Proponuję, żebyś udowodnił poszczególne punkty, na które zdekomponowałeś postawioną tezę
No, coś widzę panie kolego brak kontrargumentów. Jakich dowodów żądasz, niedawno sam pisałeś coś o zależności tarcia od liczby Hersey,a. Odwidziało Ci się? A może brak odwagi cywilnej, coby się nie narazić w grupie i utracić wywalczonej pozycji…
Jak widzisz każdy argument jest poparty krótkim wyjaśnieniem. Tym krótszym, czym jest to oczywistsze.
Zresztą nie pisz o dowodach, tylko obalaj moją tezę swoimi argumentami. To właśnie będzie dowód, że nie mam racji. Prościej i w dwójnasób lepiej dla Ciebie.
Zamieszczone przez zak14
Ja osobiście w pierwszej kolejności byłbym ciekaw dlaczego olej mniej lepki ma lepsze właściwości myjące od bardziej lepkiego.
No, jedyny konkret w całym Twoim poście.
Przypominam, rozpatrujemy tylko różnicę w lepkości, bez żadnych dodatków myjących, detergentów, sposobu użytkowania silnika, temp. pracy itp.
Jest tak dlatego, bo z natury rzeczy ciecz mniej lepka ma lepsze właściwości myjące. Łatwiej zmywa woda niż np. syrop. Jest to tym samym proste wytłumaczenie punktu 7. Mniej lepka ciecz zapewnia lepszą dyspersję zanieczyszczeń, łatwiej tworzy z nimi zawiesinę. Praca silnika powoduje produkcję zanieczyszczeń, olej mniej lepki jako mniej lepka ciecz zapewni zmniejszenie stałych osadów wewnątrz silnika.
Zamieszczone przez Orbit
jesteś
Następne mocne argumenty. Napisżesz gówniarzu, jakiś konkret o oleju, a nie co o mnie sądzisz.. Potrafisz czymś konkretnym się wyróżnić oprócz bicia piany i skaczącego awatara?
[ Dodano: Wto 10 Sty, 12 18:45 ]
Zamieszczone przez innova
który olej w połączeniu z takim brudem/pyłem będzie tworzył strukturę bardziej zbliżoną do papieru ściernego (bradziej "cierną"):
a) ten bardziej lepki
b) ten mniej lepki
ja uważam że ten mniej lepki (nieznacznie w temperaturze pracy ale w trakcie rozruchu to już różnice mogą być konkretne)
Nie mogę sie z tą opinia zgodzić, choc poniekąd rozumiem z czego ona może wynikać.
Aby cząsteczki zanieczyszczen w oleju (nie wazne czy pochodzenia zewnętrznego, czy wyprodukowane przez pracujący silnik) mogły wywoływać mniejsze tarcie, czyli mniejsze oddzialywanie na metalowe elementy silnika muszą być jak najbardziej rozproszone, wówczas ich niekorzystne oddziaływanie jest mniejsze. Większe rozproszenie obcych cząsteczek zapewnia mniej lepka ciecz.
No, coś widzę panie kolego brak kontrargumentów. Jakich dowodów żądasz, niedawno sam pisałeś coś o zależności tarcia od liczby Hersey,a. Odwidziało Ci się? A może brak odwagi cywilnej, coby się nie narazić w grupie i utracić wywalczonej pozycji…
Jeżeli sądziłeś, że sprowokujesz mnie argumentem dobranym na miarę ucznia podstawówki, to się mylisz. Nie miałem wielkich złudzeń, ale dziś mam pewność, że pojawiłeś się tu, żeby prowokować a nie dzielić się wiedzą. Ze swojej strony dziękuję.
Ja mam znajomego który leje do Focusa 130 TDCI Millersa XFD jest kolosalna różnica wzgledem Synthoil-a 5W40 z LM.
Poprosze go o zarejestrowanie może coś napisze , bylem niesłychanie ciekawy jego opinii.
Ja mam znajomego który leje do Focusa 130 TDCI Millersa XFD jest kolosalna różnica wzgledem Synthoil-a 5W40 z LM.
Poprosze go o zarejestrowanie może coś napisze , bylem niesłychanie ciekawy jego opinii.
