Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • elemenateur
    Elegance
    • 2007
    • 803

    Zamieszczone przez innova
    1) obecnie stosuje olej zalecany i opracowany specjalnie (jak to definiuje producent) do silników VAG (nwet nie BMW) i jest to olej 0W30 z aprobatami VW. Nie odpowiedziałeś czy potrzebuję do czegokolwiek aprobaty 507 czy też 506.01 wystarczy - ja to wiem a osoby spoglądające na naszą dyskusję gotowe pomyśleć iż zastosowałem zły olej. W kontekście samochodu bez DPF to wszyscy chyba zrozumieli natomiast jeżeli chodzi o pojazdy z DPF to nie ma gwarancji, iż mój olej 506.01 zarzuci DPF'a bardziej niż 507 ze względu na wiele innych efektów które trzeba uwzględnić.


    Innova nie mam informacji vagowskich o co kaman z normą 507.00 poza tym co ogólnie dostępne - niskie sapsy, lepkość 5W30. Ty stosujesz normę 506.01 , która jest dla V10 tdi , dla lupiszonków niektórych etc.

    Piszesz że VAG zostawił sobie furtkę o stosowaniu lepszych olejów w przyszłości ale... Ty wybrałeś normę starszą.
    506.01 przecież wyszła przed 507.00 .

    Ja osobiście stosowałbym wyłącznie to co mam w papierach, jeśli autko ma dpfa to lałbym 5W30. Jeśli w jakiś sposób nie odpowiada Ci castrol 5W30, zalałbym produkt innego producenta, tej samej lepkości lub szukał alternatywy innej lepkości ale wyłącznie z zaleceniami producenta.

    0W20 nie próbuj, niewiele możesz w razie czego zyskać a jeśli coś się skiepści to już nie będzie 100zł.

    BTW, jeśli będziesz miał wymiankę oleju będziemy mogli zrobić może małe badanie, daj znać kiedy i porównamy jeśli będziesz chciał oba produkty i zobaczymy co pokaża rolki.

    POzdrowionka i szerokości.
    marcin

    Komentarz

    • innova
      Rider
      • 2011
      • 554

      Zamieszczone przez elemenateur
      Innova nie mam informacji vagowskich o co kaman z normą 507.00 poza tym co ogólnie dostępne - niskie sapsy, lepkość 5W30. Ty stosujesz normę 506.01 , która jest dla V10 tdi , dla lupiszonków niektórych etc.

      Piszesz że VAG zostawił sobie furtkę o stosowaniu lepszych olejów w przyszłości ale... Ty wybrałeś normę starszą.
      506.01 przecież wyszła przed 507.00 .

      Ja osobiście stosowałbym wyłącznie to co mam w papierach, jeśli autko ma dpfa to lałbym 5W30. Jeśli w jakiś sposób nie odpowiada Ci castrol 5W30, zalałbym produkt innego producenta, tej samej lepkości lub szukał alternatywy innej lepkości ale wyłącznie z zaleceniami producenta.
      elementaur,

      to nie jest tak że ta norma jest dla V10, Pidziek zawsze taki pisze i być może to się utarło że tak to jest. Tymczasem zacytuje Ci dokładnie jak wyglądają zapisy w książce od O2 RS:

      strona 219:
      dla stałych okresów międzyokresowych QG0, QG2
      505.01
      507.00
      ACEA B3 względnie B4

      dla zmiennych okresów międzyobsługowych (QG1)
      506.01
      507.00

      i teraz tak: olej spełniający normę 507.00 (tą nowszą) wcale nie musi być technologicznie nowszy od oleju spełniającego normę starszą zważywszy że 507.00 to nic innego jak jedynie dołożenie Low SRAPS do normy 506.01 ale kosztem pogorszenia dodatkowo innych parametrów. I ja nawet zakładam, iż ten który posiadam właśnie był opracowywany stosunkowo niedawno dla VW, kiedy to VW dojrzało ostatecznie o 0W30. BMW nie znalazło problemu i od dawna zaleca 0W30 do swoich pojazdów (i przyznaje aprobaty) czyli coś z tą normą 507 w VW poszło nie do końca z sensem ale pewnie przyrdnicy dotację wzięli i trzeba było znaleźć ujście dla dorobku nauki.

