Zamieszczone przez Seed
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez xtremesystems[ Dodano: Pią 04 Lis, 11 15:48 ]
ewentualnie czy ktos bral stad
http://allegro.pl/castrol-edge-5w30-...901998667.html
Komentarz
-
-
xtremesystems - rozmawiałem ze znajomym spoza OCP ( ma nowego Golfa 1,6 TDI CR - Michał to o Twoim samochodzie piszę i naszej wczorajszej rozmowie :szeroki_usmiech ) który czytał Twoje wypowiedzi na temat temeratury oleju w silniku 1,6 TDI CR.
Jeśli chodzi o olej zalany fabrycznie to opisywał podobnie jak Ty wskazania na wyświetlaczu. Przy fabrycznym oleju (Castrol prawdopodobnie) temeratura w trakcie jazdy w granicach +- 105 C (cięzko było zejść poniżej temp 100C) olej stosunkowo szybko łapał temeraturę ale wolniej też ją oddawał...utrzymujac dosyć wysoką temeraturę 105C w trakcie jazdy.
Zalał on teraz na dniach LM TT4200 ( nie robię teraz specjalnej reklamy!) ale taki akurat olej wybrał do w/w silnika ( ja bym wolał porównać temeratury na w/w silniku przy TT4600).
Według niego:
- praca silnika podobna (ani ciszej ani głośniej) to jego własne - nie mierzalne odczucie :wink:
- olej zdecydowanie szybciej osiąga optymalną temeraturę +- 90C
- temeratura w trakcie wcale nie powolnej jazdy jest niższa niż była na fabrycznym oleju i oscylowała stale wokół 95 - 98C.
- olej stosunkowo wolno wytraca temeraturę a co ważne sporadycznie przekraczał 100C..
Ciekawe jak będzie u Ciebie po ponownej zmianie na Castrola jak widzę.
[ Dodano: Pią 04 Lis, 11 18:29 ]
Zamieszczone przez xtremesystemsewentualnie czy ktos bral stad
Bez jazdy za olejem, spalaniem paliwa i traceniem czasu ...zapłacisz praktycznie tą samą cenę końcową a dodatkowo zamówisz u nich filtr oleju na wymiane i poprosisz o rabat w ramach OCP :szeroki_usmiech !PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOeśli chodzi o olej zalany fabrycznie to opisywał podobnie jak Ty wskazania na wyświetlaczu. Przy fabrycznym oleju (Castrol prawdopodobnie) temeratura w trakcie jazdy w granicach +- 105 C (cięzko było zejść poniżej temp 100C) olej stosunkowo szybko łapał temeraturę ale wolniej też ją oddawał...utrzymujac dosyć wysoką temeraturę 105C w trakcie jazdy.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZalał on teraz na dniach LM TT4200
zona by mnie zabila. a wlasnie ciezko sie waham miedzi castrolem a LM- olej zdecydowanie szybciej osiąga optymalną temeraturę +- 90CZamieszczone przez PAOLO ESCO- olej stosunkowo wolno wytraca temeraturę a co ważne sporadycznie przekraczał 100C..
Zamieszczone przez PAOLO ESCOsporadycznie przekraczał 100C..
rozwin co masz na mysli
Zamieszczone przez PAOLO ESCOoscylowała stale wokół 95 - 98C.
na trasie zawsze w okolicach 100-110stopni przy dynamicznej jezdzie
EDIT
dzis na autostradzie przy vmax 114st na motulu
ale blyskawicznie za autostrada wytracil do 98
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemskusi mnie to LM wlasnie najbardziej
Zamieszczone przez xtremesystemsszybciej od fabrycznego ma sie rozumiec?
Zamieszczone przez xtremesystemscastrol wytracal cieplo wolniej. mial te 65-70 st po ok 2hZamieszczone przez xtremesystemsmotul po 2h jest praktycznie zimny
Zamieszczone przez xtremesystemsczy to zle jak olej ma ponad 100 stopni. bo moze castrol lubi wysokie temp
Koniec i kropka - nie komibuj bo znów zaczniemy to "błędne koło" :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez xtremesystemsdzis na autostradzie przy vmax 114st na motulu
ale blyskawicznie za autostrada wytracil do 98
Zamieszczone przez xtremesystemsw miescie wlasnie zawsze mialem taka temp na castrolu w miescie jak Twoj kolega na LMPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOTak się tylko jeszcze spytam jak jakiś głupi Jasiu - czy sprawdziłeś czy temeratura oleju na wyświetlaczu kompa pokrywa się z temeraturą oleju sczytywaną po podpięciu przez VAG-a ( bo jest chyba taka opcja? ops: ) - tak by wyeliminować jakieś błędne wskazania.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOzałóżmy że temperatura robocza oleju oscyluje w granicach 90 - 110 więc Castrol czy też inny olej mieszczą się w tym przedziale. Jasne, że optymalnie było by mieć olej którego temperatura stale oscyluje wokół 90-100 C - skoro można wybierać .
