Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez Pidziek
    Można iść dalej skoro CAS nie identyfikuje oleju bazowego zastosowanego do formulacji oleju to nigdy i nigdzie się nie dowiemy jak jest naprawdę.
    --- >
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    ....poszukaj w "czymś" innym
    --- >
    Zamieszczone przez Pidziek
    nie dojdziemy ile jakich % ma jaki olej ile domieszki HC , ile estrów a ile PAO a ile czegoś co wg. motula opisane jest w CAS
    --- >
    to chcesz zidentyfikować olej bazowy zastosowany do formulacji oleju czy zidentyfikować jego % zawartość ( jest opcja, że olej bazowy można określić ale niekoniecznie uzyskasz jego % zawartość składników ...to zależy jak dany produkt w pewnej postaci został opisany).

    Piszesz na jednym z for internetowych
    Zamieszczone przez Pidziek
    Panie i Panowie mam takie poboczne pytanie. Czy na podstawie numeru CAS w karcie MSDS można stwierdzić jaki olej bazowy jest w danym oleju zastosowany ?
    Jeśli pisze np. abstrachując w karcie:
    CAS 64742-54-7
    Co to oznacza prosze o informacje ludzi którzy wiedzą o czym piszę.
    odpowiem i podpowiem...bo "chyba" :niewiem wiem o czym piszesz...i sygnalizowałem Tobie to już wcześniej. :wink: Nie szukaj po CAS jest lepszy "identyfikator". Może nie znajdziesz tego "identyfikatora" na 100% w każdym oleju (tutaj jest pewne "uwarunkowanie") ale w dużej części dostępnych na naszym rynku olejów jest taka możliwość.
    Tyle podpowiedzi z mojej strony. Więcej nie będę do tego wracał, bo jak widać temat bazy olejowej dotyczy tylko "wybranych" produktów i poza 2-3 przypadkami jest całkowicie poza sferą zaineresowania. Dziwne, że nikt nie zabrał głosu w sprawie Twojego pytania bo zdawało mi się, że na forum ostatnimi czasy jest kilku fachowców od baz olejowych ... a przecież była szansa się wykazać.
    Zamieszczone przez Pidziek
    To tajemnica poliszynela i tylko na różnych forach różni ludzie próbują dociekać różnych informacji.
    jak mnie to interesowało to przesiedziałem XXX czasu tylko tego szukając i zarywając kilka nocek, więc jeśli kogoś to interesuje to --- > google.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • Orbit
      Rider
      • 2010
      • 486

      wygląda na to że to towarzystwo wspólnej adoracji , trzech muszkieterów :ups ... włącznie z Pidzkiem często nie wie o czym pisze
      na szczęście klawisz ignoruj , działa


      Find quality suppliers and manufacturers of 68649-42-3(Phosphorodithioic acid, O,O-di-C1-14-alkyl esters, zinc salts) for price inquiry. where to buy 68649-42-3(Phosphorodithioic acid, O,O-di-C1-14-alkyl esters, zinc salts).Also offer free database of 68649-42-3(Phosphorodithioic acid, O,O-di-C1-14-alkyl esters, zinc salts) including MSDS sheet(poisoning, toxicity, hazards and safety),chemical properties,Formula, density and structure, solution etc.
      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        http://www.lookchem.com/cas-686/68649-42-3.html --- >
        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Nie szukaj po CAS
        .
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Artiks
          Ambiente
          • 2007
          • 143

          Zamieszczone przez Pidziek
          Quaker,Midland i Panolin to bardzo dobre oleje w rozsądnej cenie.
          To prawda, że Midland w polskiej dystrybucji jest rozlewany w Lodzi ?

          Komentarz

          • xtremesystems
            RS
            • 2010
            • 2254
            • Hyundai

            Zamieszczone przez Pidziek
            To magiczne molekuły :lol: :lol:

            Szalony Holender juz pisał że wymiana oleju to wyciąganie kasy od ludzi może Castrola nie trzeba wymieniac ? :lol:
            motul tez lepiej chodzil po 1500km niz po zalaniu
            nie wiem czemu ty wszystko musisz ironizowac co nie ma nalepki fuchs czy millers

            Komentarz

            • zak14
              Rider
              • 2011
              • 605
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              Zamieszczone przez innova
              tak siedzę i główkuję co nano wniosłoby do dzisiejszego silnika w kontekście smarowania.
              Wieść gminna niesie, że nanocząsteczki tworzą miliony "kulek łożyskowych", które mogłyby w przypadku tarcia granicznego znacząco zmniejszyć jego współczynnik. Póki co tematu nie rozbierałem na drobne, nie wpadła mi w ręce żadna praca opisująca wpływ nanocząsteczek na charakterystyki tribologicznego różnego rodzaju węzłów tarcia, widzę tylko opisy speców od marketingu a do tych mam dystans. Co więcej zgromadziłem teraz trochę materiałów dotyczących innych zagadnień, więc kwestią nanododatków w olejach nie będę się w najblliższym czasie zajmował.
              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                Zamieszczone przez Orbit
                wygląda na to że to towarzystwo wspólnej adoracji , trzech muszkieterów :ups ... włącznie z Pidzkiem często nie wie o czym pisze
                Jakich trzech ?

                Zamieszczone przez Artiks
                To prawda, że Midland w polskiej dystrybucji jest rozlewany w Lodzi ?
                Kto podał Ci taką informację ?

