Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez zak14
    A to według mnie akurat nic złego. Jak zauważyłem prace w tej branży są silnie związane z praktyką.
    Ja nie twierdzę, że to coś złego. Właśnie według mnie takie prace więcej wnoszą. Problemem jest tylko znikoma liczba ludzi, którzy coś z tego rozumieją

    Zamieszczone przez innova
    Otóż po LM zalałem inny olej i jestem z niego znacznie bardzie jak dotdychczas zadowolony, silnik pracuje równie cicho albo nawet ciszej, spalanie wreszcie jest na właściwym poziomie, silnik odzyskał wigor i dynamikę a co najważniejsze: olej 0W30 kosztował mnie znacznie mniej niż koszt 5W30 LM i był na poziomie typowych olei 5w30.
    Chętnie bym się dowiedział co to za olej. Ja nie mam oporów przeciwko pisaniu jaki olej zalałem i jak według mnie się sprawuje. I mało mnie interesuje, że łączysz mnie z jakimś mistycznym marketingiem LM Jak wleje Motula to napiszę jak sprawuje się Motul.
    Zamieszczone przez innova
    Inna rzecz jest taka, iż nie rozumiem czemu LM 4100 po tych 13000mniej więcej tyś zaczął znikać z miski ?
    Wcześniej było już stwierdzone, że ten olej po kilku tysiącach się degraduje dlatego też od razu wziąłem Synthoila i dla mnie TopTec nie istnieje. Więc z tym wychwalaniem LM to nie jest tak do końca jak twierdzisz.

    Zamieszczone przez Skodaoctavia
    Ja zauważyłem, np. na Michellin Energy Saver. Nie dość, że mniej się zużywa paliwa w porównaniu z innymi oponami, to jeszcze opona starcza na dwa razy dłużej. Parametrami nie ustępuje innym lepszym oponom. Z tego co się orientuję, to od zawsze te opony stoją wysoko w rankingach i testach.
    Jednak na mokrym otrzymują jedną z najgorszych ocen z całej czołówki. Ale to nie temat o oponach.

    Zamieszczone przez Skodaoctavia
    Tu nie idzie o to, że olej dobrze zabezpiecza i nie stawia oporów w silniku, tylko o to, że olej zabezpiecza tak samo jak inny (gwarantuje Ci to konstruktor silnika, konstruktor oleju, instytucja testująca i certyfikująca olej), a opory stawia mniejsze.
    Chyba za bardzo ufasz producentom. heh oni gwarantują, że na tym oleju silnik nie wysra się w czasie gwarancji. Czytaj niżej:

    Zamieszczone przez loru
    Zamieszczone przez barteq
    Wg mnie również do bxe 5w40 jest minimum. do tego dochodzi fakt, że tdi są luźno spasowane - taką informację gdzieś na forum napisał DGW, więc 5w40 będzie lepszy niż bardziej "wodnisty" 5w30 ?
    na to by wyglądało, chociaż jest to moja teoria a opieram ją na własnych doświadczeniach i rozmowach z osobami które grzebią w silnikach, przy czym Ty zrobisz jak będziesz uważała, poniżej jeszcze jeden cytat do naszej dyskusji, wole mieć kilka KM mniej i podwyższone spalanie na rzecz ochrony silnika przy starcie przez "oblepione" olejem newralgiczne miejsca, swoją drogą tych KM i tak jest więcej niż fabryka deklaruje a oszczędność na spalaniu za pewne będzie tak znikoma, że nie zrekompensuje mi ewentualnych napraw motorka.

    Zamieszczone przez DGW
    Swego czasu narzekano na wałki Dbilas-a że się wycierają. Wtedy, jestem pewien na 99% że nie była to wina wałka tylko braku smarowania może w tym przypadku jest podobnie. Mam zamontowany czujnik ciśnienia oleju w głowicy (czyli prawie na końcu układu) i wiem że na oleju 5W40 w upalne dni po pierwszym, drugim depnięciu do końca obrotów (jeśli olej był powiedzmy po 5kkm) ciśnienia nie było w ogóle na wolnych obrotach. Ze świeżym olejem było nieco lepiej a problem zniknął kiedy zmieniłem go na gęściejszy (niestety bez normy VW) oraz zwiększyłem obroty biegu jałowego.
    Jednak z tym zaufaniem to bym uważał.

    Specjalnie dla was może następnym razem kupię Motula 8100 X-MAX 5W-30 i zaleje go do siebie. Z tej lepkości to jest jak na razie jedyny olej, który mnie interesuje.
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz


    • Zamieszczone przez parasite
      Chyba za bardzo ufasz producentom. heh oni gwarantują, że na tym oleju silnik nie wysra się w czasie gwarancji.
      Zupełnie obłędne podejście. Zwłaszcza producent oleju tylko czyha, żeby silnik się wysrał po gwarancji i podkłada Ci w tym celu świnie w postaci rekomendacji mniej lepkiego oleju…
      Gdyby to jeszcze był jeden producent, można by węszyć jakiś spisek, ale wszyscy mają podobne rekomendacje, nie tylko Fuchs, czy LM, sprawdź sobie inne marki.
      Bajka jest taka: wszyscy producenci olejów to zły czarownik i się porozumieli ze sobą. Knują i kombinują jak tu załatwić Twój silniczek. Zależy im, żeby silnik szlag trafił i zamiast jeździć i kupować olej, to żebyś kupował np. części zamienne. Ty za to jesteś dobrym rycerzem, walczysz i nie dajesz się im pokonać. Niestety to tylko bajka…
      Opinia 1 kolesia czy dwóch na krzyż, jest bardziej miarodajna niż rekomendacje producentów olejów? A wiesz co znaczy być pewnym na 99%? To samo co być pewnym na 9,9%, albo na 0,99%.
      Zamieszczone przez rOBERTO795
      Gdzie ty się urodziłeś? Stary po pierwsze jak grubość samego filmu olejowego ma się do technologii wykonania silnika-tylko konkretnie ? bo w/g mnie nijak.I uwierz że żadne pierścienie Ci nie pomogą jak również nie interesuje mnie spasowanie silnika- interesuje mnie sama grubosc filmu od czego ona zależy.Poczytaj o zjawisku ratchetingu metali- może coś znajdziesz- jakby coś służe pomocą
      Smarowanie ma na celu zastąpienie zewnętrznego tarcia suchego tarciem wewnętrznym oleju, czyli stworzenie tzw. tarcia płynnego. Osiąga się to przede wszystkim lepkością oleju, choć nie tylko, ale o tym tu mowa. Zapewne widziałeś jak wygląda w dużym przybliżeniu węzeł tarcia. Pagórki i górki, czyli tzw. chropowatość powierzchni. Tarcie płynne jest wtedy, gdy chropowatość jest mniejsza od grubość filmu olejowego.
      I właśnie problem polega na tym, że ta chropowatość zależy od technologii i jakości wykonania. W jednym węźle tarcia, aby te większe pagórki i górki się minęły musisz zapewnić grubszy film olejowy, a w innym węźle tarcia gdzie te pagórki są mniejsze możesz zapewnić cieńszy film.
      Właśnie w tym drugim przypadku nie ma sensu tworzyć grubszego filmu (zwiększać lepkości oleju) bo już nic Ci to nie daje na plus, natomiast tracisz na tym, że zwiększasz sumaryczne tarcie w węźle. Wzrasta niepotrzebnie ciepło, zużywasz więcej energii, tracisz na sprawności, zużywasz więcej paliwa. Mniejsza sprawność silnika powoduje, że aby osiągnąć zamierzone osiągi silnik musi pracować na wyższych obrotach, a więc więcej się zużywa.
      Oprócz jakości wykonania elementów poszczególnych węzłów tarcia, dochodzi szereg innych czynników, jak np. inne luzy technologiczne, inna jakość materiałów, dokładność złożenia itp. itd. Konstrukcja silnika ma więc znaczenie i wpływa na wybór właściwości środka smarnego, tym samym jego lepkości, a więc i grubości filmu olejowego.
      Zamieszczone przez rOBERTO795
      Pytanie konkretne ile silników w życiu rozebrałeś i złożyłeś sam?
      Sugerujesz, że aby mieć pojęcie o olejach należy się w nich najpierw wytarzać np. w kanale?
      No mogę Ci napisać, że rozebrałem tyle samo co złożyłem? Pasuje Ci?
      Albo, że złożyłem i rozebrałem 102 sztuki, na cześć czołgu Rudy, przy tym padło 210000 słów k..wa, 180000 słów ch…, wypiłem przy tym 1000 piw i 3 skrzynki wódki.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Skodaoctavia
        Zupełnie obłędne podejście. Zwłaszcza producent oleju tylko czyha, żeby silnik się wysrał i podkłada Ci w tym celu świnie w postaci rekomendacji mniej lepkiego oleju…
        Gdyby to jeszcze był jeden producent, można by węszyć jakiś spisek, ale wszyscy mają podobne rekomendacje, nie tylko Fuchs, czy LM, sprawdź sobie inne marki.
        Bajka jest taka: wszyscy producenci olejów to zły czarownik i się porozumieli ze sobą. Knują i kombinują jak tu załatwić Twój silniczek. Zależy im, żeby silnik szlag trafił i zamiast jeździć i kupować olej, to żebyś kupował np. części zamienne. Ty za to jesteś dobrym rycerzem, walczysz i nie dajesz się im pokonać. Niestety to tylko bajka…
        Zaraz, zaraz. Ja tą bajkę już słyszałem. Hmm. A już wiem. Ty ją opowiadałeś o olejach 5W40 :diabelski_usmiech
        Zamieszczone przez Skodaoctavia
        Opinia 1 kolesia czy dwóch na krzyż, jest bardziej miarodajna niż rekomendacje producentów olejów? A wiesz co znaczy być pewnym na 99%? To samo co być pewnym na 9,9%, albo na 0,99%.
        Hehe, nie pasuje do schematu tzn. nie prawda. Przecież Ty wiesz na 100%. :twisted:

        Zamieszczone przez Skodaoctavia
        Zupełnie obłędne podejście. Zwłaszcza producent oleju tylko czyha, żeby silnik się wysrał i podkłada Ci w tym celu świnie w postaci rekomendacji mniej lepkiego oleju…
        hmm, faktycznie producent do mojego silnika poleca olej, który nie spełnia wymaganej normy, którą mam wyrytą na korku jak byk wielkimi cyferkami. Chyba jednak nie będę wierzył jego rekomendacją. :P

        Z resztą producent twierdzi, że mój obecny olej zapewnia takie samo, a w wielu kategoriach lepsze parametry niż pierwszy olej w rekomendacji, ale w tym wypadku kłamie. Ja już się gubię kiedy on kłamie, a kiedy mówi prawdę.

        Zamieszczone przez Skodaoctavia
        Gdyby to jeszcze był jeden producent, można by węszyć jakiś spisek, ale wszyscy mają podobne rekomendacje, nie tylko Fuchs, czy LM, sprawdź sobie inne marki.
        Lotos poleca 5W40 i 10W40 :twisted:
        AGR 112KM, 232Nm
        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

        Komentarz


        • nie ma sensu tworzyć grubszego filmu (zwiększać lepkości oleju) bo już nic Ci to nie daje na plus, natomiast tracisz na tym, że zwiększasz sumaryczne tarcie w węźle. Wzrasta niepotrzebnie ciepło, zużywasz więcej energii, tracisz na sprawności, zużywasz więcej paliwa. Mniejsza sprawność silnika powoduje, że aby osiągnąć zamierzone osiągi silnik musi pracować na wyższych obrotach, a więc więcej się zużywa.
          w takim razie wyczynowe Olej np. do Subaru wymyślili sobie dla Hecy pewnie chcą zakatować silnik , już na starcie

          CFS 10w60 | Millers Oils
          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

          Komentarz


          • Skodaoctavia wszystko mi wlasnie wyjasniles. Jestes typowym teoretykiem a Twoja teoria ma sens ale w praktyce zupelnie sie nie sprawdza. Pozdrawiam serdecznie. Nie bede juz z Toba pisal bo uwazam to za strate mojego cennego czasu.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Orbit
              w takim razie wyczynowe Olej np. do Subaru wymyślili sobie dla Hecy pewnie chcą zakatować silnik , już na starcie
              Bardzo konkretny i mocny argument w wątku o silnikach VW TDI.
              No nie wiem, ta kwestia jest chyba dokładniej wyjaśniona tutaj:

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Skodaoctavia
                Orbit napisał/a:
                w takim razie wyczynowe Olej np. do Subaru wymyślili sobie dla Hecy pewnie chcą zakatować silnik , już na starcie

                Bardzo konkretny i mocny argument w wątku o silnikach VW TDI.
                No nie wiem, ta kwestia jest chyba dokładniej wyjaśniona tutaj:
                no ja nie wiem jakiej generacj jest ten silnik wspomnianego subaru i czego faktycznie potrzebuje a co zostało mu narzucone ale jak widzę to są dwie grupy olejów zalecanych do rajdów itp:

                pokazane 10w60 oraz 0w20 no i teraz pytanie który pasuje do której generacji silników oraz jakiego rodzaju paliwa ? Ja do diesla z pewnością wolałbym do ścigania zapodać 0W20 ale i do każdego współczesnego silnika benzynowego również właśnie ten bym wziął na próbę i przebiegł sie po autostradzie. Nie znam się na silnikach ale te Subaru (słynne co śmigają kilka tyś obrotów więcej niż standard - tylko ile paliwa na to zakręcenie schodzi ?) z pewnością sa inne podobnie jak do niedawna te amerykańskie.

                niepotrzebnie mu pokazałeś kolego tego linka na youtube, on się przywiązuje do takich rzeczy i teraz co chwila będzie to demonstrował każdemu niezależnie gdzie leży prawda i sens dyskusji.