LM 11,8. czyli zeby castrol mial taka sama lepkosc misialby miec wyzsza temp niz LM
ja sie nie znam wiec pytam Ciebie. czy roznica w lepkosci 0,2 przy 100st to malo czy duzo
Zamieszczone przez PAOLO ESCOzałóżmy że temperatura robocza oleju oscyluje w granicach 90 - 110
czy 120 stopni to juz jest zle i trzeba zwolnic czy mozna jechac wg Ciebie?
i tutaj wlasnie mniejsza temp LM by sie przydala.
Jednego jednak nie moge zrozumiec.
jak LM moze szbyciej sie rozgrzewac jak ma nizsza temp robocza?
to nabiera szybciej temp (czyli musi byc wieksze tarcie i slabiej oddawac) i nagle zmienia swoja charakterystyke i ma nizsza temp robocza (czyli nizsze tarcie i szybciej oddaje). nie rozumiem
[ Dodano: Pią 04 Lis, 11 19:03 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOwidać, że Tobie odpowiada olej Castrola ze względu na Twój styl jazdy itd... Już napisałem wcześniej - zmień na Castrola...i będziesz miał święty spokój z temeraturą oleju w zimie.......tylko na lato już wiesz jaki olej masz zalać! Żebyśmy znów nie szukali "dziury w całym"
[ Dodano: Pią 04 Lis, 11 19:04 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOk ....wa :2kc czyli idealnie :!: :lol:
[ Dodano: Pią 04 Lis, 11 19:09 ]
dlaczego pytalem o kolege. dlatego ze ma sklep niedaleko odemnie, i widzialem ten jego olej . cena 145 czyli dobra i produkcja 2011 . tylko nie wiem jak z jakoscia
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsczy roznica w lepkosci 0,2 przy 100st to malo czy duzo
Zamieszczone przez xtremesystemsczy 120 stopni to juz jest zle ....i tutaj wlasnie mniejsza temp LM by sie przydala.
Zamieszczone przez xtremesystemsczy 120 stopni to juz jest zle i trzeba zwolnic czy mozna jechac wg Ciebie?
Zamieszczone przez xtremesystemsjak LM moze szbyciej sie rozgrzewac jak ma nizsza temp robocza?
- Dodatki wiskozowe (modyfikatory lepkości)
"Zwiekszaja lepkosc oleju oraz poprawiaja jego własnosci lepkosciowo-temperaturowe (wskaznik lepkosci).
Wprowadzone do oleju, maja zdolnosc zwiekszania swojej objetosci w wyższych temperaturach co w efekcie zapobiega spadkowi lepkosci oleju wraz ze wzrostem temperatury"
- Dodatki wiskozowe (modyfikatory lepkości)
"Zwiększają lepkość oleju oraz poprawiają jego własności lepkosciowo-temperaturowe (wskaźnik lepkości).
Wprowadzone do oleju, maja zdolność zwiększania swojej objętości w wyższych temperaturach co w efekcie zapobiega spadkowi lepkości oleju wraz ze wzrostem temperatury"
- Depresatory
"Niskocząsteczkowe polimery (polimetakrylany i poliakrylany) stosowane sa jako dodatki obniżające temperaturę utraty płynności olejów smarowych . Depresatory wprowadzone do oleju zapobiegają tworzeniu sie siatki krystalicznej węglowodorów nasyconych znajdujących się w oleju, co powoduje zachowanie jego płynności w niskich temperaturach."
- Modyfikatory tarcia (FM).
Zmniejszają one tarcie w wyniku zwiększenia grubości warstwy olejowej poprzez fizyczna adsorpcje na metalu lub oddziaływanie makrocząsteczek dodatku. Dodatki te wykazują duża efektywność gdy stężenie ich jest duże przy niezbyt dużych obciążeniach węzła tarcia.
Cytat "Dodatki uszlachetniające środków smarnych - LOTOS Oil"
:arrow: :arrow: :arrow: Miłej lektury - jeśli chcesz wiedzieć więcej w temacie to jako podstawy polecam http://maxol.com.pl/info/ :szeroki_usmiechPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOa na poważnie jeśli już to będzie to zapewne chwilowa temeratura więc bez paniki po to jest olej by odbierał nadwyżkę ciepła z silnika i go chłodził.
dodam ze 121 to byl absolutny max i temp cieczy byla 90 stopni
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsdodam ze 121 to byl absolutny max
Jeździć - tylko wolniej bo komplet punktów dostaniesz :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
z vmax jechalem ostatnio ponad 60kilometrow . (a2 wrzesnia - emilia)
jeszcze jedno pytanie . jaka jest optymalna wartosc lepkosci dla 100stopni. liczbowo
[ Dodano: Pią 04 Lis, 11 20:04 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO- olej zdecydowanie szybciej osiąga optymalną temeraturę +- 90C
tj miasto czy trasa.
i np po ilu km jaki olej osiagal jaka temp
o ile kolega pamieta takie rzeczy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Artiksna LM 4100 TT auto o wiele szybciej mi łapie temp. roboczą
Zamieszczone przez ArtiksJak mi klepią rano szklanki jakieś 2-3 sekundy to wsio ok czy się bać ?