      Moment wymiany na 0w20 ma szansę nastąpić późną wiosną niestety i jak podejmę działania to dam znać na forum...chociaż myślę że ktoś mnie do tego czasu przegoni w zaawansowaniu prac testowych :roll:
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
      _______________________________________

      Komentarz

      • zak14
        Rider
        • 2011
        • 605
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez innova
        zak14, to mi nie daje spokoju. Czemu tak uważasz ?
        Całkiem intuicyjnie opisałbym to tak: jeżeli ze strzykawki musisz wycisnąć olej (albo dla wyostrzenia przykładu miód), to idzie to dużo ciężej niż wyciskanie dużo mniej lepkiej wody. Jeżeli wyobrazić sobie, że zamiast strzykawki jest pompa, która ma stały wydatek, więc dla danych obrotów "wyciska" tyle samo oleju, to ten bardziej lepki stawia (z definicji lepkości) większy opór, więc wytwarza się większe ciśnienie (przynajmniej na pompie).
        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

        Komentarz

        • elemenateur
          Elegance
          • 2007
          • 803

          Zamieszczone przez zak14
          Zamieszczone przez innova
          zak14, to mi nie daje spokoju. Czemu tak uważasz ?
          Całkiem intuicyjnie opisałbym to tak: jeżeli ze strzykawki musisz wycisnąć olej (albo dla wyostrzenia przykładu miód), to idzie to dużo ciężej niż wyciskanie dużo mniej lepkiej wody. Jeżeli wyobrazić sobie, że zamiast strzykawki jest pompa, która ma stały wydatek, więc dla danych obrotów "wyciska" tyle samo oleju, to ten bardziej lepki stawia (z definicji lepkości) większy opór, więc wytwarza się większe ciśnienie (przynajmniej na pompie).

          działa to tak samo w obie strony, to co sygnalizował Grzesiu.

          Komentarz

          • zak14
            Rider
            • 2011
            • 605
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Zamieszczone przez innova
            507.00 to nic innego jak jedynie dołożenie Low SRAPS do normy 506.01 ale kosztem pogorszenia dodatkowo innych parametrów
            A masz dostęp do specyfikacji 507, że tak z przekonaniem piszesz. Jeżeli masz, to chętnie bym się zapoznał.
            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              Wystarczy że w jakimś 507.00 bedzie dużo Modtc i wtedy taki olej mimo TBN o kilka punktów mniejszemu bedzie lepiej chronił silnik.
              Ale tego nie ma w kartach o MoDTC nikt nie pisze to mozna wyczytać z ....ceny oleju :-)
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • zak14
                Rider
                • 2011
                • 605
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Zamieszczone przez Pidziek
                Ale tego nie ma w kartach o MoDTC nikt nie pisze to mozna wyczytać z ....ceny oleju
                Albo z VOA. W zestawieniu VOA olejów z aprobatą 507, które tu kiedyś wrzucałem wynika, że molibden był tylko w Mobil 1 ESP. Motul 507 Specific miał jakieś pomijalne, śladowe ilości, w pozostałych nie było.
                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                Komentarz

                • konkon
                  Rider
                  • 2008
                  • 667
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM



                  pacjent Golfer 1.9 TDI 90KM (ALH), przebieg ok. 400 tys. km
                  5W40 -> 5W30 -> 5W-20 -> 0W5 (silnik znacznie się wyciszył)
                  Spalanie- najniższe jakie uzyskał:
                  W40 - 4.8
                  W30 - 4.1
                  W20 - 4.0

                  ciekawe..
                  Konrad
                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                  90 konny AGRessor
                  PerfectServiceBy DGW
                  WhitePride :smokedevil

