Pojawił się LM 0W40 bo dłuższy czas nie był dostępny u nich w sklepie.
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PidziekInnowa: co ja mogę napisać olej Fuchs-a Supersyn Longlife Plus mając w swoim składzie większościową baze PAO na pewno lepiej uchroni silnik od czegoż na bazie HC z domieszką PAO na poziomie kilku %.Zamieszczone przez PidziekNie można pisać że olej 0W20 czy 0W30 bedzie chronił gorzej silnik od 5W40.
Jak silnik dpuszcza olej z taka i taka normą to można spokojnie go zastosować.
Natomiast to co zwróciło moją uwagę w książce serwisowej to jedno mądre zdanie, które odzwierciedla pozostawienie sobie otwartej ścieżki ewolucyjnej (od momentu druku książki do chwili zadania pytania: jaki olej dziś lejemy ?) przez VW, a brzmi ten zapis (i poprzedza wskazane normy):
"Oleje (technologie/właściwości) podlegają ciągłej ewolucji stąd też po aktualne rekomendacje prosimy zwrócić się zawsze do autoryzowanego przedstawiciela Skoda Auto"
mi się ten zapis bardzo podoba, gdyż nie pozostawia użytkownika danego silnika w jednej epoce/generacji olejów
Natomiast podpowiedz mi Pidziek proszę taką rzecz: gdybyś na forum BMW zarzucił/zasugerował hasło, iż olej 0W30 jest niedobry dla silnika czy też jego użycie grozi konsekwencjami to w Twoim odczuciu co by Ci użytkownicy odpowiedzieli ?
Zamieszczone przez PidziekInnowa chce znaleźć jakiś kompromis ekonomie i fantastyczną ochrone silnika a ma nadwyraz dużo oponentów i chwała Ci za to że otwarcie reprezentujesz swoje poglądy.
masz rację, iż wraz z moimi opiniami przyszło mi sporo wyjaśniać i wykazywać dyplomatycznie to opisując. Z jednym mam zamiar zerwać: dotychczas aby właśnie uniknąć dyskusji o podłożach handlowych a skupić się na obnażeniu prawdy o zaletach poszczególnych lepkości i obalić mity (które określam jako średniowiecze) towarzyszące opisywaniu nowszych rozwiązań, otóż dotychczas nie używałem nazw olejów obserwowanych/używanych...i to jest paranoja, gdyż inni użytkownicy spokojnie mogli używać nazw własnych i nikt nie zwracał na to uwagi oraz nie przypisywał im działań o podłożu marketingu.
[ Dodano: Sro 04 Sty, 12 00:22 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOaaa i muszę coś dodać jeszcze dla kolegi innova - ci "debilni" inżynierowie z LM może i nie uwzględnili Twojego silnika i mieli gdzieś jego spalanie ale napewno zadbali o to by miał on porządną ochronę w szerokim zakresie pracy
no nie wierzę, iż jakikolwiek inżynier przejmował się czymkolwiek w takim oleju w moim nazewnictwie "entry level" jak TT4100 który to jest najtańszym w całej linii a która to linia też jest najniższą półką u tego producenta...za to zadbali o cenę na wysokim poziomie.
[ Dodano: Sro 04 Sty, 12 00:33 ]
Zamieszczone przez Seedprzez ostatnie 100 tys Specyfic 506.01 0W-30. Zero problemoow z czymkolwiek.
Jeżeli ciężko idzie z wykazaniem zalet to może grzebnijmy w wadach 0w30--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaNatomiast podpowiedz mi Pidziek proszę taką rzecz: gdybyś na forum BMW zarzucił/zasugerował hasło, iż olej 0W30 jest niedobry dla silnika czy też jego użycie grozi konsekwencjami to w Twoim odczuciu co by Ci użytkownicy odpowiedzieli ?
Wiem że w kilku autach bodajże z forum ale nie wiem jakim bo dzwonił do mnie klient naprawił problem temperatury oleju.
Po rozmowach z klientami uważam jednak że to bardzo świadomi ludzie czesto posiadający nowoczesne auta do których chcą lać dobre oleje, otwarci na świat i poglady ale oczywiście są również tacy którzy maja ściśle określony zarys i tego sie trzymają tak jak i wszedzie.