                [ Dodano: Nie 08 Sty, 12 19:17 ]
                Zamieszczone przez parasite
                Chętnie bym się dowiedział co to za olej. Ja nie mam oporów przeciwko pisaniu jaki olej zalałem i jak według mnie się sprawuje. I mało mnie interesuje, że łączysz mnie z jakimś mistycznym marketingiem LM Jak wleje Motula to napiszę jak sprawuje się Motul.
                OK
                opowiem Ci tę historię od początku, chociaż wiele szczegółów już znasz. Otóż zaczęło się od wysokiego spalania (od razu zaznaczyłem w tym wątku) po wlaniu TT4100. Nawet było spięcie z moim kolegą w jego warsztacie jak on mi zaczął o tych zlewkach, a ja że jest przesiąknięty Motul'em (u niego zawsze ten stał) i że w moim niemieckim silniku w pierwszej kolejności będzie niemicki olej. Tu też trochę groteska powstała, gdyż jego pracownik widząc co się dzieje zapytał się jego (mnie jakby pomijając): to co mam lać ten olej ? Odp. "chce to lej" padła odpowiedź. Jeszcze sprawdził czy ma normę dla PD bo na tym chciał mnie zmęczyć ale była naklejka z 505.01 po polsku to pomruczał jeszcze że nowoczesne silniki wymagają olejów W30 i poszedł. Potem jeszcze koledzy mnie uświadomili iż ich BMN'y (wyszło że Piramida nawet mniej przepala stojąc w korkach w Krakowie) jednak w mieście spalają mniej. Cóż zatem, stwierdziłem, iż następnego wyboru dokonam samodzielnie i nawet tu (do tego wątku) nie zaglądałem. Skoro na LM się zawiodłem mocno to bliższe było mi przejście na rozwiązanie innego producenta oraz z pewnością na niższą lepkość, gdyż czułem że tu coś jest nie tak. Poza tym cały czas sobie myślałem, jak to jest że w BMW (nie lubię BMW za napęd na tył) używają 0w30 jako standard. Pooglądałem sobie rózne folderki i ceny w necie i wyszło mi że jak kupię Titan Supersyn Longlife Plus 0W30 dedykowany właśnie dla grupy VW (a mam dwa samochody z tej stajni po tym jak wywaliłem Japończyka) to grzechu nie popełnie. Poza tym producent deklarował przebieg rzędu 50tyś a ja pamiętałem co się działo z TT po 13tyś więc pomyślałem, iż ze 30tyś w Tour A6 mi wytrzyma (a tam 8l wchodzi i nie widzi mi się co chwila wymieniać). Znalazłem sobie optymalną pojemność i wyszło w naprawdę sensownych pieniądzach. Wlałem do RS'a i ta jakby się przebudziła. Wlałem (podjechałem do tego samego kolegi, popatrzył co wyciągam z bagażnika i tym razem nie było dyskusji) do Tour A6C6 i tu nic nie mogę powiedzieć (bo to automat i miał zawsze W30 na pokładzie i za krótko go znam) ale fakt faktem że jak na V6 to przy mrozach w górach odpalał ładnie... przy czym na temat odpalania (mówiliśmy też o szklankach) to ja mam taką teorię: najpierw trzeba być pewnym że świece żarowe są 100% sprawne oraz uwzględnić w jaki sposób pompowane/dostarczane jest paliwo w różnych silnikach - RS (4cyl) i Tour (6cyl) odpalają się zupełnie inaczej.
                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                _______________________________________

                Komentarz


                • Zamieszczone przez innova
                  No i teraz przychodzi mi na myśl, iż wartość średnia to mało miarodajny parametr. Trochę lepszym uściśleniem byłoby podzielenie tabel na strefy klimatyczne w których poruszały się pojazdy,
                  idąc dalej powinno się jednak uwzględnic przedziały kilometrażu (tu problem bo w Polsce każdy kupowany pojazd ma 180tyś), idąc dalej typ eksploatacji a w tym rzeczona istotna ilość startów. Dopiero wtedy mógłbyś się odpowiednio spozycjonować ze swoim wynikiem. A tak zakładam, iż wariancja wyników jest bardzo duża a na wartość średnią wpływ ma to, jak wygląda dystrybucja (z jakich stref klimatycznych pochodzą) użytkowników nadysłających swoje oleje do analizy.
                  Jasne, ja jestem z tych, którzy uwielbiają się babrać w dużej ilości danych. Niestety mam do dyspozycji: średnie uniwersalne z labu (dopiero po dodatkowej korespondecnji z labem wiem jakie dane brano do wyliczenia tej średniej), analizy UOA publikowane na BITOG, forums.tdiclub.com i pojedyncze z innych miejsc. To mi musi wystarczyć.
                  Zamieszczone przez Skodaoctavia
                  2.Nie jesteś w stanie zapewnić tych samych, niezmiennych warunków testu, np. parametrów pracy silnika, czyli tego o czym pisał innova. Jak chcesz zapewnić tę sama prędkość obrotową, to samo obciążenie, tę samą ilość startów, tę samą mieszankę paliwowo-powietrzną, te same ciśnienia i temperatury powietrza dolotowego i co ważne podkreślenie tę samą temperaturę pracy całego silnika itp. itd.
                  Nie jestem. Jak większość osób, które wykonują analizy typu UOA wiem, że wyniki trzeba interpretować mając w tyle głowy szereg zastrzeżeń.
                  Z drugiej strony testy wykonywane w Labie są zwykle porządnie wystandaryzowane, natomiast niekoniecznie idealnie symulują to co się dzieje w faktycznej eksploatacji, tym bardziej, że co użytkownik to inny rodzaj eksplaoatacji. Oczywiście nie stawiam tu w żadnym razie znaku róności, bo inne są cele, metody, dokładność etc.,natomiast mam poczucie, że jedne i drugie mają swoją wartość. Właściciele dużych flot, firmy eksploatujące ciężki sprzęt czy lokomotywy spalinowe przeprowadzają analizy oleju i na ich podstawie podejmują decyzje eksploatacyjne.
                  Zamieszczone przez Skodaoctavia
                  W smarowaniu silnika istotne jest przede wszystkim jak się zużywa silnik, a nie olej. Olej może być na minus, ale za to silnik będzie na plus. Bo o to chodzi. Tu nie idzie o zachowane parametry oleju, ale o jak najmniejsze zużycie silnika.
                  Testy UOA pozwalają do pewnego stopnia ocenić jedno i drugie. Jeżeli znikają dodatki lub topnieje TBN, to wiadomo, że zużywa się olej (i można m.in. racjonalnie zaplanować termin jego wymiany). Jeżeli w oleju pojawia się full metali to wiadomo, że coś nie tak ze stanem technicznym silnika lub doborem środka smarnego. Po rodzaju metali można domniemywać, które podzespoły zużywają się najbardziej i zestawiając to z innymi informacjami można stawiać hipotezy co do przyczyn.
                  Zamieszczone przez Skodaoctavia
                  Rozpatrywanie więc samego składu oleju bez uwzględnienia zmian jakie zaszły w silniku nie jest miarodajną oceną jak dany olej się sprawuje w silniku. Jak zapewne wiesz, instytucje certyfikujące oleje opierają się zarówno na testach laboratoryjnych, ale także na testach silnika np. żużycie (wałka, cylindra, tłoka), zanieczyszczenia sludge itp.
                  Krótko mówiąc musisz rozbierać silnik i robic pomiary...
                  Zmiany w dotartym silniku nie są szczególnie dynamiczne (poza sytacjami awaryjnymi). Oczywiście nie będę rozbierał silnika. Właśnie analiza ilości metali stanowi dostępną za ok. 30$, namiastkę pomiarów samych podzespołów.
                  Zamieszczone przez Skodaoctavia
                  sam olej ma wystarczającą ilość różnorodnych składników wewnętrznych, które mogą zafałszować wyniki.
                  Taki błąd łatwo wyeliminować robiąc VOA + analizę po zalaniu i zmieszaniu z resztkami starego oleju, co też uczyniłem.