Jeżeli się mylę to niech mądrzejsi ode mnie sprostują to co napisałem.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsczy 120 stopni to juz jest zle i trzeba zwolnic czy mozna jechac wg Ciebie?
i tutaj wlasnie mniejsza temp LM by sie przydala.
Dobry olej się nie zbliza do tej wartości .....Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
czy sie mylę ? to chyba lepiej jeśli silnik nie osiąga jakiś granicznych temperatur w LATO .. ... . mechanik mi tłumaczył iz w zime niedogrzanie ma znaczenie gdyż się nie otwiera termostat i jeździ się na ssaniu . , Prawdziwy problem jest z silnikami wyposażonymi w DPF , gdyż niedogrzanie = szybkie zapychanie się filtra i częste wypalanie ( wiem coś na ten temat ... wrrrrrr ) ja zalałem 3 raz LM 4600 , na razie jest bardzo dobrze ....w przyszły czwartek zrobię TEST Płynięcia na BLASZE ..... stary LM 4600 VS. NOWY ...1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
W październiku postanowiłem zmienić przed zimą olej. Wybór padł na chwalony na forum Fuchs Titan PRO C-3 5W30 XTL. Poprzedni olej to również Fuchs 5W30, ale Longlife III. Wymianie towarzyszyło użycie płukanki LM Engine Flush. Olej był zlewany ok. 30 minut i odessany z obudowy filtra.
Pierwsze wrażenie po odpaleniu – błyskawicznie, po ułamkach sekundy koniec klepania (które na LL III trwało ładnych kilka sekund).
Obfitych statystyk spalania ani zużycia oleju nie mam, bo dopiero co zalany, ale mam kilka danych, które mogą być ciekawe.
Po pierwsze: zrobiłem sobie kilkunastokilometrową wycieczkę o poranku po mieście (małe natężenie ruchu, kilka świateł, temp. 11,5 st. C) i zalogowałem kilka parametrów. Na wykresie widać jak płyn i olej nagrzewały się w czasie jazdy. Między osiągnięciem przez płyn i olej temp. 80st są prawie 4 minuty różnicy w przypadku tej konkretnej jazdy. Gdyby to była jazda w korku rozbieżność mogła by być większa – w najbliższych tygodniach postaram się zrobić więcej logów, żeby ją oszacować.
Po drugie: dziewiczy olej wprost z butli wlałem do pojemnika testowego i wysłałem do Blackstone. Poniżej wynik analizy, a dalej tabelka, w której zebrałem dane z analiz także innych dziewiczych olejów VW 507, znalezionych pod adresami:
Had some leftover Total Quartz Ineo 504/507, so I decided to get a VOA for you guys. My 2.0T FSI engine burns so much 5w30 oil, it's not funny. (edit: uploaded to the pic server--so the pic is from the server)
Nie ukrywam, że podążając za entuzjazmem, który panował przez chwilę na forum spodziewałem się, że analiza wykaże w tym oleju nie wiadomo co. Tymczasem na papierze szału nie ma:
- Fosforu i cynku a także boru – głównych dodatków przeciwzużyciowych niezbyt dużo – w istocie mniej niż w wycofywanym z rynku LL III.
- Substancji myjąco – dyspergujących (w tej roli ponownie bor oraz wapń) – także nie za wiele.
TBN tylko trochę przeskakuje poprzeczkę minimum dla C-3.
Wydaje się, że ta nowo formulacja podąża za trendem odchudzania dodatków ku radości ekologów, ale nie jestem pewien czy z dobrym skutkiem dla silnika. No chyba że syntetyczna baza olejowa sama w sobie jest wybitna, lub olej zawiera jakieś magiczne dodatki, których zwykła analiza nie jest w stanie ujawnić.
Po trzecie: skoro już musiałem przeżywać traumę odwiedzin placówki Poczty Polskiej celem wyekspediowania próbek do USA, postanowiłem przy okazji zaspokoić swoją ciekawość znajdując odpowiedź na pytanie: ile ze swych właściwości olej traci od razu po zalaniu. Po przejechaniu 86 Km – tak żeby tylko wypłukać nieco silnik po poprzednim oleju – pobrałem kolejną próbkę. Wyniki analizy poniżej.