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                to chcesz zidentyfikować olej bazowy zastosowany do formulacji oleju czy zidentyfikować jego % zawartość ( jest opcja, że olej bazowy można określić ale niekoniecznie uzyskasz jego % zawartość składników ...to zależy jak dany produkt w pewnej postaci został opisany).
                I tutaj pojawia się dylemat i rozbieżna zdania i informację a pytanie na Subaru ....to no zobaczymy kto się wypowie bo jest tam kilka osób związancyh z dużymi koncernami :-)
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • Artiks
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 143

                  Pidziek no może plota , bo bańki mają kod 7xxxx, Micromex nie ma labsa żeby coś z tym mieszkać lokalnie i są chyba przede wszystkim importerem i dystrybutorem. Karta Midlanda Synova http://www.midland.pl/attachments/03...007%202008.pdf zerknijcie proszę co on wart.

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    "Produkt jest mieszaniną wysoko oczyszczonych olejów mineralnych i dodatków, bezpopiołowych środków dyspergujących, detergentów, inhibitorów, ZDDP i polimerów" ---> "Mieszanina niżej wymienionych olejów mineralnych – zawartość 60-90%." ---> http://www.oelbrack.ch/pdf/21729_synova5w40.pdf dla niektórych "Vollsynthetisches"
                    Dobry CCS , wysoki HTHS, reszta parametrów typowa dla oleju 5W/40 z normą VW 505.01 bez rewelacji co nie znaczy, że olej jest złym produktem.
                    Znalazłem zapisek "Low NOACK" co może dobrze świadczyć o jakości w/w oleju.
                    Zależy czego szukasz...
                    Załączone pliki
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • innova
                      Rider
                      • 2011
                      • 554

                      Zamieszczone przez zak14
                      Wieść gminna niesie, że nanocząsteczki tworzą miliony "kulek łożyskowych", które mogłyby w przypadku tarcia granicznego znacząco zmniejszyć jego współczynnik.
                      właśnie i ja w swoim wywodzie zahaczyłem o tę możliwość przy czym w moim odczuciu pójście w kierunku tarcia granicznego musiałoby się odbyć w tym przypadku poprzez zmniejszenie dystansu pomiędzy współpracującymi elementami czyli całkowicie nowy proces produkcyjny i jakość wykonania silnika w naszym przypadku.

                      Do tego dochodzi jeszcze zabrudzenie (pył zassany) i nagar których rozmiary będą znacznie większe co z kolei staje w opozycji dla zmniejszenia dystansów pomiędzy elementami w przypadku silnika.

                      Stąd też czy tysiące średnich kuleczek łożyskowych czy miliony nano kuleczek wypełniają przesztrzeń pomiędzy elementami to różnica może okazać się żadna. Ale być może się mylę i przykładowo nanokuleczki lepiej będą rozprowadzać wtrącone do środowiska czy też powstałe w procesie spalania brudy. Być może też powstanie olej o mniejszej lepkości a tworzący mimo wszystko trwały i jednorodny film...i takiego bym chciał do dalszej optymalizacji oporów wewnętrznych w silniku. Tylko faktycznie póki co to mamy doczynienia z informacjami marketingowymi oraz odnoszeniem się do historii rozwoju tego zagadnienia, które to są informacjami nawet bardzo współbieżnymi.

                      [ Dodano: Nie 22 Sty, 12 16:46 ]
                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Jakich trzech ?
                      akurat się dowiesz!
                      ja do dziś czekam na odpowiedź na postawione pytanie (było więcej, ale na jednym jakże prostym się skupiłem) i nawet na życzenie zainteresowanego ponownie przytaczałem jego treść,
                      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                      _______________________________________

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez Artiks
                        Pidziek no może plota , bo bańki mają kod 7xxxx
                        Jaka plota co maz na myśli ?
                        Mozesz zadzwonić do Micromex-a i zapytać.
                        ja niestety nie wiem jak to wyglada chodz kod EAn raczej może sugerowac że olej moze pochodzić z innego kraju.

                        Wpisz kod EAN :

                        Search, look up and verify information about any barcode number (GTIN, UPC, EAN), location (GLN), company or other GS1 key (SSCC).


                        A że rozlewany w Plsce hm.. może a nie musi być jak po prostu nie wiem czy olej przychodzi orygianalnie zaplombowany w duże tonowe pojemniki a gdzies go rozlewają...
                        Ja nic w temacie po prostu nie wiem ...

                        Choc są jakieś różne posty na ten temat ...

                        Znalazłem wg mnie rewelacyjną promocję olejów za 129 zł są 4 litry pełnego syntetyka MIDLAND avanza 5W-40. do tego nastepne 4 litry tego samego oleju za 11 zł. Lub tylko 4 litry tego oleju za cene równa wadze kupującego. Za 140 zł można mieć 8 litrów "chyba dobrego oleju".
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • Artiks
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 143

                          Na konkretnym przykładzie :



                          Globalny Numer Jednostki Handlowej:
                          Własność Jednostki Handlowej
                          Informacje Jednostki Handlowej


                          Informacje te są dostarczane w imieniu GS1 Szwajcarii .
                          GLN SPÓŁKA KONTAKT OSTATNIA ZMIANA GCP STATUS DOSTAWCA GLN
                          7612741000008
                          Oel-Brack AG
                          Rupperswilerstrasse 3
                          5502 Hunzenschwil
                          Szwajcarii
                          Herr Th. Brack
                          Tel: +41 62 889 10 32
                          Fax: +41 62 889 10 49
                          [email protected]
                          Www.Oelbrack.ch 16.10.2008 7612741
                          0 7600001000004

                          Jutro zweryfikuję Micromexa, jak i tego przykładowego sprzedawcę z aukcji. Może będzie jakaś rozbieżność :lol:

                          Komentarz

                          • elemenateur
                            Elegance
                            • 2007
                            • 803

                            Artiks.