                  [ Dodano: Nie 08 Sty, 12 19:55 ]
                  Jeżeli przyjąć poglądy kilku osób najaktywniej dyskutujących w ostatnim czasie, to mam poniższą refleksję na podsumowanie ostatnich kilkudziesięciu stron.
                  Przy doborze oleju znaczenie ma, by olej ten spełniał najwyższe aktualnie obowiązujące normy API/ACEA i aprobaty producenta (te niekoniecznie najaktualniejsze, bo 506.01 też może być). Powinien być najmniej lepkim z dopuszczalnych przez producenta. Cała reszta bez znaczenia: baza – nieistotne, byle olej nie za tani, parametry z karty charakterystyki – nieważne, opinie użytkowników – do odrzucenia, bo subiektywne, analizy oleju – zbyt wiele zmiennych i szumów, żeby miały wartość. I nic więcej, my biedni amatorzy, nie jesteśmy w stanie zrobić w sprawie racjonalnego wyboru oleju – producenci zrobią z nami i tak to co chcą. 7 lat i 5781 wypowiedzi w tym wątku pozwoliło dojść do tej konkluzji. Wątek do zamknięcia.
                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                  Komentarz


                  • Skodaoctavia napisał
                    nie ma sensu tworzyć grubszego filmu (zwiększać lepkości oleju) bo już nic Ci to nie daje na plus, natomiast tracisz na tym, że zwiększasz sumaryczne tarcie w węźle. Wzrasta niepotrzebnie ciepło, zużywasz więcej energii, tracisz na sprawności, zużywasz więcej paliwa. Mniejsza sprawność silnika powoduje, że aby osiągnąć zamierzone osiągi silnik musi pracować na wyższych obrotach, a więc więcej się zużywa.
                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                    Zamieszczone przez Orbit
                    w takim razie wyczynowe Olej np. do Subaru wymyślili sobie dla Hecy pewnie chcą zakatować silnik , już na starcie
                    CFS 10w60 | Millers Oils
                    Bardzo konkretny i mocny argument w wątku o silnikach VW TDI.
                    No tak ... widzę w przypadku braku argumentów , Trolujesz

                    poza tym piszesz bardzo ogólnie ... Temat owszem TDI .. no ale TDI to chyba Diesel prawda ? ,
                    wytykając mi iz podaje taki przykład w wątku TDI , twierdzisz tym samy iż twoja teoria obowiązuje tylko i wyłącznie w silnikach TDI ... reszty świata to nie dotyczy ...
                    No to Stary ... wybacz ale dla mnie twój elaborat który zresztą nie jest poparty żadnym opisem dokumentem opracowaniem , czymkolwiek nadaje się .... ........
                    w sumie ... ja mogę postawić kontra tezę ... twierdząc ... ze 10w60 będzie lepszym olejem do TDI ( chociaż wiemy ze tak nie jest ) ale ja tak twierdze . i już , a kto mówi inaczej jest Trolem ... .to jest tylko słowo kontra słowu.

                    odpowiedz na jedno pytanie ... w jakim celu według Ciebie nadal produkuje sie oleje 5w-40 , 50 , 60 ? to jest chyba zbędny trud


                    pierwsze zdanie w linku Millers 10w60
                    W pełni syntetyczny olej silnikowy wyczynowy do silników benzynowych i Diesel...

                    może napisz do Milersa ze się mylą . i przytocz im swój elaborat

                    Innova

                    ... ale co właściwie się stało w twoim silniku ? LM 4100 tak mu zaszkodził ? spalanie się podniosło ? i był zamulony ?
                    ,... , no ale przecież już zostało ustalone ze to nie odpowiedni olej do twojego silnika
                    pewnie gdybym zalał taki olej do Silnika T.Yaris mojej koleżanki , możliwe ze tez by się zamulił ...
                    Jaki wniosek, niech każdy leje taki olej jaki przewidział Producent i sprawa zakończona
                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez parasite
                      Jednak z tym zaufaniem to bym uważał.
                      komu jak komu ale DGW można zaufać a przynajmniej jego praktyce z tym związanej.

                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                      Opinia 1 kolesia czy dwóch na krzyż, jest bardziej miarodajna niż rekomendacje producentów olejów?
                      Z tą małą różnicą, DGW jest praktykiem, w związku z tym pytam jakie jest Twoja doświadczenie praktyczne :?:

                      Tak trochę z innej beczki to nie "koleś" bo jest to obraźliwe a przynajmniej tym epitetem próbujesz zdyskredytować w/w osobę i jej wypowiedź (jak również i moje zdanie oraz kolego barteq ), próbuj trzymać poziom swoich wypowiedzi w stosunku do innych osób nie znając ich osobiście i nie obrażając ich.
                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Orbit
                        ,... , no ale przecież już zostało ustalone ze to nie odpowiedni olej do twojego silnika
                        Orbitku nasz najukochańszy ops:
                        (może jak zacznę tymi słowami to zwróci to Twoją uwagę że coś jest jednak na rzeczy i przez kolejne trzy dni nie będę musiał tłumaczyć Ci ja i koledzy że jesteś w błędzie)

                        otóż ustalone to zostało coś zupełnie odwrotnego a już dwie osoby przed Tobą poruszały ten aspekt i się z nim mierzyły. Jeżeli chcesz przedstawić nowe fakty w sprawie to proszę bardzo ale Twój bliźniak do dziś mnie nie przeprosił za to pomówienie co zostało mu na około 3 stronach udowodnione, Ty zreszta też nie przeprosiłeś ale za inne a teraz znowu dojdzie to.

                        no a jak już byś się wczytał w treść mojej historii w sumie nie tak rozległej (pominąłem w niej to że mi Amsoila wciskali w międzyczasie ale pogoniłem towarzystwo z tym pomysłem utrzymując moją opinię o amerykanach i ich marketingu) to dostrzegłbyś zapewne ,iż w tej historii od razu na jej początku bardziej sprawny od Ciebie to również sprawdzał (mój kolega) i szukał podobnego haka jeszcze zanim ten olej wpadł do miski...poza moim rozpoznaniem przed zakupem. Niestety rozpoznawałem w złym miejscu i czasie. Teraz opinia jest klarowna i nie ma bezsensownego przewalania kart katalogowych z olejami czasem egzotycznymi i jak raz to określiłem nawet kokosowymi. Kawa na ławę i konkrety a nie dziesięć różnych kart (o różnych parametrach o zgrozo, czyli każda karta na dowolną okazję i potrzebę) o jednym oleju i dowolne interpretacje właściwości i parametrów czyli dyskusja ile SRAO jest w PAO (czy na odwrót) co jak się okazuje akurat istotne nie jest.

