no wlasnie, dziwne. mierze w tym samym miejscu (moj garaz)
moze uda mi sie zrobic zdjecia dzisiaj.
nic innego jak większa ilość paliwa w oleju lub płynu chłodniczego .
Ale raczej to pierwsze.
Po jakim odcinku jazdy robiłeś pomiar ?
Sprawdzałeś kiedys zawartość paliwa w oleju ?
ja sprawdzę to dziś bo tez zmieniłem kilka dni temu z fabrycznego po 5 tys km na inny porządny i różnica jest naprawdę wielka na + jeśli chodzi o pracę silnika (lżej, bardzo równomiernie, ciszej, spalanie nie sprawdzałem bo od razu głebiej pedał mi poszedł w podłogę - po prostu przyjemnie się jeździ (olej 0W/30 w 1,4 16V
pochwal się jakim zalałeś olejem, lada dzień będę zmianiał olej w Seacie Ibizie 6J żony z silnikiem 1,4 16V CGGB przebieg 2,5 kkm i też myślę nad 0W30 :diabelski_usmiech
"Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"
ja sprawdzę to dziś bo tez zmieniłem kilka dni temu z fabrycznego po 5 tys km na inny porządny i różnica jest naprawdę wielka na + jeśli chodzi o pracę silnika (lżej, bardzo równomiernie, ciszej, spalanie nie sprawdzałem bo od razu głebiej pedał mi poszedł w podłogę - po prostu przyjemnie się jeździ (olej 0W/30 w 1,4 16V
pochwal się jakim zalałeś olejem, lada dzień będę zmianiał olej w Seacie Ibizie 6J żony z silnikiem 1,4 16V CGGB przebieg 2,5 kkm i też myślę nad 0W30 :diabelski_usmiech
ja sprawdzę to dziś bo tez zmieniłem kilka dni temu z fabrycznego po 5 tys km na inny porządny i różnica jest naprawdę wielka na + jeśli chodzi o pracę silnika (lżej, bardzo równomiernie, ciszej, spalanie nie sprawdzałem bo od razu głebiej pedał mi poszedł w podłogę - po prostu przyjemnie się jeździ (olej 0W/30 w 1,4 16V
pochwal się jakim zalałeś olejem, lada dzień będę zmianiał olej w Seacie Ibizie 6J żony z silnikiem 1,4 16V CGGB przebieg 2,5 kkm i też myślę nad 0W30 :diabelski_usmiech
Czyżby X-lite? 8)
nie kolego nie.
nie zalal motulem
[ Dodano: Pią 25 Lis, 11 15:56 ]
Zamieszczone przez Pidziek
Zamieszczone przez xtremesystems
no wlasnie, dziwne. mierze w tym samym miejscu (moj garaz)
moze uda mi sie zrobic zdjecia dzisiaj.
nic innego jak większa ilość paliwa w oleju lub płynu chłodniczego .
Ale raczej to pierwsze.
Po jakim odcinku jazdy robiłeś pomiar ?
Sprawdzałeś kiedys zawartość paliwa w oleju ?
ja sprawdzę to dziś bo tez zmieniłem kilka dni temu z fabrycznego po 5 tys km na inny porządny i różnica jest naprawdę wielka na + jeśli chodzi o pracę silnika (lżej, bardzo równomiernie, ciszej, spalanie nie sprawdzałem bo od razu głebiej pedał mi poszedł w podłogę - po prostu przyjemnie się jeździ (olej 0W/30 w 1,4 16V
pochwal się jakim zalałeś olejem, lada dzień będę zmianiał olej w Seacie Ibizie 6J żony z silnikiem 1,4 16V CGGB przebieg 2,5 kkm i też myślę nad 0W30 :diabelski_usmiech
Czyżby X-lite? 8)
nie kolego nie.
nie zalal motulem
no tak - Motul jest zły i niedobry i nie trzyma temperatur albo własnie trzyma tylko nie zwieksza objetosci, a powinien bo tak mozna zaoszczedzic na oleju i kupic 0,5 litra mniej.
Czy taki rzadki olej (0W) nie bedzie grozny dla silnika, jezeli czesci silnika byly projektowane pod inna gestosc oleju ? Z tego co wiem tam gdzie sie czesci ocieraja i suwaja to rzadszy olej jest nawet lepszy ale tam gdzie sa stuki i szybkie naciski (np, walek rozrzadu, walek pompowtryskow w dieslu, itp) to za rzadki olej za malo amortyzuje i taki cienszy film mniej chroni przed stukami, szybkimi naciskami. Czy nie jest tak?
