Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    zak14 znowu się rozdrabniamy a nie o to chodziło - bynajmniej mi w moim poście z drugiej strony. Jeśli ktoś pisze "Zawartość PAO (bo chyba w takim rozumieniu używasz słowa syntetyczny) jest max 4,99%" to ja odpiszę że się myli :wink: ...a to ile w PAO jest poliaminoimidu kwasu bursztynowego to już naprawdę nie temat na 1 stycznia :lol:

    W Niemczech do grupy w pełni syntetycznych olejów smarnych zaliczane są produkty na bazie olejów z grupy 4. i 5. (polialfaolefinów i estrów).
    W Japonii do grupy substancji w pełni syntetycznych zaliczane są tylko produkty na bazie polialfaolefin.
    W Ameryce Północnej oleje mogą być uznane za w pełni syntetyczne, jeśli indeks lepkości mieszanki mineralnego oleju bazowego (grupa 2.) i syntetycznego oleju bazowego przekracza 120.
    Taka norma ma znaleźć zastosowanie także w Europie.

    Zobacz jak Mobil określa syntetyczne oleje bazowe i dodatki uszlachetniające i jaki jest ich skład % np w Mobil1 0W40 czyli ich wiodącym oleju.
    Załączone pliki
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • zak14
      Rider
      • 2011
      • 605
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Zrobiłem sobie małą noworoczną przejażdżkę z dziećmi, żeby pośmigały na hulajnogach w nadmorskim parku w Sopocie. By wyprawa miała swój konstruktywny wymiar zabrałem kompa z VCDS-em. Silnik był zimny po nocy spędzonej poza garażem w temp. ok. 0 st. C.

      Olej: Fuchs 5w30 XTL. Lepkość 70,2 @ 40 st. C, 11,7 @ 100 st. C.

      Warunki testu:
      Średnia prędkość: 28 km/h
      Przejechany dystans (niezakorkowane miasto): 9 km
      Czas jazdy: 14 min
      Temperatura zewnętrzna: 1,5 - 2,5 st C

      Garść szacunków:
      Średnie spalanie (komputer): 7,3 l/100 km
      Szacunkowa lepkość oleju przy uruchamianiu silnika: 300 cSt
      Szacunkowa lepkość oleju w chwili dotarcia do celu: 27 cSt

      Wykres wizualizujący temperatury: płynu chłodzącego i oleju, prędkość auta, szacunkową lepkość oleju. Oszacowania lepkości wykonane tym narzędziem: http://www.bobistheoilguy.com/viscosity-calculator/



      Ponownie wystąpiło wahnięcie temp. oleju w chwili gdy temp. płynu chłodzącego przekroczyła 42 st. C. Nadal nie chciało mi się znaleźć jakiegoś konkretnego technicznego wyjaśnienia tej okoliczności. Póki co przyjmuję, że TTTM.

      Przejechany dystans był mniejszy niż 10 km – w tym kontekście podrzucam dwa ciekawe wykresy z publikacji dwojga autorów z Shell Research & Technology Center (z 2000 roku, więc być może nie całkiem aktualny):




      Źródło: http://priuschat.com/forums/attachme...Yg&oi=scholarr

      Składając wszystkim najlepsze życzenia noworoczne – wyciągnięcie wniosków z powyższego pozostawiam każdemu z osobna

      Edit: Podmieniłem pierwszy obrazek na taki z dwoma osiami X - dokładniej na nim widać.
      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez zak14
        Ponownie wystąpiło wahnięcie temp. oleju w chwili gdy temp. płynu chłodzącego przekroczyła 42 st. C. Nadal nie chciało mi się znaleźć jakiegoś konkretnego technicznego wyjaśnienia tej okoliczności. Póki co przyjmuję, że TTTM.
        dokładnie w tym momencie przestaje działać "ssanie" czy jak to się teraz nazywa we współczesnych autkach.
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • xtremesystems
          RS
          • 2010
          • 2254
          • Hyundai

