Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ok dzieki za porade :wink:

    Komentarz


    • Zamieszczone przez slawek72
      2.0 TFSI
      to nie ten wątek...to jest wątek o oleju do TDI. Odpowiednim wątkiem dla tego silnika jest wątek oleju do benzyny - zapraszamy tam. :wink:
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Panowie, o co chodzi z tą nanotechnologią w olejach?
        Czy to " papka małketingowa"- teraz prawie wszystko jest z nano, nawet w Lidlu i Biedronce.

        Jak mówi Paolo:
        Po co szukać daleko.. jak masz blisko :wink:


        K2 TEXAR 5W-30 ULTRA

        100% olej syntetyczny spełniający wymagania najnowszych norm VW 507.00/504.00, MB 229.51 oraz ACEA A3/B4 i C3. K2 TEXAR 5W-30 Ultra może być używany w najnowszych konstrukcjach silników wysokoprężnych Diesel z pompowtryskiwaczami oraz w silnikach benzynowych i zasilanych LPG. Technologia Long Life III oraz „Low SAPS” umożliwia wydłużenie okresów pomiędzy wymianami oleju. Zalecany do silników wyposażonych w filtr cząsteczek stałych oraz trójdrożne katalizatory. Zastosowanie technologii Nanotech i najwyższej jakości związków PAO (PoliAlfaOlefiny) gwarantuje
        pełną ochronę silnika w każdej temperaturze dla samochodów osobowych i dostawczych. Cena: ok. 27 zł/1L



        więcej:

        K2 TEXAR 5W-30 100% ULTRA syntetyczny olej silnikowy w techologii Nanotech | PPT

        OK. Już doczytałem o Millersie (Nanodrive wchodzi w lutym), ale K2?

        Komentarz


        • Zamieszczone przez innova
          Zamieszczone przez soszek81
          Już nie mogę się doczekać odpowiedzi
          odpowiedź jest bardzo prozaiczna: podałem to jako obrazowe i zupełnie luźne porównanie (zawsze interesowałem się lotnictwem) a nie odzwierciedlenie faktycznego stanu rzeczy. Zresztą bardziej dla przekory. Ty postanowiłeś zrobić z tego festyn czy festiwal to fajnie.
          innova,
          - to on pali mniej czy nie jak ubywa paliwa w baku?
          - czytając Twoje wypowiedzi o olejach (na prawdę staram się, nie zawsze mam cierpliwość), odniosłem wrażenie, że przecież jak już coś piszesz to jest to prawda a nie wypociny PRowców wciskających ciemnym, że W40 to najlepsze na świecie oleje. I ciemny lud wierzy, Ty zaś z kagankiem oświaty trafiasz tutaj na skalisty grunt, gdzie ziarenko prawdy ma trudności z wykiełkowaniem.
          (Po prostu musiałem).

          Zamieszczone przez innova
          Zamieszczone przez soszek81
          Ps - z drugiej strony ta A6 to jakaś cudowna musi być, na zmniejszenie lepkości oleju reaguje gwałtownie mniejszym spalaniem, to może i tu być bardzo zauważalna różnica?
          tu coś totalnie się zamotałeś i jesteś kolejnym, który przekręca moje słowa i sformułowania
          To nie napisałeś, że zmieniając olej z W40 na W30 spalanie poszło w dół (o 1 czy 2 litry, już mi się teraz nie chce szukać te 20-30 stron wstecz)?????

          Dobranoc.
          Była O1 kombi ALH++ 150/340
          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

          Komentarz


          • Zamieszczone przez ariu
            K2 TEXAR 5W-30 ULTRA
            Jeżeli jest to produkt równie znakomitej jakości jak kosmetyki K2, to ja bym omijał :P
            A co do nano, to teraz wszystko jest nano: zaglądasz do lodówki - a tam nano, otwierasz drzwi a to nano dzwoni, aż boisz się podnieść klapę od sedesu...
            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

            Komentarz


            • Arlu: Wlej tego super K2 do silnika wartego 200000zl zrob na nim 30 km z maksymalnym obciazeniem to zobaczysz roznice.
              Technologia nano już jest obecna w olejach przekladniowych CRX ktore sa najlepszymi olejami przekladniowymi na swiecie i stosowane przez najlepsze teamy a tam uwierz mi naprawdę nie zawsze liczy się sponsoring jeśli chodzi o trwalosc i osiagi.