                            jakbyś był zainteresowany testowaniem Millers'a - daj znać
                            będziesz miał porównanie tego produktu do top teca i motula.

                            Millers na dniach wchodzi do naszej oferty... coby klient miał w czym wybierać i nie musiał przepłacać jak do tej pory

                            Komentarz

                            • Orbit
                              Rider
                              • 2010
                              • 486

                              Piszcie chłopaki, bo niedługo skończy się pisanie ...



                              Nadchodzi ACTA !!!
                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                Tu nie chodzi już nawet tyle o zafałszowanie wyniku, co przede wszystkim o jego interpretacje.
                                Jeżeli piszesz wiec, że dwa oleje o tej samej lepkości w danej temp. wykazały w silnikach różnicę ciśnień 1 bar i wnioskujesz z tego, że przyczyną jest ta właśnie lepkość oleju, to ja Ci piszę, że ten wniosek jest logicznie fałszywy. To tak teoretycznie, a jak wolisz praktycznie i konkretnie - jest to bzdura.

                                Mało tego, wniosek taki jest również nieprawdziwy w przypadku olejów różniących się od siebie lepkością w 100st.C o kilkanaście procent, a takie są różnicę między olejami np.5W30 z aprobatami VW do tych silników, a olejami 10W40. Wniosek ten obalają również wyniki Twoich eksperymentów, konkretnie dużych różnic ciśnienia i temp., a niewspółmiernie do nich małej różnicy lepkości.
                                Nie wiem o co chodzi w Twoim udziale w życiu tego forum ale najwyraźniej o bicie piany...
                                Opisuje co dokładnie zrobiłem i zaobserwowałem a Ty odpisujesz że tak nie było. Może podeprzesz się przynajmniej jakimś doświadczeniem które sam przeprowadziłeś a nie:
                                to bzdury bo tak.
                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                Zastanawiająca jest jeszcze jedna rzecz. Skoro na oleju 5W40 był taki shit, to na jakiej podstawie właśnie tę lepkość opiniujesz za minimalną do tego silnika? Nie pomyliły Ci się przypadkiem strony minimum? Za minimum przyjmuje się najniższą wartość, ale spełniającą określone wymogi, a nie wartość nie spełniającą tych wymogów. Na logikę to powinien to być jakiś 10W50, cza coś takiego. No jakiś spełniający wymagania Twoich testów, a nie ten nie spełniający. Tak więc na jakiej racjonalnej podstawie ta opinia o oleju 5W40?
                                Na podstawie zasady mniejszego zła spełniającego normę 505.01.
                                Do tego podniesienie maksymalnie obrotów biegu jałowego.
                                Pokaż mi olej 10W40 spełniający normę 505.01 to z pewnością na lato zaleje go nawet do siebie (po czym oczywiście będę obserwował czujnik ciśnienia)
                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                Widzę, że kolega wielbiciel Motula. I jak zwykle dowartościowanie jednej marki odbywa się kosztem drugiej, w tym przypadku Mobila.
                                To samo można powiedzieć o koledze z różnicą "bożka w ołtarzyku", łatwo się domyśleć że u kolegi stoi bańka Mobila. Tylko że ja nigdzie nie napisałem Motul ponad wszystko...
                                Na takim oleju jeżdżę i dlatego ten producent pojawił się w moich postach. Po Mobilu kupionym w IC poszukaj postów na forum. Znajdziesz również zdjęcia jak silnik wygląda po 7kkm. Może była to podróba ale obraz w pamięci został.
                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                No zapewne, VW ze swoich labów wypuszcza bzdury, aprobaty olejowe wydają naćpane inżynierki, za to nasi fachowcy od klucza i upalania wypuszczają prawdy objawione.
                                Nie no pewnie, VW żadnych bzdur nie wypuścił a np. napęd pompy oleju w silnikach z wałkami wyrównoważającymi poprzez "pręcik" to krasnoludki powkładały
                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                Jeżeli więc lampka u Ciebie nie świeciła oznacza, że w obrębie czujnika ciśnienie było wyższe, a więc istniało smarowanie obiegowe z jakąś tam wartością ciśnienia. Problem z ciśnieniem, jak piszesz był natomiast na górze silnika. Zresztą nawet świecenie lampki nie zawsze musi oznaczać jakieś wielkie halo. To wszystko zależy kiedy się ta lampka zaświeci. Jeżeli na wolnych obrotach i zaraz po lekkim zwiększeniu gaśnie, nie jest to jeszcze sygnał do paniki. Dodatkowo część elementów silnika smarowanych jest typowo hydrodynamicznie, tzn. nie musi bezwzględnie istnieć ciśnienie, wystarczy zapewnienie minimalnych obrotów silnika.
                                nie wiem cóż na takie bzdury można odpisać dlatego nie napiszę nic
                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                No ale jeżeli Twoje silniki, jak piszesz, wybuchają po zaświeceniu lampki, to pewnie tak jest i bardzo Ci współczuje...
                                W szczególności że tak nie napisałem ale manipulacja słowami nieźle Ci idzie...
                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                Pomijając jego jakość jak i markę to olej 300V jest do „upalania”, a olej 505.01 – nie. I jest to chyba pierwsza rzecz, o której powinieneś wiedzieć próbując napisać cokolwiek o olejach.
                                problem jest w tym że ja o tym wiem dlatego mam zalany 300V ale jest spora rzesza ludzi którzy myślą inaczej lub też tego nie wiedzą