          zak14, czyli wg twoich pomiarow teoria innovy jednak by byla sluszna


          bo jesli ktos uzywa auta glownie w miescie to wlasnie ma 90 % takich przebiegow.
          co za tym idzie ciagle ma V w granicach 20-30

          wiec 0w30 daje jakas tam przewage jesli chodzi o takie dystanse

          Komentarz

          • zak14
            Rider
            • 2011
            • 605
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Zamieszczone przez xtremesystems
            zak14, czyli wg twoich pomiarow teoria innovy jednak by byla sluszna
            Przypuszczalnie tak, zwłaszcza w mieście, ale pozostaje kwestia ochrony silnika. Dobrze by było na tym samym, dotartym silniku najpierw pojeżdzić na oleju bardziej lepkim i porobić analizy a potem (w podobnych warunkach eksploatacji) pojeździć na oleju "lżejszym" i też porobić analizy. Taki test też zawiera sporo "szumów", bo jak tu zapewnić bardzo zbliżone warunki eksploatacji - w jednym roku zima jest sroga, w drugim niekoniecznie, ale i tak coś tam można by na tej podstawie wnioskować.

            [ Dodano: Nie 01 Sty, 12 20:57 ]
            Zamieszczone przez loru
            dokładnie w tym momencie przestaje działać "ssanie" czy jak to się teraz nazywa we współczesnych autkach.
            No tak, tylko co dokładnie ("mechanicznie") dzieje się w silniku, że jest taki skok ?
            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              Zamieszczone przez zak14
              No tak, tylko co dokładnie ("mechanicznie") dzieje się w silniku, że jest taki skok ?
              nie wydaje mi się aby było coś mechanicznie wykombinowane z dwoma obiewgami, jak dla mnie to mocno podwyższona dawka paliwa + podwyższone obroty = szybkie nagrzewanie a jak tego zabraknie to reszta zimnych podzespołów dochodzi do głosu, jedynie co może wspierać w tym szybszym nagrzewaniu to "chłodnica układu recyrkulacji spalin z klapą regulacji" tak to się zwie w ETKA 038 131 512H.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Zobacz jak Mobil określa syntetyczne oleje bazowe i dodatki uszlachetniające i jaki jest ich skład % np w Mobil1 0W40 czyli ich wiodącym oleju.

                Można postawić tezę na ile to jest ukierunkowane na mniejszą akcyzę...

                zastanawiam się na ile te dane sa aktulane wobec aktualnie stosowanych baz VISOM ..



                Zamieszczone przez Seed
                Przyklasnąć . Pizdziek moze byc nawet modem w tym wątku - bedzie sie realizował.

                Tak na marginesie - kiedys ktoś w tym wątku wkleił post z forum avensisa gdzie zarzucano Ci lemerkę - na tej samej stronie tegoz forum wychwalales Motula - handlowałeś nim wtedy czy zamierzałeś handlować?
                Jak chcesz możesz sam nim zostać .
                Ktoś wkleił bo tej samej osobie zapewne przeszkadzam w interesach bo jak to inaczej wytłumaczyć ?
                Jak lepiej pozbyc się konkurenta ...najlepiej poprzez zszarganie mu opinii, podważenie autorytetu ...

                Jak wytłumaczysz pisanie Twoich postów pod "motula" ?

                Nigdy mnie motul nie interesował ale może tego nie pamiętasz i wiele osób był kiedys taki olej który po prostu chwaliłem bo był dobry i koniec zwłaszcza 10W40.

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                .... w linkach masz dokładnie podany % PAO < 75% a reszta to właśnie to co w tabelce...
                Tak ale co to oznacza że ...jest mniej niz 75% więc nie wiemy czy jest 2% czy 70%.
                rozbieżność od do jest dosyć wyraźnie zaznaczona.

