Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • romi-70
    Elegance
    • 2008
    • 920
    • Volkswagen
    • CJZA 1.2 TSI 105 KM

    Zamieszczone przez xtremesystems
    czy ja moge zlac tego motula do jakiegos baniaczka i zalac go spowrotem latem
    pewnie tak , ale trzeba by go trochę przefiltrować i napowietrzyć.... :diabelski_usmiech
    Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

    http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

    Komentarz

    • xtremesystems
      RS
      • 2010
      • 2254
      • Hyundai

      Zamieszczone przez romi-70
      pewnie tak , ale trzeba by go trochę przefiltrować i napowietrzyć.... :diabelski_usmiech
      nie no chodzi o to ze olej prawie nowy . nawet nie ma 2k km przejechanych.
      po co napowietrzac?

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez xtremesystems
        po co napowietrzac?
        a po co trzymać ? papier toaletowy też używasz 2x bo mało był pobrudzony :wink:
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • romi-70
          Elegance
          • 2008
          • 920
          • Volkswagen
          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

          Zamieszczone przez xtremesystems
          nie no chodzi o to ze olej prawie nowy . nawet nie ma 2k km przejechanych.
          po co napowietrzac?
          sorki to był żart , wydaje mi sie że spuszczonego oleju nie zalewa sie ponownie...
          Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

          http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez xtremesystems
            moge zlac tego motula do jakiegos baniaczka i zalac go spowrotem latem
            :shock: to żeś wymyślił - moja propozycja...pojeździj jeszcze na Motulu choc do 8 tys km ...poobseruj jak silnik pracuje ( nie patrz na tą temperaturę oleju...) potem go zmienisz....
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • kabanos
              RS
              • 2011
              • 4544
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              Ale chopy teoretyzujecie :?

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz

              • xtremesystems
                RS
                • 2010
                • 2254
                • Hyundai

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                to żeś wymyślił - moja propozycja...pojeździj jeszcze na Motulu choc do 8 tys km ...poobseruj jak silnik pracuje ( nie patrz na tą temperaturę oleju...) potem go zmienisz....
                jesli nie bede mial tej roboty co mysle z dojazdem 50km w jedna strone to 8000tys to u mnie wypadnie w maju

                Komentarz

                • konkon
                  Rider
                  • 2008
                  • 667
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  xtremesystems, popadasz w paranoję. Zostaw Castrola na następną zmianę albo sprzedaj/zwróć. Pojeździj na Motulu przynajmniej 10-12 tys. km / 1 rok. To jest seryjny silnik i wszystko jest pod kontrolą.
                  A z tą wyższą temp. oleju, korzystnie wpływającą na wypalanie filtra to bym polemizował.
                  Konrad
                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                  90 konny AGRessor
                  PerfectServiceBy DGW
                  WhitePride :smokedevil

                  Komentarz

                  • robert.
                    Classic
                    • 2011
                    • 12

                    Witam , bardzo fajny , ciekawy wątek ... ale

                    np. taki cytat :
                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                    ...co do łopatek w turbo to kazdy olej mozna na nich przypalic nie studzac silnika na postoju.
                    Ale skąd macie informacje , że olej ma coś wspólnego z łopatkami turbiny ( myślę , że chodzi wam o zapiekanie się VTG turbiny ) :?: Przecież łopatki turbiny są napędzane spalinami ( VTG mamy po stronie gorącej turbiny ) , więc co ma do tego olej :?: ... ktoś pisał , ze olej dostaje się do turbiny z odmy , z tego co wiem "wlot" odmy do dolotu jest ZA turbiną , także olej w dolocie to głównie IC , EGR ...
                    W części gorącej turbiny olej może się przedostać jedynie poprzez nieszczelność na wałku turbiny właśnie po stronie gorącej , a jeżeli tak jest to ta turbina długo już nie pociągnie

                    Poza tym turbinę studzimy , żeby nie przypalić uszczelnień a nie łopatek


                    Pozdr.