To ciekawe co piszesz. Jeśli jest różnica to po LM spróbuje go kupić. Cena widzę, że taka sama.
Gdzieś tam, ktoś tam doniósł że wywoływany jestem do tablicy.
Nie chcąc przerywać Wam ciekawych dyskusji nad cyferkami w wolnej chwili proszę o wyjaśnienie pierwszego twierdzenia:
"nasze nowoczesne silniki diesla tdi"
głównie chodzi o to jak się ma stwierdzenie "nowoczesne" do np. jednego z najpopularniejszych silników ośmiozaworowych o oznaczeniu 1.9 tdi BXE.
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Jeżeli sądziłeś, że sprowokujesz mnie argumentem dobranym na miarę ucznia podstawówki, to się mylisz. Nie miałem wielkich złudzeń, ale dziś mam pewność, że pojawiłeś się tu, żeby prowokować a nie dzielić się wiedzą. Ze swojej strony dziękuję.
Jakże mi przykro, że straciłem tak cennego interlokutora. W dwóch zdaniach użyłeś dwa razy słowa prowokacja. Niezły wynik, ale choć jednego jesteś pewien, zamiast czegokolwiek o olejach to mojej perfidnej prowokacji.
A przepraszam, że jeszcze spytam - nawet już nie mając nadziei na odpowiedź - tak na koniec naszej konwersacji. VOA wody i jedzenia też robisz? Już o późniejsze UOA nie pytam. Jeżeli dyskredytujesz wartość klas jakościowych, sugerując że są oleje spełniające normy lepiej i gorzej to czy badasz zawartość np. cukru w cukrze? Bardziej cenisz jakiś tam niemiecki silnik niż swój organizm?
Konsekwencji trochę człowieku, bo widać nie masz jej ani za grosz. A co więcej kompletnie nie rozumiesz co chcesz osiągnąć, tym samym nie jesteś w stanie w żaden w sposób wyciągnąć rozumnych wniosków z żadnych informacji.
Zamieszczone przez loru
i tu mnie przekonałeś, możesz odtrąbić sukces w końcu kogoś przekonałeś do swojej racji
Mam gdzieś, czy kogoś przekonałem czy nie, zwłaszcza Ciebie. Ponieważ natomiast ciemnota i głupota jest szkodliwa należy ją tępić. Jeżeli piszesz wiec kolego loru, że 5W40 to minimum do tych silników, mimo że producent dopuszcza „lżejsze” oleje, oznacza, że nie bacząc na rekomendacje producenta cenisz sobie nad wyraz bezpieczeństwo i ochronę, a jakże. Olać głupków z VW którzy pozwolili wypuścić na rynek oleje np.5W30 z 505.01, 506.01, 507. Ochrona przede wszystkim, bo tak powiedział kolega z garażu. No to wlej sobie smaru do swojego silnika, albo towotu wciśnij, będziesz miał ochronę jak cholera, a film olejowy gruby jak wiejskie świnie słoninę.
Zamieszczone przez barteq
Skodaoctavia, Ok, więc proszę Cię poleć mi wg ciebie dobry olej z normą 505.01, silnik bez DPFa, codziennie robię minimum 2x15km, od czasu do czasu trasa no i w wakacje to sporo tras. Dużo więcej, jeżdżę latem, w zimie sporo poruszam się benzyną.
Każdy olej z normą 505.01, wymieniany na czas będzie tak samo chronił Twój silnik jeżeli chodzi o jakość, niezależnie co napisze Ci jakiś głupek. Co chcesz, żebym Ci napisał, że jak wlejesz Motula to silnik zacznie z zadowolenia rozmawiać z Tobą, a jak wlejesz Mobila to przegrałeś życie. Tego oczekujesz? Może tak się chwile zastanów nad tym, przed czytaniem pożal się Boże doradców.
Olej należy lać taki, jaki dopuszcza producent i jeżeli zależy Ci na jego trwałości to taki, aby silnik pracował jak najlżej na nim. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to na sens kupowania olejów z normą, która przewyższa normy wymagane do twojego silnika. Nie potrzebujesz oleju np. z 507.00, to szukasz oleju tylko z 505.01. Tym bardziej, ze często jak nie zawsze olej z 507.00 jest droższy od oleju z 505.01.
