ale bez normy 507. jedyny olej 5w30 o podobnym wskazniku lepkosci to edge (169) ,ale ten przbil nawet edge'a
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
mowa o oleju którego nie poleca sie stosować do aut z DPF-em...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekmowa o oleju którego nie poleca sie stosować do aut z DPF-em...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPidziek napisał/a:
mowa o oleju którego nie poleca sie stosować do aut z DPF-em...
---> MILLERS OILS MOTORSPORT CFS 5W40 http://www.millersoils.pl...ikowe/cfs-5w40/ "Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów" na zimę to średni pomysł z tym olejem ale na lato do mocnych silników VP całkiem ciekawa propozycja.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekPudło ....
To wracając do temtu "syntetyczny"
Cytat kolegi „sebachon” - z forum Subaru:
cytat: "No i jestem po rozmowie z bardzo miłym i niezwykle profesjonalnym Konsultantem Technicznym Motula Polska. Określenie 100 % syntetyk wynika z tego, iż część HC dodana do części syntetycznej oleju również przechodzi rodzaj obróbki (nie pamiętam fachowej nazwy, było dużo pojęć chemicznych...), która podnosi znacznie jakość owych HC. Jest to powszechna praktyka firm olejowych podyktowana redukcją kosztów w stosunku do czystego PAO. Zresztą, jak już tutaj na forum ktoś wspominał, jakość końcowego produktu często dorównuje PAO. Nieuczciwość niektórych firm polega na tym, że stuprocentowym syntetykiem nazywają oleje z "czystym" HC. MOTULA to nie dotyczy."PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekA co powiecie na olej 5W30 do benzyny o wskaźniku lepkosci na poziomie 190 ?
SAE klasa lepkości:...5W30
Ciężar właściwy przy 150C...0,872
Lepkość kinematyczna przy 1000C...12,1cSt
Lepkość kinematyczna przy 400C...69 cSt
Indeks lepkości...190
Temperatura krzepnięcia...-400C
Temperatura zapłonu...2100C
Lepkość na zimno przy -300C...5,350 cPOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Zamieszczone przez PidziekA co powiecie na olej 5W30 do benzyny o wskaźniku lepkosci na poziomie 190 ?
SAE klasa lepkości:...5W30
Ciężar właściwy przy 150C...0,872
Lepkość kinematyczna przy 1000C...12,1cSt
Lepkość kinematyczna przy 400C...69 cSt
Indeks lepkości...190
Temperatura krzepnięcia...-400C
Temperatura zapłonu...2100C
Lepkość na zimno przy -300C...5,350 cP
Komentarz
-
-
Tu jest info:
W listopadzie w ofercie Millers Oils w Polsce pojawił się zupełnie nowy produkt - olej Millers Oils CFS 5w30 z serii Motorsport. Jest to w pełni syntetyczny olej z formułą potrójnych estrów (Triple Ester). Olej ma bardzo niską temperaturę krzepnięcia (-40 stopni). Jednocześnie zawartość estrów c ...
I przy okazji poprawka - w karcie produktu błędnie podano VI 190. Powinno być 174.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Millers CFS 5w30 - na zimę wygląda już dużo lepiej od 5w40, ale zdaje się, że daleki jest od low- a nawet mid-saps. Olej do sportu i poza ciekawą bazą PAO + estry zapewne dobrze dopakowany dodatkami - ciekawe jak na dłuższą metą będą znosiły go katalizatory ?
A co tam katalizator w benzynie, myslę że dużo wiecej niz 300V nie ma , moze mieć więcej ale różnice przypuszczam nie sa prawdopodobnie duże.., dla kata duzo gorsze jest przepalanie oleju w dużych ilościach nawet tego z zielonym listkiem :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOcytat: "No i jestem po rozmowie z bardzo miłym i niezwykle profesjonalnym Konsultantem Technicznym Motula Polska. Określenie 100 % syntetyk wynika z tego, iż część HC dodana do części syntetycznej oleju również przechodzi rodzaj obróbki (nie pamiętam fachowej nazwy, było dużo pojęć chemicznych...), która podnosi znacznie jakość owych HC. Jest to powszechna praktyka firm olejowych podyktowana redukcją kosztów w stosunku do czystego PAO. Zresztą, jak już tutaj na forum ktoś wspominał, jakość końcowego produktu często dorównuje PAO. Nieuczciwość niektórych firm polega na tym, że stuprocentowym syntetykiem nazywają oleje z "czystym" HC. MOTULA to nie dotyczy."
Paolo ale skupmy się teraz na Millersie a ten Twój post przemilczmy bo się jeszcze jak już ktoś wcześniej napisał znowu okażę że Motul jest lepszy niż inne sezonowo pojawiające się tu produkty
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez xtremesystemsCOMMA oil
jak sie odniesiesz do tych linkowanych oleji?
jako jedne z niewielu maja VI 170 przy normie 507.00 wiec z karty to mistrzostwo swiata
[ Dodano: Wto 15 Lis, 11 09:23 ]
Zamieszczone przez elemenateurZamieszczone przez PAOLO ESCOcytat: "No i jestem po rozmowie z bardzo miłym i niezwykle profesjonalnym Konsultantem Technicznym Motula Polska. Określenie 100 % syntetyk wynika z tego, iż część HC dodana do części syntetycznej oleju również przechodzi rodzaj obróbki (nie pamiętam fachowej nazwy, było dużo pojęć chemicznych...), która podnosi znacznie jakość owych HC. Jest to powszechna praktyka firm olejowych podyktowana redukcją kosztów w stosunku do czystego PAO. Zresztą, jak już tutaj na forum ktoś wspominał, jakość końcowego produktu często dorównuje PAO. Nieuczciwość niektórych firm polega na tym, że stuprocentowym syntetykiem nazywają oleje z "czystym" HC. MOTULA to nie dotyczy."