                                A w temacie, napisałem już co miałem napisać, poparte zostało to praktycznym doświadczeniem. Teraz w wolnej chwili poczytam sobie ponieważ w garażu stoi jeszcze 2.0 16V BKD i może przy kolejnej wymianie zaleję coś mniej lepkiego -może spalanie spadnie
                                Jeśli ktoś miałby za dużo czasu to mógłby zrobić jakąś tabelę najbardziej popularnych olei z danymi o lepkościach, odpornościach, płynnościach itd. do tego legenda które parametry są najważniejsze. Miałoby to wtedy ręce i nogi a przede wszystkim byłoby czytelniejsze od 400stron bicia piany
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Pidziek
                                  Skodaoctavia: czy na podstawie kodu CAS można stwierdzić na jakim oleju bazowym jest wykonany olej ?
                                  To zależy od tego co rozumiesz pod pojęciem „olej bazowy” i czy posiadasz dokładną informację, aby daną substancję chemiczną zidentyfikować i przyporządkować do określonej grupy bazowej.
                                  Jeżeli więc olej bazowy rozumiesz jako większościowy składnik oleju i grupujesz go wg jedynej usankcjonowanej klasyfikacji, czyli wg API, to mając informacje do jakiej grupy bazowej należy większościowy składnik oleju - jesteś w stanie stwierdzić po numerze substancji chemicznej, np. CAS, czy WE na jakim oleju bazowym jest wykonany olej.
                                  Jednak nie zawsze jest łatwo przyporządkować po numerze substancję chemiczną do grupy bazowej wg API. Aby to było możliwe musisz mieć dokładną informację o parametrach fizyko-chemicznych tej substancji czy mieszaniny (olejem bazowym jest również mieszanina). Przykładowo, aby zakwalifikować olej do grupy III musisz mieć informacje o m.in. jego nasyceniu większym niż 90%, zawartości siarki nie większej niż 0,03% czy o indeksie lepkości nie mniejszym niż 120.

                                  MSDS nie odzwierciedla składu chemicznego oleju, choć po stężeniu danego składnika w całości mieszaniny można w logiczny sposób wywnioskować, czy dany składnik jest bazą, czy nie. Jeżeli stężenie substancji przekracza 50% wówczas logicznym jest, że jest to baza. Wówczas wystarczy zidentyfikować substancję przy pomocy nr CAS i na podstawie informacji o jej składzie przyporządkować ją do określonej grupy bazowej wg API.

                                  Należy mieć również na uwadze przepisy i zasady na podstawie których tworzone są MSDS. Zasady te ciągle się zmieniają. Przykładowo do 1.XII.2010 obowiązywały stare zasady, teraz obowiązują nowe, a od 1.VI.2015 będą obowiązywać nowsze. Mało tego, w aktualnym stanie prawnym istnieje okres przejściowy, który w przypadku produktów wprowadzonych do obrotu przed 1.XII.2010 pozwala producentom na aktualizację kart aż do 1.XII.2012. Istnieją również pewne zasady, które pozwalają na ochronę tajemnicy handlowej. Np. jeżeli producent dojdzie do wnioski, że ujawnienie substancji składowej produktu w karcie narusza jego tajemnicę handlową może na podstawie odpowiedniego zezwolenia zastosować nazwę alternatywną, która wskazuje tylko pewną grupę związków do których zaliczana jest substancja, ale nie identyfikuje jej konkretnie z nazwy.

                                  Z tego co zdążyłem się zorientować to chodzi Ci o MSDS tych niby syntetycznych Motuli.

                                  Jak widać Motul nie wyróżnia się niczym w stosunku do konkurencji, ani konkurencja w stosunku do Motula. W kartach MSDS panuje jak u większości producentów mniejszy lub większy burdel. Na oficjalnej stronie Motul Polska udostępnione są dwie karty MSDS tego samego produktu. Różnica polega na dacie aktualizacji i w zależności od kodu produktu na składzie chemicznym.
                                  Generalnie powinno się przyjmować za obowiązującą najnowszą aktualizację karty, ale należy mieć na uwadze to co napisałem powyżej. Spróbuj więc w jakikolwiek sposób dojść jaki akurat olej jest w bańce, którą kupiłeś i chcesz z niej wlać olej do silnika.. Spróbuj zażądać od ludzi z Motula odpowiedzi jaką kartę MSDS masz przyjąć dla danego produktu Motula, który chcesz kupić w sklepie motoryzacyjnym u siebie za rogiem.
                                  Jeżeli nic konkretnego Ci nie odpowiedzą, to spróbuj ich podejść i zadzwoń do nich, powiedz, że dzwonisz od lekarza, wypiłeś właśnie litr oleju i żądasz wydania karty charakterystyki produktu, a najlepiej dokładnego składu chemicznego, bo lekarz nie wie jak Ci ma pomóc. Wtedy będą na pewno bardziej ulegli i komunikatywni. Innej szansy, aby się dokładnie dowiedzieć o co chodzi - nie widzę.

                                  Co do weryfikacji tej bazy olejowej, która występuje w niektórych MSDS, czyli tego CAS 64742-54-7, czyli tego jakiegoś oleju parafinowego - to mimo, że nie wygląda to na bazę syntetyczną to można im skoczyć, bowiem substancja ta nie jest zapewne zakwalifikowana do żadnej z grup wg API, tzw. „niesyntetycznych”, czyli I, II, III. Nie jest też na pewno grupą IV, czyli PAO. Skoro nie jest to grupa I, II, III, IV, to wg klasyfikacji grup bazowych wg API – jest to grupa V, a więc „syntetyczna”. Oleje są wiec pewnie jak najbardziej olejami syntetycznymi. Koniec kropka. Oczywiście stoi to w pewnej sprzeczności z ogólnym rozumieniem przez większość syntetyczności, lub niesyntetyczności olejów, no ale to ma mało do rzeczy.