[ Dodano: Pią 25 Lis, 11 17:19 ]
rozwazajac powyzsze to spalanie na rzadszym oleju powinno byc minimalnie nizsze niz na gestszym odpowiedniku
Chciałbym wymienić olej w swojej Octavii. Obecnie jest zalany Mobilem albo Castrolem 0w50, przynajmniej tak wskazują notatki poprzedniego właściciela. ( nie pamiętam dokładnie firmy ). Auto ma przejechane ok 134 tys km. Zastanawiałem się na Motulem, tylko pytanie jaki zalać, chodzi mi o lepkość i rodzaj.
Zmiana na 5w40 będzie ok, 5w50 może być za lepki na zimę. Ty masz ASZ więc silnik na PD a tam wymagana jest norma oleju VW 505.01 <-- spełniają ją oleje 5w40 lub 5w30
Mam takie pytanie , czym różni się norma ACEA C3-04 od normy ACEA C3-08 ?
Który olej teoretycznie "lepiej" będzie chronił silnik LM TT 4100 ( ACEA C3-04 ) czy LM TT 4600 ( ACEA C3-08 ) , czy oba oleje są Mid Saps czy TT4600 to już Low Saps ?
za rzadki olej za malo amortyzuje i taki cienszy film mniej chroni przed stukami, szybkimi naciskami. Czy nie jest tak?
A co ma powiedzieć silnik który kreci sie do 9800 obr/m ma 300 KM i olej 0W20 i musi zrobic na tym oleju pewien dystans....nic.
To ukłon w kierunku CFS 0W20 który wlałem do 12 letniej toyotki VVT-I która jeździła na castrolu 10W40 130 000km teraz nic nie ubywa a silnik chodzi zuuupelnie inaczej.
Przykład drugi....znam wiele silników jeżdzacych na doskonałych olejach 506.01 0W30 mających po 300 000km z VW, nawet jest jedna ...Felicia która ma 258 000km i jeździ na tym oleju czy cos się dzieje ....nic.
Zamieszczone przez xtremesystems
zrobilem fotki.
Tak na szybko ...
Musze zadać to pytanie :-)
Ten na górze jakiś ciemniejszy od tego na dole ... :idea:
Czyli po jeździe masz pół cm wiekszy stan ?
Ja bym :
- powachaj bagnet z olejem czy nie "wali" paliwem
- wykonaj analizę czy paliwo Ci nie rozrzedza oleju
Taka różnica (ok. 0.5cm ) nie spotkałem sie nawet w przypadku silników 3.0 TDI czy rzedowych szóstkach.
Zamieszczone przez xtremesystems
po przejsciu na castrolu znow spalanie wrocilo do normy ( 6.1-6.2 po miescie)
na motulu 6.9-7.1
W ramach tej samej lepkosci ?
Różnica kosmiczna...
Czy porównanie robiłeś w takich samych warunkach, takich samych odcinkach i podobnych temp. zewnętrznych ?
porownanie nawet na kozyysc motula bo przy wyzszej temp zewnetrznej,.
oczywiscie lepkosc i norma ta sama
fabryczny olej sie tak tez rozszerzal
paliwem nie pachnie . zreszta zaraz po zalaniu (pan zalal do polowy) jak zajechalem do domu to mialem maxa.(ba drugi dzien rano mialem min)
co wiecej anie tego ani fabrycznego przez 15000 tys nie przybylo ani milimetr. zawsze na zimno wracal do swojego poziomu
[ Dodano: Pią 25 Lis, 11 23:11 ]
ale tak jak mowilem (tylko trzeba naprawde wierzyc a nie myslec ze pierprze) , czuc na pedale gazu ze silnik duzo latwiej wchodzi na obroty na castrolu
ze nie stawia takiego oporu, wiec i spalanie mniejsze
pozatym ten silnik ma gigantyczne roznice spalania , jak olej ma 40-50 st a jak ma 70-90
Też tak mam. Fuchs 5W30 XTL, wcześniej LL III. Robiłem UOA po 86 km - śladów paliwa nie było. Zobaczymy po kolejnej analizie, ale sądzę, że też nie będzie.