Za oceanem setki tysiecy mil robia BMW na Castrol Syntec Formula SAE 0W-30 .
Tak nikt nie pisze zdań które stawiaja oleje 0W30 w negatywnym świetle tylko dlatego że sa 0W30 !
Ale są tez inne silniki (EMKI) gdzie trzeba stosować syntetyczne oleje 10W60 i takie oleje sie stosuje ale to oczywiście inna konstrukcja.
Innowa: wiem że na forum jest wiele osób które używaja oleju pokroju 0W30 506,01 nawet takiego jak ty ale nic nie pisza w tym wątku, moze napiszą kiedyś ...
Wiesz wynika to niekiedy z pewnych przyzwyczajeń i obiegowych opinii.
Wytłumacz mi taką sprawę facet stosuje Mobiluxa EP w łozysku 2 metrowym, łozysko padło koszt naprawy w tysiącach zł.
Liczy sie cena i ta nazwa producenta.
Moje argumenty że jest smar który mam wytrzymuje na aparacie 4 kulowym 4x więcej , jest bardziej odporny na wymywanie wodą i ma więcej dodatków EP ale kosztuje nieco więcej spełza na niczym.
Dlaczego ?
Pytanie do Seed-a tak zupełnie merytoryczne :-)
Zobacz na tego X-Lite 0W30 :
I teraz tego :
Tak tylko zapytam jakiego ty masz i czy widzisz róznice w tych dwóch kartach .
Chodzi o estry i różnice w składzie oraz o magiczna literke JT
I może jakbys mógł zweryfikować :
Po rewelacjach P. Pizdzka na temat X-lita postanowilem napisac do Motula - co oni na to?
odp:
Cytat:
Witam.
Olej Motul X-lite 0W-30 oraz Specyfic 506.01 0W-30 jest wytworzony na bazie estrowej bez dodatków HC. Fakt nie umieszczenia napisu "ester" na opakowaniu jest spowodowany ujednoliceniem nowych etykiet serii 8100. Nie jest również prawdą jakoby oleje Motul były pozycjonowane na odrębne rynki z różnym składem - pomijając fakt, iż byłoby to nieuczciwe - byłoby to po prostu nieopłacalne.
Tazke proszę Cie kolego - nie przeklejaj wymyslonych postów aby za wszelką cene pozbyc sie marek, ktore Ci nie pasują. Nie godzi sie.
Bardzo ciekawa jest również literka JP zapewne wiesz co oznacza.
Dodam od siebie że naprawdę nie jest moja intencją walka z jakimis markami.
Czekam na Twoja interpelacjęProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOaaa i jeszcze dla kolegi innova - gdybyś się jeszcze nie zorintował to ja nie handluję olejami tym bardziej LM i mam daleko gdzieś wszelkiego typu promocje tej lub innej marki (choć miałem takie propozycje) krótko i na temat --- >lotto mi to daleko...
pracuję w http://17wbz.sow.mil.pl/i...id=13&Itemid=37 i nie jestem związany w jakikolwiek sposób z "szeroko pojętą branżą olejową".
1) http://17wbz.sow.mil.pl/index.php?op...d=13&Itemid=37 to akurat niczego nie tłumaczy, wręcz przeciwnie i to w dóch aspekach:
a) praktycznie każdy pracując w "firmie państwowej" ma fuchy na zewnątrz
b) ktoś ZUS musi płacić (to taka filozofia urzedników ale tutaj zaznaczam: nie wszystkich i nawet trudno powiedzieć czy większości)
2) typ jednostki "nie ociera się o problemy olejów" zatem faktycznie nie miałeś szansy zetknąć się z branżą olejową
3)Zamieszczone przez PAOLO ESCOi mam daleko gdzieś wszelkiego typu promocje tej lub innej marki (choć miałem takie propozycje) krótko i na temat --- >lotto mi to daleko...
