy tamten 506.01 czy 504-507,wiec LL traca wlasciwosci po 10-12 tys.
                                                  Badz tu q..a madry.

                                                  Komentarz

                                                  • innova
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 554

                                                    Zamieszczone przez Orbit
                                                    Skodaoctavia i Innova popierają się jak dwa bliźniaki JEDNOJAJOWE
                                                    Orbit,
                                                    fajnie że znowu wróciłeś na forum bo ruszok skończył jakoś dzień temu i już się martwiłem że gdzieś pojechałeś skoro od razu nie przejąłeś pałeczki i zapadła cisza no i spokój na chwilę
                                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                    _______________________________________

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...