                  Komentarz

                  • zak14
                    Rider
                    • 2011
                    • 605
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez konkon
                    http://www.bobistheoilguy...587#Post2490587
                    No nieźle, nieźle...
                    Lepkość tego RedLine dokładnie na granicy mięszy 0w20 a 0w30, ale potem poszedł na całość. Ciekaw będę diabelnie UOA po tym 0W5.
                    Swoją drogą te oliwy, które zalewa mają pakiety dodatków bijące na głowę -przynajmniej ilościowo - wszystkie mi znane z aprobatą VW 507.
                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                    Komentarz

                    • Orbit
                      Rider
                      • 2010
                      • 486

                      I did not replace the bypass filter

                      u nas takich wynalazków w ogolę niema ... w USA jest kilka firm miedzy innymi Amsoil to produkuje . BYPASS FILTER ,

                      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4PCJdVUFT0Q&feature=related[/youtube]




                      I always add about 8oz of 2T oil per fill up ,

                      to jest to o czym pisałem wcześniej .. niektórzy dolewają do paliwa Oleje do dwusuwów ..

                      fajnie ze sa tacy którzy mogą sobie pozwolić na takie eksperymenty ... typu 0w20 , 0w5 do starego Diesla ... ja zalewałem rożne wynalazki do silnika Miltec-1 , MoS2 , ale 0w5 to jakieś Ekstremum ..

                      zwróćcie uwagę na jeden Punkt tej Analizy

                      Molybdenum......557. czy to nie jest MoS2 .. ? lub pochodne ?
                      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                      Komentarz

                      • zak14
                        Rider
                        • 2011
                        • 605
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez Orbit
                        czy to nie jest MoS2
                        Jest to molibden, zapewne właśnie w postaci MoS2.
                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Panowie słabo się znam na tych numerkach, więc pytam czy te są przyzwoite ?
                          Vis @ 100°C, cSt 10.6
                          Vis @ 40°C, cSt 62
                          Viscosity Index 162
                          CCS Viscosity, Poise, @*C 60@-30
                          Pour Point, °C -45
                          Fash Point, °C 252
                          NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), % 6
                          HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 3.8
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez loru
                            CCS Viscosity, Poise, @*C 60@-30
                            Bardzo dobry NOACK, wysoki HTHS ( pewnie coś z A3/B3/B4 ?) , dobra tem. płynięcia ...za to indeks lepkości mógł by być wyższy jak na fully-synthetic ester formula ( ale jest OK) , miło by było gdyby lepkość kin. przy 40C była jednak trochę niższa jak na 5W/30 ... bo przecież piszesz o Red Line 5W30 Motor Oil :diabelski_usmiech http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=2&pcid=21
                            Red Line --- > uchar możesz śmiało kupować (oczywiście o ile olej jest odpowiednio dobrany do konkretnego silnika).

                            a co powiesz na takie parametry ?
                            5W/30
                            ACEA 2004: A5/B5
                            API: SL/CF

                            Viscosity at 40°C 57
                            Viscosity at 100°C 9.9
                            Viscosity Index 160
                            Pour Point -36 ( tu mogło by być lepiej) :wink:
                            Flash Point 224
                            T.B.N. 9.1

                            Dla dociekliwych karta produktu oznaczonego jako Red Line 5W30 Motor Oil 15304/15305 /15306 /15307 / 15308
                            Załączone pliki
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • innova
                              Rider
                              • 2011
                              • 554

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Viscosity at 100°C 9.9
                              ja przykładowo powiem że bardzo dobra wartość, z pewnością dużo lepsza niż 12 czy 14

                              [ Dodano: Sob 14 Sty, 12 20:49 ]
                              Zamieszczone przez konkon
                              pacjent Golfer 1.9 TDI 90KM (ALH), przebieg ok. 400 tys. km
                              5W40 -> 5W30 -> 5W-20 -> 0W5 (silnik znacznie się wyciszył)
                              Spalanie- najniższe jakie uzyskał:
                              W40 - 4.8
                              W30 - 4.1
                              W20 - 4.0

                              ciekawe..
                              no w sumie to patrząc na moje wyniki przy przeprowadzeniu BMN'a z W40 na W30 to wszystko się praktycznie zgdza. Nawet zgadza się z moim poglądem, iż przejście z W30 na W20 niewiele, daje gdyż różnica w lepkości jest niewielka ale to też sprawia, iż takie przejście jest bezpieczne.