4)Zamieszczone przez PAOLO ESCOgdybyś się jeszcze nie zorintował to ja nie handluję olejami
no ale zerknijmy na zapisy czarnych skrzynek z ostatnich godzin
Zamieszczone przez parasitePAOLO ESCO napisał/a:
parasite napisał/a:
Zadowolony wczoraj zamówiłem dwie banki 5l LM Synthoil 0W40, a dzisiaj czytam takie kwiatki.
w kanał to "ścierwo" zalej czymś lepszym... czymś z inna literką alfabetu bo "L" może nie być na topie ...Zamieszczone przez PAOLO ESCObez paniki LM czesto zmienia pierwsze etykiety. Mogą być też etykiety sygnowane Jordan Grand Prix.
2 x 5L? Gdzie kupowałeś?Zamieszczone przez parasiteoliwiarka.pl
Cena praktycznie identyczna jak za 5W40 Wziąłem dwa baniaki żeby za przesyłkę nie płacić.Zamieszczone przez PAOLO ESCOPojawił się LM 0W40 bo dłuższy czas nie był dostępny u nich w sklepie.
i tu znowu cytat, tym razem słowa piosenki dość kontrowersyjnej wokalistki: "Mój stróż widział to inaczej" zważywszy iż problem ceny LM również był analizowany w ostatnich dniach i ja osobiście cieszę się, iż nie Top Tec a Synthoil będzie promowany w myśl nowego trendu oraz że producent stara się rozwiązać problem ceny...tyle że 0w40 to żadne rozwiązanie jak dla mnie, czkam (w imieniu użytkowników, gdyż ja osobiście znalazłem rozwiązanie tego problemu) na ruchy związane z 0w30 obniżające cenę poniżej 200PLN za 5L--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
na filmie który zamieściłem wcześniej wyjaśniony jest powód stosowania olei o " niższej lepkości ""
powód jest praktycznie jeden ...
1) niższe spalanie ...
silnik zalany takim olejem pracuje w wyższej temperaturze co powoduje iż paliwo jest efektywniej wykorzystywane ... Jednak pan który się wypowiada zaznacza na samym początku .
w tego tupu olejach ochrona silnika nie jest priorytetem !!! co nie znaczy iż nie jest chroniony ... jednak silnik musi być do tego typu oleju zaprojektowany ..
i Ten facet jest dla mnie wyrocznią !!!
możliwe iz gdyby były niższe temperatury niż obecnie ... było by warto zalać 0w30 ... na okres zimowy ..do naszych klekotów ... na pewno nagrzewał by się szybciej
co np w jeździe miejskiej ma jednak duże znaczenie ..
podaje link raz jeszcze ...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DO3DcY92yxc[/youtube]1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez barteqJeżeli to prawda, to te wszystkie oleje 0w, są eko szitem i mają zmniejszać spalanie i chronić dpfy a nie silnik.
Skoro dajmy na to 0W40 ma taką samą lepkość w 100 stopniach jak 5W40 to jak on mniej chroni silnik? Jedyna różnica jest w lepkości oleju w niższych temperaturach, a i tak ona jest większa od lepkości nagrzanego oleju. Inaczej jest np. w oleju 0W30, który w temperaturze pracy silnika ma mniejszą lepkość niż olej 0W40 i dlatego są mniejsze opory, a co za tym idzie mniejsze spalanie. Olej 0W40 powinien zmniejszyć spalanie w porównaniu do 5W40 ale tylko na zimnym silniku.
Mam rację :?: :?: :?: :?:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteZamieszczone przez barteqJeżeli to prawda, to te wszystkie oleje 0w, są eko szitem i mają zmniejszać spalanie i chronić dpfy a nie silnik.
Skoro dajmy na to 0W40 ma taką samą lepkość w 100 stopniach jak 5W40 to jak on mniej chroni silnik? Jedyna różnica jest w lepkości oleju w niższych temperaturach, a i tak ona jest większa od lepkości nagrzanego oleju. Inaczej jest np. w oleju 0W30, który w temperaturze pracy silnika ma mniejszą lepkość niż olej 0W40 i dlatego są mniejsze opory, a co za tym idzie mniejsze spalanie. Olej 0W40 powinien zmniejszyć spalanie w porównaniu do 5W40 ale tylko na zimnym silniku.