                                  Zresztą, już chyba o tym pisałem, że rozpatrywanie tego w ten sposób jest niedorzeczne. Co oni by tam nie wlali do tej bańki, mogą nawet najzwyklejszego minerała wlać to i tak nie będzie to miało większego znaczenia co do jakość oleju pod względem określonego dla niego z góry zastosowania. W tym przypadku cywilne toczydełko TDI jest na tapecie. Wystarczy np., że dosypią do tego minerała np. jakieś kilka % dobrych estrów w postaci np. dodatków przeciwtarciowych, przeciwzużyciowych, oczywiście innych standardowych dodatków itp. i taki olej może równać się z olejem na 100% bazie PAO jeżeli chodzi o funkcjonalność i przydatność oleju w takim TDI. A nie daj Boże jak dosypia takich lepszych dodatków jakieś 15% do jakiejś lepszej bazy HC to taki olej zjada na śniadanie całe PAO i wszystkie jego pomioty.

                                  Wniosek jest następujący. Jakości olejów nie można w żaden sposób rzetelnie oceniać na podstawie suchych, na ogół niepełnych informacji zawartych gdzieś w papierach. Jedyną miarodajną oceną przydatności i jakości olejów są standardy jakościowe i lepkościowe wydane przez odpowiednie instytucje, zalecenia producenta silnika oraz zalecenia i standaryzacja jakościowa producentów olejów np. syntetyk, półsyntetyk, klasyk.

                                  Należy mieć również świadomość, że podstawową zasadą formulacji każdego oleju, przez każdego producenta jest jego zastosowanie. Olej do wozidełka TDI jest inaczej formułowany i na podstawie innych kryteriów, niż np. olej typu race. Dlatego kompletnym bezsensem, jak również błędem technicznym jest wlewanie takich olejów do takich silników. Marka oleju nie ma tu kompletnie nic do rzeczy.
                                  Jak nietrudno zauważyć całkowita liczba wszystkich olejów silnikowych jest bardzo duża, natomiast liczba baz olejowych używanych do ich formulacji, w porównaniu do tej liczby jest bardzo niewielka. Mowa tu o bazach, nie dodatkach, których także jest spora ilość.
                                  Bazy olejowe produkowane są tylko przez duże koncerny petrochemiczne, dysponujące odpowiednim zapleczem technicznym, odpowiednim potencjałem surowcowym i odpowiednimi technologiami. Zatem wszystkie te oleje tłuczone są prawie z tych samych baz, różnica polega głównie na żonglowaniu stężeniem tej bazy, czy kilku różnych baz oraz dodatkami. A to jest uzależnione przede wszystkim od głównego kryterium technicznego - przeznaczenia oleju, a także od kryterium ekonomicznego, czyli założonego zysku z tej całej zabawy, co dalej wpływa na cenę produktu oraz wielkość sprzedaży.
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Dziwne, że nikt nie zabrał głosu w sprawie Twojego pytania bo zdawało mi się, że na forum ostatnimi czasy jest kilku fachowców od baz olejowych ... a przecież była szansa się wykazać.
                                  Łubudubu, łubudubu, niech żyje nam administracja naszego klubu, nieeeech żyje nam!
                                  To śpiewałem ja, łubudu Skubi Du.
                                  Zawsze można się wykazać w jakiś sposób mniej lub więcej, pytanie tylko czy nagrywanie na szafie u admina to mniej, czy więcej…
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Dobry CCS , wysoki HTHS, reszta parametrów typowa dla oleju 5W/40 z normą VW 505.01 bez rewelacji co nie znaczy, że olej jest złym produktem.
                                  Znalazłem zapisek "Low NOACK" co może dobrze świadczyć o jakości w/w oleju.
                                  Czasem mnie zastanawia, czym się kierują i na czym opierają osoby udające znawców olejowych pisząc podobne rzeczy. Chłopie, przecież prawie to samo można napisać o każdym oleju. Jak otworzysz sobie jakąkolwiek stronę z olejami to opisy tych olejów wyglądają podobnie. Najbardziej konkretnie brzmi „bez rewelacji”, „co nie znaczy, że olej jest złym produktem” „co może dobrze świadczyć o jakości” i takie tam podobne pierdy. Napisz jeszcze, ze ten olej tak samo się wlewa do dziury przez lejek. Opiniotwórczość tego jest wręcz powalająca i aż dziw bierze, że ktokolwiek mógłby to wziąć na serio, a na każdej bańce oleju nie jest wywalone dużą czerwoną czcionką np. Uwaga „Low NOACK”. Za to nie wiedzieć cholera czemu i po co umieszczają jakieś nikomu nie przydatne informacje, coś o SAE. ACEA i VW.
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Nie szukaj po CAS jest lepszy "identyfikator". Może nie znajdziesz tego "identyfikatora" na 100% w każdym oleju (tutaj jest pewne "uwarunkowanie") ale w dużej części dostępnych na naszym rynku olejów jest taka możliwość.
                                  No i pewnie tym identyfikatorem jest noack. Jak 7,5% to syntetyk, a jak 8,5% to nie, albo krzepnięcie, jak -45 to syntetyk, a jak -39 to niesyntetyk. Chyba że miejsce wyprodukowania oleju. Jak np. w Szwecji to syntetyk, a jak np. w Norwegii to nie. Albo odwrotnie…
                                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                                  Zadałem Ci kolejne pytanie a Ty po raz kolejny unikasz krótkiej męskiej odpowiedzi. Rozumiem że chcesz sie wykazac wiedza - być może swoją- ale uwierz ze to wszystko o czym piszesz ma moze 10% poparcie w praktyce.
                                  Co do scian to nie mam o tym pojecia i nie wstydze sie do tego przyznac w przeciwieństwie do Twojej praktyki w składaniu rozbieraniu i działaniu silnika zarówno z zapłonem iskrowym jak i samoczynnym o której nie masz bladego pojecia.
                                  Co do męskiej odpowiedzi to chętnie bym ci jej udzielił w sprawie ścian, ale jakoś ciężko mi to zrobić zza monitora. Co do pytania w sprawie smarowania, to w ten sposób sformułowane pytania zadawaj swoim kolegom z garażu, ewentualnie innym podobnym sobie. Lista w załączniku.
                                  Zamiast jednak ponownie zawracać mi głowę tymi samymi tekstami, to napisałbyś coś o olejach w końcu. Czy Ty nie zauważasz człowieku, że piszesz ciągle to samo? Zamiast pisać o swoim pojęciu o olejach to ciągle piszesz o moim pojęciu. Spróbuj sklecić choć więcej niż dwa zdania z jakąś zawartością merytoryczną i wykaż się czymś więcej niż treścią bez związku z tematem.
                                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                                  Natomiast wracając do tematu wątkowego mi technologii NANO- ja osobiście poczekam z zalaniem któregokolwiek auta olejem z taką technologią i raczej nie chodzi tu o cenę oleju.
                                  No, opinia godna doskonałej wręcz wiedzy o zasadzie działania silnika zarówno w teorii jak w praktyce. Same konkrety. Sama mądrość ludowa, nowe i lepsze niech sobie głupki stosują, ja zostanę przy swoim. Kuń zawsze będzie lepszy do orania od maszyny. Orał tysiące lat, to musi być lepszy. Wlejemy sobie nowe oleje jak już się ten VW rozleci ze starości, taka forma namaszczenia na ostatnia drogę do krainy wiecznych obrotów.

