Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dzida
    RS
    • 2006
    • 2253

    Zamieszczone przez Seed
    do tego golfiacza bardzo ciekawym olejem na zimę jest X-lite
    bez normy do PD to chyba nie bardzo. . .

    Komentarz

    • Seed
      Elegance
      • 2010
      • 875
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      Zamieszczone przez Dzida
      Zamieszczone przez Seed
      do tego golfiacza bardzo ciekawym olejem na zimę jest X-lite
      bez normy do PD to chyba nie bardzo. . .
      nie zauwazylem ze to AJM
      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        czy kupowal ktos z was olej u kolegi FABIAN LDZ


        bo nie ma tematu z opiniami ,a przydala by mi sie opinia odnosnie tego sprzedawcy , bo jest z lodzi

        [ Dodano: Pią 04 Lis, 11 15:48 ]
        ewentualnie czy ktos bral stad

        Komentarz

        • Seed
          Elegance
          • 2010
          • 875
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Zamieszczone przez xtremesystems
          [ Dodano: Pią 04 Lis, 11 15:48 ]
          ewentualnie czy ktos bral stad
          http://allegro.pl/castrol-edge-5w30-...901998667.html
          cholernie uważaj na allegro i oleje stamtąd
          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            xtremesystems - rozmawiałem ze znajomym spoza OCP ( ma nowego Golfa 1,6 TDI CR - Michał to o Twoim samochodzie piszę i naszej wczorajszej rozmowie :szeroki_usmiech ) który czytał Twoje wypowiedzi na temat temeratury oleju w silniku 1,6 TDI CR.
            Jeśli chodzi o olej zalany fabrycznie to opisywał podobnie jak Ty wskazania na wyświetlaczu. Przy fabrycznym oleju (Castrol prawdopodobnie) temeratura w trakcie jazdy w granicach +- 105 C (cięzko było zejść poniżej temp 100C) olej stosunkowo szybko łapał temeraturę ale wolniej też ją oddawał...utrzymujac dosyć wysoką temeraturę 105C w trakcie jazdy.
            Zalał on teraz na dniach LM TT4200 ( nie robię teraz specjalnej reklamy!) ale taki akurat olej wybrał do w/w silnika ( ja bym wolał porównać temeratury na w/w silniku przy TT4600).

            Według niego:
            - praca silnika podobna (ani ciszej ani głośniej) to jego własne - nie mierzalne odczucie :wink:
            - olej zdecydowanie szybciej osiąga optymalną temeraturę +- 90C
            - temeratura w trakcie wcale nie powolnej jazdy jest niższa niż była na fabrycznym oleju i oscylowała stale wokół 95 - 98C.
            - olej stosunkowo wolno wytraca temeraturę a co ważne sporadycznie przekraczał 100C..

            Ciekawe jak będzie u Ciebie po ponownej zmianie na Castrola jak widzę.

            [ Dodano: Pią 04 Lis, 11 18:29 ]
            Zamieszczone przez xtremesystems
            ewentualnie czy ktos bral stad
            --- > tutaj masz pewny olej od "Naszego" sprzedawcy z OCP ( pierwszy lepszy przykład, żeby nie było!) http://allegro.pl/gdansk-castrol-edg...886056274.html
            Bez jazdy za olejem, spalaniem paliwa i traceniem czasu ...zapłacisz praktycznie tą samą cenę końcową a dodatkowo zamówisz u nich filtr oleju na wymiane i poprosisz o rabat w ramach OCP :szeroki_usmiech !
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              eśli chodzi o olej zalany fabrycznie to opisywał podobnie jak Ty wskazania na wyświetlaczu. Przy fabrycznym oleju (Castrol prawdopodobnie) temeratura w trakcie jazdy w granicach +- 105 C (cięzko było zejść poniżej temp 100C) olej stosunkowo szybko łapał temeraturę ale wolniej też ją oddawał...utrzymujac dosyć wysoką temeraturę 105C w trakcie jazdy.
              to mnie pocieszyles ,bo juz myslalem ze ja swiruje i zastanawialem sie czy mi termostat nie poszedl a jednak mialem racje co do castrola.