Jak widać „sprzątanie” po poprzednim oleju (na spółkę z użytą przy wymianie płukanką) skonsumowało 0,6 z TBN. Wydaje się, że nie jest to żaden dramat, tym bardziej, że wiele dodatków ten proces nie pożarł.
Przykre natomiast jest to, że oleju po zaledwie 86 KM pojawiło się sporo żelaza. Hipotezy w tej sprawie mam co najmniej trzy:
- być może nie całe żelazo spłynęło ze starym olejem;
- być może silnik jest jeszcze na dotarciu (spotkałem się w necie, przy okazji testów długodystansowych Mobila 1, z hipotezą, że dotarcie silnika objawiające się większym zużyciem może trwać i z 20 kkm);
- być może olej odchudzony z dodatków przeciwzużyciowych nie daje rady.
Na tą chwilę trudno się tą ilością żelaza nadmiernie ekscytować lub dokonywać jakichkolwiek ocen oleju. Pojeżdżę, zbadam ponownie i może wtedy coś więcej można będzie powiedzieć.
I to tyle na tą chwilę. Jeżeli czas pozwoli c.d.n.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
FIU FIU ,,, Analiza ze HO HO
Na wiosnę zrobię podobny Test ... wyśle LM 4600 zalany z butelki oraz z silnika ... ""to jest bardzo dobra koncepcja "" mamy wtedy "" biało jak na czarnym "" co się dzieje w ten sposób możemy przeanalizować co tak naprawdę lejemy do silnika ... A reklamy zostawmy ... NAIWNYM1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsszkoda ze nie ma takich wynikow dla edge i LL TT 4200 w porownaniusuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsszkoda ze nie ma takich wynikow dla edge i LL TT 4200 w porownaniu
Parametry zbyt dobre, żeby były prawdziwe - podejrzewam, że od tego czasu zdążyli zepsuć formułę, albo też jest to jakiś Edge zblendowany na stany bez VW 507. Ale fajnie by było sprawdzić.
Zamieszczone przez piramidapoodlewać kilka markowych olejów, zrobić zrzutę i wysłać je do analizy, wtedy wszystko będzie jasne
Ale gdyby tak co setny czytelnik tego wątku przetestował jeden olej, to w przeciągu roku mielibyśmy gigantyczny zasób wiedzy. Użytecznej gdzieś tak rok-dwa, bo potem producenci pozmieniają formuły i wszystko od początkuOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
zak: próbke skąd pobierałeś ?
- Czy po odpaleniu zimnego silnika dajesz mu trochę na zagrzanie czy odrazu normalna jazda baz zwazania że olej zimny ?
- jakiego filtra oleju używasz ?
Ile wysyłka poczta UAO do badań do Black z TBN ?
Temp. oleju dziwnie przebiega przy 1.6 kilometrze , co to za skok ?
Zamieszczone przez zak14Ale gdyby tak co setny czytelnik tego wątku przetestował jeden olej, to w przeciągu roku mielibyśmy gigantyczny zasób wiedzy
To tez trzeba miec na uwadze..
Wystarczy że płukanka nie jest dobrze zlana z olejem i od razu wiecej żelaza...
Moje uznanie za wytrwałosc i badania :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez xtremesystemsczy 120 stopni to juz jest zle i trzeba zwolnic czy mozna jechac wg Ciebie?
i tutaj wlasnie mniejsza temp LM by sie przydala.
Dobry olej się nie zbliza do tej wartości .....
powiedz mi skad info ze dobry olej nie zbliza sie do tej wartosci. kumpel w 1,2tsi w yeti tez ma wys temp oleju. grubo ponad 100
[ Dodano: Sob 05 Lis, 11 09:15 ]
kurcze zadnych opini na necie o lm tt 4200
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekzak: próbke skąd pobierałeś ?
Zamieszczone przez Pidziek- Czy po odpaleniu zimnego silnika dajesz mu trochę na zagrzanie czy odrazu normalna jazda baz zwazania że olej zimny ?
Zamieszczone przez Pidziek- jakiego filtra oleju używasz ?
Zamieszczone przez PidziekIle wysyłka poczta UAO do badań do Black z TBN ?
Zamieszczone przez PidziekTemp. oleju dziwnie przebiega przy 1.6 kilometrze , co to za skok ?
Zamieszczone przez PidziekTylko wiesz jak jest w praktyce w jednym silniku dany olej bedzie ladnie trzymał paramatry a w innym ten sam olej padnie po 8000km z kupa żelaza ....
To tez trzeba miec na uwadze..
Jeżeli silniki są porównywalne w sensie rozwiązań konstrukcyjnych (a tak jest w przypadku silników wielu czytelników tego wątku), to jest szansa, że wyniki badań będą miały niepomijalną wartość informacyjną dla wszystkich i coś jednak na ich podstawie można wnioskować.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
Komentarz