Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez vaztutaj są jego parametry, w mojej ocenie bardzo dobre, niektórymi przewyższa inne oleje tej normy.
" C2 - oszczędność paliwa przy HTHS min. 2,9cP
C3 - uzyskanie HTHS min. 3,5cP
W 2008 roku ACEA dodatkowo wprowadziła wymóg min TBN dla C3 = 6, oleje C2 nie mają wymaganego TBN w ogóle" ....
Dzida jeździsz na LazerWay LL 5W/30? Jakieś pozytywne/negatywne uwagi co do oleju - bo chyba z niego jesteś zadowolony jak mniemam? Ubywa oleju w trakcie eksploatacji ( porównywalnie do poprzednej marki)?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez phrixMożecie doradzić czym zalać jego samochód ??
phirx - kup ojcy do BXE LazerWay LL 5W/30 - będzie zadowolony.
ps. za 3 kkm ma przegląd olejowy, muszę się zdecydować i na normę (506.01 lub 507.01) i na konkretny olej :idea:Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez vaztutaj są jego parametry, w mojej ocenie bardzo dobre, niektórymi przewyższa inne oleje tej normy.
" C2 - oszczędność paliwa przy HTHS min. 2,9cP
C3 - uzyskanie HTHS min. 3,5cP
W 2008 roku ACEA dodatkowo wprowadziła wymóg min TBN dla C3 = 6, oleje C2 nie mają wymaganego TBN w ogóle" ....
C2 to to samo co C3 + wymagana oszczędność paliwa >2,5% w stosunku do 15w40.
Chyba najłatwiej ją uzyskać obniżając HTHS, ale może Mobilowi udało się to w inny sposób.
Acea 2008
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocasesvaz,Zamieszczone przez vazprzy trybie QG1 i w aucie na gwarancji norma oleju 505.01 nie jest dopuszczonaAntyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vazSą jeszcze jakieś różnice?
Mobil ogranicza pełnosyntetyczną bazę PAO i w znacznie szerszym zakresie stosuje w detalicznych Mobilach inną bazę olejową, należąca do grupy III+ o nazwie VISOM 6.
Teraz jest SHC Synthese Technology - Grupa III 3+ czyli bazowe oleje grupy 3 wzmocnione (zmieszane) z olejami grupy 4 albo 5(PAO, estry).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
vaz,Zamieszczone przez vazw trybie QG1 i jeździe na krótkich odcinkach przegląd może wypaść nawet przy 16 kkm
Dłużej pożyje i przy 5W40 będzie mu teraz łatwiej rano szybko przepłukać nawet najdalej oddalone ząbki :szeroki_usmiechpozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Xaroxmoże Mobilowi udało się to w inny sposób.
Zamieszczone przez pacocasesDłużej pożyje i przy 5W40 będzie mu teraz łatwiej rano szybko przepłukać nawet najdalej oddalone ząbkiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
LazerWay i Motul odpada z racji tego że to musi być jakaś "znana mu" marka innej ojciec nie zaleje (stara data :wink: ). Inna sprawa, że wolę coś popularnego co by można było na stacji benzynowej dokupić na dolewki.
Trochę poczytałem o LL i zmieniła mi się optyka, wymiany będą robione standardowo co 15.000 km.
Czyli co Panowie Mobil 1 ESP Formula 5W-30 to dobra oliwa dla tego silnia czy jest coś ciekawszego z popularnych marek dostępnych standardowo na sklepowych półkach. Jeździ ktoś może na tym oleju ?? Za poradę będe dozgonnie wdzięczny :wink:Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phrixLazerWay i Motul odpada z racji tego że to musi być jakaś "znana mu" marka innej ojciec nie zalejePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ja zrobiłem mały eksperyment w moim drugim samochodzie jakim jest 2.0 TDI CR, auto służbowe mocno obciążone ponieważ dużo jeździ.
Fajny silnik który ma bezpośredni wtrysk w silniku CEGA oparty na jednym z najnowocześniejszym wynalazku ostatnich czasów , wtryskiwaczom pizoelektrycznym.
Po rozmowie z forumowym kolegą, który mnie troszkę odwodził od wlanie oleju pełno syntetycznego 5W40 do silnika z DPF zaryzykowałem.
Potrzebowałem oleju który ochroni silnik a ja i tak wiem że katalizator bedzie się przytykał nawet jak zalejemy mu olej tzw. "low saps"
Uważam iż kluczem do DPF jest dobre paliwo.
Nadmienię iż od kiedy tankuję na Statoil cykl wypaleń spadł troszkę w porównaniu do poprzednich stacji.
Któryś z kolegów prezentował zdjęcie ON z dodatkiem bio.
Unikam takich stacji.
Tankuję niskosiarkowe paliwo na Statoil.
Nadmienię iż silnik w Octavi nie bierze żadnych ilości oleju.
Jeździ nim młody człowiek który wiem od pracowników lubi katować ten silnik więc wlałem mocniejszy olej.
Pracowałem w branży paliwowo-smarowniczej więc wiem że ten olej jest skomponowany z baz poliestrowych podobnie jak nie osiągalne u nas oleje marki Redline Oils które mają dobrą opinię.
To jedne z najlepszych baz olejowych dostepnych na świecie.
Byłem blisko sportów żużlowych gdzie własnie marka Fuchs-Silcolene zaopatrywała znajomego zawodnika w oleje do jednostek metylowych.