                        jedyne to co zostało ustalone to tyle, że z pewnością to nie jest olej odpowiedni do jakiegokolwiek współczesnego silnika, jest kosztowny i znika w pewnym momencie z miski (i tu wciąż nie rozumiem czemu) zatem jest uciążliwy delikatnie mówiąc. Pozostałe wyjaśnienia odnośnie tego co zostało ustalone znajdziesz czytając ostatnie 6 stron...więc "nie idź tą drogą" kiedy już inni spróbowali

                        [ Dodano: Pon 09 Sty, 12 01:17 ]
                        Zamieszczone przez loru
                        Z tą małą różnicą, DGW jest praktykiem, w związku z tym pytam jakie jest Twoja doświadczenie praktyczne :?:
                        loru, zanim Cię skodaoctavia zajedzie to ja ze swojej strony obiektywnie Ci powiem, co sądzę o tego typu sformułowaniach. Oraz takie i temu podobne są formułowane (już widziałem podobne zwroty) w chwilach rozpaczy i niemocy, kiedy fakty są tak przygniatające i niewygodne, iż trudno się spod nich wyrwać.

                        Sformułowanie takiej treści po tym jak zaprowadził tu porządek w zakresie prawdomówności, po tym jak pokazał że dysponuje szczegółową wiedzą wraz z praktycznym spojrzeniem to trochę słabo się wykazałeś zadając pytanie o jego wiedzę praktyczną.
                        No i idąc dalej: jeżeli odpowiedziałby Ci przewrotnie że żadne, to co to zmieni ? złapiecie go za to słówko i od nowa zacznie się bazar olejowy i płukankowy wraz z eksperymentowaniem na użytkownikach ? czy może zacznie się wciskanie kitu że zakitowanie silnika pomoże jego żywotności ? Jak ktokolwiek uważa że coś nie tak zostało powiedziane to niech sam włączy się do dyskusji i wskaże, gdzie skodaoctavia przekłamuje, mataczy czy kręci... póki co to skodaoctavia bardzo sprawnie obnażył to co tu miało miejsce

                        a teraz tak dla śmiechu coś,
                        fakt autentyczny (autentycznie autentyczny) sprzed kilku dni a że nie było Cię tu na zmianę z Pidziekiem to czekałem z tym, otóż raz kilka dni temu jak szybko przeglądałem szybko forum to podpis w Twojej stopce jawił mi się jako: "O rany - jedna siódma życia to pidziek"
                        I żeby nie było to autentycznie sam się zaśmiałem że mi się tak to zlało w takie sformułowanie. :wink:
                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                        _______________________________________

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez innova
                          Zamieszczone przez Orbit
                          ,... , no ale przecież już zostało ustalone ze to nie odpowiedni olej do twojego silnika
                          Orbitku nasz najukochańszy ops:
                          (może jak zacznę tymi słowami to zwróci to Twoją uwagę że coś jest jednak na rzeczy
                          [ Dodano: Pon 09 Sty, 12 01:17 ]
                          Zamieszczone przez loru
                          Z tą małą różnicą, DGW jest praktykiem, w związku z tym pytam jakie jest Twoja doświadczenie praktyczne :?:
                          loru, zanim Cię skodaoctavia zajedzie to ja ze swojej strony obiektywnie Ci.......
                          Innova... mam do Ciebie prośbę , daruj sobie te zdrobnienia i czułości ( zajeżdżanie ) bo pomyśle ze kochasz inaczej ... Ok ? jestem tolerancyjnym, ale co za dużo to i świnia nie zje mam nadzieje ze się rozumiemy

                          P.S jestem za bardzo zmęczony by czytać twoje wypracowanie ocenie je rano ... See-ya
                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                          Komentarz


                          • Nie no... Tego się nie da czytać... Ohhh, ahhh do siebie, a po każdym kto ma doświadczenie w temacie silników i olei jedziecie. W zasadzie atakujecie każdego kto ma inne zdanie niż wy, a że jest was z grubsza aż dwoje to sobie słodzicie tak, że aż cukier z monitora się wysypuje...

                            Zamieszczone przez innova
                            jedyne to co zostało ustalone to tyle, że z pewnością to nie jest olej odpowiedni do jakiegokolwiek współczesnego silnika, jest kosztowny i znika w pewnym momencie z miski (i tu wciąż nie rozumiem czemu) zatem jest uciążliwy delikatnie mówiąc. Pozostałe wyjaśnienia odnośnie tego co zostało ustalone znajdziesz czytając ostatnie 6 stron...więc "nie idź tą drogą" kiedy już inni spróbowali
                            Jedyne co zostało ustalone to to, że takie cuda tylko u ciebie. Ewentualnie w teorii u bliźniaka. Powiadam ci/wam :szeroki_usmiech Inni czyli kto? Ty? Proszę cię... Byli też inni prócz ciebie u których problemów brak. I TYCH innych jakby więcej.

                            Zamieszczone przez innova
                            Teraz opinia jest klarowna
                            Czyja opinia? Chyba wasza. Mam rozumieć, że to już wystarcza aby mówić, że teraz myślą tak wszyscy?

                            Zamieszczone przez innova
                            loru, zanim Cię skodaoctavia zajedzie to ja ze swojej strony obiektywnie Ci powiem, co sądzę o tego typu sformułowaniach. Oraz takie i temu podobne są formułowane (już widziałem podobne zwroty) w chwilach rozpaczy i niemocy, kiedy fakty są tak przygniatające i niewygodne, iż trudno się spod nich wyrwać.
                            A ty co adwokat? Pokaż mi gdzie tutaj podałeś czy podaliście (wy bliźniacy) jakieś fakty? Jak do tej pory czytam o przypuszczeniach, teoriach i założeniach czyli w zasadzie o hipotezach. To gdzie są fakty? Chyba, że chodzi o hipotetyczne fakty.

                            Zamieszczone przez innova
                            No i idąc dalej: jeżeli odpowiedziałby Ci przewrotnie że żadne, to co to zmieni ?
                            Nic. Wiemy, że właśnie takie jest jego doświadczenie.