                              [ Dodano: Sob 14 Sty, 12 20:53 ]
                              Zamieszczone przez zak14
                              A masz dostęp do specyfikacji 507, że tak z przekonaniem piszesz. Jeżeli masz, to chętnie bym się zapoznał.
                              patrzę do czego są zalecane 507.00, patrzę na różnicę w zaleceniach dla 506.01 a reszta to intuicja któej również używasz.

                              no a jak już o roznicach to ciekawe jest to, iż 506.01 jest zawsze droższy niż 507.00 (sam musiałem zakombinować aby kupić w sensownej cenie) a w myśl prezentowanej w tym atku filozofii: droższe znaczy lepsze...uwaga!!! nie sprawdza się w przypadku LM
                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                              _______________________________________

                              Komentarz

                              • loru
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4286
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                bo przecież piszesz o Red Line 5W30 Motor Oil
                                dokładnie
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                możesz śmiało kupować (oczywiście o ile olej jest odpowiednio dobrany do konkretnego silnika).
                                505.01 and BXE przy czym cena powała 71 pln za 1 quart-e

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                a co powiesz na takie parametry ?
                                5W/30
                                ACEA 2004: A5/B5
                                API: SL/CF

                                Viscosity at 40°C 57
                                Viscosity at 100°C 9.9
                                Viscosity Index 160
                                Pour Point -36 ( tu mogło by być lepiej) :wink:
                                Flash Point 224
                                T.B.N. 9.1
                                a co to za oliwa ?
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz

                                • soszek81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1245

                                  Zamieszczone przez innova
                                  Zamieszczone przez konkon
                                  pacjent Golfer 1.9 TDI 90KM (ALH), przebieg ok. 400 tys. km
                                  5W40 -> 5W30 -> 5W-20 -> 0W5 (silnik znacznie się wyciszył)
                                  Spalanie- najniższe jakie uzyskał:
                                  W40 - 4.8
                                  W30 - 4.1
                                  W20 - 4.0

                                  ciekawe..
                                  no w sumie to patrząc na moje wyniki przy przeprowadzeniu BMN'a z W40 na W30 to wszystko się praktycznie zgdza. Nawet zgadza się z moim poglądem, iż przejście z W30 na W20 niewiele, daje gdyż różnica w lepkości jest niewielka ale to też sprawia, iż takie przejście jest bezpieczne.
                                  Pacjent O1FL TDI 90KM (startowo ) (ALH), wskazania na blacie 235k km.
                                  Spalanie - najniższe jaki uzyskał:
                                  W30 - 5.1 (seria na 90KM)
                                  W40 - 4,7 (150/340 z wietrzeniem turbiny i żwawym ruszaniem, do tego odpalanie Ebera przy startach, właściwy PSJ pewnie byłoby mniej).
                                  3 ostatnie zbiorniki to 4,9/4,7/4,9 - przebiegi to 800-1000 pomiędzy tankowaniami.

                                  Co ciekawe, jadąc "normalnie" spalanie ZAWSZE wynosi w okolicach 5,5l/100km, niezależnie od lepkości oleju. Chyba "mój" egzemplarz ma w że olej W30 jest lepszy w teorii i w praktyce wykazuje się olewczo?
                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez loru
                                    a co to za oliwa ?
                                    :haha: Elf SXR 5W/30 --- > http://www.elf.com.pl/karty/EVOLUTION%20SXR%205W30.pdf + http://www.proauto.pl/pliki/Elf%20Ev...SXR%205W30.pdf
                                    Zamieszczone przez loru
                                    505.01 and BXE
                                    akurat ten olej nie spełnia VW 505.01 :wink:

                                    Masz PW.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • innova
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 554

                                      Zamieszczone przez zak14
                                      innova napisał/a:
                                      zak14, to mi nie daje spokoju. Czemu tak uważasz ?

