Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • elemenateur
    Elegance
    • 2007
    • 803

    Zamieszczone przez innova
    elemenateur napisał/a:
    Innova czy zanotowałeś także spadek spalania w 3.0 tdi ?
    Jeśli w O2 procentowo zjechało o ok 10-13%to ciekaw jestem czy np średnie spalanie w 3.0 tdi z 14spadnie do 12,3-12,5

    Co prawda A6 śmigało na pewno na 5W30. Zauważyłeś różnice w spalaniu ?



    Przecież wielokrotnie już o tym pisałem, ale zapytałeś to powtórzę:
    1) 3,0 użytkuję krócej i trudniej mi cokolwiek powiedzieć bo za mało razem przeżyliśmy
    2) to jest automat i tu nie mam kontroli nad tym co on robi
    3) wcześniej użytkowany był 5W30 jak słusznie zapamiętałeś
    4) nie rzuciły mi sie w oczy tak spektakularne różnice (tak spektakularne jak w O2) po przejściu na 0W30
    5) on spala jednak mniej niż piszesz, w mieście jest to 14l ale przy krótkim odcinku (1-2km). Przy dłuższych to już jest 11-12l. W trasie innej niż autostrada to jest 7,8-8,2l. W najbliższy weekend może będę miał szansę pogonić go po A2, wtedy coś więcej będę wiedział o aktualnym stanie.

    poozwoliłem sobie zapytać bo mam w rodzinie podobnie dużego klekota i sądziłem że spadek spalania w silniku który po prostu pali więcej, może być jeszcze wyraźniej zauważalny.
    Nie rozumiem jednak tego co piszesz o automacie.
    Jeżdząc na nim tak samo automat będzie zmieniał tak samo. To chyba byłoby pomocne by zrobić coś w miarę "powtarzalnego"

    ps. Jakby spalanie z 15 spadło na 12,5 to by była radość

    Komentarz

    • Orbit
      Rider
      • 2010
      • 486

      Innova
      Dobry wieczór odnoszę wrażenie iz myślisz ze wszyscy ze zniecierpliwieniem czekają na to co napiszesz no wiec do twojej wiadomości ... Ludzie mają swoje życie ... ja nie czyham na Forum OCP co raczysz napisać
      poza tym Piszesz takie elaboraty ... iż szczerze mówiąc mogłem przeoczyć twoje pytania ... no ale wybacz , po prostu omijam to co mnie nie interesuje ....
      słucham jakie to były Pytania ???

      Panowie
      Dzisiaj byłem w Srwisie TOYOTY ( warszawa ) na przeglądzie koleżanki rocznej YARIS ,
      może niektórzy pamiętają kilka dni temu kupiłem AMSOIL 0w-20 ....
      Pan serwisant wziął Olej do reki i pyta się mnie ... Panie a CO to jest za olej ? wiec mu gęsto referuje
      po czym mówi do mnie tak ...
      My ty lejemy Castrol 5w30 , do małych silników i Diesla . 5w40 do RAV4 i Avensis a do większych jednostek nawet 5w50 Mobil , zapytałem się o oleje Toyota ..
      odpowiada ze mają cała gamę ale słabo się sprzedają
      Mówi ze najlepiej idzie Castrol ... wiec mowie , ze Castrol i Mobil sprzedawany u nas , jest blendoany w Polsce . tak samo jak Shell ...
      A on na to że nie wiedział o tym ...
      mówi dalej ... Mam 4 letnie Audi A6 TDI i l zalewam go Mobil 5w40 ..
      wiec ja proponuje może lepiej przejść na Motul , L.Moly .. a on do mnie Panie Motul to ja leje do motocykla ( nie wiedział ze są inne oleje Motula ) , a L.Moly to miał naklejkę w komorze silnika jak przyprowadził Auto z Niemiec , Teraz jeździ na Mobilu . woli nie zmieniać Auto mu chodzi dobrze po co kombinować...

      Jaki wniosek ?
      po kiego my się tu pałujemy !!! wymyślamy jakieś cuda na kiju ... w serwisach i tak nie patrzą jaki olej jest najlepszy , bo wiedza ze Auto pójdzie na wszystkim , ważne aby tylko na czas zmienić..

      Odczucia z jazdy na Amsoil ... można powiedzieć ze Auto delikatnie jest żwawsze , praca silnika inna ... nie umiem powiedzieć w która stronę ... po prostu inaczej , nawet zauważyła to właścicielka Auta . zobaczymy jak ze spalaniem
      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

      Komentarz

      • innova
        Rider
        • 2011
        • 554

        Zamieszczone przez elemenateur
        poozwoliłem sobie zapytać bo mam w rodzinie podobnie dużego klekota i sądziłem że spadek spalania w silniku który po prostu pali więcej, może być jeszcze wyraźniej zauważalny.
        byłby gdybyśmy najpierw zarzucili coś z serii TT o V100>14 a potem przeszli na dowolny olej o V100 rzędu 9,6 tylko że to (i ta moja historia) obnaża głupotę w postaci zapakowaniu oleju 5W40 a nie olbrzymi uzysk w zużyciu paliwa (uzysk z wyzerowania piątki jest ogromny jak ustatliliśmy ale w wielu innych również aspektach) przy zastosowaniu 0W30. Jeżeli producent wypuszcza pojazd na oleju 5W30 z fabryki i na takim robi pomiary osiągów to można powiedzieć iż ja przechodząc na 0W30 owszem polepszyłem sporo (w przypadku zastosowań miejskich zwłaśzcza) ale należy sobie jasno powiedzieć, iż wlewając uprzednio 5W40 TT spierdzieliłem mega dużo i było co i bez trudu poprawić.