                    Sorki za OT w temacie :wink:

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      Zamieszczone przez konkon
                      A z tą wyższą temp. oleju, korzystnie wpływającą na wypalanie filtra to bym polemizował.
                      tzn?

                      Komentarz

                      • konkon
                        Rider
                        • 2008
                        • 667
                        • Octavia I (1U2)
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        Zamieszczone przez robert.
                        Ale skąd macie informacje , że olej ma coś wspólnego z łopatkami turbiny ( myślę , że chodzi wam o zapiekanie się VTG turbiny ) Przecież łopatki turbiny są napędzane spalinami ( VTG mamy po stronie gorącej turbiny ) , więc co ma do tego olej
                        Raczej chodziło, że olej nie ma wpływu na to :idea:
                        Ale czym dłużej pałujemy auto to temp. spalin i tak wzrasta :arrow: temp. turbo i wtedy się zapiekają. Ale samo przegonienie jest zdrowe tylko trzeba pamiętać o schłodzeniu temp. oleju i wychamowaniu wirnika turbo. Olej który przestaje płynąć, mając wysoką temp. zwęgla się na rozgrzanym ułożyskowaniu. W każdym silniku daje to niekorzystne skutki dlatego ja nawet autem bez turbo nie pałuję ostatniego odcinka przed dojazdem.
                        Po stronie zimnej wyciek oleju prowadzi do rozbiegania silnika i destrukcji. W części gorącej przepalanie i kopcenie.
                        Konrad
                        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                        90 konny AGRessor
                        PerfectServiceBy DGW
                        WhitePride :smokedevil

                        Komentarz

                        • robert.
                          Classic
                          • 2011
                          • 12

                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          Zamieszczone przez konkon
                          A z tą wyższą temp. oleju, korzystnie wpływającą na wypalanie filtra to bym polemizował.
                          tzn?
                          A co ma temp. oleju do wypalania DPF'a ? Ma i to bardzo ważną rolę temperatura ale ... spalin

                          Komentarz

                          • konkon
                            Rider
                            • 2008
                            • 667
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            Zamieszczone przez robert.
                            A co ma temp. oleju do wypalania DPF'a ? Ma i to bardzo ważną rolę temperatura ale ... spalin
                            dokładnie

                            Co do odmy to jest tuż za filtrem powitrza, przed turbo, IC...
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz

                            • xtremesystems
                              RS
                              • 2010
                              • 2254
                              • Hyundai

                              Zamieszczone przez robert.
                              Zamieszczone przez xtremesystems
                              Zamieszczone przez konkon
                              A z tą wyższą temp. oleju, korzystnie wpływającą na wypalanie filtra to bym polemizował.
                              tzn?
                              A co ma temp. oleju do wypalania DPF'a ? Ma i to bardzo ważną rolę temperatura ale ... spalin
                              najbardziej mnie smieszy ze o dpf mowia mi ludzie co go nie maja.
                              nie wiem co ma i nie wiem jak to wyjanic

                              ale procedura wypalania nie wlaczy sie wczesniej niz gdy olej osiagnie ok 85-90st
                              to jest minimum. wtedy wlacza sie procedura silnik inaczej pracuje i olej nawet podczas postoju osiaga 100stopni ( nawet motul)
                              po wypaleniu zmienia sie praca silnika i olej momentalnie stygnie (w minute zeszlo mi do 95st)

                              nie wiem co ma temp oleju do wypalania
                              moze to ze jak olej ma 100stopni to ogolnie silnik jest ciepleszy i latwiej jest uzyskac wysoka temperature spalin potrzebna do wypalania


                              ogolnie osoby nie posiadajace dpf maja "duza wiedze teoretyczna". ja moze sie nie znam tak jak niektorzy , za to mam wiedze o dpf wynikajaca z obserwacji..