Zamieszczone przez barteq
I co powiesz na temat oleju:
LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W40
Specyfikacja:
Lepkość kinematyczna w 100oC - 14,12 mm2/s
Temperatura płynięcia - -39 oC
Temperatura zapłonu - 242 oC
Liczba zasadowa (TBN) - 7 mgKOH/g
Wskaźnik lepkości - 172
Lepkość HTHS w 150 oC - 3,66 mPas
Lepkość strukturalna (CCS) -30 oC - 5240 mPas
Odparowalność, test NOACK - 7,4 % m/m
No ale co chcesz żebym Ci o tym oleju napisał. Parametry ma dobre, CCS jest przyzwoite jak na 5W40. paroma procentami noacka mniej czy wiecej nie ma się co podniecać. ACEA C3 w Twoim przypadku nie potrzebne, tym bardziej że w zamian obniżyli TBN, który mógłby Ci się przydać.
Po co w ogóle wrzucasz te parametry. 5W40, 5W30 to tylko symbole nic więcej. Jeden bardziej lepkiego oleju, drugi mniej lepkiego. To oczywiste, ze lepiej jest zalać mniej lepki olej 5W40 niż bardziej lepki olej 5W40. Chodzi o zasadę mniejszej lepkości, bo silnik będzie miał lżej.
To, że jeździsz częściej w lecie, a rzadko w zimie to powinno Cię skłonić właśnie do wyboru mniej lepkiego oleju, nie odwrotnie. A coś mi się wydaje, ze uważasz to drugie. Te właśnie rzadkie uruchamiania silnika są dla niego zabójcze, czym rzadsze tym bardziej zabójcze. I do tych rzadszych uruchomień należy jeszcze dołożyć temperaturę, czym niższa tym bardziej zabójcza. Tym bardziej jak trzymasz auto pod chmurką. Wyobraź sobie co musi się dziać w silniku jak uruchamiasz go po np. 2-tygodniowym postoju. Wyobraź sobie jak istotny jest fakt, aby olej zaczął jak najszybciej smarować. I właśnie olej mniej lepki zrobi to szybciej, znaczy lepiej. Dlatego jest lepszym wyborem. Weź również pod uwagę mniejsze obciążenie aku, mniejsze obciążenie rozrusznika itp. itd.
nasze nowoczesne silniki diesla tdi"
głównie chodzi o to jak się ma stwierdzenie "nowoczesne" do np. jednego z najpopularniejszych silników ośmiozaworowych o oznaczeniu 1.9 tdi BXE.
tu chodziło o spasowanie (w tym porowatość struktury widoczną na obrazkach wskazanych w materiale zak14) a nie o ilość zaworów, koni, niutonów, turbosprężarek, cm3, cylindrów itp. Nowoczesne czyli współczesne w tym wątku wzięło się stąd, iż mamy obecnie zaawansowane powiedzmy laserowe metody obróbki i to od wielu lat. Jak za jakiś czas pojawią się przykładowo turbolaserowe (jak turbocodowanie w innej dziedzinie) metody obróbki prowadzące do jeszcze lepszego spasowania to obecne uznam (przynajmniej ja) za mniej nowoczesne z punktu widzenia smarowania.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Sześć lat temu Jaro102 nie zdawał sobie sprawy jaki to kij wetknięty w mrowisko ten temat
bardziej by pasowało powiedzieć, iż być może nie zdawał sobie sprawy z tego, iż po 6-ciu latach prawda o olejach i ich zastosowaniu wypłynie
[ Dodano: Sro 11 Sty, 12 16:26 ]
Zamieszczone przez Pidziek
piramida napisał/a:
Pidziek, Piotrek, co lejemy tym razem do mojego strucla? W przyszłym tygodniu wpadnę do ciebie
Tak To co zwykle proponuję
0W20 czy 0W15 ???
dałbyś koledze posmakować czegoś innego i by nam swoją opinię wyraził i wrażenia opsiał a tak to zatrzymujesz w miejscu poszukiwania optimum.