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Zalał on teraz na dniach LM TT4200
              kusi mnie to LM wlasnie najbardziej. ale boje sie ze znowu wywale kase i bedzie lipa.
              zona by mnie zabila. a wlasnie ciezko sie waham miedzi castrolem a LM
              - olej zdecydowanie szybciej osiąga optymalną temeraturę +- 90C
              szybciej od fabrycznego ma sie rozumiec?
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              - olej stosunkowo wolno wytraca temeraturę a co ważne sporadycznie przekraczał 100C..
              tez to zauwazylem. ze motul po 2h jest praktycznie zimny. a castrol wytracal cieplo wolniej. mial te 65-70 st po ok 2h
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              sporadycznie przekraczał 100C..
              czy to zle jak olej ma ponad 100 stopni. bo moze castrol lubi wysokie temp
              rozwin co masz na mysli
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              oscylowała stale wokół 95 - 98C.
              w miescie wlasnie zawsze mialem taka temp na castrolu w miescie jak Twoj kolega na LM
              na trasie zawsze w okolicach 100-110stopni przy dynamicznej jezdzie

              EDIT
              dzis na autostradzie przy vmax 114st na motulu
              ale blyskawicznie za autostrada wytracil do 98

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez xtremesystems
                kusi mnie to LM wlasnie najbardziej
                nie sugeruję wcale Liqui Moly - tak jak pisałem wczesniej mozesz zalać Edge'm tak jak było wczesniej.
                Zamieszczone przez xtremesystems
                szybciej od fabrycznego ma sie rozumiec?
                tak- szybciej od fabrycznego.
                Zamieszczone przez xtremesystems
                castrol wytracal cieplo wolniej. mial te 65-70 st po ok 2h
                czyli potwierdzasz to co napisałem i co było już nie raz pisane na forum.
                Zamieszczone przez xtremesystems
                motul po 2h jest praktycznie zimny
                czyli wskazany jak najbardziej na lato - wtedy każdy chciał by mieć olej o takich właściwościach :szeroki_usmiech
                Zamieszczone przez xtremesystems
                czy to zle jak olej ma ponad 100 stopni. bo moze castrol lubi wysokie temp
                załóżmy że temperatura robocza oleju oscyluje w granicach 90 - 110 więc Castrol czy też inny olej mieszczą się w tym przedziale. Jasne, że optymalnie było by mieć olej którego temperatura stale oscyluje wokół 90-100 C - skoro można wybierać .

                Koniec i kropka - nie komibuj bo znów zaczniemy to "błędne koło" :diabelski_usmiech

                Zamieszczone przez xtremesystems
                dzis na autostradzie przy vmax 114st na motulu
                ale blyskawicznie za autostrada wytracil do 98
                k ....wa :2kc czyli idealnie :!: :lol:


                Zamieszczone przez xtremesystems
                w miescie wlasnie zawsze mialem taka temp na castrolu w miescie jak Twoj kolega na LM
                widać, że Tobie odpowiada olej Castrola itd... Już napisałem wcześniej - zmień ...i będziesz miał święty spokój z temeraturą oleju w zimie.......tylko na lato już wiesz jaki olej masz zalać! Żebyśmy znów nie szukali "dziury w całym"
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • xtremesystems
                  RS
                  • 2010
                  • 2254
                  • Hyundai

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Tak się tylko jeszcze spytam jak jakiś głupi Jasiu - czy sprawdziłeś czy temeratura oleju na wyświetlaczu kompa pokrywa się z temeraturą oleju sczytywaną po podpięciu przez VAG-a ( bo jest chyba taka opcja? ops: ) - tak by wyeliminować jakieś błędne wskazania.
                  na poczatku sprawdzalem. tzn po kupnie. teraz nie .ale sprawdze na spocie fabii bo bedziemy mieli vcds'a