Mój 1,9TDI przejechał ok. 40k km na Castrolu Edge 5w30. Zimą OK, latem to tego Castrola ubywało że ho ho (dolewki po 2l między wymianami). Fakt, że nie sprawdzałem poziomu na zimnym, lekko rozgrzanym, po trasie itp. Raz na 2-3 tyg może.
Następnie Motul X-Cess 5w40. Lato. 5l bańka wystarczyła z dolewkami do wymiany po 14k. Subiektywnie lepiej jak na Castrolu (milszy klekot, wyraźniejsze złapanie temp przez silnik - subiektywnie).
Teraz Fuchs Titan GT1 5w40. Już 10k zrobione. 1 dolewka przy 9k km (całe) 0,3l dla spokoju sumienia mimo że min jeszcze nie było. Dźwiękowo słabszy od Motula. Diesel po odpaleniu wyraźny, ale ja tak lubię Czuć na nim (a może to już przebieg na oleju?) że w tych temp co teraz mamy, przez 15-20 min pierwszej jazdy silnik łapie temp. Mimo tego że na blacie już 80-90 to słychać przy depnięciu że olej jeszcze się rozgrzewa.
Kolejna sprawa. Albo termostat mi klęka, albo Fuchs błyskawicznie oddaje temperaturę.
Kwestia ostatnich 2 tygodni i ~ 700km. W trasie, jadąc na tempomacie ~110km/h, na szafie temp wody to max 85. Zwalniając do 100, temp spada na 80, zwalniając do 80, zjeżdżając z dłuższej górki czy dojeżdżając do świateł bez gazu i z redukcjami - żaden problem aby na szafie zeszło na 70st. :shock:
Aby na blacie było 90st trzeba przycisnąć i jechać min 130-140km/h. W następną traskę podepnę lapka i będę sprawdzał dokładnie temp (nie mam wskaźnika temp oleju).
Spalanie - na każdym z ww oliw spalanie w porównywalnych warunkach przy tych samych stylach jazdy nie różni się ( z dystrybutora).
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
zrobilem fotki.
poniewaz slabo widac dodalem w paincie kreske coby zaznaczyc.
niestety nie ma az takich roznic jak pisalem bo dzis rano bylo u mnie +6sopni Obrazek
wczoraj przy 0stopni bylo 1-2 milimetry ponad te dwie kropeczki odzielajace minimum od normy
może to wyda się dziwne , ale u mnie olej robi się czarny po około 1500 km ... rok temu robiłem eksperyment którego efekty prezentowałem na tym forum ... ... Obecnie mam zalany LM 4600 i także olej zaczął ciemnieć po 1000 km .... myślę ze to zasługa płukanki ...oraz zmiana leju miedzy 8000 - 10000 km . częstszą zmianę , wymusza DPF oraz lepsze samopoczucie :yay: szczerze , czasami się dziwie gdy czytam ( nie na tym forum ) że ktoś katuje silnik przez 30.000 km w dodatku na jakimś badziewnym oleju ... a potem są skutki . Padnięta lub zapieczona Turbina , zalepiony EGR itd... itd .
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
To jest olej od DIESLA??
mój jest zawsze czarny... nawet trochę km po zmianie...
zawsze olej jest na poczatku takiego koloru. motul sciemnial po 1500. ten tez sciemnieje
[ Dodano: Sob 26 Lis, 11 08:27 ]
Zamieszczone przez zak14
Zamieszczone przez Pidziek
Czyli po jeździe masz pół cm wiekszy stan ?
Też tak mam. Fuchs 5W30 XTL, wcześniej LL III. Robiłem UOA po 86 km - śladów paliwa nie było. Zobaczymy po kolejnej analizie, ale sądzę, że też nie będzie.
tez mi sie wydaje to normalne.szczegolnie ze u mnie olej prezetnowal takie wlasciwoscie godzine po zalaniu.(zalewal bylo pol miarki , wrocilem do domu cisnac byla cala)
az sie chce powiedziec "inteligentne molekuły"
:szeroki_usmiech ale ze swego czasu studiowalem chemie to mam alergie na takie nazwy
co niektorzy koledzy zatrzymali sie jakies pare lat temu z utartymi opiniami i tyle.
moze 1.6 tak ma , wiecej moze coraz wiecej oleji tak ma. trzeba by potestwac i sprawdzic na wiekszej ilosci silnikow , oleji
jak dla mnie fajne jest to ze sie rozszerza. bo jest go wiecej jak silnik dostaje po dupie
Olej szybciej ciemnieje tam gdzie efektywnośc spalania jest gorsza czyli wiecej niedopalonj sadzy dostaje sie do oleju.