Mam rację :?: :?: :?: :?:
już wspomniałem , w przypadku krótkich odcinków w mieście, to ma jakiś sens1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez barteqparasite, jeżeli masz racje to w takim razie 5w30 to całkowity bezsens, ponieważ zimny chroni tak samo jak 5w40, ale już na ciepłym gorzej. Więc albo 0w40 albo 5w40.
dobrze czaje?
Komentarz
-
-
kolego innova - bez urazy...o co Tobie chodzi? Przeklejasz bez ładu i składu wypowiedzi itd... Akurat w/w cytaty nie wnoszą nic mertorycznego do watku, wiec po co to robisz? Jeśli masz "jakieś problemu" emocjonalne z firmą LM proponuję specjalistę lub bezpośredni kontak z przestawicielem - wylej mu swoje żale co do TT4100 lub zastosuj przycisk oznaczony jako "ignoruj" do moich wypowiedzi. Nie no naprawdę wybacz ale nie mam ochoty wdawaś się więcej w dyskusje. Pozdrawiam.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
innova - robisz się już totalnie bezczelny. Skończ udawać wielkiego bohatera, który jako jeden z niewielu wie co i jak ma być. Nie obrażaj innych, a już szczególnie PAOLO ESCO.
G... wiesz, a mądrzysz się jakbyś wszystkie rozumy zjadł. Mogę Ci udostępnić wycinki mojej [i w sumie nie tylko mojej] korespondencji z PAOLO ESCO [przy wybieraniu oleju do mojego auta] i w żadnym miejscu nie ma mowy o promowaniu LM. Padło wiele propozycji olei, wiele... Ale po co się tłumaczyć jak Ty wiesz lepiej i koniec....
Wkurza mnie już to Twoje podejście pokrzywdzonego i wszystkowiedzącego. Zalałeś co zalałeś, cieszysz się, opisałeś to i fajnie. A nie wpieraj każdemu, że tylko ty jesteś master i już...
Udowodniłeś już co potrafisz zalewając olej niezgodnie z zapisami w książce. A teraz chcesz uchodzić za nie wiadomo jakiego znawcę.
Męczący jesteś strasznie, a ostatnimi postami po prostu przeginasz. Naskakujesz na każdego kto ma inne zdanie niż ty. Wszyscy się mylą i kropka...
Zamieszczone przez Orbitw tego typu olejach ochrona silnika nie jest priorytetem !!! co nie znaczy iż nie jest chroniony ... jednak silnik musi być do tego typu oleju zaprojektowany ..
i Ten facet jest dla mnie wyrocznią !!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaZamieszczone przez Orbitpodaje link raz jeszcze ...
np. nie wiedziałem iż Olej powinno się wymieniać po określonej liczbie cykli ... .. czy chociażby iz 2012 r, wyprowadzony zostanie nowy rodzaj DPF ... itd itd ... dużo facet gada ale ciekawie
[ Dodano: Sro 04 Sty, 12 16:17 ]
Zamieszczone przez ruszok
Zamieszczone przez Orbitw tego typu olejach ochrona silnika nie jest priorytetem !!! co nie znaczy iż nie jest chroniony ... jednak silnik musi być do tego typu oleju zaprojektowany ..
i Ten facet jest dla mnie wyrocznią !!!1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaale ja Ciebie nie pytałem co robisz i dla kogo... i ciekawe że akurat poczułes się zobowiązny aby to powiedzieć (albo poczułeś się zaniepokojony iż otwarcie piszę co tak naprawdę ma miejsce)... ale skoro już sam zacząłeś "zeznawać" to pociągnijmy temat
1) http://17wbz.sow.mil.pl/i...id=13&Itemid=37 to akurat niczego nie tłumaczy, wręcz przeciwnie i to w dóch aspekach:
a) praktycznie każdy pracując w "firmie państwowej" ma fuchy na zewnątrz
b) ktoś ZUS musi płacić (to taka filozofia urzedników ale tutaj zaznaczam: nie wszystkich i nawet trudno powiedzieć czy większości)
2) typ jednostki "nie ociera się o problemy olejów" zatem faktycznie nie miałeś szansy zetknąć się z branżą olejowąOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Skodaoctavia
Zamieszczone przez Orbitsilnik zalany takim olejem pracuje w wyższej temperaturze co powoduje iż paliwo jest efektywniej wykorzystywane
Główna cecha ekonomiczniejszego spalania na mniej lepkim oleju polega jednak na większej sprawności silnika, nie na temp. jego pracy. Silnik ma na takim oleju większą sprawność (mniejsze opory itd.), więc mniejsze spalanie.