                Podpowiem jedno karty MSDS oficjalnie publikowane sa głównie pod niwelowanie zagrożen w przypadkach kontaktu z żywnością , oddizałowywaniem na środowisko, człowieka i tym jak sobie z tym radzić w sytuacjach awaryjnych.
                Często pełne dane techniczne co do zawartości baz, dodatków sa nie zamieszczane, takie dane publikowane sa zazwyczaj do celów akcyzy i ujednolicenia tego podatku w przypadku importu .
                Mało...moze sie okazac że PAO w jednym oleju na Azejberdzan wynosi np. 5% a na UK czy Japonię 70% itp....

                Zamieszczone przez zak14
                Przypuszczalnie tak, zwłaszcza w mieście, ale pozostaje kwestia ochrony silnika. Dobrze by było na tym samym, dotartym silniku najpierw pojeżdzić na oleju bardziej lepkim i porobić analizy a potem (w podobnych warunkach eksploatacji) pojeździć na oleju "lżejszym" i też porobić analizy. Taki test też zawiera sporo "szumów", bo jak tu zapewnić bardzo zbliżone warunki eksploatacji - w jednym roku zima jest sroga, w drugim niekoniecznie, ale i tak coś tam można by na tej podstawie wnioskować.
                Na docierki stosuje sie oleje na bazie mineralnej, tudzież większościowo HC.
                PAO nie dyspersuje tak dobrze zanieczyszczeń.

                Nie zapominajmy jednego bardzo ważnego...baza to TYLKO nośnik tego co kluczowe czyli dodatki uszlachetniające, bo czy z kart wyczytamy czy dany olej ma tego np. przysłowiowo kieliszek a drugi szkalnkę ....NIE to daje raczej cena koncowa ale na pewno nie karty MSDS
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • zak14
                  Rider
                  • 2011
                  • 605
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Zamieszczone przez Pidziek
                  Na docierki stosuje sie oleje na bazie mineralnej, tudzież większościowo HC.
                  Mineralnej powiadasz ? No może...
                  Tym niemniej ja pisałem o testach na dotartym silniku, żeby wynik nie był zakłócony podwyższonymi ilościami metalu.
                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Na dicierki stosuje się TYLKO olej mineralny, najlepszym na świecie jest CRO z Millersa ale firmy motoryzacyjne stosują niekiedy oleje o specjalnie skomponowanej formule aby utrzymac poziom zanieczyszczeń pomontażowy w zawiesinie przez 1000km (obecnie juz pomału się z tego wychodzi ze wzgledów ekonomicznych , silnik się nie liczy ważna jest ekonomia i koszty).

                    Jakby ktos był zainteresowany moge wysłac specjalistyczna formułę docierania na hamowni silników.

                    W samochodach obecnie produkowanych poziom precyzji obróbki skrawaniem jest na bardzo wysokim poziomie i zakłądy czesto juz odchodzą od krótszego pierwszego interwiału.

                    Podpowiem że jedną z najczystszych montowni ma Opel w ...Polsce.


                    Co do wyników i wykresów po 9km jazdy z prędkością ok. 30km./h
                    Przy 70st.C lepkosć tego oleju to 24,8 cSt.

                    Co do tego skoku to na szybko odpowiedź znajdziesz na stronie 87 manuala do BXE , relief Valve !



                    Olej osiąga lepkość która spada na tyle aby relief przy 12 barach przymknął się i olej zaczyna iść tam gdzie trzeba :-)
                    Pomijam fakt że to kluczowa sprwa w przypadkach smarowania silników albo ich kompletnego niedosmarowania.
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • zak14
                      Rider
                      • 2011
                      • 605
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      W samochodach obecnie produkowanych poziom precyzji obróbki skrawaniem jest na bardzo wysokim poziomie i zakłądy czesto juz odchodzą od krótszego pierwszego interwiału.
                      I niekoniecznie zalewają minerala (G1,G2), chociaż zapewne masz rację, że w przytłaczającej większości przypadków jest to HC.
                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Co do wyników i wykresów po 9km jazdy z prędkością ok. 30km./h
                      Przy 70st.C lepkosć tego oleju to 24,8 cSt.
                      Zgadza się, chociaż dla wyników testu to bez znaczenia, bo jazda zakończyła się przy temperaturze oleju wynoszącej 67 st. C. Lepkości na wykresie zaokrąglone do liczb całkowitych.
                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Co do tego skoku to na szybko odpowiedź znajdziesz na stronie 87 manuala do BXE , relief Valve !
                      (prawie) wszystko jasne, dzięki.
                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Turbo nie pada od niedogrzanego oleju.