                              dodam ze nigdy nie wlaczyla sie procedura wypalania ponizej 80st na oleju

                              Komentarz

                              • bobwoj
                                Classic
                                • 2011
                                • 39

                                Panowie a co ile wymieniacie filtr paliwa?
                                Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

                                Komentarz

                                • robert.
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 12

                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                  najbardziej mnie smieszy ze o dpf mowia mi ludzie co go nie maja.
                                  nie wiem co ma i nie wiem jak to wyjanic

                                  ale procedura wypalania nie wlaczy sie wczesniej niz gdy olej osiagnie ok 85-90st
                                  to jest minimum. wtedy wlacza sie procedura silnik inaczej pracuje i olej nawet podczas postoju osiaga 100stopni ( nawet motul)
                                  po wypaleniu zmienia sie praca silnika i olej momentalnie stygnie (w minute zeszlo mi do 95st)

                                  nie wiem co ma temp oleju do wypalania
                                  moze to ze jak olej ma 100stopni to ogolnie silnik jest ciepleszy i latwiej jest uzyskac wysoka temperature spalin potrzebna do wypalania


                                  ogolnie osoby nie posiadajace dpf maja "duza wiedze teoretyczna". ja moze sie nie znam tak jak niektorzy , za to mam wiedze o dpf wynikajaca z obserwacji..

                                  dodam ze nigdy nie wlaczyla sie procedura wypalania ponizej 80st na oleju
                                  Bo ta procedura włącza się właśnie gdy silnik ( temp. oleju i temp. płynu chłodniczego ) ma temperaturę ROBOCZĄ czyli jest > 80°C ... tak to jest zaprogramowane w ECU że wszelkiego rodzaju adaptacje , procedury itp. są wykonywane po osiągnięciu temp. roboczej

                                  Komentarz

                                  • lampion
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 198
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                                    bobwoj ja zmieniłem po 20 000km i nie wyglądał tragicznie ale jak to mówią lepiej dmuchać na zimne. Jeździłem dużo po świecie i tankowałem na różnych stacjach dlatego wolałem nie ryzykować. Są tacy co zmieniają razem z wymianą oleju wszystkie filtry również paliwa. Jeśli masz CR to na pewno nie zaszkodzi jak wymienisz wcześniej.

                                    Komentarz

                                    • konkon
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 667
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      xtremesystems, Silnik musi mieć odp. temp. roboczą aby silnik mógł wytworzyć odpowiednią temp. spalin, odpowiednią mieszanką (zmiana dźwięku pracy silnika). Skoro rośnie temp. spalin, rośnie także temp. oleju, jest to oczywiste. Mieszanka uboga (więcej powietrza, wyższa temp. spalin, więcej ciepła do odebrania przez olej).

                                      [ Dodano: Wto 15 Lis, 11 21:56 ]
                                      bobwoj, lampion, chcecie po owocku ?
                                      Konrad
                                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                      90 konny AGRessor
                                      PerfectServiceBy DGW
                                      WhitePride :smokedevil

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        czyli suma sumarum mialem racje . ze temp oleju musi byc wysoka zeby dpf zaczal sie wypalac.tak jak mowilem.
                                        olej nie wplywa na dpf . ale ecu wlacza procedure gdy olej jest cieply

                                        Zamieszczone przez konkon
                                        Mieszanka uboga (więcej powietrza, wyższa temp. spalin, więcej ciepła do odebrania przez olej).
                                        a tu mam pytanie.
                                        bo wszyscy zawsze pisali ze przy wypalaniu wzrasta spalanie.

                                        a wlasnie przy wypalaniu na postoju spalanie mi spada. jak normalnie jest 0.5L/H
                                        tak podczas procedury jest 0,2L/h a czasem nawet 0,1L/h az auto zaczyna telepac (w wibracje wpada)

                                        czy to moze byc spodowowane ze ecu dawkuje duzo powietrza a mniej ON?