Tak naprawdę olej mniej lepki nagrzewa się wolniej, bo ma większe ciepło właściwe i mogłoby się wydawać, że gorzej odprowadza ciepło, czyli gorzej chłodzi silnik. Ale nic z tych rzeczy, bowiem taki olej ma większy współczynnik przenikalności cieplnej oraz lepszą cyrkulacją w silniku (lepsza pompowalność itp.). Co ostatecznie powoduje, że taki olej efektywniej chłodzi silnik. Szybciej się nagrzewa, a jednocześnie utrzymuje niższą temp. pracy silnika.
Zamieszczone przez OrbitTen facet jest dla mnie wyrocznią !!!
Kolego Paolo Esco, również dostrzegam w Twoich wypowiedziach pewien brak konsekwencji i nadinterpretacje. Przykłady z niedawna.
Zalałeś do swojego silnika Statoil LazerWay V 0W30. Twierdzisz, że wszystko sprawdzasz przed napisaniem, zaprezentowaniem itp. Wobec tego odpowiedz na pytanie, skąd wiesz, że ten olej kupiony na stacji Statoil w Polsce ma te same parametry co prezentuje MSDS wklejony przez Ciebie. Wszak w Polsce firma Statoil prezentuje nie wiedzieć czemu podwójne karty charakterystyk produktów. Jedne na oficjalnej stronie Statoil, www.statoil.pl, a drugie na jakiejś dziwnej stronie www.msds.dk/statoil/poland...
1. http://statoil.pl/files/SDS/Karta_ch...ay_V_0W-30.pdf
2. http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...00W-30_1.0.pdf
Obydwie dotyczą tego samego produktu, a jednak różnią się datą i co ciekawe zawartością PAO. Na oficjalnej stronie w karcie z 2008 roku zawartość PAO jest 0, a na tej dziwnej stronie w karcie z 2011 zawartość PAO jest >60%. Co ciekawe zawartość PAO oleju LazerWay LL 5W30 jest w obydwu kartach taka sama, czyli >30%.
Jeżeli tak wszystko sprawdzasz i weryfikujesz, to skąd możesz wiedzieć, że olej który kupiłeś w Polsce posiada zawartość PAO >60% jeżeli:
-po pierwsze, oficjalna polska karta nic o tym nie wspomina,
-po drugie, ta dziwna karta z 2011 roku, aktualizowana jest przez szwedzki, a nie polski oddział Statoil
-po trzecie, cena oleju 0W30 za litr to 42zł, a cena oleju 5W30 to 50zł, co wskazywałoby że jednak olej 5W30 zawiera większą ilość PAO, bo droższy. A więc wydaje się, że bardziej zgodne z rzeczywistością są karty z oficjalnej strony Statoil, a nie te które prezentujesz, bowiem w tych kartach zawartość PAO to 0 dla 0W30 i >30% dla 5W30.
W przypadku syntetyczności bądź nie oleju LM Synthoil prezentujesz jakieś stare materiały, nie dość, że z jakiegoś serwisu sprzedającego cześci to jeszcze z amerykańsko-kanadyjskiego, a jak wiadomo specyfikacje olejowe w Europie i Ameryce Pn. odbiegają od siebie i to nieraz znacznie.
W temacie o oleju LazerWay 0W30 zachwalasz zawartość PAO tego oleju na poziomie 60% porównując tę zawartość do zawartości w oleju Mobil 1 0W40, który wartość parametru „Poliolefina, poliaminoimid kwasu bursztynowego, poliol” ma wg Ciebie na niskim poziomie 1-5%. Jednocześnie automatycznie uznajesz, że parametr „Poliolefina, poliaminoimid kwasu bursztynowego, polio” to PAO – inaczej porównanie nie miałoby sensu.