                        Pada od kiepskiego oleju (tutaj raczej nie wchodzi taka kwestia w rachubę ponieważ auta we Fuchsie na TDi robiły po 300 000km bez dotykania turbo) , zanieczyszczeń w oleju, nieszczelności w kolektorze dolotowym, kiepskim paliwie , nieumiejętnej jazdy o czym było wiele na tym czy innym forum (chodzi o zbyt wczesne wyłaczanie silnika po szybszej jeździe lub zbyt duże obciążenie i obroty na zimnym silniku).
                        Stawiam na kiepski olej :idea:
                        zanieczyszczenia w silniku, niby skąd ? przy przebiegu ponad 80kkm, na dotarciu zgadze się ale teraz ?
                        szczelność dolotu była sprawdzana przy service który był około 1kkm temu
                        kiepskie paliwo - tankuje na jednej stacji aż sam GDW się zdziwił, że nie mam syfu w filtrze paliwa i pytał gdzie tankuje
                        nie umiejętna jazda - z premedytacja wybrałem TDI, wiem jak nim jeździć, nawet po NIE forsownej jeździe daje my chwilkę "odpocząć" na biegu jałowym :!:

                        Biorąc powyższe i swoje doświadczenie stawiam na kiepską jakość :!: oraz fakt, że nie dogrzewa motoru co może być brzemienne w skutkach.

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        http://docs.jayzone.eu/er...20engine%29.pdf

                        Olej osiąga lepkość która spada na tyle aby relief przy 12 barach przymknął się i olej zaczyna iść tam gdzie trzeba :-)
                        wskaż mi palcem dokładnie gdzie jest napisane, że się przymyka przy 12 barach i dopiero olej zaczyna krążyć po układzie ?
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • Seed
                          Elegance
                          • 2010
                          • 875
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          Jak wytłumaczysz pisanie Twoich postów pod "motula" ?
                          Juz tlumacze:
                          W tym tyg. pierwszemu AXR w mojej firmie stuknie 500 tys - od początku na Motul X-clean 5W-30 (na gwarancji), po gwarancji X-clean 5W-40 505.01 - przez ostatnie 100 tys Specyfic 506.01 0W-30. Zero problemoow z czymkolwiek.
                          I tym tlumacze Motula - nie wykresami, parametrami, nie subiektywnymi odczuciami, nie zawartością cukru w cukrze. Ot co.
                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez loru
                            wskaż mi palcem dokładnie gdzie jest napisane, że się przymyka przy 12 barach i dopiero olej zaczyna krążyć po układzie ?
                            W żadnym service manualach nie pisze jak działa relief i jaką funkcję pełni w zależnosci od lepkości oleju.
                            To są dane techniczne.

                            Kiedy zacząłeś słysześ lekko turbo ?
                            Po zalaniu oleju 0W30 czy przed zalaniem ?

                            Jak zmodyfikowany masz silnik ?
                            Tj, czy oprócz samego czipa cos jest zmienione ?
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • loru
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4286
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              W żadnym service manualach nie pisze jak działa relief i jaką funkcję pełni w zależnosci od lepkości oleju.
                              To są dane techniczne.
                              dla tego nadal uważam, że to jest ograniczenie ciśnienia a nie puszczanie obiegu jak "urośnie" ciśnieni.