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  załóżmy że temperatura robocza oleju oscyluje w granicach 90 - 110 więc Castrol czy też inny olej mieszczą się w tym przedziale. Jasne, że optymalnie było by mieć olej którego temperatura stale oscyluje wokół 90-100 C - skoro można wybierać .
                  nie pytalem bez powodu. a dlatego ze wg karty castrol przy 100st ma lepkosc 12
                  LM 11,8. czyli zeby castrol mial taka sama lepkosc misialby miec wyzsza temp niz LM

                  ja sie nie znam wiec pytam Ciebie. czy roznica w lepkosci 0,2 przy 100st to malo czy duzo

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  załóżmy że temperatura robocza oleju oscyluje w granicach 90 - 110
                  ogolnie castrol u mnie praktycznie zawsze miesci sie w tych granicach. wyjatek to jazda na autostradzie..
                  czy 120 stopni to juz jest zle i trzeba zwolnic czy mozna jechac wg Ciebie?
                  i tutaj wlasnie mniejsza temp LM by sie przydala.



                  Jednego jednak nie moge zrozumiec.
                  jak LM moze szbyciej sie rozgrzewac jak ma nizsza temp robocza?
                  to nabiera szybciej temp (czyli musi byc wieksze tarcie i slabiej oddawac) i nagle zmienia swoja charakterystyke i ma nizsza temp robocza (czyli nizsze tarcie i szybciej oddaje). nie rozumiem

                  [ Dodano: Pią 04 Lis, 11 19:03 ]
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  widać, że Tobie odpowiada olej Castrola ze względu na Twój styl jazdy itd... Już napisałem wcześniej - zmień na Castrola...i będziesz miał święty spokój z temeraturą oleju w zimie.......tylko na lato już wiesz jaki olej masz zalać! Żebyśmy znów nie szukali "dziury w całym"
                  tylko mam taki problem ze robie ok 15 tys na rok i akurat mam olej i na lato i na zime

                  [ Dodano: Pią 04 Lis, 11 19:04 ]
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  k ....wa :2kc czyli idealnie :!: :lol:
                  zgadza sie.tylko nagrzewalem go ponad 17 km , poza miastem

                  [ Dodano: Pią 04 Lis, 11 19:09 ]
                  Zamieszczone przez xtremesystems
                  czy kupowal ktos z was olej u kolegi FABIAN LDZ
                  dlaczego pytalem o kolege. dlatego ze ma sklep niedaleko odemnie, i widzialem ten jego olej . cena 145 czyli dobra i produkcja 2011 . tylko nie wiem jak z jakoscia

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez xtremesystems
                    czy roznica w lepkosci 0,2 przy 100st to malo czy duzo
                    tak mała róznica nie ma znaczenia. Liczy się baza olejow, zastosowane dodatki itd...

                    Zamieszczone przez xtremesystems
                    czy 120 stopni to juz jest zle ....i tutaj wlasnie mniejsza temp LM by sie przydala.
                    albo MOTULA ! Którego masz w silniku hahaha :lol:

                    Zamieszczone przez xtremesystems
                    czy 120 stopni to juz jest zle i trzeba zwolnic czy mozna jechac wg Ciebie?
                    jechać, jechać....bo Ciebie zaczną wyprzedzać i trąbić :szeroki_usmiech a na poważnie jeśli już to będzie to zapewne chwilowa temeratura więc bez paniki po to jest olej by odbierał nadwyżkę ciepła z silnika i go chłodził.