              Co do PAO to nie wazne jak moze zauwazyles czy jest 2% czy 70% i tak to nie przeszkadza nazywac takiego oleju syntetykiem itp..

              Fakt terminologia nano się pojawia ale nie wiem czego dotyczy w przypadku innym niż oleje silnikowe.

              I tak tego oleju nie zaleje p. Kowalski ale Ci dla ktorych licza się inne profity a przy konstrukcjach ktore np. Maja przejechac caly dakkar czy rajd a budowa silnika to niekiedy koszt podobny do nowej Octawi nie pozwola sobie na jakiekolwiek kompromisy.

              Pozdrawiam
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz


              • K2 , nie jest producentem większości towarów które sprzedają ... Mają umowy ... dokładnie nie wiem jak to działa ,w każdym razie oni ""tylko naklejają swoja naklejkę ewentualnie daja swoje opakowanie "" , w przypadku oleju mogą postępować jak Castrol czy Mobil w Polsce... Ja osobiście nie zalał bym tego oleju ,,,, ale mówiąc szczerze w środku może być to samo co pojemniku z Castrolem ,

                K2 TEXAR 5W-30 100% ULTRA syntetyczny olej silnikowy w techologii Nanotech | PPT

                maja cała gamę olei i każdy opisany ...
                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Pidziek
                  Fakt terminologia nano się pojawia ale nie wiem czego dotyczy w przypadku innym niż oleje silnikowe
                  A czego dotyczy w przypadku olejów silnikowych ?
                  Nano nic samo w sobie nie znaczy, dopóki nie powie się konkretnie o jaką technologię chodzi.
                  Jeżeli jakiś producent oleju zechce nazwać swój jakikolwiek produkt "nanoproduktem" - to nikt mu nie zabroni. Zawsze może powiedzieć, że ta cząsteczka polimeru co ją dodał w śladowych ilościach do minerala, to jest nano.
                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                  Komentarz


                  • Podlinkuję później info :

                    W zamkniętych silnikach spalinowych 15 – 20% energii jest traconych
                    poprzez tarcie wewnętrzne. Dzieje się tak z kilku czynników: lepkości oleju,
                    która ogranicza swobodny przepływ oleju, ale także strat wynikających z
                    tarcia pomiędzy pierścieniami a cylindrami, tarcia na wale korbowym oraz
                    zaworach. Dla porównania: straty powstałe w wyniku tarcia w układzie
                    napędowym oceniane są na około 10%.

                    Cząstki nano, mimo małej objętości mają bardzo duże pole powierzchni. W
                    rezultacie wyższy procent atomów może wchodzić w interakcje z innymi
                    materiałami, co prowadzi do wzrostu reaktywności . Dzięki temu, można
                    zaprojektować cząstki nano o konkretnych właściwościach, które idealnie
                    współpracują z większymi cząstkami w tej samej formulacji.

                    Cząstki nano działają jak miliardy łożysk kulowych, które
                    wypełniają przestrzeń pomiędzy ruchomymi częściami metalowymi,
                    przylegając do wszelkich, nawet mikroskopijnych nierówności. Ich
                    właściwości są często porównywane do.... cebuli, gdyż cząstki nano mają
                    zdolność do złuszczania się pod dużym ciśnieniem, zrzucając zewnętrzną
                    warstwę, która z kolei tworzy na powierzchni metalowej warstwę ochronną –
                    tzw. Tribofilm. Film ten chroni części metalowe zarówno w warunkach
                    statycznych , jak i dynamicznych, a co za tym idzie – redukuje tarcie I
                    zużycie części. Ogólny efekt jest widoczny na krzywej Stribeck'a (wieczorem zrobię tabelkę)

                    Link
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez zak14
                      co do nano, to teraz wszystko jest nano: zaglądasz do lodówki - a tam nano, otwierasz drzwi a to nano dzwoni, aż boisz się podnieść klapę od sedesu...
                      pełna zgoda, w znakomitej większości przypadków to "małketing", ale są wyjątki..

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Wlej tego super K2
                      Nie wleję (chociażby dlatego, że mam inny silnik) i nie sugerowałem (chociaż w najmniejszym stopniu), że to jest "super K2"- patrz buźka.