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Kiedy zacząłeś słysześ lekko turbo ?
                              Po zalaniu oleju 0W30 czy przed zalaniem ?
                              około 500km temu czyli jakiś początek poprzedniego tygodnia i około tydzień po service, olej to Fuchs TITAN GT1 5w40

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Jak zmodyfikowany masz silnik ?
                              Tj, czy oprócz samego czipa cos jest zmienione ?
                              tylko program, zaś sam zmieniłem interwał serwisowy na co 10kkm
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz

                              • jama89
                                L&K
                                • 2008
                                • 1214

                                Trochę stare, ale może nie każdy widział:

                                [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lmkoQz4J8jU[/youtube]


                                1) Valvoline Maxlife Synthetic 5W-40
                                2) Motul 8100 X-cess 5W-40
                                3) Statoil Lazerway 5W-40 C3
                                4) Castrol Magnatec 5W-40
                                5) Chevron Delo 400 Synthetic 5W-40
                                6) Ravenol VSi 5W-40
                                7) Motul 300V 5W-40



                                Ciekawe jakby nasze oliwy tak przetestować
                                Octavia 1.9 TDI ASZ


                                .

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Zamieszczone przez zak14
                                  PAOLO ESCO napisał/a:
                                  Zawratość PAO to +- 75% dla Synthoil 5W/40 a nie 1-5%! ---

                                  A z czego wynikają te rozbieżności w kartach ?

                                  Z daty, z daty kiedys może to miało cos wspólnego z olejem syntetycznym ale obecnie ...

                                  Tak zobazyłem na nową karte MSDS i ..



                                  1-5% PAO





                                  Więc 5% PAO a 75% to "niewielka" różnica :-))

                                  Więc proszę mi wybazyć ale staram się trzymać obecnych informacji a nie tych sprzed 13 lat :-)
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • parasite
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1368

                                    Kurczę, koledzy strasznie mieszacie. Zadowolony wczoraj zamówiłem dwie banki 5l LM Synthoil 0W40, a dzisiaj czytam takie kwiatki. To jak to z nim w końcu jest. Jak na razie Synthoil 5W40 zachowuje się lepiej niż Lotos, ale z drugiej strony kosztuje też więcej :roll:
                                    AGR 112KM, 232Nm
                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                    Komentarz

                                    • zak14
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 605
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      zak14 znowu się rozdrabniamy a nie o to chodziło
                                      No chyba różnica 5% vs 75% (piętnastokrotna) to nie takie rozdrabnianie się.

                                      Ja w tej sprawie mam takie hipotezy:
                                      - w Polsce poliaminoimid kwasu bursztynowego jest substancją niebezpieczną, a pozostałe PAO nie. Producent, żeby nie ujawniać swojej tajemnicy handlowej – podaje to co musi (z lektury FAQ dotyczących sporządzania kart wywnioskowałem, że producenci raczej ukrywają to co mogą);
                                      - formuła na Stany i Polskę jest inna (częsty przecież przypadek);
                                      - W okresie czterech lat pomiędzy datami wydania obu kart PAO ubyło (co jest zgodne z ogólnym trendem niestety).

                                      Które z powyższych jest prawdą – nie wiem, ale jestem bardzo ciekaw, bo przymierzam się do zmiany oliwy w mojej staruszce Felci z silnikiem AEE.
                                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                      Komentarz

                                      • romi-70
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 920
                                        • Volkswagen
                                        • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                        Zamieszczone przez Seed
                                        Juz tlumacze:
                                        W tym tyg. pierwszemu AXR w mojej firmie stuknie 500 tys - od początku na Motul X-clean 5W-30 (na gwarancji), po gwarancji X-clean 5W-40 505.01 - przez ostatnie 100 tys Specyfic 506.01 0W-30. Zero problemoow z czymkolwiek.
                                        I tym tlumacze Motula - nie wykresami, parametrami, nie subiektywnymi odczuciami, nie zawartością cukru w cukrze. Ot co.
                                        W jakim czasie tyle przejechał ? Podejrzewam , że krótkim , więc cały czas dogrzany silnik i olej . Uważam , że nie jest to miarodajne do normalnej-prywatnej eksploatacji start-stop
                                        Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                                        http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                                        Komentarz

                                        • dragster
                                          Elegance
                                          • 2009
                                          • 895
                                          • Honda

                                          Ale 1,9 TDI, czy w ogóle już wszystkie TDI ze zmienną geometrią i dwumasą, zostały stworzone do jazdy na trasach, takie auto kupuje się jak ktoś robi wiele km dziennie. Do jazdy miejskiej, do co chwilę ruszania i zatrzymywania się, to nie jest najlepszy silnik. I jak ktoś używa go do jazy miejskiej to nawet najlepszy olej nie pomoże.
                                          Silnik R18A2.
                                          http://www.dadrl.org.uk
                                          http://www.lightmare.org

                                          Komentarz

                                          • Seed
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 875
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            Zamieszczone przez romi-70
                                            Zamieszczone przez Seed
                                            Juz tlumacze:
                                            W tym tyg. pierwszemu AXR w mojej firmie stuknie 500 tys - od początku na Motul X-clean 5W-30 (na gwarancji), po gwarancji X-clean 5W-40 505.01 - przez ostatnie 100 tys Specyfic 506.01 0W-30. Zero problemoow z czymkolwiek.
                                            I tym tlumacze Motula - nie wykresami, parametrami, nie subiektywnymi odczuciami, nie zawartością cukru w cukrze. Ot co.
                                            W jakim czasie tyle przejechał ? Podejrzewam , że krótkim , więc cały czas dogrzany silnik i olej . Uważam , że nie jest to miarodajne do normalnej-prywatnej eksploatacji start-stop
                                            Jazda firmowa jest duzo bardziej miarodajna - silniki nie oszczedzane - jazda miasto - trasy.
                                            To w prywatnym aucie pamietasz aby nie cisnac zanim sie nie rozgrzeje, chlodzic turbine itp. ok 100 tys km na rok robia te AXRy. prawde mowiac juz bylyby wymienione gdyby nie to ze sie nie psują. olej wymieniany co 15 tys od poczatku.
                                            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              Zamieszczone przez parasite
                                              Kurczę, koledzy strasznie mieszacie.
                                              Dlaczego ?
                                              Wkleiłem aktualne informacje ze strony producenta.

                                              Które z powyższych jest prawdą – nie wiem, ale jestem bardzo ciekaw, bo przymierzam się do zmiany oliwy w mojej staruszce Felci z silnikiem AEE.
                                              _________________
                                              Czasy się zmieniają, o ile dawnie j wiecej było olejów opartych na PAO to obecnie liczą się koszty a to własnie ONE determinują czy olej jest pełnosyntetyczny , czy ma dużo bazy tzw. syntetycznej a nie HC uważaną również i nazywana za syntetyczną.

                                              zak: Jest kilka powodów dla których wychodzi się z nie opłacalenej bazy PAO IVgr. estrowej itp.
                                              Oleje oparte na prawie całkowitej lub przeważającej bazie PAO nie kosztują 150 czy 100zł trzeba to zaakceptować .
                                              informacje z kart również służą bardziej w celach bezpieczeństwa i zabezpieczenia się przed nimi.
                                              A inna sprawa że często wiele kart jest po prostu nie aktualizowanych .

                                              Mobil 1 tez ma 5% maksymalnie a przynajmniej miał kilka lat temu jak jeszcze nikt nie pisał o bazach HC VISOM które juz sa podobno obecnie stosowane :-)


                                              W okresie czterech lat pomiędzy datami wydania obu kart PAO ubyło (co jest zgodne z ogólnym trendem niestety).
                                              Tak to idzie w tym kierunku PAO zostawia się w innych aplikacjach, PAO jest kosztowna bazą , problematycznym nośnieiem dodatków które muszą coraz czesciej być równie dobrym ekwiwalentem dla cynku, fosforu itp.