                                      Całkiem intuicyjnie opisałbym to tak: jeżeli ze strzykawki musisz wycisnąć olej (albo dla wyostrzenia przykładu miód), to idzie to dużo ciężej niż wyciskanie dużo mniej lepkiej wody. Jeżeli wyobrazić sobie, że zamiast strzykawki jest pompa, która ma stały wydatek, więc dla danych obrotów "wyciska" tyle samo oleju, to ten bardziej lepki stawia (z definicji lepkości) większy opór, więc wytwarza się większe ciśnienie (przynajmniej na pompie).
                                      no a teraz ja Ci zaprezentuję mój pogląd na ten aspekt, również podparty na technicznej wyobraźni i przypisywaniu zjawisk fizycznych. Może zacznę nie po kolei ale od końca

                                      jak dostrzegliśmy, oleje mniej lepkie są lepiej pompowalne i tu w zasadzie jest potwierdzenie, iż csmarowanie powinno być lepsze

                                      idziemy dalej: ten przykłąd który podałeś jest trochę przewrotny, gdyż nie obciążenie pompy jest istotne a to pod jakim ciśnieniem olej z niej wylatuje. To że pompa ma większy peroblem z wypychaniem bardziej lepkiego oleju to wiemy, przez to jest bardziej obciążona i mocniej eksploatowana zatem kolejny minus dla oleju bardziej lepkiego.

                                      teraz o tej zasadzie zachowania energii o której wspomniałem wcześniej: zakładając iż pompa dysponuje stałą mocą (założenie teoretyczne) to niezależnie od czynnika jeżeli nic nie wpływa na sprawnośc pompy to na wyjściu powinniśmy uzyskać takie samo ciśnienie, jedyne co może poróżnić osiągnięcie tego ciśnienia to gęstość czynnika, który wpłynie na czas osiągnięcia zadanego ciśnienia (ale różnice będą znikome, milisekundy może)

                                      przechodzimy do strzykawki: ten przypadek możemy przybliżyć zwężką Venturiego (dawno temu w technikum o tym miałem i nie wiem czy nie przekręciłem nazwy). Ciśnienie na wyjściu po takim przwężeniu jest kilkukrotnie niższe aniżeli na wejściu, no i jeżeli ktoś stosuje takie przewężenie to znaczy że właśnie potrzebuje tego niższego ciśnienia albo to co na wyjściu tego zwężenia jest wystarczające. No i teraz czynniki mniej i bardziej lepkie: czynnik bardziej lepki owszem będzie trudniejszy do przeciskania przez zakończenie strzykawki w konsekwencji wytworzy większe obciązenie dla pompy i większe ciśnienie przed zwężeniem (kanały doprowadzające olej do silnika) a mniejsze za zwężeniem, tymczasem przy smarowaniu silnika nie chodzi o to żeby pompa była obciążona tylko silnik otrzymywał smarowanie zatem rolą pompy jest przepychanie oleju do silnika i to że pompa będzie mocno obciążona to jeszcze nie znaczy że smarowanie jest optymalne. Tak jak z odkurzaczem: bardziej zapchany worek to mniejsza wydajność na wyjściu ale moc odkurzacza skończona i wciąż ta sama.

                                      ja to tak przeanalizowałem i stąd mi Twój wniosek nie pasował do tego obrazu, bo na pompie owszem, bardziej lepki olej wytworzy większe obciążenie/ciśnienie ale to nie to było celem

                                      [ Dodano: Sob 14 Sty, 12 21:20 ]
                                      Zamieszczone przez soszek81
                                      W30 jest lepszy w teorii i w praktyce
                                      a W30 to LM ?