                    Zamieszczone przez xtremesystems
                    jak LM moze szbyciej sie rozgrzewac jak ma nizsza temp robocza?
                    lepsza baza olejowa, lepsze dodatki :
                    - Dodatki wiskozowe (modyfikatory lepkości)
                    "Zwiekszaja lepkosc oleju oraz poprawiaja jego własnosci lepkosciowo-temperaturowe (wskaznik lepkosci).
                    Wprowadzone do oleju, maja zdolnosc zwiekszania swojej objetosci w wyższych temperaturach co w efekcie zapobiega spadkowi lepkosci oleju wraz ze wzrostem temperatury"
                    - Dodatki wiskozowe (modyfikatory lepkości)
                    "Zwiększają lepkość oleju oraz poprawiają jego własności lepkosciowo-temperaturowe (wskaźnik lepkości).
                    Wprowadzone do oleju, maja zdolność zwiększania swojej objętości w wyższych temperaturach co w efekcie zapobiega spadkowi lepkości oleju wraz ze wzrostem temperatury"
                    - Depresatory
                    "Niskocząsteczkowe polimery (polimetakrylany i poliakrylany) stosowane sa jako dodatki obniżające temperaturę utraty płynności olejów smarowych . Depresatory wprowadzone do oleju zapobiegają tworzeniu sie siatki krystalicznej węglowodorów nasyconych znajdujących się w oleju, co powoduje zachowanie jego płynności w niskich temperaturach."
                    - Modyfikatory tarcia (FM).
                    Zmniejszają one tarcie w wyniku zwiększenia grubości warstwy olejowej poprzez fizyczna adsorpcje na metalu lub oddziaływanie makrocząsteczek dodatku. Dodatki te wykazują duża efektywność gdy stężenie ich jest duże przy niezbyt dużych obciążeniach węzła tarcia.
                    Cytat "Dodatki uszlachetniające środków smarnych - LOTOS Oil"

                    :arrow: :arrow: :arrow: Miłej lektury - jeśli chcesz wiedzieć więcej w temacie to jako podstawy polecam http://maxol.com.pl/info/ :szeroki_usmiech
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      a na poważnie jeśli już to będzie to zapewne chwilowa temeratura więc bez paniki po to jest olej by odbierał nadwyżkę ciepła z silnika i go chłodził.
                      a przy dluzszej jezdzie? lubie na autostradzie dawac co fabryka dala
                      dodam ze 121 to byl absolutny max i temp cieczy byla 90 stopni

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez xtremesystems
                        dodam ze 121 to byl absolutny max
                        więc jeśli to był max to nie było źle....trudno oczekiwać by olej miał wtedy 100C a z max prędkością przecież i tak nie będziesz latał cały czas.
                        Jeździć - tylko wolniej bo komplet punktów dostaniesz :wink:
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          z vmax jechalem ostatnio ponad 60kilometrow . (a2 wrzesnia - emilia)

                          jeszcze jedno pytanie . jaka jest optymalna wartosc lepkosci dla 100stopni. liczbowo

                          [ Dodano: Pią 04 Lis, 11 20:04 ]
                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          - olej zdecydowanie szybciej osiąga optymalną temeraturę +- 90C
                          Paolo . podpytaj kolegi zeby sprecyzowal co to zdecydowanie szybciej. i w jakich warunkach

                          tj miasto czy trasa.

                          i np po ilu km jaki olej osiagal jaka temp
                          o ile kolega pamieta takie rzeczy

                          Komentarz

                          • Artiks
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 143

                            Patrz Paolo, a pisałem kiedyś, że po przejściu z Motula na LM 4100 TT auto o wiele szybciej mi łapie temp. roboczą to mnie tu któryś wyśmiał w wątku :diabelski_usmiech Jak mi klepią rano szklanki jakieś 2-3 sekundy to wsio ok czy się bać ?