                                        Komentarz

                                        • robert.
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 12

                                          Zamieszczone przez konkon
                                          xtremesystems, Silnik musi mieć odp. temp. roboczą aby silnik mógł wytworzyć odpowiednią temp. spalin, odpowiednią mieszanką (zmiana dźwięku pracy silnika). Skoro rośnie temp. spalin, rośnie także temp. oleju, jest to oczywiste. Mieszanka uboga (więcej powietrza, wyższa temp. spalin, więcej ciepła do odebrania przez olej).
                                          Dokładnie chodzi o to , że silnik pracuje w "optymalnych" warunkach czyli ( jak już to zostało powyżej wspomniane ) mieszanka nie jest ani za bogata ani za uboga , wtedy też temp. spalin jest odpowiednia , DPF też jest już odpowiednio rozgrzany

                                          Zamieszczone przez konkon
                                          Co do odmy to jest tuż za filtrem powitrza, przed turbo, IC...
                                          A to ciekawe bo u mnie jest zaraz za turbiną ( dokładnie między turbo a IC )

                                          [ Dodano: Wto 15 Lis, 11 22:18 ]
                                          Zamieszczone przez xtremesystems
                                          a tu mam pytanie.
                                          bo wszyscy zawsze pisali ze przy wypalaniu wzrasta spalanie.

                                          a wlasnie przy wypalaniu na postoju spalanie mi spada. jak normalnie jest 0.5L/H
                                          tak podczas procedury jest 0,2L/h a czasem nawet 0,1L/h az auto zaczyna telepac (w wibracje wpada)

                                          czy to moze byc spodowowane ze ecu dawkuje duzo powietrza a mniej ON?
                                          Z tego co mi wiadomo DPF'a wypala sie podczas jazdy , potrzeba spełnić też określone w instrukcji "warunki" takiej jazdy np. odpowiednia prędkość , obroty ... nie rozumie jak można DPF wypalać podczas postoju , czym ? ubogą mieszanką jak napisałeś ... można VAgiem/VCDSem ale to silnik sam zwiększy wtedy dawkę , obroty itp. ...

                                          Komentarz

                                          • konkon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 667
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            Zamieszczone przez xtremesystems
                                            bo wszyscy zawsze pisali ze przy wypalaniu wzrasta spalanie.
                                            Uboga mieszanka- mniej paliwa więcej powietrza. Czasem do układu wydechowego wtryskiwane jest paliwo, które niestety przedostaje się także do oleju. xtremesystems, masz filtr niemal bezobsługowy. Aktywne wypalanie czyli np. nie powinniśmy zgasić auta do całkowitego wypalanie lub są wymagane podwyższone obroty np. 3 tys. Czyli normalnie byśmy dojechali i silnik zgasili a tak należy nadrabiać i wypalać filtr.
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz

                                            • pacocases
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 576
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              olej

                                              Witam.
                                              Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie gdzie to można kupić:
                                              Kategoria: Samochody osobowe
                                              Marka: Skoda
                                              Model: Octavia II, 1Z (2004 - )
                                              Typ: Octavia II 1.9 TDI (2004 - 2010)
                                              Data: 15-11-2011
                                              Silnik BJB, BKC, BXE (PD)
                                              Pojemnosc układu smarowania 3,8 litrów
                                              Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
                                              Czestotliwosc: Wymiana 15000 km / 12 miesiace
                                              TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)
                                              - pojemnik 5l
                                              pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                              Komentarz

                                              • konkon
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 667
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM


                                                nie ma to jak longlife 8)
                                                W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                                jak widać nie tylko w BXE korbowody biegają po ulicy :twisted:

                                                równie ostro
                                                Konrad
                                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                90 konny AGRessor
                                                PerfectServiceBy DGW
                                                WhitePride :smokedevil

                                                Komentarz

                                                • soszek81
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1245

                                                  Zamieszczone przez robert.