        zatem zrób dochodzenie co oni tam wlewają i być może znajdzie się pole do optymalizacji różnych elementów, nie tylko tego jednego

        o co chodzi z tą skrzynią automatyczną: otóż jeżdżę na normalnym trybie (a nie "S") no i on jest tak zoptymalizowany aby trymać jak najniższe obroty, stąd minimalizuje i tak zużycie paliwa a co za tym idzie i możliwe do powstania różnice pomiędzy różnymi olejami. Natomiast w samochodach z manualną skrzynią to ja mam tendencję do rozkręcania ich do min 3000 obr i więcej (i raczej zawsze miałem odczucie iż biegi są za krótkie) nim bieg zmienię i stąd minimalne zmiany w oporach w silniku bardziej się mogą uzewnętrznić.

        [ Dodano: Wto 10 Sty, 12 00:16 ]
        Zamieszczone przez ruszok
        I tak będziesz wiedział lepiej co robię, czym jeżdżę itd.
        no ostatnim razem to Ty popróbowałeś czegoś podobnego ale w drugą stronę a ja się szybko uczę :P

        [ Dodano: Wto 10 Sty, 12 00:18 ]
        Zamieszczone przez zak14
        Koledzy się do tego nie odnoszą, jeden z nich nawet zapewne nie zauważył, że o Nim piszes
        który, ten co donosy do admina pisze ?

        [ Dodano: Wto 10 Sty, 12 00:35 ]
        Zamieszczone przez zak14
        Obrażając dość powszechnie cenionych użytkowników forum im nie szkodzisz, Tobie natomiast daje to -1 do respectu w oczach wielu
        Tu i tak wiele razy się powstrzymywałem z wielu powodów formalnych ale szczerze powiedziawszy to nie prowokowany jakimiś zakłamaniem czy atakim na swoją osbę jak byś nie dostrzegł nic nie pisałem a jedynie zadawałem pytania i dociekałem szczegółów. Mam swoje zdanie i zawsze mówię wprost co siedzi we mnie. Z pewnością lepiej dla wszystkich kiedy jestem rycerzykiem niż lisem czy szczurem.

        Było o swobodzie wypowiedzi coś przed chwilą i Tobie opiszę jak ja to widzę przez pryzmat własnego doświadczenia zebranego przez ostatnie tygodnie, otóż doświadczyłem:

        przekręcania moich słów
        różnych szyderstw
        wpajania mi nieprawdy
        przedstawiania nieprawdy o mojej osobie czy też o moich działaniach
        przypisywania mi cech własnych osób generujących wpisy (takich generatorów szumu)
        straszenia
        i pewnie by się jeszcze znalazło

        wybacz ale respect takiego grona powszechnie cenionych użytkowników (to Twoja subiektywna ocena, z wyjątkami) to ja mam daleko za sobą, póki co to instynkt samozachowawczy podpowiada mi aby odróżniać profesjonalistów od osób powiedzmy słabiej przygotowanych (albo wręcz chętnych) do pojmowania tego, co jak działa

        [ Dodano: Wto 10 Sty, 12 00:43 ]
        Zamieszczone przez Orbit
        słucham jakie to były Pytania ???
        znajdują się na poprzednich stronach.
        Ostatnie brzmiało: czy nadal uważasz że piszę na dwa nicki ?

        elaboraty: jestem inżynierem i nauczyli mnie wyrażać się/dookreślać dość precyzyjnie a w jednym zdaniu to można tylko poprzeklinać jeżeli chce się poruszyć zagadnie o podłożu technicznym. Zresztą jak obserwuję wypowiedzi innych profesjonalistów (nie jednego bynajmniej) również nie kończą się na zdawkowym: bo tak.
        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
        _______________________________________

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Zamieszczone przez innova
          Dla mnie sens ma dopiero analiza 0W20 chociaż jak widzę różnica w lepkości przy 100st nie jest duża i wielkich fajerwerków raczej nie będzie
          Chcesz taką z Amsoil a i Hondy z LPG bo na azie nikt jeszcze nie zalewał jednostki z VW olejem 0W20 ale tą analizę z Hondy mogę wrzucić , daj znać.

          Orbit: A czego oczekiwałeś od tzw. "zmieniacza oleju" ...to ludzie którzy zazwyczaj nie wiedzą jaki olej zalać do Valvetronic a jaki do 1NRFE albo do leciwego 1CDFTV..
          A samo lanie minerałów we flotówkach to juz przegioęcie pały.
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • zak14
            Rider
            • 2011
            • 605
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Zamieszczone przez Pidziek
            bazy depresatorów itp. można uzyskać co sie komu podoba oczywiście w jakis ramach bo nie da się zrobić 0W20 z HTHS jakimś 4.0
            Pełna zgoda i taki olej prosto z butelki będzie miał porządaną lepkość i super temp. płynięcia i własności niskotemperaturowe, ale co będzie po 10 kkm, kiedy dodatki ulegną częściowej degradacji ? Czy to nie jest tak, że przy projektowaniu pełnych formulacji zawsze jest coś za coś - np. dowalisz więcej polimerów, to krócej pojeździsz ?