Natomiast jakoś dziwnym trafem, podczas rozmowy o oleju Liqui Moly Synthoil kwestionujesz, iż ten sam parametr „Poliolefina, poliaminoimid kwasu bursztynowego, polio” to PAO i przedstawiasz właśnie jakieś małowiarygodne materiłay z Ameryki na temat potężnej zawartości >75% PAO. Jednocześnie nie zauważając, że na tych materiałach nie ma ani słowa o PAO. Jest tam napisane „Polyolefin petroleum Oil”. Polyolefin to niestety nie to samo co Polyalfaolefin (PAO). Tak więc ten olej wg Twoich materiałów nie zawiera PAO w ogóle, jednak piszesz, że ma ponad 75%.
Chyba, że przyjmiemy, że poliolefina to szersze pojęcie (a tak jest naprawdę) i że polialfaolefiny to specyficzny rodzaj poliolefin, tym samym określenie poliolefina w kartach oznacza PAO. Wówczas można przyjąć, że na tej karcie z Ameryki Synthoil posiada >75% PAO, jednak wtedy musimy przyjąć, że europejskie Synthoile, zgodnie z nowymi kartami z 2011 roku, posiadają 1-5% PAO.
Dalej. kolega zak14 próbuje wyjaśnieć niezrozumiałą sytuację, dlaczego jeżeli dwa oleje zawierają ewentualnie dużą ilość PAO, to na jednych kartach jest zamieszczane ta informacja jako substancja niebezpieczna (zgodnie z polskim i europejskim prawem, czyli sekcja 3 MSDS) np. karta LazerWay LL 5W30 zawiera taką informację o >30% Polialfaolefin, a inna karta np. LM Synthoil takiej informacji nie zawiera, mimo, że wg Ciebie Synthoil zawiera całą masę tego PAO.
Nie wiem dlaczego dalej nie drążył tego tematu, ale ewidentnie widać nadinterpretacje tutaj, żeby nie użyć mocniejszego słowa. Jeżeli w danych warunkach prawnych w jednej karcie umieszcza się zawartość PAO w sekcji 3, a w drugiej nie zamieszcza to wniosek może być tylko jeden. Drugi produkt, który opisuje druga karta nie zawiera tego składnika, czyli Polialfaolefiny (PAO). Na jakiej więc podstawie kolego Paolo Esco twierdzisz, że ten Synthoil zawiera 75% PAO? Czyżbyś potrafił przeczytać, co jest nie napisane?
----------------------------------------
Moje 3 grosze na temat syntetyczności bądź nie olejów, bo widzę, że nawet userzy mający sporą wiedzę na temat olejów, jak np. kolega Paolo Esco, wprowadzają lekkie zamieszanie.
Nie ma czegoś takiego jak olej syntetyczny. definicja, ani prawna, ani branżowa, ani żadna inna takiego pojęcia nie istnieje. Nie istnieje również definicja prawna pojęcia baz syntetycznych, które są składnikiem olejów syntetycznych. Jedynie jakieś próby unormowania tego stanu rzeczy podejmują organizacje, czy instytucje branżowe, które są tym zainteresowane. Najbardziej znaną próba jest chyba podział na grupy wg API.
Jak wiadomo olej to mieszanina przeróżnych składników, a te składniki to mieszanina jeszcze większej liczby składników itd. Do tych składników zalicza się produkty tzw. syntetyczne, czyli grupowane wg API do grup IV czy V.
Jednak założyć, że olej który posiada większą ilość składnika z grupy np. IV czy z grupy V jest bardziej bądź mniej syntetyczny jest całkowitą niedorzecznością. Przecież takich składników jest bardzo duża ilość i posiadają one przeróżne właściwości fizyko-chemiczne. Sam Exxon Mobil używa do formulacji olejów silnikowych chyba z 5 rodzajów produktów tzw. syntetycznych, a produkuje jeszcze więcej. Te główne produkty syntetyczne dzielą się jeszcze na podgrupy, co powoduje, że składników syntetycznych jest całe multum, każdy celowo posiada znacznie bądź mniej znacznie różne właściwości.