I spisywał się on doskonale względem na siłę reklamowanego Castrola
Kolega zaa oceanu miał mi wysłac przy okazji olej 5W40 ale czas oczekiwania był za długi więc znalazłem coś co ku mojemu zaskoczeniu jest dostepne w Polsce, to olej Fuchs-a Race PRO S 5W40.Dziękuje i pozdrawiam
Komentarz
-
-
osobiście ESP Mobila już bym nie zalał zbyt długo się nagrzewał silnik i popychacz szczególnie jeden zbyt długo go słyszałem szczególnie gdy auto stało z tydzień czasu i odpalałem silnik czego nie mogę powiedzieć o oleju który teraz jest zalany jak na razie jestem w pozytywnym szoku, olej na literę A...
Jeśli mobil to wolał bym zamiast ESP zalać Mobil Super 3000.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daneczek76osobiście ESP Mobila już bym nie zalał
Zamieszczone przez daneczek76olej na literę A...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
dobra .
jestem po zmianie z motula na castrola.
wiec tak
jechalem ta sama trasa i wybralem trase gdzie mozna pocisnac
trasa 40 km temp zewnetrzna 2.5st olej motul
olej rozgrzal sie szybciej niz swierzo po zalaniu . max temp jaka osiagnal przy cisnieciu (nawet do 3500-4000) to 100st
przy wymianie zbadalem organoleptycznie oba oleje.
(motul po 2k km i swierzy castrol przed zalaniem)
motul pocierajac palcami wydawal sie bardziel tlusty i dluzej zostawal na palcach
castrol tez byl tlusty jednak kapke mniej i szybciej sie wycieral
powrot do domu na castrolu temp od -1.5 do - 0,5
cisnalem tak samo olej udalo mi sie rozgrzac do 102 stopni
pozniej poszedlem do sklepu olej wolniej wytracil temp (przez jakies 10 minut ok 15 stopni [z 95 na 80])
dzwiek.
na motulu po odpaleniu bardziej terkotal . ale po rozgrzaniu aksamit.
na castrolu troszke ciszej na zimno ale glosniej na cieplym
oglnie na castolu jest mniejsza roznica dzwieku miedzy rozgrzanym a zimnym
przyspieszenie.
nie wiem czy to dlatego ze wymienilem filtr powietrza (tamten mial 16500) czy oleju
ale autko lepiej wkrecalo sie na castrolu
co wiecej pod koniec traski wlaczylo sie wypalanie dpf.
nie szarpalo autem (na fabrycznym szarpalo ,ale nie wiem czy to wina samego oleju czy wina tego ze olej podotarciowy)
czy castrol edge to olej fabryczny? na chwile obecna nie potrafie stwierdzic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsna motulu po odpaleniu bardziej terkotał ale po rozgrzaniu aksamit na castrolu troszke ciszej na zimno ale glosniej na cieplym
Zamieszczone przez xtremesystemsprzy +2.5C olej motul max temp jaka osiagnał przy cisnieciu (nawet do 3500-4000) to 100stZamieszczone przez xtremesystemsna castrolu temp od -1.5 do - 0,5 cisnalem tak samo olej udalo mi sie rozgrzac do 102 stopni
Zamieszczone przez xtremesystemsolej wolniej wytracil temp (przez jakies 10 minut ok 15 stopni [z 95 na 80])
No dobra a który olej szybciej się nagrzewa ??? bo wychodzi na to, że cała operacja wymiany oleju, jak narazie o kant rozbić.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
xtremesystems, pochwal się castrolem jak zrobisz na nim tyle co na motulu, czyli ok. 2 kkm. Szczególnie pochwal się tym ile ci go spali i jak będzie klepał silnik na zimno po tym przebiegu. :diabelski_usmiech
Poza tym twoje wrażenia nic nie wnoszą poza subiektywnymi odczuciami spowodowanymi zalaniem świeżego oleju.O1-->O3--> ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCONo dobra a który olej szybciej się nagrzewa ??? bo wychodzi na to, że cała operacja wymiany oleju, jak narazie o kant rozbić.
co do roznicy temp. to nie jest tak dokonca jak piszesz paolo.
bo jechalem szybko. wieczorem bylo zimne wilgotne powietrze i w dodatku na minusie. co za tym idzie duzo lepsze chlodzenie na chlodnicy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemswieczorem bylo zimne wilgotne powietrze i w dodatku na minusie. co za tym idzie duzo lepsze chlodzenie na chlodnicy
aha...co do PW - nie zmieniam zdania w tym innym temacie - tak, jak napisałem ( masz konkrety) niech kolega sobie wybiera :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
W tej chwili zrobiło się zimniej, i u mnie na tym Mobilu co go odziedziczyłem po poprzednim właścicielu to jest tragedia. :roll: Silnik mi zaraz po odpaleniu mało co nie wyskoczy, a jeszcze jak tankowałem na Neste to był po porstu horror. (pomimo że u mnie w garażu temperatura oscyluje w okolicach 9-10 st. C) W tej chwili zmieniłem paliwo na Statoil i jest trochę lepiej, ale nadal przy odpalaniu jest :roll: . Muszę się jeszcze z tym pomęczyć ok. 5 kkm, chyba że wcześniej sprzedam furę.
Olej Mobil XE 3000 z normą 505.01 nie polecam. :!:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaOlej Mobil XE 3000 z normą 505.01 nie polecam.
chyba że opinia ta co wyżej dotyczy właśnie tej oliwy, ja miałem takie wrażenie na ESP.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
Komentarz