[ Dodano: Sro 11 Sty, 12 16:44 ]
ale ciekawa zagadka chodzi mi po głowie, gdyż pojawiają się dwie rozbieżne opinie, tj.
na forum cechę "mniej bierze" przypisuje się olejom bardziej lepkim
prodcenci zaznaczają "mniej bierze" przy olejach mniej lepkich.
zatem rodzi się pytanie jak to jest i jaki efekt sprawia (podejrzewam że ze dwa), iż oleju ubywa czy też ulega przepaleniu. skodaoctavia, co o tym sądzisz ? Moje podejrzenie jest takie, iż olej bardziej lepki tworzy większą warswę trwałego nagaru i ulega przepałowi a ten mniej lepki po prostu jest lepiej pompowalny i bardziej podatny na przepływ co zapewnia mu większą rotację w obiegu i zmniejsza szansę na wypalenie.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Gdzieś tam, ktoś tam doniósł że wywoływany jestem do tablicy.
Nie chcąc przerywać Wam ciekawych dyskusji nad cyferkami w wolnej chwili proszę o wyjaśnienie pierwszego twierdzenia:
"nasze nowoczesne silniki diesla tdi"
głównie chodzi o to jak się ma stwierdzenie "nowoczesne" do np. jednego z najpopularniejszych silników ośmiozaworowych o oznaczeniu 1.9 tdi BXE.
DOBRYGW moglbys jako szanowany tutaj mechanik zajac jakies miejsce
0w30 czy 5w30 czy 5w40 wg ciebie do TDI ( dajmy na to rozgranicz wypowiedz na takiego diesla na PD i na takiego na CR)
zatem rodzi się pytanie jak to jest i jaki efekt sprawia (podejrzewam że ze dwa), iż oleju ubywa czy też ulega przepaleniu. skodaoctavia, co o tym sądzisz ? Moje podejrzenie jest takie, iż olej bardziej lepki tworzy większą warswę trwałego nagaru i ulega przepałowi a ten mniej lepki po prostu jest lepiej pompowalny i bardziej podatny na przepływ co zapewnia mu większą rotację w obiegu i zmniejsza szansę na wypalenie.
Dokładnie, zgadzam się z tym. Jest tak jak myślisz. Olej, oczywiście pomijając różne dodatki, mniej lepki tworzy cieńszą warstwę między krytycznymi elementami, np. gładzą cylindra a tłokiem, dokładniej między gładzią a pierścieniami. W związku z tym mniej oleju jest zasysane przez komorę spalania i tym samym mniej przepalane. Czym cieńsza, odpowiednio trwała, warstwa oleju zapewniana przez układ olejowy - tym mniej oleju przepala silnik, tym samym mniej go zużywa. To zapewnia olej o mniejszej lepkości. Oczywiście ta zależność sprawdza się na pewno w sprawnym technicznie silniku.
Proponuje poczytać np. o technologii Sustina koncernu Nippon Oil, na podstawie której oleje tej firmy pod marką Eneos są sformułowane lepiej niż ILSACGF-5 SN od API.
[ Dodano: Sro 11 Sty, 12 23:48 ]
Zamieszczone przez barteq
btw. poszło ignoruj
Yes, yes, yes. To juz chyba trzech, nie licząc tego od ścian. Jak trzech muszkieterów. Został tylko d'Artagnan. Który to?
nasze nowoczesne silniki diesla tdi"
głównie chodzi o to jak się ma stwierdzenie "nowoczesne" do np. jednego z najpopularniejszych silników ośmiozaworowych o oznaczeniu 1.9 tdi BXE.
tu chodziło o spasowanie (w tym porowatość struktury widoczną na obrazkach wskazanych w materiale zak14) a nie o ilość zaworów, koni, niutonów, turbosprężarek, cm3, cylindrów itp. Nowoczesne czyli współczesne w tym wątku wzięło się stąd, iż mamy obecnie zaawansowane powiedzmy laserowe metody obróbki i to od wielu lat. Jak za jakiś czas pojawią się przykładowo turbolaserowe (jak turbocodowanie w innej dziedzinie) metody obróbki prowadzące do jeszcze lepszego spasowania to obecne uznam (przynajmniej ja) za mniej nowoczesne z punktu widzenia smarowania.