Samych głownych grup polialfaolefin do silników Exxon posiada chyba z 3 główne rodzaje:
Np.:
1 SpectraSyn PAO, który dzieli się na SpectraSyn Lo Vis PAO oraz SpectraSyn Hi Vis PAO. Grupa ta łącznie posiada 10 podrodzajów, np. SpectraSyn 2, SpectraSyn 4, SpectraSyn 100 itd
2.SpectraSyn Plus Advanced PAO –posiada 3 podrodzaje
3.SpectraSyn Ultra High VI PAO, który dzieli sie na SpectraSyn Ultra High VI PAO low temp fluidity oraz SpectraSyn Ultra High VI PAO energy efficiency. Grupa ta posiada łącznie 3 podrodzaje.
Do tego dochodzą jakieś dodatki uszlachetniające, też syntetyczne typu Synesstic AN. Czy dodatki estrowe typu Esterex, których też są rózne rodzaje.
Tak więc widac wyraźnie że jedno PAO nie jest równe drugiemu PAO, tak samo trzeciemu itd. To że jeden olej ma 70% jakiegoś tam PAO, na bank nie oznacza, że jest lepszy od tego co ma 10% PAO. Bo kieliszek bądź szczypta tego drugiego może okazać się efektywniejsza, wartościowsza itd. od wiadra bądź worka tego drugiego…
Przestańcie już sobie zawracać głowę, tą syntetycznością olejów. Patrzyć na normy, czym nowsze (ale nie koniecznie wyższe, bo to od konstrukcji silnika zależy) tym lepiej, lać i jeździć. Koncerny olejowe grają na tzw. zamieszanie i niedoinformowanie nic więcej. Ten uśmieszek pana z Amsoila na filmiku powyżej nad wyraz dobitnie o tym świadczy.
Komentarz
-
Zamieszczone przez ruszokinnova - robisz się już totalnie bezczelny
ale jak widać bez admina można dojśc do sedna sprawy
[ Dodano: Sro 04 Sty, 12 18:01 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOzastosuj przycisk oznaczony jako "ignoruj" do moich wypowiedzi. Nie no naprawdę wybacz ale nie mam ochoty wdawaś się więcej w dyskusje. Pozdrawiam.
również pozdrawiam oraz nie chcę nikogo urazić
[ Dodano: Sro 04 Sty, 12 18:10 ]
Zamieszczone przez Orbitsilnik zalany takim olejem pracuje w wyższej temperaturze
ja nie za bardzo znajduję uzasadnienie fizyczne aby silnik pracował w wyższej temperaturze przy 0w20 lub biorąc pod uwagę w ogóle lepkość oleju jaka by nie była (różnice kilku stopni nie są istotne).
Poza tym ten gość kreuje się na typowego ziomala amerykańskiego i diabli wiedzą co nim kieruje w jego przesłaniu, to jest jakiś amerykański autorytet ? Nie znam środowiska ale wiem, iż osoby dbające o reputacje wolą trzymać się bliżej prawdy.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez keraj998Skodaoctavia, poniosło Cię trochę jak na Twój pierwszy post :twisted:
Kolego SKODAOKTAVIA ... po tym co wypisujesz wnoszę iz znajomość twojej ""Angielszczyzny "" jest ... można powiedzieć ŻAŁOSNA ... obejrzyj film ... raz jeszcze tym razem ze słownikiem , a potem pogadamy ...1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruszoka spalanie spada z każdym kilometrem do 0 (W)ręcz...
gdyż ja takich ani temu podobnych słów nie wypowiedziałem--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innova
Orbit,
ja nie za bardzo znajduję uzasadnienie fizyczne aby silnik pracował w wyższej temperaturze przy 0w20 lub biorąc pod uwagę w ogóle lepkość oleju jaka by nie była (różnice kilku stopni nie są istotne).
Poza tym ten gość kreuje się na typowego ziomala amerykańskiego i diabli wiedzą co nim kieruje w jego przesłaniu, to jest jakiś amerykański autorytet ? Nie znam środowiska ale wiem, iż osoby dbające o reputacje wolą trzymać się bliżej prawdy.1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
Komentarz