                                  Komentarz

                                  • natash
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2599

                                    Ciekawe czy ktoś będzie na tyle wytrwały, aby to przeczytać :shock:

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez natash
                                      Ciekawe czy ktoś będzie na tyle wytrwały, aby to przeczytać :shock:
                                      Zamiast się interesować czyjąś wytrwałością, to skoncentruj się lepiej nad przydatnością swojej donacji. Serwer zacina się jak cholera. Ten order nad awatarem do czegoś chyba zobowiązuje, czy to pic na wodę jest...

                                      Komentarz

                                      • soszek81
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1245

                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        Zamieszczone przez natash
                                        Ciekawe czy ktoś będzie na tyle wytrwały, aby to przeczytać :shock:
                                        Zamiast się interesować czyjąś wytrwałością, to skoncentruj się lepiej nad przydatnością swojej donacji. Serwer zacina się jak cholera. Ten order nad awatarem do czegoś chyba zobowiązuje, czy to pic na wodę jest...
                                        A Ty za friko korzystasz z forum i co? Ktoś inny ma sponsorować? Jeśli uważasz że małe są datki - sam sypnij, bo nie wiesz co znaczy do końca ten dopisek pod avatarem.

                                        PS. natash - szczerze po raz pierwszy korci mnie sprawdzenie działania przycisku ignoruj...
                                        Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                        Komentarz

                                        • barteq
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 309
                                          • Opel

                                          soszek81, działa bardzo dobrze


                                          OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                          Komentarz

                                          • Dzida
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 2253

                                            Panowie, kilka słów nt. eksploatacji zimnego samochodu, oraz obserwacji na ten temat.

                                            Od wczoraj dzięki jednemu z forumowiczów, korzystam z uroków posiadania E-MFA :serduszka:. Dzisiaj śmigając po mieście, poobserwowałem sobie jak wygląda nagrzewanie płynów w moim samochodzie w temp. 2-4 st C.

                                            1. Jeżdżę na Mobilu 5W30 z normą do PD-ków; silnik na tym oleju po odpaleniu na zimno wydaje straszliwe dźwięki (byłem ostatnio u rodziców/samochód stał całą noc na mrozie - na co dzień garażuję samochód), jednak z tego co widzę to olej nie wydaje się być aż taki zły jak mogłoby się wydawać się na początku.

                                            2. Zaraz po odpaleniu, temperatura kształtuje się następująco : olej 20 C, płyn 12 C. Temperatura u mnie w garażu na chwilę obecną ok. 7-8 C.

                                            3. Zarówno jedna jak i druga temperatura dosyć szybko i zdecydowanie rośnie, praktycznie jednocześnie. Ciekawa rzecz: potwierdzam to co napisał zak14 - temperatura oleju po dojściu do 30 C, spadła nagle do 18 C (czyli jakieś 3 min jazdy), podczas gdy temperatura płynu nadal stale i niezmiennie wzrastała.

                                            4. Podczas gdy na szafie mamy 90 C, realna temperatura płynu chłodzącego wynosi 73-75 C. Nigdy w dniu dzisiejszym, powtarzam NIGDY płyn chłodniczy nie osiągnął temperatury takiej jak na szafie (czyli 90 C), max co można było "wycisnąć" to 83 C. Jazda po mieście na krótkich 7-10 kilometrowych odcinkach, w pewnym momencie temperatura oleju była równia temp.płynu. (83 C=83 C).