No właśnie! Wrzucacie każdy silnik do jednego wora. Rozgraniczenie na 8v i 16 jest jak najbardziej na miejscu ponieważ
(i tu od czego należałoby zacząć) różnią się przede wszystkim pompą oleju oraz ciśnieniem smarowania.
Nie ważne jakiego specyfiku do miski nalejesz, może być nawet 0W20 tylko jeszcze coś tą ciecz musi puścić w układ...
W silnikach takich jak wspomniany BXE pompa oleju pamięta czasy króla Ćwieczka. W najstarszych tdi można taką spotkać.
Sprawność tego urządzenia już potwierdzałem (test z pomiarem ciśnienia oleju na końcu układu) więc poprawcie jeśli się mylę:
- prostymi słowami to napiszę -
żeby było smarowanie to musi być ciśnienie środka smarnego!
TAK czy NIE?
Nie zagłębiam się w to "na ile" starczy filmu olejowego...
Przyjmę za odpowiedź to co sam sądzę czyli odpowiedź TAK.
Przy zalanym oleju 5W40 w odpowiednich warunkach ciśnienia brak więc chyba nikt nie będzie próbował mi wmówić że jak zaleję
np. 0W20 czy taż 5W30 to ciśnienie się pojawi...
Zamieszczone przez xtremesystems
DOBRYGW moglbys jako szanowany tutaj mechanik zajac jakies miejsce
0w30 czy 5w30 czy 5w40 wg ciebie do TDI ( dajmy na to rozgranicz wypowiedz na takiego diesla na PD i na takiego na CR)
Do starych konstrukcyjnie silników VP, PD czyli wszystkie dostępne 1.9 i większość 2.0 8V nie zalałbym nic rzadszego jak 5W40
do 2.0 16V gdzie sprawność pompy została poprawiona można poeksperymentować z rzadszymi olejami
Jeśli chodzi o CR to niestety rozebranego "w ręcach" jeszcze nie miałem więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć. 2.0 16v CR podejrzewam że będzie to samo co 2.0 16V PD, 1.6 CR w ogóle nie znam
Uprzedzając
Jeśli kogoś ciekawi moje zdanie nt. zmiennego okresu przeglądowego i oleju LL to stanowczo każdemu odradzam!!!
A teraz wybaczcie, muszę zregenerować siły przed kolejnym dniem pracy
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Przy zalanym oleju 5W40 w odpowiednich warunkach ciśnienia brak
Tzn. nie ma go przez jakiś określony czas po starcie ? Jak długo w przybliżeniu ?
I przy okazji czy możesz podpowiedzieć - czym wyjaśnić gwałtowny spadek temperatury oleju w BXE, kiedy przekroczy ona 42st.C i czy ma to związek z brakiem ciśnienia, o którym piszesz ? Widać to na poniższym wykresie (zjawisko powtarzalne nie tylko w moim aucie):
Czy jest tak jak sugeruje Pidziek, że dopiero wtedy zawór na pompie puszcza pełne ciśnienie ? Mam tu wątpliwość, bo zimny - lepki olej wytwarza "z definicji" większe ciśnienie. A na wykresie wygląda to tak, jakby olej szedł najpierw przez jakiś "mały obieg", a potem przełączenie na "duży" - zapewne czegoś takiego w układzie oleju nie ma, ale o co chodzi z tym skokiem ?
nasze nowoczesne silniki diesla tdi"
głównie chodzi o to jak się ma stwierdzenie "nowoczesne" do np. jednego z najpopularniejszych silników ośmiozaworowych o oznaczeniu 1.9 tdi BXE.
tu chodziło o spasowanie (w tym porowatość struktury widoczną na obrazkach wskazanych w materiale zak14) a nie o ilość zaworów, koni, niutonów, turbosprężarek, cm3, cylindrów itp. Nowoczesne czyli współczesne w tym wątku wzięło się stąd, iż mamy obecnie zaawansowane powiedzmy laserowe metody obróbki i to od wielu lat. Jak za jakiś czas pojawią się przykładowo turbolaserowe (jak turbocodowanie w innej dziedzinie) metody obróbki prowadzące do jeszcze lepszego spasowania to obecne uznam (przynajmniej ja) za mniej nowoczesne z punktu widzenia smarowania.