Paolo ale skupmy się teraz na Millersie a ten Twój post przemilczmy bo się jeszcze jak już ktoś wcześniej napisał znowu okażę że Motul jest lepszy niż inne sezonowo pojawiające się tu produkty
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elemenateurOkreślenie 100 % syntetyk wynika z tego, iż część HC dodana do części syntetycznej oleju również przechodzi rodzaj obróbki
PAO się ciężko miesza po prostu ...
Zamieszczone przez elemenateurZresztą, jak już tutaj na forum ktoś wspominał, jakość końcowego produktu często dorównuje PAO
Oczywiście mozna dywagować ale wg. mnie 100% syntetyk, 100% synthetic to olej wykonany albo w 100% baz olejowych PAO albo estrowych.
No może przyjąć że to 70% min. (w sporcie musi byc 100% !)
Jak X-Cess ma PAO, estrów min. 70% mogę uchylić czoła i nazwac ten olej syntetycznym , jak ma baze HC a np. 20% PAO , estrów to raczej nazywanie go syntetykiem nie jest na miejscu.
Zamieszczone przez elemenateurNieuczciwość niektórych firm polega na tym, że stuprocentowym syntetykiem nazywają oleje z "czystym" HC. MOTULA to nie dotyczy."
Bo co wtedy kiedy olej jest z 80% HC a 20% PAO albo jest mieszaniną 50 na 50 (notabene lepszą prawdopodobnie od 70% HC i 30% PAO ) ...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Dzisiaj dotarł do mnie ""ZESTAW OLEJARZA"" czyli zestaw w którym wysyła się próbkę oleju do analizy .. na wiosnę nie omieszkam z tego skorzystać myślałem aby skorzystać z tego już teraz gdyż mam kilka baniek starego oleju , lecz wszystkie są ""zakażone "" płukanką
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
castrol ma przyjsc do mnie na dniach.
kolejne spostrzezenia na motulu.
po przegonieniu go po autostradzie 2 tyg temu (114st) motul zmienil kolor na czarny.
rozgrzewa sie teraz troche szybciej i latwiej.
spalanie spadlo troche (ok 0,3-0,4L)
dzwiek silnika jest wrecz ZAJEBISTY. nawet po odpaleniu juz tak nie klekota jak na swierzym.
ogolnie zastanawiam sie czy go nie zatrzymac . (bo moze bede jezdzil traski 2x50km dziennie)
narazie na miescie juz domaga sie wypalania dpf. dzis udalo mi sie od 2 tyg dogrzac silnik i juz przy 88st na oleju wlaczyla sie procedura.
a ze juz zajechalem do domu to siedzalem 10minut w aucie pod blokiem dopuki sie procedura nie skonczy
EDIT
ogolnie naszla mnie teraz pewna analiza.i troche mnie przeraza co wymyslilem.
jak pisalem ogolnie nie jest filozofia dogrzac olej do 100 w 1.6tdi
wydaje mi sie ze VW specjalnie zrobil konstrukcyjnie jednostke 1.6tdi tak zeby nagrzewala sie mocno zeby latwiej wypalic DPF. i rzeczywiscie problemu z dpf w tej jednostce NIE MA
ale sa tez minusy. jak bedzie z zywotnoscia jednostki 1.6tdi skoro pracuje na tak wysokich temperaturach.
bo dpf wywalic mozna .ale silnik nagrzewac sie bedzie tak samo. (chyba ze wtedy olej dac taki co dobrze cieplo odbiera)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elemenateurPaolo ale skupmy się teraz na Millersie a ten Twój post przemilczmy bo się jeszcze jak już ktoś wcześniej napisał znowu okażę że Motul jest lepszy niż inne sezonowo pojawiające się tu produktyZamieszczone przez Pidziekdodanie HC czy
azy mineralnej pomaga wszystko zoptymalizować i uzyskać jednorodną mieszaninę.
PAO się ciężko miesza po prostu ...
Zamieszczone przez PidziekNo może przyjąć że to 70% min. (w sporcie musi byc 100% !)
Zamieszczone przez PidziekJak X-Cess ma PAO, estrów min. 70% mogę uchylić czoła i nazwac ten olej syntetycznym , jak ma baze HC a np. 20% PAO , estrów to raczej nazywanie go syntetykiem nie jest na miejscu.
Zamieszczone przez PidziekBo co wtedy kiedy olej jest z 80% HC a 20% PAO albo jest mieszaniną 50 na 50
Zamieszczone przez bobwojCzy olej wyprodukowany w 12.2010 jest wciąż pełnowartościowym?
Zamieszczone przez Kapuhypo Castolu 5W30 z ASO ... wróciłem do Motula, tym razem X-clean 8100 zamiast Specific'a
Zamieszczone przez xtremesystemsogolnie zastanawiam sie czy go nie zatrzymac
:haha:
Zamieszczone przez elemenateurbrawo Panie Pyrka!PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOkuwaaaaa teraz.... po tylu postach - w żadnym wypadku...natychmiast wylać Motula z silnika a samochód spalić by nie kusiło Ciebie ponowne wlewanie tego strasznego oleju do silnika :diabelski_usmiech
:haha:
zmiana pewnie i tak nastapi bo mi szkoda paliwa , ale jeszcze obserwuje zachowanie motula wraz ze spadkiem temp
Komentarz
-
Komentarz