                                            5. Zauważyłem iż olej dosyć szybko stygnie, podchodząc do tego bardzo luźno, mogę stwierdzić iż jest to ok. 1 C na 1 min (w bardzo dużym uproszczeniu/przybliżeniu)

                                            6. Bardzo się cieszę z tego że mam E-MFA, uważam iż jest to super urządzenie dla użytkowników chcących wiedzieć coś więcej o swoim samochodzie. Ciekaw jestem co będzie jak się zrobi cieplej . . . postaram się dzielić spostrzeżeniami na forum.

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                              To śpiewałem ja, łubudu Skubi Du.
                                              a Ty kolego zszedłeś z palmy po następnego "owocka"? Chyba znów jesteś głody? Długo jeszcze masz zamiar obrażać użytkowników tego forum? Bo jak widać przeglądając ostatnie strony wątku na tym najbardziej się skupiasz i to najlepiej Tobie wychodzi.
                                              Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                              No i pewnie tym identyfikatorem jest noack.
                                              widzisz nawet nie wiesz jak do tego podejść i gdzie szukać.Kombinujesz CAS, WE i MSDS a nie wiesz jak w praktyce szybko zweryfikować bazę.
                                              Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                              Co do weryfikacji tej bazy olejowej, która występuje w niektórych MSDS, czyli tego CAS 64742-54-7, czyli tego jakiegoś oleju parafinowego
                                              faktycznie nie masz pojęcia jak zidentyfikować ten produkt...żenujące.
                                              Rozpisujesz się i bijesz pianę a konkretów zero (tak samo w wielu poprzednich przypadkach).
                                              Jak widać nawet DGW nie wytrzymał.

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              nikt nie zabrał głosu w sprawie Twojego pytania bo zdawało mi się, że na forum ostatnimi czasy jest kilku fachowców od baz olejowych ... a przecież była szansa się wykazać.
                                              powinno Ciebie ucieszyć, że nie brałem na poważnie Twojej osoby do składu w/w "fachowców"
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Jark7
                                                Elegance
                                                S_OCP Member
                                                • 2008
                                                • 777

                                                Zamieszczone przez DGW
                                                Jeśli ktoś miałby za dużo czasu to mógłby zrobić jakąś tabelę najbardziej popularnych olei z danymi o lepkościach, odpornościach, płynnościach itd. do tego legenda które parametry są najważniejsze. Miałoby to wtedy ręce i nogi a przede wszystkim byłoby czytelniejsze od 400stron bicia piany
                                                popieram i podpisuję się ręcami i nogami
                                                w dodatku każdy mógły sam wybrać jaki parametr dla niego jest najbardziej istotny

                                                Skodaoctavia napisał:
                                                "natash napisał/a:
                                                Ciekawe czy ktoś będzie na tyle wytrwały, aby to przeczytać

                                                Zamiast się interesować czyjąś wytrwałością, to skoncentruj się lepiej nad przydatnością swojej donacji. Serwer zacina się jak cholera. Ten order nad awatarem do czegoś chyba zobowiązuje, czy to pic na wodę jest..."


                                                Skodaoctavia - Twój upór zaiste godny jest większej sprawy; mu maluczcy doceniamy Twoje poświęcenie, jak również innych osób, jednakże z pewną nieśmiałością, jako że nie jestem wytrwały - proponuję aby utworzyć odrębny wątek i zatytułować np. OLEJE - wątek dla dociekliwych, narwanych, inżynierów, doktorantów, handlowców, muszkieterów oraz mających dużo czasu :szeroki_usmiech etc.
                                                Na dobry początek można do niego przekopiować (albo wyciąć) paręnaście ostatnich stron
                                                Człowiek planuje, Bóg decyduje ...
                                                Jark7
                                                było 119/296 jest 143/328 by Aligator

                                                Komentarz

                                                • rOBERTO795
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 3465
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                                  Co do męskiej odpowiedzi to chętnie bym ci jej udzielił w sprawie ścian, ale jakoś ciężko mi to zrobić zza monitora.
                                                  Zapraszam - nie zapomnij o szczęce i rekawicach mogą być z nano-technologią i nieźle nasmarowane np 0w30 ewentualnie duzej licznie tarcz bo może się okazać ze więcej przyjmiesz gladzi niż oddasz panie od referacikow.
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez DGW
                                                    Opisuje co dokładnie zrobiłem i zaobserwowałem a Ty odpisujesz że tak nie było. Może podeprzesz się przynajmniej jakimś doświadczeniem które sam przeprowadziłeś a nie:
                                                    to bzdury bo tak.\
                                                    Nie zakwestionowałem Twoich wyników ani obserwacji. Natomiast zakwestionowałem interpretacje i wnioski z tych wyników.
                                                    Wniosek więc o minimalnej lepkości 5W40 jest zły, niedobry i wprowadzający w błąd.

                                                    O jakim doświadczeniu mówisz, w upalaniu TDI na oleju typu Motul 300V?
                                                    Sorry, ale jakoś na trzeźwo to nie bardzo dam rady o tym pogadać. Może jak kiedyś wpadne na forum po krowie czystej to se pogadamy.
                                                    Na trzeźwo natomiast jedynymi doświadczeniami jakimi warto sobie zaprzątać głowę są doświadczenia CEC dla ACEA i VW oraz ASTM dla API i ACEA. To tyle w temacie doświadczeń.
                                                    Zamieszczone przez DGW
                                                    Na podstawie zasady mniejszego zła spełniającego normę 505.01.
                                                    Do tego podniesienie maksymalnie obrotów biegu jałowego.
                                                    Pokaż mi olej 10W40 spełniający normę 505.01 to z pewnością na lato zaleje go nawet do siebie (po czym oczywiście będę obserwował czujnik ciśnienia)
                                                    Jakiego mniejszego zła? Swoje wymysły i doświadczenia z upalaniem możesz zachować dla siebie, ew. swoich pechowych klientów i jeżeli chcesz podważać na forum publicznym rekomendacje producenta silnika i producentów olejów wprowadzając Bogu ducha winnych ludzi w błąd to się nie dziw zdecydowanych reakcji.