No właśnie! Wrzucacie każdy silnik do jednego wora. Rozgraniczenie na 8v i 16 jest jak najbardziej na miejscu ponieważ
(i tu od czego należałoby zacząć) różnią się przede wszystkim pompą oleju oraz ciśnieniem smarowania.
Nie ważne jakiego specyfiku do miski nalejesz, może być nawet 0W20 tylko jeszcze coś tą ciecz musi puścić w układ...
W silnikach takich jak wspomniany BXE pompa oleju pamięta czasy króla Ćwieczka. W najstarszych tdi można taką spotkać.
Sprawność tego urządzenia już potwierdzałem (test z pomiarem ciśnienia oleju na końcu układu) więc poprawcie jeśli się mylę:
- prostymi słowami to napiszę -
żeby było smarowanie to musi być ciśnienie środka smarnego!
TAK czy NIE?
Nie zagłębiam się w to "na ile" starczy filmu olejowego...
Przyjmę za odpowiedź to co sam sądzę czyli odpowiedź TAK.
Przy zalanym oleju 5W40 w odpowiednich warunkach ciśnienia brak więc chyba nikt nie będzie próbował mi wmówić że jak zaleję
np. 0W20 czy taż 5W30 to ciśnienie się pojawi...
Zamieszczone przez xtremesystems
DOBRYGW moglbys jako szanowany tutaj mechanik zajac jakies miejsce
0w30 czy 5w30 czy 5w40 wg ciebie do TDI ( dajmy na to rozgranicz wypowiedz na takiego diesla na PD i na takiego na CR)
Do starych konstrukcyjnie silników VP, PD czyli wszystkie dostępne 1.9 i większość 2.0 8V nie zalałbym nic rzadszego jak 5W40
do 2.0 16V gdzie sprawność pompy została poprawiona można poeksperymentować z rzadszymi olejami
Jeśli chodzi o CR to niestety rozebranego "w ręcach" jeszcze nie miałem więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć. 2.0 16v CR podejrzewam że będzie to samo co 2.0 16V PD, 1.6 CR w ogóle nie znam
Uprzedzając
Jeśli kogoś ciekawi moje zdanie nt. zmiennego okresu przeglądowego i oleju LL to stanowczo każdemu odradzam!!!
A teraz wybaczcie, muszę zregenerować siły przed kolejnym dniem pracy
Moze Ciebie ktos poslucha :-).
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DGW napisał/a:
Przy zalanym oleju 5W40 w odpowiednich warunkach ciśnienia brak
Tzn. nie ma go przez jakiś określony czas po starcie ? Jak długo w przybliżeniu ?
Chodziło mi o mocno rozgrzany silnik (po tzw. "lekkim upalaniu) i wolne obroty.
Jakiekolwiek ciśnienie pojawiało się dopiero gdy temp. oleju w misce spadała do ok. 80'C (piszę z pamięci więc można przyjąć jakiś margines błędu)
Zamieszczone przez zak14
I przy okazji czy możesz podpowiedzieć...
Nie robiłem nigdy pomiarów na zimnym silniku i szczerze mówiąc to otworzyłem szeroko oczy widząc ten skok
W którym miejscu była mierzona ta temperatura? Jeśli z oryginalnego czujnika w misce to aż nie chce się wierzyć żeby pomiar był autentyczny (bez podtekstów) ponieważ jak można obniżyć temperaturę kilku litrów oleju o 30' w tak krótkim czasie. Może stanąć w dużej kałuży
Nie wiem. Jak piszesz, tak gwałtowny spadek może być wywołany przez doprowadzenie zimnego oleju z "drugiego" układu tylko gdzie tam jakiś termostat :?
W wolnej chwili muszę dokładnie obejrzeć podstawę filtra oleju i pomyśleć nad tematem. Na pewno jest tam więcej niż jeden zawór...
Zamieszczone przez rOBERTO795
Moze Ciebie ktos poslucha :-) .
wiesz, całe życie się człowiek uczy ja również
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz