Zamieszczone przez xtremesystems
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
:shock: to żeś wymyślił - moja propozycja...pojeździj jeszcze na Motulu choc do 8 tys km ...poobseruj jak silnik pracuje ( nie patrz na tą temperaturę oleju...) potem go zmienisz....Zamieszczone przez xtremesystemsmoge zlac tego motula do jakiegos baniaczka i zalac go spowrotem latemPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
jesli nie bede mial tej roboty co mysle z dojazdem 50km w jedna strone to 8000tys to u mnie wypadnie w majuZamieszczone przez PAOLO ESCOto żeś wymyślił - moja propozycja...pojeździj jeszcze na Motulu choc do 8 tys km ...poobseruj jak silnik pracuje ( nie patrz na tą temperaturę oleju...) potem go zmienisz....
Komentarz
-
-
Witam , bardzo fajny , ciekawy wątek ... ale
np. taki cytat :
Ale skąd macie informacje , że olej ma coś wspólnego z łopatkami turbiny ( myślę , że chodzi wam o zapiekanie się VTG turbiny ) :?: Przecież łopatki turbiny są napędzane spalinami ( VTG mamy po stronie gorącej turbiny ) , więc co ma do tego olej :?: ... ktoś pisał , ze olej dostaje się do turbiny z odmy , z tego co wiem "wlot" odmy do dolotu jest ZA turbiną , także olej w dolocie to głównie IC , EGR ...Zamieszczone przez rOBERTO795...co do łopatek w turbo to kazdy olej mozna na nich przypalic nie studzac silnika na postoju.
W części gorącej turbiny olej może się przedostać jedynie poprzez nieszczelność na wałku turbiny właśnie po stronie gorącej , a jeżeli tak jest to ta turbina długo już nie pociągnie
Poza tym turbinę studzimy , żeby nie przypalić uszczelnień a nie łopatek
Pozdr.
Sorki za OT w temacie :wink:
Komentarz
-
-
Raczej chodziło, że olej nie ma wpływu na to :idea:Zamieszczone przez robert.Ale skąd macie informacje , że olej ma coś wspólnego z łopatkami turbiny ( myślę , że chodzi wam o zapiekanie się VTG turbiny ) Przecież łopatki turbiny są napędzane spalinami ( VTG mamy po stronie gorącej turbiny ) , więc co ma do tego olej
Ale czym dłużej pałujemy auto to temp. spalin i tak wzrasta :arrow: temp. turbo i wtedy się zapiekają. Ale samo przegonienie jest zdrowe tylko trzeba pamiętać o schłodzeniu temp. oleju i wychamowaniu wirnika turbo. Olej który przestaje płynąć, mając wysoką temp. zwęgla się na rozgrzanym ułożyskowaniu. W każdym silniku daje to niekorzystne skutki dlatego ja nawet autem bez turbo nie pałuję ostatniego odcinka przed dojazdem.
Po stronie zimnej wyciek oleju prowadzi do rozbiegania silnika i destrukcji. W części gorącej przepalanie i kopcenie.
Komentarz
-
-
najbardziej mnie smieszy ze o dpf mowia mi ludzie co go nie maja.Zamieszczone przez robert.A co ma temp. oleju do wypalania DPF'a ? Ma i to bardzo ważną rolę temperatura ale ... spalinZamieszczone przez xtremesystemstzn?Zamieszczone przez konkonA z tą wyższą temp. oleju, korzystnie wpływającą na wypalanie filtra to bym polemizował.
nie wiem co ma i nie wiem jak to wyjanic
ale procedura wypalania nie wlaczy sie wczesniej niz gdy olej osiagnie ok 85-90st
to jest minimum. wtedy wlacza sie procedura silnik inaczej pracuje i olej nawet podczas postoju osiaga 100stopni ( nawet motul)
po wypaleniu zmienia sie praca silnika i olej momentalnie stygnie (w minute zeszlo mi do 95st)
nie wiem co ma temp oleju do wypalania
moze to ze jak olej ma 100stopni to ogolnie silnik jest ciepleszy i latwiej jest uzyskac wysoka temperature spalin potrzebna do wypalania
ogolnie osoby nie posiadajace dpf maja "duza wiedze teoretyczna". ja moze sie nie znam tak jak niektorzy , za to mam wiedze o dpf wynikajaca z obserwacji..
dodam ze nigdy nie wlaczyla sie procedura wypalania ponizej 80st na oleju
Komentarz
-
-
Bo ta procedura włącza się właśnie gdy silnik ( temp. oleju i temp. płynu chłodniczego ) ma temperaturę ROBOCZĄ czyli jest > 80°C ... tak to jest zaprogramowane w ECU że wszelkiego rodzaju adaptacje , procedury itp. są wykonywane po osiągnięciu temp. roboczejZamieszczone przez xtremesystemsnajbardziej mnie smieszy ze o dpf mowia mi ludzie co go nie maja.
nie wiem co ma i nie wiem jak to wyjanic
ale procedura wypalania nie wlaczy sie wczesniej niz gdy olej osiagnie ok 85-90st
to jest minimum. wtedy wlacza sie procedura silnik inaczej pracuje i olej nawet podczas postoju osiaga 100stopni ( nawet motul)
po wypaleniu zmienia sie praca silnika i olej momentalnie stygnie (w minute zeszlo mi do 95st)
nie wiem co ma temp oleju do wypalania
moze to ze jak olej ma 100stopni to ogolnie silnik jest ciepleszy i latwiej jest uzyskac wysoka temperature spalin potrzebna do wypalania
ogolnie osoby nie posiadajace dpf maja "duza wiedze teoretyczna". ja moze sie nie znam tak jak niektorzy , za to mam wiedze o dpf wynikajaca z obserwacji..
dodam ze nigdy nie wlaczyla sie procedura wypalania ponizej 80st na oleju
Komentarz
-
-
bobwoj ja zmieniłem po 20 000km i nie wyglądał tragicznie ale jak to mówią lepiej dmuchać na zimne. Jeździłem dużo po świecie i tankowałem na różnych stacjach dlatego wolałem nie ryzykować. Są tacy co zmieniają razem z wymianą oleju wszystkie filtry również paliwa. Jeśli masz CR to na pewno nie zaszkodzi jak wymienisz wcześniej.
Komentarz
-
-
xtremesystems, Silnik musi mieć odp. temp. roboczą aby silnik mógł wytworzyć odpowiednią temp. spalin, odpowiednią mieszanką (zmiana dźwięku pracy silnika). Skoro rośnie temp. spalin, rośnie także temp. oleju, jest to oczywiste. Mieszanka uboga (więcej powietrza, wyższa temp. spalin, więcej ciepła do odebrania przez olej).
[ Dodano: Wto 15 Lis, 11 21:56 ]
bobwoj, lampion, chcecie po owocku ?
Komentarz
-
-
czyli suma sumarum mialem racje . ze temp oleju musi byc wysoka zeby dpf zaczal sie wypalac.tak jak mowilem.
olej nie wplywa na dpf . ale ecu wlacza procedure gdy olej jest cieply
a tu mam pytanie.Zamieszczone przez konkonMieszanka uboga (więcej powietrza, wyższa temp. spalin, więcej ciepła do odebrania przez olej).
bo wszyscy zawsze pisali ze przy wypalaniu wzrasta spalanie.
a wlasnie przy wypalaniu na postoju spalanie mi spada. jak normalnie jest 0.5L/H
tak podczas procedury jest 0,2L/h a czasem nawet 0,1L/h az auto zaczyna telepac (w wibracje wpada)
czy to moze byc spodowowane ze ecu dawkuje duzo powietrza a mniej ON?
Komentarz
-
-
Dokładnie chodzi o to , że silnik pracuje w "optymalnych" warunkach czyli ( jak już to zostało powyżej wspomniane ) mieszanka nie jest ani za bogata ani za uboga , wtedy też temp. spalin jest odpowiednia , DPF też jest już odpowiednio rozgrzanyZamieszczone przez konkonxtremesystems, Silnik musi mieć odp. temp. roboczą aby silnik mógł wytworzyć odpowiednią temp. spalin, odpowiednią mieszanką (zmiana dźwięku pracy silnika). Skoro rośnie temp. spalin, rośnie także temp. oleju, jest to oczywiste. Mieszanka uboga (więcej powietrza, wyższa temp. spalin, więcej ciepła do odebrania przez olej).
A to ciekawe bo u mnie jest zaraz za turbiną ( dokładnie między turbo a IC )Zamieszczone przez konkonCo do odmy to jest tuż za filtrem powitrza, przed turbo, IC...
[ Dodano: Wto 15 Lis, 11 22:18 ]
Z tego co mi wiadomo DPF'a wypala sie podczas jazdy , potrzeba spełnić też określone w instrukcji "warunki" takiej jazdy np. odpowiednia prędkość , obroty ... nie rozumie jak można DPF wypalać podczas postoju , czym ? ubogą mieszanką jak napisałeś ... można VAgiem/VCDSem ale to silnik sam zwiększy wtedy dawkę , obroty itp. ...Zamieszczone przez xtremesystemsa tu mam pytanie.
bo wszyscy zawsze pisali ze przy wypalaniu wzrasta spalanie.
a wlasnie przy wypalaniu na postoju spalanie mi spada. jak normalnie jest 0.5L/H
tak podczas procedury jest 0,2L/h a czasem nawet 0,1L/h az auto zaczyna telepac (w wibracje wpada)
czy to moze byc spodowowane ze ecu dawkuje duzo powietrza a mniej ON?