                            Zamieszczone przez innova
                            póki co to skodaoctavia bardzo sprawnie obnażył to co tu miało miejsce
                            Jak na razie to czytamy o hipotezach z całkowitym brakiem pokrycia w doświadczeniach właścicieli diesli. Część tego może i słuszna [sprawdza się w praktyce] - ale mała. Reszta to teoria, która z praktyką ma niewiele wspólnego. Olej ma chronić silnik i tyle. A jaki by nie był argument przeciw tym hipotezom to się czyta wielkie porównania do Kopernika nawet... Chłopie (SO) weź się zastanów gdzie tobie do Kopernika?? Kpisz czy co?? Przy okazji - kopernikańska teoria heliocentryczna też była troszkę naginana aby pasowała do ówczesnych obserwacji/doświadczeń...
                            Tak czytam i zastanawiam się jakie prawdy obnażyliście? Żadne - ciągniecie wątek tylko na konfliktach z innymi. A sensownych wniosków z tego tyle, że każdy kupuje olej pod siebie (takiej marki jaka mu odpowiada) i najważniejsze żeby dobrze chronił silnik. Bo spadek spadania o 1l/100km to chyba tylko w erze.
                            A i super trafne porównanie do opon EnergySaver. Idealnie to ująłeś. Coś kosztem czegoś. Są EKO (jak te wasze oleje) i są najgorsze [albo prawie] w testach bezpieczeństwa [szczególnie na mokrym]. Tak samo jest z olejami. I nie wmówisz mi, że eko olej zmniejszający spalanie (o kilka % a nie o litr) nie robi tego kosztem czegoś innego. Jakby tak było to byłyby tylko same takie oleje bo tylko takie by ludzie kupowali.
                            Taką prawdę obnażyliście. Ja wam pokażę teoretyków po politechnice jak boleśnie zderzają się z praktyką. Możesz sobie mówić, że teoria to, teoria tamto... Bez doświadczenia teoria jest tylko teorią. A teoretyk bez doświadczenia na rynku nie jest pełnowartościowym pracownikiem. To samo jest tutaj. Podważacie słowa faceta (a nawet go obrażacie), który na TDI zęby zjadł sami mając z tymi silnikami tyle do czynienia, że są w waszych autach i tyle. Jednak (ja i wielu innych) wolę ufać ludziom z wiedzą i doświadczeniem. Wiedza bez doświadczenia wiele warta nie jest.

                            Więc trochę respektu dla takich ludzi jak DGW. Bo ze swoją wiedzą nie dorastacie mu do pięt, a uważacie się za nie wiadomo kogo...

                            Poza tym innova. Weź już sobie daruj. Dawaj jakąś porządną analizę tego oleju co masz zalany. Daj jakąś podkładkę do twoich/waszych przypuszczeń - wtedy możemy dyskutować. Bo analiz olei w lepkościach przez was krytykowanych jest tu dużo. Można z nich było wyciągnąć ciekawe wnioski. Więc dawaj swoje analizy. Zobaczymy co tam ciekawego piszą. Przejdźmy od słów do czynów...

                            A tak na koniec dobry cytat z wikipedii:
                            W języku potocznym stwierdzenie "to jest teoria", znaczy często, że uprzednio wymienione stwierdzenia lub reguły reprezentują pewien uproszczony model rzeczywistości, który w specyficznych warunkach dyskutowanego problemu albo jest nieprawdziwy albo praktycznie nieosiągalny, nie do zrealizowania (np. modele normatywne, typu: tak być powinno).

                            W przestrzeni nauki (dobra) teoria "mówi jak jest" w praktyce. Jeśli praktyka dowodzi czegoś innego, wtedy teoria upada albo jej stosowanie zawęża się do określonych warunków. Na przykład teoria Newtona może być stosowana jedynie do opisu ciał poruszających się z prędkością dużo mniejszą od prędkości światła.
                            I tyle na temat waszej dysputy. Dobrej teorii tutaj niewiele. Za to hipotez całkiem sporo.

                            Zamieszczone przez loru
                            Wiele, ponieważ teoretycznie możemy podróżować z prędkością zbliżoną do prędkości światła a praktycznie to nawet nie zbliżyliśmy się do połowy tej prędkości.
                            Brawo! To jest samo sedno sprawy. Idealnie pokazuje to co się tutaj dzieje.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez innova
                              loru, zanim Cię skodaoctavia zajedzie to ja ze swojej strony obiektywnie Ci powiem, co sądzę o tego typu sformułowaniach. Oraz takie i temu podobne są formułowane (już widziałem podobne zwroty) w chwilach rozpaczy i niemocy, kiedy fakty są tak przygniatające i niewygodne, iż trudno się spod nich wyrwać.
                              To jest Twoje zdanie i masz do niego prawo, jednakże nie znając mnie osobiście zachowaj je dla siebie gdyż czytając "między wierszami" próbujesz ze mnie zrobić osobę która nie potrafi się przyznać do błędu i za wszelką cenę broniącą swojego zdania a to możesz tylko stwierdzić znając mnie osobiście, wracając do tematu próbuje ustalić czy mam do czynienia teoretykiem czy praktykiem, wybacz ale nie znalazłem żadnych odpowiedzi w/w osoby w dziale usterki gdzie wspomniany wcześniej DGW wielokrotnie udzielał sugestii i przypuszczeń które okazywał się słuszne.

                              Zamieszczone przez innova
                              No i idąc dalej: jeżeli odpowiedziałby Ci przewrotnie że żadne, to co to zmieni ?
                              Wiele, ponieważ teoretycznie możemy podróżować z prędkością zbliżoną do prędkości światła a praktycznie to nawet nie zbliżyliśmy się do połowy tej prędkości.
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz


                              • Ja znam taki serwis który poprawia D-CAT-y i D4-D zwiazany z ASO a pracujący tam człowiek to naprawde jeden z bardziej łebskich ludzi toyoty w Polsce.
                                Co mi powiedział...mozna wkąldać czipy i inny wynalazki auta fajnie na tym jeżdzą ale pada po kilkunastu tys km wiele rzeczy nie wyłaczając z tego turbosprężarki.

                                Zamieszczone przez ruszok
                                Bo spadek spadania o 1l/100km to chyba tylko w erze.
                                W silniku prawie 2 litrowym przejscie z lepkosci 14-15 cSt na cos o specyfikacji A5 i lepkosci cSt 9-10 może , powtarzam może nie musi ale może skutkować taką oszczędnością.

                                Oleje pełnosyntetyczne mają poza tym mniejsze oporu podczas tarcia, pompowalności a tym samym szybciej sie nagrzewają powodując że w kabinie się robi szybciej cieplo :-)

                                Zamieszczone przez Orbit
                                w takim razie wyczynowe Olej np. do Subaru wymyślili sobie dla Hecy pewnie chcą zakatować silnik , już na starcie
                                Jeśli mowa o 10W60 to owszem stosowny jest w długich rajdach gdzie wystepują ogromne moce i spalanie paliwa na poziomie 1 do jednego.
                                Wyczynowo turystyczne STI, EVO jeżdzą na Millersie 5W30 CFS który idzie w parze z zaleceniem producenta (nowe Subaryny to juz 0W20).
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz


                                • Bez cienia złych intencji spytam, czy nie ma drobnej niespójnoci między dwiema poniższymi wypowiedziami ?
                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  Oleje pełnosyntetyczne mają poza tym mniejsze oporu podczas tarcia, pompowalności
                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  Trzecia sprawa obecnosc PAO ma się nijak do parametrow jakimi się wszyscy podniecaja czyli temp. Plyniecia
                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                  Komentarz


                                  • Nie nie ma - specjalnie o to pytałem w blendownii.
                                    Przcież dzięki różnorakim dodatkom, formulacji bazy depresatorów itp. można uzyskać co sie komu podoba oczywiście w jakis ramach bo nie da się zrobić 0W20 z HTHS jakimś 4.0 :-)

                                    Idąc tym tropem może wszystkie oleje które mają temp. płynięcia np. abstrahując -30st.C wrzucić do wora z minerałami a sam znam minerały które mają temp. płynięcia niekiedy bliskie -40st.C
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Pidziek
                                      powtarzam może nie musi ale może skutkować taką oszczędnością.
                                      a ja Ci powiadam, iż tak jest w istocie i to z dwóch powodów (chociaż to i tak jeden):

                                      1) jak zalałem to ścierwo to od razu zasygnalizowałem wzrost w zużyciu paliwa (silnikowi też się musiało dostać)
                                      2) jak wylałem do kanału to też od razu zasygnalziwałem i to dość przecyzyjnie ale i konserwatywnie. Jak wspomniałem z moich obserwacji jest tego więcej niż 1l... ale skoro TT4100 doprowadził do spalania rzędu 9l w mieście to nie było trudno o znaczącą poprawę.

                                      [ Dodano: Pon 09 Sty, 12 17:31 ]
                                      Zamieszczone przez ruszok
                                      Nie no... Tego się nie da czytać...
                                      co do Ciebie to już nawpisywałeś tu wystarczająco dużo głupot, chcąc mnie zmusić do tego żebym posiadał inny silnik aniżeli mam w istocie wykazując przy tym zupeny brak wiedzy o silnikach VAG... ale oleje do nich chcesz rekomendować i tłumaczyć kto jest niemądry nawet użytkując na codzień zupełnie inny pojazd wyposażony w inny silnik. Ciekawa postawa i w ogóle


                                      Później jak sam dostrzegłeś dobry anioł przyjrzał się Twojemu pochodzeniu i jak się okazało poza mataczeniem w tym wątku nic więcej nie czynisz. Czemu nie odjedziesz na forum bliższe użytkowanemu pojazdowi, tam być może unikniesz wypowiadania kłamliwych stwierdzeń ?

                                      [ Dodano: Pon 09 Sty, 12 17:35 ]
                                      Zamieszczone przez Orbit
                                      pomyśle ze kochasz inaczej ... Ok
                                      pisałem w liczbie mnogiej więcy Ty już lepiej za dużo nie myśl...
                                      ...no może co najwyżej wymyśl jakieś sensowne odpowiedzi na pytania które Ci zadałem na przestrzeni ostatnich dni

                                      [ Dodano: Pon 09 Sty, 12 17:39 ]
                                      Zamieszczone przez ruszok
                                      Podważacie słowa faceta (a nawet go obrażacie), który na TDI zęby zjadł
                                      które słowa podważamy i którego faceta,
                                      jak dotąd to tylko padło hasło w stylu: a my mamy starszego brata który widział czterolistną koniczynkę w silniku czy coś podobnego.

                                      inna sprawa jak ktoś wskutek głupoty sam się przyczynia do pogorszenia stanu swojej jednostki napędowej. Sygnalziowałem przykłady, Pidziek również kilka podał. No ale na takie przypadki to żaden olej, nawet 100W-1000 czy z innej skrajności -20W-10 nie pomoże

                                      [ Dodano: Pon 09 Sty, 12 17:43 ]
                                      Zamieszczone przez ruszok
                                      Dawaj jakąś porządną analizę tego oleju co masz zalany
                                      kiedy to już jest dla mnie jasne iż nic nie wniesie do sprawy poza potwierdzeniem, iż wszystko mieści się w akceptowalnych granicach. Dla mnie sens ma dopiero analiza 0W20 chociaż jak widzę różnica w lepkości przy 100st nie jest duża i wielkich fajerwerków raczej nie będzie
                                      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                      _______________________________________

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez innova
                                        jak dotąd to tylko padło hasło w stylu: a my mamy starszego brata który widział czterolistną koniczynkę w silniku czy coś podobnego.
                                        hehe dokładnie takie mam odczucie jak czytam wasze rewelacje.
                                        AGR 112KM, 232Nm
                                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez ruszok
                                          loru napisał/a:
                                          Wiele, ponieważ teoretycznie możemy podróżować z prędkością zbliżoną do prędkości światła a praktycznie to nawet nie zbliżyliśmy się do połowy tej prędkości.

                                          Brawo! To jest samo sedno sprawy. Idealnie pokazuje to co się tutaj dzieje.
                                          przy czym my nie o prędkości światła wspominaliśmy a o wiekach ciemnych i oświeceniu (po epoce średniowiecza) w tym wątku, tamatyka niby podobna ale cel inny sobie postawiliśmy. Wspominałem też o perspektywach dalszego rozwoju olejów w myśl obecnych trendów ale nikt nie podjął tematu, widać praktyka nie nadążyła.
                                          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                          _______________________________________

                                          Komentarz


                                          • Innova czy zanotowałeś także spadek spalania w 3.0 tdi ?
                                            Jeśli w O2 procentowo zjechało o ok 10-13%to ciekaw jestem czy np średnie spalanie w 3.0 tdi z 14spadnie do 12,3-12,5

                                            Co prawda A6 śmigało na pewno na 5W30. Zauważyłeś różnice w spalaniu ?

                                            Komentarz


                                            • innova, dlaczego Ty za wszelką cenę chcesz wszystkich przekonać do swojej racji? Jesteś zadowolony z oleju 0w30 to jeździj na nim oby jak najdłużej skoro odpowiada Tobie i twojemu silnikowi. Inny będzie chwalił 5w40, jeszcze inny 10w60.
                                              Tak się składa, że na TT4100 zrobiłem ok 10kkm i silnik pracuje tak samo jak na innych olejach, jest tak samo głośny jak na innych olejach, tyle samo pali jak na innych olejach, nie wybuchł po tych 10kkm na tt4100, ani nagle nie ozdrowiał i mocy też ani mu nie przybyło ani nie ubyło. Jestem z niego zwyczajnie zadowolony. Tak samo inny będzie zadowolony z lotosa/orlen/LM etc.
                                              Wiadomo to wątek o olejach i każdy czerpie stąd pewne info, ale ty swoimi wypowiedziami doprowadziłeś do tego, że mało kto się tu już wypowiada, sory nie tylko ty, jeszcze skodaoctavia czy jak mu tam było.

                                              Wcześniej każdy przedstawiał tu swoje poglądy i racje ale nie wpychał ich na siłę innym osobom, po prostu przedstawił je i tyle, czy ktoś się z tym zgadzał czy nie. Napisał je i to była jakaś tam jedna z wielu informacji, które osoby czytające mogły przeczytać wraz z opiniami innych userów.

                                              Więc daj sobie już na luz kolego, przedstawiłeś swoje opinie, poglądy i nie każ innym mieć takich samych..... bo wiesz poglądy są jak dupa, każdy ma swoja..

                                              Aha, napiszę jeszcze taki przykład, kuzyn kupił jakieś 3 lata temu golfa 4 tdi z włoch gdzie na oleju 10w40 zrobił 380kkm on przez 3 lata zrobił ponad 200kkm też na 10w40 i ten silnik zaraz po odpaleniu tak dostawał w pizde, że szok. Wiem bo jeździłem z nim sporo i razem kupowaliśmy tego golfa. A jak on wyglądał to żal było patrzeć. I wyobraź sobie, że silnik chodzi nadal i ma już pewnie 600kkm, co dziwne ma się dobrze. Więc w takim przypadku Twoja opinia lega w gruzach. I to jest praktyczny dowód, a nie jakieś sraty pierdaty z kartek.