                                      no i druga sprawa: podaj V100 tych olejów bo być może W40 to 0W40 i mają nieomal takie samo a róznica to błąd pomiarowy wynikający z tego, iż trudno zapewnić takie same warunki pomiaru
                                      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                      _______________________________________

                                      Komentarz

                                      • loru
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4286
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Masz PW.
                                        dziękuję przyda się takie info zapewne skorzystam
                                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez loru
                                          zapewne skorzystam
                                          nie namawiam - to tylko informacja. Po co szukać daleko...jak masz blisko :wink:
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • innova
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 554

                                            Zamieszczone przez elemenateur
                                            działa to tak samo w obie strony, to co sygnalizował Grzesiu.
                                            dziś zgodnie z obietnicą pomimo iż pogoda się skiepściła jak na złość zbierałem dla Ciebie informację o spalaniu z A2 i wyszło tak dla Tour A6:

                                            1) w kierunku na Poznań 14,5l przy współczynniku prędkości 0,2-0,22, zero TIR'ow zawalających pas tylko trochę ganiałem się ze sportową foką a ta była na benzynę i w pewnym momencie odjechała na Orlen

                                            2) W kierunku na Łódź 12,8l przy czym tu parę TIR"ów już wyskoczyło ale za to przez większą część trasy utrzymałem współczynik pedkości 0,22

                                            wiatr odczuwałem głównie z północy (i widać było że foka ma z tym problem) ale musiał być chyba z północnego zachodu patrząc po wynikach. Do tego dochodzi również wniosek iż Tour spala jak typowy rejsowy samolot: z każdą godziną lotu mniej paliwa ze względu na spadek masy związany właśnie z wypaleniem paliwa

                                            a z tym w obie strony to tak właśnie mi przypasowało żeby o tym wspomnieć iż w naturze nie ma ostrych krawędzi i często nie ma symetrii :wink:

                                            no a na pytaie jak to zrobiłem że taki współczynnik prędkości odpowiadam: na zachód od Warszawy (już 30km) do godz 19-tej śnieg nie padał ale były pozostałości po nocnych opadach
                                            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                            _______________________________________

                                            Komentarz

                                            • soszek81
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1245

                                              Zamieszczone przez innova
                                              Do tego dochodzi również wniosek iż Tour spala jak typowy rejsowy samolot: z każdą godziną lotu mniej paliwa ze względu na spadek masy związany właśnie z wypaleniem paliwa
                                              No kufa klęknąłem.

                                              Boeing 737-800NG
                                              Typowy przedstawiciel "średniaków"

                                              Operating empty weight - 41,413 kg

                                              Maximum take-off weight - 79,010 kg

                                              Max. fuel capacity - 26,020 L

                                              Co przy ciężarze paliwa lotniczego 0,78–0,81 g/cm³

                                              Daje ca~ 20,800kg paliwa.
                                              Tj., 50% masy samolotu bez paliwa, i 26% maksymalnej masy startowej.

                                              Teraz mi napisz że Tour A6 przy masie 1400-1700kg zabiera 700-850kg paliwa, oczywiście przy zbiorniku 80l i ładowności ok 500-600kg.

                                              Owszem - im mniej paliwa, tym auto mniej pali, tylko, to są takie różnice, które w przypadku aut są do pominięcia. (80l x 0,84kg = 67kg; auto 1700kg, to masa paliwa ca~ 4% - jak się to ma do 50%????).


                                              Już nie mogę się doczekać odpowiedzi :diabelski_usmiech


                                              Ps - z drugiej strony ta A6 to jakaś cudowna musi być, na zmniejszenie lepkości oleju reaguje gwałtownie mniejszym spalaniem, to może i tu być bardzo zauważalna różnica?

                                              Np, przy "współczynniku" prędkości 0,2 i pełnym zbiorniku - spalanie 14; przy prawie pustym zaś - 12??
                                              Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                              Komentarz

                                              • zak14
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 605
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez innova
                                                ja to tak przeanalizowałem i stąd mi Twój wniosek nie pasował do tego obrazu, bo na pompie owszem, bardziej lepki olej wytworzy większe obciążenie/ciśnienie ale to nie to było celem
                                                Nie wiem czy pamiętasz w jakim kontekście pisałem o tym ciśnieniu, więc tak dla przypomnienia:
                                                A co do lepkości w kontekście pompy, to wydaje mi się, że niekoniecznie zbyt wysoka w czymś pomaga, bo dlaczego tak miało by być ?