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez Artiks
                              na LM 4100 TT auto o wiele szybciej mi łapie temp. roboczą
                              to, to ja wiem od dawna :wink:

                              Zamieszczone przez Artiks
                              Jak mi klepią rano szklanki jakieś 2-3 sekundy to wsio ok czy się bać ?
                              oj a to chyba nie tylko od samego oleju zależy - może już olej spracowany. Masz TT 4100? moze pora na coś lepszego zmienić - ciągle coś nowego na rynku olejów się pokazuje (ale 2-3 sekundy to chyba nie tragedia) ...jeśli klepią dłużej to brak jest ciśnienia oleju, może nie na wszystkich szklankach ale wystarczy że na jednej i już będzie klekotało. Może któryś kanał olejowy jest przytkany. Albo po prostu szklanki do wymiany - szklanki wymienia się WSZYSTKIE tak jak amortyzatory - nie wymienia sie jednej bo za chwilę bedziesz robił następną...
                              Jeżeli się mylę to niech mądrzejsi ode mnie sprostują to co napisałem.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                czy 120 stopni to juz jest zle i trzeba zwolnic czy mozna jechac wg Ciebie?
                                i tutaj wlasnie mniejsza temp LM by sie przydala.
                                120st.C to stary drift na pelnych obrotach a nie silnik cywilny ..
                                Dobry olej się nie zbliza do tej wartości .....
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • Orbit
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 486

                                  czy sie mylę ? to chyba lepiej jeśli silnik nie osiąga jakiś granicznych temperatur w LATO .. ... . mechanik mi tłumaczył iz w zime niedogrzanie ma znaczenie gdyż się nie otwiera termostat i jeździ się na ssaniu . , Prawdziwy problem jest z silnikami wyposażonymi w DPF , gdyż niedogrzanie = szybkie zapychanie się filtra i częste wypalanie ( wiem coś na ten temat ... wrrrrrr ) ja zalałem 3 raz LM 4600 , na razie jest bardzo dobrze ....w przyszły czwartek zrobię TEST Płynięcia na BLASZE ..... stary LM 4600 VS. NOWY ...
                                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                  Komentarz

                                  • zak14
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 605
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    W październiku postanowiłem zmienić przed zimą olej. Wybór padł na chwalony na forum Fuchs Titan PRO C-3 5W30 XTL. Poprzedni olej to również Fuchs 5W30, ale Longlife III. Wymianie towarzyszyło użycie płukanki LM Engine Flush. Olej był zlewany ok. 30 minut i odessany z obudowy filtra.

                                    Pierwsze wrażenie po odpaleniu – błyskawicznie, po ułamkach sekundy koniec klepania (które na LL III trwało ładnych kilka sekund).
                                    Obfitych statystyk spalania ani zużycia oleju nie mam, bo dopiero co zalany, ale mam kilka danych, które mogą być ciekawe.
                                    Po pierwsze: zrobiłem sobie kilkunastokilometrową wycieczkę o poranku po mieście (małe natężenie ruchu, kilka świateł, temp. 11,5 st. C) i zalogowałem kilka parametrów. Na wykresie widać jak płyn i olej nagrzewały się w czasie jazdy. Między osiągnięciem przez płyn i olej temp. 80st są prawie 4 minuty różnicy w przypadku tej konkretnej jazdy. Gdyby to była jazda w korku rozbieżność mogła by być większa – w najbliższych tygodniach postaram się zrobić więcej logów, żeby ją oszacować.



                                    Po drugie: dziewiczy olej wprost z butli wlałem do pojemnika testowego i wysłałem do Blackstone. Poniżej wynik analizy, a dalej tabelka, w której zebrałem dane z analiz także innych dziewiczych olejów VW 507, znalezionych pod adresami:


                                    Had some leftover Total Quartz Ineo 504/507, so I decided to get a VOA for you guys. My 2.0T FSI engine burns so much 5w30 oil, it's not funny. (edit: uploaded to the pic server--so the pic is from the server)






                                    Nie ukrywam, że podążając za entuzjazmem, który panował przez chwilę na forum spodziewałem się, że analiza wykaże w tym oleju nie wiadomo co. Tymczasem na papierze szału nie ma:
                                    - Fosforu i cynku a także boru – głównych dodatków przeciwzużyciowych niezbyt dużo – w istocie mniej niż w wycofywanym z rynku LL III.
                                    - Substancji myjąco – dyspergujących (w tej roli ponownie bor oraz wapń) – także nie za wiele.
                                    TBN tylko trochę przeskakuje poprzeczkę minimum dla C-3.
                                    Wydaje się, że ta nowo formulacja podąża za trendem odchudzania dodatków ku radości ekologów, ale nie jestem pewien czy z dobrym skutkiem dla silnika. No chyba że syntetyczna baza olejowa sama w sobie jest wybitna, lub olej zawiera jakieś magiczne dodatki, których zwykła analiza nie jest w stanie ujawnić.

                                    Po trzecie: skoro już musiałem przeżywać traumę odwiedzin placówki Poczty Polskiej celem wyekspediowania próbek do USA, postanowiłem przy okazji zaspokoić swoją ciekawość znajdując odpowiedź na pytanie: ile ze swych właściwości olej traci od razu po zalaniu. Po przejechaniu 86 Km – tak żeby tylko wypłukać nieco silnik po poprzednim oleju – pobrałem kolejną próbkę. Wyniki analizy poniżej.



                                    Jak widać „sprzątanie” po poprzednim oleju (na spółkę z użytą przy wymianie płukanką) skonsumowało 0,6 z TBN. Wydaje się, że nie jest to żaden dramat, tym bardziej, że wiele dodatków ten proces nie pożarł.
                                    Przykre natomiast jest to, że oleju po zaledwie 86 KM pojawiło się sporo żelaza. Hipotezy w tej sprawie mam co najmniej trzy:
                                    - być może nie całe żelazo spłynęło ze starym olejem;
                                    - być może silnik jest jeszcze na dotarciu (spotkałem się w necie, przy okazji testów długodystansowych Mobila 1, z hipotezą, że dotarcie silnika objawiające się większym zużyciem może trwać i z 20 kkm);
                                    - być może olej odchudzony z dodatków przeciwzużyciowych nie daje rady.
                                    Na tą chwilę trudno się tą ilością żelaza nadmiernie ekscytować lub dokonywać jakichkolwiek ocen oleju. Pojeżdżę, zbadam ponownie i może wtedy coś więcej można będzie powiedzieć.
                                    I to tyle na tą chwilę. Jeżeli czas pozwoli c.d.n.
                                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                    Komentarz

                                    • Orbit
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 486

                                      FIU FIU ,,, Analiza ze HO HO

                                      Na wiosnę zrobię podobny Test ... wyśle LM 4600 zalany z butelki oraz z silnika ... ""to jest bardzo dobra koncepcja "" mamy wtedy "" biało jak na czarnym "" co się dzieje w ten sposób możemy przeanalizować co tak naprawdę lejemy do silnika ... A reklamy zostawmy ... NAIWNYM
                                      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        szkoda ze nie ma takich wynikow dla edge i LL TT 4200 w porownaniu

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          Zamieszczone przez xtremesystems
                                          szkoda ze nie ma takich wynikow dla edge i LL TT 4200 w porownaniu
                                          poodlewać kilka markowych olejów, zrobić zrzutę i wysłać je do analizy, wtedy wszystko będzie jasne :szeroki_usmiech
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • zak14
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 605
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Zamieszczone przez xtremesystems
                                            szkoda ze nie ma takich wynikow dla edge i LL TT 4200 w porownaniu
                                            Edge z 2009 tutaj:

                                            Parametry zbyt dobre, żeby były prawdziwe - podejrzewam, że od tego czasu zdążyli zepsuć formułę, albo też jest to jakiś Edge zblendowany na stany bez VW 507. Ale fajnie by było sprawdzić.
                                            Zamieszczone przez piramida
                                            poodlewać kilka markowych olejów, zrobić zrzutę i wysłać je do analizy, wtedy wszystko będzie jasne
                                            No tak nie do końca, bo w praniu wychodzi różnie i warto potem kilka razy zbadać w trakcie użytkowania.
                                            Ale gdyby tak co setny czytelnik tego wątku przetestował jeden olej, to w przeciągu roku mielibyśmy gigantyczny zasób wiedzy. Użytecznej gdzieś tak rok-dwa, bo potem producenci pozmieniają formuły i wszystko od początku
                                            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              zak: próbke skąd pobierałeś ?