            Wspominałeś, że masz dane o wartościach granicznych w kontekście analiz oleju.
            Czy możesz dać znać co to za dane i ew. się nimi podzielić ?

            I nieśmiało ponawiam pytanie o najgorsze w Twoim prywatnym rankingu oleje na bazie PAO - takie, które przy dobrym HC "klękają".
            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              Zamieszczone przez zak14
              Wspominałeś, że masz dane o wartościach granicznych w kontekście analiz oleju.
              Czy możesz dać znać co to za dane i ew. się nimi podzielić ?
              Tak wieczorkiem wrzuce obiecuje informacje.

              Zamieszczone przez zak14
              dowalisz więcej polimerów, to krócej pojeździsz ?
              Tak zgadza się
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz


              • Zamieszczone przez zak14
                Przy doborze oleju znaczenie ma, by olej ten spełniał najwyższe aktualnie obowiązujące normy API/ACEA i aprobaty producenta (te niekoniecznie najaktualniejsze, bo 506.01 też może być). Powinien być najmniej lepkim z dopuszczalnych przez producenta. Cała reszta bez znaczenia: baza – nieistotne, byle olej nie za tani, parametry z karty charakterystyki – nieważne, opinie użytkowników – do odrzucenia, bo subiektywne, analizy oleju – zbyt wiele zmiennych i szumów, żeby miały wartość. I nic więcej, my biedni amatorzy, nie jesteśmy w stanie zrobić w sprawie racjonalnego wyboru oleju – producenci zrobią z nami i tak to co chcą. 7 lat i 5781 wypowiedzi w tym wątku pozwoliło dojść do tej konkluzji. Wątek do zamknięcia.
                Hm, konkluzja godna uwagi, tylko coś jakoś nie bardzo do niej jesteś przekonany. Czy się mylę?
                No to może bardziej się utożsamiasz z tą, którą opublikował zapewne jeden z tych, o których piszesz „powszechnie ceniony użytkownik forum”:
                Zamieszczone przez barteq
                Aha, napiszę jeszcze taki przykład, kuzyn kupił jakieś 3 lata temu golfa 4 tdi z włoch gdzie na oleju 10w40 zrobił 380kkm on przez 3 lata zrobił ponad 200kkm też na 10w40 i ten silnik zaraz po odpaleniu tak dostawał w pizde, że szok. Wiem bo jeździłem z nim sporo i razem kupowaliśmy tego golfa. A jak on wyglądał to żal było patrzeć. I wyobraź sobie, że silnik chodzi nadal i ma już pewnie 600kkm, co dziwne ma się dobrze. Więc w takim przypadku Twoja opinia lega w gruzach. I to jest praktyczny dowód, a nie jakieś sraty pierdaty z kartek.
                Konkluzja ta jest wręcz przesiąknięta praktyką, doświadczeniem oraz więdzą techniczną, rzecz jasna wiedzą czerpaną nie z kartek, a z opowieści chłopaków spod trzepaka, a jakże. Jakby ją przetłumaczyć na bardziej pospolity język - oczywiście dla tych co nie mają aż tak dużego doświadczenia i mogą się nie połapać o co chodzi – to można by ją przedstawić dwoma zdaniami „Do silnika najlepiej lać byle jakie gówno i jak najbardziej go na nim zarzynać, najlepiej zaraz od startu. Olej oraz sposób użytkowania silnika nie ma żadnego znaczenia, ba nawet wyjdzie mu to na dobre.” Wątek do zamknięcia.

                Ewentualnie co powiesz jeszcze na taką konkluzję. Olać wszystkie normy klasyfikacyjne, jakościowe, lepkościowe, zalecenia producenta silników, zalecenia producentów olejów. Zrzucić się na jeden wspólny testowy silnik, np. TDI. Zakupić po bańce każdego oleju występującego na rynku, porobić wszystkim VOA, potem po kolei UOA i na podstawie zawartości żelaza, aluminium, chromu, miedzi, niklu, boru, magnezu, generalnie całej tablicy Mendelejewa i parametrów - ogłosić zwycięzcę. Ponieważ ilość kombinacji wyników jest tak wielka, że zwycięzca może być tylko jeden, cała brać forumowa zaleje jeden jedyny olej - króla olejów. Wątek do zamknięcia.
                Zamieszczone przez zak14
                Żeby nie było bez związku z olejami cytuję poniżej kolejną odpowiedź p. Rafała Kobza z LM.

                Witam

                W przypadku tego produktu (SynthOil High Tech 5W-40) baza olejowa to 70% składu oleju, 30% stanowią dodatki, zatem 70% oleju Synth Oil High Tech to w pełni syntetyczna baza.
                Ta informacja dalej jest naciągana i na pewno mija się z prawdą. Bowiem w ostatecznej formulacji oleju nie ma nigdy stałych proporcji składników. Może być mniej, więcej, jakiś przedział, ale nigdy równo. Widać więc wyraźnie, że albo osoba która ją pisała coś sobie źle z czegoś przetłumaczyła, albo mu to lata co ci napisze. Rzucił coś na odczepke i tyle.

                Ale załóżmy, że ta informacja jest prawdziwa. To drąż temat dalej z panem Kobzą. Przypomnij sobie co było pisane o różnych bazach PAO, HC itp. Zainteresuj się dlaczego olej ten jest rekomendowany dosłownie do kilku silników Skody, przy czym jeżeli już jest, to z wagą rekomendacji najniższą. Natomiast nie jest rekomendowany do żadnego silnika TDI. Tymczasem w rekomendacjach powtarzają się na ogół TT4100, 4200, 4300, 4600. Zapytaj pana Kobzę, dlaczego ten olej sprzedaje np. za bańkę 5l taniej niż TT4200 i 4300 i w porównywalnej cenie do 4100 i 4600.


                Tak na marginesie panie kolego, Rafała Kobzy. Rafał Kobza > Rafała Kobzy. Skoro uczysz mnie kultury, wartałoby znać przypadki.
                Zamieszczone przez loru
                w związku z tym pytam jakie jest Twoja doświadczenie praktyczne .
                W związku z tak konkretnie postawionym pytaniem, odpowiadam konkretnie. Moje doświadczenie praktyczne jest duże, aaaalbo nawet bardzo duże. Będę przyjęty teraz do paczki?
                Zamieszczone przez loru
                Wiele, ponieważ teoretycznie możemy podróżować z prędkością zbliżoną do prędkości światła a praktycznie to nawet nie zbliżyliśmy się do połowy tej prędkości.
                Z filozoficznego punktu widzenia myśl ciekawa, ale jednak z punktu widzenia dyskredytacji teorii – błędna. Bowiem z natury rzeczy, jeżeli coś dąży do czegoś drugiego, to właśnie to drugie jest bardziej wartościowsze. Niższa prędkość praktyczna dąży do wyższej prędkości teoretycznej. Podobnie jak bieda dąży do bogactwa, ciemnota do oświecenia, czy w końcu głupota do mądrości.

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Zamieszczone przez Skodaoctavia
                  Moje doświadczenie praktyczne jest duże, aaaalbo nawet bardzo duże. Będę przyjęty teraz do paczki?
                  tu masz szerokie pole do zaprezentowania swojego doświadczenia : http://forum.octaviaclub.pl/viewforum.php?f=31 zapraszamy
                  Zamieszczone przez Skodaoctavia
                  . Bowiem z natury rzeczy, jeżeli coś dąży do czegoś drugiego, to właśnie to drugie jest bardziej wartościowsze
                  jednakże nie osiągalna wartość pożądana dobitnie świadczy o fakcie rozmijania się teorio z praktyką,co zmienia postać rzeczy podczas dyskusji którą tu prowadzimy oraz fakcie iż ogół przyjął za pożądaną wykładnie praktykę a nie teorię.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • barteq
                    Rider
                    • 2011
                    • 309
                    • Opel

                    Skodaoctavia, Ok, więc proszę Cię poleć mi wg ciebie dobry olej z normą 505.01, silnik bez DPFa, codziennie robię minimum 2x15km, od czasu do czasu trasa no i w wakacje to sporo tras. Dużo więcej, jeżdżę latem, w zimie sporo poruszam się benzyną.

                    I co powiesz na temat oleju:
                    LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W40
                    Specyfikacja:
                    Lepkość kinematyczna w 100oC - 14,12 mm2/s
                    Temperatura płynięcia - -39 oC
                    Temperatura zapłonu - 242 oC
                    Liczba zasadowa (TBN) - 7 mgKOH/g
                    Wskaźnik lepkości - 172
                    Lepkość HTHS w 150 oC - 3,66 mPas
                    Lepkość strukturalna (CCS) -30 oC - 5240 mPas
                    Odparowalność, test NOACK - 7,4 % m/m

                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                    z opowieści chłopaków spod trzepaka
                    tak się składa, że opisany przezemnie przypadek nie został zasłyszany od kolegi szwagra bratowej ciotki stryjecznej, tylko opisałem go ponieważ miałem bezpośrednią styczność z tym samochodem.


                    OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                    Komentarz


                    • Pisze się, że zalanie oleju mniej lepkiego do takiego cywilnego silnika przynosi korzyści. Co oczywiste są one niewielkie, ale jednak są. Czym dłuższy przebieg tym bardziej się uwidaczniają. To zlatuje się stado praktyków-mechaników, nauczycieli kultury, tropicieli troli, dekonspiratorów podwójnych ników i szpanuje na ogół tymi samymi rewelacjami jak papugi, które to rewelacje charakteryzują się głównie jednym, są przeciw.


                      Zatem konkretnie. Pomijam zupełnie sprawę jakości oleju, bazy, dodatków, marek i innych pierdól. Brana jest pod uwagę tylko i wyłącznie kwestia lepkości oleju - mniejsza, większa.

                      Teza brzmi. „Olej o mniejszej lepkości, ale bezpiecznej (czyli zapewniającej odpowiednią warstwę smarową w pełnym zakresie obrotów i obciążenia, zapewnioną wytycznymi w instrukcji obsługi użytkowania silnika, przez konstruktora silnika, przez producenta oleju, przez instytucję SAE) jest lepszym wyborem dla silnika od oleju o większej lepkości.”


                      Jest tak dlatego, bo:
                      1. Zmniejsza tarcie i opory ruchu elementów silnika.
                      Silnik ma większą sprawność, pracuje więc na stosunkowo niższych obrotach, co wydłuża jego żywotność i zmniejsza zużycie paliwa.

                      2. Ma lepszą pompowalności i przenikalność cieplną.
                      Silnik pracuje dłużej w optymalnej temperaturze. Od startu nagrzewa się szybciej, a po osiągnięciu wysokiej temp. lepiej odprowadza ciepło.

                      3. Ma lepsze właściwości myjące.
                      W silniku powstają mniejsze zanieczyszczenia.

                      4.Zapewnia szybsze smarowanie podczas uruchamiania silnika, tym samym zapewnia mniejsze zużycie silnika.

                      5.Zapewnia lepsze parametry niskotemperaturowe.
                      Silnik można użytkować w niższej temp.
                      Zapewnia wówczas lepsze docieranie do wszystkich miejsc smarowanych.

                      6.Zapewnia większą stabilność lepkości w czasie.
                      Czym bardziej lepki olej tym więcej w nim dodatków, np. polimerów, które ulegają tzw, ścinaniu, czyli niszczeniu. Zmniejsza to stabilność lepkościową oleju, ale także zmniejsza stabilność niektórych innych parametrów, np. odporność oleju, jego lepkości na ścinanie w wysokiej temp.

                      7.Zapewnia lepszą dyspersję zanieczyszczeń stałych tworząc z nimi bardziej trwałą i jednorodną zawiesinę.
                      Istotne szczególnie w dieslu, ze względu na zwiększoną produkcję sadzy.
                      Ma to wpływ na 3 aspekty. 1.Wydłuża się żywotność oleju. 2.Mniejsze zanieczyszczenia wewnątrz silnika (sadza dłużej i w większej ilości utrzymywana jest w zawiesinie olejowej i nie osadza się na ścianach silnika). 3.Obniża się efekt dodatkowego tarcia powodowanego zanieczyszczeniami w postaci cząstek stałych w oleju, np. sadzą.



                      Proszę prezentować argumenty obalające prawdziwość tej tezy, bądź kontrargumenty do moich. W przypadku kontrargumentów, dla porządku dyskusji, podawać nr mojego argumentu,.
                      Uwaga! Argument o zwiększonej ochronie silnika na bardziej lepkim oleju został moim zdaniem wyłączony. Po pierwsze dlatego, że zastrzegłem to w treści tezy, a po drugie dlatego, że nie jest możliwe rzetelne zweryfikowanie tego argumentu, innymi słowy nikt tutaj nie jest w stanie określić jaka jest minimalna bezpieczna lepkość. Oczywiście chyba, że ktoś potrafi udowodnić, że np. 5W30 nie zapewnia bezpieczeństwa smarowania, a np. 5W40 już tak. Uprzedzam, argumenty typu będę spokojniej spał, typu „mam większe bezpieczeństwo”, typu „grubszy olej zawsze zapewnia większą ochronę”, typu „bo tak” - nie obalają w żaden sposób postawionej powyżej tezy.

                      Komentarz

                      • parasite
                        L&K
                        • 2011
                        • 1368

                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                        Silnik ma większą sprawność, pracuje więc na stosunkowo niższych obrotach, co wydłuża jego żywotność i zużycie paliwa.
                        Fascynująca teza szczególnie ta o obrotach
                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                        Oczywiście chyba, że ktoś potrafi udowodnić, że np. 5W30 nie zapewnia bezpieczeństwa smarowania, a np. 5W40 już tak.
                        To już zostało udowodnione ale oczywiście jest to "jakiś tam mechanik", który "gówno wie" bo to ja jestem mistrzuś :lol:

                        Pięknie to wszystko wypunktowałeś, po prostu te oleje są cudowne a silnik będzie ślnił. Wiesz czego mi brakuje. Źródeł. Ja sobie mogę napisać, że nie ma lepszych olejów niż 0W20, mają jeszcze lepsze właściwości czyszczące i zapewniają ochronę silnikowi, a tacy jak Ty co jeżdżą na 5W30 to jest robiona w balona ciemnota.
                        AGR 112KM, 232Nm
                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                        Komentarz


                        • Chłopie, argumenty. Wiesz co to takiego?

                          Komentarz

                          • parasite
                            L&K
                            • 2011
                            • 1368

                            Zamieszczone przez Skodaoctavia
                            Chłopie, argumenty. Wiesz co to takiego?
                            Raczej kontrargument, ale do tego potrzebne są jakieś argumenty po drugiej stronie. Jak już mówiłem nie masz żadnego. :]
                            Zresztą, jeśli chodzi o 5W40, już padły, ale tamci ludzie nie są godni twojej uwagi :diabelski_usmiech

                            Z resztą lejcie sobie co chcecie i tak pewnie silnikowi za waszego panowania nic się nie stanie. Założę się, że żadnego zmniejszonego spalania nie będzie. heh Niektóre młodsze silniki były już robione i jak niektórzy babrający się w nich mechanicy zauważyli, iż olej mimo, że polecany przez producenta wcale nie zapewniał mu odpowiedniej ochrony w KAŻDYCH warunkach.

                            Zamieszczone przez Skodaoctavia
                            Następny nauczyciel.
                            Kontrargument to argument przeciwko moim argumentom.Czyli tym 7.
                            Nowych argumentów moższesz podać milion.Napisz choć jeden
                            Nie mam zamiaru. Ja tu nie obalam ciemnogrodu, a argumentów tam nie widzę. No chyba, że powinno mi wystarczyć twoje słowo hehe
                            Jeden argument bardzo ważny przedstawiony wcześniej o braku smarowaniu 5W40 bodajże skrzętnie zasłoniłeś obrażając użytkownika, bo niestety nie napisałeś pomimo lat praktyki, dlaczego tak się dzieje :]
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz


                            • Następny nauczyciel.
                              Kontrargument to argument przeciwko moim argumentom.Czyli tym 7.
                              Nowych argumentów moższesz podać milion.Napisz choć jeden


                              Zamieszczone przez loru
                              jednakże nie osiągalna wartość pożądana dobitnie świadczy o fakcie rozmijania się teorio z praktyką,co zmienia postać rzeczy podczas dyskusji którą tu prowadzimy oraz fakcie iż ogół przyjął za pożądaną wykładnie praktykę a nie teorię.
                              A co takiego jest kolego nieosiągalne tutaj. Ktos Cię namawia do zamiany oleju w wino?
                              Kiedyś jeszcze przed erą ubikacji w mieszkaniach też były one nieosiągalna, nazwijmy to terią. Po wprowadzeniu jeszcze długo, długo po tym ludzie i tak chodzili srać na ulice. Zapewne Ty juz nie chodzisz.

                              I co ma do tego ogół, forum publiczne to nie kółko wzajemnej adoracji, ani tym bardziej jakiś organ wykładni czegokolwiek, więc nie pisz do mnie głupot. Inna sprawa, że aż biją stąd zachowania stadne w myśl zasady owczego pędu.

                              Komentarz

                              • Orbit
                                Rider
                                • 2010
                                • 486

                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                Chłopie, argumenty. Wiesz co to takiego?
                                jesteś typem aroganckiego cwaniaczka z zadartym nosem, który myśli ze wie wszystko ...
                                resztę traktując jak kompletnych IDIOTÓW !

                                opierasz się na swoich, Zaznaczam " SWOICH "" TEZACH .których nie potrafisz obronić niczym oprócz opryskliwej odpowiedzi ... na dodatek nie dopuszczając innej możliwości ......

                                szczerze . to co piszesz może i ma jakiś sens w Teorii , natomiast nie koniecznie musi mieć pokrycie w praktyce , dlatego nie przekonasz większości tu piszących ... którzy nie jeżdżą samochodem od wczoraj ... tak jak tobie się wydaje ..
                                i to jest NAJMOCNIEJSZY ARGUMENT ! nie sprawdzonym tezom Mówimy NIE ! chociaż by brzmiały tak niesamowicie, jak oszczędność 1L paliwa na 100 km .. dziękuje ...
                                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Zak:

                                  Przepraszam że klinem wejdę w tą jakże fascynującą dyskusję.

                                  Analiza oleju z naszego ASO i oleju toyotowego 0W20 u ropuchy czyli Aurius:



                                  I analiza oleju 0W20 z znajomego Accorda dosyc ostro eksploatowanego z instalacją LPG !



                                  Jak widać po 13000km parametry jeszcze super , więc Orbitek spokojnie jak widzisz olej nie robi krzywdy jak to niektórzy sadzą że 0W20 to woda i metal trze o metal :-)

                                  Co do wartości (w wolnej chwili zeskanuje info w kolorze) ale w skrócie :

                                  wartości tzw. normal czyli nie ma sobie czym głowy kompletnie zawracać.

                                  Woda 0,10% 0,4% to już ostrzezenie a powyzej 0.5% to juz oznaka aby zgasić silnik i natychmiast podjąć akcję weryfikacyjną.
                                  Paliwo normal 2-3,4% , powyzej 7% to awaria i natychmiast wymienić olej i zweryfikować przyczynę, od 3.5% - 4,9 to sygneł że coś nie halo.


                                  Teraz cząstki.

                                  Żelazo , 67 normal, 101 ostrzezenie 201 awaria , 325 natychmiast wymienić olej
                                  Chrom 4, ostrzezenie 6 , awaria 12 a krytyczny poziom powyżej 20
                                  Aluminium 26 normal, 39 ostrzenie, poziom krytyczny130

                                  Jest tego w czorta ...

                                  Dla diesla iron czyli żelazo 73 jako normal 366 awaria i natychmiastowa wymiana oleju, chrom 6 normal
                                  Aluminium 8


                                  Np. w przekładni manulanej to inne wartości żelazo przykładowo nie powinno wzbudzać zaniepokojenia jesli jest tego 207, 311 to powód do zainteresowania a 1139 to awaria ! a dyfrach zelazo to 472 jako normal 641 pierwsze oznaki że coś się dzieje 2349 to w dyfrze coś się dzieje i natychmiat wymianic olej.

                                  Poziom awaria czyli krytyczny poziom to wg. ameykanskiej definicji Critical use " Change oil and filters if not done when oil sample was taken"

                                  Materiał oparty jest na tle doświadczeń inzynierów z Oil Analyzers.
                                  Mam to w formie a raczej kupiłem całe kompedium w formie kolorowej.

                                  Więc postaram się wrzucić jakis skan bo nie chce mi się przpisywac 2 albo 3 stron.


                                  Przykladowy zestaw do pobrania oil sample czyli to co wysyła Blackstone-Labs i to co służy do wysłania owej próbki do badania.
                                  Akurat mam oryginały jakie mi zostały :-)

                                  Przepraszam za jakość ale zdjecie zrobiłem na klawiaturze laptopa na szybko:

                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • innova
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 554

                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    Chcesz taką z Amsoil a i Hondy z LPG bo na azie nikt jeszcze nie zalewał jednostki z VW olejem 0W20 ale tą analizę z Hondy mogę wrzucić , daj znać.
                                    myślę ża każdy chętnie się zapozna tylko proszę Cię również o kilka słów komentarza (obiektywnego) dla rezultatów gdyż wątek czytają też użytkownicy mniej zainteresowani rezultatami a bardziej wnioskiem: co z tego wynika dla zwykłago użytkownika
                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                    _______________________________________

                                    Komentarz

                                    • parasite
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1368

                                      Warto wysyłać olej do analizy jeśli w od wymiany do wymiany dolałem z 1l? Nie zafałszuje to zbytnio wyników?
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz

                                      • zak14
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 605
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        ak na marginesie panie kolego, Rafała Kobzy. Rafał Kobza > Rafała Kobzy. Skoro uczysz mnie kultury, wartałoby znać przypadki.
                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        jest bardziej wartościowsze.
                                        wartościwe > wartościowsze - będziemy prowadzić kronikę potknięć językowych w wątku o olejach do TDI ?

                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        No to może bardziej się utożsamiasz z tą, którą opublikował zapewne jeden z tych, o których piszesz „powszechnie ceniony użytkownik forum”:
                                        Nie ze mną taka erystyka. Podsumowałem, nie bez odrobiny sarkazmu, to co moim zdaniem wniosłeś do dyskusji. Każde zdanie bez trudu można okrasić cytatem z Twoich wypowiedzi. Masz zapewne konkretny - pozytywny - scenariusz wyboru oleju do TDI - przedstaw go. Póki co Twój udział w dyskusji bazuje na negowaniu wypowiedzi innych i sporze (przyznajmy, często nie bez aktywnego udziału drugiej strony - choć nie zawsze).

                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        Teza brzmi. „Olej o mniejszej lepkości, ale bezpiecznej (czyli zapewniającej odpowiednią warstwę smarową w pełnym zakresie obrotów i obciążenia, zapewnioną wytycznymi w instrukcji obsługi użytkowania silnika, przez konstruktora silnika, przez producenta oleju, przez instytucję SAE) jest lepszym wyborem dla silnika od oleju o większej lepkości
                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        Proszę prezentować argumenty obalające prawdziwość tej tezy, bądź kontrargumenty do moich.
                                        Proponuję, żebyś udowodnił poszczególne punkty, na które zdekomponowałeś postawioną tezę, prezentując konkretne prace potwierdzające ich prawdziwość. Wtedy zamiast otwierać pole do konfliktu (wzywasz do wypowiedzi z definicji będących na kontrze do Twojej argumentacji) wniósłbyś coś wartościowego do wiedzy nas maluczkich czytelników tego wątku.
                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        argumenty typu [...] „bo tak” - nie obalają w żaden sposób postawionej powyżej tezy.
                                        Ale też jej nie potwierdzają - Ty pokaż konkrety potwierdzające każdy z punktów. Ja osobiście w pierwszej kolejności byłbym ciekaw dlaczego olej mniej lepki ma lepsze właściwości myjące od bardziej lepkiego.
                                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                        Komentarz

                                        • Orbit
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 486

                                          Jak widać po 13000km parametry jeszcze super , więc Orbitek spokojnie jak widzisz olej nie robi krzywdy jak to niektórzy sadzą że 0W20 to woda i metal trze o metal
                                          Pidziuniu ... ... Przecież sam zalałem do Toyoty Yaris 0w20 ... WCZORAJ !
                                          mam świadomość ze do Japończyków taki olej można lać ..

                                          ja pisze tylko i wyłącznie o naszych silnikach ! KLEKOTACH !!!!

                                          a poza tym to się wszystko zgadza ... do innych jednostek napędowych taki olej można lać !!
                                          no ale jak zaznaczył Skodaoktavia jesteśmy w wątku TDI !
                                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                          Komentarz

                                          • innova
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 554

                                            Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                            Zapewnia lepszą dyspersję zanieczyszczeń stałych
                                            właśnie,

                                            dziś od rana chodziło mi takie zagadnienie po głowie, otóż jak wspominał Pidziek w punktach a ja na przykładzie w naszych warunkach, tj zapyleniu, zabrudzeniu powietrza i pobocza wokółł dorgi (susze, ciągłe budowy i przebudowy dróg) nietrudno doprowadzić do zassania róznego syfu do silnika (filtr powietrza 100% skuteczny nie jest) co skutkuje również częściowym połączeniem się z olejem (i tu problemy praktyczne a nie w doświadczeniu czy samym oleju tkwią moim zdaniem). I teraz pytanie:

                                            który olej w połączeniu z takim brudem/pyłem będzie tworzył strukturę bardziej zbliżoną do papieru ściernego (bradziej "cierną"):

                                            a) ten bardziej lepki
                                            b) ten mniej lepki

                                            ja uważam że ten mniej lepki (nieznacznie w temperaturze pracy ale w trakcie rozruchu to już różnice mogą być konkretne) ale każdy oczywiście może przedstawić swój pogląd i spojrzenie. To że można zasyfić bez większego trudu układ olejowy przykładowo stosując filtr materiałowy to już widziałem/doświadczyłem. No i zwracam uwagę iż, polskie miasta, drogi i pobocza a co za tym idzie i powietrze to nie Monte Carlo
                                            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                            _______________________________________

                                            Komentarz

                                            • zak14
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 605
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Więc postaram się wrzucić jakis skan bo nie chce mi się przpisywac 2 albo 3 stron.
                                              Super, będę wdzięczny. Zastanawiam się tylko, czy to nie powinno odnosić się jakoś do przebiegu na danym oleju ?
                                              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                              Komentarz

                                              • innova
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 554

                                                Zamieszczone przez parasite
                                                Warto wysyłać olej do analizy jeśli w od wymiany do wymiany dolałem z 1l? Nie zafałszuje to zbytnio wyników?
                                                moim zdaniem nie warto z dwóch powodów:

                                                dla oleju posiadającego odpowiednie aprobaty wyniki powinny być w normie i tylko się wykosztujesz a nic wielkiego nie otrzymasz

                                                dolewki stanowiły 25% jak słusznie podniosłeś a w moim odczuciu aby takie badanie było odzwierciedleniem właściwości oleju po przepracowaniu to należy uniknąć jakichkolwiek dolewek w trakcie ekploatacji

                                                [ Dodano: Wto 10 Sty, 12 17:08 ]
                                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                                zak14 napisał/a:
                                                Przy doborze oleju znaczenie ma, by olej ten spełniał najwyższe aktualnie obowiązujące normy API/ACEA i aprobaty producenta (te niekoniecznie najaktualniejsze, bo 506.01 też może być). Powinien być najmniej lepkim z dopuszczalnych przez producenta.

                                                Hm, konkluzja godna uwagi, tylko coś jakoś nie bardzo do niej jesteś przekonany. Czy się mylę?
                                                zak14,
                                                ja również miałem takie przemyślenia, iż posiadasz dużą wiedzę teoretyczną z tej tematyki a z jakiegoś powodu nie chcesz wykorzystać jej w praktyce. Byliśmy zgodni co do wielu kwestii jeszcze kilka tygodni temu ale później przekonania nam się rozjechały

                                                [ Dodano: Wto 10 Sty, 12 17:11 ]
                                                Zamieszczone przez Orbit
                                                chociaż by brzmiały tak niesamowicie, jak oszczędność 1L paliwa na 100 km .. dziękuje ...
                                                nie podałeś warunków w jakich taki wynik i lepsze można osiągnąć a to akurat jest baaaardzo istotne
                                                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                _______________________________________

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  Zamieszczone przez zak14
                                                  Super, będę wdzięczny. Zastanawiam się tylko, czy to nie powinno odnosić się jakoś do przebiegu na danym oleju ?
                                                  Nie właśnie nie optymalizujesz sobie w USA to kosztuje kilkaset razy mniej niz u nas więc kazdy sobie moze opracować własny program interwiałowy np. poziom ppm tego i tego, TBN na takim poziomie i w praktce może to być np. 15 000km dla benzyny 20 000km a dla LPG 12 000km więc to wielka niewiadoma.
                                                  Po to sie to robi.
                                                  Jak TAn zaczyna równac się z TBN mówimy szybko olejowi dowidzenia i tnemy przebieg tak zeby było to z korzysią dla silnika.

                                                  Można dolewać1L oleju na 1000km i miec gorszy wynik od tego kto robi po 5km dziennie w samochodzi w którym nie ma ubytków, nie ma reguły kompletnie nie ma, kazdy silnik i pojazd to inna specyfika konstrukcja i warunki a do tego właściciel który lubi niekiedy inaczej jexdzić niz nakazuje tego zdrowy rozsądek i zalecenia producenta czy techniki motoryzacyjnej
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • innova
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 554

                                                    Zamieszczone przez parasite
                                                    Skodaoctavia napisał/a:
                                                    Oczywiście chyba, że ktoś potrafi udowodnić, że np. 5W30 nie zapewnia bezpieczeństwa smarowania, a np. 5W40 już tak.
                                                    To już zostało udowodnione ale oczywiście jest to "jakiś tam mechanik", który "gówno wie" bo to ja jestem mistrzuś
                                                    parasite,
                                                    jak dostrzegłeś mój mechanik (jedan z kilku mi znanych) będąc jednoczęsnie moim kolegą oraz rozbierający silniki i wymieniający ich elementy, jednak od razu mruczał mi na pod nosem jak przytargałem 5W40 uznając to za błąd (opisałem Ci tę historię). Więc zdania będą podzielone również w zakresie kto ma lepszego mechanika o większym doświadczeniu, stażu i ilości wylatanych godzin z kluczem przy silniku TDi
                                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                    _______________________________________

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...