                                                A co do strzykawki, to weź taką jaką daje się antybiotyk dzieciom, zniknie problem zwężki.

                                                [ Dodano: Nie 15 Sty, 12 08:31 ]
                                                Zamieszczone przez innova
                                                patrzę do czego są zalecane 507.00, patrzę na różnicę w zaleceniach dla 506.01 a reszta to intuicja któej również używasz.
                                                OK, ja też nie mam specyfikacji, ale ma ją Lubriozol.

                                                Z tego co może wyświetlić na ich spider chart wynika, że (pomijając ochronę DPF-a) poprzeczka dla 507 jest ustawiona wyżej w trzech innych wymiarach. HTHS 507 z definicji >=3.5
                                                Być może faktyczne implementacje olejów 506.01 okazuję się w tych 3 wymiarach lepsze / nie gorsze niż 507, ale tego nie wiemy, a formalnie nie muszą.
                                                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                Komentarz

                                                • parasite
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1368

                                                  Zamieszczone przez innova
                                                  droższe znaczy lepsze...uwaga!!! nie sprawdza się w przypadku LM
                                                  Hehe, wszyscy już wiemy, że nienawidzisz tej marki i oczywiście nie masz interesuje w robieniu tutaj czarnego PRu. hehe Może dla odmiany napiszesz, dla którego producenta ta zależność się sprawdza? Dziwnym trafem jesteś jedyny, któremu silnik prawie wybuchł na tym oleju.
                                                  Zamieszczone przez innova
                                                  Do tego dochodzi również wniosek iż Tour spala jak typowy rejsowy samolot: z każdą godziną lotu mniej paliwa ze względu na spadek masy związany właśnie z wypaleniem paliwa
                                                  Może Ty nie masz TDI, a JT8D? Sprawdzałeś pod maską :lol:
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz

                                                  • innova
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 554

                                                    Zamieszczone przez soszek81
                                                    Już nie mogę się doczekać odpowiedzi
                                                    odpowiedź jest bardzo prozaiczna: podałem to jako obrazowe i zupełnie luźne porównanie (zawsze interesowałem się lotnictwem) a nie odzwierciedlenie faktycznego stanu rzeczy. Zresztą bardziej dla przekory. Ty postanowiłeś zrobić z tego festyn czy festiwal to fajnie.

                                                    Zamieszczone przez soszek81
                                                    Ps - z drugiej strony ta A6 to jakaś cudowna musi być, na zmniejszenie lepkości oleju reaguje gwałtownie mniejszym spalaniem, to może i tu być bardzo zauważalna różnica?
                                                    tu coś totalnie się zamotałeś i jesteś kolejnym, który przekręca moje słowa i sformułowania

                                                    [ Dodano: Nie 15 Sty, 12 15:25 ]
                                                    Zamieszczone przez parasite
                                                    Hehe, wszyscy już wiemy, że nienawidzisz tej marki i oczywiście nie masz interesuje w robieniu tutaj czarnego PRu. hehe Może dla odmiany napiszesz, dla którego producenta ta zależność się sprawdza? Dziwnym trafem jesteś jedyny, któremu silnik prawie wybuchł na tym oleju.
                                                    Hehe
                                                    a może jedynym który nie dał się zaszczekać wyrażając swoją opinię inną niż jedyna słuszna i uznawana przez wybrane grono

                                                    [ Dodano: Nie 15 Sty, 12 15:39 ]
                                                    Zamieszczone przez parasite
                                                    Może Ty nie masz TDI, a JT8D? Sprawdzałeś pod maską
                                                    prędzej coś z późniejszych konstrukcji
                                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                    _______________________________________

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...