                      Panowie, spokojnie, swój wątek zapodałem w celu zwrócenia uwagi na nowy trend w rozwoju nowoczesnych olejów silnikowych-choć oczywiście nie będzie tu prekursorem K2

                      Z tym Texarem to taki żarcik, swoją drogą ciekawe kto to dla nich blenduje, a nawet konfekcjonuje, karty charakterystyki też chyba niedostępne w sieci.

                      Na forum subaru już trochę o nanoolejach jest, szczególnie u forumowicza wlyszkow.
                      Nie będę przeklejał wątków, kogo interesuje- znajdzie.

                      Z lektury ostatniego wpisu Pidziek i innych w necie wynika, że nanotechnologia to kierunek do uzyskania olejów spełniających coraz ostrzejsze eko normy, ochrony DPF, katalizatorów i jednocześnie w pełni chroniących silnik, obniżających tarcie wewnętrzne, więc powodujących wzrost mocy itp.(Normalnie takie rzeczy jak w Erze.. )

                      Co o tym sądzicie, oczywiście nie w kontekście Texara, ale np. Nanodrive Millersa.

                      Aha. Jesli ten wątek nie pasuje do tematu o olejach do Waszych TDI, to sorry.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez ariu
                        Z lektury ostatniego wpisu Pidziek i innych w necie wynika, że nanotechnologia to kierunek do uzyskania olejów spełniających coraz ostrzejsze eko normy
                        To nie ma nic spólnego z ECO normami to modyfikacja struktury oleju więc to dwie odrębne rzeczy.
                        Nanodrive to oleje na maksa dopakowane dodatkami antyzuzyciowymi od ocrony katalizatorów są normy VW takie jak 507.00, 504.00 , ACEA C1, C3, C2 itp.

                        Innova: Paolo wkleił ładny skan z książki :

                        Forum - Octavia Club Polska

                        Jak widać do silników z PD (Pompowtryski) do QG1 rekomendowany jest olej 506.01 i 507.00 :-)
                        Chodzi o normę EURO 3 i EURO 4.

                        Ale nie przeforsujesz oleju z 506.01 ciesz się że silnik Ci pracuje jak należy i odwdzięczy Ci się długą i bezawaryjną pracą !
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Skodaoctavia
                          Przyczyn braku ciśnienia na rozgrzanym oleju jest sporo, wyeliminowałeś je wszystkie?
                          przeczytaj mój post ze strony 391 a będziesz wiedział
                          Zamieszczone przez Skodaoctavia
                          Załóżmy więc, że temp. oleju była 100st. Różnica lepkości olejów np. 5W40, a 5W30 w tej temp. to 10-15%.
                          Jaka może być według Ciebie różnica ciśnień, na różnicy lepkości 10%? Bardziej 100%, czy bardziej 1%? Jednak bardziej to drugie, zdecydowanie góra kilka procent i nie wyłapałbyś takiej różnicy raczej na pewno.
                          Przyczyną braku ciśnienia na wolnych obrotach na nagrzanym oleju w Twoim silniku, nie mogłaby być różnica w lepkości rzędu kilkunastu procent, tym samym nie miałoby to znaczenia czy olej był 5W40, czy 5W30. Najdobitniej o tym świadczy fakt, że ciśnienie pojawiło się dopiero przy 80st. Olej w 80st jest bardziej lepki od oleju w 100st o jakieś 60%. Tak więc gdyby to lepkość oleju była przyczyną to ciśnienie pojawiłoby się wcześniej.
                          ok, tyle teorii a teraz może coś z praktyki napiszesz? Jeśli bierzesz pod uwagę tylko lepkość oleju przy danej temperaturze to gratulacje :lol: Nic więcej się w silniku nie zmienia jeśli temperatura rośnie?
                          Zamieszczone przez Skodaoctavia
                          Nie trzeba było myśleć, tylko sprawdzić. Tak, oleje 10W40, nie tylko Motula mają prawie tę samą lepkość co 5W40, bo inaczej nie byłyby xW40. Innymi słowy każdy olej xW40 musi mieć lepkość w 100st między 12,5 a 16,3 cSt.. Tym samym olej 10W40 może mieć nawet niższą lepkość w 100st. niż 5W40. Akurat w przypadku tych dwój olejów, tego 10W40 300V i tego 5W40 505.01 te lepkości są takie same . Jeżeli wiec na tej samej lepkości miałeś różnicę ciśnień 1bar, no to gratuluje wyciągnięcia rzetelnego wniosku, że to wina lepkości…A potem jelenie to czytają…
                          A nawet jeden odpisał...
                          Podaj czym wynik mógł być zafałszowany. Wlewam jeden olej, jeżdżę, obserwuję. Wlewam inny, jeżdżę, obserwuję. Za każdym razem oczywiście nowy filtr. Piszę to co zaobserwowałem.
                          Zamieszczone przez Skodaoctavia
                          Wobec tego należy się wszystkim wyjaśnienie dlaczego producenci oleju rekomendują do tych silników 5W30. A największy z nich, czyli Mobil również 0W40.
                          Mobil na całą ofertę posiada tylko 4 oleje do TDI o większej lepkości niż 5W30 i są to oleje tylko ze specyfikacją 505.00 (Mobil 1 5W50, Mobil S 5W40 i dwa 10W40). To prawie tyle samo ile ma olejów 0W40 z tą sama specyfikacją, przy czym 0W40 jest nierzadko rekomendowany.
                          Mobil posiada za to 0, słownie zero, olejów powyżej 5W30 z normą 505.01, czy 506.01, czy z 507. W jaki wiec sposób chciałbyś np. zalać Mobila 5W40 do PD?
                          Natomiast bez problemu znajdziesz takiego 505.01 5W30.
                          Poszukaj olejów 10W60 z normą 505.01.
                          Żeby było jasne to pierwotnym olejem rekomendowanym do PD był 5W40! Potem doszedł 5W30
                          Nigdzie nie napisałem że zalewałem olej z normą 505.01 (osobiście nie obchodzi mnie ta norma w moim silniku). Czy mobil ma 5W40 z 505.01 nie wiem i nawet nie będę szukał info nt temat ponieważ olej tej firmy nigdy już nie zagości w moich silnikach.
                          Zamieszczone przez Skodaoctavia
                          Czyli co ten VW, z ch… na łby się pozamieniał? Aprobuje oleje do PD z niską lepkością żeby ludziom silniki się zacierały i lampki ciśnienia oleju się świeciły?
                          Może to jedna z wielu "bzdur" które VW wypuścił na rynek. A przy okazji znów widać Twoje braki w znajomości silników VW TDI- lampki to się świecą jak już silnik wybuchnie. Czujnik masz zamontowany na początku układu w obudowie filtra.
                          Zamieszczone przez Skodaoctavia
                          Nie wiadomo co zrobiłeś z tym olejem 5W40 po tym „lekkim upalaniu”. I w ogóle jak wpadłeś na pomysł porównywania zwykłego oleju 505.01 do raceingowego 300V.
                          nie rozumiem co miałem z tym olejem zrobić? Przy najbliższej okazji wybył z miski.
                          505.01 to olej i 300V to też olej. Czym się różnią trzeba by rozpatrywać indywidualnie. Osobiście nie mam czasu na takie rzeczy a na pewno na tym forum znajdą się takie osoby które o wiele lepiej to zrobią ode mnie.
                          Mnie interesowało tylko to aby silnik w całym zakresie temperaturowym jak i obrotowym miał odpowiednie smarowanie. Dlatego też zalewany był 15W50 a ostatecznie został wybrany 10W40 (wszystkie serii 300V)
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Pidziek
                            To nie ma nic spólnego z ECO normami to modyfikacja struktury oleju
                            może zastosowałem niefortunny skrót myślowy,
                            chodzi mi o to, że przy obecnych technologiach zachodzi z grubsza biorąc następująca zależność:

                            większa ochrona środowiska i układów czystości spalin (DPF, TWC) -> gorsza ochrona przeciwzużyciowa silnika

                            lepsza ochrona silnika -> większe zużucie paliwa

                            Może lepiej powiedzieć, że Nanotechnologia pozwoli prawdopodobnie stworzyć olej, który będzie miał same dotychczas wykluczające się zalety.

                            Miałem to na uwadze:
                            "This spring, Oil Refinery Belgrade will launch three new products, formulated in cooperation with the company Nano Materials from Israel.

                            GALAX NANO PLUS

                            [...]
                            Advantages

                            Significantly reduces wear and friction in the engine
                            Reduces air pollution by reducing emissions of hazardous gases
                            Reduces oil consumption
                            Reduces noise
                            Provides effective and long-lasting engine protection
                            Improves engine characteristics and provides excellent lubrication during cold starts
                            Significantly improves the dirability of oil"

                            Podaję źródło: 403 Forbidden

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Nanodrive to oleje na maksa dopakowane dodatkami antyzuzyciowymi
                            oczywiście, tylko to nie są zwykle dodatki, a "nanododatki", oparte na tzw. fulerenach C60, czyli cząsteczkach zbudowanych z 60-ciu atomów węgla i mających bardzo ciekawe własności fizyko-chemiczne.(Chociaż w przykładzie z Belgradu nanocząstki to WS2- dwusiarczek wolframu}

                            znowu uproszczenie: Fulereny są jak piłeczki i ich dodatek do oleju daje mu własności o których mówimy.


                            Pozdrawiam

                            Komentarz


                            • Mocno po tyłku dostaje motorownia jak stoi pod chmurką np 3 doby, przy -5C [oliwa 5W40]?

                              Komentarz


                              • Tak bardzo
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz


                                • :lol:
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • Nie opuszczaj swojej skody na więcej niż 24 godziny :szeroki_usmiech

                                    Komentarz


                                    • Czy mocno dostaje przy odpaleniu takie pytani miało być, bo dziś zająknęła 1-2 sekundy przy odpaleniu :diabelski_usmiech

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez soszek81
                                        soszek81 napisał/a:
                                        Ps - z drugiej strony ta A6 to jakaś cudowna musi być, na zmniejszenie lepkości oleju reaguje gwałtownie mniejszym spalaniem, to może i tu być bardzo zauważalna różnica?


                                        tu coś totalnie się zamotałeś i jesteś kolejnym, który przekręca moje słowa i sformułowania



                                        To nie napisałeś, że zmieniając olej z W40 na W30 spalanie poszło w dół (o 1 czy 2 litry, już mi się teraz nie chce szukać te 20-30 stron wstecz)?????
                                        napisałem i potwierdzam, ale to dotyczyło O2 RS,
                                        o Tour A6 też pisałem ale jedynie tyle, iż za mało ją znam żeby cokolwiek konkretnego powiedzieć.

                                        Zamieszczone przez soszek81
                                        innova,
                                        - to on pali mniej czy nie jak ubywa paliwa w baku?
                                        - czytając Twoje wypowiedzi o olejach (na prawdę staram się, nie zawsze mam cierpliwość), odniosłem wrażenie, że przecież jak już coś piszesz to jest to prawda a nie wypociny PRowców wciskających ciemnym, że W40 to najlepsze na świecie oleje. I ciemny lud wierzy, Ty zaś z kagankiem oświaty trafiasz tutaj na skalisty grunt, gdzie ziarenko prawdy ma trudności z wykiełkowaniem.
                                        (Po prostu musiałem).
                                        po pierwsze to dziękuję za pokładane zaufanie. W kolejnych słowach przyznam iż użyłem takich sformułowań jak zależność spalania od zawartości baku przy czym zamysłem było obrazowe przyrównanie tego efektu do lotnictwa, gdzie efekt ten jest napawdę widoczny. W omawianym przypadku analizy spalania z pewnością najistotniejszą rolę odgrywał wiatr. Różnic wysokości nie było. Nieznaczny wpływ na końcowy efekt należy również odnotować na rzecz spadku masy związanej z przepalonym paliwem ale tutaj słusznie wskazywałeś iż udział różnych masy spalonego paliwa przy masie pojazdu jest znikomy i nie należy się dopatrywać uzasadnienia znacznych różnic... i tego nie kwestionowałem w Twojej wypowiedzi a jedynie musiałem się wytłumaczyć z zastosowanych sformułowań. W sumie dobrze, iż jest to monitorowane, gdyż czasem brak jednego słowa w zdaniu lub przecnka zmienia mocno jego wagę.

                                        [ Dodano: Pon 16 Sty, 12 18:34 ]
                                        Zamieszczone przez zak14
                                        aż boisz się podnieść klapę od sedesu...
                                        zak14, inna ciekawostka z dziedziny lotniczej: wchodzę do kibla na lotnisku w Tokyo a tam przycisków z boku więcej niż na konsoli w Tour A6...podgrzewanie każdego półdupka osobno i takie tam bajery...i to tam jest w standardzie.