                                              OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez ruszok
                                                ciągniecie wątek tylko na konfliktach z innymi.
                                                w sumie to ciekawy zarzut tu postawiłeś, gdyż jak to zauważyliśmy obaj: ja i skodaoctavia, staliśmy się celami napastliwych wypowiedzi i krzyków wręcz. Ty prz tym podpierałeś się kłamliwymi tezami i wokół nich operałeś całe swoje stanowisko oraz wypowiedzi. Był spokój przez chwilę ale niestety mamy dwóch "przyjaciół" klubu którzy nie mając na codzień nic do czynienia z silnikami VAG robią zamęt i nic nie wnoszące wtrącenia, przy czym cechą wspólną jest zakłamanie.

                                                W sumie po wielu latach wysiązała się konkretna dyskusja pomiędzy osobami które:
                                                1) dobrze się czują w tej tematyce i znaja podstawy poszczególnych zjawisk, czyli chcociażby dlaczego olej bardziej lepki bardziej się będzie grzał oraz wprowadzał destrukcję
                                                2) osobami zainteresowanymi, które chcą dopytują szczegółów i chcą pozyskać wiedzę

                                                a dotychczasowe mąciwody jakoś nie czują się na siłach i nie znajdują argumentów zaprzeczających teorii przekłądanej na praktykę w ostatnich dniach... poza starszym bratem, którego ktoś miał rzekomo obrazić. Już jeden sie obraził i zapadł w sen zimowy a w ramach rozgrzewki/zagrzewki disco polo podrzuca

                                                [ Dodano: Pon 09 Sty, 12 18:07 ]
                                                Zamieszczone przez elemenateur
                                                Innova czy zanotowałeś także spadek spalania w 3.0 tdi ?
                                                Jeśli w O2 procentowo zjechało o ok 10-13%to ciekaw jestem czy np średnie spalanie w 3.0 tdi z 14spadnie do 12,3-12,5

                                                Co prawda A6 śmigało na pewno na 5W30. Zauważyłeś różnice w spalaniu ?
                                                Przecież wielokrotnie już o tym pisałem, ale zapytałeś to powtórzę:
                                                1) 3,0 użytkuję krócej i trudniej mi cokolwiek powiedzieć bo za mało razem przeżyliśmy
                                                2) to jest automat i tu nie mam kontroli nad tym co on robi
                                                3) wcześniej użytkowany był 5W30 jak słusznie zapamiętałeś
                                                4) nie rzuciły mi sie w oczy tak spektakularne różnice (tak spektakularne jak w O2) po przejściu na 0W30
                                                5) on spala jednak mniej niż piszesz, w mieście jest to 14l ale przy krótkim odcinku (1-2km). Przy dłuższych to już jest 11-12l. W trasie innej niż autostrada to jest 7,8-8,2l. W najbliższy weekend może będę miał szansę pogonić go po A2, wtedy coś więcej będę wiedział o aktualnym stanie.

                                                [ Dodano: Pon 09 Sty, 12 18:11 ]
                                                Zamieszczone przez barteq
                                                innova, dlaczego Ty za wszelką cenę chcesz wszystkich przekonać do swojej racji?
                                                o przepraszam,

                                                ja nikogo nie przekonuję tak jak Wy, całość moich wypowiedzi sprowadza się do obnażania kłamstw, ketact i prostowania tego co przekręcacie z moich wypowiedzi.

                                                oprócz tego prowadziłem bardziej wnikliwą dyskusję z zak14 dopytując pewne rzeczy, które chciałem konkretniej dookreślić oraz wskazywałem na pewne błędy koncepcyjne, przy czym była to dyskusja o właściwościach olejów a nie przekonywanie kogokolwiek. Każdy rozsądny przeczytawszy co tu jest napisane (było bo właśnie zaczęło się rozmydlanie tematu) sam będzie świadom co jest dobre a co złe
                                                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                _______________________________________

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez innova
                                                  a dotychczasowe mąciwody jakoś nie czują się na siłach i nie znajdują argumentów zaprzeczających teorii przekłądanej na praktykę w ostatnich dniach... poza starszym bratem, którego ktoś miał rzekomo obrazić. Już jeden sie obraził i zapadł w sen zimowy a w ramach rozgrzewki/zagrzewki disco polo podrzuca
                                                  Obrażając dość powszechnie cenionych użytkowników forum im nie szkodzisz, Tobie natomiast daje to -1 do respectu w oczach wielu. Koledzy się do tego nie odnoszą, jeden z nich nawet zapewne nie zauważył, że o Nim piszesz - trochę to wygląda tak jakbyś Ty był rycerzem, a oni smokami: Attention Required! | Cloudflare

                                                  Żeby nie było bez związku z olejami cytuję poniżej kolejną odpowiedź p. Rafała Kobza z LM.

                                                  Witam

                                                  W przypadku tego produktu (SynthOil High Tech 5W-40) baza olejowa to 70% składu oleju, 30% stanowią dodatki, zatem 70% oleju Synth Oil High Tech to w pełni syntetyczna baza.

                                                  Pozdrawiam.

                                                  Rafał Kobza

                                                  LIQUI MOLY Polska Sp. z o.o.

                                                  ul. Cybernetyki 7B

                                                  02-677 Warszawa

                                                  NIP 522-26-23-299,

                                                  tel. (022) 331 03 08

                                                  fax (022) 331 03 09

                                                  +48 602 260 649

                                                  [email protected]

                                                  Liqui Moly – Firma


                                                  Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie,

                                                  XIII Wydział Gospodarczy KRS, Numer KRS 0000065196

                                                  Wysokość Kapitału Zakładowego 1.276.000,00 PLN
                                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                  Komentarz


                                                  • W przypadku tego produktu (SynthOil High Tech 5W-40) baza olejowa to 70% składu oleju, 30% stanowią dodatki, zatem 70% oleju Synth Oil High Tech to w pełni syntetyczna baza.
                                                    Potwierdza to zatem, że podawane wcześniej dane były prawdziwe. Z resztą większość nie miała wątpliwości.

                                                    Ja jednak jestem ciekaw tych analiz 0W30 po pewnym przebiegu - będzie z tego się dało wyciągnąć kilka ciekawych wniosków.

                                                    Zamieszczone przez innova
                                                    mamy dwóch "przyjaciół" klubu którzy nie mając na codzień nic do czynienia z silnikami VAG robią zamęt
                                                    Tutaj się bardzo, ale to bardzo mylisz. To, że osobiście i na własność posiadam pojazd marki KIA nie znaczy że nie mam do czynienia z silnikami TDI. Ale nie będę cię wyprowadzał z błędu bo nie ma sensu. I tak będziesz wiedział lepiej co robię, czym jeżdżę itd.

                                                    Zamieszczone przez innova
                                                    robią zamęt i nic nie wnoszące wtrącenia, przy czym cechą wspólną jest zakłamanie
                                                    Jak to było? Jak podajemy fakty to wy uciekacie się do takich zagrywek jak właśnie ty. Bo unikasz odpowiedzi na wiele pytań - są dla ciebie nie wygodne... Biały rycerzu...

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X