                                                  Zamieszczone przez konkon
                                                  Co do odmy to jest tuż za filtrem powitrza, przed turbo, IC...
                                                  A to ciekawe bo u mnie jest zaraz za turbiną ( dokładnie między turbo a IC )
                                                  A to ciekawe. Cóż - silnik silnikowi nie równy. AVF (1.9TDI)to zapewne silnik w A4 wzdłużny.
                                                  W 1.9TDI w Octaviach (poprzeczny) - odma jest jak opisuje konkon.

                                                  pacocases - kup 4l +1l - ja tak zrobiłem, do tego wygodniej przy dolewce.


                                                  Teraz OT - taki mały

                                                  Uwaga - napiszę o oleju!
                                                  Dziś, po 9k km od wymiany na Fuchs Titan GT1 5w40, z racji iż silnik kapkę głośniej zaczął pracować (od jakiegoś tygodnia, zapewne spory wpływ ochłodzenia), sprawdziłem poziom oleum.
                                                  Stan - 1/3 skali pomiędzy MIN a MAX bagnetu, więc luz. Dla spokoju ducha dolałem 0,3l aby zbliżyć się do MAX.
                                                  Dlaczego to takie dziwne? Bo tak małej dolewki jeszcze nie robiłem po takim przebiegu!
                                                  EOT. Dzięki
                                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                                  Komentarz

                                                  • Orbit
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 486

                                                    ale procedura wypalania nie wlaczy sie wczesniej niz gdy olej osiagnie ok 85-90st
                                                    nie prawda ...
                                                    DPF włącza się niezależnie od temperatury silnika czy tez oleju ...tzw. czujnik różnicowy ciśnienia mierzy różnicę ciśnień pomiędzy wlotem, a wylotem z filtra .
                                                    wartość ta jest stale kontrolowana przez sterownik silnika i po osiągnięciu wielkości progowej musi nastąpić regeneracja , włącza sie wypalanie , które może sie uruchomić nawet przy 50 C ( w zimę zdarzało mi sie to kilka razy... ) , temperatura wzrasta wtedy stosunkowo szybko , niestety najlepszym miejscem do tych Celów jest droga za miastem , gdzie możesz utrzymać minimum 2000 0br/min przez okres wypalania , nie poleca sie wypaplania DPF na postoju, gdyż komputer widzi iz samochód nie jest w ruchu i po 3 minutach może zakończy wypalanie, co oznacza niedokończony proces ...

                                                    w czasie wypalania
                                                    wyłącza układ recyrkulacji spalin EGR
                                                    opóźnia kąt wtrysku i dokonuje opóźniony wtrysk dodatkowy .
                                                    zwiększa ciśnienie doładowania tak aby kierowca nie odczuł zmniejszenia mocy

                                                    Podczas każdej takiej regeneracji sterownik wymusza dodatkowy wtrysk paliwa, który nie spala się całkowicie i jego część dostaje się do oleju silnikowego .
                                                    Paliwo rozrzedza olej silnikowy i pogarsza jego wartości smarne co w konsekwencji może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika.
                                                    Pierwszym niepokojącym objawem tego zjawiska jest wzrost poziomu oleju w silniku.
                                                    ...
                                                    Nie wolno przerywać procesu wypalania ..
                                                    .
                                                    DPF można usunąć gdyż tak naprawdę jest to zbędny chwast potrzebny ekologom ... lecz niestety wyjeżdżając np. do Niemiec może spotkać takiego kogoś przykra niespodzianka, otóż tam policja potrafi sprawdzić czy masz dpf czy tez go usunąłeś, i niestety ... Dupa blada ... w Polsce można już zamontować tzw. DPF- bezobsługowy który montuje sie zamiast tych fabrycznych, wypala się pod wpływem temperatury spalin już w 100- 200 C ... Normalnie DPF potrzebuje około 700 C aby prawidłowo się wypalić ... u mnie każdorazowe wypalanie zabiera około litra Paliwa ...
                                                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...