                                        a z nano to dziś kupowałem płydo spryskiwaczy i też już jest nano... ale jakoś kupiłem Pana samochodzika - ten lepsze cuda samochodem wyprawiał

                                        [ Dodano: Pon 16 Sty, 12 19:01 ]
                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        Innova: Paolo wkleił ładny skan z książki :

                                        Link

                                        Jak widać do silników z PD (Pompowtryski) do QG1 rekomendowany jest olej 506.01 i 507.00
                                        Chodzi o normę EURO 3 i EURO 4.
                                        chyba dokładnie te same strony dołączył ruszok w tym wątku, przy czym w tej książce nie ma mojego silnika (ja mam też inną książkę), poza tym główny porblem moim zdaniem tkwi w DPF i EKO a za tym wymogowi stosowania 507 w takim przypadku czyli m.in. low sraps tymczasem ja na to patrzę jak zasygnalizowałem ostatnio w dyskusji: mój silnik jest na olej napędowy a nie silnikowy i to że olej nie jest Low SRAPS to nie znaczy, iż w przypadku kiedy przepalę mniej 506.01 (a producenci to deklarują) to finalnie i dla DPF (którego w O2 nie mam) i dla środowiska nie będzie mniejszym obciążeniem.

                                        Więc ja nie wiem czy przypadkiem jednym czy dwoma parametrami jednostki i dizłay standaryzujące nie stworzyły przekonania iż 507 reprezentuje nowszy i lepszy olej a w rzeczywistości 506.01 dla silnika jest lepszy (a być może dla środowiska wynikowo również: zużycie oleju napędowego i silnikowego mniejsze) a to czy nowszy jest pochodną kiedy tak naprawdę został opracowany.

                                        [ Dodano: Pon 16 Sty, 12 19:07 ]
                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        Ale nie przeforsujesz oleju z 506.01
                                        ależ to nie jest moją rolą. Dla mnie przede wszystkim istotne jest obalenie mitu o W40, natomiast to, czy 5W30 lub 0W30 będzie lepsze to już jest indywidualna sprawa każdego użytkownika, jego oceny oraz tego jak się będzie z tym czuł. Indywidualna ocena tego który jest bardziej optymalny po lekturze ostatnich 20-tu st ron jest możliwa.

                                        [ Dodano: Pon 16 Sty, 12 19:21 ]
                                        Zamieszczone przez ariu
                                        in cooperation with the company Nano Materials from Israel.
                                        ciekawy marketing gdyż na jednych taka referencja działa jak czerwona płachta na byka a u innych wzbudza szacunek. Czemu zatem producent od razu ograniczył sobie grupę docelową ?

                                        No i ciekaw jestem jak wygląda profil tego, u którego takie odniesienie wzbudza szacunek a jak tego, który z delikatnym uśmiechem na ustach zmienia obiekt dalszego zainteresowania ?

                                        W jednm centrum handlowym w głębokiej Azji na środku hallu jedna korporacja kosmetykowa rozstawiła kram a naganiacze nakłaniali przechodniów do wysłuchania jakie to cudowne właściwości mają jakieś tam ekstrakty z morza martwego... a dyskusja zaczynała się od zapytania: Czy słyszeliście kiedyś o morzu martwym ???
                                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                        _______________________________________

                                        Komentarz


                                        • zak14, inna ciekawostka z dziedziny lotniczej: wchodzę do kibla na lotnisku w Tokyo a tam przycisków z boku więcej niż na konsoli w Tour A6...podgrzewanie każdego półdupka osobno i takie tam bajery...i to tam jest w standardzie.
                                          a sedes zaszczany czy czysty?? :roll:

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez innova
                                            ciekawy marketing gdyż na jednych taka referencja działa jak czerwona płachta na byka a u innych wzbudza szacunek. Czemu zatem producent od razu ograniczył sobie grupę docelową ?

                                            No i ciekaw jestem jak wygląda profil tego, u którego takie odniesienie wzbudza szacunek a jak tego, który z delikatnym uśmiechem na ustach zmienia obiekt dalszego zainteresowania ?
                                            hm... ciekawa konstatacja, mam nadzieję, że nikogo nie chcesz obrazić.

                                            A coś bardziej merytorycznie?