                                                    Po co Ci znowu 10W40? I po co ci norma 505.01? Zalej sobie 20W50. Na letnie upalanie TDI w Sudanie jak znalazł.
                                                    Skoro jednak będziesz chciał być w zgodzie z wytycznymi producenta i zalać olej 10W40 albo grubszy z 505.01 to sobie chyba musisz blendownie pod domem wybudować i produkować takie oleje. Jak widzisz do wszystkich innych silników oprócz Twojego pasuje w zdecydowanej większości 5W30, czasem dla upartych 5W40. Jak widzisz powód wlewania oleju 10W40 do tego silnika masz Ty i pewnie paru innych się znajdzie. Cała reszta żyje na jawie i wlewa olej wg rekomendacji VW.
                                                    Zamieszczone przez DGW
                                                    To samo można powiedzieć o koledze z różnicą "bożka w ołtarzyku", łatwo się domyśleć że u kolegi stoi bańka Mobila. Tylko że ja nigdzie nie napisałem Motul ponad wszystko...
                                                    Na takim oleju jeżdżę i dlatego ten producent pojawił się w moich postach. Po Mobilu kupionym w IC poszukaj postów na forum. Znajdziesz również zdjęcia jak silnik wygląda po 7kkm. Może była to podróba ale obraz w pamięci został.
                                                    O czym kolego mówisz? To Ty coś pisałeś o Mobilu w złym świetle, a Motula 505.01 zdewaluowałeś właśnie tym swoim eksperymentem. Tak właśnie, nie zrobiłeś tego z niższą lepkością oleju jak ci się wydaje tylko z tym specyfikiem Motula do tych silników.
                                                    Zamieszczone przez DGW
                                                    Nie no pewnie, VW żadnych bzdur nie wypuścił a np. napęd pompy oleju w silnikach z wałkami wyrównoważającymi poprzez "pręcik" to krasnoludki powkładały
                                                    O olejach jest mowa, nie o pręcikach. Masz jasność?
                                                    Zamieszczone przez DGW
                                                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                                    Jeżeli więc lampka u Ciebie nie świeciła oznacza, że w obrębie czujnika ciśnienie było wyższe, a więc istniało smarowanie obiegowe z jakąś tam wartością ciśnienia. Problem z ciśnieniem, jak piszesz był natomiast na górze silnika. Zresztą nawet świecenie lampki nie zawsze musi oznaczać jakieś wielkie halo. To wszystko zależy kiedy się ta lampka zaświeci. Jeżeli na wolnych obrotach i zaraz po lekkim zwiększeniu gaśnie, nie jest to jeszcze sygnał do paniki. Dodatkowo część elementów silnika smarowanych jest typowo hydrodynamicznie, tzn. nie musi bezwzględnie istnieć ciśnienie, wystarczy zapewnienie minimalnych obrotów silnika.
                                                    nie wiem cóż na takie bzdury można odpisać dlatego nie napiszę nic
                                                    No jak się nie wie co napisać to na ogół się tak właśnie pisze. Standard. Zresztą to zdanie jest kompletnie pozbawione sensu. Piszesz, że nic nie napiszesz, ale jednak to piszesz? Ciekawe…To jakaś nowa myśl filozoficzna? Coś typu „wiem, ze nic nie wiem”, tak?
                                                    Zamieszczone przez DGW
                                                    W szczególności że tak nie napisałem ale manipulacja słowami nieźle Ci idzie...
                                                    W szczególności właśnie tak napisałeś, może łaskawie przeczytaj co sam napisałeś. Otóż informuje Cię kolego, nie wiem jak w Twoim silniku, ale inne silniki po zaświeceniu kontrolki ciśnienia oleju nie wybuchają, tym bardziej jak ta kontrolka zapala się tylko na wolnych obrotach.
                                                    Zamieszczone przez DGW
                                                    [problem jest w tym że ja o tym wiem dlatego mam zalany 300V ale jest spora rzesza ludzi którzy myślą inaczej lub też tego nie wiedzą
                                                    No to jeżeli to wiesz, to tym bardziej mnie dziwi powód i sens porównywania zwykłego 5W40 do tego 300V po upalaniu.
                                                    Zamieszczone przez DGW
                                                    A w temacie, napisałem już co miałem napisać, poparte zostało to praktycznym doświadczeniem. Teraz w wolnej chwili poczytam sobie ponieważ w garażu stoi jeszcze 2.0 16V BKD i może przy kolejnej wymianie zaleję coś mniej lepkiego -może spalanie spadnie
                                                    Nie ma tak lekko, spalanie spada tylko wybranym. Te mniej lepkie oleje są tylko dla wybranych. Na silnikach innych nie działają. Jak nie masz w żyłach niebieskiej krwi to nic z tego, może nawet wzrosnąć.
                                                    Zresztą musisz również uwierzyć. Wiara czyni cuda, a bez cudu spalanie także nie spadnie.
                                                    Zamieszczone przez soszek81
                                                    [PS. natash - szczerze po raz pierwszy korci mnie sprawdzenie działania przycisku ignoruj...
                                                    Następny mądrala. Jak sama nazwa wskazuje przycisk służy do przyciskania, a nie do pisanie o tym przyciskania. Wiec po jakiego wuja o tym piszesz. Wciskaj albo nie wciskaj, kogo to obchodzi. Wszystkim to lata co zrobisz, a już na pewno mnie.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...