Komentarz
-
-
Uboga mieszanka- mniej paliwa więcej powietrza. Czasem do układu wydechowego wtryskiwane jest paliwo, które niestety przedostaje się także do oleju. xtremesystems, masz filtr niemal bezobsługowy. Aktywne wypalanie czyli np. nie powinniśmy zgasić auta do całkowitego wypalanie lub są wymagane podwyższone obroty np. 3 tys. Czyli normalnie byśmy dojechali i silnik zgasili a tak należy nadrabiać i wypalać filtr.Zamieszczone przez xtremesystemsbo wszyscy zawsze pisali ze przy wypalaniu wzrasta spalanie.
Komentarz
-
-
olej
Witam.
Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie gdzie to można kupić:
Kategoria: Samochody osobowe
Marka: Skoda
Model: Octavia II, 1Z (2004 - )
Typ: Octavia II 1.9 TDI (2004 - 2010)
Data: 15-11-2011
Silnik BJB, BKC, BXE (PD)
Pojemnosc układu smarowania 3,8 litrów
Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Czestotliwosc: Wymiana 15000 km / 12 miesiace
TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology) - pojemnik 5lpozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
A to ciekawe. Cóż - silnik silnikowi nie równy. AVF (1.9TDI)to zapewne silnik w A4 wzdłużny.Zamieszczone przez robert.
A to ciekawe bo u mnie jest zaraz za turbiną ( dokładnie między turbo a IC )Zamieszczone przez konkonCo do odmy to jest tuż za filtrem powitrza, przed turbo, IC...
W 1.9TDI w Octaviach (poprzeczny) - odma jest jak opisuje konkon.
pacocases - kup 4l +1l - ja tak zrobiłem, do tego wygodniej przy dolewce.
Teraz OT - taki mały
Uwaga - napiszę o oleju!
Dziś, po 9k km od wymiany na Fuchs Titan GT1 5w40, z racji iż silnik kapkę głośniej zaczął pracować (od jakiegoś tygodnia, zapewne spory wpływ ochłodzenia), sprawdziłem poziom oleum.
Stan - 1/3 skali pomiędzy MIN a MAX bagnetu, więc luz. Dla spokoju ducha dolałem 0,3l aby zbliżyć się do MAX.
Dlaczego to takie dziwne? Bo tak małej dolewki jeszcze nie robiłem po takim przebiegu!
EOT. Dzięki
Komentarz
-
-
nie prawda ...ale procedura wypalania nie wlaczy sie wczesniej niz gdy olej osiagnie ok 85-90st
DPF włącza się niezależnie od temperatury silnika czy tez oleju ...tzw. czujnik różnicowy ciśnienia mierzy różnicę ciśnień pomiędzy wlotem, a wylotem z filtra .
wartość ta jest stale kontrolowana przez sterownik silnika i po osiągnięciu wielkości progowej musi nastąpić regeneracja , włącza sie wypalanie , które może sie uruchomić nawet przy 50 C ( w zimę zdarzało mi sie to kilka razy... ) , temperatura wzrasta wtedy stosunkowo szybko , niestety najlepszym miejscem do tych Celów jest droga za miastem , gdzie możesz utrzymać minimum 2000 0br/min przez okres wypalania , nie poleca sie wypaplania DPF na postoju, gdyż komputer widzi iz samochód nie jest w ruchu i po 3 minutach może zakończy wypalanie, co oznacza niedokończony proces ...
w czasie wypalania
wyłącza układ recyrkulacji spalin EGR
opóźnia kąt wtrysku i dokonuje opóźniony wtrysk dodatkowy .
zwiększa ciśnienie doładowania tak aby kierowca nie odczuł zmniejszenia mocy
Podczas każdej takiej regeneracji sterownik wymusza dodatkowy wtrysk paliwa, który nie spala się całkowicie i jego część dostaje się do oleju silnikowego .
Paliwo rozrzedza olej silnikowy i pogarsza jego wartości smarne co w konsekwencji może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika.
Pierwszym niepokojącym objawem tego zjawiska jest wzrost poziomu oleju w silniku.
...
Nie wolno przerywać procesu wypalania ..
.
DPF można usunąć gdyż tak naprawdę jest to zbędny chwast potrzebny ekologom ... lecz niestety wyjeżdżając np. do Niemiec może spotkać takiego kogoś przykra niespodzianka, otóż tam policja potrafi sprawdzić czy masz dpf czy tez go usunąłeś, i niestety ... Dupa blada ... w Polsce można już zamontować tzw. DPF- bezobsługowy który montuje sie zamiast tych fabrycznych, wypala się pod wpływem temperatury spalin już w 100- 200 C ... Normalnie DPF potrzebuje około 700 C aby prawidłowo się wypalić ... u mnie każdorazowe wypalanie zabiera około litra Paliwa ...
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-

Komentarz