                                              Prawda jest niestety taka że jak ktoś chce mieć olej praktycznie większościowy lub inaczej, praktycznie całkowicie syntetyczny to musi wyłuskać ponad 150zł, preciętne ceny detaliczne rozpoczynaja się w okolicach 160-170zł/5L
                                              Oleje na bazach w okolicach 80-90% to wydatek czesto ok. 200zł wzwyż całkowicie syntetyczne oleje krztałtują się w okolicach ok. 250zł i nawet więcej.

                                              Zamieszczone przez zak14
                                              przymierzam się do zmiany oliwy w mojej staruszce Felci z silnikiem AEE.
                                              Znam ten silnik, kręci sie u znajomego do chyba 9000obr/m ale nie wolno do niego wlewać coś więcej niż SAE 40 .
                                              Obecnie jeździ na 300V z Motula 5W40 , wcześniej Mobil 1 0W40.
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • romi-70
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 920
                                                • Volkswagen
                                                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                                Zamieszczone przez Seed
                                                ok 100 tys km na rok robia te AXRy.
                                                Ja mam 95 tys w 4ry lata , o ile częściej występował u mnie "zimny" start ? Przebiegi dzienne 10 - 20 km ? Dlatego uważam , że nie jest tu kluczową sprawą olej , ale przebieg na "ciepło"....
                                                Pewnie , że jakby było zalane jakieś "nie wiadomo co" to by coś klękło , ale nie przypisywałbym wszystko olejowi , tylko dużym przebiegom...
                                                Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                                                http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                                                Komentarz

                                                • rafi.skoda
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 37

                                                  Zdecydowanie potwierdzam to co pisze Kolega Seed. Zdecydowanie Motul i tylko MOTUL!!
                                                  Oprócz tego ze posiadam Skodę, jeżdzę też motocyklem, ja i wszyscy moi znajomi zalewamy silniki motocyklowe właśnie Motulem 5100. To naprawdę dobry olej, do tego jeśli dbamy o regularną jego wymianę, on szanuje nasz silnik. I na nic tutaj jakies wykresy, normy, tabele itp. Fakty mówią same za siebie.

                                                  Komentarz

                                                  • zak14
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 605
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Prawda jest niestety taka że jak ktoś chce mieć olej praktycznie większościowy lub inaczej, praktycznie całkowicie syntetyczny to musi wyłuskać ponad 150zł, preciętne ceny detaliczne rozpoczynaja się w okolicach 160-170zł/5L
                                                    Oleje na bazach w okolicach 80-90% to wydatek czesto ok. 200zł wzwyż całkowicie syntetyczne oleje krztałtują się w okolicach ok. 250zł i nawet więcej.
                                                    Ja nie mam żadnego problemu z wydaniem takiej kwoty raz na rok. Chciałbym tylko mieć potwierdzoną przez producenta pewność, że leję coś o określonym stężeniu PAO lub estrów, a w przypadku nowego auta - aprobatę OEM. Zabawa w ciuciubabkę i sprzedawanie HC jako syntetyka mnie trochę irytuje.
                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Znam ten silnik, kręci sie u znajomego do chyba 9000obr/m ale nie wolno do niego wlewać coś więcej niż SAE 40 .
                                                    Obecnie jeździ na 300V z Motula 5W40 , wcześniej Mobil 1 0W40.
                                                    U mnie odcina przy 6300, przy 9000 to by chyba wyleciał z pod maski.
                                                    Od początku jeżdżę na Mobil 1 5W50. Przestałem być z tej oliwy zadowolony dopiero kiedy przybrała nazwę Peak Life - coś się zmieniło z bazą i dźwięk silnika, a także minimalnie spalanie zmieniły się na niekorzyść. Ponieważ teraz auto jest rezerwowym - trzecim w rodzinie i jeździ wyłącznie po mieście - przejdę na coś "cieńszego" - zapewne 0w40.
                                                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...