                                              - Czy po odpaleniu zimnego silnika dajesz mu trochę na zagrzanie czy odrazu normalna jazda baz zwazania że olej zimny ?

                                              - jakiego filtra oleju używasz ?

                                              Ile wysyłka poczta UAO do badań do Black z TBN ?

                                              Temp. oleju dziwnie przebiega przy 1.6 kilometrze , co to za skok ?

                                              Zamieszczone przez zak14
                                              Ale gdyby tak co setny czytelnik tego wątku przetestował jeden olej, to w przeciągu roku mielibyśmy gigantyczny zasób wiedzy
                                              Tylko wiesz jak jest w praktyce w jednym silniku dany olej bedzie ladnie trzymał paramatry a w innym ten sam olej padnie po 8000km z kupa żelaza ....
                                              To tez trzeba miec na uwadze..

                                              Wystarczy że płukanka nie jest dobrze zlana z olejem i od razu wiecej żelaza...

                                              Moje uznanie za wytrwałosc i badania :-)
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • xtremesystems
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2254
                                                • Hyundai

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                                czy 120 stopni to juz jest zle i trzeba zwolnic czy mozna jechac wg Ciebie?
                                                i tutaj wlasnie mniejsza temp LM by sie przydala.
                                                120st.C to stary drift na pelnych obrotach a nie silnik cywilny ..
                                                Dobry olej się nie zbliza do tej wartości .....
                                                czyli motul tez nie dobry bo teraz mial 114 a castrol w lato 121


                                                powiedz mi skad info ze dobry olej nie zbliza sie do tej wartosci. kumpel w 1,2tsi w yeti tez ma wys temp oleju. grubo ponad 100

                                                [ Dodano: Sob 05 Lis, 11 09:15 ]
                                                kurcze zadnych opini na necie o lm tt 4200

                                                Komentarz

                                                • parasite
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1368

                                                  zak14: Wysyłają te "test kits" do polski? Jeśli zbadanie oleju kosztuje 25$ to może po zlaniu wysłałbym do badań LM Synthoil.
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz

                                                  • zak14
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 605
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    zak: próbke skąd pobierałeś ?
                                                    Virgin z butli, a używany jedyną dostępną bez zlewania drogą, tj. przez bagnet (z wysokości środka skali).

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    - Czy po odpaleniu zimnego silnika dajesz mu trochę na zagrzanie czy odrazu normalna jazda baz zwazania że olej zimny ?
                                                    Po kilku sekundach ruszam. Póki zimny w palnik nie daję. Tym bardziej nie robi tego moja żona, która jeździ nim w tygodniu.

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    - jakiego filtra oleju używasz ?
                                                    MANN

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Ile wysyłka poczta UAO do badań do Black z TBN ?
                                                    Wysyłka 18,80 PLN

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Temp. oleju dziwnie przebiega przy 1.6 kilometrze , co to za skok ?
                                                    Liczyłem, że ktoś zauważy. Szczerze mówiąc nie wiem. Hipotaza: najpierw idzie przez bypass, a potem pompuje już przez filtr ?

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Tylko wiesz jak jest w praktyce w jednym silniku dany olej bedzie ladnie trzymał paramatry a w innym ten sam olej padnie po 8000km z kupa żelaza ....
                                                    To tez trzeba miec na uwadze..
                                                    Zawsze lepsze badania niż zgadywania.
                                                    Jeżeli silniki są porównywalne w sensie rozwiązań konstrukcyjnych (a tak jest w przypadku silników wielu czytelników tego wątku), to jest szansa, że wyniki badań będą miały niepomijalną wartość informacyjną dla wszystkich i coś jednak na ich podstawie można wnioskować.
                                                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...