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez xtremesystems
                                              Cytat:

                                              zak14, inna ciekawostka z dziedziny lotniczej: wchodzę do kibla na lotnisku w Tokyo a tam przycisków z boku więcej niż na konsoli w Tour A6...podgrzewanie każdego półdupka osobno i takie tam bajery...i to tam jest w standardzie.


                                              a sedes zaszczany czy czysty??
                                              no coś Ty
                                              tam były jeszcze jakieś opcje niomal biczy wodnych czy inny wariant szorowania "podzespołów", wszystko jak należy i wypachnione.

                                              ale pytanie właściwe w przypadku PKP

                                              [ Dodano: Pon 16 Sty, 12 21:59 ]
                                              Zamieszczone przez ariu
                                              hm... ciekawa konstatacja,
                                              samo życie
                                              i odświadczenia zeń płynące
                                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                              _______________________________________

                                              Komentarz


                                              • Innowa : miałeś na mysli te z dolnym natryskiem ? :shock:

                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz


                                                • ariu napisał/a:
                                                  hm... ciekawa konstatacja,


                                                  samo życie
                                                  i odświadczenia zeń płynące
                                                  Dobra, koniec.

                                                  Chciałem sprowokować Panów do dyskusji o ciekawym (moim zdaniem) temacie- nanotechnologii, bo dotychczasowe wątki jakby były na wyczerpaniu, ale widzę, że macie
                                                  lepsze:
                                                  Zamieszczone przez innova
                                                  xtremesystems napisał/a:
                                                  Cytat:

                                                  zak14, inna ciekawostka z dziedziny lotniczej: wchodzę do kibla na lotnisku w Tokyo a tam przycisków z boku więcej niż na konsoli w Tour A6...podgrzewanie każdego półdupka osobno i takie tam bajery...i to tam jest w standardzie.


                                                  a sedes zaszczany czy czysty??


                                                  no coś Ty
                                                  tam były jeszcze jakieś opcje niomal biczy wodnych czy inny wariant szorowania "podzespołów", wszystko jak należy i wypachnione.

                                                  ale pytanie właściwe w przypadku PKP
                                                  i Pidziek

                                                  Innowa : miałeś na mysli te z dolnym natryskiem ? :shock:

                                                  404 Not Found
                                                  Wracając do tematu.
                                                  No cóż, nieufność do nowego rozumiem, ale reszta (drwiny, podśmiechujki, insynuacje)??
                                                  Chociaż, my Polacy tak mamy, lepiej na wszelki wypadek być przeciw.

                                                  Przykład K2 Texar już wyjaśniałem,
                                                  zapewniam, że dostawcy materiałów Nano są również poza Izraelem, ten przykład miałem pod ręką.

                                                  Mam tylko nadzieję, że doczekam w dobrym zdrowiu, a to Forum w swojej świetności czasów, kiedy nanooleje będziecie tak samo zachwalać jak w zależności od mody Motul, Amsoil, LM, Fuchs, a niedługo może Lazerway ( sorry Paolo-nic osobistego ),
                                                  a szczególnie na temat ich zalet będą piać ci, którzy będą je mieć w swojej ofercie handlowej.

                                                  Bardzo dziękuję za uwagę,
                                                  Pozdrawiam

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez ariu
                                                    Chciałem sprowokować Panów do dyskusji o ciekawym (moim zdaniem) temacie- nanotechnologii, bo dotychczasowe wątki jakby były na wyczerpaniu, ale widzę, że macie
                                                    lepsze:
                                                    to akurat taki przerywnik dla chwili odprężenia
                                                    ludzka rzecz

                                                    a nanotechnologia to owszem ciekawy temat, gdyż wkracza w każdą dziedzinę życia a w przypadku olejów rónież znajdzie się miejsce do dalszych (jak zauważyłeś pojawiły się stwierdzenia iż już dziś mamy doczynienia z nanotechnologią i żaden producent się nie chwali skąd ta pochodzi) udoskonaleń

                                                    [ Dodano: Wto 17 Sty, 12 08:14 ]
                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Innowa : miałeś na mysli te z dolnym natryskiem ?
                                                    temu podobne, tamte miały klawiaturę na bocznej ścianie
                                                    modeli jest zapewne tyle co samochodów zatem nie ma co przyzwyczajać do tego jednego wzorca
                                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                    _______________________________________

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X