Ja po płukance zawsze miałem kolor oleju bardziej czysty prez dłuższy czas ale nie dłużej niż 1000km póxniej olej był czarny i koniec.
Wszystko zależy też od filtra...
Notabene ostatnio dostałem od klienta pewien filtr zaznej firmy i to co zobaczyłem spowodoało że ręce mi opadły ale do czasu weryfikacji i reklamacji nie bede pisał co to jest i z jakiego silnika wysokoprężnego.
Nie mogę publikowac takiej info ponieważ prawdopodobnie doszło by do wstrzasu w pewnym segmencie
Podpowiem że klej łaczący wkład się rozpuścił....co za czasy.
No dobra, czytam i czytam i wydaje mi sie niemozliwe zeby olej az tak sie rozszerzyl pod wplwem temperatury, troche sie rozszeza ale nie az tyle (pol litra oleju to ponad 10 % w tym silniku !!! nieprawdopodobne !!!)
Jezeli jednak tyle by sie rozszerzal to znaczy to ze:
- po nagrzaniu / rozszerzeniu olej nie jest juz taki wydajny jak wczesniej a to z powodu ze ma mniejsze zageszczenie czastek w tej samej objetosci (mniej kg / m3) co oznacza poprostu mniej czastek smarujacych (mniej smarowidla) na 1litr objetosci oleju, co oznaczaloby ze nie nalezy cieszyc sie ze sie ma pol litra oleju wiecej tylko niestety martwic tym ze przy tej samej wydajnosci pompy olejowej (tyle samo litrow na sekunde) smarowanie praktycznie spada bo w 1 litrze jest pompowanych mniej czastek oleju. kto mial chemie ten zrozumie. Jezeli masz tam paliwo w oleju - to wniosek bedzie ten sam, chyba ze twoje paliwo super smaruje, to wtedy moze byc go duzo w oleju
Druga sprawa: - metale sa szczegolnie podatne na rozszezalnosc temperaturowa
- moze ktos powie ze to przesada, ale dzisiaj wszystko jest tandetne - zmierzyles dlugosc zimnego i nagrzanego bagnetu ? A co sie dzieje z elementami cieplego i zimnego silnika, np. micha olejowa, kanaly, i takie tam (tego raczej nie zmierzysz). Wsadz jakis dlugi cienki prosty drut do oporu w miejsce bagnetu na cieplym i zimnym i zobacz czy jest roznica, czy go przypadkiem 2mm mniej nie wchodzi na cieplym. To jest tylko propozycja do rozwazenia. Wcale nie mowie tutaj ze tak akurat jest. Staram sie poprostu otworzyc oczy ze to tez nalezaloby sprawdzic przed dalszym dyskutowaniem.
U mnie nie ma znaczacej roznicy w poziomie oleju na zimnym i cieplym silniku (15 minut po zgaszeniu motoru). Olej to shell helix utra extra 5W-30 long life, ale zmieniany co 15 tys
No i jeszcze ostatnie (ktos napisal pare postow wczesniej bledne informacje): nie kazdy olej 5W-40 spelnia norme 505.01 (popmpowtryski). Jest pare olejow na rynku 5W-40 ktore NIE spelniaja tej normy, tylko slabsza norme 505.00, czyli wg producenta nie nadaja sie do pompek. Popularny przyklad Shell Helix Ultra 5W-40 jest tylko 505.00.
A ktoś ma może instrukcje do Octavii I z TDI AGR? Czy olej powinno się mierzyć na ciepłym czy na zimnym? U mnie jest dokładnie na odwrót jak u kolego, tzn. na ciepłym jest zawsze dużo mniej oleju niż na zimnym silniku po nocy.
A ktoś ma może instrukcje do Octavii I z TDI AGR? Czy olej powinno się mierzyć na ciepłym czy na zimnym? U mnie jest dokładnie na odwrót jak u kolego, tzn. na ciepłym jest zawsze dużo mniej oleju niż na zimnym silniku po nocy.
Bo nie zdążyl jeszcze spłynąc do miski.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Komentarz